Πράξη 7η 26/9/2022
Του συλλόγου διδασκόντων του 1ου Δ.Σ.Λεπτοκαρυάς
Θέμα: «Εργαστήρια Δεξιοτήτων»
Στη Λεπτοκαρυά σήμερα Δευτέρα 26 Σεπτεμβρίου 2022 και ώρα 13.15 μ.μ. και στο γραφείο συνεδριάσεων του σχολείου, ο Σύλλογος Διδασκόντων του σχολείου συνήλθε σε συνεδρίαση ύστερα από πρόσκληση του Δ/ντή, με θέμα ημερήσιας διάταξης:
Προγραμματισμός – Υλοποίηση της δράσης του Ι.Ε.Π.
«Εργαστήρια Δεξιοτήτων»
Ο Σύλλογος Διδασκόντων, αφού διαπίστωσε ότι βρίσκεται σε απαρτία, μετά από σχετική εισήγηση του Διευθυντή και ύστερα από διαλογική συζήτηση, λαμβάνοντας υπόψη:
- Τις διατάξεις του άρθρου 54, του Ν. 4807/2021/ΦΕΚ Α 96/11.6.2021: «Θεσμικό πλαίσιο τηλεργασίας, διατάξεις για το ανθρώπινο δυναμικό του δημοσίου τομέα και άλλες επείγουσες ρυθμίσεις».
- Την με αριθμ. Πρωτ.94236/ΓΔ4/ ΦΕΚ Β 3567/04.8.2021 Υ.Α.: « Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών για τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων όλων των τύπων σχολικών μονάδων, Νηπιαγωγείων, Δημοτικών και των Γυμνασίων»
- Την με αριθμ. Πρωτ. 103235/ΓΔ4/ 24-08-2021 εγκύκλιο του ΥΠΑΙΘ: «Οδηγίες για την εφαρμογή των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων για το σχολικό έτος 2021-2022»
- Το γεγονός πως η δράση εφαρμόζεται φέτος υποχρεωτικά σε όλα τα Δημοτικά σχολεία. Βασικός στόχος της δράσης είναι η ενίσχυση της καλλιέργειας ήπιων δεξιοτήτων, δεξιοτήτων ζωής και δεξιοτήτων τεχνολογίας και επιστήμης στους μαθητές και στις μαθήτριες, σε συνδυασμό με τη διαμόρφωση ενός σύγχρονου πλαισίου προγράμματος με δομή Ανοικτών, Ζωντανών Προγραμμάτων Σπουδών και Διαδικασιών. Τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων αποτελούν καινοτόμο διδακτική και εκπαιδευτική δράση, η οποία συνίσταται στην προσθήκη νέων θεματικών κύκλων στο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα του Δημοτικού, αξιοποιώντας μεθόδους διερευνητικής – ανακαλυπτικής μάθησης.
Κατά την υλοποίηση καλλιεργούνται οι παρακάτω κύκλοι δεξιοτήτων:
Α. Κύκλος των δεξιοτήτων μάθησης: Κριτική σκέψη, Επικοινωνία, Συνεργασία, Δημιουργικότητα
Β. Κύκλος των δεξιοτήτων ζωής: Αυτομέριμνα, Κοινωνικές Δεξιότητες, Πολιτειότητα, Ενσυναίσθηση και ευαισθησία, Προσαρμοστικότητα, Ανθεκτικότητα, Υπευθυνότητα, Πρωτοβουλία, Οργανωτική ικανότητα, Προγραμματισμός, Παραγωγικότητα
Γ. Κύκλος των δεξιοτήτων της τεχνολογίας και της επιστήμης: Δεξιότητες Μοντελισμού και προσομοίωσης, Πληροφορικός – Ψηφιακός – Τεχνολογικός γραμματισμός, Γραμματισμός στα Μέσα, Ευχέρεια στην Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση, Ψηφιακές Ανθρωπιστικές Επιστήμες, Ασφαλής πλοήγηση στο διαδίκτυο, Προστασία από εξαρτητικές συμπεριφορές στις τεχνολογίες, Δεξιότητες δημιουργίας και διαμοιρασμού ψηφιακών δημιουργημάτων, Συνδυαστικές δεξιότητες ψηφιακής τεχνολογίας, επικοινωνίας και συνεργασίας, Δεξιότητες ανάλυσης και παραγωγής περιεχομένου σε έντυπα και ηλεκτρονικά μέσα, Δεξιότητες διεπιστημονικής και διαθεματικής χρήσης των νέων τεχνολογιών
Δ. Κύκλος των δεξιοτήτων του νου: Στρατηγική σκέψη, Επίλυση προβλημάτων, Μελέτη περιπτώσεων (case studies), Κατασκευές, Πλάγια σκέψη
Ο Σύλλογος Διδασκόντων αφού έλαβε υπόψη τα παραπάνω, μετά από συζήτηση
αποφασίζει ομόφωνα:
α) Να συνταχθεί το Ετήσιο Σχέδιο Δράσης του σχολείου συνολικά και το Σχέδιο Δράσης του κάθε τμήματος ξεχωριστά (μόλις ανοίξει η σχετική πλατφόρμα του ΙΕΠ), στα οποία θα περιγράφονται αναλυτικά όλες οι πληροφορίες που αναφέρουν οι σχετικές ΥΑ (ταυτότητα σχολείου, γενικές κατευθύνσεις – προσανατολισμοί, θεματικοί κύκλοι, υποενότητες, τίτλοι προγράμματος, στόχοι, εργαστήρια, συνεργασίες, αποτελέσματα, εκπαιδευτικό υλικό, αξιολόγηση).
β) Ορίζονται υπεύθυνοι ανά τμήμα: Οι ΠΕ 70 του κάθε τμήματος και συγκεκριμένα οι :Χούτα Γεωργία Α τάξη , Ζέρβας Αθανάσιος Β τάξη, Λαγοθανάσης Αντώνιος Γ τάξη ,Καραγεωργίου Βαλασία Δ τάξη ,Σιάσιου Φρειδερίκη Ε τάξη και Καραλιάς Αθανάσιος Στ τάξη .
γ) Όλα τα τμήματα του σχολείου θα συμμετέχουν ταυτόχρονα στον κάθε Θεματικό Κύκλο, με την παρακάτω σειρά και στις θεματικές που προβλέπει η ΥΑ 94236/ΓΔ4/4-8-2021για την κάθε τάξη :
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ 1: ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ- ΕΥ ΖΗΝ
ΥΠΟΘΕΜΑΤΙΚΗ: ΥΓΕΙΑ-ΔΙΑΤΡΟΦΗ-ΑΥΤΟΜΕΡΙΜΝΑ-ΟΔΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ
Α΄ ΤΑΞΗ: « Υγιείς και δυνατοί με σωστή διατροφή»
Δ΄ΤΑΞΗ: « Κυκλοφορώ με ασφάλεια»
ΥΠΟΘΕΜΑΤΙΚΗ: ΨΥΧΙΚΗ ΚΑΙ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗ ΥΓΕΙΑ-ΠΡΟΛΗΨΗ
Β΄ΤΑΞΗ: « Όλοι είμαστε ίδιοι -δέχομαι τις ιδιαιτερότητές μου»
Ε΄ΤΑΞΗ: « θέλεις να γίνουμε Φίλοι; »
ΥΠΟΘΕΜΑΤΙΚΗ: ΓΝΩΡΙΖΩ ΤΟ ΣΩΜΑ ΜΟΥ-ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΗ ΔΙΑΠΑΙΔΑΓΩΓΗΣΗ
Γ΄ΤΑΞΗ: «Το σώμα μου φυλώ…σαν κάστρο το περιφρουρώ»
ΣΤ΄ΤΑΞΗ: «Γνωρίζω το σώμα μου»
ΘΕΜΑΤΙΚΗ 2: ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
ΥΠΟΘΕΜΑΤΙΚΗ: ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ-ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΚΑΙ ΤΟΠΙΚΗ ΦΥΣΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ
Α΄ΤΑΞΗ: «Ανακύκλωση εδώ ,περιβάλλον καθαρό»
Δ΄ ΤΑΞΗ: «(Ανα)κύκλος είναι και γυρίζει»
ΥΠΟΘΕΜΑΤΙΚΗ: ΚΛΙΜΑΤΙΚΗ ΑΛΛΑΓΗ-ΦΥΣΙΚΕΣ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΕΣ-ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ
Β΄ΤΑΞΗ: «Σέβομαι την φύση, μαθαίνω να ζω κοντά της »
Ε΄ΤΑΞΗ: «Γνωριμία , Πρόληψη και Προστασία»
ΥΠΟΘΕΜΑΤΙΚΗ: ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΚΑΙ ΤΟΠΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ
Γ΄ ΤΑΞΗ: «Ανακαλύπτοντας το αρχαίο Δίον»
ΣΤ΄ΤΑΞΗ: «Τοπική πολιτιστική κληρονομιά»
ΘΕΜΑΤΙΚΗ 3 : ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΩ-ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗ ΚΑΙ ΕΥΘΥΝΗ
ΥΠΟΘΕΜΑΤΙΚΗ: ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ
Α΄ΤΑΞΗ: Τα δικαιώματα των παιδιών
Δ΄ΤΑΞΗ: «Τα δικαιώματα των παιδιών»
ΥΠΟΘΕΜΑΤΙΚΗ: ΕΘΕΛΟΝΤΙΣΜΟΣ, ΔΙΑΜΕΣΟΛΑΒΗΣΗ
Β΄ΤΑΞΗ: Νοιάζομαι -μαθαίνω να βοηθώ ,συμμετέχω
Ε΄ΤΑΞΗ: «Γιατί όλοι μαζί μπορούμε καλύτερα»
ΥΠΟΘΕΜΑΤΙΚΗ: ΣΥΜΠΕΡΙΛΗΨΗ: ΑΛΛΗΛΟΣΕΒΑΣΜΟΣ,ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑ
Γ΄ΤΑΞΗ: « Ένας ένας χωριστά…κι όλοι μαζί μια αγκαλιά»
ΣΤ΄ΤΑΞΗ: «Αλληλοσεβασμός, διαφορετικότητα»
ΘΕΜΑΤΙΚΗ 4: ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ
ΥΠΟΘΕΜΑΤΙΚΗ: STEM-ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΡΟΜΠΟΤΙΚΗ
Α΄ΤΑΞΗ: « Μικροί μετεωρολόγοι»
Δ΄ΤΑΞΗ: «Καταναλώνω»
Ε΄ ΤΑΞΗ: «Ηρωες του κόσμου»
ΥΠΟΘΕΜΑΤΙΚΗ: ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ-ΑΓΩΓΗ ΣΤΑΔΙΟΔΡΟΜΙΑΣ-
ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΑ
Β΄ΤΑΞΗ: «Μικροί δημοσιογράφοι. Συνέντευξη από διάφορους επαγγελματίες»
Γ΄ΤΑΞΗ: «Επαγγέλματα παλιά, ζωντανέψτε ξανά»
Ο Διευθυντής
Πατσιατζής Κων/νος