1o ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΚΑΜΑΤΕΡΟΥ

Η πραγματική παιδεία είναι αγωγή ωφέλιμη για την ψυχή, που την καθαρίζει από ελαττώματα, πολλές φορές με κόπο και πόνο.

1o ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΚΑΜΑΤΕΡΟΥ

ΣΤΟΧΟΙ – ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΜΑΘΗΤΩΝ

8 Οκτωβρίου 2016 από 1ο Γυμνάσιο Καματερού
· Δεν υπάρχουν σχόλια · 2015-2016, ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ, Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΖΩΗ ΣΤΟ ΒΥΖΑΝΤΙΟ, ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ, ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ

ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΑΝ ΜΙΑ ΤΑΙΝΙΑ για τον αυτοκράτορα, το ντύσιμο, το γάμο και πολλές άλλες πτυχές από τη ζωή στο Βυζάντιο
ας δούμε τι έκαναν, λοιπόν, εκείνη την εποχή. Στο πρόγραμμα συμμετείχε, επίσης, και η Μοράρου Ρεβέκα, Β4

Οι μαθητές της πολιτιστικής ομάδας γνώρισαν όψεις του πολιτισμού της καθημερινότητας στο Βυζάντιο. έτσι, λοιπόν, εμπνεύστηκαν και να, τι δημιούργησαν….
Ερωτήσεις σε λογισμικό ΗΟΤ POTATOES για να ελέγξουμε τις γνώσεις για τον πολιτισμό αυτό που δεν μας άφησε και πολλά κατάλοιπα από την καθημερινή ζωή, αλλά τις πληροφορίες ευτυχώς τις βρήκαμε και περιμένουμε να τις ανακαλύψετε. Καλή αναμέτρηση, λοιπόν, με τις γνώσεις σας!
Να, τι έκαναν εκείνη την εποχή

ΤΟ ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΠΟΥ ΕΤΟΙΜΑΣΕ Η ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΜΑΣ ΟΜΑΔΑ
1ο Γυμνάσιο Καματερού Σχολικό έτος 2015-2016
ΕΚΠ/ΚΟ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ “Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΖΩΗ ΣΤΟ ΒΥΖΑΝΤΙΟ”
θεατρικός διάλογος ‘ΑΘΗΝΑΪΔΑ-Η ΑΥΤΟΚΡΑΤΕΙΡΑ ΤΟΥ ΒΥΖΑΝΤΙΟΥ ΕΥΔΟΚΙΑ’
Δρ. Δήμητρας Μακρή, Σχ.Συμβούλου,κλ ΠΕ15 “Βυζαντινοί Θεατρικοί Διάλογοι” Καματερό, 14-6-2016 19:30μ.μ.

“- Αθηναΐδα! Πήρες δίπλωμα φιλοσοφίας με άριστα!
-Μα, αφού είχα εσένα δάσκαλο πατέρα, πώς να μην πάω καλά;”
“Μάτια, πνεύμα, καρδιά το φωνάζουν:
Θεοδόσιε,να, η καλλίστη!”
class=»aligncenter size-medium wp-image-361″ />θεατρικό ΄1

Υπεύθ. Καθηγ: Μαραγούσια Ελ. ΠΕ16 Ντόντου Σ. ΠΕ02 Ιακωβίδου Δ. ΠΕ08

Λίγα λόγια για το έργο
Στην Αθήνα, στον κήπο του αρχοντικού της, η Αθηναΐδα, η κόρη του περίφημου αθηναίου φιλόσοφου Λεόντιου, στέκεται και συνθέτει ύμνους στους θεούς του Ολύμπου (δεν ήταν χριστιανή). Εκεί ζει με τον πατέρα της και τα δύο αδέρφια της, το Βαλέριο και το Γέδδιο. Σε λίγο καιρό, ο Λεόντιος πεθαίνει. Η Αθηναΐδα του συμπαραστέκεται μέχρι την ύστατη στιγμή, ενώ στη συνέχεια, κάνει όλες τις προβλεπόμενες χοές πάνω στον τάφο του. Μετά τη νόμιμη προθεσμια, ανοίγεται η διαθήκε. Τότε, η Αθηναΐδα μαθαίνει ότι ο πατέρας της, Λεόντιος, έχει αφήσει όλη την περιουσία στα αδέρφια της.θεατρικό ΄1

Τον ίδιο καιρό, που η κόρη του φιλόσοφου Λεόντιου περνούσε στην Αθήνα αυτές τις περιπέτειες, αυτοκράτορας στο Βυζάντιο ήταν ο Θεοδόσιος ο Μικρός. Tον λέγανε μικρό, για να ξεχωρίζει απ’τον παππού του, το Θεοδόσιο το Μεγάλο. Στην πραγματικότητα, δε διοικούσε αυτός, αλλά η αδερφή του, η συναυτοκράτειρα Πουλχερία. Εκείνη κρατούσε το θρόνο στα χέρια της σα συναυτοκράτειρα. Κυβερνούσε, μάλιστα, το κράτος σοφά. Εκείνος περνούσε τις ώρες του στη μελέτη και το κυνήγι……….

Πρόσωπα του έργου :
αφηγήτρια Στοφοράντοβα Ανδριάνα Β4θεατρικό
Αθηναΐδα, φιλόσοφος και ποιήτρια, αφού γίνεται χριστιανή, παντρεύεται τον αυτοκράτορα Θεοδόσιο το Μικρό (408-450 μΧ), που την είδε και την ερωτεύτηκε, όχι μόνο για την ομορφιά αλλά και για το μυαλό και για την καλοσύνη της : Σπαγάκου Ιωάννα Β4
Λεόντιος, πατέρας της Αθηναΐδας, φιλόσοφος, δεν άφησε κληρονομιά στην Αηναΐδα : Σμιγάδης Σπύρος Β4
Βαλέριος, αδερφός της Αθηναΐδας, επιπόλαιος, άμυαλος, ο πατέρας του αφήνει την κληρονομιά, αν και δεν το αξίζει: Τζαφάλιας Ορέστης Β4
θεατρικό 2
Γέδδιος, αδερφός της Αθηναΐδας, επιπόλαιος, άμυαλος, ο πατέρας του αφήνει την κληρονομιά, αν και δεν το αξίζει: Χόντος Αναστάσης Β4
Πράξιλα, θεία της Αθηναΐδας, αδερφή του Λεόντιου, αναλαμβάνει την υπεράσπισή της για ένα καλύτερο μέλλον :Τσουκλείδη Χαρίκλεια Β4
Κιμοθόη ή Ευφροσύνη, θεία της Αθηναΐδας, παρουσιάζει το αίτημα της Αθηναΐδας για αποκατάσταση στην συναυτοκράτειρα Πουλχερία:Τσουκλείδη Ζαφειρία Β4
Πουλχερία, κυβερνά στη θέση του Θεοδόσιου με συνετό τρόπο: Μπεχλιούλη Αιμιλία Β3
Θεοδόσιος, ενδιαφέρεται μόνο για τη μελέτη και το κυνήγι: Τσουραπάς Νίκος Β4
untitled
Φρουρός: Χατζησάββας Θεόδωρος Β4
Χωριανόπουλος Βαγγέλης Β4
Μητρόπουλος Γιάννης Β3
Φίλη της Αθηναΐδας : Προβατάρη Ελένη Β3
Ευχαριστίες
Ευχαριστούμε θερμά
την κ. Μακρή για την πολύτιμη συμπαράστασή της τόσο στην παροχή υλικού, των κουστουμιών, όσο και τις συμβουλές της
Τη διεύθυνση του σχολείου και το σύλλογο διδασκόντων καθηγητών του σχολείου μας για την κάθε είδους διευκόλυνση
Επιμέλεια Θεατρικού και βιωματικές δράσεις : Μαραγούσια Ελισσάβετ, κλ ΠΕ16
Επιμέλεια εκπαιδευτικού λογισμικού hot potatoeς: Ντόντου Σταματία, κλ ΠΕ02
Επιμέλεια ζωγραφικής σκηνικού και σχεδιασμό επιτραπέζιου εκπαιδευτικού παιχνιδιού : Ιακωβίδου Δέσποινα κλ ΠΕ08 Δημιουργίες παιδιών: μαγειρική, επιτραπέζιο εκπ/κό παιχνίδι, πορτρέτο Άννας Κομνηνής, βασιλικά στέμματα.

Μια δημιουργία από την Τσιλάβη Χριστίνα

κατασκευή βυζαντινή
Η Άννα η Κομνηνή ήθελε πολύ να πάρει την εξουσία από τον αδερφό της. Στο τέλος, ο αδερφός της την έκλεισε σε μοναστήρι (στη φιλαναγνωσία μάθαμε την ιστορία της από το βιβλίο της κ. Μακρή, σχολικής συμβούλου κλ ΠΕ15, “Βυζαντινοί Θεατρικοί Διάλογοι”)

κατασκευή κοσμημάτων και βασιλικών στεμμάτωνΣΤΕΜΜΑ

Τα μέλη της πολιτιστικής ομάδας κατασκεύασαν ένα επιτραπέζιο εκπαιδευτικό παιχνίδι «Ταξίδι στο Βυζάντιο»Παίζεται από δύο τουλάχιστον παίκτες.
Για να βρούμε ποιος θα ξεκινήσει, ρίχνουμε το ζάρι και ξεκινά αυτός που θα φέρει το μεγαλύτερο. Συνεχίζει ο δεύτερος, τρίτος ανάλογα με την αρχική ζαριά.
Όποιος ξεκινά πρώτος απαντά σε μια ερώτηση που του κάνει ο επόμενος.
Αν απαντήσει σωστά, προχωρά ένα τετράγωνο και συνεχίζει στη δεύτερη ερώτηση. Αν απαντήσει σωστά και στη δεύτερη, τότε προχωρά
Κερδίζει όποιος φτάσει πρώτος στο τέρμα.
Το παιχνίδι συνεχίζεται μέχρι να τερματίσουν όλοι οι παίκτες.Καλή απόλαυση!

ΤΑ ΑΦΗΓΗΜΑΤΑ ΕΜΠΝΕΥΣΤΗΚΑΝ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΡΕΥΝΑ ΚΑΙ ΕΠΑΦΗ ΜΕ ΤΗΝ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΖΩΗ ΣΤΟ ΒΥΖΑΝΤΙΟ

Μοράρου Ρεβέκα, μέλος της Πολιτιστικής ομάδας του σχολείου μας, “Η καθημερινή ζωή στο Βυζάντιο”
σχετικά με την επίπλωση του βυζαντινού σπιτιού – Μια καλή θυγατέρα βοηθάει τη μητέρα της στις δουλειές του σπιτιού

– Μαμά, τα θρονία μη σκονιστούν! Θα βάλω το σκαμνάλι. Άστα, έτσι και βάλε πρώτα στη θέση τους τους σκάμνους, τώρα που φύγαν οι θείοι σου, για να μην είναι στη μέση στο τρικλίνιο. Μπορείς έπειτα να ανοίξεις το βήλο, να μπαίνει φως σε όλο το σπίτι; Δεν χρειάζεται να είναι κλειστό το κουβούκλιο, τώρα που έφυγαν οι επισκέπτες μας. Φέρε, μετά, από το σεντούκι ένα άλλο κρεβατοστρώμνιο, γιατί αυτό λερώθηκε και βάλε στη θέση τους τα προσκεφάλαια.
– Πάρτο, μητέρα.
– Α, ωραία, πιάσε το από την άλλη πλευρά. Έτσι, μπράβο, το στρώσαμε ίσια. Θα φαίνεται όμορφο το κλινάριο. Πάρε τώρα μια βούρτσα να τρίψεις το επεύχιο. Δες, εκεί, ένα λεκέ από λάσπη!
– Περίμενε, να πάρω από τον τσαμαντά ένα πρόχειρο φόρεμα.
– Αχ, τι έπαθα….Φέρε μου, κόρη μου, από τον πανδέκτη ένα δυναμερό, γιατί δεν αισθάνομαι καλά. Άσε τώρα τις δουλειές κι έλα να με βοηθήσεις να καθίσω στο θρονίο, ζαλίζομαι.! Ειδοποίησε τη γιαγιά απ

σκαμνάλι – κάλυμμα για τα έπιπλα
τρικλίνιο- ο πιο επίσημος χώρος του σπιτιού
θρονία/σκάμνοι – σελλία = χαμηλά καθίσματα με δύο ή τέσσερα στηρίγματα
Τάπητες (επεύχια-υπεύχια)
βήλα (παραπετάσματα, κουρτίνες)
Κλινάριο/κρεβάτι
Τσαμαντάδες – σάκοι για φύλαξη ρούχων από δέρμα ή ύφασμα
Πανδέκτες – ειδικό κιβώτιο για φύλαξη φαρμάκων
Ματρωνίκιο – δωμάτιο γυναικών

Στοφοράντοβα Ανδριάννα, μέλος της Πολιτιστικής ομάδας «Η καθημερινή ζωή στο Βυζάντιο»
Θα μαγειρέψω, φίλε,
κάτι βυζαντινό,
γαρδούμιον, το λένε,
νόστιμο, ονειρευτό!

Έλα να σε φιλέψω,
σε έχω μπιστικό.

θα βάλω εις την τάβλα
ασφάραγγα κι οψάρια,
λαβράκια και λιθρίνια,
και τέλος, το γλυκό:
σου έχω καρυδάτο!
στο στόμα λιώνει,
φάτο!
Το αριστόδειπνο, αυτό,
ας μείνει στο μυαλό!
………………………………………………………………………………………….
Κυριακόγκονα Μαριαλένα, Τσιλάβη Χριστίνα, Φούκη Κωνσταντίνα, Σκιρντένκο Ρωξάνη, μέλη της πολιτιστικής ομάδας του σχολείου μας “Η καθημερινή ζωή στο Βυζάντιο”
Έπαρχέ μου!
αφήγημα με θέμα εμπνευσμένο από τα επαγγέλματα στο βυζάντιο
(Τώρα βγαίνω στη δουλειά. Μόλις πάτησα τα 15. Θέλω ν’ανοίξω μαγαζί. Θα ράβω ρούχα. Είμαι καλός ράφτης, μα στο Βυζάντιο, που ζω, είναι ολόκληρη ιστορία!
Όσο ήμουν στη δουλειά του, το αφεντικό μου έλεγε τα καλύτερα λόγια για μένα. Θα μου δώσει, όμως, την άδεια ο έπαρχος; Έχω αγωνία. Μάζεψα και τους πέντε υποστηριχτές, που είναι στο επάγγελμα αυτό, και θα πουν καλά λόγια. Περιμένω απάντηση : θα μπω στη συντεχνία; Σκέφτομαι, σκέφτομαι και καθώς ξεχάστηκα για λίγο…..)Είμαι σε βυζαντινό χωριό!!

Θέλω να πουλήσω,
όμως, ποιον να βρω;
τον έπαρχο;
και στη συντεχνία να εγγραφώ;

Ξέρω κάνα δυο .
θέλω όμως τώρα
το λόγο τον καλό.

Έχουνε και τίτλους
Μάλλον θα εγγραφώ!!
Ξέρω, όμως, κι εγώ
το λόγο μου να τηρώ!
Κι η δουλειά μου είναι
δείγμα ποιοτικό!

Μα στους συντεχνίτες μου
όλα τα χρωστώ !
Το κατάστημα έχω
έχω κι υλικό,
έπαρχέ μου,ως
το όρισες κι αυτό.

Βγάζω κέρδη μόνο
στο μέγιστο ποσό
που ορίζει
εκείνος
(άλλο δεν μπορώ).

Πού θα το ανοίξω;;
Να’ναι κεντρικό;;
Όχι, επαρχέ μου;
Αυτό δεν το μπορώ;

Τότε, το ανοίγω ακριβώς εδώ.
Έπαρχε, σου δίνω
υπόσχεση γι’αυτό.

Στοφοράντοβα Ανδριάνα, Μπεχλιούλη Αιμιλία, Β4 και την πολιτιστική ομάδα του σχολείου μας “Η καθημερινή ζωή στο Βυζάντιο”

Μια πριγκίπισσα δε μένει, βέβαια, στο δρόμο! Αλλά ο δρόμος της μπορεί να είναι … πολύ μακρύς! Μια τέτοια είναι κι η πριγκίπισσα Άννα. Έκανε το χατίρι του αδερφού της, του μεγάλου και σπουδαίου βασιλιά του Βυζαντίου, του Βασίλειου του Βουλγαροκτόνου. Αχ! ενώ τα άλλα κορίτσια μπορούσαν να πάρουν όποιον ήθελαν, με τη σύμφωνη γνώμη, όμως, των γονιών τους, η Άννα θα ακολουθούσε τη δική της μοίρα… Θα έκανε το σωστό; Θα έσωζε το Βυζαντινό κράτος από μια μεγάλη απειλή; Ήταν τόσο δυνατή κι ευγενική η ψυχή της, ώστε να πληρώσει ένα τόσο βαρύ τίμημα; Θα παντρευόταν έναν άγνωστο, από μια πολύ μακρινή χώρα, το Βλαδίμηρο;
Το δράμα της προσωπικής της ζωής δεν την απασχόλησε, όμως, για πολύ. Πήρε, λοιπόν, τη γενναία απόφαση. “Αφού αυτός θα γίνει χριστιανός, τότε δεν έχω κανένα εμπόδιο” είπε. “Το κράτος θα έχει ένα σύμμαχο. Θα γίνουν φίλοι οι δύο λαοί. Θα πάψουν, επιτέλους, να βρίσκονται σε πολεμική διαμάχη. Δεν θα διεκδικούν τίποτα, αφού εκεί θα ζω εγώ. Θα ‘ρθουν κοντά οι δυο λαοί ”.
Όμως, η Άννα τα κατάφερε. Έφερε, τελικά, την ειρήνη. Είναι, βέβαια, μια γενναία πριγκίπισσα! Γι’αυτό ο Βασίλειος την ευγνωμονεί δίνοντάς της ένα φιλί κι αγκαλιάζοντας τη γεμάτη ανωτερότητα αδερφή του. Έτσι, η Άννα, από αύριο, με τα σεντούκια γεμάτα πλούσια και πολύτιμα πράγματα, που υπάρχουν μόνο στη χώρα της, αναχωρεί για το βορρά, θα μένει πια στο κράτος των Ρώσων. Το βυζαντινό κράτος θα αναπαυθεί για κάμποσο καιρό από τις ταραχές και τους πολέμους.

Στοφοράντοβα Ανδριάννα, Β4 έγραψε για το Βυζαντινό πρόγονό της ένα ποίημα «τι κοινό έχω με τον πρόγονο αυτό»
ΣΤΟ ΒΥΖΑΝΤΙΟ ΣΕ ΨΑΧΝΩ
ΓΙΑΤΙ ΘΕΛΩ ΝΑ ΣΕ ΜΑΘΩ
ΟΝΟΜΑ ΕΧΟΥΜΕ
ΚΟΙΝΟ
ΚΑΙ ΦΟΡΑΜΕ
ΚΑΙ ΣΤΑΥΡΟ

ΕΧΟΥΜΕ ΕΝΑ
ΝΟΝΟ
ΠΡΟΣΚΥΝΑΜΕ
ΤΟ ΧΡΙΣΤΟ

ΣΕ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΚΑΙ ΓΛΩΣΣΑ
ΕΧΟΥΜΕ ΠΑΛΙ
ΚΟΙΝΟ
ΕΝΑΝ ΠΡΟΓΟΝΟ
ΛΑΜΠΡΟ
ΟΜΗΡΟ
ΠΟΥ ΚΑΙ ΕΓΩ
ΤΟΝ ΜΕΛΕΤΩ

ΤΡΩΜΕ ΙΔΙΟ ΦΑΓΗΤΟ
ΜΕΝΟΥΜΕ ΣΤΟΝ ΤΟΠΟ ΑΥΤΟ
ΚΑΙ ΓΙΟΡΤΑΖΟΥΜΕ
ΓΙΟΡΤΕΣ
ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ
ΠΑΣΧΑ
ΑΠΟΚΡΙΕΣ

ΚΑΙ ΞΥΠΝΩΝΤΑΣ ΤΟ ΠΡΩΙ
ΚΑΝΟΥΜΕ ΚΑΙ ΠΡΟΣΕΥΧΗ
ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ
ΠΑΜΕ , ΣΩΤΗΡΙΑ
ΤΗΣ ΖΗΤΑΜΕ

ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΠΑΦΗ ΜΕ ΤΗ ΜΑΓΕΙΡΙΚΗ ΣΤΟ ΒΥΖΑΝΤΙΟ
Αυτή είναι η «όρνις μονθυλευτή». Η βυζαντινή τράπεζα που παραθέσαμε ως ένα μέρος από το γλέντι του γάμου της Αθηναΐδας με το Θεοδόσιο το Β΄περιλάμβανε ακόμη και λαχανικά σε αλάτι και ξύδι, μέλανα κρίθινο οίνο, Χοιρομαγειρεία εμβαπτισμένη σε οξύ μέλι,απότυρο (ανθότυρο), σφουγγάτον, κοπτοπλακούντα (τον πρόγονο του μπακλαβά) και καθαρό άρτο (από καθαρό ψιλοκοσκινισμένο
σιτάρι, που έτρωγαν, βέβαια, τότε μόνο οι πλούσιοι)
φαγητά βυζαντιου

Οι στόχοι του πολιτιστικού προγράμματος αυτού ( οι περισσότεροι επιτεύχθηκαν):
Οι μαθητές
γνώρισαν όψεις του πολιτισμού της καθημερινότητας στο Βυζάντιο,

συνειδητοποίησαν τις ομοιότητες με την ελληνική γλώσσα και κουλτούρα (όπως στα ονόματα και επώνυμα, στη μαγειρική, στις εκφράσεις της καθημερινής ομιλίας που προέρχονται από το Βυζάντιο, στη λατρευτική χριστιανική ζωή )

ανέπτυξαν φυσικές και διανοητικές ικανότητες – καλλιέργησαν την έφεση για έρευνα, στο διαδίκτυο και σε βιβλία όπως το «Η καθημερινή ζωή στο Βυζάντιο»

καλλιέργησαν τον ψυχικό τους κόσμο, ήρθαν κοντά με τον άνθρωπο της βυζαντινής εποχής, ανέπτυξαν ενσυναίσθηση με βιωματικές τεχνικές – δημιουργική γραφή (σχετικά με το γάμο, το σχολείο, τη ζωή του βασιλιά και των γυναικών )

ανέπτυξαν τις κλίσεις/δεξιότητές τους
διαμόρφωσαν αισθητική – καλλιτεχνική αντίληψη, βλέποντας κατοικίες, ενδύματα, κοσμήματα της βυζαντινής εποχής και κατασκευάζοντας – ζωγραφίζοντας το σκηνικό του θεατρικού «ΑΘΗΝΑΪΔΑ-Η ΑΥΤΟΚΡΑΤΕΙΡΑ ΤΟΥ ΒΥΖΑΝΤΙΟΥ » – ζωγραφική σε ξύλο

δημιούργησαν μια θεατρική παράσταση,

εκφράστηκαν δημιουργικά (μουσική από το μεσαίωνα, βυζαντινή μαγειρική, κατασκευή κοσμημάτων και βασιλικών στεμμάτων)

έπαιξαν και ψυχαγωγήθηκαν με βυζαντινά παιχνίδια (βιωματικά)

ανέπτυξαν εκφραστικές δεξιότητες μέσα από το λόγο και τη γλώσσα (φτιάχνοντας ιστορίες, ποιήματα εμπνευσμένα από πτυχές της ζωής των βυζαντινών),

συνεργάστηκαν αρμονικά στην ομάδα,

αυτενέργησαν, απέκτησαν αυτοπεποίθηση και γνώρισαν τον εαυτό τους,

έμαθαν να συντονίζουν και να ολοκληρώνουν μια δραστηριότητα,

εξοικειώθηκαν με βασικές λειτουργίες του internet, όπως την επίσκεψη σε επιλεγμένους εκπαιδευτικούς δικτυακούς τόπους (http://exploringbyzantium.gr και άλλους) και την αποτελεσματική αναζήτηση πληροφοριών, αλλά και με το λογισμικό HOT POTATOES καθώς και movie maker (δημιουργία ταινίας)

έμαθαν ότι τα διδακτικά αντικείμενα (Ιστορία, Πληροφορική, Οικιακή Οικονομία, ΣΕΠ, Τεχνολογία, Αρχαία Ελληνική Γλώσσα) συνδέονται μεταξύ τους.

Ετικέτες:

Δεν υπάρχουν σχόλια μέχρι τώρα ↓

Τα σχόλια δεν επιτρέποντια.

Top
...