Μία ημέρα, ένα μάθημα: Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου /Απριλίου
Η Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 2 Απριλίου, τιμώντας τη γέννηση του μεγάλου Δανού παραμυθά Χανς Κρίστιαν Άντερσεν. Από το 1967, η Διεθνής Οργάνωση Βιβλίων για τη Νεότητα (IBBY) καθιέρωσε αυτή τη μέρα για να υπενθυμίζει σε μικρούς και μεγάλους τη σημασία των παιδικών βιβλίων στην ανάπτυξη της προσωπικότητας, της φαντασίας και της δημιουργικής σκέψης.
Τα Σαΐνια της Α΄ δημοτικού, με αφορμή την παγκόσμια ημέρα παιδικού βιβλίου, έφεραν το αγαπημένο τους παραμύθι στην τάξη! Αφού καθίσαμε όλοι σε έναν μεγάλο κύκλο και εξηγήσαμε γιατί γιορτάζεται η συγκεκριμένη ημέρα, το κάθε παιδί διάβασε στους συμμαθητές του το βιβλίο του καλλιεργώντας έτσι ακόμη περισσότερο την ικανότητα της ανάγνωσης!
Στο τέλος της δράσης κάναμε αναφορά στα πιο γνωστά παραμύθια του Άντερσεν και γίναμε «μικροί δημοσιογράφοι» προσπαθώντας να καταγράψουμε ερωτήσεις που θα κάναμε σε έναν συγγραφέα παιδικών βιβλίων!
Πανελλήνια Ημέρα κατά της Σχολικής Βίας και του Σχολικού Εκφοβισμού
Με αφορμή την Πανελλήνια Ημέρα κατά της Σχολικής Βίας και του Σχολικού Εκφοβισμού, στις 6 και 7 Μαρτίου 2025, η Α΄ τάξη του σχολείου μας πραγματοποίησε δράσεις που στόχο είχαν την ενημέρωση και την ευαισθητοποίηση των μαθητών σχετικά με το φαινόμενο του σχολικού εκφοβισμού (Bullying).
Αρχικά ορίστηκαν οι έννοιες της σχολικής βίας, του σχολικού εκφοβισμού και των μορφών του όπως είναι ο σωματικός εκφοβισμός, ο λεκτικός, ο κοινωνικός κ.ά.. Με σκοπό την πρόληψη και την αποφυγή φαινομένων βίας και bullying στο σχολείο, δόθηκε ιδιαίτερη έμφαση στην καλλιέργεια της ενσυναίσθησης των παιδιών, που κλήθηκαν να μπουν στη θέση του θύματος και να κατανοήσουν τα συναισθήματα και τους φόβους του, αλλά και στη θέση των παιδιών παρατηρητών που οφείλουν να παρεμβαίνουν σε περιστατικά βίας και εκφοβισμού, ζητώντας τη βοήθεια των ενηλίκων.
Στη συνέχεια, οι μαθητές μαζί με την εκπαιδευτικό της τάξης διάβασαν το παραμύθι «Ο Άκης ο Τουβλάκης στο σχολείο» το οποίο συνδυάζει ζητήματα που αφορούν τον σχολικό εκφοβισμό, την αναπηρία και τη διαφορετικότητα. Το συγκεκριμένο παραμύθι αποτέλεσε αφορμή για να προχωρήσουν τα παιδιά σε μία δημιουργική δραστηριότητα. Πιο συγκεκριμένα, μοιράστηκαν στους μαθητές χαρτιά σε σχήμα χεριού και τους ζητήθηκε να γράψουν πάνω λέξεις και σκέψεις κατά της σχολικής βίας και του σχολικού εκφοβισμού. Κάθε παιδί κόλλησε το χαρτάκι του σε ένα μεγάλο χαρτόνι με αποτέλεσμα τη δημιουργία ενός χρωματιστού κολάζ, που θα κοσμήσει το σχολείο μας δίνοντας ένα σαφές μήνυμα κατά της βίας. Η δράση ολοκληρώθηκε με τη δημιουργία ενός σύντομου βίντεο μέσω το οποίου τα «πρωτάκια» στέλνουν τα δικά τους μηνύματα για τον σχολικό εκφοβισμό.
Το χαρούμενο και το λυπημένο δοντάκι!
Στο πλαίσιο του Εργαστηρίου Δεξιοτήτων με τίτλο «Δόντια γερά μόνο αν τα φροντίζω» πραγματοποιήθηκε, συνδυαστικά με το μάθημα της Μελέτης Περιβάλλοντος, δράση με τους μαθητές/τριες της Α΄ Τάξης με την επιμέλεια της δασκάλας τους κ. Αγνής Σιαμσιάρα.
Το εργαστήριο ανήκει στη 1η Θεματική Ενότητα: “Ζω Καλύτερα – Ευ Ζην” στην 1η Υποθεματική: “Υγεία: Διατροφή – Αυτομέριμνα”.
Αρχικά, έγινε συζήτηση για τις τροφές που βοηθούν τα δόντια και τις τροφές που τα επιβαρύνουν και ιδιαίτερα για τη βλαβερή επίδραση της ζάχαρης στα δόντια.
Τα «Σαΐνια» της πρώτης τάξης, αφού διάβασαν και παρακολούθησαν το αγαπημένο τους παραμύθι «Ο Σοκολάκης και η Ζαχαρούλα Τρυποδόντη», ζωγράφισαν σε ομάδες ένα χαρούμενο δοντάκι με τροφές που κάνουν καλό στα δόντια και ένα λυπημένο δοντάκι με τροφές που βλάπτουν τα δόντια.
Στόχος της δράσης ήταν να βοηθήσει τους μαθητές/τριες να ξεχωρίζουν τις ευεργετικές και τις βλαβερές για τα δόντια κατηγορίες τροφίμων και να αποκτήσουν μια θετική στάση σε θέματα φροντίδας της στοματικής υγείας.
Συνδυαστικά με το μάθημα της Μελέτης Περιβάλλοντος μιλήσαμε για τις ανάγκες του ανθρώπου όπου σύμφωνα με τη θεωρία των αναγκών του Αβραάμ Μάσλοου διακρίνονται σε 5 βασικές κατηγορίες και οργανώνονται σε πυραμίδα. Στην κορυφή βρίσκονται οι πιο σύνθετες ανάγκες και στη βάση οι πιο στοιχειώδεις τις οποίες οι μικροί μας μαθητές με παιγνιώδη τρόπο κατάφεραν να ταξινομήσουν!











