Χριστουγεννιάτικα έθιμα & κατασκευές από τους μαθητές του Τμήματος Ένταξης

Το χριστόψωμο

Το χριστόψωμο είναι ένα ψωμί που το φτιάχνουν οι νοικοκυρές παραμονή των Χριστουγέννων. Φτιάχνουν πάνω σε αυτό ένα σταυρό και το στολίζουν με διάφορα σχέδια με ζύμη.
Υλικά
1 κιλό αλεύρι για όλες τις χρήσεις
2 φακελάκια μαγιά
1/2 κ.γλ. αλάτι
2 κ.γλ. ζάχαρη
2 κ.σ. γλυκάνισο
3-4 κομματάκια μαστίχα θρυμματισμένη
1/2 κ.γλ. μαχλέπι σκόνη
λίγο σουσάμι
λίγο βούτυρο και αλεύρι για το ταψί μας

Εκτέλεση

Βράζουμε το γλυκάνισο με δυο φλιτζάνια νερό και κρατάμε το ζουμί. Σε μια λεκάνη ρίχνουμε το αλεύρι και κάνουμε μια λακουβίτσα στο κέντρο. Ρίχνουμε τη μαγιά, το αλάτι και τη ζάχαρη, προσθέτουμε τη μαστίχα και το μαχλέπι και σιγά σιγά το νερό του γλυκάνισου. Ζυμώνουμε απαλά μέχρι να έχουμε μια ζύμη ελαστική, να μην κολλάει στα χέρια. Αν είναι πολύ σφιχτή ίσως χρειαστεί να προσθέσετε λίγο νεράκι ακόμη. Αφήνουμε τη ζύμη μας σε ζεστό μέρος να φουσκώσει.
Στη συνέχεια βουτυρώνουμε ένα ταψάκι και το αλευρώνουμε τινάζοντας να φύγει η περισσή ποσότητα. Βάζουμε μέσα τη ζύμη μας και με λιγο ζυμάρι που έχουμε κρατήσει φτιάχνουμε δύο κορδόνια τα οποία τοποθετούμε πάνω στο ψωμί σε σχήμα Σταυρού. Στολίζουμε με καρύδια ή αμύγδαλα, πασπαλίζουμε με το σουσάμι και βάζουμε να ψηθεί σε προθερμασμένο φούρνο σους 180 βαθμούς για μια ώρα.

Το έθιμο του ποδαρικού με την πέτρα

Το έθιμο του ποδαρικού έχει συμβολική σημασία. Οι νοικοκύρηδες πιστεύουν ότι αν ένας τυχερός μπει στο σπίτι τους μόλις αλλάξει ο χρόνος και ευχηθεί όλα τα αγαθά, τότε θα πάει καλά όλη η χρονιά. Συνήθως προτιμούν ένα μικρό παιδί γιατί είναι αθώο. Αυτός που κάνει το ποδαρικό μπαίνει με το δεξί στο σπίτι λέγοντας «μέσα καλό και όξω κακό, σιδερένιο και στέρεο το σπίτι σας». Μετά πιάνει στο χέρι του την πέτρα και λέει «όσο βάρος έχει τούτη εδώ η πέτρα, τόσο χρυσάφι να μπει στο σπιτικό σας». Οι νοικοκύρηδες κερνούν γλυκά σε αυτόν που κάνει το ποδαρικό και ανταλλάσσουν ευχές.
Ακολουθεί ακόμη μία παραλλαγή του εθίμου:
Στην αρχή παίρνουμε ένα ρόδι και το βγάζουμε έξω για να το δει το φεγγάρι. Μετά παίρνουμε νερό από τρεις διαφορετικές βρύσες από έξω. Παίρνουμε μία γερή πέτρα για να σπάσουμε το ρόδι. Όταν έρχεται η Πρωτοχρονιά βάζουμε την πέτρα, μετά ρίχνουμε το νερό στην πέτρα, σπάμε το ρόδι και λέμε ευχές.

Στολίδια με αλατοζύμη!

Συνταγή για την αλατοζύμη

1 φλιτζάνι αλάτι

2 φλιτζάνια αλεύρι

1 φλιτζάνι νερό

Εκτέλεση

Βάζουμε σε ένα μπολ όλα τα υλικά. Ανακατεύουμε καλά. Αν η ζύμη είναι πολύ σφιχτή, ρίχνουμε λίγο νερό. Αν η ζύμη είναι πολύ μαλακή, ρίχνουμε αλεύρι. Κάνουμε όλη τη ζύμη μια μεγάλη μπάλα. Ανοίγουμε τη ζύμη με τον πλάστη. Παίρνουμε κουπ ατ και φτιάχνουμε τα σχέδια. Αφήνουμε τα στολίδια να στεγνώσουν. Μετά τα βάφουμε. Περνάμε κορδονάκια και είναι έτοιμα!!!

222 319

Ημερολόγια 2017

511

Document-page-001 Document-page-002 Document-page-003

Ημερολόγιο 2017

3η Δεκεμβρίου – Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία

Η 3η Δεκεμβρίου καθιερώθηκε το 1992 από  τη Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ ως η Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία. Στα άτομα με αναπηρία ανήκουν όσοι έχουν τύφλωση, κώφωση, νοητική αναπηρία ή κινητική αναπηρία.

αναπηρία

Στο 1ο Δημοτικό Σχολείο Θάσου πραγματοποιήθηκε μία εκδήλωση ενημέρωσης της τοπικής κοινωνίας σχετικά με την καθημερινότητα των ατόμων με αναπηρία. Η εκδήλωση αυτή ήταν αφιερωμένη στη Θάσια αθλήτρια της Εθνικής Ομάδας Κωφών του Ταεκβοντο, κ. Δήμητρα Πασχάλη.

14938293_10207861264831509_3924911007121375249_n

Οι μαθητές της ΣΤ τάξης παρουσίασαν ένα θεατρικό σχετικά με την κώφωση (διασκευή του βιβλίου Η λευκή Μόλι) και οι μαθητές της Γ και της Δ τάξης νοημάτισαν διάφορα τραγούδια στην Ελληνική Νοηματική Γλώσσα.

14991114_10207861265191518_3892428552056654718_o αρχείο-λήψης

Ένα από τα βίντεο που παρουσιάστηκαν στην εκδήλωση ήταν το βίντεο που ακολουθεί… Τα μηνύματα υπήρξαν ΣΑΦΗ!!! Κάποια άτομα με κώφωση κάτι έχουν να μας πουν…

Αγαπητοί ακούοντες, έχουμε κάποια πράγματα που θέλουμε να σας πούμε σχετικά με εμάς. Μερικές φορές χρησιμοποιούμε μία διαφορετική γλώσσα για να επικοινωνήσουμε. Κάποιοι από εμάς μπορούν να μιλήσουν, άλλοι όχι. Σε μερικούς από εμάς αρέσει να φοράμε ακουστικά ή κοχλιακά εμφυτεύματα. Κάποιοι από εμάς χρειαζόμαστε διερμηνείς για να επικοινωνήσουμε με άλλους ανθρώπους. Σας παρακαλούμε μην μας αναγκάζετε να φοράμε ακουστικά ή να κάνουμε χειλεανάγνωση για τη δική σας διευκόλυνση. Αυτή είναι δική μας προσωπική επιλογή. Μην παίρνετε αποφάσεις για εμάς χωρίς τη συμμετοχή μας ή την άδειά μας. Θα εκπλαγείτε. Είμαστε γιατροί, δικηγόροι, κινηματογραφιστές, οδηγοί αγώνων ταχύτητας, δάσκαλοι, εφευρέτες, διευθύνοντες σύμβουλοι, μάγειρες, κατασκευαστές ηλεκτρονικών παιχνιδιών, μουσικοί, τραγουδιστές, κωμικοί, συγγραφείς και γονείς. Χρειάζεται να πούμε τίποτε περισσότερο; Μερικές φορές είμαστε απόλυτα ευχαριστημένοι με το ποιοι είμαστε. Τις περισσότερες φορές οι αγώνες μας στην κοινωνία συμβαίνουν όταν κάποιοι άνθρωποι μας δυσκολεύουν. Μερικές φορές είμαστε πολύ κουρασμένοι για να εξηγήσουμε το ποιοι είμαστε. Προτείνουμε απλά να μας κάνετε ερωτήσεις και να είστε ανοιχτοί. Μην φοβάστε. Μην τρέχετε μακριά. Το να απομακρύνεστε σημαίνει ότι συνεχίζετε να μην μας καταλαβαίνετε. Η έλλειψη κατανόησης απλά θα μας πληγώσει ακόμη περισσότερο. Είμαστε κι εμείς άνθρωποι με σκέψεις και συναισθήματα, όπως ο οποιοσδήποτε άλλος. Απλά πείτε γεια!

Οι μαθητές του Τμήματος Ένταξης μόλις ενημερώθηκαν για την Θάσια αθλήτρια έδειξαν πολύ μεγάλο ενδιαφέρον. Έτσι, σκέφτηκαν να της πάρουν μία μικρή συνέντευξη. Έτσι κι έγινε!!! Ακολουθεί η συνέντευξη…

Α.: Πόσο χρονών είστε;

Δ.Π.: Είμαι 29 χρονών.

Α.: Πότε και πού γεννηθήκατε;

Δ.Π.: Γεννήθηκα στη Θεσσαλονίκη στις 4 Μάϊου του 1987.

Α.: Σε ποιο σχολείο πηγαίνατε όταν ήσασταν μικρή;

Δ.Π.: Πήγα στο Δημοτικό Σχολείο Ποταμιάς και στο Γυμνάσιο Λιμένα Θάσου.

14947900_10207862756748806_2538326369842933999_n

Α.: Σπουδάζετε σε κάποια σχολή;

Δ.Π.: Σπουδάζω στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών στα ΤΕΦΑΑ (σχολή επιστήμης φυσικής αγωγής και αθλητισμού)

Α.: Πότε ξεκινήσατε το ταεκβοντο;

Δ.Π.: Ξεκίνησα όταν ήμουν 9-10 χρονών.

Α.: Υπάρχει κάποια κίνηση που σας δυσκολεύει πιο πολύ;

Δ.Π.: Όχι, δεν υπάρχει. Απλά όλα θέλουν δουλειά και τότε μπορούμε να καταφέρουμε τα πάντα.

Α.: Πόσα μετάλλια έχετε;

Δ.Π.: Έχω 18 μετάλλια (με την Εθνική Κωφών, άλλα και από αγώνες με ακούοντες)

Α.: Γιατί διαλέξατε το ταεκβοντο κι όχι κάποιο άλλο άθλημα;

Δ.Π.: Γιατί παλιά δεν υπήρχαν πολλά αθλήματα στη Θάσο. Επίσης, είχα δοκιμάσει και άλλα αθλήματα, αλλά μου άρεσε πολύ το ταεκβοντο, με έκανε να νιώθω όμορφα και χαρούμενη. Όταν ήμουν μικρή έβλεπα καράτε στην τηλεόραση.

Α.: Πόση ώρα προπόνηση κάνετε κάθε μέρα;

Δ.Π.: Κάθε μέρα κάνω 2 ώρες προπόνηση taekwondo, αλλά δεν είναι μόνο αυτές, γιατί πρέπει να κάνω και άλλες προπονήσεις για να είμαι σωστή και ολοκληρωμένη αθλήτρια. Συνολικά την μέρα γενικά κάνω περίπου 5/6 ώρες.

Μ.: Πόσα νταν έχετε;

Δ.Π.: Έχω 3 νταν και σύντομα θα πάρω 4 νταν κορεάτικα που είναι τα παγκόσμια. Έχω και 2 ελληνικά από την ΕΛΟΤ και 1 ευρωπαϊκό.

15032858_10207862756508800_2001416748696093639_n_Ink_LI

Μ.: Πόσο συχνά έρχεστε στη Θάσο;

Δ.Π.: Κάθε καλοκαίρι πηγαίνω στη Θάσο. Ανάλογα βέβαια με το πρόγραμμα μου στην εθνική κωφών.

Μ.: Ποιο μέρος της Θάσου σας αρέσει πιο πολύ;

Δ.Π.: Αγαπώ πολύ την Θάσο, αλλά φυσικά πιο πολύ αγαπώ το χωριό μου (την Ποταμιά).

Μ.: Ο καλύτερός σας φίλος είναι αγόρι ή κορίτσι;

Δ.Π.: Η καλύτερη φίλη μου είναι κορίτσι. Έχουμε μεγαλώσει μαζί. Είναι η Βασιλική Εμμανουήλ.

Μ.: Ποια στιγμή στο ταεκβοντο θυμάστε πιο έντονα;

Δ.Π.: Από το 2009 τους Ολυμπιακούς Αγώνες κωφών την Ταϊβάν!!!

Μ.: Υπήρξε κάποια στιγμή που σκεφτήκατε να σταματήσετε το ταεκβοντο;

Δ.Π.: Ναι, υπήρξε μια περίοδος που ήταν πολύ δύσκολη για εμένα. Σταμάτησα για λίγο, αλλά ξέρω ότι η μητέρα μου δεν θα ήθελε ποτέ να τα παρατήσω. Έτσι και εγώ μετα απο αρκετο καιρό, άρχισα παλι το taekwondo.

Μ.: Ποια είναι τα όνειρά σας για το μέλλον;

Δ.Π.: Θα ήθελα πολύ να πάρω το χρυσό μετάλλιο για να δω την ελληνική σημαία μας ψηλά. Αυτός είναι ο στόχος μου με την εθνική κωφών. Εύχομαι να είναι όμορφο το μέλλον του αθλήματος και να μπορέσω να βοηθήσω όσο πιο πολύ μπορώ.

Ο τόπος μου

Οι μαθητές του Τμήματος Ένταξης σάς παρουσιάζουν την ιδιαίτερη πατρίδα τους, την Θάσο.

Τα άρθρα που ακολουθούν γράφτηκαν στα πλαίσια του πολιτιστικού προγράμματος “Οι μικροί δημοσιογράφοι εν δράσει”.

Η ιδιαίτερη πατρίδα μας, η Θάσος!!!

Το νησί μας είναι πάρα πολύ όμορφο. Το λένε Θάσο. Έχει πολλά χωριά. Το χειμώνα έχει λίγους κατοίκους, ενώ το καλοκαίρι πολλούς τουρίστες. Έχει πολύ ωραίες παραλίες με καθαρά νερά για να απολαμβάνουμε τα μπάνια μας και το ψάρεμα σε όσους αρέσει. Έχει πολλά βουνά με καταπράσινη βλάστηση, πολύ οξυγόνο και ωραία θέα. Οι κάτοικοι ασχολούνται με τον τουρισμό, τα μελίσσια που βγάζουν τέλειο μέλι και τις ελιές. Η Θάσος φημίζεται για το μέλι και το λάδι της. Είναι τα πιο υγιεινά προϊόντα.

σ α
Η Θάσος είναι το βορειότερο νησί του Αιγαίου Πελάγους. Για να έρθει κάποιος εδώ πρέπει να πάρει καράβι από την Καβάλα ή από την Κεραμωτή. Ένας τουρίστας μπορεί να κάνει πολλά πράγματα στη Θάσο. Μπορεί να κολυμπήσει, να πάει για ψάρεμα, να κάνει θαλάσσια σπορ, να κάνει καταδύσεις και να πάει εκδρομές με τα καραβάκια. Μπορεί να κάνει βόλτες με τα ποδήλατα, να περπατήσει στο βουνό και στη θάλασσα και να κάνει ιππασία.
Το κλίμα της Θάσου είναι εύκρατο, δηλαδή δεν έχει ούτε πολύ κρύο, ούτε πολλή ζέστη. Το νησί μας είναι γνωστό για πολλά πράγματα, για το μάρμαρό της που είναι πάρα πολύ άσπρο, για τα γλυκά του κουταλιού (γλυκό καρυδάκι και γλυκό σύκο) και για τα μουσεία του. Στο Λιμένα υπάρχει αρχαιολογικό μουσείο, στην Ποταμιά το μουσείο τέχνης του Βαγή και στο Θεολόγο το λαογραφικό μουσείο.

Ο Λιμένας
Ο Λιμένας έχει πολλά μαγαζιά που τον χειμώνα κλείνουν. Έχει πολλά πλοία που φέρνουν τουρίστες. Επίσης, έχει πολλά σπίτια, ξενοδοχεία, δύο εκκλησίες, δύο δημοτικά σχολεία, ένα γυμνάσιο και ένα λύκειο. Έχει πολύ ωραίες παραλίες για να κάνουμε μπάνιο και πολύ πράσινο.

δ φ

Τα αξιοθέατα του Λιμένα

Εκκλησία Αγίου Νικολάου

2 1

Παιδική χαρά

3

 

 

 

 

 

 

Αρχαιολογικό Μουσείο

4 5

Το παλιό λιμανάκι

6 7

Καλογερικό

8 9

Πλοία της γραμμής

10

 

 

 

 

 

 

Άγαλμα – δελφίνια

11

Ηρώο

12

13

Αρχαίο Ηράκλειο

14

Πύλη του Δία και της Ήρας

15

 

Ζωγραφίζω τα αξιοθέατα του Λιμένα

Το καλογερικό

16

Η εκκλησία

17

Η παιδική χαρά

18

Το μουσείο

19

Άγαλμα – τα δελφίνια

20

 

Το σχολείο μας και η τάξη μας!

Το σχολείο μας είναι πολύ όμορφο και πολύ μεγάλο. Έχει ένα μεγάλο καμπαναριό με ένα μεγάλο ρολόι. Έχει μία μεγάλη αυλή για να παίζουν τα παιδιά. Έχει δύο ορόφους και έξι τάξεις. Πιο πολύ μου αρέσει το τμήμα ένταξης. Το σχολείο μας είναι παλιό, αλλά μου αρέσει πολύ.

ξ φ

Τμήμα Ένταξης

Η τάξη μας είναι πολύ ωραία. Έχει μέσα πολλές ζωγραφιές. Εκεί κάνουμε χειροτεχνίες. Στολίζουμε την τάξη με πολλά αντικείμενα και πολλά ακόμα για να μας βοηθάνε. Επίσης, έχουμε ξυλομπογιές, ξύστρες, μαρκαδόρους και κιμωλίες για να γράφουμε στον πίνακα. Μου αρέσει πολύ η τάξη μας.

Η πόρτα έχει κολλημένα χαρτάκια που λένε τους κανόνες της τάξης. Υπάρχει μία υπέροχη σκηνή. Εκεί διαβάζουμε βιβλία. Λίγο πιο πέρα είναι ένας τεράστιος πίνακας στολισμένος με αριθμούς γύρω γύρω. Προς τα αριστερά έχει μία μικρή βιβλιοθήκη με πολλά βιβλία και τετράδια.

ι κ

 

Η ακροστιχίδα και το παζλ της Θάσου 

Μία από τις αγαπημένες δραστηριότητες των μαθητών ήταν η ακροστιχίδα της Θάσου. Αν θέλετε κι εσείς να τη λύσετε μπορείτε να την εκτυπώσετε.

bac16a85_opt θ

ακροστιχίδα

Η δραστηριότητα όμως που αγαπήθηκε όσο καμία ήταν το παζλ του χάρτη της Θάσου!!!

η ι

2ο τεύχος του ηλεκτρονικού περιοδικού “Τα Χρυσά Μολύβια”

Τα Χρυσά Μολύβια του Τμήματος Ένταξης ολοκλήρωσαν τις δράσεις τους για το δεύτερο τεύχος του ηλεκτρονικού τους περιοδικού και σας το παρουσιάζουν!!!

http://schoolpress.sch.gr/specialreporters/?series=%CF%87%CF%81%CF%85%CF%83%CE%AC2

Ευχές!!!

Οι μαθητές/τριες και οι εκπαιδευτικοί

του 1ου Ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου Θάσου

σας εύχονται ολόψυχα

Καλές Γιορτές και Ευτυχισμένο το Νέο Έτος!

Έκδοση εφημερίδας και ηλεκτρονικού περιοδικού

ΕΚΔΟΣΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑΣ ΚΑΙ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΥ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΥ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ

ΤΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΕΝΤΑΞΗΣ ΤΟΥ 1ΟΥ ΟΛΟΗΜΕΡΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΘΑΣΟΥ

Είμαστε στην ευχάριστη θέση να σας ενημερώσουμε πως οι μαθητές του Τμήματος Ένταξης του σχολείου μας υλοποιούν τη φετινή σχολική χρονιά ένα πολιτιστικό πρόγραμμα eTwinning σε συνεργασία με τους μαθητές των Τμημάτων Ένταξης από το 22ο Δημοτικό Σχολείο Καβάλας, το 9ο Δημοτικό Σχολείο Καστοριάς και τα Δημοτικά Σχολεία Ευόσμου Θεσσαλονίκης (1ο και 14ο Δ.Σ.).  Ο τίτλος του προγράμματος είναι «Οι μικροί δημοσιογράφοι εν δράσει». Το πρώτο δείγμα της δουλειάς τους έχει ήδη δημοσιευθεί και είμαστε πολύ περήφανοι.

Μπορείτε να διαβάσετε την ηλεκτρονική εφημερίδα στη διεύθυνση

και το ηλεκτρονικό περιοδικό στη διεύθυνση

http://schoolpress.sch.gr/specialreporters/

Πρόσκληση στη Χριστουγεννιάτικη γιορτή μας!!!

Σας περιμένουμε στη Χριστουγεννιάτικη γιορτή μας να περάσετε ένα όμορφο απόγευμα, παρακολουθώντας τις θεατρικές παραστάσεις που ετοίμασαν με πολλή όρεξη και αγάπη τα παιδιά και οι δασκάλες της Α΄ και Β΄ τάξης, αλλά και να ακούσετε χριστουγεννιάτικα τραγούδια από τα παιδιά της Στ΄ τάξης που ετοίμασαν μαζί με το μουσικό του σχολείου μας!!!!!

15380755_1806509409636783_686671093859133031_n