Τρίτη χρονιά λειτουργίας Δημόσιων Επαγγελματικών Σχολών Κατάρτισης (Ε.Σ.Κ.) του του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού



Λήψη αρχείου

Ενημέρωση μαθητών για τα σεξουαλικώς μεταδιδόμενα νοσήματα

collage3Την Δευτέρα 13 Μαΐου η κ. Κοτσιφάκη Α. από το Κ.Υ. Καντάνου  επισκέφθηκε το σχολείο μας και ενημέρωσε του μαθητές σχετικά με τα σεξουαλικώς μεταδιδόμενα νοσήματα και την πρόληψη τους.

Let’s do it Greece!

Κάθε χρόνο, υπάρχει μια μέρα που απ’ άκρη σ’ άκρη σε όλη την Ελλάδα, βγαίνουμε έξω, φροντίζουμε το περιβάλλον μας και δείχνουμε ότι με μια απλή θετική κίνηση μπορούμε, εμείς οι ίδιοι, να γίνουμε η αλλαγή που περιμένουμε. Έτσι και φέτος το σχολείο μας συμμετείχε στη δράση που διοργάνωσε ο Δήμος μας για τον καθαρισμό του  Ιστορικού Φαραγγιού, και συγκεκριμένα:

1. Πέμπτη 11 Απριλίου και ώρα 08:30π.μ.
Καθαρισμός Ιστορικού Φαραγγιού
Σημείο συνάντησης: Άναβος
Υπεύθυνος συντονισμού της δράσης είναι ο Αντιδήμαρχος, Αντώνιος Καστρινάκης

Περπατήσαμε, καθαρίσαμε και στη μέση της διαδρομής ,στον Άγιο Ειρηναίο, υπήρχε κέρασμα από το Δήμο για όλους!

collageetsdoit1 collageetsdoit2 collageetsdoit3

 

Πανελλήνια Σχολική Ημέρα Φιλοζωίας

Μετά από εισήγηση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.),  ορίζεται και καθιερώνεται ως Πανελλήνια Σχολική Ημέρα Φιλοζωίας η 4η Απριλίου κάθε σχολικού έτους, η οποία θα είναι αφιερωμένη στην υλοποίηση δράσεων φιλοζωίας, σύμφωνα με εγκύκλιο.

Στο σχολείο μας οργανώθηκε μια συντακτική ομάδα η οποία έγραψε ένα σχετικό άρθρο το οποίο μπορείτε να βρείτε στη σχολική μας εφημερίδα “Ίντα λες;”. Με αφορμή λοιπόν την Παγκόσμια Ημέρα Αδέσποτων Ζώων (4 Απριλίου), σχεδιάστηκαν και υλοποιήθηκαν στο ΕΠΑΛ Καντάνου δράσεις ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης των μαθητών/-τριών, με στόχο τον σεβασμό στα δικαιώματα και ουσιαστικά στη ζωή των ζώων.
Πιο αναλυτικά, με αφορμή το περιεχόμενο των πρακτικών του συνεδρίου που διοργάνωσαν περιβαλλοντιστές στη Φλωρεντία (1931), όπου και γιορτάστηκε για πρώτη φορά η Παγκόσμια Ημέρα των Ζώων, και των άρθρων της Διεθνούς Διακήρυξης των Δικαιωμάτων των Ζώων (1978), έγινε συζήτηση για την κατάσταση των ζώων, τη στάση των ανθρώπων απέναντι σε αυτά αλλά και τους τρόπους για να βελτιωθούν τα πρότυπα καλής διαβίωσής τους. Στη συνέχεια, οι μαθητές/-τριες κλήθηκαν να γράψουν το δικό τους άρθρο επάνω στο θέμα.

collagefil3Οι μαθητές της Β και Γ Γεωπονίας φύτεψαν μία ροδιά.

collagefil1 collagefil2Τα τμήματα του τμήματος Β’ Υγείας και Γ’ βρεφονηπιοκόμων δημιούργησαν μια κατασκευή:”Ενα σπίτι για όλους ” αλλά και ενα κολαζ με ποικίλο φωτογραφικό υλικό στην προσπάθεια ευαισθητοποίησης και ενημέρωσης για τα αδέσποτα ζώα και την ανάγκη τους για τροφή, προστασία και συντροφιά .

collagefil4 collagefil5 collageφιλ4

ΑΛΚΟΟΛ: Μύθοι και πραγματικότητα

Τους μήνες Φεβρουάριο και Μάρτιο του 2024, το ΕΠΑΛ Καντάνου υποδέχθηκε και φιλοξένησε στους χώρους του την Κοινωνική Λειτουργό κα Ιωάννα Νυσταζάκη από το Κέντρο Πρόληψης των Εξαρτήσεων και Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας Περιφερειακής Ενότητας Χανίων σε συνεργασία με τον ΟΚΑΝΑ. Πιο συγκεκριμένα, μέσω του προγράμματος ευαισθητοποίησης μαθητών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης με θέμα: “Ενημερώσεις με σκοπό την προαγωγή της ψυχοκοινωνικής υγείας των μαθητών και την πρόληψη των εξαρτήσεων: τσιγάρο, αλκοόλ, παράνομες ουσίες, ηλεκτρονικά παιχνίδια, στοιχηματισμό”, υλοποιήθηκε δράση στους/στις μαθητές/-τριες του ΕΠΑΛ Καντάνου με θέμα: “ΑΛΚΟΟΛ: Μύθοι και πραγματικότητα”. Στο πλαίσιο της επίσκεψής της στο σχολείο μας, η κα Νυσταζάκη προχώρησε σε μία παρουσίαση σε όλα τα τμήματα και των τριών τάξεων, Α, Β και Γ Λυκείου, εκ περιτροπής. Η παρέμβαση αυτή που υλοποιήθηκε στα πλαίσια της συνεργασίας του Κέντρου Πρόληψης με τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Χανίων, περιελάμβανε σύντομη εισήγηση, οπτική παρουσίαση εννοιών, ιδεών, σχέσεων, προβολή εικόνων, βιωματικές ασκήσεις καθώς και συζήτηση με τους/τις μαθητές/-τριες. Σκοπός της δράσης αυτής ήταν η σωστή ενημέρωση και ευαισθητοποίηση της μαθητικής κοινότητας γύρω από τα ζητήματα της επιβάρυνσης της υγείας και της πρόκλησης δυστυχημάτων λόγω της χρήσης αλκοόλ. Η κα Νυσταζάκη εστίασε κυρίως στην ανάδειξη των επιζήμιων, έως και ολέθριων, συνεπειών που μπορεί να επιφέρει η χρήση του αλκοόλ στο σώμα και την υγεία, στην ανάπτυξη και τον χαρακτήρα, κυρίως των ανηλίκων, καθώς και στην επισήμανση των κινδύνων ζωής που ελλοχεύουν εξαιτίας του. Επιπλέον, αναφέρθηκαν και οι αρνητικές επιπτώσεις που το αλκοόλ επιφυλάσσει στους ενήλικες και προτάθηκαν τρόποι για τη λελογισμένη χρήση του, ώστε να μη συνιστά απειλή.

Ευχαριστούμε θερμά την κα Ιωάννα Νυσταζάκη για αυτή την τόσο σημαντική παρέμβαση. Θεωρούμε ότι η αφύπνιση των μαθητών/-τριών σε σχέση με μία τόσο ζημιογόνα εξάρτηση όπως είναι το αλκοόλ, με τα ιδιαίτερα ανησυχητικά ποσοστά κατανάλωσής του από τους νέους, δεν θα πρέπει να αποτελεί υπόθεση μόνο των ειδικών επιστημόνων, αλλά θα πρέπει να αντιμετωπίζεται με σοβαρότητα τόσο από τους εκπαιδευτικούς όσο και από τους γονείς των παιδιών.

collagealkool collagealkool2

ΘΕΤΙΚΗ ΑΝΑΤΡΟΦΟΔΟΤΗΣΗ ΚΑΙ ΣΤΗΡΙΞΗ ΣΤΗ ΜΑΘΗΣΙΑΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ

Την Τρίτη 26 Μαρτίου η εκπαιδευτικός Σταυρακάκη Αρετή παρουσίασε, σε ενδοσχολική επιμόρφωση, στα μέλη του συλλόγου διδασκόντων το πρόγραμμα PBIS. Πρόκειται για το γνωστό μοντέλο POSITIVE BEHAVIOR INTERVENTIONS AND SUPPORTS (ΘΕΤΙΚΗ ΑΝΑΤΡΟΦΟΔΟΤΗΣΗ ΚΑΙ ΣΤΗΡΙΞΗ ΣΤΗ ΜΑΘΗΣΙΑΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ που βασίζεται σε έρευνες του πανεπιστημίου: UNIVERSITY OF OREGON, CANADA. Είναι ένα μοντέλο μαθησιακής διαδικασίας που χρησιμοποιείται ευρέως σε διάφορα σχολεία του κόσμου και εστιάζει στην καλλιέργεια ενός θετικού και ευχάριστου κλίματος εντός και εκτός τάξης διευκολύνοντας έτσι τη μαθησιακή διαδικασία και καθιστώντας μαθητές και εκπαιδευτικούς πιο ευτυχισμένους και ασφαλείς στο σχολικό περιβάλλον.

collage10

Ενημέρωση των μαθητών για την υγιεινή διατροφή

Την Τετάρτη 27 Μαρτίου η πραγματοποιήθηκε δράση στο πλαίσιο του μαθήματος «Ερευνητική Εργασία» από την εκπαιδευτικό Κουκαρούδη Δήμητρα. Συγκεκριμένα οι  μαθητές της Α’ Λυκείου και Β’ Γεωπονίας ενημερώθηκαν από την κ. Κατακη Γεωργία, Διαιτολόγο-Διατροφολόγο, για την υγιεινή διατροφή και τα ωφέλη της, με αφορμή το Πρόγραμμα Σχολικών Δραστηριοτήτων στο οποίο οι μαθητές έφτιαξαν μπάρες δημητριακών.

collage11