25η Συνάντηση: Μάθημα αστροφυσικής-Σελήνη: ο δορυφόρος της γης
Στην 25η ο Σπύρος Μποζιάρης, μαθητής Λυκείου, και ο Αργύρης Μποζιάρης, μαθητής Δημοτικού Σχολείου, παρουσίασαν τις γνώσεις για την αστρονομία και τον δορυφόρο της γης, τη Σελήνη.
Ο Σπύρος Μποζιάρης με την παρουσίαση «Ο μαγικός Κόσμος της Αστρονομίας» μας μίλησε:
Για την επιστήμη της αστρονομίας και τις τεχνολογικές εφαρμογές που έχει προσφέρει στην καθημερινή μας ζωή.
Για τη μεγάλη έκρηξη (Big Bang).
Για τα άστρα και τις μαύρες τρύπες.
Για τον διαχωρισμό αστρολογίας και αστρονομίας.
Ο Αργύρης Μποζιάρης με την παρουσίαση «Ο φίλος της Γης η Σελήνη» μας μίλησε:
• Για τον φυσικό δορυφόρο της Γης.
• Τις φάσεις της σελήνης.
Από τα πιο εντυπωσιακά της ημέρας ήταν η εφαρμογή Moon Phase and Libration 2023 της NASA την οποία μας έδειξε ο Αργύρης. Με αυτή την εφαρμογή, μπορεί κάποιος να δει σε ποια φάση θα βρίσκεται το φεγγάρι την ημέρα των γενεθλίων του. Τα παιδιά του ομίλου ενθουσιάστηκαν. Μπορείτε να δοκιμάσετε την εφαρμογή: https://svs.gsfc.nasa.gov/5048/
Ο Σπύρος και ο Αργύρης είχαν συνεργαστεί και στο παρελθόν με τον όμιλό μας.
Τους ευχαριστούμε για άλλη μια φορά!
(η φωτογραφία αναρτάται με άδεια της μητέρας)
24η Συνάντηση:Το μουσείο Κοτσανά στο σχολείο μας- Εκπαιδευτικό εργαστήριο: Αήρ και Ύδωρ
Στην 24η συνάντηση μας, ήρθε στο όμιλό μας το Μουσείο Αρχαίας Ελληνικής Τεχνολογίας Κοτσανά και υλοποίησε το εκπαιδευτικό εργαστήριο: «ἀήρ+ὕδωρ».
Το εργαστήριο υλοποιήθηκε σε δύο μέρη:
1) Τα παιδιά ενημερώθηκαν πώς οι αρχαίοι Έλληνες αξιοποίησαν τον αέρα και τον νερό για να δημιουργήσουν εφευρέσεις τις οποίες τις χρησιμοποιούσαν σε διάφορες κοινωνικές περιστάσεις της εποχής. Το μουσείο μετέφερε τον εξοπλισμό του στο σχολείο και τα διαφανή υλικά επέτρεψαν στα παιδιά να κατανοήσουν τον τρόπο λειτουργία τους και τους φυσικούς νόμους.
2) Τα παιδιά κατασκεύασαν τη δική τους κούπα του Πυθαγόρα. Πειραματίστηκαν με ποικιλία υλικών και με την εμψύχωση των υπευθύνων του προγράμματος δοκίμασαν διάφορες λύσεις και τεχνικές, ώστε μέσα από τη διερευνητική μάθηση να πετύχουν τη λειτουργία της κούπας του Πυθαγόρα.
Τα παιδιά απόλαυσαν το εκπαιδευτικό εργαστήριο και μέσα από το παιχνίδι, το πείραμα και την κατασκευή κατανόησαν πώς αυτές οι εφευρέσεις υπάρχουν και στη σύγχρονη ζωή.
23η Συνάντηση: Πείραμα «Κλιματική αλλαγή στο ποτήρι»
Στην 23η συνάντηση μιλήσαμε για την κλιματική αλλαγή και εκτελέσαμε το πείραμα «Κλιματική αλλαγή στο ποτήρι» για την κατανόησή της:
Το πείραμα παρουσιάζεται από την Όλγα Μιχαλοπούλου από το Perimeter Institute for Theoretical Physics. Πηγή: Επιστήμη για όλους – Σειρά πειραμάτων για παιδιά.
Επίσης, είδαμε τα εκπαιδευτικά βίντεο:
1) Το φαινόμενο του θερμοκηπίου από το European Space Agency, ESA
Σχετικά με το τελευταίο βίντεο, αναπτύχθηκε ένας ποιοτικός προβληματισμός από τα παιδιά και παρουσιάζουμε τις σκέψεις τους με τα ονόματα. Το βίντεο μάς ενημερώνει ότι τα δέντρα δεσμεύουν το διοξείδιο του άνθρακα και βοηθούν στο φαινόμενο του θερμοκηπίου. Ωστόσο τα δάση καταστρέφονται. Μία από τις λύσεις είναι οι τεχνολογίες από τη γεωμηχανική που θα δεσμεύουν το διοξείδιο του άνθρακα.
Το ερώτημα ήταν το εξής: Αυτές οι τεχνολογίες είναι λύση αντί για τα δέντρα;
Οι σκέψεις των παιδιών:
Αυτές οι τεχνολογίες θα καταναλώνουν ενέργεια και πάλι θα εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα (..) Μάξιμος.
Αν αυτές οι τεχνολογίες λειτουργούν με ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, το πρόβλημα δεν είναι ίδιο (..) Μάνος.
Τα δέντρα λύνουν το πρόβλημα όμως τα δάση θέλουν πολλά χρόνια για να δημιουργηθούν άρα οι τεχνολογίες αυτές μπορούν να βοηθήσουν πιο γρήγορα (..) Αριάνα.
Σχετικά με το Athens Science Festival 2024, όλη η δράση μας υπάρχει αναλυτικά στην παρακάτω παρουσίαση:
22η Συνάντηση: Προετοιμασία για το Athens Science Festival 2024
Στην 22η συνάντηση έγινε συζήτηση και προετοιμασία για το Athens Science Festival 2024.
Τα παιδιά χρησιμοποίησαν σε δύο ομάδες το Canvaγια να δημιουργήσουν ένα αφισάκι για το Athens Science Festival 2024 και το σήμα της ομάδας μας για το διαδικτυακό Science United Festival. Επίσης, έγινε επισκευή σε κατασκευή που θα παρουσιαστεί στο φεστιβάλ στην Τεχνόπολη του Δήμου Αθηναίων.
21η Συνάντηση: Κατασκευή Art Bots
Στην 21η συνάντηση κατασκευάσαμε Art Bots με ηλεκτρικά κυκλώματα και κινητήρες. Ακολουθούν οι δημιουργίες μας:
Αφού ολοκληρώθηκαν οι κατασκευές τέθηκε το εξής ερώτημα: Αν μία εταιρεία παιχνιδιών αποφάσιζε να σχεδιάσει και να παράγει την παραπάνω κατασκευή, τι υλικό θα επέλεγε; Διαφανές ή αδιαφανές; Μήπως το διαφανές υλικό μας επιτρέπει να κατανοήσουμε τον τρόπο κατασκευής και χάνει τον εμπορικό του χαρακτήρα; (το ερώτημα έχει επιρροή από το βιβλίο Black Box του Latour).
20η Συνάντηση: Τεχνολογία και προσβασιμότητα-Συνέντευξη με τον Πανορμίτη Πέτρου
Στην 20η συνάντηση μιλήσαμε διαδικτυακά με τον Πανορμίτη Πέτρου για την Τεχνολογία και την Αναπηρία. Ο Πανορμίτης χρησιμοποιεί και ο ίδιος υποστηρικτικές τεχνολογίες και είναι ειδικός σύμβουλος για ζητήματα προσβασιμότητας στον Δήμο Σύμης.
Έδειξε στα παιδιά τις προσπάθειες που γίνονται στο νησί του για να γίνει πιο προσβάσιμο. Δύο από τα πιο σημαντικά της παρουσίασής του είναι:
Οι τεχνολογίες αυτές είναι υποδομές.
Αυτές οι υποδομές είναι ωφέλιμες όχι μόνο για άτομα με κινητική αναπηρία αλλά και τα εμποδιζόμενα άτομα (π.χ. μίας έγκυος, ένας ηλικιωμένος).
Ακολουθεί το ερωτηματολόγιο για τις συναντήσεις 18 και 20:
19η Συνάντηση: Ιστορία της Επιστήμης/Γαλιλαίος-Κατασκευή: Χρονόμετρο νερού
Η 19η συνάντηση είχε ένα κομμάτι από την ιστορία της επιστήμης και σύντομο αφιέρωμα στον Γαλιλαίο. Η συνάντησή μας είχε τρία μέρη:
Α Μέρος:
Αναφορά στον Γαλιλαίο και την παρακολούθηση της παιδικής ταινίας: Μια Φορά Κι Έναν Καιρό Ήταν Η Επιστήμη – 9 – Ο Γαλιλαίος
Β Μέρος:
Απλή αναφορά ότι ο Γαλιλαίος ξεκίνησε πρώτος να κάνει επιστήμη χρησιμοποιώντας:
Το πείραμα
Επιστημονικά όργανα
Μαθηματικά
Γ Μέρος:Ο Γαλιλαίος στα πειράματά του με τα κεκλιμένα επίπεδα ήθελε να μετρήσει τον χρόνο. Ωστόσο δεν υπήρχαν χρονόμετρα και για αυτό ως εφευρέτης δημιούργησε ένα «χρονόμετρο νερού». Κατασκευάσαμε και εμείς «χρονόμετρο νερού» και κάναμε μετρήσεις σε κεκλιμένο επίπεδο.
18η συνάντηση: Τεχνολογία και Αναπηρία-Κατασκευή τεχνητού χεριού
Η 18η συνάντηση είχε ως θέμα: Τεχνολογία και Αναπηρία. Η συνάντηση είχε 2 μέρη:
Α) Το θεωρητικό μέρος
Μιλήσαμε για την αναπηρία και τις υποστηρικτικές τεχνολογίες. Τα πιο σημαντικά σημεία της συζήτησης ήταν τα εξής:
Η τεχνολογία δεν είναι μόνο μια ψηφιακή ή ηλεκτρική συσκευή (π.χ. μία συσκευή που μετατρέπει τον ήχο σε γραφή braile) αλλά και ένα μπαστούνι ενός τυφλού ανθρώπου.
Ένας άνθρωπος με αναπηρία χρησιμοποιεί την τεχνολογία για βοήθεια/υποστήριξη και υπάρχουν περιπτώσεις που δεν είναι απαραίτητη.
Και το παρακάτω για προβληματισμό και ευαισθητοποίηση:
17η Συνάντηση: Κατασκευή πυραύλου-Συνεργασία στο πλαίσιο του eTwinning
Ο όμιλός μας συμμετέχει στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα eTwinning με θέμα: Man and Machines.
Στο πλαίσιο της συνεργασίας και της ανταλλαγής μαθησιακών δραστηριοτήτων, υλοποιήσαμε μία ιδέα από το Δημοτικό Σχολείο Βασιλικού στη Ζάκυνθο και κατασκευάσαμε πυραύλους από απλά υλικά!
Κάθε παιδί ακολούθησε τις οδηγίες από βίντεο και με τη βοήθεια του συντονιστή της ομάδας του δημιούργησε την ατομική του κατασκευή. Οι οδηγίες βρίσκονται εδώ: https://youtu.be/0hThMoHB88w?si=de6pQ4fKjVqoOn4a
Μετά από την ολοκλήρωση της κατασκευής, ακολούθησαν στιγμές διασκέδασης και παιχνιδιού. Fun Fact: Η κατασκευή δοκιμάστηκε και σε κατοικίδια και λειτουργεί! Θα σας ευγνωμονεί για το νέο του παιχνίδι!
15η Συνάντηση: Newton (Νεύτων)- Κατασκευή καταπέλτη 2
Η 15η συνάντηση έχει δύο βασικές δραστηριότητες:
1) Η παιδική ταινία για τον Newton από τη γαλλική σειρά κινουμένων σχεδίων: Μια φορά κι έναν καιρό ήταν η επιστήμη.
2) Την κατασκευή ενός πιο πολύπλοκου καταπέλτη από την προηγούμενη φορά.
Οι καταπέλτες μας δε λειτούργησαν γιατί υπήρξε μια τεχνική δυσκολία: τα μολύβια δεν μπορούσαν να περάσουν μέσα από τα στενά καλαμάκια και προέκυψαν δυσκολίες στην τελική κίνηση του καταπέλτη. Η δυσκολία αυτή ήταν ωφέλιμη, επειδή τα παιδιά πειραματίστηκαν για να βρουν ισοδύναμες λύσεις, έκαναν μετατροπές, ακούστηκαν ιδέες όπως: «έχουμε τριβή».
14η Συνάντηση: Μηχανική-Κατασκευή καταπέλτη
Στην 14η συνάντηση ασχοληθήκαμε με τη μηχανική. Ο όμιλός μας υλοποιήθηκε σε δύο φάσεις:
Το θεωρητικό μέρος:
Μιλήσαμε με απλά λόγια για τη Μηχανική και τις βασικές της έννοιες: κίνηση και δυνάμεις. Ακολουθεί η σχετική παρουσίαση:
Κατασκευάσαμε καταπέλτες μέσα από ένα συμβολικό σενάριο: καταπέλτες για ειρηνικούς σκοπούς.
Τα παιδιά εργάστηκαν σε ομάδες με τον ρόλο που έχει ο καθένας, κατασκεύασαν και κυρίως έπαιξαν μετά την ολοκλήρωση των κατασκευών. Η μηχανική λοιπόν στην υπηρεσία της ειρήνης! Τα οριγκάμι ήταν ευγενική προσφορά από τον όμιλο: Οριγκάμι –Η τέχνη της χαρτοδιπλωτικής!
13η Συνάντηση: Επίσκεψη στο Ινστιτούτο Παστέρ
Η 13η συνάντηση πραγματοποιήθηκε εκτός σχολείου, στο Ινστιτούτο Παστέρ. Μας υποδέχτηκε η κ. Σωσσάνα Κολυβά η οποία μας ενημέρωσε για την ιστορία του Ινστιτούτου καθώς και για τον Παστέρ και τις ανακαλύψεις του.
Στη συνέχεια μπήκαμε ανά ομάδες σε δύο τύπους εργαστηρίων:
Εργαστήρια διάγνωσης. Σε αυτά γίνονται εργαστηριακές αναλύσεις για διάγνωση όπως για παράδειγμα η ανίχνευση ενός ιού όταν κάποιος νοσεί.
Εργαστήρια ποιοτικού ελέγχου. Σε αυτά πιστοποιείται η ποιότητα των εμβολίων και φαρμάκων πριν αυτά δοθούν στο κοινό.
Σε όλα τα εργαστήρια μας μίλησαν επιστήμονες με ειδίκευση, παρατηρήσαμε τον εργαστηριακό εξοπλισμό, τον τρόπο που εργάζονταν, εντυπωσιαστήκαμε με τους αυστηρούς κανόνες ασφάλειας.
Στο τέλος, καθίσαμε στον συνεδριακό χώρο του Παστέρ και η κ. Κολυβά άνοιξε μια αναστοχαστική συζήτηση σε δύο θέματα:
Γιατί είναι σημαντική η έρευνα των επιστημόνων για τη ζωή μας;
Στον όμιλό μας γιατί τα κορίτσια είναι λιγότερα από τα αγόρια; Παρατηρήσαμε ότι στο Παστέρ η πλειοψηφία του επιστημονικού προσωπικού είναι γυναίκες; Εμψύχωσε τα παιδιά ότι η επιστήμη και η τεχνολογία αφορά και τα δύο φύλα.
12η Συνάντηση: Κατασκευή σεισμογράφων
Στη 12η συνάντηση κατασκευάσαμε σεισμογράφους. Ένας από τους σεισμογράφους υπάρχει στη γωνιά του ομίλου στον διάδρομο που βρίσκονται οι ΣΤ τάξεις του δωδεκαθεσίου
και όποιο παιδί θέλει μπορεί να παίξει μαζί του και διερευνήσει τον τρόπο που λειτουργεί.
Επίσης, έγινε η πρώτη προσπάθεια να δουλέψουμε στον όμιλό μας με την κατανομή των ρόλων:
Στην 11η συνάντηση ασχοληθήκαμε με το φυσικό φαινόμενο του σεισμού. Είδαμε τη μυθολογία και την επιστημονική γνώση για το φαινόμενο, τα μέτρα προστασίας και το επιστημονικό όργανο μέτρησή τους, τον σεισμογράφο. Στην επόμενη συνάντηση θα κατασκευάσουμε από απλά υλικά σεισμογράφο και θα προσεγγίσουμε διαισθητικά έννοιες όπως η ένταση του σεισμού, ο επιφανειακός σεισμός κλπ.
Όλο το υλικό της ημέρας βρίσκεται στην παρακάτω παρουσίαση (κάντε κλικ στην παρακάτω εικόνα):
Το 2023 έκλεισε με μία επίσκεψη. Ο Σπύρος Μποζιάρης, μαθητής Λυκείου, παρουσίασε στα παιδιά τη ρομποτική σκούπα (πώς λειτουργεί, το περιβάλλον στο κινητό με το οποίο την προγραμματίζει, τους αισθητήρες της κ.α.). Η σκούπα έχει παρόμοια συμπεριφορά με τα ρομποτάκια Edison όταν αυτά προγραμματίζονται να λειτουργούν με τους αισθητήρες ανίχνευσης εμποδίων. Παρατηρήσαμε τη σκούπα να λειτουργεί ταυτόχρονα με τα ρομποτάκια και μιλήσαμε για αυτή την τεχνολογία.
Το πιο σημαντικό της 10ης συνάντησης, δεν ήταν η τεχνολογική γνώση αλλά η συζήτηση γύρω από αυτή, ώστε να αναδειχθεί το «κοινωνικό» της τεχνολογίας. Ο Σπύρος με τις ικανότητές του και στην επικοινωνία, άνοιξε σημαντικά θέματα συζήτησης και τα απάντησε στα παιδιά. Μερικά από αυτά ήταν:
Ως νέος έχει δικαίωμα να βγάλει χαρτζιλίκι από τον προγραμματισμό; Και αν έχει κάποια καλή ιδέα, πώς ξέρει ότι δε θα τη χάσει..
Τι είναι τελικά μηχανή και τι ρομπότ ή πότε μια μηχανή γίνεται ρομπότ;
Γιατί ένα ΑΤΜ είναι μηχανή και η σκούπα ρομπότ;
Χρειαζόμαστε πάντα έναν ειδικό-προγραμματιστή ή υπάρχουν περιβάλλοντα προγραμματισμού που μπορούμε να τα μάθουμε σχετικά εύκολα;
Θέλουμε να μοιάσουμε στον Σπύρο και γιατί; Πώς θα τα καταφέρουμε;
Χρειάζεται να έχουμε ως μεγάλο στόχο (αυτοσκοπό) την τεχνολογική γνώση ή υπάρχουν και άλλες προτεραιότητες όπως η καλλιτεχνική γνώση;
(η φωτογραφία αναρτάται με άδεια της μητέρας)
Ευχαριστούμε τον Σπύρο και τον αδερφό του Αργύρη που μοιράστηκαν γνώσεις, προβληματισμό, ενθουσιασμό.
9η Συνάντηση: Προγραμματισμός του Edison Robot v2.0 -Το καλύτερο πρόγραμμα με EDblocks
Στην τελευταία συνάντηση δημιουργήθηκαν 4 ομάδες και παίξαμε ένα μικρό διαγωνισμό για «Το Καλύτερο πρόγραμμα με EdBlocks». Τα ονόματα των ομάδων και τα κριτήρια για το καλύτερο πρόγραμμα είναι στις παρακάτω φωτογραφίες.
Το ζητούμενο δεν ήταν ποια ομάδα θα νικήσει αλλά η επικοινωνία, η συνεργασία, οι δοκιμές, οι βελτιώσεις, η φαντασία κατά τον προγραμματισμό του ρομπότ. Ένα από τα πιο θετικά της ημέρας ήταν ότι κάποια από τα μικρότερα παιδιά του ομίλου μας (Τεταρτάκια) σκέφτηκαν να δημιουργήσουν ένα πρόγραμμα το οποίο θα δουλεύει όπως το περιέγραφαν (κριτήριο 1) και θα έχει όσες εντολές χρειάζεται (κριτήριο 3). Ταυτόχρονα απέφυγαν να δοκιμάσουν κάτι τολμηρό (κριτήριο 2) το οποίο πιθανόν να τα δυσκόλευε στα άλλα δύο κριτήρια. Συνεπώς, επέλεξαν κάτι σίγουρο το οποίο θα λειτουργεί παρά να σχεδιάσουν κάτι εντυπωσιακό που πιθανόν να μην έχει κάποιο αποτέλεσμα.
8η Συνάντηση: Επίσκεψη του βιολόγου γενετιστή κ. Κουσουνάδη-Εργαστηριακή δραστηριότητα: απομόνωση DNA
Στην 8η συνάντηση μας επισκέφθηκε ο βιολόγος-γενετιστής Αντώνης Κουσουνάδης με τον υιό του Κάρολο. Εργαστήκαμε ως πειραματιστές-βιολόγοι σε εργαστήριο και με την καθοδήγηση του κ. Αντώνη πραγματοποιήσαμε την εργαστηριακή δραστηριότητα: απομόνωση DNAαπό μπανάνες. Ακολουθούν οι δραστηριότητες της ημέρας:
1) Παρουσίαση για τις μονάδες της ζωής
2) Παρατήρηση κυττάρων με το το μικροσκόπιο
3) Απομόνωση DNA από μπανάνες
Η δραστηριότητα υλοποιήθηκε με απλά υλικά και μπορεί να επαναληφθεί στο σπίτι υπό την επίβλεψη κάποιου ενήλικου στη χρήση του οινοπνεύματος. Παρακάτω επισυνάπτονται και οι οδηγίες και η παρουσίαση της ημέρας.
Επισυνάπτονται η παρουσίαση και οι οδηγίες για την εργαστηριακή δραστηριότητα (απομόνωση DNA):
7η Συνάντηση: Προγραμματισμός Edison Robot v2.0 με EDblocks
Στην έβδομη συνάντηση, χρησιμοποιήσαμε προγραμματισμό EDblocks για το καινούριο μας ρομποτάκι. Ο προγραμματισμός EDblocks, όπως και αυτός που χρησιμοποιήσαμε στο WEDO.2 Lego, έχει παιγνιώδη χαρακτήρα και βασίζεται σε πλακίδια εντολών.
Κάθε ομάδα αντέγραψε ένα παράδειγμα προγραμματισμού από τον πίνακα και στη συνέχεια δημιούργησε το δικό της πρόγραμμα και έλεγξε τη λειτουργία του στο ρομποτάκι.
Το αποκορύφωμα τη συνάντησης ήταν όταν μία ομάδα δημιούργησε ένα πιο σύνθετο πρόγραμμα και όλες μαζί οι ομάδες συζήτησαν γιατί δε λειτουργεί στην πράξη ο σχεδιασμός. Λάθη στο πρόγραμμα, τεχνικά λάθη στην πίστα που σχεδιάστηκε για το ρομπότ;
Ακούστηκαν προτάσεις, υποθέσεις, έγιναν δοκιμές ενώ μία ομάδα δημιούργησε δική της πίστα για να ελέγξει τις συνθήκες κίνησης του ρομπότ.
6η συνάντηση: Edison Robot v2.0-Παιχνίδι με αισθητήρες-Barcodes
Στην 6η συνάντηση ασχοληθήκαμε με το ρομπότ Edison. Το Edison είναι ένα εκπαιδευτικό ρομπότ, γιατί χρησιμοποιείται στην εκπαίδευση για διερευνητική μάθηση, αλλά και ψυχαγωγικό, επειδή χρησιμοποιείται για παιχνίδι. Γνωρίσαμε τον τρόπο λειτουργίας του (κουμπιά, αισθητήρες) και τους 3 τρόπους προγραμματισμού του (barcodes, Edblocks, Edscratch). Στην πράξη, μεταφέραμε τον προγραμματισμό με barcodes στο ρομποτάκι και παίξαμε με τους αισθητήρες ήχου και φωτός. Ως επέκταση, μιλήσαμε για barcodes και Qrcodes στην καθημερινή ζωή.
Όλες οι δραστηριότητες της ημέρας στην παρακάτω παρουσίαση:
5η συνάντηση: Δύο μη επανδρωμένα οχήματα σε συνεργασία-Δύο Παρουσιάσεις παιδιών για μη επανδρωμένα οχήματα της NASA
Η 5η συνάντηση ήταν η τελευταία με τη ρομποτική WeDo.2. Στο τελευταίο σενάριο εργασίας, οι ομάδες χρειάστηκε να συνεργαστούν ανά δύο. Πιο συγκεκριμένα, η «αποστολή» ήταν δύο Milo να αναλάβουν την από κοινού μεταφορά ενός δείγματος φυτού. Για την επιτυχή ολοκλήρωση ήταν απαραίτητη η ακρίβεια στην κατασκευή της ένωσης των δύο οχημάτων και ο κοινός προγραμματισμός των οχημάτων.
Και στην 5η συνάντηση είχαμε δύο παρουσιάσεις από τα παιδιά για μη επανδρωμένα οχήματα. Η Έλενα παρουσίασε την ιστορία των μη επανδρωμένων οχημάτων της NASA και τις προσεδαφίσεις τους και ο Γιώργος με τον Μάνο τοCuriosity και την προσεδάφισή του. Τα παιδιά αξίζουν πολλά συγχαρητήρια για τον σχεδιασμό του powerpoint, τον ενθουσιασμό και τις ικανότητες παρουσίασης.
4η συνάντηση: Αισθητήρας Ραντάρ στο Milo-Παρουσίαση μαθητών για το Perseverance της NASA
Για την 4η συνάντηση, ο Μάνος και ο Γιώργος μας μίλησαν για το μη επανδρωμένο όχημά Perseverance της NASA με τη δική τους παρουσίαση. Η παρουσίαση ήταν εξαιρετική και σας παρακαλούμε να τη δείτε! Η πρωτοβουλία και η υλοποίηση αυτής της δραστηριότητας ανήκει αποκλειστικά στον Μάνο και στον Γιώργο και αξίζουν συγχαρητήρια!
Επίσης, τοποθέτησαμε στον Milo νέο αισθητήρα ο οποίος λειτουργεί σαν ραντάρ που στέλνει μήνυμα σε δορυφόρο. Κάποια παιδιά με δική τους πρωτοβουλία τροποποίησαν τον αισθητήρα και τον μετέτρεψαν σε κουμπί, ώστε ο Milo να κινείται εμπρός, πίσω και να σταματά.
3η συνάντηση: Milo και αισθητήρας κίνησης-Μη επανδρωμένο όχημα Curiosity
Στην 3η συνάντηση τοποθετήσαμε στον Milo έναν αισθητήρα για να εντοπίσει κάποιο αντικείμενο. Όπως το Curiosity της Nasa που είδαμε στο βίντεο, έτσι και ο Milo έχει τα εργαλεία για μία εξερεύνηση. Για να ξεκινήσει η δική του «αποστολή» τον προγραμματίσαμε.
Πατήστε πάνω στην παρακάτω εικόνα για να δείτε την παρουσίαση:
2η συνάντηση: Η κατασκευή Milo-Επίσκεψη στο όμιλο του κ. Λάριου
Στη 2η συνάντηση αξιοποιήσαμε το κιτ ρομποτικής WeDo.2 της Lego Education, κατασκευάσαμε τον Milo ο οποίος έχει τα χαρακτηριστικά ενός μη επανδρωμένου οχήματος, προγραμματίσαμε την κατασκευή μας με τάμπλετ. Επίσης, είχαμε την χαρά και την τιμή να μας επισκεφθεί ο κ. Νικόλαος Λάριος, ο οποίος είναι Εργαστηριακό Διδακτικό Προσωπικό (ΕΔΙΠ) στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Αθηνών. Ο κ. Λάριος παρουσίασε στα παιδιά τις βασικές έννοιες για τα μη επανδρωμένα οχήματα και στη συνέχεια εμψύχωσε τις προσπάθειες των ομάδων στην κατασκευή και στον προγραμματισμό του Milo.
Όλο το υλικό και τα νέα μας βρίσκονται στην παρακάτω ψηφιακή εφημερίδα:
(Πατήστε πάνω στην εφημερίδα για να τα δείτε)
1η συνάντηση: Τι είναι επιστήμη και τεχνολογία-Κατασκευή ρομπότ-ακρίδα
Στην 1η συνάντηση μιλήσαμε για το τι είναι τεχνολογία και καταλήξαμε ότι είναι κάτι που κατασκευάζει ο άνθρωπος και το χρησιμοποιεί για κάποιον σκοπό. Επίσης, τεχνολογία δεν είναι μόνο το μέταλλο ή το ψηφιακό αλλά και κατασκευές από υλικά όπως το ξύλο κ.α. Ένα μανταλάκι είναι τεχνολογία. Αναφερθήκαμε στην ιδέα των ρομπότ και δώσαμε παραδείγματα όπως για παράδειγμα η σκούπα. Τέλος, καθώς κατασκευάζαμε το ρομπότ-ακρίδα από καθημερινά υλικά και συζητούσαμε για τις τεχνικές δυσκολίες: «σταμάτησε να δουλεύει…», «κόπηκε το καλώδιο…», «αυτό θέλει έτσι…», «να συνδεθεί εκεί…», «θέλει υπομονή…» κλπ.
Πατήστε πάνω στην παρακάτω εικόνα για να δείτε την παρουσίαση:
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.ΕντάξειΔιαβάστε περισσότεραΜη αποδοχή