Let’s do it Greece!

Κάθε χρόνο, υπάρχει μια μέρα που απ’ άκρη σ’ άκρη σε όλη την Ελλάδα, βγαίνουμε έξω, φροντίζουμε το περιβάλλον μας και δείχνουμε ότι με μια απλή θετική κίνηση μπορούμε, εμείς οι ίδιοι, να γίνουμε η αλλαγή που περιμένουμε. Έτσι και φέτος το σχολείο μας συμμετείχε στη δράση που διοργάνωσε ο Δήμος μας για τον καθαρισμό του  Ιστορικού Φαραγγιού, και συγκεκριμένα:

1. Πέμπτη 11 Απριλίου και ώρα 08:30π.μ.
Καθαρισμός Ιστορικού Φαραγγιού
Σημείο συνάντησης: Άναβος
Υπεύθυνος συντονισμού της δράσης είναι ο Αντιδήμαρχος, Αντώνιος Καστρινάκης

Περπατήσαμε, καθαρίσαμε και στη μέση της διαδρομής ,στον Άγιο Ειρηναίο, υπήρχε κέρασμα από το Δήμο για όλους!

collageetsdoit1 collageetsdoit2 collageetsdoit3

 

Πανελλήνια Σχολική Ημέρα Φιλοζωίας

Μετά από εισήγηση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.),  ορίζεται και καθιερώνεται ως Πανελλήνια Σχολική Ημέρα Φιλοζωίας η 4η Απριλίου κάθε σχολικού έτους, η οποία θα είναι αφιερωμένη στην υλοποίηση δράσεων φιλοζωίας, σύμφωνα με εγκύκλιο.

Στο σχολείο μας οργανώθηκε μια συντακτική ομάδα η οποία έγραψε ένα σχετικό άρθρο το οποίο μπορείτε να βρείτε στη σχολική μας εφημερίδα “Ίντα λες;”. Με αφορμή λοιπόν την Παγκόσμια Ημέρα Αδέσποτων Ζώων (4 Απριλίου), σχεδιάστηκαν και υλοποιήθηκαν στο ΕΠΑΛ Καντάνου δράσεις ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης των μαθητών/-τριών, με στόχο τον σεβασμό στα δικαιώματα και ουσιαστικά στη ζωή των ζώων.
Πιο αναλυτικά, με αφορμή το περιεχόμενο των πρακτικών του συνεδρίου που διοργάνωσαν περιβαλλοντιστές στη Φλωρεντία (1931), όπου και γιορτάστηκε για πρώτη φορά η Παγκόσμια Ημέρα των Ζώων, και των άρθρων της Διεθνούς Διακήρυξης των Δικαιωμάτων των Ζώων (1978), έγινε συζήτηση για την κατάσταση των ζώων, τη στάση των ανθρώπων απέναντι σε αυτά αλλά και τους τρόπους για να βελτιωθούν τα πρότυπα καλής διαβίωσής τους. Στη συνέχεια, οι μαθητές/-τριες κλήθηκαν να γράψουν το δικό τους άρθρο επάνω στο θέμα.

collagefil3Οι μαθητές της Β και Γ Γεωπονίας φύτεψαν μία ροδιά.

collagefil1 collagefil2Τα τμήματα του τμήματος Β’ Υγείας και Γ’ βρεφονηπιοκόμων δημιούργησαν μια κατασκευή:”Ενα σπίτι για όλους ” αλλά και ενα κολαζ με ποικίλο φωτογραφικό υλικό στην προσπάθεια ευαισθητοποίησης και ενημέρωσης για τα αδέσποτα ζώα και την ανάγκη τους για τροφή, προστασία και συντροφιά .

collagefil4 collagefil5 collageφιλ4

ΑΛΚΟΟΛ: Μύθοι και πραγματικότητα

Τους μήνες Φεβρουάριο και Μάρτιο του 2024, το ΕΠΑΛ Καντάνου υποδέχθηκε και φιλοξένησε στους χώρους του την Κοινωνική Λειτουργό κα Ιωάννα Νυσταζάκη από το Κέντρο Πρόληψης των Εξαρτήσεων και Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας Περιφερειακής Ενότητας Χανίων σε συνεργασία με τον ΟΚΑΝΑ. Πιο συγκεκριμένα, μέσω του προγράμματος ευαισθητοποίησης μαθητών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης με θέμα: “Ενημερώσεις με σκοπό την προαγωγή της ψυχοκοινωνικής υγείας των μαθητών και την πρόληψη των εξαρτήσεων: τσιγάρο, αλκοόλ, παράνομες ουσίες, ηλεκτρονικά παιχνίδια, στοιχηματισμό”, υλοποιήθηκε δράση στους/στις μαθητές/-τριες του ΕΠΑΛ Καντάνου με θέμα: “ΑΛΚΟΟΛ: Μύθοι και πραγματικότητα”. Στο πλαίσιο της επίσκεψής της στο σχολείο μας, η κα Νυσταζάκη προχώρησε σε μία παρουσίαση σε όλα τα τμήματα και των τριών τάξεων, Α, Β και Γ Λυκείου, εκ περιτροπής. Η παρέμβαση αυτή που υλοποιήθηκε στα πλαίσια της συνεργασίας του Κέντρου Πρόληψης με τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Χανίων, περιελάμβανε σύντομη εισήγηση, οπτική παρουσίαση εννοιών, ιδεών, σχέσεων, προβολή εικόνων, βιωματικές ασκήσεις καθώς και συζήτηση με τους/τις μαθητές/-τριες. Σκοπός της δράσης αυτής ήταν η σωστή ενημέρωση και ευαισθητοποίηση της μαθητικής κοινότητας γύρω από τα ζητήματα της επιβάρυνσης της υγείας και της πρόκλησης δυστυχημάτων λόγω της χρήσης αλκοόλ. Η κα Νυσταζάκη εστίασε κυρίως στην ανάδειξη των επιζήμιων, έως και ολέθριων, συνεπειών που μπορεί να επιφέρει η χρήση του αλκοόλ στο σώμα και την υγεία, στην ανάπτυξη και τον χαρακτήρα, κυρίως των ανηλίκων, καθώς και στην επισήμανση των κινδύνων ζωής που ελλοχεύουν εξαιτίας του. Επιπλέον, αναφέρθηκαν και οι αρνητικές επιπτώσεις που το αλκοόλ επιφυλάσσει στους ενήλικες και προτάθηκαν τρόποι για τη λελογισμένη χρήση του, ώστε να μη συνιστά απειλή.

Ευχαριστούμε θερμά την κα Ιωάννα Νυσταζάκη για αυτή την τόσο σημαντική παρέμβαση. Θεωρούμε ότι η αφύπνιση των μαθητών/-τριών σε σχέση με μία τόσο ζημιογόνα εξάρτηση όπως είναι το αλκοόλ, με τα ιδιαίτερα ανησυχητικά ποσοστά κατανάλωσής του από τους νέους, δεν θα πρέπει να αποτελεί υπόθεση μόνο των ειδικών επιστημόνων, αλλά θα πρέπει να αντιμετωπίζεται με σοβαρότητα τόσο από τους εκπαιδευτικούς όσο και από τους γονείς των παιδιών.

collagealkool collagealkool2

ΘΕΤΙΚΗ ΑΝΑΤΡΟΦΟΔΟΤΗΣΗ ΚΑΙ ΣΤΗΡΙΞΗ ΣΤΗ ΜΑΘΗΣΙΑΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ

Την Τρίτη 26 Μαρτίου η εκπαιδευτικός Σταυρακάκη Αρετή παρουσίασε, σε ενδοσχολική επιμόρφωση, στα μέλη του συλλόγου διδασκόντων το πρόγραμμα PBIS. Πρόκειται για το γνωστό μοντέλο POSITIVE BEHAVIOR INTERVENTIONS AND SUPPORTS (ΘΕΤΙΚΗ ΑΝΑΤΡΟΦΟΔΟΤΗΣΗ ΚΑΙ ΣΤΗΡΙΞΗ ΣΤΗ ΜΑΘΗΣΙΑΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ που βασίζεται σε έρευνες του πανεπιστημίου: UNIVERSITY OF OREGON, CANADA. Είναι ένα μοντέλο μαθησιακής διαδικασίας που χρησιμοποιείται ευρέως σε διάφορα σχολεία του κόσμου και εστιάζει στην καλλιέργεια ενός θετικού και ευχάριστου κλίματος εντός και εκτός τάξης διευκολύνοντας έτσι τη μαθησιακή διαδικασία και καθιστώντας μαθητές και εκπαιδευτικούς πιο ευτυχισμένους και ασφαλείς στο σχολικό περιβάλλον.

collage10

Ενημέρωση των μαθητών για την υγιεινή διατροφή

Την Τετάρτη 27 Μαρτίου η πραγματοποιήθηκε δράση στο πλαίσιο του μαθήματος «Ερευνητική Εργασία» από την εκπαιδευτικό Κουκαρούδη Δήμητρα. Συγκεκριμένα οι  μαθητές της Α’ Λυκείου και Β’ Γεωπονίας ενημερώθηκαν από την κ. Κατακη Γεωργία, Διαιτολόγο-Διατροφολόγο, για την υγιεινή διατροφή και τα ωφέλη της, με αφορμή το Πρόγραμμα Σχολικών Δραστηριοτήτων στο οποίο οι μαθητές έφτιαξαν μπάρες δημητριακών.

collage11

Η ομάδα του ΕΠΑΛ Καντάνου στον Τελικό του καινοτόμου διαγωνισμού Young Business Talents

Με την καθοδήγηση της εκπαιδευτικού του σχολείου μας Σοιλεντάκη Αλίκης, συμμετείχαν στον online διαγωνισμό του Young Business Talents 2023-24 και προκρίθηκαν στον Εθνικό τελικό που πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 22 Μαρτίου 2024 στο χώρο της Αίθουσας «Μελίνα Μερκούρη»  του Σταδίου Ειρήνης & Φιλίας στον Πειραιά. Ευχαριστούμε την ANEK LINES  για την χορηγία των εισιτηρίων όλης της ομάδας μας.

collage3 1Το Young Business Talents (Νέα Επιχειρηματικά Ταλέντα) είναι ένα μοναδικό πρόγραμμα σε μορφή Διαγωνισμού στη Διοίκηση & Επιχειρηματικότητα με Προσομοιωτή, που υλοποιείται διαδικτυακά (OnlLine), με σκοπό να δώσει με βιωματικό τρόπο σε μαθητές/τριες Λυκείων (Γενικών, Επαγγελματικών και κάθε Λυκείου) τη δυνατότητα πρακτικής άσκησης και διαχείρισης της δικής τους εικονικής εταιρείας με την ομάδα τους (3-4 άτομα).

collage3 2Οι μαθητές μας  Κατάκης Ιωάννης, Λιτσαρδάκης Ευτύχιος και Μπελιβανάκης Ευστράτιος εκτός από μία μοναδική εμπειρία πρακτικής με την οποία θα αναπτύξουν δεξιότητες και ικανότητες διοίκησης, έλαβαν και Δίπλωμα-πιστοποιητικό συμμετοχής που θα τους βοηθήσει στο άμεσο και επαγγελματικό μέλλον τους. Δίπλωμα επίσης δόθηκε και στο σχολείο για την συμμετοχή του.

εικόνα Viber 2024 03 22 21 12 47 983collage3 3

ΣΧΟΛΙΚΗ ΗΜΕΡΑ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΒΙΑΣ 2024

Η 6η Μαρτίου έχει καθιερωθεί από το Υπουργείο Παιδείας ως Πανελλήνια Ημέρα κατά της σχολικής βίας και του εκφοβισμού («school bullying»). Η ημέρα αυτή αποτελεί μία αφορμή για εκπαιδευτικούς, μαθητές/-τριες και γονείς των σχολείων όλης της χώρας να ανταλλάξουν σκέψεις, πληροφορίες και ιδέες και να ενεργοποιηθούν δράσεις ευαισθητοποίησης για την πρόληψη και αντιμετώπιση της σχολικής βίας και εκφοβισμού που εκδηλώνονται μεταξύ και εναντίον των μαθητών/-τριών, ώστε να περιοριστούν οι δίαυλοι εκδήλωσης της βίας στη ζωή των ανηλίκων και να αποτραπούν οι αρνητικές συνέπειες στις διαπροσωπικές τους σχέσεις. Με αφορμή την ημέρα αυτή, το ΕΠΑΛ ΚΑΝΤΑΝΟΥ αφιέρωσε από τη Δευτέρα 4 Μαρτίου έως και την Παρασκευή 8 Μαρτίου 2024, δύο διδακτικές ώρες ανά τμήμα σε προβολές ταινιών και συζητήσεις, με στόχο την ενημέρωση και την ευαισθητοποίηση των μαθητών/- τριών σε θέματα βίας και σχολικού εκφοβισμού και την πρόληψη του νοσηρού αυτού φαινομένου.

collageVIA

Σε αυτό το πλαίσιο, οι μαθητές/-τριες των τμημάτων της Α τάξης, Β Οικονομίας, Β Γεωπονίας,Γ Διοίκησης, Γ Τουρισμού και Γ Φυτικής Παραγωγής παρακολούθησαν την ταινία γερμανικής παραγωγής του 2008 «Το Κύμα (Die Welle)». Στην ταινία ένας καθηγητής πολιτικής ιστορίας με αναρχικό παρελθόν και πρωτοποριακές ιδέες για την εκπαίδευση, αναλαμβάνει, στο πλαίσιο του μαθήματος της πολιτικής θεωρίας, να διδάξει στους φοιτητές του για την τυραννία. Πρόκειται για ένα κοινωνικό πείραμα σε ένα σχολείο της Γερμανίας, το οποίο ξεκινά με τις καλύτερες προθέσεις, αλλά εξελίσσεται σε κάτι άγριο και βίαιο. Οι μαθητές/-τριες των τμημάτων Β Υγείας και Γ Βρεφονηπιοκόμων παρακολούθησαν την ταινία βελγικής παραγωγής του 2021 «Στην αυλή του σχολείου (Playground)». Η ταινία σκιτσάρει την αγωνιώδη περιπέτεια της μικρής πρωταγωνίστριας που με το ένστικτο και τον αυθορμητισμό της προσπαθεί να βρει την κατάλληλη λύση για τον αδελφό της, ο οποίος έχει πέσει θύμα bullying από τρία – τέσσερα αγόρια και σπεύδει να τον προστατεύσει.

Μετά την προβολή των ταινιών, τα παιδιά, αφού μίλησαν για τα αίτια του προβλήματος και τις συνέπειές του, εξέφρασαν σκέψεις, συναισθήματα και προβληματισμούς και μέσα από ερωτήσεις αναζήτησαν κίνητρα, αφορμές, νοοτροπίες και χαρακτήρες, αναφέρθηκαν στο κατά πόσο είναι εύκολο να σπάσει τη σιωπή του ένα θύμα εκφοβισμού και συζήτησαν σχετικά με τους τρόπους αντιμετώπισης του φαινομένου. Τέλος, οι μαθητές προβληματίστηκαν σχετικά με το πότε γινόμαστε συνένοχοι σε ένα περιστατικό εκφοβισμού, συζήτησαν για το πώς σήμερα αναπαράγουμε διάφορες μορφές βίας στην καθημερινή μας ζωή και ενημερώθηκαν για το πού θα ήταν καλό να απευθύνονται τα θύματα μίας τέτοιας συμπεριφοράς.

ΤΟΜΕΑΣ – ΥΓΕΙΑΣ – ΠΡΟΝΟΙΑΣ – ΕΥΕΞΙΑΣ

Την Παρασκευή 23 Φεβρουαρίου υποδεχτήκαμε με μεγάλη χαρά στο σχολείο μας τη χανιώτισσα κουκλοπαίχτρια κα Ζωή Σκαλίδη. Οι μαθητές και οι μαθήτριες των τμημάτων Β Βρεφονηπιοκόμων και Γ Υγείας του σχολείου μας, τη φιλοξένησαν στο εργαστήριό τους και ήρθαν σε επαφή με την Τέχνη της Θεατρικής Κούκλας. Μάθαμε ότι κουτιά, σκούπες, κουτάλες, πλαστικά μπουκάλια, κάλτσες, μαλακό ξύλο είναι χρήσιμα υλικά για την κατασκευή μίας κούκλας και πώς μπορούμε να φτιάξουμε τις δικές μας κούκλες. Παίξαμε κουκλοθέατρο με δύο ψαλίδια! Γνωρίσαμε τα διάφορα είδη θεατρικής κούκλας, όπως γαντόκουκλες, επίπεδες, μαριονέτες, μαρότες, μάπετ, δαχτυλόκουκλες, αυτοκόλλητες, θεάτρου σκιών, κούκλες που βγαίνουν από κώνο, κούκλες – γάντι και τον τρόπο με τον οποίο μπορούμε να τις ζωντανέψουμε μέσω κινήσεων, εκφράσεων, συναισθημάτων. Τα παιδιά σύστησαν στην κα Σκαλίδη τις καλτσόκουκλες που είχαν φτιάξει, δίνοντας ταυτότητα – ρόλο στις κούκλες τους. Με αυτόν τον τρόπο, τα παιδιά έγιναν εμψυχωτές και κινούσαν τις κούκλες, εκείνες ζωντάνεψαν και έγιναν ήρωες και το εργαστήριο μεταμορφώθηκε σε μία πρωτότυπη σκηνή κουκλοθέατρου! Ευχαριστούμε πολύ την κα Ζωή Σκαλίδη για την ευγενική χειρονομία της να χαρίσει θεατρικές κούκλες στα παιδιά, εμπλουτίζοντας με υλικό το εργαστήριο αλλά και τις εμπειρίες μας!!!

collage6 2

collage3 6 collage4 4 collage5 3