28 Μαΐου 2024: 3 παρουσιάσεις που έκαναν φιλόλογοι του σχολείου μας για τη διαφοροποιημένη μάθηση, την τεχνητή νοημοσύνη στην εκπαιδευτική πράξη και τη διδασκαλία της “Ιλιάδας”

IMG 08e7c6baaaa69773076841b483aa07eb V
  1. Διαφοροποιημένη μάθηση: από τη θεωρία στην πράξη. Ένα παράδειγμα διαφοροποιημένης διδασκαλίας.

Στο πλαίσιο δράσης συντονισμού του εκπαιδευτικού έργου η εκπαιδευτικός, Ζωή Τακαβάκογλου ΠΕ02, με την ιδιότητα της Ενδοσχολικής Συντονίστριας Τάξεων, σχεδίασε και οργάνωσε μία παρουσίαση για τους/τις εκπαιδευτικούς του σχολείου με τίτλο: Διαφοροποιημένη μάθηση: από τη θεωρία στην πράξη. Ένα παράδειγμα διαφοροποιημένης διδασκαλίας.

Αρχικά, έγινε αναφορά στο θεωρητικό πλαίσιο της διαφοροποιημένης μάθησης, με έμφαση στις βασικές της αρχές. Παρουσιάστηκαν σημαντικά θεωρητικά μοντέλα όπως η Θεωρία της Πολλαπλής Νοημοσύνης και η ταξινομία του Bloom, που αποτελούν τη βάση για την οργάνωση και τον σχεδιασμό μαθημάτων, καθώς και προτεινόμενες στρατηγικές και μέσα για την οργάνωση ενός μαθήματος διαφοροποιημένης διδασκαλίας.

Στη συνέχεια, παρουσιάστηκε ένα σχέδιο διδασκαλίας με τη χρήση τεχνικών διαφοροποιημένης μάθησης. Το παράδειγμα αφορούσε το κοινωνικό φαινόμενο του ρατσισμού (ορισμός και είδη ρατσισμού). Ως στρατηγικές διαφοροποιημένης μάθησης χρησιμοποιήθηκαν το διαβαθμισμένο μάθημα, οι γραφικοί οργανωτές (νοητικός χάρτης, μοντέλο Frayer) και η τρίλιζα (think – tac – toe). Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στο διαφοροποιημένο φύλλο εργασίας του μαθήματος, το οποίο σχεδιάστηκε με υποστηρικτικές σκαλωσιές (scaffoldings) για τη διευκόλυνση των μαθητών με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες. Σκοπός είναι οι μαθητές/τριες της τάξης να δουλεύουν σε ίδιες δραστηριότητες ως προς τους στόχους αλλά να χρησιμοποιούν διαφορετικές διαδρομές πρόσβασης και διαχείρισης της πληροφορίας ανάλογα με τις μαθησιακές τους δυνατότητες.

Κλείνοντας, τονίστηκε ότι η διαφοροποιημένη μάθηση διαπνέεται από μια ανοιχτή παιδαγωγική αντίληψη, που δίνει τη δυνατότητα στον/στην εκπαιδευτικό να χρησιμοποιήσει διάφορες διδακτικές πρακτικές, προκειμένου να εμπλέξει όλους τους μαθητές/τριες με μαθησιακές δυσκολίες στην εκπαιδευτική διαδικασία, ενισχύοντας με αυτόν τον τρόπο τη συμπεριληπτική εκπαίδευση.



Λήψη αρχείου

Η αξιοποίηση της τεχνητής νοημοσύνης στην εκπαιδευτική πράξη: «Γνωριμία με τα εργαλεία Magic School AI και Gamma app»

Στο πλαίσιο της ίδιας δράσης η εκπαιδευτικός, Σαράφη Μαρία ΠΕ02, παρουσίασε ψηφιακά εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης και ειδικότερα τις πλατφόρμες Magic school AI και Gamma app, καθώς και την παιδαγωγική τους αξιοποίηση στην εκπαιδευτική πράξη.

Αφού παρουσιάστηκαν επιγραμματικά τα κύρια χαρακτηριστικά κάθε πλατφόρμας και εξηγήθηκαν τα εργαλεία που διαθέτει καθεμιά, έγινε επίδειξη κάποιων εργαλείων με παραδείγματα από διδακτικά αντικείμενα. Ειδικότερα αξιοποιήθηκαν οι συγκεκριμένες πλατφόρμες για τη δημιουργία σχεδίου μαθήματος, για την οργάνωση ομαδοσυνεργτικών δραστηριοτήτων, για την αξιολόγηση των μαθητών και τη δημιουργία διαδραστικών παρουσιάσεων. Στη συνέχεια δόθηκε η ευκαιρία στις/στους εκπαιδευτικούς που συμμετείχαν στην επιμόρφωση να χρησιμοποιήσουν κάποια από τα εργαλεία. Ακολούθησε συζήτηση και διατυπώθηκαν οι προβληματισμοί σχετικά με τα οφέλη και τους κινδύνους της χρήσης της τεχνητής νοημοσύνης κατά την εκπαιδευτική πράξη. Η παρουσίαση βρίσκεται στον παρακάτω σύνδεσμο:
Η αξιοποίηση της τεχνητής νοημοσύνης στην εκπαιδευτική πράξη

IMG 08e7c6baaaa69773076841b483aa07eb V

“Ιλιάδα”: Ιδέες, προτάσεις και σχέδια μαθήματος που υλοποιήθηκαν τη σχολική χρονιά 2023-2024

Την ίδια μέρα η εκπαιδευτικός του σχολείου μας, Μαραγκόζη Ειρήνη ΠΕ02, ετοίμασε μια παρουσίαση με ιδέες και προτάσεις για τη διδασκαλία της “Ιλιάδας”. Οι ιδέες αυτές, οι οποίες υλοποιήθηκαν τη σχολική χρονιά 2023-2024 σε τμήματα της δευτέρας γυμνασίου του σχολείου μας, παρουσιάστηκαν στο πλαίσιο ανταλλαγής καλών πρακτικών μεταξύ φιλολόγων σε ενδοσχολικό επίπεδο. Κάποιες από τις ιδέες ή/και πρακτικές που προτάθηκαν, για να εφαρμοστούν κατά τη διδασκαλία της “Ιλιάδας” είναι η τοποθετημένη πρακτική, στοχευμένες τεχνικές του εκπαιδευτικού δράματος (όπως “ο ρόλος στον τοίχο”), η διαφοροποιημένη διδασκαλία όσον αφορά την ανάθεση εργασιών στους μαθητές/τριες και η αξιοποίηση σεναρίων που βρίσκονται στο αποθετήριο “Πρωτέας” με απώτερο στόχο την καλλιέργεια του κριτικού και του ψηφιακού γραμματισμού των μαθητών/τριών.

Μετά το τέλος της παρουσίασης ακολούθησε συζήτηση και ανταλλαγή ιδεών μεταξύ των φιλολόγων του σχολείου μας. Ευχαριστούμε τόσο την Ειρήνη Μαραγκόζη για το μοίρασμα των ιδεών, όσο και τη συντονίστρια φιλολογικών μαθημάτων, Χατζηαγοράκη Ευαγγελία ΠΕ02, για την οργάνωση και την έμπρακτη στήριξή της στου φιλολόγους του σχολείου μας σε όλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς.



Λήψη αρχείου

IMG 2926a4e34d5f5b78d513a345e6002fe9 V