Εκπαιδευτική δράση
Ελένη του Ευριπίδη – Παίζοντας θέατρο στο σχολείο
Οι μαθητές της Γ΄ Γυμνασίου στο πλαίσιο του μαθήματος της Αρχαίας Ελληνικής Λογοτεχνίας διδάσκονται την Ελένη του Ευριπίδη. Το έργο γράφτηκε το 412 π.Χ. και παρουσιάζει μια καινούρια εκδοχή του γνωστού μύθου της ωραίας Ελένης και του Τρωικού πολέμου. Σύμφωνα με τον Ευριπίδη η πραγματική Ελένη δεν πήγε ποτέ στην Τροία, αλλά εκεί πήγε το είδωλό της. O Ερμής την άρπαξε σύμφωνα με τη θέληση της Ήρας και την πήγε στην Αίγυπτο, όπου εκεί περιμένει να γυρίσει ο Μενέλαος από τον Τρωικό πόλεμο και να επιστρέψουν μαζί στη Σπάρτη. Ωστόσο, μέχρι να γίνουν όλα αυτά, πρέπει να ξεπεράσουν διάφορα εμπόδια και δυσκολίες…
Οι μαθητές του Γ2 και Γ3 με υπεύθυνη καθηγήτρια την κ. Τακαβάκογλου Ζωή εμπνεύστηκαν από την υπόθεση του έργου και πειραματίστηκαν θεατρικά, παίζοντας διάφορες σκηνές. Το αποτέλεσμα ήταν εξαιρετικό και διασκεδαστικό. Όμορφες ερμηνείες, αυτοσχεδιασμοί, ευρηματικότητα, χιούμορ.
Ακολουθεί βίντεο με σκηνές από το έργο:
Οι εντυπώσεις των μαθητών από αυτές τις δράσεις ήταν θετικές και η αξιοποίηση της δραματοποίησης στο μάθημα ευεργετική.
Αναφέρονται ενδεικτικά κάποιες απόψεις τους:
Το θέατρο μέσα στο σχολείο μπορεί να βοηθήσει και τα παιδιά που συμμετέχουν αλλά και τα παιδιά που απλώς παρακολουθούν, να κατανοήσουν τη σκηνή με έναν τρόπο που θα διασκεδάσουν και θα έχουν τη θέληση να ξαναπαίξουν ή να δούνε. Επίσης, επειδή είμαστε παιδιά , μας αρέσει και το παιχνίδι.
Μαθαίνουμε το κείμενο πιο εύκολα.
Μεγαλύτερη κατανόηση του κειμένου, τόσο για τα παιδιά που παίζουν όσο και για αυτά που βλέπουν.
Είναι διασκεδαστικό, δηλαδή μας βοηθά να καθαρίζουμε το μυαλό μας από τα μαθήματα και να περνάμε καλά. Επίσης, μας βοηθά να κατανοήσουμε καλύτερα το μάθημα γιατί βλέπουμε τις λεπτομέρειες.
Κατά την άποψή μου πιστεύω ότι σε φέρνει πιο κοντά στους συμμαθητές σου, τους γνωρίζεις καλύτερα και βοηθά στην κοινωνικοποίηση. Επίσης, ο χρόνος περνά ευχάριστα και δημιουργούνται αναμνήσεις.
Πιστεύω ότι το θέατρο (θεατρικό παιχνίδι) μέσα στο σχολείο στο πλαίσιο των μαθημάτων προσφέρει συνεργασία μεταξύ των μαθητών. Επίσης, δημιουργεί αναμνήσεις από το σχολείο. Τέλος , σε κάποιες ώρες που τα παιδιά και οι καθηγητές είναι κουρασμένοι προσφέρει ξεκούραση.
Κατανόηση του κειμένου. Μπαίνουμε στη θέση του ήρωα. Εκτός από αυτά πάνω από όλα διασκεδάζουμε. Μπορούμε να κοινωνικοποιηθούμε, αποκτάμε γνώσεις και γινόμαστε καλύτεροι.
Μιας και τα κείμενα είναι μεγάλα και έχουν πολλούς στίχους, δεν έχουμε πολύ χρόνο για αναλυτική επεξήγηση. Έτσι, όταν συμμετέχω σε τέτοιου είδους δρώμενα, κατανοώ καλύτερα την πλοκή του έργου, μπαίνω στο πετσί του ρόλου, καταλαβαίνω πλήρως τη θέση των ηρώων και γενικότερα με βοηθάει να κατανοήσω καλύτερα το έργο του Ευριπίδη.
Το θέατρο στο πλαίσιο των μαθημάτων προσφέρει πολλά πράγματα. Αρχικά μέσα από την υλοποίηση σκηνών οι μαθητές μαθαίνουν να συνεργάζονται μεταξύ τους. Επίσης, καθώς δραματοποιούμε τα πρόσωπα του έργου, ελευθερώνουμε πτυχές του χαρακτήρα μας αλλά και των χαρακτήρων άλλων προσώπων, γνωρίζοντας τους καλύτερα. Τέλος, βοηθάει στην καλύτερη κατανόηση του κειμένου και προσφέρει ψυχαγωγία και διασκέδαση.
Εντοπίζουμε σκηνοθετικά στοιχεία του έργου. Επίσης, προσφέρει χαλάρωση και διασκέδαση.
Το θέατρο βελτιώνει την έκφραση του λόγου, ενισχύει τη δημιουργικότητα και τη φαντασία.