«Τα σχολεία της Σαντορίνης ανάβουν τη Φλόγα της Αγάπης»

Τα παιδιά της Σαντορίνης βοηθούν τα παιδιά της Φλόγας.

Οι μαθητές του νηπιαγωγείου μας συμμετείχαν στην κοινή χριστουγεννιάτικη δράση αγάπης υπέρ της Φλόγας – Συλλόγου Γονεών Παιδιών με Νεοπλασματική Ασθένεια φτιάχνοντας ένα χριστουγεννιάτικο στολίδι από πηλό με το λογότυπο της Φλόγας.

Με αυτό το στολίδι, κάθε παιδί προσφέρει αγάπη και βοήθεια στους μικρούς μαχητές της Φλόγας.

Τα στολίδια θα διατεθούν προς πώληση στο Χριστουγεννιάτικο Χωριό της Σαντορίνης, στο «Σπιτάκι της Φλόγας» , και όλα τα έσοδα θα προσφερθούν στη Φλόγα.

Σκοπός της δράσης αυτής είναι να διδάξουμε στα παιδιά την αξία του εθελοντισμού, της προσφοράς και της αλληλεγγύης, και να δώσουμε όλοι μαζί ένα μήνυμα ελπίδας.

floga

 

Σχέση Σχολείου – Οικογένειας

Γονείς Εν Δράση

Η σχέση μεταξύ σχολείου και οικογένειας συμβάλει σε σημαντικό βαθμό στην ανάπτυξη του παιδιού. Η στενή συνεργασία μεταξύ των δύο αυτών θεσμών ενισχύει όχι μόνο την ακαδημαϊκή αλλά και την  κοινωνική πρόοδο των παιδιών. Η θετική αυτή αλληλεπίδραση, η γονική εμπλοκή και η συνέπεια των προσδοκιών μεταξύ του σχολείου και του σπιτιού συμπράττουν στην καλύτερη εκπαιδευτική και ψυχοκοινωνική εξέλιξη του.

Το ενδιαφέρον και η ενεργή συμμετοχή των γονέων στην εκπαιδευτική διαδικασία συμβάλουν στις καλύτερες μαθητικές επιδόσεις, το υψηλότερο κίνητρο για μάθηση και τη πιο θετική στάση των παιδιών απέναντι στο σχολείο.

Επίσης, η ισχυρή σύνδεση σχολείου-οικογένειας συντελεί στη βελτιστοποίηση των κοινωνικών δεξιοτήτων και της συναισθηματικής ρύθμισης των παιδιών.

Ακόμη, ζωτικής σημασίας είναι η κατανόηση του παιδιού ως μέρους ενός συστήματος (σχολείο-οικογένεια-κοινότητα), καθώς οι αλληλεπιδράσεις και η συνέπεια ως προς τις στάσεις που ενστερνίζονται αυτοί οι θεσμοί επηρεάζουν άμεσα την ανάπτυξή του.

Επιπρόσθετα, η γονική εμπλοκή μέσα από την ενεργό συμμετοχή των γονέων στην εκπαιδευτική διαδικασία περιλαμβάνει όχι μόνο τη βοήθεια στις εργασίες, αλλά και την επικοινωνία με τους εκπαιδευτικούς, τη συμμετοχή στις σχολικές δραστηριότητες και τη διαμόρφωση ενός υποστηρικτικού περιβάλλοντος στο σπίτι.

Τέλος, τα αναπτυξιακά προγράμματα που ενισχύουν τη συνεργασία σχολείου-οικογένειας μπορούν να βελτιώσουν αυτή τη σχέση και να προωθήσουν την εμπλοκή των γονέων. Ένα τέτοιο πρόγραμμα πραγματοποιήθηκε στον προαύλιο χώρο του νηπιαγωγείου μας το Σάββατο, 29 Νοεμβρίου. Εκπαιδευτικοί, γονείς και παιδιά συγκεντρωθήκαμε για το χριστουγεννιάτικο στολισμό της αυλής μας. Μαθητές και μαθήτριες  έφεραν στολίδια, γιρλάντες και λαμπάκια. Οι γονείς έλαβαν δράση! Το σχολείο μας γέμισε χαμόγελα και γεμάτες ενθουσιασμό φωνούλες!

Στολισμός Κεντρικού  κτιρίου

 christoyg. aylh 12 christoyg. aylh 13 christoyg. aylh 14 christoyg. aylh 15 christoyg. aylh 16 christoyg. aylh 17  christoyg. aylh 19 christoyg. aylh 10 christoyg. aylh christoygen. aylh 4 christoygen.aylh 2 christoygenn. aylh 6 christoygenn. aylh 7 christoygenn. aylh 8 christoygenn. aylh 9 christoygen. aylh 3

Φυσικά δεν έλειπαν οι χριστουγεννιάτικες μελωδίες και τα κεράσματα!

christoyg. aylh 11 1 christoyg. aylh 18 1

Η αυλή μας είναι έτοιμη και εμείς πολύ χαρούμενοι γι’ αυτό!

christoyg. aylh 20 christoyg. aylh 21 christoyg. aylh 22 christoyg. aylh 23 christoyg. aylh 24 christoyg. aylh 25 christoyg. aylh 26 christoyg. aylh 27 christoyg. aylh 29 christoyg. aylh 28 christoyg. aylh 30 christoyg. aylh 31

Στολισμός Παραρτήματος

 att.yPJKAcaSI7oE3YB3QdkcRK3 iUMcNx6yzjMoJ1zxw0Yatt.VBuypq2sCPWOCQnp9DdSVDBD4 DE6Le7qK2k 3dPfq8att.5Wdhaio0bJSmiWv9KpzRTyn1hCKZUgrY2L38nZbosfc

Ευχαριστούμε πολύ για τη βοήθειά σας!

 

Παγκόσμια Ημέρα Δικαιωμάτων του Παιδιού

Στις 20 Νοεμβρίου γιορτάζουν τα παιδιά όλου του κόσμου. Η ημέρα αυτή είναι καθιερωμένη ως Παγκόσμια Ημέρα των Δικαιωμάτων των παιδιών.

Συζητήσαμε πως παρόλο που τα παιδιά σε όλο των κόσμο έχουν διαφορετικό τρόπο ζωής, έχουν κοινές ανάγκες, άρα και δικαιώματα. Τι σημαίνει όμως δικαιώματα; Τα δικαιώματα είναι όλα όσα χρειαζόμαστε για να έχουμε μια καλή ζωή, όσα χρειαζόμαστε για να είμαστε όλοι χαρούμενοι.

Είδαμε εικόνες στις οποίες παιδιά απολαμβάνουν κάποια από τα δικαιώματά τους.KARTES ME TA DIKAIOMATA TON PAIDION Selida 2KARTES ME TA DIKAIOMATA TON PAIDION Selida 1

Παρακολουθήσαμε το παρακάτω βίντεο ώστε να βοηθήσουμε τα παιδιά μας να σκεφτούν όλα αυτά που έχουν ανάγκη για να ζουν αρμονικά, υγιή και να νιώθουν χαρούμενα αλλά και ποιες είναι οι υποχρεώσεις τους. Όλα όσα αναφέρθηκαν τα συνδέσαμε με τα δικαιώματα, τα οποία είναι ίδια για όλους και συζητήσαμε για τη σημασία τους ως  προς την ευημερία των παιδιών.

 

Δυστυχώς όμως τα δικαιώματα δεν απολαμβάνονται από όλα τα παιδιά της γης. Ο φίλος μας έγινε αντικείμενο σκέψης.

Dikaioma 6 1

 

Ήταν πολύ στενοχωρημένος και αυτό μας προβλημάτισε. Ποιο δικαίωμα στερείται και είναι τόσο λυπημένος;

Αρχικά αποφασίσαμε πως το όνομά του είναι Δημήτρης και είναι και αυτός από την Ελλάδα. Στη συνέχεια σκεφτήκαμε πως κάποια ανάγκη-δικαίωμα δεν απολαμβάνει στη ζωή του και αποφασίσαμε να τα γράψουμε.

Έπειτα ζωγραφίσαμε ένα από τα βασικά μας δικαιώματα…

dikaiomata 2 dikaiomata 4 dikaiomata 5 dikaiomata 3

 

Η ενασχόληση με το θέμα επισφραγίστηκε με ένα ομαδικό έργο που αποτυπώνει την καθολικότητα των δικαιωμάτων όλου του κόσμου, ανεξάρτητα από τις συνθήκες διαβίωσης και τις διαφορές τους (χρώμα. Γλώσσα, φυλή). Δημιουργήσαμε ομαδικά μια αφίσα όπου τα παιδιά απεικονίζονται να κρατούνται χέρι-χέρι διεκδικώντας τα δικαιώματά τους, τα οποία και καταγράψαμε.

dikaiomata 1dikaiomata 10dikaiomata 7dikaiomata 9dikaiomata 6dikaiomata 8

 

Φθινόπωρο

Φ….όπως λέμε φθινόπωρο

Γνωρίσαμε τη φωνούλα Φ,φ μέσα από το φθινόπωρο. Σχεδιάσαμε το γράμμα στη μοκέτα και το αυτοκινητάκι μας ακολούθησε την πορεία. Τα βελάκια πάνω στην χαρτοταινία μας βοήθησαν να αποτυπώσουμε τη διαδρομή στο μυαλουδάκι μας!

fthinoporaki 15

Σχηματίσαμε το γράμμα και με το σώμα μας!

fthinoporo i fthinoporo k

Παίξαμε το παιχνίδι “Σκέψου μια λέξη που φωνάζει Φ…”.  Παρατηρήσαμε ξανά το γράμμα, το οποίο κουβαλάει λέξεις από Φ. Τα παιδιά του νηπιαγωγείου μας δεν θυμήθηκαν μόνο αυτές τις λέξεις, αλλά γίνανε και μικροί εξερευνητές και ανακάλυψαν πολλά αντικείμενα που υπάρχουν στην τάξη, στο σπίτι που το όνομά τους αρχίζει από Φ,φ!! Η αποστολή τους ήταν μέσα σε συγκεκριμένο χρόνο να ψάξουν και να πουν όσα περισσότερα αντικείμενα που το όνομα τους αρχίζει από Φφ και πραγματικά βρήκαν πάρα πολλά! Φωτογραφίες, φακούς, φορτιστές, φανελάκια, φακέλους, φυτά, φύλλα και άλλα πολλά!

Τους ζητήθηκε να σχηματίσουν με πλαστελίνη το γράμμα Φ,φ όπως μπορούσαν.

gramma f 2 gramma f 3 gramma f1.

Πόσες διαδρομές ακολούθησε όμως το αυτοκινητάκι μας για να ολοκληρώσει τη διαδρομή του στο κεφαλαίο γράμμα Φ; Μα φυσικά 2

Ακολουθήσαμε την ίδια διαδικασία για τον αριθμό 2. Ο αριθμός μας συστήθηκε πάνω στην μοκέτα και μας βοήθησε να τον θυμόμαστε. Αυτή η διαδρομή πάνω στην χαρτοταινία έγινε εικόνα και μέσα από την πλαστελίνη!

arithmos 2 1 arithmos 2 2 arithmos 2 3 arithmos 2 4 arithmos 2 5 arithmos 2 6 arithmos 2 7

 

Παρατηρήσαμε τα φύλλα που αλλάζουν χρώμα και παίξαμε με τα μεγέθη! Τοποθετήσαμε τα φύλλα από το μικρότερο στο μεγαλύτερο και το αντίστροφο.

fthinoporaki 3

Μελετήσαμε ποιο είναι ίδιο και ποιο διαφορετικό. Τώρα είμαστε έτοιμοι να εντοπίσουμε ποιο αντικείμενο του φθινοπώρου διαφέρει μέσα από ένα φύλλο εργασίας.

fthinoporaki 1 fthinoporaki 2 fthinoporaki 13 fthinoporaki 12 fthinoporaki 14 1

Με ενθουσιασμό, τα παιδιά συμμετείχαν σε εικαστικές δημιουργίες με φύλλα και φυσικά υλικά, έφτιαξαν κατασκευές που στόλισαν τις τάξεις μας, τραγούδησαν φθινοπωρινά τραγούδια και άκουσαν παραμύθια που ζωντάνεψαν τη μαγεία της εποχής.

fthin. stolismos 1 fthin. stolismos 2 fthinoporo th

 

 

Φτιάξαμε υπέροχα φθινοπωρινά δεντράκια…

Χρωματίσαμε φύλλα, βελανίδια, μανιτάρια… τα κόψαμε

fthinoporaki 4 fthinoporaki 5 fthinoporaki 6 fthinoporaki 7

και τα κολλήσαμε στο φθινοπωρινό μας δέντρο. Κολλήσαμε στα κλαδιά του τα θρυμματισμένα φύλλα από τα αυτά που είχαμε μαζέψαμε!

fthinoporaki 8 fthinoporaki 9

fthinoporaki 11IMG 2409

Κάθε δραστηριότητα έγινε μια μικρή περιπέτεια εξερεύνησης, συνεργασίας και έκφρασης. Μέσα από αυτήν την εποχή διδαχθήκαμε πώς να παρατηρούμε τις αλλαγές γύρω μας και μάθαμε μέσα από την εμπειρία και το παιχνίδι. Το νηπιαγωγείο μας γέμισε φθινοπωρινές εικόνες και χαρούμενες στιγμές μέσα από χρώματα, γέλια και πολλή φαντασία!

Χρωματίσαμε με δαχτυλομπογιές σκαντζοχοιράκια..

fthinoporo 9

Κάθε ομάδα έκοψε πορτοκαλί και καφέ γκοφρέ χαρτί, φτιάξανε μικρές μπαλίτσες και γεμίσανε τις ουρές από τα σκιουράκια μας…

fthinoporo g fthinoporo d fthinoporo e fthinoporo z.

Τέλος, δημιουργήσαμε τις κολοκύθες μας… Οι ομάδες έκοψαν μικρά κομμάτια από πορτοκαλί, γλασέ χαρτί και τις φτιάξανε μέσα από την τεχνική του κολάζ..

Fthinoporo a Fthinoporo b.

 

 

Εδώ Πολυτεχνείο!

Το νηπιαγωγείο μας μαθαίνει για το Πολυτεχνείο!

Μάθαμε για τη δύναμη της ελευθερίας, της ειρήνης και της δημοκρατίας. Τι είναι η δικτατορία; Για να προσεγγίσουμε αυτές τις έννοιες διαβάσαμε το βιβλίο “Η Ντενεκεδούπολη”.

IMG 2989

Ταυτόχρονα οι εικόνες μας βοήθησαν να αντιληφθούμε τη διαφορά τον δύο εννοιών, ¨Δημοκρατία-Δικτατορία”.

17 NOEMBRH 1 BRADYNH EXODO MYSTIKES SYZHTHSEIS OMILIES SYGKENTROSEIS TRAGOYDIA

Έτσι τις κατηγοριοποιήσαμε σε αυτές που απεικονίζουν τι μπορούμε να κάνουμε όταν είμαστε ελεύθεροι και σε τι μας απαγορεύεται.

polytechneio 9

Γνωρίσαμε το σύμβολο της ειρήνης και το σχηματίσαμε με τουβλάκια.

polytechneio 5

και φτιάξαμε το περιστέρι , το σύμβολο της ελευθερίας…

IMG 2990eirhnh 1eirhnh 2eirhnh 3eirhnh 4eirhnh 5eirhnh 6eirhnh 7

 

Παρακολουθήσαμε εκπαιδευτικά βίντεο ώστε να μάθουμε τι έγινε στο Πολυτεχνείο στις 17 Νοεμβρίου του 1973.

Διαβάσαμε το παραμύθι, « Η κυρά Δημοκρατία» και ζήσαμε ένα βασικό μας δικαίωμα, τις Εκλογές. Εμείς ψηφίσαμε τον αγαπημένο μας ήρωα της Ντενεκεδούπολης. Δώσαμε ένα χρώμα σε κάθε ήρωα, βάλαμε το σταυρό μας και την ψήφο μας στην κάλπη!

polytechneio 8 polytechneio 10

Τέλος, μετρήσαμε τις ψήφους μας…

polytechneio 7polytechneio 6

Επίσης, κάναμε αναγραμματισμό των λέξεων “ΨΩΜΙ-ΠΑΙΔΕΙΑ-ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ”

att.XYXVaUKLGW0cDASIgVqZo3aATWg H k1DlEs0CQ3XX0 CF4A512E 9823 4673 88C5 3F48E1E6E1BF att.erj UILYDW04p5wczZDsZNrPWFuQDp0yl9x8Uy4hCN4

Ακούσαμε τραγούδια για το Πολυτεχνείο

 «Τα παιδιά ζωγραφίζουν στον τοίχο»

Ζωγραφίσαμε…

polytechneio 4 polytechoeio 3

IMG 2991 1

και το εικονογραφήσαμε…

polytechneio 2

«Ο δρόμος είχε τη δική του ιστορία»

Φτιάξαμε ντουντούκες και κάναμε διαδήλωση φωνάζοντας το σύνθημα “ΨΩΜΙ-ΠΑΙΔΕΙΑ-ΕΈΥΘΕΡΙΑ”

Polytechneio 1

 Χρωματίσαμε το τανκς και με γκοφρέ φτιάξαμε το γαρύφαλλο, το λουλούδι που χαρακτηρίζει την ημέρα του πολυτεχνείου..

IMG 2983 IMG 2985 IMG 2984 IMG 2986 IMG 2987 IMG 2988

Μέσα από όμορφες ιστορίες, ζωγραφιές και τραγούδια, μιλήσαμε για τα ιδανικά που γιορτάζουμε σήμερα και τα μηνύματα της αλληλεγγύης και της ελπίδας που κρατάμε ζωντανά.

 

 

Εκδρομή!!!

Στις 4 Νοεμβρίου πραγματοποιήθηκε η πρώτη μας εκδρομούλα!

Επισκεφτήκαμε το Βιομηχανικό Μουσείο Ντομάτας “Δ. Νομικός” όπου μάθαμε πολύ ενδιαφέροντα πράγματα.

.

εκδρομή 29

Μάθαμε σημαντικές πληροφορίες για την ιστορία της ομώνυμης βιομηχανίας…

ekdromh 3 ekdromh 6 ekdromh 13

Ξεναγηθήκαμε στο μουσείο…είδαμε τα μηχανήματα και πως η ντομάτα γίνεται πελτές!

ekdromh 2

Μαζέψαμε ντοματάκια

ekdromh 15

τα πλύναμε…

ekdromh 4

τα κόψαμε και βγάλαμε τα σπόρια για να τα φυτέψουμε

ekdromh 11 ekdromh 12 ekdromh 18

Μετά τα πολτοποιήσαμε!

ekdromh 10 ekdromh 16

Τέλος δοκιμάσαμε κριτσίνια με πελτέ ντομάτας!

Δημιουργήσαμε τη δική μας ετικέτα για τον πελτέ  μας

ekdromh 5 ekdromh 8 ekdromh 19

Έτοιμο το προϊόν μας!

  ekdromh 9ekdromh 17ekdromh 7

Περάσαμε τέλεια και πολύ δημιουργικά!

 

.

 .

  .

Παγκόσμια Ημέρα Αποταμίευσης

Σήμερα, 31 Οκτωβρίου είναι η παγκόσμια ημέρα αποταμίευσης. Γι΄αυτό ασχοληθήκαμε με την έννοια της αποταμίευσης λόγω της ημέρας!! Σκέφτηκαν μόνα τους όλα όσα χρειαζόμαστε χρήματα για να τα αποκτήσουμε. Στη συνέχεια είπαν τι μπορούμε να αποκτήσουμε χωρίς χρήματα!! Ανέφεραν την οικογένεια, αγάπη, παιχνίδι με τους φίλους, μια βόλτα, κολύμπι στη θάλασσα..  Θίξαμε το ότι αγοράζουμε κάτι μόνο όταν το χρειαζόμαστε κι αν θέλουμε πολύ να αποκτήσουμε κάτι μπορούμε να αποταμιεύουμε χρήματα μέχρι να τα καταφέρουμε!

Αναλύσαμε τον όρο αποταμίευση, γιατί μας είναι απαραίτητη, με ποιο υλικό αγαθό σχετίζεται(χρήματα),που κάνουμε την αποταμίευση(κουμπαράς- τράπεζα) και τι μπορεί να μας συμβεί στην περίπτωση της έκτακτης ανάγκης και δεν έχουμε χρήματα αποταμιευμένα.

Χρησιμοποιήσαμε το εποπτικό υλικό για τη συζήτησή μας

apotamieysh eikona apotamieysh eikona 2

ως προς:

  • Τι είναι ο κουμπαράς
  • Πως τον χρησιμοποιούμε
  • Τι βάζουμε μέσα σε αυτόν και πότε τον ανοίγουμε
  • Τι είναι το χαρτζιλίκι

Για να κατανοήσουν καλύτερα την έννοια της αποταμίευσης παρακολουθήσαμε το παραμύθι “Ο τζίτζικας και ο μέρμηγκας”…. γιατί και τα ζώα κάνουν αποταμίευση σε τρόφιμα, για να μη πεινάσουν το χειμώνα….

Τέλος κατασκευάστηκε και ο παραδοσιακός κουμπαράς γουρουνάκι

apotamieysh 1 apotamieysh 2 apotamieysh 3

Εθνική επέτειος του ΟΧΙ!

28η Οκτωβρίου 1940

 

Καθώς προετοιμαζόμαστε για τον εορτασμό της εθνικής επετείου της 28ης Οκτωβρίου, έγιναν συζητήσεις για τα άσχημα που προκαλεί ο πόλεμος, αλλά και τη σημαντικότητα του πολυπόθητου αγαθού της ειρήνης! Στο πλαίσιο αυτό, αποτυπώσαμε ομαδικά τις δύο αυτές έννοιες

28h 1 28h 2 .

Παρακολουθήσαμε μέσα από ένα Εκπαιδευτικό βίντεο τα γεγονότα της περιόδου για την επέτειο του ΟΧΙ. Τι γιορτάζουμε;

 

Το ιστορικό «Όχι» του ελληνικού λαού, μια λέξη μικρή και αποφασιστική, που έκρυβε μέσα της όλο το πάθος για ελευθερία, εθνική ενότητα και αντίσταση απέναντι στο φασισμό, όπως και η πολεμική κραυγή «αέρα», έγιναν παιχνίδι αναγραμματισμού!

28h 3 1

Σχηματίσαμε το ΟΧΙ μέσα από τη ζωγραφική και φτιάξαμε σημαιάκια28h 12 28h 5..

28h 11 28h 9 28h 10.28h 8

.

Φτιάξαμε το περιστέρι το σύμβολο της ελευθερίας

28h 14.

Παίξαμε το παιχνίδι Έλληνες- Ιταλοί. Χωριστήκαμε σε δυο ομάδες. Στη μέση βάλαμε μια διαχωριστική γραμμή. Ο Ιταλός Μουσολίνι φωνάζει “Θέλουμε την Ελλάδα” και ο Έλληνας Ιωάννης Μεταξάς απαντά “ΌΧΙ” . Οι Ιταλοί απειλούν με πόλεμο και τρέχουν να πάρουν την Ελλάδα (να περάσουν τη διαχωριστική γραμμή) ενώ όλοι μαζί οι Έλληνες φωνάζουν ΑΕΡΑ και τρέχουν να τους προλάβουν να μη περάσουν στην Ελλάδα (διαχωριστική γραμμή). Κάθε φορά που οι Ιταλοί χάνουν φεύγουν απογοητευμένοι, αλλά επειδή θέλουν πολύ την Ελλάδα ξανά προσπαθούν.

Ellhnes Italoi 1 Ellhnes Italoi 2 Ellhnes Italoi 2 1 Ellhnes Italoi 3 Ellhnes Italoi 4

Επιχειρήσαμε να αναπαραστήσουμε το ιστορικό αυτό γεγονός με το δικό μας μοναδικό τρόπο..

28h 6 28h 7.

Μάθαμε τραγούδια…

 

Παραμονή της Εθνικής επετείου πραγματοποιήθηκε η καθιερωμένη γιορτούλα στο νηπιαγωγείο. Οι τάξεις στολίστηκαν και τα παιδάκια μας είπαν τα ποιήματά τους, τραγούδια και τον Εθνικό Ύμνο.

28h 4 28h 13 28h 15.

Ανήμερα της 28ης Οκτωβρίου κάναμε παρέλαση!

28h 16 28h 17

 

Όλοι μας ας θυμόμαστε πως «μόνο οι ελεύθερες ψυχές κρατάνε ελεύθερες πατρίδες! Τιμή και δόξα σε εκείνους που θυσιάστηκαν για την πατρίδα»

 

ΧΡΟΝΙΑ, ΠΟΛΛΑ ΕΛΛΑΔΑ!