ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΓΟΝΕΩΝ ΠΡΟΝΗΠΙΩΝ: ΠΡΩΤΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΚΑΙ ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΜΑΣ

Αγαπητοί μας Γονείς,

Σας προσκαλούμε για μια πρώτη συνάντηση και γνωριμία μεταξύ μας αυτή
την Πέμπτη 19 Ιουνίου 2025 στις 18:30 στο νηπαγωγείο μας.
Θα χαρούμε πολύ να σας δούμε από κοντά και να συζητήσουμε για την
ομαλή μετάβαση των παιδιών σας από τον παιδικό σταθμό στο νηπιαγωγείο.

Με εκτίμηση,

Η Προϊσταμένη και οι Νηπιαγωγοί του 1ου Νηπιαγωγείου Χολαργού

ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΗ ΓΙΟΡΤΗ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΜΑΣ

Με πολλή χαρά γιορτάσαμε και φέτος το κλείσιμο άλλης μιας όμορφης σχολικής χρονιάς!

Σε συνεργασία με τον Σύλλογο Γονέων του Νηπιαγωγείου μας παίξαμε καλοκαιρινά παιχνίδια και φτιάξαμε διάφορες δημιουργίες από πηλό. Έπειτα, θυμηθήκαμε μέσα από την προβολή φωτογραφιών, όμορφες στιγμές της χρονιάς που πέρασε και τραγουδήσαμε παρέα!

Η γιορτή μας ολοκληρώθηκε με καλοκαιρινό μπουφέ και πολύ χορό απ’ όλους μας!

Εκ μέρους όλου του προσωπικού του Νηπιαγωγείου μας, σας ευχόμαστε ολόψυχα να περάσετε ένα όμορφο και ξέγνοιαστο καλοκαίρι!!

ΑΠΟΝΟΜΗ ΑΝΑΜΝΗΣΤΙΚΩΝ & ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΦΑΚΕΛΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ

Eikona1

Αγαπητοί μας Γονείς,

Σας ενημερώνουμε ότι την ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 13 ΙΟΥΝΙΟΥ 2025  από 08:30πμ μέχρι 10:00πμ θα γίνει η απονομή των αναμνηστικών και των φακέλων εργασιών των τμημάτων.

Οι μικροί μας μαθητές θα προσέρχονται και θα αποχωρούν μαζί με τους γονείς τους.

                                                                                                                        

Με εκτίμηση,

Οι Νηπιαγωγοί

4ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων- Διδακτικό σενάριο

Περίοδος Υλοποίησης: Μάιος 2025

Τίτλος Προγράμματος: «Θάλα-SoS-α χωρίς πλαστικά»

Α’ Φάση: Εξοικείωση

Σε αυτή την φάση τα παιδιά έπαιξαν ένα παιχνίδι με στόχο την πρώτη τους επαφή με το θέμα. Πιο συγκεκριμένα, το κάθε παιδί απάντησε στο ερώτημα της εκπαιδευτικού “Ποια λέξη σας έρχεται στο μυαλό όταν ακούτε την λέξη θάλασσα;”και η εκπαιδευτικός κατέγραψε τις απαντήσεις τους σε έναν εννοιολογικό χάρτη. Στη συνέχεια, τα παιδιά ζωγράφισαν τις απαντήσεις τους.

Έπειτα, με αφορμή την προβολή ενός βίντεο, οι μαθητές/τριες γνώρισαν τον κύριο “Χταπόδη”, ο οποίος ήταν “παρών” καθ’ όλη τη διάρκεια του διδακτικού σεναρίου  μέσα από τα ερωτήματα κια τους προβληματισμούς που έθετε στα παιδιά για την θάλασσα και την μόλυνσή της.

P1220904

Β’ Φάση: Επισκόπηση

Τα παιδιά χωρισμένα σε μικρές ομάδες, με αφορμή κάποιες φωτογραφίες που τους δόθηκαν, συζήτησαν, έκαναν υποθέσεις και προβληματίστηκαν για το τι συμβαίνει στα ζώα της θάλασσας, όταν υπάρχουν πλαστικά απορρίμματα. Η εκπαιδευτικός κατέγραψε τις υποθέσεις τους σε ένα φύλλο εργασίας μέσα από την ρουτίνα σκέψης “Βλέπω- Σκέφτομαι-Αναρωτιέμαι”

 

Γ Φάση: Επεξήγηση

Τα παιδιά αποτυπώνουν μέσα από την ζωγραφική τις ιδέες τους για την μόλυνση της θάλασσας

Δ’ Φάση: Εμπλουτισμός

Τα παιδιά δραματοποίησαν το δικό τους παραμύθι για την μόλυνση της θάλλασσας και στη συνέχεια το εικονογράφησαν.

Τα 2 τμήματα του σχολείου μας συνεργάστηκαν για να δημιουργήσουν 2 ομαδικά εικαστικά έργα με θέμα “Η καθαρή και η βρώμικη θάλασσα”

Χειροτεχνίες των παιδιών για τα ζώα της θάλασσας

Τα παιδιά…

Ήρθαν σε επαφή με παιγνιώδη και βιωματικό τρόπο με την στερεή και υγρή μορφή του νερού και παρατήρησαν πώς αυτή αλλάζει ανάλογα με την θερμότητα.

Διαπίστωσαν πόσο δύσκολο ήταν να καθαρίσουν μια λεκάνη με βρώμικο νερό, παρομοιάζοντάς το με αυτό της μολυσμένης θάλασσας.

imageonline co emojiadded 3 1

Ε’ Φάση: Εκτίμηση

Τα παιδιά δημιούργησαν αφίσες με περιβαλλοντικά μηνύματα τα οποία αναρτήθηκαν έξω από το σχολείο με στόχο την ευαισθητοποίηση της κοινότητας. Με την ολοκλήρωση του εργαστηρίου, τα παιδιά αναστοχάστηκαν σχετικά με όσα έμαθαν και η εκπαιδευτικός κατέγραψε τις απαντήσεις τους σε έναν εννοιολογικό χάρτη.

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΟ ΠΛΩΤΟ ΜΟΥΣΕΙΟ “ΝΕΡΑΙΔΑ”

Στο πλάισιο των εκπαιδευτικών μας δράσεων για το 4ο Εργαστήρι Δεξιοτήτων “ΘαλαSOSσα χωρίς πλαστικά” επισκεφθήκαμε το Πλωτό Μουσείο Νεράιδα στη Μαρίνα Φλοίσβου(www.neraida.org ) όπου τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «ΤΑΞΙΔΕΥΟΝΤΑΣ ΜΕ ΤΟ ΝΕΡΑΪΔΑ.ΕΝΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΕΝ ΠΛΩ»

ΣΥΖΗΤΗΣΗ-ΟΜΙΛΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΜΑΛΗ ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ

Με μεγάλη χαρά πραγματοποιήθηκε στις 28 ΜΑΙΟΥ 2025, η συζήτηση-ομιλία με τη Διευθύντρια και τις Δασκάλες της Α’ Δημοτικού στο 1ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΧΟΛΑΡΓΟΥ με θέμα “Πηγαίνοντας από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό: Συνεργασία
Εκπαιδευτικών-Γονέων για μια ομαλή μετάβαση”.

IMG 20250528 200551

Πρόγραμμα “Βιβλία σε Ρόδες”

Τα ΒΙΒΛΙΑ ΣΕ ΡΟΔΕΣ®  είναι μικρές, κινητές, θεματικές και δανειστικές βιβλιοθήκες στις τάξεις των δημόσιων δημοτικών σχολείων και νηπιαγωγείων σε όλη την Ελλάδα. Δημιουργήθηκαν το 2012 από την πολιτιστική εταιρεία Η ΠΥΡΝΑ με τη συνεργασία του Γραφείου Περιβάλλοντος της Α’ Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αθηνών.

Σκοπός του προγράμματος είναι  να ενθαρρύνει τα παιδιά να ξεφυλλίσουν, να ακούσουν ή να διαβάσουν τα βιβλία και να «ταξιδέψουν» μαζί τους, να αναγνωρίσουν τις σκέψεις και τα συναισθήματα που τους προκαλούν και να τα μοιραστούν. Η ύπαρξη διαφορετικών βιβλίων γύρω από το ίδιο θέμα προσφέρει στα παιδιά ποικιλία πληροφοριών και ερεθισμάτων δίνοντάς τους τη δυνατότητα να αναπτύξουν κριτική σκέψη, ενώ το έργο καταξιωμένων εικονογράφων καλλιεργεί την αισθητική τους και προάγει μορφές επικοινωνίας όπως η μη λεκτική. Τα ΒΙΒΛΙΑ ΣΕ ΡΟΔΕΣ® παρέχουν στα παιδιά την επιλογή να δανειστούν τα βιβλία στο σπίτι και να μοιραστούν την απόλαυση του διαβάσματος με την οικογένειά τους.

Τα βιβλία που επιλέχθηκαν από τις εκπαιδευτικούς του σχολείου μας  αφορούσαν στην κατηγορία “Περιβάλλον”  και παρέμειναν στο νηπιαγωγείο μας επί 4 εβδομάδες.

Όταν κατέφτασε η βαλίτσα στο νηπιαγωγείο μας, η  έκπληξή μας ήταν μεγάλη και η περιέργειά μας έντονη για το περιεχόμενο της. Τα παιδιά υποδέχτηκαν με μεγάλη χαρά τη βαλίτσα και με μεγάλη αγωνία και λαχτάρα συμμετείχαν στο μεγάλο ταξίδι που ανοίχτηκε μπροστά τους.

Τα παιδιά στο τέλος έβαλαν μέσα στον φάκελο ένα γράμμα που απευθυνόταν στα παιδιά της επόμενης τάξης, η οποία θα υποδεχθεί τη βαλίτσα, με θέμα την εμπειρία τους από τη φιλοξενία της

IMG 8d5e2aef55896e97f0fa96f685b32dd7 V

ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΠΟΛΥ ΤΑ ΒΙΒΛΙΑ ΣΕ ΡΟΔΕΣ !!

 

ΔΡΑΣΗ ΕΝΕΡΓΟΥ ΠΟΛΙΤΗ 2025-“ΕΥΧΕΣ ΚΑΙ ΔΩΡΑ ΑΠΟ ΚΑΡΔΙΑΣ”

Σε συνεργασία με τον φιλανθρωπικό Σύλλογο “Η Αγκαλιά”,  το σχολείο μας φέτος πραγματοποίησε δράση ενεργού πολίτη με τίτλο “Ευχές και δώρα καρδιάς”, με στόχο την συλλογή παιχνιδιών και βιβλίων σε παιδιά ηλικίας από 0-14 ετών καθώς επίσης και την ευαισθητοποίηση των μικρών μας μαθητών σε θέματα κοινωνικής προσφοράς. Ειδικότερα:

Φτιάξαμε μία λίστα με παιχνίδια που θα μπορούσαμε να προσφέρουμε και και τα ζωγραφίσαμε

 

Διαβάσαμε το βιβλίο “Το δέντρο που έδινε” που μιλά για την αξία της προσφοράς.

DSCN4183

Κάναμε ατομικές εργασίες όπου μάθαμε το νόημα των λέξεων  “νοιάζομαι” ,“προσφέρω” , “ενσυναίσθηση”, “αλληλεγγύη” κ.α. και στη συνέχεια τα παιδιά τις αντέγραψαν όπως μπορούσαν

20250520 100035

Οι μαθητές/τριες ζωγράφισαν πώς πιστεύουν ότι θα νιώσουν τα παιδάκια όταν λάβουν τα δώρα τους

Φτιάξαμε αφίσες για να επικοινωνήσουμε τη δράση μας στην τοπική κοινωνία

Τα παιδιά σε συνεργασία με τις οικογένειές τους δημιούργησαν κάρτες με τις ευχές και τις ζωγραφιές τους για τα παιδιά του Συλλόγου “Η Αγκαλιά”

Συλλογή παιχνιδιών και βιβλίων και τοποθέτησή τους σε κούτες

Εκπρόσωπος του Συλλόγου “Η Αγκαλιά” έφτασε στο σχολείο μας για να παραδώσει τα δώρα που με πολλή αγάπη συγκεντρώθηκαν!

imageonline co emojiadded 7 1

3ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων-Διδακτικό σενάριο

Περίοδος Υλοποίησης: Απρίλιος-Μάιος 2025

Τίτλος Προγράμματος: «Τα ρομπότ στην υπηρεσία της ανακύκλωσης»

Το διδακτικό σενάριο αποτελεί μια διδακτική πρόταση, μέσα από τα στάδια της οποίας οι συμμετέχοντες μαθητές/τριες είχαν την ευκαιρία να συμμετάσχουν σε διερευνητικές και ανακαλυπτικές, ομαδικές δραστηριότητες και δραστηριότητες επίλυσης προβλήματος.

Α’ Φάση: Εξοικείωση

Σε αυτή την φάση τα παιδιά έπαιξαν παιχνίδια συνεργασίας και εμπιστοσύνης με στόχο την ενδυνάμωση της ομάδας.

Στη συνέχεια, με αφορμή την προβολή φωτογραφιών με θέμα τη διαχείριση των απορριμμάτων και την ρύπανση του
περιβάλλοντος, η εκπαιδευτικός παρότρυνε τους μαθητές, να παρατηρήσουν το πρόβλημα της διαχείρισης των απορριμμάτων γύρω τους και να προτείνουν λύσεις.

Β’ Φάση: Επισκόπηση

Ομαδοποίηση υλικών και σύγκριση με κριτήριο την ποσότητα και το βάρος τους

Τα παιδιά έφεραν τα δικά τους παιχνίδια-ρομπότ από το σπίτι, τα παρουσίασαν και παρατήρησαν συνεργατικά πώς λειτουργούν . Στη συνέχεια ζωγράφισαν τα δικά τους ρομπότ όπως εκείνα τα φαντάστηκαν.

Οι μαθητές/τριες σε ρόλο ρομπότ χωρίστηκαν σε 2 ομάδες . Κάθε μέλος της  μιας ομάδας είχε ως στόχο να χαράξει μια
διαδρομή σε μια πίστα και να οδηγήσει ένα μέλος της άλλης ομάδας να διανύσει την διαδρομή.

imageonline co emojiadded 2

Γ Φάση: Επεξήγηση

Καταγραφή της ονομασίας και της ποσότητας των ανακυκλώσιμων υλικών και τοποθέτησή τους σε κούτες

Φύλλο εργασίας με θέμα την ανακύκλωση

DSCN3898

Αξιοποίηση της ρουτίνας σκέψης “Χρώμα-Σύμβολο-Εικόνα” για την ανακύκλωση

P1220787

Δ’ Φάση: Εμπλουτισμός

Τα παιδιά παρουσίασαν τα ρομπότ που δημιούργησαν από ανακυκλώσιμα υλικά είτε ατομικά είτε σε μικρές ομάδες Ακολούθησε έκθεση ανοιχτή προς τις οικογένειες των μαθητών/τριών με όλες τις δημιουργίες τους στον χώρο του σχολείου μας

Περιβαλλοντική δράση  στο Άλσος Χολαργού  με στόχο την συλλογή των απορριμμάτων 

Γονείς και παιδιά σε κοινή δράση ταξινόμησης των ανακυκλώσιμων υλικών στους κάδους της γειτονιάς

Προγραμματισμός της μέλισσας Bee-Bot από τα παιδιά-Αποστολή της η συλλογή των ανακυκλώσιμων υλικών!

Τα παιδιά συνεργάζονται σε ομάδες-Ταξινόμηση ανακυκλώσιμων υλικών στους αντίστοιχους κάδους μέσα από το κολλάζ

imageonline co emojiadded 4

Ε’ Φάση: Εκτίμηση

Στην φάση αυτή πραγματοποιήθηκε η τελική αξιολόγηση των γνώσεων των παιδιών μέσα από 2 φύλλα εργασίας που εξέταζαν σε τι βαθμό έχουν κατακτηθεί οι έννοιες του προσανατολισμού, του προγραμματισμού, της συνεργασίας και της επίλυσης προβλημάτων

ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΣΤΟ 1ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ: ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΓΟΝΕΩΝ-ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΜΙΑ ΟΜΑΛΗ ΜΕΤΑΒΑΣΗ

Eikona1 2

Αγαπητοί μας Γονείς,

Με πολλή χαρά σας προσκαλούμε στη Συνάντηση-Συζήτηση που θα γίνει την επόμενη Τετάρτη 28 Μαίου 2025 και ώρα 18:30-19:30  στο 1ο Δημοτικό Σχολείο Χολαργού (Περικλέους 53) με τη Διευθύντρια και Δασκάλες της 1ης Δημοτικού με θέμα

“Πηγαίνοντας από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό: Συνεργασία Εκπαιδευτικών-Γονέων για μια ομαλή μετάβαση”

 

Στη συνάντηση θα έχουμε την ευκαιρία να συζητήσουμε  πάνω σε σημαντικά θέματα που αφορούν αυτή την σπουδαία μετάβαση από το ένα σχολικό περιβάλλον στο άλλο!

 

Σας περιμένουμε όλους!

Με εκτίμηση,

Η Προϊσταμένη και οι Νηπιαγωγοί