«Σχολική βία: τεχνικές ευαισθητοποίησης μέσω του δράματος»

Στα πλαίσια του προγράμματος αγωγής υγείας που υλοποιούν φέτος οι μαθητές της Δ΄ τάξης έλαβαν χώρα διάφορα θεατρικά παιχνίδια. Ακολουθούν ενδεικτικές φωτογραφίες από τις δραστηριότητες:

Οι μαθητές χωρίστηκαν σε δύο ομάδες: η μία ομάδα υποδύθηκε τους γλύπτες και η άλλη ομάδα τα γλυπτά/αγάλματα.

1η δραστηριότητα:

οι γλύπτες φτιάχνουν με τα σώματα των παιδιών γλυπτά που δείχνουν πώς είναι ένα θύμα

2η δραστηριότητα:

οι γλύπτες φτιάχνουν με τα σώματα των παιδιών γλυπτά που δείχνουν πώς είναι ένας θύτης

3η δραστηριότητα:

οι γλύπτες φτιάχνουν δύο αγάλματα, ένα άγαλμα που είναι το θύμα και ένα άγαλμα που είναι ο θύτης

Μόλις οι γλύπτες ολοκλήρωναν το έργο τους, περνούσανε όλοι οι μαθητές και κοιτούσανε με προσοχή τα γλυπτά. Αφού τα παρατηρούσανε προσεκτικά, κάνανε τα σχόλιά τους και ψήφιζαν το άγαλμα που κάθε φορά ήταν το πιο αντιπροσωπευτικό.

Στόχος αυτών των δραστηριοτήτων ήταν να καταλάβουν οι μαθητές τη σημασία της μη λεκτικής επικοινωνίας.

4η δραστηριότητα: Άγγελοι και διάβολοι….

Η μαθήτρια δεν είναι σίγουρη για το πώς πρέπει να φερθεί στη νέα της συμμαθήτρια… Ακούει τις εσωτερικές της φωνές… το καλό και το κακό… ποιανού τα επιχειρήματα θα την πείσουν; τι θα κάνει στο τέλος;

5η δραστηριότητα: η ανακριτική καρέκλα

Ένας μαθητής υποδύεται τον θύτη, ένας άλλος μαθητής τον υποστηρικτή του θύτη, μία μαθήτρια το θύμα κι ένας ακόμη μαθητής τον υποστηρικτή του θύματος. Οι υπόλοιποι μαθητές έχουν το ρόλο του ανακριτή…ρωτάνε διάφορα πράγματα για να κατανοήσουν τα κίνητρα των μαθητών-ηθοποιών.

6η δραστηριότητα: οι κύκλοι της συνείδησης… πόσο μπορούν να με επηρεάσουν όσα ακούγονται γύρω μου; πώς νιώθω;

Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί:

Παπαθανασίου Χρήστος

Καζάρα Ελένη