Μαθαίνοντας τους αριθμούς!

Ο Αριθμός 1

Το ένα είναι η απόλυτη αρχή! Είναι ο πιο σημαντικός αριθμός, ο πρώτος των πρώτων, αυτός που χαρακτηρίζει τους νικητές.

Σήμερα θυμηθήκαμε τα χρώματα! Και πως το κάναμε αυτό; Μοιράσαμε τους μαρκαδόρους μας! Κάθε ομάδα εργασίας στην τάξη έβαλε στο κουτί με τα υλικά της από ένα χρώμα… Ένα κόκκινο, ένα κίτρινο, ένα μπλε, ένα γαλάζιο κ.τ.λ. Μέσα από αυτήν την αντιστοιχία τα παιδιά κατάφεραν να κατανοήσουν τον αριθμό με την ποσότητα.

Fthinoporo l

Σχεδιάσαμε τον αριθμό ΕΝΑ στη μοκέτα με χαρτοταινία και οδηγήσαμε το αυτοκινητάκι μας να ακολουθήσει τη σωστή διαδρομή. Τα βελάκια πάνω στην ταινία καθοδηγούν τους οδηγούς μας! Έτσι μαθητές και μαθήτριες κατανόησαν την πορεία και είναι έτοιμοι να ολοκληρώσουν το φύλλο εργασίας για τη γραφή του αριθμού.

arithmos 9.

Προς καλύτερη εμπέδωση τα παιδιά προσπάθησαν να σχηματίσουν τον αριθμό ένα με το σώμα τους. Το χάρηκαν πολύ και ενθουσιάστηκαν περισσότερο παρατηρώντας την εικόνα τους μέσα από την φωτογραφία…

arithmos 1 arithmos 2 arithmos 3 arithmos 4 arithmos 6 arithmos 7 arithmos 8 arithmos5

 

Φθινόπωρο, Φθινοπωράκι…

Φθινόπωρο φθινοπωράκι η πρώτη εποχή προς εξερεύνηση…

Το φθινόπωρο αρχίζει τον μήνα Σεπτέμβριο και τελειώνει το μήνα Νοέμβριο. Το φθινόπωρο είναι γνωστό ως η εποχή όπου τα δέντρα αλλάζουν χρώμα, οι μέρες γίνονται πιο σκοτεινές και όπου η θερμοκρασία αρχίζει να πέφτει σιγά-σιγά.  Έχουμε τα πρωτοβρόχια! Μια τέτοια φθινοπωρινή βροχή στάθηκε η αφορμή για συζήτηση και απόλαυση πολύτιμων γνώσεων!

Το εποπτικό υλικό…
FTHINOPORO PINAKES ANAFORAS Selida 1 FTHINOPORO PINAKES ANAFORAS Selida 2 1 FTHINOPORO PINAKES ANAFORAS Selida 2 FTHINOPORO PINAKES ANAFORAS Selida 5 FTHINOPORO PINAKES ANAFORAS Selida 6

μας βοήθησε να καταλάβουμε όλες  τις αλλαγές  που μας φέρνει. Για τον καιρό που αλλάζει, για τις αλλαγές στη φύση, στα δέντρα, στα φύλλα, για τη ζωή των ζώων, για τα ταξιδιάρικα πουλιά, τα χρώματα της φύσης.

Το φθινόπωρο μας έδωσε έμπνευση για ατομικές  και ομαδικές  εργασίες που στόλισαν τις τάξεις  μας!

Τα πρωτοβρόχια έφεραν στην τάξη μας τα σαλιγκάρια! Ένα φθινοπωρινό πρωινό το δεύτερο τμήμα μας επισκέφτηκε για να μας δείξει τα σαλιγκάρια που βγήκαν από την πρωινή βροχή.

fthinoporo 6 fthinoporo 7.

Το γεγονός αυτό έγινε αφορμή να φτιάξουμε το δικό μας σαλιγκάρι…

saligkari 1 saligkari 2 saligkari 3 saligkari 4

Δημιουργήσαμε φθινοπωρινά φύλλα..

fthinoporo 1 fthinoporo 2 fthinoporo 3 fthinoporo 4 fthinoporo 5

Αλλά και ένα φθινοπωρινό δέντρο…

IMG 2409

Τέλος μάθαμε μέσα από το τραγούδι “Τα παιδιά του φθινοπώρου” τους μήνες της εποχής

για τα νόστιμα φρούτα του φθινοπώρου..

και γνωρίσαμε τα φθινοπωρινά λαχανικά…

FTHINOPORO PINAKES ANAFORAS Selida 3

Τέλος μέσα από ένα πίνακα διπλής εισόδου ψηφίσαμε τον βασιλιά των φρούτων!

Froyta fthinoporina 1 Froyta fthinoporina 2 Froyta fthinoporina 3 Froyta fthinoporina 4

Ο παππούς μου και η γιαγιά μου!!

Η 1η Οκτωβρίου έχει οριστεί ως η Παγκόσμια Ημέρα Ηλικιωμένων ή Τρίτης Ηλικίας. Ο παππούς και η γιαγιά γιορτάζουν! Είναι δυνατόν να μην τους αφιερώσουμε τη σημερινή μέρα; Με αφορμή την ημέρα αυτή σχεδιάσαμε δραστηριότητες για να γνωρίσουμε την προσφορά της τρίτης ηλικίας.

Μιλήσαμε για τον παππού και τη γιαγιά, είπαμε όλοι  τα ονόματά τους και διαπιστώσαμε ότι σχεδόν όλοι έχουμε το όνομα κάποιου από τους παππούδες ή τις γιαγιάδες μας.

Συζητήσαμε τι κάνουν ο παππούς και η γιαγιά για μας και τι κάνουμε εμείς για αυτούς Αναφέραμε ότι ο καθένας μας έχει δύο γιαγιάδες και δύο παππούδες, ένα ζευγάρι για τον κάθε γονιό. Το κάθε παιδί ανέφερε ένα περιστατικό από τις στιγμές που περνά μαζί τους.

Τέλος, φτιάξαμε μία καρτούλα για να χαρίσουμε στον παππού και στη γιαγιά με το χεράκι μας.

H taxh mas 2

Ζωγραφίσαμε, κόψαμε και σειροδετήσαμε την εικόνα τους….

pappoys 1 pappoys 2 pappoys 3

Χρόνια πολλά Παππού και Γιαγιά!

Τα χρώματα!!!

Αγαπημένα χρώματα…

Τα χρώματα βρίσκονται παντού γύρω μας! Τα παιδιά γνωρίζουν κάποια από αυτά, οπότε επιχειρήσαμε να τα κατηγοριοποιήσουμε.

Μάθαμε πως τα πιο σημαντικά χρώματα είναι 3 το κόκκινο, το κίτρινο και το μπλε και για αυτό το λόγο ονομάζονται Βασικά Χρώματα, γιατί χωρίς αυτά δεν θα μπορούσαν να υπάρχουν τα υπόλοιπα χρώματα που ονομάζονται Σύνθετα. Αυτά δημιουργούνται αν αναμείξουμε τα βασικά χρώματα.

Basika chromata

Syntheta chromata

Τι γίνεται όμως με το άσπρο και το μαύρο; Αυτά τα 2 χρώματα λέγονται Βοηθητικά, αφού η δουλειά τους είναι να βοηθάνε τα βασικά χρώματα να φτιάξουν τα σύνθετα και ταυτόχρονα βοηθάνε και στις αποχρώσεις τους.

Παίξαμε τα παλαμομπερδέματα (Μίξεις χρωμάτων)

Σε κάθε χεράκι βάζουμε διαφορετικό χρώμα, χαϊδεύουμε τα χρωματιστά μας χέρια και ανακαλύπτουμε το καινούργιο χρώμα που δημιουργείται!! Έτσι φτιάξαμε έναν πίνακα αναφοράς για να θυμόμαστε τις παλαμομίξεις μας.

chromata 2 chromata 5 chromata 3 CHromata 1 chromata 4

Γίναμε χρωματιστοί και το διασκεδάσαμε πολύ!

Ημέρα Σχολικού αθλητισμού!

Την Παρασκευή 27 Σεπτεμβρίου γιορτάσαμε στο Νηπιαγωγείο μας την Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού!

Τα παιδιά γνώρισαν μέσα από εποπτικό υλικό ολυμπιακά και μη αθλήματα, αλλά και ποια από αυτά είναι ομαδικά και ποια ατομικά.

 athlhmata 2 ATHLHTISMOS Selida 04 ATHLHTISMOS Selida 05 ATHLHTISMOS Selida 07 ATHLHTISMOS Selida 09 ATHLHTISMOS Selida 10  ATHLHTISMOS Selida 17 ATHLHTISMOS Selida 18 ATHLHTISMOS Selida 19

Υλοποιήθηκαν αθλητικές δράσεις, εντός του σχολικού χώρου, προκειμένου να αναδειχθούν τα οφέλη και η σημασία της φυσικής δραστηριότητας, της σωματικής άσκησης και του αθλητισμού για την υγεία και τη βελτίωση της ποιότητας ζωής.

athlhmata 3Athlhmata aAthlhmata bathlhmata gagonismata

Γνωρίσαμε το σύμβολο των Ολυμπιακών αγώνων….

ATHLHTISMOS Selida 13

Ζωγραφίσαμε τα αγαπημένα μας αγωνίσματα και δημιουργήσαμε μια ομαδική αφίσα…

athlhmata 2 1

αλλά και μία από τις αθλητικές δραστηριότητες που πραγματοποιήσαμε…

athlhmata 1 1

Προσπαθώντας κάθε μέρα να γίνομαι καλύτερος!

Κανόνες Συμπεριφοράς και Ο κύριος Ντεσιμπέλ!

Προκειμένου να επικρατεί ησυχία και ηρεμία όταν βρισκόμαστε όλοι μαζί στον ίδιο χώρο, είναι πολύ σημαντικό να μάθουμε πώς να χρησιμοποιούμε τη φωνή μας και να μπορούμε να ελέγχουμε την έντασή της. Ο κύριος Ντεσιμπέλ με το φωνόμετρό του μας βοηθά να θυμόμαστε να επιλέγουμε τη σωστή ένταση στην κατάλληλη περίπτωση και χώρο, όπως όταν είμαστε στην τάξη, στην αυλή, στο θέατρο, όταν τραγουδάμε, όταν συζητάμε, όταν τρώμε κλπ. Έτσι γνωρίσαμε στην ψιθυριστή, την κανονική, τη δυνατή και την πολύ δυνατή φωνή μας.

Epipeda fonhs

Ταυτόχρονα η τήρηση των κανόνων αποτελεί ένα βασικό θεμέλιο στη χαρά, στην ηρεμία, στην καλή συνεργασία, στη μοιρασιά, στην όμορφη δημιουργία. Αποφασίσαμε λοιπόν να δημιουργήσουμε το συμβόλαιο της τάξης μας αλλά και μια αφίσα με τους χρυσούς κανόνες.  Παρουσιάσαμε στα παιδιά διάφορες εικόνες με σωστή και λάθος συμπεριφορά στο σχολείο και  συζητήσαμε για αυτές. Είναι σωστό να πλένουμε τα χέρια μας πριν το φαγητό; Είναι σωστό να τσακωνόμαστε στο σχολείο; Φωνάζουμε κατά την ώρα του μαθήματος; Πρέπει να μαζεύουμε τα παιχνίδια μας.  Είμαστε όλοι αγαπημένοι. Ακούμε με προσοχή τους συμμαθητές μας και τις δασκάλες μας,  σηκώνουμε το χέρι όταν θέλουμε να πούμε κάτι κ.α.  Τα παιδιά αναγνώρισαν μόνα τους τις σωστές και λάθος συμπεριφορές και στην συνέχεια τις ταξινόμησαν σε δυο κατηγορίες με την χαρούμενη φατσούλα και την λυπημένη φατσούλα.

kanones a kanones b kanones ekanones d

Υπογράψαμε το συμβόλαιο με τα χέρια μας

Kanones 1 kanones 2 kanones 3 kanones 4

Οι χρυσοί κανόνες μας έδωσαν την ευκαιρία να παίξουμε με τα μαθηματικά. Τοποθετούσαμε τις εικόνες στη σειρά σύμφωνα με τον αριθμό από το 1-12..

kanones 5 kanones 7 kanones 6 kanones 8

kanones g

Τα αναρτήσαμε στην τάξη μας για να θυμόμαστε πάντα τους κανόνες ! Κάθε μέρα προσπαθώντας να βελτιώσουμε τις ικανότητές μας και τη συμπεριφορά μας γινόμαστε καλύτεροι!

Πρόγραμμα και σχολική ζωή!

Λίγες μέρες έχουν περάσει από την έναρξη της σχολικής χρονιάς και τα παιδιά έχουν έρθει σε επαφή με την καθημερινή τους ρουτίνα. Προκειμένου μαθητές και μαθήτριες να εξασκήσουν τη λογική τους σκέψη και την αφηγηματική τους ικανότητα, βάλαμε σε σειρά εικόνες που απεικονίζουν μια τυπική σχολική μέρα από το πρωί μέχρι την επιστροφή στο σπίτι.  Τα παιδιά πρέπει να βρουν τη σωστή σειρά στα γεγονότα, δημιουργώντας τη σωστή χρονική ακολουθία.

programma 8 programma 7 programma 9 programma 10 programma 5 programma 6 programma 4 programma 3 programma 2 programma 1

Έτσι, κάθε φορά τοποθετούν το μανταλάκι σύμφωνα με την εικόνα ….

Το Όνομά μου-Το Αρχικό μου Γράμμα-Ο Εαυτός μου!

Το όνομα του παιδιού είναι η ταυτότητα του! Τα παιδιά πειραματίζονται με τις πρώτες γραμμούλες που το απαρτίζουν αφού για εκείνα έχει μεγάλη συναισθηματική αξία. Κάνουμε πολλά παιχνίδια με το όνομά μας και προσπάθειες για τη γραφή τους.

Χρωματίζουμε το αρχικό μας γράμμα….

onomata a onomata b onomata g onomata donomata e

Προσπαθούμε να το σχηματίσουμε με την πλαστελίνη…

onomata 2 onomata 3 onomata 4 onomata 11 onomata 12 onomata 13 onomata 14 onomata2

αλλά και με ζυμάρι…

Onomata 1

Σ’ αυτό το πλαίσιο μοιράζουμε στην παρεούλα τις καρτέλες με τα ονόματα των παιδιών και τα καλούμε να κοιτάξουν προσεκτικά το πρώτο γράμμα τους και να το εντοπίσουν ανάμεσα σε καρτέλες με γράμματα. Αφού το βρουν τα παιδιά προσπαθούν να το σχηματίσουν μέσα στο ταψί με το αλάτι…

IMG 2314 onomata 5 onomata 6 onomata 7 onomata 8 onomata 9 onomata 10 onomata 15 onomata 16

Έπειτα παρατηρήσαμε τον εαυτό μας στον καθρέφτη και αφού είδαμε τα χαρακτηριστικά μας προσπαθήσαμε να τα αποτυπώσουμε στο χαρτί..

eaytos moy 1 eaytos moy 2 eaytos moy 5 eaytos moy 3 eaytos moy 4

Φτιάξαμε το παρουσιολόγιο της τάξης μας. Είτε με τις παλάμες μας…

H taxh mas

είτε με ρολά, τα οποία χρωματίσαμε, βάλαμε τη φωτογραφία μας και το όνομά μας.

paroysiologio

Κάθε μέρα λοιπόν μπορούμε να εντοπίσουμε αν όλοι μας οι φίλοι είναι στην τάξη μας! Προσπαθούμε να τους διακρίνουμε μέσα στις παλάμες ή αν το μανταλάκι του συμμαθητή/τριας μας είναι στη θέση του.

Πρώτες μέρες στο νηπιαγωγείο μας!

Οι πρώτες μέρες στο νηπιαγωγείο δημιουργούν συχνά άγχος στα παιδιά. Η ομαλή προσαρμογή τους στη σχολική ζωή γίνεται σταδιακά μέσα από ευχάριστες, παιγνιώδεις δραστηριότητες και ρουτίνες που τους παρέχουν ασφάλεια.

Παιδιά και εκπαιδευτικοί γνωρίσαμε μαζί τους χώρους του σχολείου, και κάθε τμήμα εξερεύνησε την τάξη του, τα κέντρα μάθησης και τα υλικά της τάξης. Σημαντικές είναι οι στιγμές έκφρασης και δημιουργίας με πολλά χρώματα και φαντασία!

Προκειμένου να διευκολυνθεί η ομαλή προσαρμογή των παιδιών κατά τις πρώτες μέρες στο νηπιαγωγείο, να τα κάνουμε να αισθανθούν άνετα και να διαμορφώσουμε το κατάλληλο κλίμα για το δέσιμο της ομάδας, είναι σημαντικό να οργανώσουμε παιχνίδια γνωριμίας. Μέσα από αυτή τη διαδικασία η ομάδα έρχεται σε επαφή για πρώτη φορά και μαθητές/τριες γνωρίζονται μεταξύ τους, μαθαίνουν τα ονόματα των συμμαθητών τους και μοιράζονται με όλη την ομάδα τα ενδιαφέροντα και τις προτιμήσεις τους.

Παιχνίδια γνωριμίας

  1. Λέω το όνομά μου!

Κάθε παιδί λέει το όνομά του. Τα υπόλοιπα παιδιά το επαναλαμβάνουν ρυθμικά χτυπώντας παλαμάκια. Το παιχνίδι ξεκινάει η νηπιαγωγός, λέγοντας το δικό της όνομα και ξανά με παλαμάκια.

      2. Πέτα τη μπάλα και πες….

Τα παιδιά κάθονται σε κύκλο και πετώντας το ένα στο άλλο μια μπάλα καλούνται να πουν :

  • το όνομά τους
  •  το αγαπημένο τους χρώμα, φαγητό…

το όνομα του παιδιού που τους πέταξε την μπάλα

3. Ποιος λείπει;

     Τα παιδιά κάθονται στην παρεούλα και κάποιος τα φυλάει. Η νηπιαγωγός κρύβει με ένα ύφασμα ένα από τα παιδιά και ο μαθητής/τρια καλείται να βρει ποιος λείπει! Ποιος συμμαθητής/τρια βρίσκεται κάτω από το ύφασμα.

        4. Μάντεψε ποιος είναι…

Δένουμε με μαντήλι τα μάτια ενός παιδιού και πηγαίνουμε μπροστά του κάποιο άλλο παιδί. Με κλειστά μάτια και χρησιμοποιώντας μόνο την αφή καλείται να βρει ποιο παιδί είναι. Η νηπιαγωγός ή κάποιο παιδί δίνει στοιχεία με σκοπό να τον μαντέψει, π.χ. είναι ψηλός. φοράει κόκκινη μπλούζα, έχει κοντά μαλλιά…

gnorimies 1 gnorimies 2 gnorimies 3 gnorimies 4 gnorimies 5 gnorimies 6 gnorimies 7 gnorimies 8