Τεχνολογία
Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Το μάθημα είναι μονόωρο. Διδάσκει η Τεχνολόγος Καλλιόπη Παπαβασιλείου.
Οδηγίες προς τους μαθητές για το μάθημα της Τεχνολογίας στην
Α΄ Γυμνασίου
- Το σχολικό βιβλίο της Τεχνολογίας, είναι ένα βοήθημα που θα χρησιμοποιήσετε στις εργασίες που θα σας ανατεθούν. Δεν θα αποστηθίσετε τίποτα από το βιβλίο.
- Στη διάρκεια του σχολικού έτους ο κάθε ένας από εσάς, ξεχωριστά και ανεξάρτητα από τους άλλους, θα κάνετε 2 πράγματα:
- Θα γράψετε μια Γραπτή Εργασία για ένα τεχνολογικό αντικείμενο, π.χ.: ένα καράβι, ένα αερόστατο, ένα φάρο,…
- Θα κατασκευάσετε το ομοίωμα του αντικείμενου που θα διαλέξετε να μελετήσετε.
Οδηγίες για τη Γραπτή Εργασία
- Η Γραπτή Εργασία θα παραδοθεί σε τρία τρίμηνα:
Το πρώτο τρίμηνο αποτελείται από τους μήνες: Σεπτέμβριο, Οκτώβριο, Νοέμβριο
Το δεύτερο τρίμηνο αποτελείται από τους μήνες: Δεκέμβριο, Ιανουάριο, Φεβρουάριο
Το τρίτο τρίμηνο αποτελείται από τους μήνες: Μάρτιο, Απρίλιο, Μάιο
- Κεφάλαια της Γραπτής Εργασίας ανά τρίμηνο
Η Γραπτή Εργασία σύμφωνα με τις οδηγίες του βιβλίου (σελ 51), περιλαμβάνει τα παρακάτω κεφάλαια:
Α΄ ΤΡΙΜΗΝΟ
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1 |
Ανάλυση της γενικής τεχνολογικής ενότητας στην οποία ανήκει το έργο |
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2 |
Περιγραφή του αντικειμένου μελέτης |
ΠΡΟΣΟΧΗ: ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΣΤΗΝ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ ΤΟ ΑΡΓΟΤΕΡΟ ΜΕΧΡΙ 15 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ.
ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΜΕΝΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΔΕΝ ΘΑ ΓΙΝΟΥΝ ΔΕΚΤΕΣ
Β΄ ΤΡΙΜΗΝΟ
Κεφάλαιο 5 |
Ιστορική Εξέλιξη |
Κεφάλαιο 6 |
Επιστημονικά στοιχεία και θεωρίες που σχετίζονται με το έργο που μελετήθηκε- Αρχή λειτουργίας. |
Κεφάλαιο 7 |
Χρησιμότητα του έργου για τον άνθρωπο και την κοινωνία |
ΠΡΟΣΟΧΗ: ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΣΤΗΝ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ ΤΟ ΑΡΓΟΤΕΡΟ ΜΕΧΡΙ 15 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ.
ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΜΕΝΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΔΕΝ ΘΑ ΓΙΝΟΥΝ ΔΕΚΤΕΣ
Γ΄ ΤΡΙΜΗΝΟ
Κεφάλαιο 3 |
Τεχνικά Σχέδια |
Κεφάλαιο 4 |
Διαδικασία που ακολουθήθηκε |
Κεφάλαιο 8 |
Κατάλογος Εργαλείων και Υλικών |
Κεφάλαιο 9 |
Κόστος κατασκευής |
Κεφάλαιο 10 |
Βιβλιογραφία και Πηγές Πληροφόρησης |
ΠΡΟΣΟΧΗ:
ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΣΤΗΝ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ ΜΑΖΙ ΜΕ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΤΟ ΑΡΓΟΤΕΡΟ ΜΕΧΡΙ 30 ΑΠΡΙΛΙΟΥ. (ΜΕΤΑ ΤΙΣ ΔΙΑΚΟΠΕΣ ΤΟΥ ΠΑΣΧΑ).
ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΜΕΝΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΔΕΝ ΘΑ ΓΙΝΟΥΝ ΔΕΚΤΕΣ.
ΣΤΟ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ ΜΑΘΗΜΑ ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΘΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΟΥΝ ΣΤΟΥΣ ΣΥΜΜΑΘΗΤΕΣ ΤΟΥΣ ΤΙΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΤΟΥΣ.
Οδηγίες για την Κατασκευή
- Το έργο που θα κατασκευάσετε θα είναι αποκλειστικά δική σας επιλογή.
- Το σχολικό εργαστήριο της Τεχνολογίας, δυστυχώς δεν είναι εξοπλισμένο με εργαλεία και υλικά για τις κατασκευές. Αυτό σημαίνει ότι τα υλικά και τα εργαλεία που θα χρησιμοποιήσετε θα τα προμηθευτείτε εσείς.
- Το έργο που θα κατασκευάσετε είναι ατομικό.
- Το έργο που θα επιλέξετε θα το κατασκευάσετε αποκλειστικά κατά τη διάρκεια του μαθήματος. Για το λόγο αυτό θα πρέπει να προσέξετε τι θα επιλέξετε.
- Κριτήρια επιλογής έργου:
- να μπορεί να κατασκευαστεί μέσα στην τάξη στα χρονικά πλαίσια του μαθήματος.
- να μπορεί να κατασκευαστεί με τα εργαλεία και υλικά που εσείς διαθέτετε.
- να είναι ένα θέμα που να μπορείτε να βρείτε πληροφορίες ώστε να συντάξετε τη Γραπτή Εργασία.
- να μην είναι επικίνδυνο στην κατασκευή.
- να έχει χαμηλό κόστος.
Το μάθημα θα γίνει με την παρακάτω σειρά:
- θα διδαχτείτε θεωρία πάνω στο τι είναι τεχνολογία, τι επιστήμη, ποια η σχέση τεχνολογίας επιστήμης, ποια ονομάζουμε τεχνολογικά αντικείμενα και σε ποιες ενότητες διαιρούνται.
- θα επιλέξετε μια τεχνολογική ενότητα και από αυτήν την ενότητα ένα τεχνολογικό αντικείμενο για να μελετήσετε και να κατασκευάσετε.
- στο τέλος θα παραδώσετε και θα παρουσιάσετε την Γραπτή εργασία και το ομοίωμα του τεχνολογικού αντικειμένου που επιλέξατε να μελετήσετε.
Πως θα γράψετε τη Γραπτή Εργασία για το μάθημα της Τεχνολογίας στην Α΄ γυμνασίου
ΠΡΟΣΟΧΗ:
- Η Γραπτή Εργασία δεν γράφετε σε τετράδιο. Θα πάρετε ένα ντοσιέ μεγέθους Α4 με μεταλλικά κλιπ στη μέση ώστε να συγκρατούν διαφανείς θήκες μεγέθους Α4 και 25 διαφανείς νάιλον θήκες μεγέθους Α4, μέσα στις οποίες θα βάλετε τις πληροφορίες που θα βρείτε.
- Ας υποθέσουμε ότι ένας μαθητής έχει επιλέξει να μελετήσει τον φάρο. Η πρώτη σελίδα της εργασίας του θα είναι το εξώφυλλο, στο οποίο θα πρέπει να αναφέρει τα παρακάτω στοιχεία:
- το σχολείο (1ο γυμνάσιο Αίγινας )
- το σχολικό έτος (2013-14)
- το ονοματεπώνυμο του
- το τμήμα του
- την τεχνολογική ενότητα στην οποία ανήκει το έργο που θα μελετήσει (Επικοινωνίες και Μεταφορές)
- το θέμα που θα μελετήσει και θα κατασκευάσει. (Φάρος)
- τέλος, μπορείτε αν θέλει, να βάλει και κάποια εικόνα σχετική με το θέμα, δηλ το φάρο.
- Σύμφωνα με τις οδηγίες του σχολικού βιβλίου σελ 51, θα πρέπει να φτιάξει μια Γραπτή Εργασία που να αποτελείται από 10 Κεφάλαια:
Κεφάλαιο 1
Ανάλυση της Τεχνολογικής Ενότητας στην οποία ανήκει το έργο
Εδώ θα συγκεντρώσει πληροφορίες όχι για τον φάρο, αλλά για την τεχνολογική ενότητα στην οποία ανήκει ο φάρος, δηλαδή την ενότητα «Επικοινωνίες και Μεταφορές». Πληροφορίες μπορεί να συγκεντρώσει με διάφορα μέσα πχ internet (βιβλίο σελ 22). Η ηλεκτρονική εγκυκλοπαίδεια Βικιπαίδεια, http://el.wikipedia.org, παρέχει πάρα πολλές πληροφορίες για διάφορα θέματα. Θα πάει στο παραθυράκι Αναζήτηση, θα γράψει τη λέξη «Επικοινωνία», και θα πατήσει το σήμα με τον μεγεθυντικό φακό. Έτσι θα βρει πληροφορίες για την «Επικοινωνία». Το ίδιο ακριβώς θα κάνει και για τη λέξη «Μεταφορές». Τις πληροφορίες και τις εικόνες που βρίσκουμε δεν τις εκτυπώνουμε. Τις αντιγράφουμε. Δηλαδή τις μαρκάρουμε, πατάμε αντιγραφή, ανοίγουμε μία σελίδα στο Word, πατάμε δεξί κλικ μέσα στη σελίδα και πατάμε επικόλληση. Μετά σώζουμε το κείμενο με ένα τίτλο πχ Κεφάλαιο 1 επικοινωνίες και μεταφορές. Αυτές τις πληροφορίες τις επεξεργαζόμαστε (αφαιρούμε τυχόν διαφημιστικά, περιεχόμενο που δεν χρειαζόμαστε, πιθανόν να αλλάξουμε γραμματοσειρά, να τονίσουμε με Bold κάποιες λέξεις, χωρίζουμε το κείμενο σε ενότητες, κλπ). Στη πρώτη σειρά της σελίδας πάνω πάνω, γράφουμε:
Κεφάλαιο 1
Ανάλυση της Τεχνολογικής Ενότητας στην οποία ανήκει το έργο
Κεφάλαιο 2
Περιγραφή του αντικειμένου μελέτης
Εδώ θα περιγράψετε το αντικείμενο που μελετάτε, από ποια μέρη αποτελείται. Μπορείτε να βάλετε και φωτογραφίες από το αντικείμενο
Κεφάλαιο 3
Τεχνικά Σχέδια
Εδώ θα σχεδιάσετε την κατασκευή σας, κομμάτι κομμάτι, όλες τις όψεις, σε μιλιμετρέ χαρτί με μολύβι και χάρακα. Επίσης μπορείτε να βάλετε φωτογραφίες που έχετε τραβήξει κατά την κατασκευή του έργου σας.
Κεφάλαιο 4
Διαδικασία που ακολουθήθηκε
Εδώ θα παρουσιάσετε τη διαδικασία που ακολουθήσατε κατά τη μελέτη και την κατασκευή του έργου σας. Θα αναλύσετε τα σταδία που ακολουθήσατε και τι ακριβώς κάνατε σε κάθε στάδιο μέχρι να ολοκληρώσετε το έργο σας. Επίσης θα κάνετε και το χρονοδιάγραμμα των εργασιών που πραγματοποιήσατε. ( δηλαδή θα αναφέρετε πόσο χρόνο σε ώρες σας πήρε για να πραγματοποιήσετε το κάθε στάδιο κατασκευής του έργου σας)
Κεφάλαιο 5
Ιστορική εξέλιξη
Εδώ θα παρουσιάσετε την εξέλιξη του έργου που μελετάτε από την δημιουργία του μέχρι σήμερα. Μην ξεχνάτε το φωτογραφικό υλικό.
Κεφάλαιο 6
Επιστημονικά στοιχεία και θεωρίες που σχετίζονται με το έργο που μελετήθηκε – Αρχή λειτουργίας.
Εδώ θα παρουσιάσετε στοιχεία από το χώρο των μαθηματικών, φυσικής , βιολογίας, κλπ που σχετίζονται με την λειτουργία του έργου που μελετάτε.
Κεφάλαιο 7
Χρησιμότητα του έργου για τον άνθρωπο και την κοινωνία
Εδώ θα παρουσιάσετε πως άλλαξε η ζωή του ανθρώπου εξαιτίας αυτής της εφεύρεσης, σε όλους τους τομείς, οικονομικό, πολιτικό, κοινωνικό, πολιτιστικό, περιβαλλοντικό. Θα αναπτύξετε τις θετικές αλλά και τις αρνητικές επιπτώσεις από τη χρήση του συγκεκριμένου τεχνολογικού αντικειμένου, αλλά και τι πρέπει να κάνουμε ώστε να ελαχιστοποιήσουμε τις αρνητικές επιπτώσεις.
Κεφάλαιο 8
Κατάλογος εργαλείων και υλικών
Εδώ θα αναφέρετε με λεπτομέρεια τα υλικά και τα εργαλεία που χρησιμοποιήσατε για την κατασκευή σας, καθώς και τα πιθανά προβλήματα αλλά και τους κινδύνους που συναντήσατε κατά την κατασκευή.
Κεφάλαιο 9
Κόστος κατασκευής
Εδώ θα υπολογίσετε το κόστος κατασκευής του έργου και θα συνυπολογίσετε και το κόστος εργασίας, με βάση τις ώρες που εργαστήκατε για την συγκεκριμένη κατασκευή.
Κεφάλαιο 10
Βιβλιογραφία και Πηγές Πληροφόρησης
Εδώ θα αναφέρετε από πού πήρατε πληροφορίες για να κάνετε τη γραπτή εργασία.
Αν χρησιμοποιήσετε βιβλία θα αναφέρετε τον συγγραφέα και τις εκδόσεις
Αν χρησιμοποιήσετε κάποιο άρθρο, τον τίτλο της εφημερίδας ή του περιοδικού και το όνομα του αρθρογράφου
Αν χρησιμοποιήσετε υλικό από κάποιο Μουσείο, να αναφέρετε το Μουσείο που έδωσε το έντυπο υλικό
Την διεύθυνση στο Internet
Το ονοματεπώνυμο και το επάγγελμα του ατόμου που σας βοήθησε καθώς και τον τίτλο του κεφαλαίου στο οποίο δεχτήκατε τη βοήθεια του συγκεκριμένου ατόμου.
Β’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Το μάθημα είναι μονόωρο. Διδάσκει η Τεχνολόγος Καλλιόπη Παπαβασιλείου.
Οδηγίες προς τους μαθητές για το μάθημα της Τεχνολογίας στην Β΄ γυμνασίου
- Στο μάθημα της Τεχνολογίας, στη Β΄ γυμνασίου, θα μελετήσουμε τον τρόπο λειτουργίας των παραγωγικών μονάδων, με τη μέθοδο της Ομαδικής Εργασίας. Αυτό σημαίνει ότι θα επιλέξετε μια παραγωγική μονάδα την οποία θα μελετήσετε σαν ομάδα.
- Η μελέτη περιλαμβάνει όλες τις διαστάσεις οργάνωσης και λειτουργίας που απαιτούνται για την εύρυθμη λειτουργία της παραγωγικής μονάδας και την κατασκευή της μακέτας του εργοστασίου. Καθένας από εσάς θα επιλέξει έναν τομέα μέσα στην εταιρεία και θα αναλάβει τα αντίστοιχα καθήκοντα. (άλλος θα πάρει τον τομέα των οικονομικών, άλλος τον τομέα της διαφήμισης, άλλος του ποιοτικού ελέγχου, κλπ)
- Λόγω έλλειψης κατάλληλης υλικοτεχνικής υποδομής, ( το εργαστήριο που έχει το σχολείο μας είναι υπερβολικά μικρό και χωρίς εργαλεία και υλικά), οι μακέτες θα δουλευτούν στο σπίτι. Τα υλικά για τις μακέτες θα τα προμηθευτείτε εσείς. Αν για οποιοδήποτε λόγο (οικονομικό ή έλλειψης χώρου) δεν μπορεί να κατασκευαστεί η μακέτα, θα μελετήσουμε θεωρητικά την παραγωγική μονάδα που θα έχετε επιλέξει ομαδικά.
- Το μάθημα θα γίνει με την εξής σειρά:
- σύγκριση της ύλης του μαθήματος της τεχνολογίας μεταξύ των δυο τάξεων: Α και Β γυμνασίου.
- εισαγωγικές πληροφορίες : τι ονομάζουμε αγαθά, ποια τα είδη αγαθών, τι είναι η παραγωγή προϊόντων και τι η παροχή υπηρεσιών. Τι είναι το σύστημα παραγωγής, τι είναι οι συντελεστές παραγωγής και ποιοι είναι.
- τι είναι Οικοτεχνία, Βιοτεχνία, Βιομηχανία και ποιες οι διαφορές τους. Τι είναι Γραμμή Παραγωγής
- ποια τα βασικά χαρακτηριστικά της παραγωγικής μονάδας, ποιος ο σκοπός της παραγωγικής μονάδας, ποια τα έξοδα της παραγωγής, ποια τα αρνητικά της βιομηχανικής παραγωγής και πως αντιμετωπίζονται αυτά τα προβλήματα
- ποιοι είναι οι Τομείς Παραγωγής
- τι ονομάζουμε βιβλιογραφία και ποιες είναι οι πηγές πληροφόρησης; Πως επεξεργαζόμαστε τις πληροφορίες που βρίσκουμε
- περιγραφή της μεθόδου που θα ακολουθήσουμε- διάγραμμα δραστηριοτήτων (Τι θα κάνουμε;)
- προτάσεις για επιλογή τομέα παραγωγής και παραγωγικής μονάδας. Ο κάθε μαθητής θα προτείνει 2 παραγωγικές μονάδες με τουλάχιστον 5 επιχειρήματα για την κάθε πρόταση. Θα ακολουθήσει διαδικασία ψηφοφορίας. Έπειτα θα επιλέξουμε με την ίδια διαδικασία την επωνυμία της παραγωγικής μονάδας.
- Τι είναι το οργανόγραμμα και ποια τα καθήκοντα των διευθυντών
- Επιλογή ρόλου – ανάθεση καθηκόντων
- Οδηγίες για κατασκευή μακέτας.
- Οδηγίες για Γραπτή Εργασία
- Κατασκευή Μακέτας
- Παρουσίαση εταιρείας
Καλή επιτυχία.
Οι καθηγητές που διδάσκουν στο 1ο Γυμνάσιο Αίγινας
(σχ. έτος 2014-2015)
ΒΑΛΩΜΕΝΟΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ – Φυσικός (διευθυντής)
ΜΟΝΟΚΡΟΥΣΟΥ ΧΡΥΣΟΥΛΑ – Φιλόλογος (υποδιευθύντρια)
ΚΥΡΙΑΚΟΠΟΥΛΟΥ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ – Θεολόγος
ΤΡΙΜΗ ΜΑΡΙΑ – Φιλόλογος
ΚΡΗΤΙΚΟΥ ΜΑΡΙΑ – Φιλόλογος
ΜΕΛΙΓΚΩΝΗΣ ΝΙΚΟΣ – Φιλόλογος
ΓΙΑΝΝΟΥΛΗ ΜΑΡΙΑ – Φιλόλογος
ΓΑΒΡΙΛΗΣ ΠΑΝΤΕΛΗΣ – Μαθηματικός
ΜΟΣΧΟΥ ΕΥΘΥΜΙΑ – Μαθηματικός
ΓΙΑΝΝΑΚΟΠΟΥΛΟΥ ΜΑΡΙΑ – Μαθηματικός
ΜΠΑΡΚΑΣ ΒΑΣΙΛΗΣ – Φυσικός
ΚΑΡΥΔΑ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ – Φυσικός
ΠΑΝΟΥΡΓΙΑ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ – Γαλλικής Φιλολογίας
ΣΚΑΡΜΟΥΤΣΟΥ ΕΥΗ – Αγγλικής Φιλολογίας (Αγγλικά & Ιστορία)
ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΚΗ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ – Αγγλικής Φιλολογίας
ΛΟΡΕΤΖΟΥ ΧΡΙΣΤΙΝΑ – Γερμανικής Φιλολογίας (Γερμανικά & Ιστορία)
ΠΑΠΑΒΑΣΙΛΕΙΟΥ ΚΑΛΛΙΟΠΗ – Τεχνολόγος
ΔΟΥΒΑΛΟΠΟΥΛΟΣ ΘΑΝΑΣΗΣ – Πληροφορικός
ΚΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ ΑΝΔΡΕΑΣ – Εικαστικός
ΧΑΤΖΗΒΑΣΙΛΕΙΑΔΟΥ ΚΥΒΕΛΗ – Γυμνάστρια
ΜΑΣΤΡΟΓΙΑΝΝΙΔΟΥ ΛΑΓΙΑ – Γυμνάστρια (Οικιακή Οικονομία)
ΛΑΜΠΡΙΝΟΥ ΑΘΑΝΑΣΙΑ – Γυμνάστρια (Οικιακή Οικονομία)
ΠΑΥΛΟΣ ΑΡΗΣ – Γυμναστής (Οικιακή Οικονομία)
ΘΕΟΔΩΡΟΠΟΥΛΟΣ ΓΙΩΡΓΟΣ – Γαλλικής Φιλολογίας (Ιστορία)
Αφήστε μια απάντηση
Για να σχολιάσετε πρέπει να συνδεθείτε.