Επιχείρηση… παρουσίαση «Λωξάνδρας»

Η μάθηση μπορεί πολύ εύκολα να μετατραπεί από καταναγκαστικό έργο σε χαρά και δημιουργία.

Αυτό επιτεύχθηκε στο μάθημα των «Κειμένων Νεοελληνικής Λογοτεχνίας» της Α΄Λυκείου, όταν η Υπεύθυνη Καθηγήτρια κ. Βάγια Παπαδοπούλου, αποφάσισε να ξεφύγει από τη μονότονη διδασκαλία και μας υπέδειξε έναν πιο διασκεδαστικό τρόπο: την παρουσίαση ομαδικών εργασιών με κοινό τους συμμαθητές μας! Η εργασία αυτής της μορφής είχε κυρίως θετικά αποτελέσματα, χωρίς όμως αυτό να σημαίνει πως δεν υπήρξαν και δυσκολίες στην εκτέλεσή της.

Οι δυσκολίες

Ξεκινώντας με την πρώτη ομάδα ήταν ορατό το γεγονός πως τα παιδιά, δυστυχώς, δεν είχαν δουλέψει ποτέ ξανά παρόμοια εργασία σε μορφή power point. Γενικά, οι μαθητές έπρεπε να δώσουν ιδιαίτερη έμφαση στην αισθητική του power point, δηλαδή στη γραμματοσειρά, στο φόντο, στις εικόνες και στην απαρίθμηση με κουκίδες (bulleting).

Όλες οι παραπάνω παράμετροι βελτιωνόταν από ομάδα σε ομάδα και από εργασία σε εργασία.

Άγχος μπροστά στο κ(ε)(οι)νό!

Πολλές φορές, σχεδόν σε όλες τις ομάδες, ήταν εμφανές το άγχος που διακατείχε τους μαθητές-παρουσιαστές, καθώς ήταν πιθανότατα η πρώτη φορά που παρουσίαζαν μπροστά σε ζωντανό κοινό.

Καιρός για αυτοβελτίωση!

Σημαντική ήταν και η επικοινωνία των παρουσιαστών με το ακροατήριο, όπου οι παρουσιαστές έπρεπε να δουλέψουν και να ασχοληθούν με τον εαυτό τους για να καταφέρουν το επιθυμητό αποτέλεσμα, δηλαδή μια όμορφη παρουσίαση.

«Ομάδα», αυτή η άγνωστη…

Επίσης προϋπόθεση για ένα καλό αποτέλεσμα ήταν το «δέσιμο» ανάμεσα στα μέλη της ομάδας. Σε πολλές περιπτώσεις η συνεισφορά των μελών δεν ήταν αμοιβαία. Ενώ συχνό φαινόμενο ήταν η διστακτικότητα των μελών και η προσπάθεια συνήθως ενός μόνο μέλους να βγάλει ασπροπρόσωπη ολόκληρη την ομάδα και να «σώσει» την κατάσταση.

Tα «συν»

Αξίζει βέβαια να τονιστεί ότι τα οφέλη που αποκόμισαν τα παιδιά ήταν ακόμη περισσότερα:

Πρώτον οι μαθητές πληροφορήθηκαν πολύ καλά για τα έργα που μελέτησε η κάθε ομάδα.

Δεύτερον έμαθαν τον χειρισμό σύγχρονων προγραμμάτων, καθώς όσο εξελίσσεται η τεχνολογία τόσο μεγαλώνουν και οι απαιτήσεις της κοινωνίας. Ο χειρισμός της τεχνολογίας αποτελεί εφόδιο για το μέλλον των νέων αφού θα τους βοηθήσει και στην επαγγελματική τους αποκατάσταση.

– Τα παιδιά μέσα από τα λάθη των προηγούμενων ομάδων κατανόησαν τον τρόπο δημιουργίας μιας παρουσίασης και κατάφεραν να μετατρέψουν τα ελαττώματα των πρώτων σε δικά τους προτερήματα.

– Ακόμη αναπτύχθηκε η κριτική σκέψη αφού οι μαθητές έπρεπε να αποφασίσουν τι θα ήταν καλό να εντάξουν και τι να αφαιρέσουν από την εργασία τους.

– Ορισμένοι ίσως να ανάπτυξαν ή να ανακάλυψαν διάφορες πτυχές του εαυτού τους που δεν γνώριζαν νωρίτερα, όπως για παράδειγμα τρόποι διαχείρισης άγχους μπροστά σε κοινό, ρύθμιση τόνου φωνής, σωστή στάση του σώματος κ.ά.

– Τελευταίο και πιο σημαντικό είναι το γεγονός πως μέσα από τη συνεργασία των μελών για τη δημιουργία της εργασίας, τα παιδιά γνωρίστηκαν καλύτερα μεταξύ τους και αναπτύχθηκαν φιλικοί δεσμοί.

– Με την πρωτότυπη αυτή εργασία οι μαθητές αποκόμισαν πολλά οφέλη. Ίσως αντιμετώπισαν αρκετές δυσκολίες όμως απόκτησαν γνώσεις για τη Λογοτεχνία αλλά και για την ίδια τη ζωή.

Πάμε για Ποίηση!

Οι μαθητές πρέπει να γνωρίζουν ότι υπάρχουν περιθώρια βελτίωσης αφού στο Β’ Τετράμηνο θα ακολουθήσει ένας δεύτερος κύκλος παρουσιάσεων, αυτή τη φορά με θέμα ενασχόλησης την «Ποίηση»!

Σχεδιάγραμμα παρουσιάσεων εργασιών στην τάξη, του τμήματος Α6 του 1ου ΓΕΛ Ξάνθης
Ομάδα:                     Κείμενο/Έργο :                    Σειρά παρουσίασης:
1η                              Στέλλα Βιολάντη                              1η
2η                              Το μοιρολόι της φώκιας                 5η
3η                              Λωξάνδρα                                        2η
4η                              Η τιμή και το χρήμα                        3η
5η                              Γιούγκερμαν                                     4η

Αγγελική Χατζηθεοφάνους,
Τμήμα Α6
1o Γενικό Λύκειο Ξάνθης
Σχολικό έτος 2012-2013

Δείτε το στο slideshare.net

2 σχόλια

    • V for Vendetta στο 19 Φεβρουαρίου, 2013 στις 12:36 μμ
    • Απάντηση

    Πολυ καλή η εργασία σας,ετσι να συνεχίσετε!

    • Ανώνυμος στο 16 Φεβρουαρίου, 2013 στις 4:02 μμ
    • Απάντηση

    Συγχαρητήρια σε όλες της ομάδες!! Πολύ ωραία η ιδέα της καθηγήτριας!! Πολύ ωραίο άρθρο εξαιρετικά γραμμένο!!

Αφήστε μια απάντηση

Η διεύθυνση του email σας δεν θα δημοσιευθεί.

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση