Όλοι ξέρουμε ότι η 21η Μαρτίου, ημέρα εαρινής ισημερίας ανακηρύχθηκε τον Οκτώβριο του1999, στην Γενική Διάσκεψη της UNESCO στο Παρίσι να είναι και Παγκόσμια Ημέρα Ποίησης. Το 1ο ΓΕΛ Κιλκίς ήθελε να θυμηθεί τους ποιητές. Αποφασίσαμε να ασχοληθούμε με την ποίηση η οποία αποτελεί παρηγορητική,ανανεωτική δύναμη ιδιαίτερα σε μία εποχή κατά την οποία οι αξίες δοκιμάζονται. Στα πλαίσια των μαθημάτων, της Ιστορίας Γενικής Παιδείας των τμημάτων ΓΥ, ΓΟΙΚ2 και της Λογοτεχνίας του Γ4 και Α3, με την καθοδήγηση των εκπ/κών Ε.Σαββίδου και Ε.Ευθυμιάδου, οι μαθητές του ΓΟΙΚ2 βρήκαν ποιήματα από την μεταπολεμική περίοδο, του ΓΥΓ ποιήματα που συνδέονται με την Σμύρνη και του Γ4 μας θύμισαν ποιητές της γενιάς του 1930. Οι μαθήτριες Σαμαρά Ελένη, Πετρίδου Παναγιώτα και Τότσι Τζίνα μας διάβασαν ποιήματα μοντέρνων ποιητών και μας μετέφεραν στον δικό τους ονειρικό κόσμο. Κατανόησαν ότι η ποίηση είναι ευγενέστερη και πιο φιλοσοφημένη από την ιστορία: η ποίηση εκφράζει το οικουμενικό, ενώ η ιστορία το μερικό όπως αναφέρει ο Αριστοτέλης. Η ποίηση είναι η εμπλοκή μας με τον κόσμο. Στην συνέχεια σε διαδικτυακή εκδήλωση του Γ4 μετά από πρόσκληση παραβρέθηκε η ποιήτρια Έλλη Φρεγγίδου από το Κιλκίς η οποία δηλώνει ότι ζήτησε στήριξη και συντροφιά στην ποίηση. Η ποιήτρια έθεσε στους μαθητές ερωτήματα όπως “τι είναι ποίηση-ποια ποιήματα τους αρέσουν-αν διδάσκεται η ποίηση –τον ρόλο της ποίησης στην πανδημία”. Ακολούθησε συζήτηση και τονίστηκε ότι “ιαβατήριο στο όνειρο είναι η τέχνη”. Η συνεργατική τους δουλειά είναι συγκεντρωμένη στο padlet: https://padlet.com/elenisavvidou67/m6ubuxab2bdx8839
Την ίδια εκείνη ημέρα που έχει θεσπιστεί από τον Οργανισμό Ηνωμένων Εθνών ως παγκόσμια ημέρα κατά του ρατσισμού και των φυλετικών διακρίσεων, οι μαθητές του Γ4 και στο πλαίσιο του μαθήματος των Θρησκευτικών με την καθηγήτριά τους Αναστασιάδου Ειρήνη, ενημερώθηκαν για το τραγικό γεγονός της δολοφονίας των 69 διαδηλωτών που συμμετείχαν σε ειρηνική διαμαρτυρία κατά της άδικης μεταχείρισης και της φυλετικής ανισότητας, από την αστυνομία της Νότιας Αφρικής και το στυγνό καθεστώς του ΑπαρτΧάινt τότε,στις 21 του Μάρτη του 1960, στο Sharpeville. Οι μαθητές περιγήθηκαν στο διαδίκτυο και με την χρήση προβολέα και Η/Υ παρακολούθησαν βίντεο σχετικά με τα ανθρώπινα δικαιώματα,την πρώτη αναγνώρισή τους στο χώρο της ιστορίας από το μακρινό παρελθόν του 6ου αιώνα π.χ φτάνοντας έως το 1948 στη διάσκεψη του ΟΗΕ, όπου για πρώτη φορά καταγράφηκαν επίσημα τα ανθρώπινα δικαιώματα. Με την αφόρμηση αυτή, έκαναν συζήτηση πάνω στο γεγονός των φυλετικών διακρίσεων και της εξάλειψής του από τη σημερινή κοινωνία-δυστυχώς για αρκετούς ανθρώπους πάνω στην υφήλιο τα ανθρώπινα δικαιώματα και η εξάλειψη των φυλετικών διακρίσεων αποτελούν ζητούμενο και όχι δεδομένο. Στο τέλος πραγματοποιήθηκε με την τεχνική της ιδεοθύελλας, καταιγισμός ιδεών και με τη χρήση του διαδικτυακού εργαλείου wordart.com οι μαθητές δημιούργησαν 3 σχετικά wordarts.