Υποψήφιοι για το 10% των θέσεων χωρίς νέα εξέταση το 2026

Υποψήφιοι για το 10% των θέσεων χωρίς νέα εξέταση το 2026 δικαιούνται να είναι όσοι συμμετείχαν στις πανελλαδικές εξετάσεις των ημερήσιων ΓΕΛ το 2024 ή το 2025.

Οι υποψήφιοι/ες για το 10% των θέσεων εισακτέων χωρίς νέα εξέταση δεν υποβάλλουν Αίτηση-Δήλωση, αλλά κατευθείαν μηχανογραφικό δελτίο.

Επισημαίνεται ότι οι υποψήφιοι με το 10% συμπληρώνουν μηχανογραφικό δελτίο που αντιστοιχεί στο έτος συμμετοχής τους στις εξετάσεις, δηλαδή στο μηχανογραφικό δελτίο του 10% δεν θα περιλαμβάνονται όποιες αλλαγές σε επιστημονικά πεδία πραγματοποιηθήκαν μεταγενέστερα από το έτος συμμετοχής τους στις πανελλαδικές εξετάσεις (βλέπε και την Φ.251/118216/Α5/24-9-2025 εγκύκλιο).

Οι υποψήφιοι/ες για το 10% με τελευταία εξέταση το 2024 θα διεκδικήσουν την εισαγωγή τους ΜΕ την προϋπόθεση της ΕΒΕ (ελάχιστη βάση εισαγωγής) , όπως αυτή διαμορφώθηκε στις πανελλαδικές εξετάσεις του 2024.

Οι υποψήφιοι/ες για το 10% με τελευταία εξέταση το 2025, θα διεκδικήσουν την εισαγωγή τους ΜΕ την προϋπόθεση της ΕΒΕ, όπως αυτή διαμορφώθηκε στις πανελλαδικές εξετάσεις του 2025.

Οι υποψήφιοι που επιθυμούν εισαγωγή σε Στρατό, Αστυνομία, Πυροσβεστική, Λιμενικό, ΑΕΝ θα πρέπει να υποβάλουν σχετική αίτηση στα αρμόδια Υπουργεία με βάση τις ημερομηνίες που θα ανακοινωθούν με τις σχετικές προκηρύξεις τους και να συμμετάσχουν εκ νέου στις προκαταρκτικές εξετάσεις που διοργανώνονται από τα αρμόδια Υπουργεία την περίοδο Μαρτίου Απριλίου 2026.

Οι υποψήφιοι που επιθυμούν την εισαγωγή τους στα ΤΕΦΑΑ συμμετέχουν στη διαδικασία του 10% με βάση τις επιδόσεις τους από τη τελευταία συμμετοχή τους στις πρακτικές δοκιμασίες.

Αν κάποιος υποψήφιος δεν είχε συμμετάσχει στα πρακτικές δοκιμασίες (αγωνίσματα) και επιθυμεί την εισαγωγή του στα ΤΕΦΑΑ, τότε πρέπει να συμμετάσχει εκ νέου στις πανελλαδικές εξετάσεις (και στα αγωνίσματα).

Για την εισαγωγή στα 5 Μουσικά Τμήματα με την ειδική εξεταστική διαδικασία απαιτείται κάθε χρόνο νέα εξέταση και συνεπώς στα 5 Μουσικά Τμήματα δεν μπορεί να εισαχθεί κάποιος με το 10%, χωρίς νέα εξέταση.

Επίσης, υπενθυμίζεται ότι όσοι υποψήφιοι συμμετείχαν στις επαναληπτικές πανελλαδικές εξετάσεις, δεν δικαιούνται να είναι υποψήφιοι για το 10% των θέσεων με την βαθμολογία που επέτυχαν το έτος που συμμετείχαν στις επαναληπτικές εξετάσεις.

Όσοι απόφοιτοι με την Αίτηση-Δήλωση δηλώσουν υποψηφιότητα για νέα εξέταση με τα ΓΕΛ, και τελικά δεν προσέλθουν στις πανελλαδικές εξετάσεις των ΓΕΛ σε ΚΑΝΕΝΑ μάθημα, έχουν το δικαίωμα να υπαχθούν στο ποσοστό του 10% των θέσεων, χωρίς νέα εξέταση, εφόσον το επιθυμούν, και εφόσον το δικαιούνται, όσοι δηλαδή είχαν συμμετάσχει στις πανελλαδικές εξετάσεις των ημερήσιων ΓΕΛ το 2024 ή το 2025.

Τέλος υπενθυμίζεται ότι ο/η υποψήφιος/α που υποβάλει ΜΔ για το ποσοστό 10% των θέσεων εισακτέων χωρίς νέα εξέταση δεν δικαιούται να δηλώσει προτίμηση για Σχολή ή Τμήμα ή Εισαγωγική Κατεύθυνση Τμήματος στο οποίο είναι ήδη φοιτητής/τρια.


Λήψη αρχείου

Υποψήφιοι για το 10% των θέσεων χωρίς νέα εξέταση το 2026 Διάβασε περισσότερα

ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ “ΕΝΕΡΓΟΣ ΠΟΛΙΤΗΣ ΣΤΗ ΓΕΙΤΟΝΙΑ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΜΟΥ”.

Στα πλαίσια του σχολικού περιβαλλοντικού προγράμματος “ΚΛΙΚ ΣΤΗ ΔΙΚΗ ΜΟΥ ΓΕΙΤΟΝΙΑ” 30 μαθητές και οι μαθήτριες από τα τμήματα: Β Δομικών έργων, Β εφαρμοσμένων, Α5, Α1 συμμετείχαν στις δράσεις του προγράμματος “ΕΝΕΡΓΟΣ ΠΟΛΙΤΗΣ ΣΤΗ ΓΕΙΤΟΝΙΑ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΜΟΥ” που οργάνωσε και υλοποιεί το ΚΠΕ ΚΟΡΔΕΛΙΟΥ – ΕΥΟΣΜΟΥ – ΒΕΡΤΙΣΚΟΥ.

Η εκπαιδευτική αυτή δράση πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 13 Μαρτίου 2026. Οι μαθητές /μαθήτριες με την καθοδήγηση των υπεύθυνων του εκπαιδευτικού προγράμματος σχεδίασαν ένα περιβαλλοντικό μονοπάτι το οποίο ακολούθησαν καταγράφοντας τα χαρακτηριστικά του.

Η δράση ξεκίνησε με την γνωριμία και παιχνίδια στην βιβλιοθήκη του σχολείου, συνεχίστηκε έξω στο περιβαλλοντικό μονοπάτι και ολοκληρώθηκε με ανατροφοδότηση και συζήτηση στο αμφιθέατρο του σχολικού συγκροτήματος.

Κατά την διάρκεια της δράσης οι μαθητές/μαθήτριες προσέγγισαν και ανέλυσαν τα χαρακτηριστικά που πρέπει να έχει ο ενεργός πολίτης ώστε να γίνουν οι πόλεις μας βιώσιμες και αειφόρες.

Τους μαθητές συνόδευσαν οι υπεύθυνες καθηγήτριες του περιβαλλοντικού προγράμματος:

  • Λάζου Δέσποινα ΠΕ81
  • Καραουλάνη Αθανασία ΠΔ89.02
  • Τσατάλη Ανδρονίκη ΠΕ08

eik3 eik1

ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ “ΕΝΕΡΓΟΣ ΠΟΛΙΤΗΣ ΣΤΗ ΓΕΙΤΟΝΙΑ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΜΟΥ”. Διάβασε περισσότερα

Εκπαιδευτική επίσκεψη στον Υποσταθμό Δόξας του ΑΔΜΗΕ

Την Πέμπτη 2 Απριλίου 2026 το τμήμα Γ Ηλεκτρολόγων 2 του 1ου ΕΠΑΛ Σταυρούπολης Θεσσαλονίκης πραγματοποίησε εκπαιδευτική επίσκεψη στον Υποσταθμό Δόξας του ΑΔΜΗΕ στη Θεσσαλονίκη.

Κατά τη διάρκεια της επίσκεψης οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να ξεναγηθούν στις εγκαταστάσεις του υποσταθμού και να ενημερωθούν για τον ρόλο του ΑΔΜΗΕ στη μεταφορά ηλεκτρικής ενέργειας υψηλής τάσης στο εθνικό σύστημα. Οι υπεύθυνοι μηχανικοί παρουσίασαν βασικά στοιχεία της λειτουργίας ενός υποσταθμού μεταφοράς, εξηγώντας τον ρόλο του μετασχηματισμού τάσης, των διακοπτών ισχύος, των συστημάτων προστασίας και του κέντρου ελέγχου που εξασφαλίζουν την ασφαλή και αξιόπιστη λειτουργία του δικτύου.

Οι μαθητές είχαν επίσης την ευκαιρία να δουν από κοντά τον εξοπλισμό υψηλής τάσης και να ενημερωθούν για τα μέτρα ασφαλείας που εφαρμόζονται σε τέτοιες εγκαταστάσεις, ενώ οι ερωτήσεις τους απαντήθηκαν με ιδιαίτερη προθυμία από το προσωπικό του σταθμού.

Η εμπειρία αυτή αποτέλεσε μια πολύτιμη ευκαιρία σύνδεσης της σχολικής γνώσης με την πραγματική λειτουργία των ενεργειακών υποδομών, ενισχύοντας την επαγγελματική αντίληψη και τον προσανατολισμό των μαθητών του τομέα Ηλεκτρολογίας.

Το σχολείο ευχαριστεί θερμά τη διοίκηση και το προσωπικό του Υποσταθμού Δόξας του ΑΔΜΗΕ για την εξαιρετική φιλοξενία και την άρτια ξενάγηση που προσέφεραν στους μαθητές.

Συνοδοί εκπαιδευτικοί:
Πέννυ Γραικού ΠΕ83, Αθανάσιος Αθανασιάδης ΠΕ84
1000020939 1000020936 1000020933

Εκπαιδευτική επίσκεψη στον Υποσταθμό Δόξας του ΑΔΜΗΕ Διάβασε περισσότερα