Δ’ ΤΑΞΗ – «1, 2, 3…. Ανακύκλωσε!» (Θεματική: ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ, Υποθεματική: ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ – ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΚΑΙ ΤΟΠΙΚΗ ΦΥΣΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ)

Στο εργαστήριο αυτό δουλέψαμε πάνω στο ζήτημα της διαχείρισης των απορριμμάτων που αποτελεί ένα από τα πιο σοβαρά και δύσκολο να επιλυθούν στην εποχή μας. Με αφορμή μια ανάλογη ενότητα στη Γλώσσα και υπενθυμίζοντας συνεχώς τις υπόλοιπες δράσεις του σχολείου πάνω στο θέμα της ανακύκλωσης (μπαταρίες, πλαστικά καπάκια, χαρτί), αποφασίσαμε να ασχοληθούμε πιο συστηματικά με το πρόβλημα των απορριμμάτων. Και τελικά για εφαρμογή και επέκταση όσων μάθαμε να κάνουμε μια καμπάνια ανακύκλωσης στο επίπεδο της τάξης με το να διαχωρίζουμε όλα τα υλικά που χρησιμοποιούμε στο σχολείο και δεν τα χρειαζόμαστε πια σε ανακυκλώσιμα και μη. Πιο αναλυτικά οι βασικές δραστηριότητές μας ήταν οι εξής:

Αρχικά χωριστήκαμε σε 2 ομάδες (πλαστικού, χαρτιού) και η κάθε ομάδα κρατώντας μια εικόνα του υλικού στα χέρια της έπρεπε να σκεφτεί αντικείμενα που νομίζει ότι μπορούν να μπουν στον μπλε κάδο φτιαγμένα από αυτό το υλικό. Μάλιστα, αν μπορούσε, το πρώτο γράμμα του αντικειμένου να αντιστοιχεί στο πρώτο γράμμα του ονόματος του παιδιού που το βρίσκει. Να οι απαντήσεις μας:

17Στη συνέχεια έγινε επίδειξη εικόνων από το κέντρο μιας πόλης με σκορπισμένα απορρίμματα και μια άλλη από ένα κάδο απορριμμάτων ενός σχολείου. Ακολούθησε προβληματισμός και ανταλλαγή απόψεων σχετικά με το πρόβλημα των απορριμμάτων σε επίπεδο πόλης, γειτονιάς, σχολείου και σπιτιού. Ύστερα αναρωτηθήκαμε για τους τρόπους αντιμετώπισης και επικεντρωθήκαμε στη λύση της ανακύκλωσης. Ανακαλύψαμε τα πολλά οφέλη της για το περιβάλλον, την οικονομία, την ενέργεια και την προσωπική αίσθηση της συμμετοχής και της ευθύνης του καθενός για το κοινό καλό.

1920

Από φυλλάδια περιβαλλοντικών οργανώσεων αντλήσαμε περισσότερες πληροφορίες για το θέμα της ανακύκλωσης, ξεχωριστά για κάθε υλικό, καθώς και για το πόσο διαδεδομένη είναι στην Ελλάδα, για ποιους λόγους κάποιος δεν ανακυκλώνει κτλ.

Ακολούθησε συμπλήρωση ευχάριστων φύλλων δραστηριοτήτων για να εμπεδώσουμε όσα μάθαμε. Ακούσαμε και ωραία τραγούδια με το θέμα της ανακύκλωσης.

21

Ήρθε η ώρα για δράση! Βρήκαμε έναν επιπλέον κάδο απορριμάτων και μία μπλε ανθεκτική σακούλα ανακύκλωσης κι αρχίσαμε τον διαχωρισμό στη γωνιά της ανακύκλωσης σε επίπεδο τάξης, αφού πρώτα εξηγήσαμε αναλυτικά τι θα πετάμε σε κάθε κάδο!

Κολλήσαμε την αφίσα της καμπάνιας σε εμφανές σημείο, τα δύο σήματα-βελάκια με τα αντίστοιχα χρώματα και εικόνες των αντικειμένων πάνω από τον κάθε κάδο κι από ένα στρογγυλό σήμα πάνω σε κάθε κάδο για να είμαστε σίγουροι κάθε φορά πού θα τοποθετούμε το κάθε απόρριμμα. Στην μπλε σακούλα θα πετάμε μόνο χαρτιά για να μην αναμιγνύονται με τα άλλα υλικά. Όσο για πιθανά γυάλινα αντικείμενα, ενώ ανακυκλώνονται, δε θα κάνουμε συλλογή στο χώρο του σχολείου, γιατί υπάρχει κίνδυνος τραυματισμού.

Τέλος ορίστηκε ο χρόνος και τα πρόσωπα που θα είναι υπεύθυνα για το άδειασμα των κάδων σε συνεργασία με την καθαρίστρια του σχολείου.  

23

       30