Συμμετοχές σε Διαγωνισμούς
Μαθητικός Διαγωνισμός Πληροφορικής και Υπολογιστικής Σκέψης Bebras (Κάστορας) 2024-2025
Πολλά ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ στους μαθητές και μαθήτριες μας του τμήματος 3 με 4 ολοημέρου, που συμμετείχαν με ιδιαίτερη χαρά στον διαγωνισμό Πληροφορικής και Υπολογιστικής Σκέψης Bebras.
Ο διαγωνισμός «Κάστορας» αποτελεί, σήμερα, μια διεθνή πρωτοβουλία της ομώνυμης κοινότητας (Bebras), με σκοπό την προώθηση της Πληροφορικής (ή Επιστήμης των Υπολογιστών) και της Υπολογιστικής Σκέψης μεταξύ μαθητών και μαθητριών όλων των ηλικιών. Στην ουσία πρόκειται για μια ευχάριστη και ανταποδοτική πρόκληση και η συμμετοχή των παιδιών σε αυτόν θα τα βοηθήσει να εξοικειωθούν με έννοιες και πρακτικές της Πληροφορικής. Συμμετέχοντας στον διαγωνισμό καλούνται να λύσουν προβλήματα χρησιμοποιώντας τη λογική, την παρατηρητικότητα, την κριτική και την υπολογιστική τους σκέψη.
H συμμετοχή είχε διάρκεια 45 λεπτά και αφορούσε την απάντηση 10 σύντομων προβλημάτων ή ερωτήσεων πολλαπλών επιλογών που απαιτούσαν την εφαρμογή λογικής, παρατηρητικότητας και υπολογιστικής σκέψης. Τα θέματα ήταν διασκεδαστικά και ελκυστικά και βασίζονταν σε σημαντικά προβλήματα που συχνά αντιμετωπίζουν οι επιστήμονες της Πληροφορικής. Ήταν δε διατυπωμένα με τέτοιο τρόπο ώστε να μην απαιτούν προηγούμενη τυπική γνώση για να απαντηθούν, αλλά κριτική σκέψη και υπολογιστική νοοτροπία.
Ένα μεγάλο ΜΠΡΑΒΟ στους μαθητές:
Σκίουροι Α’-Β’ Δημοτικού:
Ηλιοπούλου Μαρία
Μαρτέτσιουκ Σοφία
Σώτηρα Εμμέλεια
Μπακοπάνου Αγγελίνα
Καραμπούλης Γεώργιος
Σκαντζόχοιροι Γ’-Δ’ Δημοτικού:
Κατσαρός Θάνος
Κάστορες Ε’-ΣΤ’ Δημοτικού:
Κοντομητράς Σωτήριος
Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού 2024
Όπως κάθε χρόνο, έτσι και φέτος διοργανώσαμε πολλές και ξεχωριστές δράσεις μέσα στον Οκτώβριο για την Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κώδικα EUCODEWEEK 2024.
Σκοπός της συμμετοχής μας στον ευρωπαικό διαγωνισμό είναι ο προβληματισμός και ο δημιουργικός διάλογος – συνεργασία στην υλοποίηση δραστηριοτήτων – προγραμμάτων.
Στόχος μας είναι η ανάπτυξη της ικανότητας των παιδιών να επιλύουν προβλήματα και να καλλιεργούν τον αλγοριθμικό τρόπο σκέψης.
Οι δραστηριότητες που υλοποιήσαμε, ήταν προσαρμοσμένες ανάλογα με την ηλικία τους για εξοικειωθούν με τη χρήση και τον προγραμματισμό των διάφορων ρομπότ:
Στην Α΄ τάξη τα παιδιά αναγνωρίζουν το αρχικό τους γράμμα στη πίστα και προγραμματίζουν το Beebot να κινηθεί στο σωστό γράμμα του κάθε παιδιού. Με αυτή τη δραστηριότητα τα παιδιά θα έχουν εκπαιδεύσει την εκπαιδευτική τους αξία για την ανάπτυξη γεωχωρικών δεξιοτήτων.
Στην Β΄ τάξη το ένα παιδί ζωγραφίζει ένα επίπεδο γεωμετρικό σχήμα με μαύρο μαρκαδόρο σε ένα πλέγμα του φύλου εργασίας και μετά τον δίνει στον διπλανό του να το κωδικοποιήσει με τον αριθμό 1 για κάθε μαύρο τετράγωνο και για κάθε λευκό τετράγωνο το 0. Στο τέλος το ελέγχουν μαζί και αλλάζουν ρόλους. Με αυτή τη δραστηριότητα τα παιδιά θα έχουν εκπαιδεύσει την εκπαιδευτική τους αξία για τις μαθηματικές δεξιότητες.
Στην Γ΄ τάξη συνεργάστηκαν όλα τα παιδιά και έφτιαξαν μία πίστα πόλη και προγραμμάτιζαν το ρομπότ να συλλέγει σκουπίδια από τους δρόμους και να τα πηγαίνει στον ανάλογο κάδο της επιχείρησης ανακύκλωσης των σκουπιδιών. Με αυτή τη δραστηριότητα τα παιδιά θα γνωρίσουν τον ρόλο των φυσικών επιστήμων στην εκπαίδευση STEM.
Στην Δ΄ τάξη συνεργάστηκαν όλα τα παιδιά και έφτιαξαν μία πίστα θάλασσα και δημιούργησαν μία βάρκα με ένα ρομπότ που συλλέγει πλαστικά σκουπίδια από τη θάλασσα. Με αυτή τη δραστηριότητα τα παιδιά θα εμβαθύνουν σημαντικά τις γνώσεις τους και θα τους διδάξουν δεξιότητες ικανές να υποστηρίξουν την μελλοντική τους πορεία στην κοινωνία του αύριο.
Στην Ε΄ τάξη τα παιδιά προγραμματίζουν με το Scratch το όνομα τους και παίζουν μπέιζμπολ. Με αυτή τη δραστηριότητα τα παιδιά θα εκπαιδευτούν στις βασικές αρχές προγραμματισμού.
Στην ΣΤ΄ τάξη τα παιδιά προγραμματίζουν με το Scratch τις δικές τους διαδραστικές ιστορίες – Πηγαίνοντας μια ημέρα στο σχολείο. Με αυτή τη δραστηριότητα τα παιδιά θα ενισχύσουν την δημιουργικότητα και τις δεξιότητες προγραμματισμού.
E-TWINNING! 2023 – 2024 Γ2 “Tell me your classroom rules”
Σε αυτό το Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα εργάστηκαν και συνεργάστηκαν μαθητές από χώρες της Ευρώπης! Μιλήσαμε για τους κανόνες της τάξης μέσα από δραστηριότητες γεμάτες παιχνίδι και δημιουργικότητα!
Στη Σκιά του Κυβερνήτη
Ταινία μικρού μήκους από το ΣΤ 1 τμήμα του 1ου Δημοτικού Σχολείου Τρίπολης
που εξιστορεί τα γεγονότα που οδήγησαν στην δολοφονία του
Ιωάννη Καποδίστρια.
Καμαρώνουμε για την άψογη σας παρουσίαση στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Ρομποτικής 2024!
Η Διευθύντρια, κ. Αρκαμούζη Κυριακή και ο Σύλλογος Διδασκόντων του 1ου Δημοτικού Σχολείου Τρίπολης καμαρώνουμε για τη συμμετοχή των μαθητών μας στον Περιφερειακό Διαγωνισμό Ρομποτικής STEM 2024 με τίτλο “Μεσόγειος: Πηγή Ζωής και Πολιτισμού”, που έλαβε χώρα σήμερα Κυριακή 3 Μαρτίου 2024, στα Εκπαιδευτήρια Μπουγά στην Καλαμάτα.
Αισθανόμαστε υπερήφανοι για τους μαθητές μας και σας ευχόμαστε, αγαπητά μας παιδιά, πολλά συγχαρητήρια για την άψογη σας παρουσίαση στον Διαγωνισμό Ρομποτικής, στην Ανοικτή Κατηγορία STEM «Οι απλές μηχανές ενώνουν τη Μεσόγειο Θάλασσα».
Οι μικροί μας μαθητές, Κοντομητράς Σωτήριος, Τζεβάκος Ιωάννης, Καραμπούλης Γεώργιος και Μαχαίρας Γεώργιος, οι οποίοι παρακολουθούν το ολοήμερο τμήμα 3.00μ.μ. – 4.00μ.μ. του σχολείου μας, ανακάλυψαν τα προβλήματα που έχουμε προκαλέσει εμείς οι άνθρωποι στον πλανήτη μας και προσπάθησαν να τα μειώσουν με κατασκευές από απλές μηχανές.
Η συμμετοχή στον διαγωνισμό ρομποτικής συνιστά μια μοναδική εμπειρία για τα παιδιά, γι’ αυτό τα θερμά μας συγχαρητήρια και στην εκπαιδευτικό μας, κ. Τσίρμπα Κωνσταντίνα, καθηγήτρια Πληροφορικής, για την καθοδήγηση και τον παιγνιώδη τρόπο με τον οποίο προσπαθεί να μυήσει τους μαθητές μας σ’ έναν κόσμο τεχνολογίας.
Επίσης, ένα μεγάλο ευχαριστώ και στους γονείς των μαθητών αυτών, που όχι μόνο επέτρεψαν κι ενθάρρυναν τη συμμετοχή τους στον Διαγωνισμό, αλλά και τα συνόδευσαν μέχρι την Καλαμάτα για να παρουσιάσουν το έργο τους.
Και πάλι πολλά μπράβο στα παιδιά μας και σας ευχόμαστε να είστε πάντα υγιείς, δημιουργικοί και να πετάτε όσο πιο ψηλά μπορείτε. Γιατί όσο πιο υψηλούς στόχους βάλετε, τόσο πιο ψηλά θα φτάσετε!