Κανονισμός Λειτουργίας

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

Το Δημοτικό Σχολείου Σγουρού, λειτουργεί κατά το σχολικό έτος 2025-2026 με 12 πρωινά και 5 ολοήμερα προαιρετικά τμήματα. Υπηρετούν σ’ αυτό για το τρέχον σχ. έτος 2025-26, 13 ΠΕ70  γενικής παιδείας, ένας ΠΕ70ΕΑΕ στο ΤΕ, δύο εκπαιδευτικοί ΠΕ06, ένας εκπαιδευτικός ΠΕ11, μία εκπαιδευτικός ΠΕ79.01, μία εκπαιδευτικός ΠΕ86, μία εκπαιδευτικός ΠΕ91.01, μία εκπαιδευτικός ΠΕ08, εκπαιδευτικός ΠΕ05, εκπαιδευτικός ΠΕ07, μία αναπληρώτρια ΕΒΠ που στηρίζει ένα μαθητή με γνωμάτευση από το ΚΕΔΑΣΥ Ρόδου, μία αναπληρώτρια νοσηλεύτρια που υποστηρίζει 2 μαθητές/τριες σύμφωνα με τις ιατρικές βεβαιώσεις που έχουν προσκομισθεί αλλά και όσους/ες μαθητές/τριες υπάρξει ανάγκη, τρεις εκπαιδευτικοί ΠΕ70.50 παράλληλης στήριξης και δύο μέλη ΣΔΕΥ (ψυχολόγος και κοινωνική λειτουργός) κάθε Πέμπτη.

Όργανα διοίκησης του σχολείου μας είναι ο Διευθυντής Γεώργιος Γκουτζιαμάνης, η Υποδιευθύντρια Ζούρδη Νικολέττα και ο Σύλλογος Διδασκόντων/σκουσών. Η ομαλή λειτουργία του Σχολείου, ο συντονισμός της σχολικής ζωής, η τήρηση των νόμων, των εγκυκλίων και των υπηρεσιακών εντολών καθώς και των αποφάσεων του Συλλόγου Διδασκόντων/σκουσών είναι ευθύνη της Δ/νσης. Ο Σύλλογος Διδασκόντων/σκουσών αποτελεί το συλλογικό όργανο για τη χάραξη κατευθύνσεων για την καλύτερη εφαρμογή της εκπαιδευτικής πολιτικής και την καλύτερη λειτουργία του σχολείου. Έχει την ευθύνη για την εφαρμογή του ωρολογίου και αναλυτικού προγράμματος, την υγεία και προστασία των μαθητών, την καθαριότητα των σχολικών χώρων και την οργάνωση της σχολικής ζωής.

 

  1. Ωρολόγιο Πρόγραμμα του Σχολείου

Το Δημοτικό Σχολείο εφαρμόζει το Ωρολόγιο Πρόγραμμα, όπως αυτό ορίζεται από τις εγκυκλίους του ΥΠΑΙΘΑ και εξειδικεύεται από τον Σύλλογο Διδασκόντων με ευθύνη του Διευθυντή του Σχολείου και υποβάλλεται προς έγκριση στον Προϊστάμενο/Προϊσταμένη Εκπαιδευτικών θεμάτων  Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.

Για το σχολικό έτος 2025-2026 το πρόγραμμα του σχολείου, διαμορφώνεται ως εξής:

Υποδοχή μαθητών/τριών Πρωινής Υποδοχής (ισχύει μόνο για τους μαθητές/τριες που παρακολουθούν το ολοήμερο πρόγραμμα και είναι προαιρετικό) 7:00 – 7:15

Πρωινή Ζώνη 07:15 – 8:00

Τα μαθήματα αρχίζουν καθημερινά στις 8:15 π.μ. και ολοκληρώνονται στις 13:15 μ.μ. για το πρωινό πρόγραμμα και στις 16.00 μ.μ. για τα ολοήμερα τμήματα.

ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ (έναρξη 08.15 – λήξη 13.15)

ΩΡΕΣ ΔΙΑΡΚΕΙΑ

08:00 − 08:15 (15΄) Υποδοχή μαθητών

08:15 − 09:40 (85΄) 1η διδακτική περίοδος

09:40 − 10:00 (20΄) Διάλειμμα

10:00 − 11:30 (90΄) 2η διδακτική περίοδος

11:30 − 11:45 (15΄) Διάλειμμα

11:45 − 12:25 (40΄) 5η διδακτική ώρα

12:25 − 12:35 (10΄) Διάλειμμα

12:35 − 13:15 (40΄) 6η διδακτική ώρα Λήξη υποχρεωτικού προγράμματος

13:15 − 13:20 (5΄) Μετάβαση μαθητών Ολοήμερου στην  αίθουσα σίτισης.

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΟΛΟΗΜΕΡΩΝ ΤΜΗΜΑΤΩΝ (έναρξη 13:20΄ – λήξη 16.00)

ΩΡΕΣ ΔΙΑΡΚΕΙΑ

13:20΄− 14:00΄ (40΄) (1η ώρα Ολοήμερου Προγράμματος  «Γεύμα – Διατροφική Αγωγή» )

14:00΄− 14:15’ (15΄) Διάλειμμα

14:15΄− 15:00 (45΄) (2η ώρα Ολοήμερου Προγράμματος  Μελέτη-Προετοιμασία)

15:00΄− 15:15’ (15’΄) Διάλειμμα

15:15΄− 16:00’ (45΄) (3η ώρα Ολοήμερου Προγράμματος «Πολιτιστικοί Όμιλοι Δραστηριοτήτων»)

Οι γονείς/κηδεμόνες είναι υποχρεωμένοι να γνωρίζουν το ωράριο των παιδιών τους και να ενημερώνονται για πιθανές αλλαγές από τις ανακοινώσεις του σχολείου.

Επισήμανση: Πριν από τις 08:00 και μετά τη λήξη των μαθημάτων στις 13:15 το σχολείο δε φέρει ευθύνη για τα παιδιά, που παραμένουν στον χώρο, χωρίς την επιτήρηση των γονέων.

Επίσης, προβλέπεται η μεταφορά ωραρίου εργασίας σε απογευματινές ώρες έως δύο φορές κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους για την οποία ενημερώνονται ο Σύμβουλος Εκπαίδευσης και ο Διευθυντής/Διευθύντρια Εκπαίδευσης (άρθρο 16, παρ. 10 Π.Δ. 79/2017).

 

  1. Προσέλευση – παραμονή στο σχολείο και αποχώρηση μαθητών/τριών

Η έγκαιρη προσέλευση των μαθητών/τριών στο σχολείο, η αποχώρησή τους καθώς και η τακτική και ανελλιπής φοίτηση αποτελούν βασικά στοιχεία της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Οι μαθητές/τριες προσέρχονται στο σχολείο πριν από την έναρξη των μαθημάτων (8.00 π.μ. έως τις 8.15 π.μ.), ενώ όσοι/ες προσέρχονται με καθυστέρηση παραμένουν σε καθορισμένο, εκ των προτέρων, χώρο στο σχολείο και εισέρχονται στην τάξη τους, μετά την ολοκλήρωση της διδακτικής ώρας. Η καθυστερημένη προσέλευση μαθητή/τριας μετά την είσοδο του/της εκπαιδευτικού στην αίθουσα θεωρείται απουσία. Οι μαθητές/τριες δεν επιτρέπεται να αποχωρήσουν από το σχολείο πριν από τη λήξη των μαθημάτων, χωρίς άδεια. Αν παρουσιαστεί ανάγκη έκτακτης αποχώρησης, κατά τη διάρκεια του σχολικού ωραρίου (π.χ. ασθένεια), ενημερώνεται ο/η γονέας/κηδεμόνας/ασκών την επιμέλεια για να παραλάβει το παιδί του/της, και το παραλαμβάνει αφού πρώτα υπογράψει τη σχετική υπεύθυνη δήλωση.

  1. Συμπεριφορά μαθητών/τριών – Παιδαγωγικός έλεγχος

Αποκλίσεις των μαθητών/τριών από τη δημοκρατική συμπεριφορά, τους κανόνες του σχολείου, τους όρους της ισότιμης συμμετοχής στη ζωή του σχολείου, από τον οφειλόμενο σεβασμό στον/στην εκπαιδευτικό, στον/ στην συμμαθητή/τρια, στη σχολική περιουσία, θεωρούνται σχολικά παραπτώματα. Τα σχολικά παραπτώματα αντιμετωπίζονται από το σχολείο σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία και με γνώμονα την αρχή ότι η κατασταλτική αντιμετώπιση αυτών των φαινομένων είναι η τελευταία επιλογή, χωρίς όμως να αποκλείεται η εφαρμογή των κάθε φορά ισχυόντων παιδαγωγικών μέτρων. Τα θέματα αποκλίνουσας συμπεριφοράς των μαθητών/τριών στο σχολείο αποτελούν αντικείμενο συνεργασίας του/της εκπαιδευτικού της τάξης με τον Διευθυντή της σχολικής μονάδας, τον Σύλλογο Διδασκόντων/ουσών και τον Σύμβουλο Εκπαίδευσης Παιδαγωγικής Ευθύνης, προκειμένου να υπάρξει η καλύτερη δυνατή παιδαγωγική αντιμετώπισή τους. Σε κάθε περίπτωση και πριν από οποιαδήποτε απόφαση, λαμβάνεται υπόψη η βασική αρχή του σεβασμού της προσωπικότητας και των δικαιωμάτων των μαθητών/τριών.

 

  1. Πρόληψη φαινομένων Βίας και Σχολικού εκφοβισμού

H ανάπτυξη θετικού σχολικού κλίματος αποτελεί σημαντικό παράγοντα της διαδικασίας πρόληψης ή/και αντιμετώπισης φαινομένων βίας, παρενόχλησης, εξαναγκασμού και σχολικού εκφοβισμού. Χαρακτηριστικά του θετικού και υγιούς σχολικού κλίματος είναι ο αμοιβαίος σεβασμός, η αποδοχή της διαφορετικότητας, η προώθηση της συνεργασίας με φορείς, η συνεργασία του σχολείου με την οικογένεια.

 

  1. Σχολικές Εκδηλώσεις – Δραστηριότητες

Το σχολείο οργανώνει μία σειρά εκδηλώσεων/δραστηριοτήτων που στόχο έχουν τη σύνδεση σχολικής και κοινωνικής ζωής, τον εμπλουτισμό των υπαρχουσών γνώσεων των μαθητών/τριών, την απόκτηση δεξιοτήτων ζωής και την ευαισθητοποίησή τους σε κοινωνικά θέματα. Οι ενδοσχολικές εκδηλώσεις, οι σχολικές δραστηριότητες και η συμμετοχή σε καινοτόμα σχολικά προγράμματα γίνονται με πρωτοβουλίες, ιδέες και ευθύνη των ίδιων των μαθητών/τριών, επειδή με τον τρόπο αυτό αισθάνονται υπεύθυνοι/ες, αναδεικνύουν τις ικανότητές τους, τις κλίσεις τους, τα ενδιαφέροντά τους και το ταλέντο τους.

 

  1. Συνεργασία Σχολείου – Οικογένειας – Συλλόγου Γονέων/Κηδεμόνων

Το σχολείο βρίσκεται σε αγαστή συνεργασία με την οικογένεια του/της μαθητή/τριας, με τον Σύλλογο Γονέων/ Κηδεμόνων και φορείς, των οποίων όμως ο ρόλος είναι διακριτός. Κάθε φορά που δημιουργείται θέμα το οποίο σχετίζεται με συγκεκριμένο/η μαθητή/τρια, ο πρώτος που ενημερώνεται σχετικά είναι ο γονέας/κηδεμόνας/ ασκών την επιμέλεια, ο οποίος θα πρέπει να συνεργαστεί με το σχολείο.

  • Οι δάσκαλοι/λες των τάξεων έχουν ορίσει συγκεκριμένη μέρα και ώρα που δέχονται τους γονείς για συζήτηση – ενημέρωση. Η ενημέρωση για το σχολικό έτος 2025-2026 μπορεί να γίνεται δια ζώσης με προσυνεννόηση με τους/τις εκπαιδευτικούς και τηλεφωνικά. Η παρουσία και η παραμονή των γονιών και κηδεμόνων των μαθητών/τριών εντός του αύλειου χώρου και των αιθουσών του σχολείου την ώρα του μαθήματος δεν επιτρέπεται. Την ευθύνη για την τήρηση της νομιμότητας φέρει ο Διευθυντής του σχολείου, ο οποίος είναι υποχρεωμένος για την ασφάλεια των παιδιών να διατηρεί τις θύρες εισόδου και εξόδου του σχολείου κλειστές καθ’ όλη τη διάρκεια λειτουργίας του (Π.Δ.79/2017). Κατά τη διάρκεια των μαθημάτων οι γονείς μπορούν να προσέρχονται στο σχολείο μόνο εάν συντρέχει σοβαρός λόγος (τηρώντας όλα τα μέτρα ασφάλειας).
  • Για οποιοδήποτε θέμα προκύψει, παιδαγωγικό, διδακτικό ή διοικητικό, ο γονιός-κηδεμόνας απευθύνεται στον εκπαιδευτικό της τάξης ή της ειδικότητας. Σε περίπτωση που παρίσταται ανάγκη,  απευθύνεται στον διευθυντή του σχολείου και στη συνέχεια, όταν κρίνεται σκόπιμο, στον Σύμβουλο Εκπαίδευσης ή τον Δ/ντή Εκπ/σης για παιδαγωγικά ή διοικητικά θέματα.
  • Γονείς οι οποίοι έχουν πάρει διαζύγιο οφείλουν να προσκομίζουν στο σχολείο αντίγραφο της απόφασης με την οποία ορίζεται ο γονέας που έχει την επιμέλεια του παιδιού. Δεν αποκλείεται από τον σχολικό χώρο ούτε από τη δυνατότητα ενημέρωσης για την πρόοδο του παιδιού του ο γονέας που διατηρεί τη γονική μέριμνα χωρίς να ασκεί επιμέλεια (Φ7/517/127893/Γ1/13-10-2010).
  • Το σχολείο πρέπει να είναι ενημερωμένο για κάθε σοβαρό πρόβλημα, όχι μόνο του ίδιου του παιδιού αλλά και της οικογένειάς του, το οποίο μπορεί να επηρεάσει την ψυχοπνευματική εξέλιξή του. Η γνώση της οικογενειακής και της κοινωνικής κατάστασης των μαθητών/τριών επιτρέπει στον/στην εκπαιδευτικό να αντιμετωπίσει με ευαισθησία και λεπτούς χειρισμούς τα ιδιαίτερα προβλήματα των μαθητών/τριών του και να κατανοήσει τη συναισθηματική και ψυχολογική κατάστασή τους.
  • Κανένας ενήλικας δεν έχει δικαίωμα να επιπλήττει ή να τιμωρεί ή να νουθετεί άλλο παιδί εκτός της οικογένειάς του στον χώρο του σχολείου. Για οποιοδήποτε θέμα προκύψει ενημερώστε τον/την εκπαιδευτικό της τάξης ή τον διευθυντή οι οποίοι και θα διευθετήσουν το θέμα.
  • Οι γονείς οφείλουν να δείχνουν την αρμόζουσα προσοχή και στο θέμα των αδικαιολόγητων απουσιών των παιδιών. Η ελλιπής φοίτηση των μαθητών/τριών και μάλιστα χωρίς σοβαρή αιτία, υπονομεύει το σχολικό έργο και δυσχεραίνει την πρόοδό τους. Σε περίπτωση που ένας/μία μαθητής/τρια απουσιάζει, θα πρέπει να ενημερώνεται η Δ/νση για τον λόγο της απουσίας ιδιαίτερα όταν αυτή είναι πολυήμερη

 

  1. Θέματα υγείας μαθητών/τριών
  • Όπως όλοι/ες γνωρίζουμε ο χειμώνας είναι η αγαπημένη εποχή των ιώσεων, καθώς τόσο το κοινό κρυο­λόγημα όσο και η γρίπη παρουσιάζονται με μεγάλη συχνότητα. Είναι σημαντικό εάν ένα παιδί αρρωστήσει να παραμένει στο σπίτι, αφενός για να μην ταλαιπωρείται το ίδιο και αφετέρου για να αποφευχθεί η διάδοση μεταδοτικών ασθενειών. Η επιστροφή του στο σχολείο θα πρέπει να γίνει αφού ολοκληρωθεί η θεραπεία και οι γονείς έχουν πρώτα συμβουλευτεί τον γιατρό τους.
  • Τα παιδιά που εμφανίζουν πυρετό ή/και άλλα συμπτώματα συμβατά με λοίμωξη COVID-19 (βήχας, δυσκολία στην αναπνοή, μυαλγίες, ρίγος, πονοκέφαλος, καταβολή δυνάμεων, δυσκαταποσία, απώλεια γεύσης ή/και οσμής, ναυτία/έμετος, κοιλιακό άλγος, διαρροϊκές κενώσεις) δεν πρέπει να προσέρχονται στο σχολείο. Συστήνεται προς τους γονείς ο έλεγχος των παιδιών για ενδεχόμενη εμφάνιση συμπτωμάτων (πιθανώς και με θερμομέτρηση) πριν την αναχώρησή τους από το σπίτι.
  • Εάν ένας/μια μαθητής/μαθήτρια εμφανίσει έστω και ήπια συμπτώματα συμβατά με λοίμωξη COVID-19 εκτός του χώρου του σχολείου, παραμένει στο σπίτι και ειδοποιείται το σχολείο με ευθύνη των γονέων/κηδεμόνων.
  • Ένα συνηθισμένο κρούσμα στα σχολεία είναι οι ψείρες. Τα τελευταία χρόνια θεωρείται ότι οι ψείρες είναι τόσο κολλητικές όσο και το κοινό κρυολόγημα αφού σχεδόν το 80 έως 90% των παιδιών κάποια στιγμή θα κολλήσουν. Όλες οι κοινωνικοοικονομικές ομάδες μπορούν να προσβληθούν και οι ψείρες δεν αποτελούν ένδειξη κακής υγιεινής. Οι ψείρες μεταδίδονται με τη στενή επαφή των μαθητών/τριών όταν παίζουν.

Τα παιδιά που έχουν κολλήσει ψείρες δεν πρέπει να αποκλείονται από το σχολείο είναι όμως πολύ σημαντικό  οι γονείς όλου του σχολείου να ελέγχουν τα παιδιά τους και να τα θεραπεύσουν εγκαίρως, διότι αν ένας/μία μαθητής/τρια δε θεραπευτεί σύντομα, θα μεταδώσει τις ψείρες και στους/στις  συμμαθητές/τριες του.

  • Το Ατομικό Δελτίο Υγείας αποτελεί σημαντικό θεσμό για την υγεία των μαθητών/τριών και την πρόληψη ανεπιθύμητων περιστατικών, κατά τη συμμετοχή τους στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής και γενικότερα στις σχολικές δραστηριότητες. Το Α.Δ.Υ. συμπληρώνεται για τους μαθητές των Α’ & Δ’ τάξεων και πρέπει να προσκομιστεί στο σχολείο μέχρι τις 30 Σεπτεμβρίου. Η μη έγκαιρη ή παράλειψη κατάθεσης του Α.Δ.Υ. έχει ως αποτέλεσμα το Σχολείο να μη γνωρίζει την κατάσταση υγείας του μαθητή και τον αποκλεισμό του από το μάθημα της Φυσικής Αγωγής καθώς και άλλων σχετικών σχολικών δραστηριοτήτων (Φ.6/304/75662/Γ1 – ΦΕΚ Β 1296 – 21.05.2014).

 

  1. Ποιότητα του σχολικού χώρου

Ένας από τους στόχους του σχολείου είναι η καλλιέργεια της αίσθησης της ευθύνης στους/στις μαθητές/ τριες σε ό,τι αφορά την ποιότητα του σχολικού χώρου. Καθαρά και συντηρημένα κτίρια -αίθουσες, εργαστήρια, παραρτήματα, ο αύλειος χώρος- διαμορφώνουν τον περιβάλλοντα χώρο μέσα στον οποίο είναι δυνατόν να καλλιεργηθεί η ψυχή του/τις μαθητή/τριας. Φθορές, ζημιές και κακή χρήση της περιουσίας του σχολείου αποδυναμώνουν τις εκπαιδευτικές δυνατότητές του και οδηγούν στην αντίληψη της απαξίωσης της δημόσιας περιουσίας. Στις περιπτώσεις εκείνες, όπου αποδεδειγμένα η φθορά/καταστροφή, μερική ή ολική, σχολικών κτιρίων, χώρων και παραρτημάτων αυτών, καθώς και υλικοτεχνικής υποδομής και εξοπλισμού εντός αυτών, αποδίδεται σε συγκεκριμένο/η μαθητή/τρια, ο/η τελευταίος/α ελέγχεται για τη συμπεριφορά αυτή και η δαπάνη αποκατάστασης βαρύνει τον γονέα/κηδεμόνα του/της. Συγκεκριμένα, η Διεύθυνση της σχολικής μονάδας καλεί τον γονέα/κηδεμόνα/ασκούντα την επιμέλεια στον οποίο αποδεδειγμένα αποδίδεται η ζημία και του ζητάει να την αποκαταστήσει, μέσα σε προθεσμία πέντε (5) ημερών. Στην περίπτωση που δηλώσουν ότι δεν προτίθενται να αποκαταστήσουν τη ζημία, τότε η Διεύθυνση της σχολικής μονάδας το γνωστοποιεί στον οικείο Δήμο ή στη Σχολική Επιτροπή, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 28 του ν. 5056/2023. Ο Δήμος ή η Σχολική Επιτροπή οφείλει να ζητήσει και να λάβει τρεις (3) προσφορές για την αποκατάσταση της ζημίας και να διαλέξει την πιο οικονομική, συντάσσοντας προς τούτο σχετικό πρακτικό. Αφού ολοκληρωθούν οι εργασίες στη σχολική μονάδα, τότε ο οικείος Δήμος ή η Σχολική Επιτροπή που επιβαρύνθηκε με τη σχετική δαπάνη καλείται να αποστείλει το αποδεικτικό εξόφλησης είτε στον/στην ενήλικο/η μαθητή/τρια ή στους γονείς/κηδεμόνες του/ της. Τους καλεί εντός προθεσμίας πέντε (5) ημερών να καταβάλουν το ποσό σε συγκεκριμένο λογαριασμό του Δήμου ή της Σχολικής Επιτροπής και γνωστοποιώντας τους, ταυτόχρονα, ότι σε περίπτωση μη καταβολής του θα υπάρξει σχετική βεβαίωση οφειλής από την αρμόδια οικονομική υπηρεσία του Δήμου και είσπραξή της, σύμφωνα με τα οριζόμενα στον ν. 4978/2022. Σε περίπτωση άρνησης, η σχετική δαπάνη βεβαιώνεται και ακολουθεί η διαδικασία είσπραξής της.

 

  1. Προστασία Προσωπικών δεδομένων

Η φωτογράφηση και η βιντεοσκόπηση των μαθητών/τριών για λόγους εκπαιδευτικούς (πχ. κατασκευές με τα πρόσωπά τους) αλλά και ψυχαγωγικούς (δημιουργία φωτογραφικού πορτφόλιο με δράσεις και δραστηριότητες απ΄ όλη τη χρονιά) πραγματοποιείται αποκλειστικά με τη συγκατάθεση των γονέων/κηδεμόνων, υπογράφοντας τις απαραίτητες Υπεύθυνες Δηλώσεις. Δεν επιτρέπεται στους γονείς και κηδεμόνες των μαθητών να αναρτήσουν φωτογραφίες ή βίντεο στο διαδίκτυο από διάφορες εκδηλώσεις του σχολείου. Εικόνες από σχολικές δραστηριότητες των παιδιών που θα αναρτηθούν από τους εκπαιδευτικούς σε εγκεκριμένους εκπαιδευτικούς ιστότοπους και στον ιστότοπο του σχολείου, θα έχουν υποστεί επεξεργασία και θα γίνονται μόνο μετά την ενυπόγραφη έγκριση των γονέων για την προστασία των προσωπικών δεδομένων των νηπίων.

  1. Χρήση κινητών τηλεφώνων και ηλεκτρονικών συσκευών

Οι μαθητές/τριες δεν επιτρέπεται να χρησιμοποιούν εντός των σχολικών χώρων – κτιρίων και υπαίθριων χώρων κινητό τηλέφωνο ή άλλη ηλεκτρονική συσκευή που διαθέτει σύστημα επεξεργασίας εικόνας και ήχου, για συνομιλία, βιντεοσκόπηση ή οποιαδήποτε άλλη χρήση. Στην παραπάνω απαγόρευση δεν εμπίπτει η χρήση ιατρικών εφαρμογών μέσω κινητού τηλεφώνου ή άλλων συσκευών, αποκλειστικά και μόνο κατόπιν σχετικής ιατρικής γνωμάτευσης.
Επισημαίνεται ότι δεν επιτρέπεται η χρήση ή η λειτουργία καμερών ασφαλείας στους σχολικούς χώρους κατά τη διάρκεια λειτουργίας του σχολείου σύμφωνα με την με αρ. πρωτ. Φ.25/103373/Δ1/22-6-2018 εγκύκλιο του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α και με την παρ. 8 του άρθρου 204 του ν.4610/2019(Α’70).

ΝΕΑ ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΡΓΑΛΕΙΑ

  1. Ψηφιακή Βεβαίωση Φοίτησης

Οι γονείς/κηδεμόνες των μαθητών/τριών έχουν τη δυνατότητα έκδοσης Βεβαίωσης Φοίτησης των εξαρτώμενων τέκνων τους μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (https://www.gov.gr/ipiresies/ekpaideuse/eggraphe-se-skholeio/attending-school).

  1. Ψηφιακή Πλατφόρμα για την αντιμετώπιση της ενδοσχολικής βίας και των φαινομένων εκφοβισμού
    Για την αντιμετώπιση της ενδοσχολικής βίας και του εκφοβισμού έχει δημιουργηθεί ειδική ψηφιακή πλατφόρμα για υποβολή καταγγελιών (https://stop-bullying.gov.gr/). Στη συγκεκριμένη πλατφόρμα έχουν πρόσβαση μαθητές και γονείς, καθώς και όσοι έχουν την επιμέλεια μαθητών/τριών, οι οποίοι δύνανται να υποβάλουν αναφορές. Επίσης, ορίζεται συγκεκριμένο Πρωτόκολλο Διαχείρισης Ενδοσχολικής Βίας και Εκφοβισμού με σκοπό την εξέταση των αναφορών και την υποβολή προτάσεων για την αντιμετώπιση των περιστατικών σχολικής βίας (ν. 5029/2023 (Α’ 55)). Αποδέκτες – υπεύθυνοι υποδοχείς σε επίπεδο σχολικής μονάδας των αναφορών για περιστατικά εκφοβισμού και ενδοσχολικής βίας που υποβάλλονται ψηφιακά είναι ο Διευθυντής ή ο Προϊστάμενος της σχολικής μονάδας και ένας (1) εκπαιδευτικός που ορίζεται από εκείνον για τον σκοπό αυτό.
    Σε κάθε Διεύθυνση Εκπαίδευσης συνιστάται τετραμελής «Ομάδα Δράσης για την Πρόληψη και Αντιμετώπιση της Ενδοσχολικής Βίας και του Εκφοβισμού» η οποία αποτελείται από: α) τον Διευθυντή Εκπαίδευσης, ο οποίος αναπληρώνεται από τον Προϊστάμενο του Τμήματος Εκπαιδευτικών Θεμάτων της οικείας Διεύθυνσης Εκπαίδευσης, β) έναν (1) Σύμβουλο Εκπαίδευσης, με τον αναπληρωτή του, γ) έναν (1) ψυχολόγο σχολικής μονάδας ή Κέντρου Διεπιστημονικής Αξιολόγησης, Συμβουλευτικής και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ.) της Διεύθυνσης Εκπαίδευσης με τον αναπληρωτή του και δ) έναν (1) κοινωνικό λειτουργό σχολικής μονάδας ή ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. της Διεύθυνσης Εκπαίδευσης με τον αναπληρωτή του. Οι αρμοδιότητες και τα καθήκοντα των υπεύθυνων αποδεκτών αναφορών στη σχολική μονάδα και των τετραμελών ομάδων δράσης στις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης ορίζονται στην υπ’ αριθμ. 36421/ΓΔ4/8-4-2024 Υ.Α. (Β’ 2177).
  2. Ψηφιακή Ενημέρωση γονέων/κηδεμόνων

Δίνεται η δυνατότητα στους γονείς/κηδεμόνες να ενημερώνονται ηλεκτρονικά για τις απουσίες, καθώς και τη βαθμολογία των μαθητών/τριών μέσω της ηλεκτρονικής εφαρμογής «e-Parents» (https://eschools.minedu.gov.gr/login).Η πλατφόρμα θα δώσει στον/στην πολίτη-κηδεμόνα ένα ζωντανό και μόνιμο δίαυλο επικοινωνίας με το σχολείο, μέσω του οποίου ο/η κηδεμόνας θα αλληλοεπιδρά με την σχολική μονάδα. Οι διαθέσιμες υπηρεσίες που περιλαμβάνονται στην πρώτη έκδοση του υποσυστήματος «e-Parents» οργανωμένες ανά ρόλο χρήστη είναι οι εξής: Ανακοινώσεις και Ειδοποιήσεις Σχολικής Μονάδας, Απουσίες Μαθητή, Βαθμολογίες Μαθητή.

 ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΑΠΟ ΠΙΘΑΝΟΥΣ ΚΙΝΔΥΝΟΥΣ

Αντιμετώπιση έκτακτων αναγκών

Οι φυσικές καταστροφές παρουσιάζουν αυξητική τάση τα τελευταία χρόνια με ποικίλες συνέπειες στο ανθρωπογενές περιβάλλον. Οι σχολικές μονάδες, ως λειτουργικοί χώροι φιλοξενίας και δραστηριοποίησης ευάλωτης ομάδας του πληθυσμού, απαιτούν αυξημένο βαθμό ετοιμότητας έναντι των κινδύνων αυτών. Η απρόβλεπτη ή περιστασιακή κρίση είναι αυτή που συνδέεται ευθέως με την ανάγκη εκπόνησης ενός σχεδίου διαχείρισής της. Τα κρίσιμα συμβάντα χρήζουν έγκαιρων και έγκυρων ενεργειών ανταπόκρισης. Η έγγραφη και οργανωμένη αποτύπωση αυτών, σε επίπεδο σχολικής μονάδας, συνιστά το πρωτόκολλο – σχέδιο διαχείρισης κρίσεων. Τα οφέλη ενός τέτοιου σχεδίου έγκεινται στη διασφάλιση της σωματικής ακεραιότητας και της ψυχικής υγείας του ανθρώπινου δυναμικού του σχολείου:

Οι φάσεις του σχεδίου υλοποίησης της διαχείρισης κρίσεων είναι οι εξής:

  1. Προσδιορισμός της κρίσης – γεγονότος (π.χ. πλημμύρα, πυρκαγιά). 2. Επίπεδο αντιμετώπισης. 3. Ειδοποίηση – ενημέρωση όσων εμπλέκονται στην αντιμετώπιση της κρίσης. 4. Επιλογή τρόπου και πλαισίου ενημέρωσης των εμπλεκόμενων υπηρεσιών και φορέων, των γονέων και κηδεμόνων. 5. Αξιολόγηση διαχείρισης της κρίσης.

Στην κατεύθυνση αυτή, δημιουργήθηκε μια Ομάδα Διαμόρφωσης Σχεδίου Αντιμετώπισης Κρίσεων, που αποτελείται από το Σύλλογο Διδασκόντων με επικεφαλής τον διευθυντή του Σχολείου και αναπτύχθηκε ένα γενικό σχέδιο προετοιμασίας του σχολείου για την αντιμετώπιση κρίσεων. Για την προστασία από σεισμούς και συνοδά φυσικά φαινόμενα επικαιροποιείται τακτικά το Σχέδιο Μνημονίου Ενεργειών για τη διαχείριση του Σεισμικού Κινδύνου στην αρχή της σχολικής χρονιάς και υλοποιούνται ασκήσεις ετοιμότητας κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους. Ο διευθυντής του Σχολείου, στην αρχή του σχολικού έτους και σε συνεργασία με τον Σύλλογο Διδασκόντων, προβαίνει σε όλες τις απαιτούμενες ενέργειες που προβλέπονται για την αντιμετώπιση των έκτακτων αναγκών εντός του σχολικού χώρου. Επίσης, ενημερώνουν τους μαθητές/μαθήτριες για τους βασικούς κανόνες και τρόπους αντίδρασης κατά την εκδήλωση των φαινομένων αυτών.

Διευκρινίζεται ότι σε περίπτωση κρίσης οι μαθητές/μαθήτριες παραδίδονται μόνο στους γονείς/κηδεμόνες τους ή στα πρόσωπα που οι γονείς/κηδεμόνες έχουν ορίσει γραπτώς για την παραλαβή των μαθητών/τριών από τη σχολική μονάδα. Τέλος, σε καταστάσεις πανδημίας ή ακραίων-επικίνδυνων φαινομένων οι εκπαιδευτικοί, μαθητές/μαθήτριες, γονείς/κηδεμόνες, Διευθυντές/Διευθύντριες, Προϊστάμενοι/Προϊστάμενες οφείλουν να συμμορφώνονται και να ακολουθούν ρητά τις οδηγίες που εκδίδουν οι εκάστοτε αρμόδιοι φορείς/υπηρεσίες: π.χ. ΕΟΔΥ, ΥΠΑΙΘΑ, Υπουργείο Πολιτικής Προστασίας, κ.λ.π. για την εύρυθμη λειτουργία της σχολικής μονάδας και την ασφάλεια των μελών της.

Ειδικό σχέδιο αποχώρησης λόγω έκτακτων συνθηκών

Σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης, για την ασφάλεια των παιδιών έχει καταρτιστεί σε συνεργασία με το Νηπιαγωγείο Σγουρού ( με το οποίο το Σχολείο μας συστεγάζεται) σχέδιο διαφυγής και πραγματοποιούνται ασκήσεις ετοιμότητας.

ΑΝΑΤΡΟΦΟΔΟΤΗΣΗ- ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΒΕΛΤΙΩΣΗΣ

Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας επικαιροποιείται σε τακτά χρονικά διαστήματα, μέσω της προβλεπόμενης από τον νόμο συμμετοχικής διαδικασίας όλων των μελών της σχολικής κοινότητας, έτσι ώστε να συμπεριλαμβάνει νέες νομοθετικές ρυθμίσεις, να ανταποκρίνεται στις αλλαγές των συνθηκών λειτουργίας του σχολείου και τις, κατά καιρούς, αποφάσεις των αρμόδιων συλλογικών οργάνων του. Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας βασίζεται στην ισχύουσα νομοθεσία και στις σύγχρονες παιδαγωγικές και διδακτικές αρχές. Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας κάθε σχολικής μονάδας κοινοποιείται σε όλους τους γονείς/κηδεμόνες και αναρτάται στον ιστότοπο του σχολείου, αμέσως μετά την έγκριση αυτού.

Η τήρησή του από τους/τις μαθητές/τριες, τους/τις εκπαιδευτικούς και τους γονείς/κηδεμόνες/ασκούντες την επιμέλεια, με αμοιβαίο σεβασμό στον διακριτό θεσμικό ρόλο τους, ώστε να έχει πληρότητα, γενική αποδοχή και εφαρμογή, αποτελεί προϋπόθεση της εύρυθμης λειτουργίας του σχολείου και  αποτελεί ευθύνη και υποχρέωση της Διεύθυνσης του σχολείου, των εκπαιδευτικών, των μαθητών/τριών και των γονέων/ κηδεμόνων/ασκούντων την επιμέλεια. Είναι το θεμέλιο πάνω στο οποίο μπορεί το σχολείο να οικοδομήσει για να πετύχει τους στόχους και το όραμά του. Θέματα που ανακύπτουν και δεν προβλέπονται από τον Εσωτερικό Κανονισμό Λειτουργίας, αντιμετωπίζονται κατά περίπτωση από τον/τη Διευθυντή/ντρια-Προϊστάμενο/η του σχολείου και τον Σύλλογο Διδασκόντων/ ουσών, καθώς και από τον/τη Σύμβουλο Εκπαίδευσης Παιδαγωγικής Ευθύνης, σύμφωνα με τις αρχές της παιδαγωγικής επιστήμης και την εκπαιδευτική νομοθεσία, σε πνεύμα συνεργασίας με όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας. Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας ισχύει μέχρι την έγκριση νεότερου.

 

Kατηγορίες

ΤΙ ώρα είναι;

Σαν σήμερα

25/12/0: Γέννηση: Ιησούς Χριστός, σύμφωνα με τον Διονύσιο τον Μικρό. Κατά πολλούς σύγχρονους ερευνητές, γεννήθηκε το 4 π.Χ.



Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων