ΔΡΑΣΕΙΣ
Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού 2024
Όπως κάθε χρόνο, έτσι και φέτος διοργανώσαμε πολλές και ξεχωριστές δράσεις μέσα στον Οκτώβριο για την Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κώδικα EUCODEWEEK 2024.
Σκοπός της συμμετοχής μας στον ευρωπαικό διαγωνισμό είναι ο προβληματισμός και ο δημιουργικός διάλογος – συνεργασία στην υλοποίηση δραστηριοτήτων – προγραμμάτων.
Στόχος μας είναι η ανάπτυξη της ικανότητας των παιδιών να επιλύουν προβλήματα και να καλλιεργούν τον αλγοριθμικό τρόπο σκέψης.
Οι δραστηριότητες που υλοποιήσαμε, ήταν προσαρμοσμένες ανάλογα με την ηλικία τους για να εξοικειωθούν με τη χρήση και τον προγραμματισμό των διάφορων ρομπότ:
Στην Α΄ τάξη τα παιδιά αναγνωρίζουν το αρχικό τους γράμμα στη πίστα και προγραμματίζουν το Beebot να κινηθεί στο σωστό γράμμα του κάθε παιδιού. Με αυτή τη δραστηριότητα τα παιδιά θα έχουν εκπαιδεύσει την εκπαιδευτική τους αξία για την ανάπτυξη γεωχωρικών δεξιοτήτων.
Στην Β΄ τάξη το ένα παιδί ζωγραφίζει ένα επίπεδο γεωμετρικό σχήμα με μαύρο μαρκαδόρο σε ένα πλέγμα του φύλου εργασίας και μετά τον δίνει στον διπλανό του να το κωδικοποιήσει με τον αριθμό 1 για κάθε μαύρο τετράγωνο και για κάθε λευκό τετράγωνο το 0. Στο τέλος το ελέγχουν μαζί και αλλάζουν ρόλους. Με αυτή τη δραστηριότητα τα παιδιά θα έχουν εκπαιδεύσει την εκπαιδευτική τους αξία για τις μαθηματικές δεξιότητες.
Στην Γ΄ τάξη συνεργάστηκαν όλα τα παιδιά και έφτιαξαν μία πίστα πόλη και προγραμμάτιζαν το ρομπότ να συλλέγει σκουπίδια από τους δρόμους και να τα πηγαίνει στον ανάλογο κάδο της επιχείρησης ανακύκλωσης των σκουπιδιών. Με αυτή τη δραστηριότητα τα παιδιά θα γνωρίσουν τον ρόλο των φυσικών επιστήμων στην εκπαίδευση STEM.
Στην Δ΄ τάξη συνεργάστηκαν όλα τα παιδιά και έφτιαξαν μία πίστα θάλασσα και δημιούργησαν μία βάρκα με ένα ρομπότ που συλλέγει πλαστικά σκουπίδια από τη θάλασσα. Με αυτή τη δραστηριότητα τα παιδιά θα εμβαθύνουν σημαντικά τις γνώσεις τους και θα τους διδάξουν δεξιότητες ικανές να υποστηρίξουν την μελλοντική τους πορεία στην κοινωνία του αύριο.
Στην Ε΄ τάξη τα παιδιά προγραμματίζουν με το Scratch το όνομα τους και παίζουν μπέιζμπολ. Με αυτή τη δραστηριότητα τα παιδιά θα εκπαιδευτούν στις βασικές αρχές προγραμματισμού.
Στην ΣΤ΄ τάξη τα παιδιά προγραμματίζουν με το Scratch τις δικές τους διαδραστικές ιστορίες – Πηγαίνοντας μια ημέρα στο σχολείο. Με αυτή τη δραστηριότητα τα παιδιά θα ενισχύσουν την δημιουργικότητα και τις δεξιότητες προγραμματισμού.
28η Οκτωβρίου 1940
Οι μαθητές της Γ ‘ τάξης επισκέφτηκαν το Πολεμικό Μουσείο Τρίπολης. Ξεναγήθηκαν στα εκθέματα του Μουσείου: όπλα, στολές των αγωνιστών του ’40 και φωτογραφίες από τις μάχες των Ελλήνων με τους Ιταλούς και τους Γερμανούς κατά τον Β’ Παγκόσμιο πόλεμο. Τα παιδιά προς τιμή των ηρώων είπαν ποιήματα και τραγούδια!









