ΦΘΙΝΟΠΩΡΟ…
και οι αλλαγές του καιρού πολλές, ακόμη και στη διάρκεια της ημέρας.
Τι καιρό έχουμε σήμερα;
Σήμερα έχει ήλιο και σύννεφα.
Ποιο καιρό προτιμάτε παιδιά και γιατί;
Τα παιδιά ζωγραφίζουν τον καιρό που τους αρέσει και δικαιολογούν την άποψή τους στην ομάδα, όταν παρουσιάζουν τις ζωγραφιές τους.
Βρίσκουμε λέξεις σχετικές με ….
Τη βροχή (ψιχάλα, μπόρα, καταιγίδα, πλημμύρα)
Τον αέρα (λίβας, βοριάς, νοτιάς, ανεμοστρόβιλος, ανεμοδείκτης, ανεμογεννήτρια)
Το χιόνι (χιονοθύελλα, χιονονιφάδα, χιονοστιβάδα, χιονόμπαλα, χιονοπόλεμος)
Τον ήλιο (καύσωνας, λιακάδα)
Γιατί όμως παρακολουθούμε τον καιρό; Τι μας ενδιαφέρει;
Μα για να ξέρουμε πως θα ντυθούμε.
Ποιος προβλέπει τον καιρό;
Μετεωρολόγοι εν δράση
Επαναλαμβανόμενα μοτίβα με τα σύμβολα του καιρού.
Πως αντιλαμβάνομαι τον καιρό; Με τις αισθήσεις μας. (κρύο – ζέστη)
Πως μετράμε τη θερμοκρασία; Με το θερμόμετρο καιρού.
Πειραματισμοί: το θερμόμετρο μέσα στην τάξη, το θερμόμετρο έξω στην αυλή
Παρατηρούμε και καταγράφουμε θερμοκρασίες.
Πως όμως ο καιρός επηρεάζει τη ζωή μας; Τι συναισθήματα μας προκαλεί;
Παρατηρούμε στο διαδίκτυο ακραία καιρικά φαινόμενα. Καλούμε τα παιδιά να υποθέσουν τι καιρός προκάλεσε αυτή την κατάσταση.
Τα καιρικά φαινόμενα με ήχους.
Τα παιδιά κινούνται στο χώρο ανάλογα με τους ήχους που ακούνε.
Έχει λιακάδα και πάμε βόλτα στην εξοχή
Φυσάει αέρας, σφίγγουμε το μπουφάν.
Ο αέρας δυναμώνει, κινούμαστε με δυσκολία.
Αρχίζει να βρέχει, φοράμε τις κουκούλες.
Η βροχή γίνεται καταιγίδα, αστραπές, μπουμπουνητά, τρέχουμε στο σπιτάκι. Είμαστε ασφαλείς.