Αρχική » ΠΡΟ.Προγράμματα 2023-24

ΠΡΟ.Προγράμματα 2023-24

Λίγα λόγια για το πρόγραμμα που θα πραγματοποιήσει η Γ τάξη:

Το πρόγραμμα «Το παιδί, η πόλη και τα μνημεία», που πραγματοποιείται για όγδοη συνεχή χρονιά, αποτελεί πρωτοβουλία του Δήμου Αθηναίων και υλοποιείται από την Τεχνόπολη Δήμου Αθηναίων σε συνεργασία με τις Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Α΄Αθήνας, και με την Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών (διά του Γραφείου Διασύνδεσης της Σχολής). Έχει την αιγίδα της Προεδρίας της Δημοκρατίας. Στόχος του είναι να συμβάλει, μέσα από την εκπαιδευτική διαδικασία, στη διαμόρφωση ενεργών πολιτών που γνωρίζουν την πόλη και την εξέλιξή της, που εκτιμούν και προστατεύουν τα δημόσια έργα τέχνης, τα μνημεία και κατ’ επέκταση τον δημόσιο χώρο.

Ειδικότερα, έχει στόχους:

  • τη γνωριμία των μαθητών /τριών με μνημεία, τοπόσημα, οδωνύμια, χαρακτηριστικά στοιχεία και υπαίθρια έργα τέχνης της γειτονιάς τους και ευρύτερα της πόλης και τη συνειδητοποίηση της ιστορικής και κοινωνικής αξίας τους, καθώς και της θέσης τους στη μνήμη της πόλης.
  • την κατανόηση της σχέσης των μνημείων, των τοπωνυμίων, των τοπόσημων με την ταυτότητα της πόλης
  • την ευαισθητοποίηση της σχολικής και ευρύτερης κοινότητας για την προστασία και την ανάδειξη της ιστορικής μνήμης στην πόλη την καλλιέργεια δεξιοτήτων του ενεργού πολίτη.

ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΟ-ΠΙΛΟΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ:

 “ΚΟΙΝΟΤΗΤΕΣ ΜΑΘΗΣΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΟΜΟΤΕΧΝΩΝ/ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΕΣ ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ”

 

Το σχολείο μας κατά το σχολικό έτος συμμετέχει στη δράση ‘’Κοινότητες Μάθησης: Αξιολόγηση Ομοτέχνων/Συνεργατικές Πρακτικές Εκπαιδευτικών” μέρος του προγράμματος “Το Σχολείο Οργανισμός και Κοινότητα Μάθησης”(ΟΚΜ) αποτελεί ένα διακριτό εναλλακτικό παράδειγμα οργάνωσης, διοίκησης και λειτουργίας των σχολικών μονάδων, που προτάσσει τη μάθηση, προωθεί την καινοτομία και τη δημιουργικότητα, ενισχύει την επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών, βελτιώνει τα εκπαιδευτικά αποτελέσματα και εμπεδώνει κλίμα εμπιστοσύνης ανάμεσα στο σχολείο, την πολιτεία και την κοινωνία.

Το σχολείο σταδιακά μετασχηματίζεται σε  “Οργανισμό και Κοινότητα Μάθησης” μέσα από διαδικασίες συνεχούς ανατροφοδότησης, συνεργασίας και αλληλεπίδρασης μεταξύ των μελών του. Οι εκπαιδευτικοί που συμμετέχουν στο πρόγραμμα ανταλλάσσουν μεταξύ τους παιδαγωγικές πρακτικές, πραγματοποιούν μαθησιακούς περιπάτους ο /η ένας /μία στην τάξη του/της άλλου/ης , παρατηρήσεις κατά τη διδασκαλία μαθησιακών αντικειμένων , αναζητούν από κοινού τεχνικές βελτίωσης των διδακτικών και παιδαγωγικών πρακτικών τους.

Το πρόγραμμα διαρθρώνεται σε στάδια και υποστηρίζεται  από Επιστημονική Ομάδα, η οποία πραγματοποιεί συναντήσεις με τους/τις εμπλεκόμενους εκπαιδευτικούς και ημερίδες παρουσίασης των παραγόμενων αποτελεσμάτων.


Το σχολείο μας πήρε μέρος στην ημερίδα της ΔΙΠΕ Ανατολικής Αττικής στο ΥΠΑΙΘΑ με θέμα “Οι εκπαιδευτικοί μιλούν για τον εαυτό τους” του ερευνητικού πιλοτικού προγράμματος “Το σχολείο ως Οργανισμός και Κοινότητα μάθησης“, που πραγματοποιήθηκε το Σάββατο, 24/2/2024, στην αίθουσα “Γαλάτεια Σαράντη”, του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού.

Οι εκπαιδευτικοί του σχολείου μας που συμμετέχουν στο πρόγραμμα, είχαν την ευκαιρία να μοιραστούν τις εμπειρίες τους και να ανταλλάξουν απόψεις με εκπαιδευτικούς από ολόκληρη την Ελλάδα.

εικόνα Viber 2024 02 25 19 34 00 324εικόνα Viber 2024 02 25 19 34 01 132


 

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΕΡΣΕΦΟΝΗ  «ΜΑΘΑΙΝΩ ΝΑ ΑΝΑΚΥΚΛΩΝΩ»

 

Το σχολείο μας συμμετέχει για δεύτερη χρονιά στο πρόγραμμα «Μαθαίνω να ανακυκλώνω».

 

  • Το πρόγραμμα προϋποθέτει εγκατάσταση κατάλληλων κάδων για τα διαφορετικά ρεύματα υλικών (Χαρτί, Πλαστικά PET, Λοιπά Πλαστικά, Μέταλλα, Ηλεκτρικές συσκευές, Μικρές Μπαταρίες).
  • Έγιναν ενημερωτικές συναντήσεις ,από συνεργάτες του προγράμματος ,σε μαθητές/τριες . Έτσι σε όλες τις τάξεις, δόθηκε έμφαση να γνωρίσουν τα υλικά και να συζητήσουν  την προέλευση τους. Στα παιδιά έκανε ιδιαίτερη εντύπωση η διαφορά ανάμεσα στα διάφορα μέταλλα ή τα διαφορετικά πλαστικά.
  • Εξηγήθηκε επίσης η σημασία της διαλογής τους στην πηγή και βγήκε το συμπέρασμα , ότι εάν παραδίδουμε στον δήμο τα ανακυκλώσιμα υλικά ανακατεμένα, όπως συμβαίνει στον μπλε κάδο, απαιτείται κόστος και ανθρώπινη εργασία για να τα ξεχωρίσουμε, οπότε συχνά αυτό το κόστος ξεπερνά την αξία των υλικών.
  • Έτσι, με βάση το πρόγραμμα η συλλογή των υλικών γίνεται στην πηγή.

Άνοιγμα μενού
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση