Εκπαιδευτική Επίσκεψη της Α΄ Γυμνασίου στο Ελληνικό Μουσείο Πληροφορικής

IMG 18489d86233137a5fdfd2e5958a5c1f5 V

Στα πλαίσια του μαθήματος Πληροφορικής – Τεχνολογίας, η Ά Γυμνασίου πραγματοποίησε τη Δευτέρα 17 Μαρτίου εκπαιδευτική επίσκεψη στο Ελληνικό Μουσείο Πληροφορικής.

 

 

IMG e71581316e5d3b9b92587b4d34066426 VΕκεί οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν την ιστορία των υπολογιστών και να μάθουν πως «φθάσαμε» σε όλα αυτά τα σημερινά τεχνολογικά επιτεύγματα. Ανάμεσα στα εκθέματα που είδαν οι μαθητές ήταν οι πρώτοι προσωπικοί υπολογιστές και οι home computers. Οι μαθητές και οι μαθήτριες παρακολούθησαν με ενδιαφέρον την παρουσίαση που έγινε από τον ξεναγό του μουσείου και συμμετείχαν ενεργά στις ερωτήσεις και στη συζήτηση που ακολούθησε. Στο τέλος της ξενάγησης οι μαθητές είχαν ελεύθερο χρόνο (~30 λεπτά) για να διαδράσουν με τους υπολογιστές και τα βιντεοπαιχνίδια που βρίσκονταν στο χώρο του Μουσείου, κάτι το οποίο τους ενθουσίασε ιδιαίτερα.

IMG 572f8cad1d061e07e33b325583540a36 V

IMG 30e286b3725697767b52e64675c33a0e VIMG b68219ceee8a8dda5ea649401f8f94fa VIMG c523bb6ecfa3268657472a50fe6c2298 V

Υπεύθυνοι Καθηγητές Πληροφορικής και Τεχνολογίας: κος Τσατήρης Βασίλης, κος Δερμιτζάκης Ιωάννης, κα Μιχελάκη Γεωργία, κα Κουτουρίνη Σταυρούλα

IMG 430a568e5f809bde8a046c97fd1283dc V

Συμμετοχή μαθητών σε επιστημονικό πείραμα

Την Παρασκευή 21 Μαρτίου 2025, μαθητές του σχολείου μας είχαν την ευκαιρία να συμμετάσχουν σε ένα συναρπαστικό επιστημονικό πείραμα: την αναπαραγωγή του ιστορικού πειράματος του Ερατοσθένη για τη μέτρηση της ακτίνας της Γης.

Εκμεταλλευόμενοι την εαρινή ισημερία, οι μαθητές τοποθέτησαν κατακόρυφες ράβδους και κατέγραψαν τη σκιά τους όταν ο Ήλιος βρισκόταν στο ψηλότερο σημείο του ουρανού. Με βάση τη γωνία της σκιάς όπως αυτή υπολογίστηκε και την απόσταση του σχολείου από τον ισημερινό, όπως αυτή υπλογίστηκε με χρήση διαδικτυακής εφαρμογής, υπολογίστηκε η περιφέρεια και η ακτίνα της Γης, ακολουθώντας τη μέθοδο που χρησιμοποίησε ο Ερατοσθένης πριν από περισσότερα από 2.000 χρόνια!

Μέσα από αυτή τη δραστηριότητα, οι μαθητές συνδύασαν τη θεωρητική γνώση με την πρακτική εφαρμογή, ανακαλύπτοντας πώς η επιστημονική παρατήρηση και η μαθηματική σκέψη μπορούν να οδηγήσουν σε σπουδαίες ανακαλύψεις.

Συγχαρητήρια σε όλους τους μαθητές για τον ενθουσιασμό και την αφοσίωσή τους σε αυτή τη μοναδική εκπαιδευτική εμπειρία!

Μπορείτε να παρακολουθήσετε το σχετικό βίντεο εδώ.

Βία μέσα στην οικογένεια

Ο νόμος 3500/2006 (ΦΕΚ Α’ 232) ορίζει ότι η ενδοοικογενειακή βία είναι έγκλημα που διώκεται αυτεπάγγελτα. Ως τέτοια ορίζεται η βίαιη και κακοποιητική συμπεριφορά ενός ατόμου προς ένα άλλο (σύντροφο πρώην ή νυν, παιδί, γονέα) εντός του οικογενειακού πλαισίου. Περιλαμβάνει επαναλαμβανόμενες συμπεριφορές που παραβιάζουν τη σωματική, λεκτική, συναισθηματική, σεξουαλική, οικονομική ακόμη και τη θρησκευτική ελευθερία των θυμάτων, με απώτερο στόχο ο θύτης να αποκτήσει και να διατηρήσει τον έλεγχο του θύματος ή των θυμάτων.

Είθισται να αποκρύπτεται λόγω του στιγματισμού που επιφέρει πιστεύεται ότι επιφέρει. Ο θύτης έχει την πεποίθηση ότι η συμπεριφορά του είναι δικαιολογημένη και βάσιμη καθώς και ότι δεν πρόκειται να γνωστοποιηθεί σε τρίτους και να υποστεί, έτσι, τις ανάλογες συνέπειες. Το θύμα, από την άλλη, λόγω της επαναληψιμότητας και της συστηματικότητας αυτής της συμπεριφοράς καταλήγει να πιστέψει ότι είναι αποδεκτή και παραβλέψιμη.

Οι επιπτώσεις της ενδοοικογενειακής βίας είναι εξαιρετικά σημαντικές και μακροχρόνιες. Περιλαμβάνουν άγχος, μετατραυματικό στρες, ψυχοσωματικά συμπτώματα, χαμηλή αυτοεκτίμηση μέχρι και σκέψεις αυτοκτονίας. Το θύμα εγκλωβίζεται σε έναν κύκλο βίας, χάνει τον έλεγχο της ζωής του και εγκαταλείπει την ιδέα της φυγής και της ανεξαρτητοποίησης. Η κατάσταση αυτή είναι γνωστή ως «μαθημένης αβοηθησίας».

Οι παγκόσμιες ερευνητικές καταγραφές καταδεικνύουν τη γυναίκα ως το συνηθέστερο θύμα της ενδοοικογενειακής βίας. Πρόκειται για ένα διαχρονικό φαινόμενο, με βαθιές ρίζες, που δε γνωρίζει ταξικούς ή οικονομικούς περιορισμούς. Σύμφωνα με το Συμβούλιο της Ευρώπης, κάθε χρόνο, 6% έως 10% των γυναικών υφίστανται ενδοοικογενειακή βία. Μια από τις πιο ακραίες μορφές της είναι οι ενδοοικογενειακοί φόνοι για ζητήματα τιμής .

Στις 11 Μαΐου 2011 στην Κωνσταντινούπολη η Ελλάδα υπέγραψε τη Σύμβαση του Συμβουλίου της Ευρώπης για την Πρόληψη και την Καταπολέμηση της Βίας κατά των Γυναικών και της Ενδοοικογενειακής Βίας. Η Σύμβαση τέθηκε σε ισχύ την 1η Οκτωβρίου 2018. Το 2012 ξεκίνησε σταδιακά η λειτουργία εξειδικευμένων δομών (Συμβουλευτικά Κέντρα, Ξενώνες Φιλοξενίας, Γραμμή SOS 15900). Στις 27 Ιουνίου 2023 ιδρύθηκε το νέο Υπουργείο Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, με σκοπό την προώθηση πολιτικών για την ισότητα των δύο φύλων.

Από το 2014 έως το 2017, σύμφωνα με τις καταγραφές της Ελληνικής Αστυνομίας, σημειώθηκαν πάνω από 13.700 περιστατικά ενδοοικογενειακής βίας, με τις γυναίκες να αποτελούν το 70% των θυμάτων. Το 2021 σημειώθηκε ραγδαία αύξηση των καταγγελιών, της τάξης του 72,9%. Έτσι, το 2022, σε σχέση με το 2020, ο αριθμός των γυναικών που κατήγγειλαν ενδοοικογενειακή βία στην αστυνομία υπερδιπλασιάστηκε, φτάνοντας σε ποσοστό το 137,6%,

με τα ¾ των θυμάτων που προχώρησαν σε καταγγελία να είναι γυναίκες. Αντίστοιχα, το μεγαλύτερο ποσοστό των δραστών να αποτελούν οι σύζυγοι των θυμάτων.

Βήματα για την προστασία των θυμάτων ενδοοικογενειακής βίας έχουν γίνει μέσω νέων νομοθετικών μέτρων. Πιο συγκεκριμένα, οι ποινές για τους δράστες θα εκτίονται, χωρίς να δίνεται αναστολή και χωρίς να μπορούν να μετατραπούν με οποιονδήποτε τρόπο ενώ η παρουσία των θυμάτων στο δικαστήριο δεν θα είναι υποχρεωτική, καθώς θα αρκεί η ανάγνωση της κατάθεσής τους και της καταγγελίας τους.

 

Ζωή Γκανιάτσου

Σχολική Ψυχολόγος

Ενδοσχολική Βία και Εκφοβισμός

Σύμφωνα με το άρθρο 4 του Ν. 5029/2023 : «κάθε μορφή σωματικής, λεκτικής, ψυχολογικής συναισθηματικής, κοινωνικής, ρατσιστικής, σεξουαλικής, ηλεκτρονικής, διαδικτυακής ή άλλης βίας και παραβατικής συμπεριφοράς, που πλήττει τη σχολική κοινότητα και διαταράσσει την εκπαιδευτική διαδικασία, συνιστά ενδοσχολική βία και εκφοβισμό».

Με άλλα λόγια, η ενδοσχολική βία είναι μια μορφή βίας που εκδηλώνεται στο σχολικό περιβάλλον. Για να θεωρηθεί εκφοβισμός (bullying) πρέπει να είναι επανειλημμένη και συστηματική, να γίνεται εκούσια, να στοχεύει στην πρόκληση σωματικής ή/και συναισθηματικής βλάβης και να χαρακτηρίζεται από ανισορροπία δυνάμεων μεταξύ των εμπλεκομένων. Η βία αυτή μπορεί να είναι σωματική, λεκτική, συναισθηματική, σεξουαλική ή/και διαδικτυακή.

Ιδιαίτερη αναφορά πρέπει να γίνει στον διαδικτυακό εκφοβισμό, ο οποίος τα τελευταία χρόνια σημειώνει ανοδική πορεία. Το διαδικτυακό bullying περιλαμβάνει:

  • προσβλητικά μηνύματα μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και σε ομαδικές συνομιλίες,
  • δημιουργία ιστοσελίδων και διαμοιρασμό άσεμνου υλικού με σκοπό τη γελοιοποίηση του ατόμου,
  • απειλές κατά της ζωής,
  • υποκλοπή λογαριασμού για οικονομική εξαπάτηση,
  • παρέμβαση στον προσωπικό λογαριασμό κοινωνικής δικτύωσης.

Τα παιδιά θύματα του σχολικού εκφοβισμού εσωτερικεύουν τα συναισθήματά τους, εμφανίζουν έντονο άγχος, είναι πιο μοναχικά και αναπτύσσουν χαμηλή αυτοεκτίμηση. Μπορεί να εμφανίζουν κάποια ή κάποιες από τις παρακάτω ενδείξεις:

· αίσθημα φόβου αναφορικά με το σχολείο

· φθορές σε ρούχα ή αντικείμενα

· αδικαιολόγητα τραύματα

· συχνές αδιαθεσίες

· δυσκολίες στον ύπνο

· αποφυγή κοινωνικών συναναστροφών ή συγκεκριμένων τοποθεσιών

· ασυνέπεια στις σχολικές υποχρεώσεις και πτώση απόδοσης

· μελαγχολική / περίεργη συμπεριφορά.

Από την άλλη, τα παιδιά θύτες μπορεί να είναι κοινωνικά και δημοφιλή, να υπολείπονται στην ενσυναίσθηση και στη διαχείριση των αρνητικών συναισθημάτων, να εκδηλώνουν συχνά επιθετικές συμπεριφορές και να αντιδρούν στα όρια και τους κανόνες.

Για την υποστήριξη των παιδιών που υφίστανται σχολικό εκφοβισμό λειτουργεί η εθνική γραμμή SOS 1056 από το Χαμόγελο του Παιδιού καθώς επίσης και η πλατφόρμα livewithoutbullying.com. Και στις δύο περιπτώσεις η επικοινωνία είναι δωρεάν ενώ διατηρείται η ανωνυμία του ατόμου που αναζητά βοήθεια και υποστήριξη.

Ζωή Γκανιάτσου

Σχολική Ψυχολόγος

Ενημέρωση των μαθητών της A΄ Τάξης για τη σπατάλη τροφίμων

Την Παρασκευή 7 Μαρτίου 2025 οι μαθητές της Α τάξης είχαν την ευκαιρία να ενημερωθούν για την σπατάλη των τροφίμων και την υγιεινή διατροφή που παίζει μεγάλο ρόλο στη ζωή τους. Τα παιδιά ανταποκρίθηκαν με μεγάλο ενδιαφέρον στη συζήτηση που έγινε και σίγουρα κάτι ωφέλιμο αποκόμισαν.

Θα ήθελα να ευχαριστήσω τον κ. Μορόκο Κοινωνιολόγο για την παρουσίαση και τη διάδραση που είχε με τους μαθητές του σχολείου μας.

Υπεύθυνη εκδήλωσης : Τριανταφύλλου Πολυξένη ΠΕ02

Ενημέρωση των μαθητών της Β΄ Τάξης για την ενδοσχολική βία – εκφοβισμό

20250306 101527

Η 6η Μαρτίου έχει καθιερωθεί ως Παγκόσμια Ημέρα Κατά της Σχολικής Βίας και του Σχολικού Εκφοβισμού. Με αφορμή την ημέρα αυτή, την Πέμπτη 6 Μαρτίου 2025 πραγματοποιήθηκε στην Αίθουσα Πολλαπλών Χρήσεων του σχολείου μας, ενημέρωση των μαθητών της Β τάξης με θέμα την Ενδοσχολική Βία. Την ενημέρωση πλαισίωσαν και τίμησαν με την παρουσία τους η Κοινωνική Λειτουργός – Ψυχοθεραπεύτρια κ. Τζαφέρη Μαρία και η Υπαστυνόμος Β και Εκτελούσα Χρέη Υποδιοικητή στο Α.Τ Ασπροπύργου κ. Γραβουνιώτη Σπυριδούλα.

IMG 3754IMG 3748IMG 3744

Οι μαθητές και οι μαθήτριες παρακολούθησαν με ενδιαφέρον τις ομιλίες και συμμετείχαν ενεργά στις ερωτήσεις και στη συζήτηση που έγινε. Ήταν μια εκδήλωση που είχε σα στόχο την ενημέρωση, πρόληψη και αντιμετώπιση της σχολικής βίας και εκφοβισμού που τα τελευταία χρόνια έχει πάρει ανησυχητικές διαστάσεις.

20250306 101532

Θα ήθελα να ευχαριστήσουμε την κ. Τζαφέρη και την κ. Γραβουνιώτη που μίλησαν στους μαθητές για αυτό το τόσο σημαντικό ζήτημα όπως και την κ. Ρηγάτου Μαρία που μας βοήθησε στο εγχείρημα αυτό.

 

Υπεύθυνη εκδήλωσης : Τριανταφύλλου Πολυξένη ΠΕ02

Ενημέρωση των μαθητών της Γ΄ Τάξης για την ενδοοικογενειακή βία

20250305 103918

Με αφορμή την καθιέρωση της Παγκόσμιας Ημέρας της Γυναίκας, στις 8 Μαρτίου, από τα Ηνωμένα Έθνη, την Τέταρτη 5 Μαρτίου 2025 πραγματοποιήθηκε στην Αίθουσα Πολλαπλών Χρήσεων του σχολείου μας, ενημέρωση των μαθητών της Γ τάξης με θέμα την Ενδοοικογενειακή Βία. Η πρωτοβουλία αυτή αποτέλεσε ισχυρό κίνητρο για μια εποικοδομητική συζήτηση μεταξύ των μαθητών και των αρμόδιων ομιλητών.

IMG 3695 20250305 111235

Η ευαισθησία και το αίσθημα ευθύνης των παιδιών μπορεί να μας οδηγήσει στην καλύτερη αντιμετώπιση της βίας.

IMG 6d760043272cdf0b2bd89880068e0ada V

Θα ήθελα να ευχαριστήσουμε την κ. Τζαφέρη Μαρία Κοινωνική Λειτουργό-Ψυχοθεραπεύτρια και τον κ. Αλεβίζο Βασίλειο, Αστυνόμο Β –Προϊστάμενο του Γραφείου Αντιμετώπισης Ενδοοικογενειακής Βίας στο Α.Τ. Αχαρνών που μίλησαν στους μαθητές για αυτό το τόσο σημαντικό ζήτημα όπως και την κ. Ρηγάτου Μαρία που μας βοήθησε στο εγχείρημα αυτό.

 

Υπεύθυνη εκδήλωσης : Τριανταφύλλου Πολυξένη ΠΕ02

Συμμετοχή του σχολείου στο συνέδριο με θέμα “Αστρικές διαδρομές της Φιλοσοφίας” στην Κωνσταντινούπολη

Το σχολείο μας θα συμμετάσχει στο συνέδριο με θέμα “Αστρικές διαδρομές της Φιλοσοφίας” στην Πατριαρχική Σχολή Μαρασλή, στα πλαίσια της εκπαιδευτικής εκδρομής που θα πραγματοποιηθεί από 05/03 έως 08/03 στην Κωνσταντινούπολη.  Ακολουθεί η αφίσα του συνεδρίου:

 

ΑΦΙΣΑ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ ΤΕΛΙΚΗ

Διαδραστικές Διαλέξεις με θέμα το Διάστημα

Τρεις διαδικτυακές παρουσιάσεις με θέμα το Διάστημα θα πραγματοποιήσουν οι Εθνικοί Συντονιστές Διάχυσης Αστρονομίας της The International Astronomical Union, οι οποίες απευθύνονται σε μαθητές της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης σε όλη την Ελλάδα.
✨ Το Γραφείο Διάχυσης της Αστρονομίας  της Διεθνούς Αστρονομικής Ένωσης στην Ελλάδα (IAU Office for Astronomy Outreach), σε συνεργασία με το το Ευρωπαϊκό Γραφείο Πόρων Εκπαίδευσης για το Διάστημα στην Ελλάδα – ESERO Greece (European Space Education Resource Office), καλεί μαθητές και εκπαιδευτικούς της Δευτεροβάθμιας όλης της Ελλάδας να συμμετέχουν σε τρεις διαδικτυακές αλληλεπιδραστικές παρουσιάσεις που έχουν προγραμματιστεί για τους μήνες Φεβρουάριο-Μάρτιο-Απρίλιο 2025 με θέμα το Διάστημα.
Οι παρουσιάσεις θα πραγματοποιηθούν μεταξύ 12:00 – 14:00, κατά τη διάρκεια δηλαδή του σχολικού ωραρίου, ώστε να δοθεί η δυνατότητα σε ολόκληρες τάξεις να συνδεθούν και να συμμετάσχουν. Οι συμμετέχοντες μαθητές και οι συμμετέχουσες μαθήτριες, καθώς και οι εκπαιδευτικοί, θα έχουν τη δυνατότητα να θέσουν τις δικές τους ερωτήσεις στους ομιλητές και στις ομιλήτριες και να συζητήσουν μαζί τους.
Το πρόγραμμα των παρουσιάσεων έχει ως ακολούθως:
—————————————————————-
🚀 “Παρατηρώντας τη Γη από το Διάστημα”.
        21 Φεβρουαρίου 2025 ώρα 12:00-13:00
—————————————————————-
Ομιλητές:
κ. Dimitris Maragos, Επικοινωνιολόγος στην ερευνητική ομάδα ISenseGroup του Institute of Communication and Computer Systems – ICCS NTUA και Εθνικός Συντονιστής Διάχυσης Αστρονομίας της IAU
κ. Lefteris Theodoropoulos , Επιστημονικός συνεργάτης, Επιχειρησιακή Μονάδα Beyond EO Centre NOA του ΙΑΑΔΕΤ/Εθνικό Αστεροσκοπείο Αθηνών.
—————————————————————-
☀️ “Σχέσεις Ηλίου – Γης και Διαστημικός Καιρός”
       14 Μαρτίου 2025 ώρα 12:00 – 13:00
—————————————————————-
Ομιλήτρια: Δρ. Fiori-Anastasia Metallinou, Αστροφυσικός ΙΑΑΔΕΤ/Κέντρα Επισκεπτών Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών, Εθνική Συντονίστρια Διάχυσης Αστρονομίας της IAU.
—————————————————————-
 🌎 “Ζωή σε ακραίες συνθήκες: Ψάχνοντας μία δεύτερη Γη!”
        30 Απριλίου 2025 ώρα 12.30 – 13.25
—————————————————————-
Ομιλήτρια: Δρ. Greta Metaxa, Αστροφυσικός, καθηγήτρια Αρσακείου, Εθνική Συντονίστρια Διάχυσης Αστρονομίας της IAU.
Οι ενδιαφερόμενοι/ες εκπαιδευτικοί μπορούν να δηλώσουν συμμετοχή συμπληρώνοντας τη φόρμα εκδήλωσης ενδιαφέροντος: https://shorturl.at/RgNH0
Οι σύνδεσμοι παρακολούθησης των διαλέξεων θα αποσταλούν έγκαιρα στις ηλεκτρονικές διευθύνσεις όσων δηλώσουν συμμετοχή.
Γενική Γραμματεία Έρευνας και Καινοτομίας

1000049821

Εκπαιδευτική Επίσκεψη Λαύριο-Σούνιο Πρόγραμμα «Φιλαναγνωσία»

1

Άγαλμα μεταλλωρύχων κεντρική πλατεία Λαυρίου

«Μεσ’ στο σκοτάδι των στοών

Μόχθησαν για τη λάμψη του μετάλλου

Γύρεψαν ένα κομμάτι ουρανό

Απαίτησαν το φως της δικαιοσύνης»

IMG 7a2832f47d807eb1b242a0e0aaa175a4 VIMG 9e9857edf6c8464828e51c1a4ff703c4 V

Η εκπαιδευτική επίσκεψη έγινε στα πλαίσια του προγράμματος «ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑ» το οποίο υλοποιείται από τον Διευθυντή κ. Τσατήρη Βασίλειο (συντονιστής) και τους εκπαιδευτικούς κο. Λιμναίο Ι. και κα Βασιλείου Ε.

Η επίσκεψη έγινε την Τρίτη  4/2/2025 στο ΚΕΠΕΑ Λαυρίου (Κέντρο Εκπαίδευσης για το Περιβάλλον και την Αειφορία) όπου μας υποδέχτηκαν οι εκπαιδευτικοί του κέντρου με προϊσταμένη τη γεωπόνο κα Μιχαηλίδου Ε.

IMG 5ee3356f056c263f8dbfbdc5b04dc8d2 VIMG c9c7b667d731d63739bd8ab426926624 V

Στην αρχή έγινε μία παρουσίαση της πόλης του Λαυρίου με τα νεοκλασικά κτίρια της πόλης, ακολούθησε περίπατος στην κεντρική  πλατεία όπου βρίσκεται και το άγαλμα του  επιχειρηματία – βιομήχανου Σερπιέρη – (15 Νοεμβρίου 1927) στον οποίο οφείλεται η μεταλλευτική ανάπτυξη του Λαυρίου μετά το δεύτερο μισό  του 19ου αιώνα, καθώς και το άγαλμα των μεταλλωρύχων όπου είναι και χαραγμένη παραπάνω επιγραφή.

IMG a2b074edc9f7baa064b77968a60d8cc7 V

Αναλύθηκε διεξοδικά και επιτόπου η αρχιτεκτονική των κτιρίων και ακολούθησε επίσκεψη στη Δημοτική βιβλιοθήκη εξηγήθηκε ο τρόπος λειτουργίας της και η τακτοποίηση των βιβλίων και τα παιδιά συμμετείχαν σε εκπαιδευτικό παιχνίδι γνώσεων χωρισμένα σε ομάδες.

IMG 10b6c84e0a4297f4bdd483579cb8a439 V

Στο τέλος επισκεφτήκαμε τον αρχαίο Ελληνικό Ναό του Ποσειδώνα στο Σούνιο.

Hεπίσκεψη ήταν μια θαυμάσια και εποικοδομητική ευκαιρία για γνωριμία με την πόλη μέσω οπτικοακουστικών μέσων και βιβλίων.

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση