Η 6η Μαρτίου έχει καθιερωθεί από το Υπουργείο Παιδείας ως Πανελλήνια Ημέρα κατά της σχολικής βίας και του εκφοβισμού («school bullying»). Η ημέρα αυτή αποτελεί μία αφορμή για εκπαιδευτικούς, μαθητές/-τριες και γονείς των σχολείων όλης της χώρας να ανταλλάξουν σκέψεις, πληροφορίες και ιδέες και να ενεργοποιηθούν δράσεις ευαισθητοποίησης για την πρόληψη και αντιμετώπιση της σχολικής βίας και εκφοβισμού που εκδηλώνονται μεταξύ και εναντίον των μαθητών/-τριών, ώστε να περιοριστούν οι δίαυλοι εκδήλωσης της βίας στη ζωή των ανηλίκων και να αποτραπούν οι αρνητικές συνέπειες στις διαπροσωπικές τους σχέσεις. Με αφορμή την ημέρα αυτή, το ΕΠΑΛ ΚΑΝΤΑΝΟΥ αφιέρωσε από τη Δευτέρα 4 Μαρτίου έως και την Παρασκευή 8 Μαρτίου 2024, δύο διδακτικές ώρες ανά τμήμα σε προβολές ταινιών και συζητήσεις, με στόχο την ενημέρωση και την ευαισθητοποίηση των μαθητών/- τριών σε θέματα βίας και σχολικού εκφοβισμού και την πρόληψη του νοσηρού αυτού φαινομένου.
Σε αυτό το πλαίσιο, οι μαθητές/-τριες των τμημάτων της Α τάξης, Β Οικονομίας, Β Γεωπονίας,Γ Διοίκησης, Γ Τουρισμού και Γ Φυτικής Παραγωγής παρακολούθησαν την ταινία γερμανικής παραγωγής του 2008 «Το Κύμα (Die Welle)». Στην ταινία ένας καθηγητής πολιτικής ιστορίας με αναρχικό παρελθόν και πρωτοποριακές ιδέες για την εκπαίδευση, αναλαμβάνει, στο πλαίσιο του μαθήματος της πολιτικής θεωρίας, να διδάξει στους φοιτητές του για την τυραννία. Πρόκειται για ένα κοινωνικό πείραμα σε ένα σχολείο της Γερμανίας, το οποίο ξεκινά με τις καλύτερες προθέσεις, αλλά εξελίσσεται σε κάτι άγριο και βίαιο. Οι μαθητές/-τριες των τμημάτων Β Υγείας και Γ Βρεφονηπιοκόμων παρακολούθησαν την ταινία βελγικής παραγωγής του 2021 «Στην αυλή του σχολείου (Playground)». Η ταινία σκιτσάρει την αγωνιώδη περιπέτεια της μικρής πρωταγωνίστριας που με το ένστικτο και τον αυθορμητισμό της προσπαθεί να βρει την κατάλληλη λύση για τον αδελφό της, ο οποίος έχει πέσει θύμα bullying από τρία – τέσσερα αγόρια και σπεύδει να τον προστατεύσει.
Μετά την προβολή των ταινιών, τα παιδιά, αφού μίλησαν για τα αίτια του προβλήματος και τις συνέπειές του, εξέφρασαν σκέψεις, συναισθήματα και προβληματισμούς και μέσα από ερωτήσεις αναζήτησαν κίνητρα, αφορμές, νοοτροπίες και χαρακτήρες, αναφέρθηκαν στο κατά πόσο είναι εύκολο να σπάσει τη σιωπή του ένα θύμα εκφοβισμού και συζήτησαν σχετικά με τους τρόπους αντιμετώπισης του φαινομένου. Τέλος, οι μαθητές προβληματίστηκαν σχετικά με το πότε γινόμαστε συνένοχοι σε ένα περιστατικό εκφοβισμού, συζήτησαν για το πώς σήμερα αναπαράγουμε διάφορες μορφές βίας στην καθημερινή μας ζωή και ενημερώθηκαν για το πού θα ήταν καλό να απευθύνονται τα θύματα μίας τέτοιας συμπεριφοράς.