ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ

2024 – 2025

ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ- ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ

Οι διαστάσεις ενός πρότζεκτ Πολιτιστικών Θεμάτων είναι συνήθως πολυδιάστατες και στοχεύουν στην ενίσχυση της πολιτισμικής ταυτότητας, της γνώσης και της εκτίμησης του πολιτιστικού πλούτου. Οι βασικές διαστάσεις περιλαμβάνουν:
1. Κοινωνική διάσταση – Προώθηση της συνεργασίας, της αλληλεγγύης και της κοινωνικής συμμετοχής μέσω δράσεων που αναδεικνύουν τις κοινές αξίες και τα ιδανικά της κοινωνίας. Προβάλλεται η ιδέα του ενεργού πολίτη και η ενίσχυση της κοινωνικής συνοχής.
2. Πολυπολιτισμική διάσταση – Ανάδειξη της ποικιλομορφίας των πολιτισμών, της διαπολιτισμικής επικοινωνίας και της κατανόησης μεταξύ των πολιτισμών. Στόχος είναι η προώθηση της ανεκτικότητας, του σεβασμού και της συνύπαρξης μέσα από την αναγνώριση της αξίας κάθε κουλτούρας.
3. Εκπαιδευτική διάσταση – Παροχή γνώσεων και δεξιοτήτων μέσα από τη μελέτη πολιτισμικών στοιχείων. Αυτή η διάσταση περιλαμβάνει δράσεις που σχετίζονται με την εκπαίδευση σε θέματα πολιτισμού, όπως τα ήθη, τα έθιμα, και η παράδοση.
4. Ψυχολογική διάσταση – Προαγωγή της αυτογνωσίας και της ενίσχυσης της ταυτότητας μέσω της σύνδεσης με τις ρίζες και τα πολιτισμικά στοιχεία του τόπου. Η διάσταση αυτή βοηθά τους συμμετέχοντες να ανακαλύψουν τη δική τους θέση μέσα στον πολιτισμικό ιστό και να ενισχύσουν τη συναισθηματική τους σύνδεση με αυτόν.
Αυτές οι διαστάσεις συμβάλλουν στη δημιουργία ολοκληρωμένων πολιτιστικών προγραμμάτων που προάγουν τη σύνδεση των μαθητών, γονέων και της κοινότητας με τον πολιτισμό, ενώ παράλληλα ενισχύουν την κοινωνική συνοχή και την αίσθηση του ανήκειν.

ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ

1. Ενίσχυση της κατανόησης των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και των δικαιωμάτων του παιδιού – Εκπαίδευση στην αξία των δικαιωμάτων και στην προώθηση της κοινωνικής δικαιοσύνης.
2. Προώθηση της έννοιας του ενεργού πολίτη – Ανάπτυξη δεξιοτήτων και στάσεων που υποστηρίζουν τη συμμετοχή στα κοινά, την αλληλεγγύη και τον εθελοντισμό.
3. Εκπαίδευση στη δημοκρατία και στην υπεύθυνη συμμετοχή – Κατανόηση της λειτουργίας της δημοκρατίας και ενθάρρυνση της συμμετοχής σε δημοκρατικές διαδικασίες.
4. Προώθηση της δημιουργικότητας μέσα από τις τέχνες – Παροχή ερεθισμάτων για καλλιτεχνική έκφραση, όπως μουσική, χορό, κινηματογράφο, θέατρο και εικαστικά.
5. Ενίσχυση της κριτικής σκέψης στα μέσα και στην πληροφορία – Ανάπτυξη της ικανότητας να αξιολογούν και να διαχειρίζονται σωστά τις πληροφορίες που λαμβάνουν από τα μέσα μαζικής ενημέρωσης και το διαδίκτυο.

ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

Κατ’ αρχάς για τον καθορισμό των Στόχων και Θεματικής Ενότητας , θα διασφαλιστεί ότι το θέμα είναι σχετικό με τα ενδιαφέροντα των μαθητών, θα καθοριστούν εκπαιδευτικοί και αναπτυξιακοί στόχοι που περιλαμβάνουν γνώσεις, δεξιότητες και στάσεις, και θα γίνει προσπάθεια να συνδεθούν οι στόχοι του πρότζεκτ με το αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών για να εξασφαλιστεί η συμβατότητα με τα διδακτικά αντικείμενα.
Για τον Σχεδιασμό και την Οργάνωση του Πρότζεκτ , θα καταρτιστεί πλάνο υλοποίησης που θα περιλαμβάνει τις δραστηριότητες, το χρονοδιάγραμμα, τους πόρους και τα μέσα που θα χρειαστούν, θα γίνει χωρισμός των μαθητών σε ομάδες, ανάλογα με τα ενδιαφέροντά τους, για να καλυφθούν οι διαφορετικές πτυχές του πρότζεκτ, και θα καθοριστούν ξεχωριστοί ρόλοι για κάθε μαθητή ή ομάδα, π.χ., ερευνητής, συντονιστής, παρουσιαστής.
Σε ό,τι αφορά στην Ανάπτυξη Διδακτικών Δραστηριοτήτων και Υλικού , όλες οι δραστηριότητες θα συνδέουν τη θεωρητική γνώση με την πρακτική εφαρμογή (π.χ., εργαστήρια, επισκέψεις), θα πραγματοποιηθεί ανάπτυξη φύλλων εργασίας, πολυμεσικών εργαλείων, και άλλου υλικού που θα υποστηρίξει την εργασία των μαθητών, και θα επιδιωχθεί συνεργασία με εξωτερικούς φορείς ή ειδικούς έτσι ώστε το έργο να λάβει πρακτική διάσταση.
Για την Συλλογή Δεδομένων και Πληροφοριών , οι μαθητές θα πραγματοποιήσουν έρευνα και θα συλλέξουν πληροφορίες από βιβλία, άρθρα, διαδικτυακές πηγές και συνεντεύξεις, και θα εμπλακούν σε πειραματισμό, συλλογή στοιχείων και ανάλυση δεδομένων.
Σχετικά με την Επεξεργασία και Ανάλυση Δεδομένων , οι μαθητές θα επεξεργαστούν τις πληροφορίες που θα συλλέξουν, θα αναλύσουν τα δεδομένα και θα συνδέσουν τα ευρήματα τους με τις ερευνητικές τους ερωτήσεις, και θα αντιπαραβάλλουν τα δεδομένα από διαφορετικές οπτικές (π.χ., ιστορική, κοινωνική, περιβαλλοντική) για μια πολυδιάστατη κατανόηση.
Για την Παρουσίαση Αποτελεσμάτων , οι μαθητές θα ετοιμάσουν παρουσιάσεις, αφίσες, βίντεο, ή έντυπο υλικό που θα επικοινωνεί τα ευρήματά τους, θα οργανωθεί εκδήλωση παρουσίασης των αποτελεσμάτων στους συμμαθητές, τους γονείς ή την τοπική κοινότητα, και το πρότζεκτ θα δημοσιευτεί σε σχολικό έντυπο ή ιστότοπο ή ακόμα και σε διαγωνισμούς για διαθεματικά έργα.
Τέλος για την Αξιολόγηση και τον Αναστοχασμό , οι μαθητές θα αξιολογήσουν τη δική τους συνεισφορά και την εμπειρία τους, θα συλλεχθεί ανατροφοδότηση από τον δάσκαλο, τους συμμαθητές και, αν καταστεί δυνατόν, από την κοινότητα για να αξιολογηθεί η επιτυχία του πρότζεκτ., και θα εξεταστεί αν οι στόχοι που τέθηκαν στην αρχή επιτεύχθηκαν και πώς μπορεί να βελτιωθεί η διαδικασία στο μέλλον..
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Πρόληψη και αντιμετώπιση φαινομένων βίας και εκφοβισμού στο πλαίσιο της προαγωγής της υγείας παιδιών και εφήβων.

ΚΥΡΙΟ ΘΕΜΑ – ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ

Οι διαστάσεις ενός πρότζεκτ Αγωγής Υγείας είναι πολυδιάστατες και αφορούν διάφορους τομείς που σχετίζονται με την προαγωγή της σωματικής, ψυχικής και κοινωνικής ευεξίας. Οι βασικές διαστάσεις περιλαμβάνουν:
1. Εκπαιδευτική διάσταση – Στόχος είναι η παροχή γνώσεων και πληροφοριών για τη διατήρηση της υγείας και την πρόληψη ασθενειών. Οι συμμετέχοντες ενημερώνονται για θέματα όπως η υγιεινή διατροφή, η φυσική άσκηση, η στοματική υγιεινή, η πρόληψη από επιβλαβείς συνήθειες και η αξία του προληπτικού ελέγχου.
2. Προληπτική διάσταση – Δίνεται έμφαση στην πρόληψη ασθενειών και προβλημάτων υγείας μέσα από δράσεις όπως εμβολιασμούς, ενημέρωση για πρώτες βοήθειες, πρόληψη ατυχημάτων και προγράμματα που αποσκοπούν στη μείωση επικίνδυνων συμπεριφορών, όπως το κάπνισμα ή η χρήση ουσιών.
3. Ψυχολογική διάσταση – Ανάπτυξη της συναισθηματικής νοημοσύνης, της ψυχικής ανθεκτικότητας και της αυτοεκτίμησης. Προσπάθεια βελτίωσης της διαχείρισης του άγχους, της συναισθηματικής έκφρασης και της επίλυσης συγκρούσεων, ώστε οι συμμετέχοντες να αναπτύξουν μια πιο ισορροπημένη ψυχική υγεία.
4. Κοινωνική διάσταση – Ενίσχυση των κοινωνικών δεξιοτήτων και καλλιέργεια αξιών όπως η αλληλεγγύη, ο σεβασμός και η αποδοχή της διαφορετικότητας. Η διάσταση αυτή περιλαμβάνει τη συνεργασία μεταξύ μαθητών, γονέων, δασκάλων και άλλων φορέων της κοινότητας για την προώθηση υγιεινών πρακτικών και προτύπων.
5. Συμβουλευτική και υποστηρικτική διάσταση – Προσφορά συμβουλευτικών υπηρεσιών και ψυχολογικής υποστήριξης στους συμμετέχοντες. Μπορεί να περιλαμβάνει τη διαχείριση κρίσεων, την παροχή βοήθειας σε άτομα που αντιμετωπίζουν θέματα υγείας και τη συμβουλευτική σχετικά με συμπεριφορές υψηλού κινδύνου.
6. Συμπεριφορική διάσταση – Εστίαση στη διαμόρφωση υγιεινών συμπεριφορών και στην ενίσχυση της αυτορρύθμισης για την αποφυγή επιβλαβών πρακτικών. Στόχος είναι η ενίσχυση των θετικών συνηθειών (π.χ., άσκηση, υγιεινή διατροφή) και η αποτροπή αρνητικών συνηθειών. Αυτές οι διαστάσεις βοηθούν στην ανάπτυξη ενός ολοκληρωμένου προγράμματος Αγωγής Υγείας, το οποίο μπορεί να επηρεάσει θετικά τόσο το ατομικό όσο και το συλλογικό επίπεδο υγείας.

ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ

1. Ενίσχυση της σωματικής και ψυχικής υγείας – Προώθηση ενός υγιεινού τρόπου ζωής, με έμφαση στην πρόληψη σωματικών και ψυχικών παθήσεων.
2. Καλλιέργεια και σεβασμός αξιών ζωής – Ανάπτυξη του σεβασμού, της ανεκτικότητας και της ενσυναίσθησης προς τους άλλους.
3. Εκπαίδευση σε θέματα ισότητας και σεβασμού στη διαφορετικότητα – Καλλιέργεια της κοινωνικής ένταξης, της αποδοχής και του σεβασμού στις διαφορετικές πολιτισμικές, κοινωνικές και προσωπικές ταυτότητες.
4. Ανάπτυξη ψυχικής ανθεκτικότητας και συναισθηματικής νοημοσύνης – Ενίσχυση της ψυχικής υγείας μέσω της συναισθηματικής αγωγής και της καλλιέργειας θετικών διαπροσωπικών σχέσεων

ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

Κατ’ αρχάς για τον καθορισμό των Στόχων και Θεματικής Ενότητας , θα διασφαλιστεί ότι το θέμα είναι σχετικό με τα ενδιαφέροντα των μαθητών, θα καθοριστούν εκπαιδευτικοί και αναπτυξιακοί στόχοι που περιλαμβάνουν γνώσεις, δεξιότητες και στάσεις, και θα γίνει προσπάθεια να συνδεθούν οι στόχοι του πρότζεκτ με το αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών για να εξασφαλιστεί η συμβατότητα με τα διδακτικά αντικείμενα.
Για τον Σχεδιασμό και την Οργάνωση του Πρότζεκτ , θα καταρτιστεί πλάνο υλοποίησης που θα περιλαμβάνει τις δραστηριότητες, το χρονοδιάγραμμα, τους πόρους και τα μέσα που θα χρειαστούν, θα γίνει χωρισμός των μαθητών σε ομάδες, ανάλογα με τα ενδιαφέροντά τους, για να καλυφθούν οι διαφορετικές πτυχές του πρότζεκτ, και θα καθοριστούν ξεχωριστοί ρόλοι για κάθε μαθητή ή ομάδα, π.χ., ερευνητής, συντονιστής, παρουσιαστής.
Σε ό,τι αφορά στην Ανάπτυξη Διδακτικών Δραστηριοτήτων και Υλικού , όλες οι δραστηριότητες θα συνδέουν τη θεωρητική γνώση με την πρακτική εφαρμογή (π.χ., εργαστήρια, επισκέψεις), θα πραγματοποιηθεί ανάπτυξη φύλλων εργασίας, πολυμεσικών εργαλείων, και άλλου υλικού που θα υποστηρίξει την εργασία των μαθητών, και θα επιδιωχθεί συνεργασία με εξωτερικούς φορείς ή ειδικούς έτσι ώστε το έργο να λάβει πρακτική διάσταση.
Για την Συλλογή Δεδομένων και Πληροφοριών , οι μαθητές θα πραγματοποιήσουν έρευνα και θα συλλέξουν πληροφορίες από βιβλία, άρθρα, διαδικτυακές πηγές και συνεντεύξεις, και θα εμπλακούν σε πειραματισμό, συλλογή στοιχείων και ανάλυση δεδομένων.
Σχετικά με την Επεξεργασία και Ανάλυση Δεδομένων , οι μαθητές θα επεξεργαστούν τις πληροφορίες που θα συλλέξουν, θα αναλύσουν τα δεδομένα και θα συνδέσουν τα ευρήματα τους με τις ερευνητικές τους ερωτήσεις, και θα αντιπαραβάλλουν τα δεδομένα από διαφορετικές οπτικές (π.χ., ιστορική, κοινωνική, περιβαλλοντική) για μια πολυδιάστατη κατανόηση.
Για την Παρουσίαση Αποτελεσμάτων , οι μαθητές θα ετοιμάσουν παρουσιάσεις, αφίσες, βίντεο, ή έντυπο υλικό που θα επικοινωνεί τα ευρήματά τους, θα οργανωθεί εκδήλωση παρουσίασης των αποτελεσμάτων στους συμμαθητές, τους γονείς ή την τοπική κοινότητα, και το πρότζεκτ θα δημοσιευτεί σε σχολικό έντυπο ή ιστότοπο ή ακόμα και σε διαγωνισμούς για διαθεματικά έργα.
Τέλος για την Αξιολόγηση και τον Αναστοχασμό , οι μαθητές θα αξιολογήσουν τη δική τους συνεισφορά και την εμπειρία τους, θα συλλεχθεί ανατροφοδότηση από τον δάσκαλο, τους συμμαθητές και, αν καταστεί δυνατόν, από την κοινότητα για να αξιολογηθεί η επιτυχία του πρότζεκτ., και θα εξεταστεί αν οι στόχοι που τέθηκαν στην αρχή επιτεύχθηκαν και πώς μπορεί να βελτιωθεί η διαδικασία στο μέλλον..
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
ΦΡΟΝΤΙΖΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΥΛΗ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΜΑΣ

ΚΥΡΙΟ ΘΕΜΑ – ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ

Οι διαστάσεις ενός περιβαλλοντικού πρότζεκτ περιλαμβάνουν διαφορετικές πτυχές που συμβάλλουν στην επιτυχή εκπόνηση και διάχυση των στόχων του, εστιάζοντας σε περιβαλλοντικά ζητήματα. Γενικά, οι βασικές διαστάσεις του συγκεκριμένου πρότζεκτ είναι:
1. Εκπαιδευτική διάσταση – Ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των συμμετεχόντων σχετικά με περιβαλλοντικά θέματα όπως η κλιματική αλλαγή, η βιοποικιλότητα, η ανακύκλωση, η διαχείριση αποβλήτων και οι βιώσιμες πρακτικές.
2. Κοινωνική διάσταση – Συμμετοχή και συνεργασία της τοπικής κοινότητας, των σχολείων, των γονέων, και φορέων. Στοχεύει στη διαμόρφωση στάσεων και συμπεριφορών που προάγουν τη βιώσιμη ανάπτυξη και την κοινωνική συνείδηση για περιβαλλοντικά θέματα.
3. Περιβαλλοντική διάσταση – Συγκεκριμένες δράσεις που συμβάλλουν στη βελτίωση του φυσικού περιβάλλοντος, όπως δενδροφυτεύσεις, καθαρισμοί περιοχών, δημιουργία πράσινων χώρων και βελτίωση οικοσυστημάτων.
4. Ατομική και συναισθηματική διάσταση – Προώθηση της προσωπικής ευαισθητοποίησης και της αίσθησης ευθύνης για το περιβάλλον, καθώς και η ανάπτυξη συναισθηματικής σύνδεσης με τη φύση, η οποία μπορεί να κινητοποιήσει περαιτέρω δράσεις και βιώσιμες επιλογές.
Αυτές οι διαστάσεις αποτελούν τη βάση για την οργάνωση και την ολοκληρωμένη υλοποίηση ενός περιβαλλοντικού πρότζεκτ, βοηθώντας στην επίτευξη μιας πιο σφαιρικής και ουσιαστικής προσέγγισης στην περιβαλλοντική εκπαίδευση και δράση.

ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ

1. Ευαισθητοποίηση στην περιβαλλοντική προστασία – Ενίσχυση της συνείδησης για την προστασία του περιβάλλοντος και την ανάγκη ανάληψης δράσεων.
2. Ανάπτυξη κριτικής σκέψης για τα περιβαλλοντικά ζητήματα – Ενίσχυση της ικανότητας των μαθητών να αξιολογούν τα περιβαλλοντικά ζητήματα και τις λύσεις τους.
3. Συμμετοχή στην προστασία του αστικού και περιαστικού πρασίνου – Κίνητρο για ενεργή συμμετοχή στη φροντίδα των πράσινων χώρων της πόλης και των γειτονιών.
4. Εξάσκηση δεξιοτήτων ομαδικής εργασίας και συνεργασίας – Ενίσχυση της συνεργασίας και της ομαδικότητας μέσω περιβαλλοντικών δράσεων και εργασιών

ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

Κατ’ αρχάς για τον καθορισμό των Στόχων και Θεματικής Ενότητας , θα διασφαλιστεί ότι το θέμα είναι σχετικό με τα ενδιαφέροντα των μαθητών, θα καθοριστούν εκπαιδευτικοί και αναπτυξιακοί στόχοι που περιλαμβάνουν γνώσεις, δεξιότητες και στάσεις, και θα γίνει προσπάθεια να συνδεθούν οι στόχοι του πρότζεκτ με το αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών για να εξασφαλιστεί η συμβατότητα με τα διδακτικά αντικείμενα.
Για τον Σχεδιασμό και την Οργάνωση του Πρότζεκτ , θα καταρτιστεί πλάνο υλοποίησης που θα περιλαμβάνει τις δραστηριότητες, το χρονοδιάγραμμα, τους πόρους και τα μέσα που θα χρειαστούν, θα γίνει χωρισμός των μαθητών σε ομάδες, ανάλογα με τα ενδιαφέροντά τους, για να καλυφθούν οι διαφορετικές πτυχές του πρότζεκτ, και θα καθοριστούν ξεχωριστοί ρόλοι για κάθε μαθητή ή ομάδα, π.χ., ερευνητής, συντονιστής, παρουσιαστής.
Σε ό,τι αφορά στην Ανάπτυξη Διδακτικών Δραστηριοτήτων και Υλικού , όλες οι δραστηριότητες θα συνδέουν τη θεωρητική γνώση με την πρακτική εφαρμογή (π.χ., εργαστήρια, επισκέψεις), θα πραγματοποιηθεί ανάπτυξη φύλλων εργασίας, πολυμεσικών εργαλείων, και άλλου υλικού που θα υποστηρίξει την εργασία των μαθητών, και θα επιδιωχθεί συνεργασία με εξωτερικούς φορείς ή ειδικούς έτσι ώστε το έργο να λάβει πρακτική διάσταση.
Για την Συλλογή Δεδομένων και Πληροφοριών , οι μαθητές θα πραγματοποιήσουν έρευνα και θα συλλέξουν πληροφορίες από βιβλία, άρθρα, διαδικτυακές πηγές και συνεντεύξεις, και θα εμπλακούν σε πειραματισμό, συλλογή στοιχείων και ανάλυση δεδομένων. Σχετικά με την Επεξεργασία και Ανάλυση Δεδομένων , οι μαθητές θα επεξεργαστούν τις πληροφορίες που θα συλλέξουν, θα αναλύσουν τα δεδομένα και θα συνδέσουν τα ευρήματα τους με τις ερευνητικές τους ερωτήσεις, και θα αντιπαραβάλλουν τα δεδομένα από διαφορετικές οπτικές (π.χ., ιστορική, κοινωνική, περιβαλλοντική) για μια πολυδιάστατη κατανόηση.
Για την Παρουσίαση Αποτελεσμάτων , οι μαθητές θα ετοιμάσουν παρουσιάσεις, αφίσες, βίντεο, ή έντυπο υλικό που θα επικοινωνεί τα ευρήματά τους, θα οργανωθεί εκδήλωση παρουσίασης των αποτελεσμάτων στους συμμαθητές, τους γονείς ή την τοπική κοινότητα, και το πρότζεκτ θα δημοσιευτεί σε σχολικό έντυπο ή ιστότοπο ή ακόμα και σε διαγωνισμούς για διαθεματικά έργα.
Τέλος για την Αξιολόγηση και τον Αναστοχασμό , οι μαθητές θα αξιολογήσουν τη δική τους συνεισφορά και την εμπειρία τους, θα συλλεχθεί ανατροφοδότηση από τον δάσκαλο, τους συμμαθητές και, αν καταστεί δυνατόν, από την κοινότητα για να αξιολογηθεί η επιτυχία του πρότζεκτ., και θα εξεταστεί αν οι στόχοι που τέθηκαν στην αρχή επιτεύχθηκαν και πώς μπορεί να βελτιωθεί η διαδικασία στο μέλλον

ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ

2023 – 2024

ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

Αγαπώ τα βιβλία

Θεματολογία: Αξιοποίηση της σχολικής βιβλιοθήκης – Φιλαναγνωσία

 Παιδαγωγικοί στόχοι:

 1) Τα νήπια να εξοικειωθούν με όλα τα είδη των βιβλίων παιδικής λογοτεχνίας

  2) Τα νήπια  να να εμπλουτίσουν τις γνώσεις τους 

 3) Τα νήπια να αναπτύξουν κριτική σκέψη μέσα από την ανάλυση των θεματολογιών τους

 4) Τα νήπια να καλλιεργήσουν την φαντασία και την δημιουργική τους σκέψη. 

ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

Αλλάζουμε συνήθειες: όχι το κλίμα!

ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ:

ΚΛΙΜΑΤΙΚΗ ΑΛΛΑΓΗ- ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ ΤΟΥ ΘΕΡΜΟΚΗΠΙΟΥ-ΑΝΘΡΩΠΙΝΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ-ΘΑΛΑΣΣΙΟΣ ΚΟΣΜΟΣ

ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ

1) Να αποκτήσουν οι μαθητές/-τριες γνώσεις για το φαινόμενο του θερμοκηπίου και την κλιματική αλλαγή

2) Να κατανοήσουν ότι οι ανθρώπινες δραστηριότητες είναι η κύρια αιτία της κλιματικής αλλαγής

3)Να γνωρίσουν τις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής στο θαλάσσιο κόσμο

4) Να προβούν στην εξεύρεση λύσεων για να υποστηρίξουν το μέλλον για τις θάλασσες και τους ωκεανούς.

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ

Το σχολείο μας : μια μεγάλη αγκαλιά!

Θεματολογία: ΔΙΑΠΡΟΣΩΠΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ – ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΣΥΓΚΡΟΥΣΕΩΝ

ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ

 1) Να αναγνωρίζουν το φαινόμενο της σχολικής βίας

 2) Να αναγνωρίζουν τις διάφορες μορφές της

 3)Να αναπτύξουν ενσυναίσθηση για τον θύτη και το θύμα

 4)Να αποκτήσουν θετική αυτοεικόνα, να βελτιώσουν την αυτοαντίληψή τους και τις σχέσεις τους με τους συμμαθητές τους

 5)Να αναγνωρίσουν την έννοια του δικαίου και του άδικου

 6) Να αντιμετωπίζουν περιστατικά σχολικής βίας

ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ

2022 – 2023

ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

Ένα σχολείο που μας χωράει όλους!

Θεματολογία: ΣΥΜΠΕΡΙΛΗΨΗ-ΑΛΛΗΛΟΣΕΒΑΣΜΟΣ-ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑ

 Παιδαγωγικοί στόχοι:

 1) Τα νήπια με βιωματικό τρόπο, εφαρμόζοντας διερευνητικές και ανακαλυπτικές διαδικασίες μπαίνουν στη θέση του άλλου

  2) Τα νήπια αναστοχάζονται κριτικά και αποδομούν στερεοτυπικούς και περιοριστικούς τρόπους σκέψης

 3) Τα νήπια εργάζονται ομαδικά, συζητούν , προβληματίζονται και αποδέχονται το διαφορετικό

 4) Τα νήπια αναλαμβάνουν πρωτοβουλίες και προτείνουν ιδέες για ένα πιο δημοκρατικό σχολείο

ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

Αλλάζουμε συνήθειες: όχι το κλίμα!

ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ:

ΚΛΙΜΑΤΙΚΗ ΑΛΛΑΓΗ- ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ ΤΟΥ ΘΕΡΜΟΚΗΠΙΟΥ-ΑΝΘΡΩΠΙΝΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ-ΘΑΛΑΣΣΙΟΣ ΚΟΣΜΟΣ

ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ

1) Να αποκτήσουν οι μαθητές/-τριες γνώσεις για το φαινόμενο του θερμοκηπίου και την κλιματική αλλαγή

2) Να κατανοήσουν ότι οι ανθρώπινες δραστηριότητες είναι η κύρια αιτία της κλιματικής αλλαγής

3)Να γνωρίσουν τις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής στο θαλάσσιο κόσμο

4) Να προβούν στην εξεύρεση λύσεων για να υποστηρίξουν το μέλλον για τις θάλασσες και τους ωκεανούς.

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ

Το σχολείο μας : μια μεγάλη αγκαλιά!

Θεματολογία: ΔΙΑΠΡΟΣΩΠΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ – ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΣΥΓΚΡΟΥΣΕΩΝ

ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ

 1) Να αναγνωρίζουν το φαινόμενο της σχολικής βίας

 2) Να αναγνωρίζουν τις διάφορες μορφές της

 3)Να αναπτύξουν ενσυναίσθηση για τον θύτη και το θύμα

 4)Να αποκτήσουν θετική αυτοεικόνα, να βελτιώσουν την αυτοαντίληψή τους και τις σχέσεις τους με τους συμμαθητές τους

 5)Να αναγνωρίσουν την έννοια του δικαίου και του άδικου

 6) Να αντιμετωπίζουν περιστατικά σχολικής βίας