1ο Γενικό Λύκειο Τυρνάβου

Εκ των γραμμάτων γεννάται η προκοπή με την οποίαν λάμπουν τα ελεύθερα έθνη. Ρήγας Φεραίος 1757 – 1798

”Το Στραβόξυλο”

Ιούν 202422

Το ΓΕΛ Τυρνάβου παρουσιάζει την Θεατρική παράσταση ”Το Στραβόξυλο” 11 και 12 Μαίου στο Δημοτικό Θέατρο

Ο Θεατρικός Όμιλος του ΓΕΛ Τυρναβου παρουσίασε  την Θεατρική παράσταση ”Το Στραβόξυλο” το Σάββατο 11 και την Κυριακή 12 Μαίου στο Δημοτικό Θέατρο Τυρνάβου. 

Οι Γιάννης Γκόγκουρας, Θανάσης Μακαγιός, Κατερίνα Σαντίκη, Δήμητρα Τσιτσιρίγγου, Νίκη Χαιτα, Αγλαία Τσιγάνη και Αλέξανδρος Μουστάκας ήταν οι ηθοποί που ενσάρκωσαν με  ξεχωριστή επιτυχία τους ρόλους στο  έργο του Δημήτρη Ψαθά με σκηνοθεσία – διασκευή Έλενα Γράβαλου το Σάββατο 11 και την Κυριακή 12 Μαίου στις 9:00 μ.μ.

Συγκίνηση και νοσταλγία στην τελετή αποφοίτησης του ΓΕΛ Τυρνάβου

Ιούν 202422

Πραγματοποιήθηκε η φετινή Τελετή Αποφοίτησης του ΓΕΛ Τυρνάβου, την Τρίτη 18 Ιουνίου στο χώρο του σχολείου γεμάτη συναίσθημα, χαρά και ιδιαίτερη συγκίνηση.

Η Διευθύντρια του Σχολείου και ο Σύλλογος Διδασκόντων ευχαριστούν θερμά το Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων και τους μαθητές της Γ΄ Λυκείου για την άψογη διοργάνωση.

Στην Τελετή παρευρέθηκαν γονείς, συγγενείς, φίλοι των μαθητών καθώς και ο Δήμαρχος Τυρνάβου κ. Τσικριτσής Στέλιος για την απονομή των απολυτηρίων.

Ο κύριος Δήμαρχος ανέφερε μεταξύ άλλων πως «Μετά από δώδεκα χρόνια στα μαθητικά σας θρανία αποχαιρετάτε αυτό το χώρο και τις ευχάριστες ή δυσάρεστες στιγμές που ζήσατε. Ένα τέλος όμως που σηματοδοτεί  μία καινούργια αρχή. Κάτι νέο ξεκινάει σε λίγους μήνες στη ζωή σας και θα έχετε τη δυνατότητα αφού ενταχθείτε σε ένα νέο περιβάλλον να αποκτήσετε περισσότερες γνώσεις να γνωρίσετε και άλλους ανθρώπους. Να ανοίξετε τους ορίζοντες του νου σας, να φτάσετε ψηλά.». Στο τέλος τους ευχήθηκε καλά αποτελέσματα.

Στη συνέχεια η Διευθύντρια του Σχολείου κ. Πατσή Κων/να ευχήθηκε στους μαθητές και τους γονείς  καλά αποτελέσματα στις πανελλαδικές εξετάσεις και συμπλήρωσε πως οι μαθητές εκτός από τις γνώσεις τους χαρακτηρίζονται κυρίως από το ήθος τους.

Τέλος η πρόεδρος του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων κ. Δαλάκα Μαρία ευχαρίστησε όλους τους παρευρισκόμενους  για την ξεχωριστή βραδιά, την τελευταία μέρα στο σχολείο για τους μαθητές της Γ΄ Λυκείου, και τους ευχήθηκε εκ μέρους του Συλλόγου καλή επιτυχία στις πανελλήνιες εξετάσεις.

Σας ευχόμαστε ολόψυχα να πετύχετε όλους τους στόχους σας.

ΚΛΙΜΑΤΙΚΗ ΑΛΛΑΓΗ-ΚΡΙΣΗ: Η αρχή του τέλους ή αφορμή για μια νέα αρχή;

Μάι 202429



Λήψη αρχείου

Οι μαθητές του ΓΕΛ Τυρνάβου πραγματοποίησαν έρευνα στο πλαίσιο του «Συμμετέχουμε, συνδιαλεγόμαστε, συμπράττουμε στη ΓΕΙΤΟΝΙΑ» και την κοινοποίησαν στον Δήμαρχο Τυρνάβου

Μάι 202423

Οι μαθητές του ΓΕΛ Τυρνάβου πραγματοποίησαν έρευνα στο πλαίσιο του «Συμμετέχουμε, συνδιαλεγόμαστε, συμπράττουμε στη ΓΕΙΤΟΝΙΑ» και την κοινοποίησαν στον Δήμαρχο Τυρνάβου

Οι μαθητές του ΓΕΛ Τυρνάβου  που συμμετέχουν στο Ευρωπαϊκό εκπαιδευτικό πρόγραμμα Βουλή των Εφήβων: Βήματα Δημοκρατίας-Κάνοντας πράξη τη συμμετοχή, πραγματοποίησαν έρευνα στο πλαίσιο της ενότητας «Συμμετέχουμε, συνδιαλεγόμαστε, συμπράττουμε στη ΓΕΙΤΟΝΙΑ».

Είναι γενικά αποδεκτό ότι η ευθύνη και η στάση μας απέναντι στα ιδιωτικά μας ζητήματα συμπληρώνει, καθορίζει και ενισχύει την ευθύνη και τη στάση μας απέναντι στα ζητήματα δημόσιου ενδιαφέροντος, ενώ ταυτόχρονα επηρεάζει και συχνά διαμορφώνει το κοινό μας συμφέρον. Η συμπεριφορά μας απέναντι στους συνανθρώπους μας και η αρμονική μας συνύπαρξη είναι σε μεγάλο βαθμό αποτέλεσμα της ανάπτυξης κοινωνικών δεξιοτήτων, συλλογικής δράσης και σεβασμού του γραπτού νομικού πλαισίου, αλλά και του εθιμικού δικαίου.

Τι πετυχαίνει όμως κανείς συμμετέχοντας στη γειτονιά του; Το ζητούμενο σε μια κοινωνία είναι η αρμονική συνύπαρξη και η ευημερία. Για αυτόν τον λόγο η συμμετοχή μας σε συλλογικές δράσεις δεν θα πρέπει να θεωρείται καταναγκαστικό έργο, αλλά απαραίτητη προϋπόθεση για την αυτοπραγμάτωση του ατόμου. Μήπως, λοιπόν, τελικά η συμμετοχή και η σύμπραξη στη γειτονιά μου, στον τόπο μου, στη συνοικία μου, δίνει και το κίνητρο για συμμετοχή στα δημόσια ζητήματα; Ξεκινάμε από τα μικρά, τα κοντινά μας και τα πιο οικεία, για να προχωρήσουμε στα μεγαλύτερα, τα πιο μακρινά και λιγότερο οικεία, τα οποία όμως είναι επίσης υψίστης σημασίας για τη ζωή μας.

Για τον σκοπό αυτό διανεμήθηκε ερωτηματολόγιο σε όλους τους μαθητές του σχολείου, προκειμένου να εκφράσουν τις απόψεις τους και τον προβληματισμό τους για τη γειτονιά τους. Τα πορίσματα της έρευνας κοινοποιήθηκαν και στον Δήμαρχο Τυρνάβου κ. Τσικριτσή,ο οποίος καλωσόρισε τα παιδιά, και στην Αντιδήμαρχο Πολιτισμού κ. Μαμανού, ώστε να αποτελέσουν αντικείμενο προβληματισμού για τη βελτίωση, κατά το δυνατόν, των γειτονιών του δήμου μας. Τα θέματα που, κατά κύριο λόγο, απασχόλησαν τα παιδιά ήταν η καθαριότητα, η ασφάλεια, ο επαρκής φωτισμός, προτείνοντας να ληφθούν μέτρα πρωτίστως για την ασφάλεια και τον φωτισμό.

Η κ. Αντιδήμαρχος άκουσε με ενδιαφέρον τα παιδιά και τους ζήτησε μελλοντική συνεργασία για παρόμοια θέματα.

Οι συμμετέχοντες μαθητές: Αρλέτου Σωτηρία, Γεωργαντζιάς Δημήτριος, Γκουγκουλιάνα Δανάη, Σαπουνά  Έλενα, Τεγούση Κωνσταντίνα, Λελέκης Χρήστος, Καραμουσλή Στυλιανή, Σαντίκη Αικατερίνη, Μουταφίδης Δημήτριος, Γιαννώτας Ιωάννης, Λυμπίκης Κωνσταντίνος, Χατζηνάσιου Αγγελική.

Οι υπεύθυνες καθηγήτριες: Πατσή Κωνσταντινιά, Φακή Ευαγγελία

Η Α’ Λυκείου του ΓΕΛ Τυρνάβου στο Κειμηλιαρχείο του Ιερού Ναού Ζωοδόχου Πηγής Αργυροπουλίου

Μάι 202423

Οι μαθήτριες/τές  της Α΄ Λυκείου του ΓΕ.Λ Τυρνάβου στα πλαίσια διδακτικής επίσκεψης στο μάθημα των Θρησκευτικών επισκέφτηκαν τον ιερό ναό Ζωοδόχου Πηγής στο Αργυροπούλι Τυρνάβου.

Αρχικά  παρακολούθησαν με κατάνυξη τη Θεία Λειτουργία των Προηγιασμένων Τιμίων Δώρων και Θείο Λόγο στον βίο του Αγίου Διονυσίου, επισκόπου Λαρίσης .

Μετά το πέρας αυτής ακολούθησε ξενάγηση στο Κειμηλιαρχείο του Ναού από τον πατέρα Κωνσταντίνο Τσιγάρα. Οι μαθήτριες/τές είχαν την ευκαιρία να ακούσουν ένα σύντομο ιστορικό για το χωριό και το ναό .Ενημερώθηκαν, επίσης, χρονολογικά για τα Λειτουργικά Ιερά Σκεύη , τις παλαιές και νέες Αγιογραφίες , για τα παλαιότυπα βιβλία και το μεγάλο αριθμό βιβλίων της βιβλιοθήκης του ναού , η οποία είναι δανειστική προς ωφέλεια ψυχών. Παρατήρησαν το περίτεχνο τέμπλο του 1884 , τα αρχαία κειμήλια του χωριού, τη συλλογή των νομισμάτων , καθώς και τα εκκλησιαστικά γραμματόσημα και άλλα στοιχεία της Λαογραφικής παράδοσης .

1 2

Τέλος ,οι μαθητές περιηγήθηκαν στην πλατεία του χωριού.Τους μαθητές συνόδευσαν οι εκπαιδευτικοί: Πατσή Κωνσταντινιά, Τζιγάνη Αγλαΐα , Αδαμοπούλου Αικατερίνη , Ζουλούμη Θεοδώρα , Μπελτέ Ελένη.

Ενημέρωση για τη ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ και τα ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ στο ΓΕΛ ΤΥΡΝΑΒΟΥ

Μάι 202423

Ενημέρωση για τη ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ και τα ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ στο ΓΕΛ ΤΥΡΝΑΒΟΥ

Ενημέρωση των μαθητριών /των που συμμετέχουν στα ευρωπαϊκά καινοτόμα προγράμματα , «Σχολεία Πρέσβεις του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου» και «Βουλή των Εφήβων» πραγματοποιήθηκε στις 9/04/2024 για τη Δημοκρατία και τα Ανθρώπινα Δικαιώματα από τον Πάνο Κωνσταντίνο και  Χατζημίχο Αστέριο.

Ο  κ. Πάνος, συνταξιούχος εκπαιδευτικός, ως πρώτος ομιλητής στη διάλεξή του αναφέρθηκε στο δημοκρατικό πολίτευμα κάνοντας πρώτα μια αναδρομή στα πολιτεύματα και τη διαδοχή τους στο πέρασμα των χρόνων από την αρχαιότητα μέχρι τη σύγχρονη εποχή ,στον τρόπο λειτουργίας τους και στα θεσμικά τους όργανα.

Κατόπιν προέβη σε μια σύγκριση αυτών των πολιτευμάτων με στοιχεία που αντλήθηκαν από διάφορες πηγές (Αριστοτέλης, Ξενοφών, επιγραφικό υλικό, αρχαίες νομοθεσίες) ,για να καταλήξει στο τέλος και να επικεντρωθεί η συζήτηση με τη βοήθεια και συμμετοχή και των μαθητών στη σύγχρονη Δημοκρατία, στη λειτουργία της, την εξέλιξή της, τα πλεονεκτήματά της καθώς και στην ανάγκη διαφύλαξης της.

Ο 2ος ομιλητής, κος Χατζημίχος, δικηγόρος-υποψήφιος Δρ. ποινικών και εγκλήματος του Α.Π.Θ, πραγματεύτηκε το θέμα της αξίας των ανθρώπινων δικαιωμάτων κάνοντας μια ιστορική αναδρομή από την αρχαιότητα μέχρι τις μέρες μας. Ταυτόχρονα, αναφέρθηκε στη νομική κατοχύρωση των θεμελιωδών δικαιωμάτων, αλλά και στα ελλείμματα που υφίστανται, όσον αφορά την αποτελεσματική τους προστασία.

IMG 0116

Συνδέοντας τη λυσιτελή και ουσιαστική προστασία των δικαιωμάτων με την ορθή λειτουργία του δημοκρατικού πολιτεύματος ανέδειξε την ανάγκη διαρκούς επαγρύπνησης στο πεδίο των δικαιωμάτων και τον αγώνα για την ουσιαστική εμπέδωση τους στον κοινωνικό χώρο.

Διδακτική επίσκεψη του ΓΕΛ Τυρνάβου στο Τμήμα Ψηφιακών Συστημάτων του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας

Μάι 202423

Διδακτική επίσκεψη του ΓΕΛ Τυρνάβου στο Τμήμα Ψηφιακών Συστημάτων του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας

Την Τρίτη, 02/04/2024, οι μαθήτριες/τές των τμημάτων της Ομάδας Προσανατολισμού Οικονομίας και Πληροφορικής της Γ τάξης του ΓΕΛ Τυρνάβου πραγματοποίησαν διδακτική επίσκεψη στο Τμήμα Ψηφιακών Συστημάτων του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας μετά από εισήγηση του εκπαιδευτικού, Λαΐνα Αθανασίου (ΠΕ86).

Το Τμήμα Ψηφιακών Συστημάτων της Σχολής Τεχνολογίας του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας έχει έδρα τη Λάρισα και οι σύγχρονες εγκαταστάσεις του βρίσκονται στο campus “Γαιόπολις“, στην περιφερειακή οδό Λάρισας-Τρικάλων. Το Τμήμα καλύπτει πλήρως όλο το βασικό φάσμα γνώσεων στο γνωστικό πεδίο των Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών (ΤΠΕ), το οποίο και αξιοποιεί στο πλαίσιο της ανάπτυξης ευρύτερων Ψηφιακών Συστημάτων, δηλαδή συστημάτων που αποθηκεύουν, επεξεργάζονται και μεταδίδουν δεδομένα και πληροφορίες σε ψηφιακή μορφή.

gel

Στο αμφιθέατρο της Σχολής ο πρόεδρος του τμήματος, κ. Γερογιάννης Βασίλειος , παρουσίασε στις/στους μαθήτριες/τές το Πρόγραμμα Σπουδών του Τμήματος και αναφέρθηκε στις εξαιρετικές προοπτικές απασχόλησης για τους αποφοίτους του Τμήματος.

Στη συνέχεια οι μαθήτριες/τές ξεναγήθηκαν στους χώρους διδασκαλίας και στα εργαστήρια του τμήματος  και διαπίστωσαν ότι το τμήμα είναι άρτια εξοπλισμένο και στελεχωμένο  επιδιώκοντας  τη συνεχή βελτίωση κάθε παραμέτρου που μπορεί να συμβάλει σε ακόμη υψηλότερο επίπεδο σπουδών. Οι διδάσκοντες του Τμήματος έχουν πολύχρονη εμπειρία σε διδασκαλία και έρευνα, ενώ η συμμετοχή τους σε ερευνητικά προγράμματα, σε Ελληνικό και διεθνές επίπεδο, τους παρέχει ουσιαστική αντίληψη για τις εξελίξεις στον τομέα τους και στην αγορά εργασίας.

Το Τμήμα Ψηφιακών Συστημάτων ακολουθεί μια φιλοσοφία ποιότητας με σεβασμό στην αριστεία και την αξιοκρατία, επιδιώκοντας τη συνεχή βελτίωση της παρεχόμενης εκπαίδευσης στους/στις φοιτητές/φοιτήτριές του και αναγνωρίζοντας την ευθύνη για παροχή πολύπλευρης προσφοράς στην κοινωνία.

Στην διδακτική αυτή επίσκεψη συνόδεψαν τους μαθητές οι εκπαιδευτικοί: Λαΐνας Αθανάσιος και Ζιάκος Απόστολος.

Ενημέρωση των μαθητών του Β2 του ΓΕΛ Τυρνάβου για το πρόγραμμα NET METERING

Μάι 202423

Ενημέρωση των μαθητών του Β2 του ΓΕΛ Τυρνάβου για το πρόγραμμα NET METERING

Την Πέμπτη 21/3/2024  έγινε ενημέρωση στους μαθητές του Β2 για το πρόγραμμα  NET METERING. Είναι επιδοτούμενο Φωτοβολταϊκό Σύστημα στη Στέγη με ή χωρίς Μπαταρία.

Ο κ. Πεζούλας Βασίλης , Μηχανολόγος Μηχανικός ,μας ενημέρωσε  ότι το πρόγραμμα είναι ο συμψηφισμός παραγόμενης – καταναλισκόμενης ηλεκτρικής ενέργειας και εφαρμόζεται, κυρίως , για εγκαταστάσεις φωτοβολταϊκών . Το NET METERING επιτρέπει τον καταναλωτή να καλύψει ένα σημαντικό μέρος της της ηλεκτρικής ενέργειας που καταναλώνει , ενώ , παράλληλα του δίνει τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσει το δίκτυο για έμμεση αποθήκευση της «πράσινης» ενέργειας που παράγει το φωτοβολταϊκό του σύστημα. Ο όρος «net» προκύπτει από τη διαφορά μεταξύ καταναλισκόμενης και παραγόμενης ενέργειας σε μια ορισμένη χρονική περίοδο.

Την ενημέρωση παρακολούθησε η Φυσικός Γκαντζώρα Ισμήνη . Έγινε στα πλαίσια της διδασκαλίας του 3ου Κεφαλαίου της Φυσικής Γενικής Παιδείας Β΄Λυκείου : «ΦΩΣ – Σωματιδιακή Φύση του Φωτός» .

Μετά την ενημέρωσή τους , οι μαθητές αποφάσισαν να προτείνουν την ένταξη του Φωτοβολταϊκού Συστήματος που έχει τοποθετηθεί στη στέγη του σχολείου μας , πριν έναν χρόνο , στο πρόγραμμα και να γίνεται ο συμψηφισμός παραγόμενης – καταναλισκόμενης ηλεκτρικής ενέργειας , προς όφελος του σχολείου και του περιβάλλοντος .

Πείραμα του Ερατοσθένη 2024 – ΓΕΛ Τυρνάβου

Μάι 202423

Πείραμα του Ερατοσθένη 2024 – ΓΕΛ Τυρνάβου

Δύο ραβδιά, το μυαλό και την παρατηρητικότητά του χρησιμοποίησε ο Ερατοσθένης για να ανακαλύψει πρώτος ότι η Γη είναι στρογγυλή και να μετρήσει την περίμετρό της.

Χιλιάδες χρόνια πριν κατάφερε να υπολογίσει το μέγεθος του πλανήτη μας και να κατασκευάσει ένα σύστημα συντεταγμένων – με παράλληλους και μεσημβρινούς – με τα μέσα που διέθετε.

Ο Ερατοσθένης ο Κυρηναίος (περίπου 275-193 π.Χ) μπόρεσε να μετρήσει την ακτίνα της Γης με ακρίβεια. Οι αρχαίοι Έλληνες, αντίθετα με όσα πιστεύει ο μέσος πολίτης σήμερα, γνώριζαν από την εποχή του Αριστοτέλη ότι η Γη είναι σφαιρική και όχι επίπεδη.

ΒΙΟΓΡΑΦΙΑ

Ο Ερατοσθένης γεννήθηκε στην Κυρήνη της σημερινής Λιβύης το 276 π.Χ. και πέθανε στην Αλεξάνδρεια το 194 π.Χ.. Ήταν μαθηματικός, γεωγράφος και αστρονόμος. Από τα πιο σπουδαία επιτεύγματά του ήταν ότι υπολόγισε για πρώτη φορά το μέγεθος της Γης, ότι κατασκεύασε ένα σύστημα συντεταγμένων με παράλληλους και μεσημβρινούς, και ότι κατασκεύασε ένα χάρτη του κόσμου, όπως τον θεωρούσε.

Νέος πήγε στην φημισμένη για την βιβλιοθήκη της Αλεξάνδρεια την πρωτεύουσα της πτολεμαϊκής Αιγύπτου όπου σπούδασε και εργάστηκε. Από πολύ νεαρή ηλικία ήταν εξαιρετικά ευφυής και αμέσως φάνηκε ότι στη ζωή του θα μπορούσε να καταπιαστεί —επιτυχώς- με οτιδήποτε, από την ποίηση μέχρι τη γεωγραφία. Τον φώναζαν Πένταθλο, παρομοιάζοντας τον με τον αθλητή που συμμετέχει στα πέντε αθλήματα του πένταθλου, για να τονίσουν το εύρος του ταλέντου του. Δεν παντρεύτηκε ποτέ και το 195 π.Χ. ο Ερατοσθένης τυφλώθηκε, ενώ ένα χρόνο αργότερα σε μεγάλη ηλικία λένε ότι πέθανε από εκούσιο υποσιτισμό. Ο Ερατοσθένης ισχυριζόταν ότι σπούδασε για κάποια χρόνια και στην Αθήνα. Το 236 π.Χ. ορίστηκε από τον

Πτολεμαίο τον Γ’ τον Ευεργέτη, ως βιβλιοθηκάριος της βιβλιοθήκης της Αλεξάνδρειας, διαδεχόμενος τον Ζηνόδοτο. Η κοσμοπολίτικη Αλεξάνδρεια είχε πάρει τότε τα σκήπτρα από την Αθήνα ως το διανοητικό κέντρο της Μεσογείου, και η βιβλιοθήκη της πόλης ήταν το πιο αξιοσέβαστο πνευματικό ίδρυμα στον κόσμο. Δεν είχε καμία σχέση με τις σημερινές βιβλιοθήκες, όπου αυστηροί βιβλιοθηκονόμοι σφραγίζουν βιβλία και ψιθυρίζουν ο ένας στον άλλο, καθώς επρόκειτο για ένα ζωντανό και συναρπαστικό μέρος, γεμάτο εμπνευσμένους μελετητές και ευφυείς μαθητές.

Έκανε αρκετές σημαντικές συνεισφορές στα Μαθηματικά και ήταν φίλος του Αρχιμήδη. Γύρω στο 225 π.Χ. εφηύρε τον σφαιρικό αστρολάβο, που τον χρησιμοποιούσαν ευρέως μέχρι την εφεύρεση του πλανηταρίου τον 18ο αιώνα.

Αναφέρεται από τον Κλεομήδη στο Περί της κυκλικής κινήσεως των ουρανίων σωμάτων ότι είχε υπολογίσει την περιφέρεια της Γης γύρω στο 240 π.Χ. χρησιμοποιώντας το ύψος του Ηλίου κατά την εαρινή ισημερία κοντά στην Αλεξάνδρεια και στη νήσο Ελεφαντίνη, κοντά στη Συήνη (το σημερινό Ασουάν της Αιγύπτου). Επίσης, ο όρος Γεωγραφία αποδίδεται στον Ερατοσθένη.

Εκτός από την ακτίνα της Γης ο Ερατοσθένης προσδιόρισε την καμπυλότητα του ελλειψοειδούς, μέτρησε την απόκλιση του άξονα της Γης με μεγάλη ακρίβεια δίνοντας την τιμή 23° 51′ 15″, κατασκεύασε έναν αστρικό χάρτη που περιείχε 675 αστέρες, πρότεινε την προσθήκη στο ημερολόγιο μίας ημέρας ανά τέσσερα χρόνια και προσπάθησε να συνθέσει μία ιστορία βασισμένη σε ακριβείς ημερομηνίες.

Τα επιτεύγματα του δεν σταματάνε εδώ. Ανέπτυξε μια μέθοδο για την εύρεση πρώτων αριθμών, μικρότερων οποιουδήποτε δεδομένου αριθμού, η οποία, σε παραλλαγή, ακόμη και σήμερα είναι ένα σημαντικό εργαλείο έρευνας στη θεωρία των αριθμών.

Έγραψε κι ένα ποίημα που ονομαζόταν “Ερμής”, όπου περιέγραφε τις αρχές της αστρονομίας σε στίχους! Παρά το γεγονός ότι το μεγαλύτερο μέρος των γραπτών του Ερατοσθένη έχει χαθεί, πολλά σώζονται μέσω των γραπτών σχολιαστών.

Το πείραμα πραγματοποιήθηκε στην αυλή του ΓΕΛ Τυρνάβου, την Τετάρτη 20/03/2024 και συμμετείχαν οι μαθητές της Β’ Λυκείου :

Αβδουλάς Ιωάννης, Αδαμοπούλου Κωνσταντίνα, Αλμπάνη Μαρία, Ανδρέου Νικόλαος, Γκίμα Ευθυμία, Γκόγκουρας Ιωάννης, Γκουγκουστάμος Δημήτριος, Γκουντελίτσα Άννα Ζαχαρίας Δημήτριος Καλύβας Βύρωνας, Καντάρα Ελευθερία, Καρράς Νικόλαος, Κατσή Δέσποινα, Κουτούπη Αθανασία, Λέτσιος Κωνσταντίνος, Λιόβας Γεώργιος, Μάικος Ιορδάνης, Μεμάι Αρμάντα, Μπακαίμης Χρήστος, Μπουκουβάλα Δήμητρα, Μπούμπα Δέσποινα, Μπουμπουλίκα Τάνια και Νάκα Κωνσταντίνα.

Υπό την καθοδήγηση του εκπαιδευτικού  Χαλιαμπάλια Στέφανου (ΠΕ 03) και με την πολύτιμη βοήθεια των εκπαιδευτικών Ντανίκα Ιωάννη (ΠΕ 04.01) και Γκαντζώρα Ισμήνης (ΠΕ 04.01).

Πατήστε εδώ να δείτε το “Πείραμα του Ερατοσθένη” από το ΓΕΛ Τυρνάβου

Τιμητική διάκριση Αγώνες Ρητορικής και έπαινος συμμετοχής στο ΓΕΛ Τυρνάβου σε Πανελλήνιους Αγώνες Ρητορικής

Μάι 202423

Τιμητική διάκριση σε Πανελλήνιους Αγώνες Ρητορικής για την μαθήτρια Τεγούση Κωνσταντίνα και έπαινος συμμετοχής στο ΓΕΛ Τυρνάβου

H διευθύντρια και ο σύλλογος διδασκόντων του ΓΕΛ Τυρνάβου συγχαίρουν τη μαθήτρια της Α Λυκείου Τεγούση Κωνσταντίνα – Ιωάννα για την τιμητική διάκρισή της στο αγώνισμα της  εκφραστικής ανάγνωσης  και όλα τα μέλη της αποστολής για τις  αξιέπαινες κατά γενική ομολογία  προσπάθειες που κατέβαλαν κι εξασφάλισαν  με τις εξαιρετικές επιδόσεις στο σύνολό τους ΄Επαινο συμμετοχής για  το σχολείο μας.

Messenger creation 7171875287116780756

Στους αγώνες συμμετείχαν οι παρακάτω μαθήτριες/τες:

Ομάδα Διττών λόγων (κατέλαβε βαθμολογικά την 6η θέση και στην τελική κατάταξη την 7η θέση σε σύνολο 30 σχολείων)

Νάκας Νικόλαος

Μπλάκος Νικόλαος

Ροντούλης Σωτήριος

Προτρεπτικός λόγος

Ζαμπακίκα Θεοδώρα

Μακαγιός Αθανάσιος

Πνάκα Βασιλική

Εκφραστική Ανάγνωση

Τεγούση Ευαγγελία- Ιωάννα (Τιμητική διάκριση)

Ζαμπακίκα Μερόπη

Ζερβού Βασιλική

Θερμά συγχαρητήρια και στις εκπαιδευτικούς, Αποστολάκη Κωνσταντίνα, Σούρδα Ουρανία και Τσιάκα Βασιλική για την προετοιμασία των μαθητών με ένθερμο ζήλο και άοκνη προσπάθεια.

Το σχολείο μας  και τη φετινή σχολική χρονιά συμμετείχε στους  Αγώνες Ρητορικής Τέχνης Pierce  που διοργάνωσασν το  Γυμνάσιο και το Λύκειο του Pierce – Αμερικανικό Κολλέγιο Ελλάδος από 8 έως και 10 Μαρτίου 2024. Σκοπός των Αγώνων είναι η ανάπτυξη των ικανοτήτων των μαθητών στη Ρητορική Τέχνη, μέσω της Εκφραστικής Ανάγνωσης, του Προτρεπτικού Λόγου και των Διττών Λόγων, η κατανόηση/ διαχείριση εννοιών και η αξιοποίηση των γνώσεών τους για την ανταπόκρισή τους στις απαιτήσεις των αγωνισμάτων και την καλλιέργεια επικοινωνιακών δεξιοτήτων. Οι μαθητές αναπτύσσουν την κριτική τους σκέψη και την επινοητικότητά τους, για να σχεδιάσουν και να παρουσιάσουν σε κοινό προσχεδιασμένο προφορικό λόγο, να ερμηνεύσουν λογοτεχνικό κείμενο ή απόσπασμα, να οργανώσουν και να εκφωνήσουν αυτοσχέδιο λόγο, με σκοπό την πειθώ. Τέλος, μέσω των Αγώνων Ρητορικής Τέχνης, επιτυγχάνεται η ενθάρρυνση της άμιλλας, η ανάπτυξη της κοινωνικότητας, η χρήση και η ανάδειξη της αξίας του εποικοδομητικού δημοκρατικού διαλόγου με την επίκληση τρόπων πειθούς και τη συμμόρφωση σε κανόνες.

IMG 20240312 115542

« Παλιότερα άρθραΠιο πρόσφατα άρθρα »

Πρόσφατα σχόλια

    Δεκέμβριος 2025
    Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
    1234567
    891011121314
    15161718192021
    22232425262728
    293031  
    European SchoolRadio Logo


    Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
    Αντίθεση
    Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων