Παρατηρήσαμε προσεκτικά τον πίνακα ζωγραφικής και απαντήσαμε σε ερωτήσεις;
-Τι βλέπετε;
-Σε ποιο χώρο βρίσκεται το παιδί;
-Γιατί κάθεται σε μια πολυθρόνα;
-Που κοιτάζει;
-Τι ρούχα φοράει; Περιέγραψε τα.
-Τι εποχή του χρόνου είναι; Πως το καταλαβαίνουμε αυτό;
-Παρατηρήστε το πρόσωπό του. Είναι χαρούμενο;
Μάθαμε τον τίτλο του έργου: “Ο Πωλ ντυμένος Αρλεκίνος“.
Ζωγραφίσαμε κι εμείς τον μικρό Πωλ.
Μάθαμε την ιστορία του αρλεκίνου μέσα από το παραμύθι:
“Ο Αρλεκίνος” της Ζωρζ Σαρή.
Γνωρίσαμε το διάσημο Ισπανό ζωγράφο Πάμπλο Πικάσο που συνήθιζε να ζωγραφίζει το γιο του ντυμένο αρλεκίνο. Μάθαμε πως οι φιγούρες του αρλεκίνου που συναντάμε συχνά στα έργα του, προέρχονται από το ιταλικό λαϊκό θέατρο του δρόμου, όπου ο αρλεκίνος φοράει ένα πολύχρωμο, μπαλωμένο ρούχο, φτιαγμένο από μικρά κομμάτια ύφασμα.
Αναζητήσαμε στο διαδίκτυο έργα του Πικάσο με αρλεκίνους. Τα παρατηρήσαμε προσεκτικά και δώσαμε τους δικούς μας τίτλους.
Δημιουργήσαμε ένα power point με πίνακες ζωγραφικής του Πικάσο.
ΠΙΝΑΚΕΣ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗΣ ΤΟΥ ΠΑΜΠΛΟ ΠΙΚΑΣΟ
Αφηγηθήκαμε την ιστορία : “ΤΟ ΟΝΕΙΡΟ ΤΟΥ ΜΙΚΡΟΥ ΠΩΛ”
Πηγή: Παράθυρο στην εκπαίδευση του Παιδιού (τεύχος 73)
ενώ παράλληλα προβάλλαμε το power point και τα παιδιά ανακαλύπτανε τους σχετικούς με την ιστορία πίνακες.
Χρησιμοποιήσαμε μικρά κομμάτια (λεπτομέρειες) από τους πίνακες, τα παιδιά επιλέξανε στην τύχη ένα από αυτά και εντοπίσανε σε ποιον πίνακα ανήκουν.
Εκτυπώσαμε τους πίνακες με τους αρλεκίνους που μας εντυπωσίασαν, τους πλαστικοποιήσαμε, τους κόψαμε σε κομμάτια και δημιουργήσαμε τα δικά μας παζλ. Τα παιδιά συναρμολογούν τα κομμάτια και ανακαλύπτουν τους πίνακες.
Παρατηρήσαμε τη στολή του αρλεκίνου, μάθαμε το σχήμα “ρόμβος”, κόψαμε ρόμβους και φτιάξαμε το δικό μας αρλεκίνο με την τεχνική του κολλάζ.
Γνωρίσαμε και τον πιερότο, μία άλλη φιγούρα του ιταλικού λαϊκού θεάτρου, που σε αντίθεση με τον αρλεκίνο φοράει κατάλευκη στολή.
Αντιστοιχίσαμε αρλεκίνο και πιερότο με τα καπέλα τους.
Επαναλαμβανόμενα μοτίβα, φορεσιές και καπέλα.
Πήραμε πινέλα και χρώματα πολλά …
και γίναμε κι εμείς ζωγράφοι…. σαν τον Πικάσο.