Με τη λήξη της σχολικής χρονιάς μία ομάδα μαθητών της Ε’ τάξης και μία ομάδα εκπαιδευτικών του σχολείου μας είχαν την ιδέα με τα πινέλα, τα χρώματα και οδηγό την φαντασία να κάνουν ζωγραφιές στους εξωτερικούς τοίχους του σχολείου μας, έτσι ώστε να ομορφύνουν την καθημερινότητα όλων.
Μπαίνοντας, λοιπόν, στο προαύλιο αντικρίζεις μία τοιχογραφία επηρεασμένη από τον μαγικό κόσμο των Μαθηματικών, αλλά και από την ομορφιά της φύσης. Συγκερκιμένα, η πρώτη εικοσάδα των αριθμών είναι αποτυπωμένη στο σώμα μιας χαρούμενης και πολύχρωμης σαρανταποδαρούσας, την οποία πλαισιώνουν φανταστικά δέντρα και λουλούδια σε υπέροχους χρωματικούς συνδυασμούς με τη μορφή γεωμετρικών σχημάτων.
Δεξιά, μία άλλη τοιχογραφία προβάλλει την ομορφιά και τη δύναμη των γραμμάτων της αλφαβήτας. Χρωματιστά και ισομεγέθη μπαλόνια υψώνονται στον απέραντο ουρανό, κουβαλώντας το καθένα στη ράχη του ένα από τα γράμματα του αλφάβητου. Ανάμεσά τους «συντροφεύουν» γραμματάκια… σχηματίζοντας «όμορφες» λέξεις, όπως αγάπη, φιλία, ειρήνη, αποδοχή, δικαιοσύνη κα. Είναι οι λέξεις που τα παιδιά θέλουν να κυριαρχήσουν στον κόσμο που τα ίδια, δειλά δειλά, δημιουργούν. Έναν κόσμο, στον οποίο, ονειρεύονται να κυριαρχήσει η ανθρωπιά, η καλοσύνη, η ομορφιά…
Η επιλογή τόσο των θεμάτων όσο και των χρωμάτων έγινε σε συνεργασία μαθητών και εκπαιδευτικών με γνώμονα και στόχο να «ποτιστούν» οι καρδιές των μαθητών με φαντασία και δημιουργικότητα.
Οι τοιχογραφίες που μοιάζουν με πίνακες ζωγραφικής, πλημμύρισαν το σχολείο με νότες τέχνης, χαράς, αισιοδοξίας, παιχνιδιάρικης διάθεσης και το μεταμόρφωσαν σε ένα πανέμορφο χώρο μάθησης που οι «μικροί» ζωγράφοι δεν χορταίνουν να το καμαρώνουν. Εκτός, όμως από το εντυπωσιακό αποτέλεσμα, οι μικροί καλλιτέχνες χάρηκαν που πειραματίστηκαν με τα πινέλα και τα χρώματα, που γνώρισαν την τεχνική του lettering και ζωγράφισαν σε κάθετες επιφάνειες.
Ένιωσαν μεγάλη ικανοποίηση που συμμετείχαν στη δημιουργία ενός κοινού έργου που αφορά όχι μόνο τους ίδιους, αλλά όλη τη σχολική κοινότητα. Δημιούργησαν ένα έργο που έχει διάρκεια στον χρόνο, θα το ζουν καθημερινά και θα τους θυμίζει πάντα τη στιγμή της δημιουργίας, της κοινής προσπάθειας και τη συναίσθηση της ευθύνης απέναντι σε αυτό, αλλά και σε οποιαδήποτε δημιουργία.
Ανέπτυξαν τις έννοιες της αλληλοβοήθειας, του σεβασμού και της συνεργασίας και έμαθαν να σέβονται τις επιλογές των άλλων, ν’ αναγνωρίζουν ότι υπάρχουν διαφορετικές απόψεις για ένα καλλιτεχνικό θέμα και ότι μπορούν να δοθούν διαφορετικές λύσεις. Έμαθαν επίσης να εκφράζουν την ταυτότητά τους και το γεγονός ότι ανήκουν σε μία ομάδα. Είμαστε αισιόδοξοι ότι μέσα από την δημιουργία του συλλογικού αυτού έργου θα κρατάνε ενεργή την ανάγκη για συμμετοχή και κοινωνική ευαισθητοποίηση.
Θερμά συγχαρητήρια, λοιπόν, στους μικρούς ζωγράφους του σχολείου μας, που αξίζει να αναφερθούν τα ονόματά τους: Γενιτσαροπούλου Κωνσταντίνα, Γενιτσαροπούλου Μαγδαληνή, Ευαγγελοδήμου Μαρκέλλα – Δήμητρα, Καλατζής Φίλιππος, Κερασοβίτη Κατερίνα, Κοτσιμπού Αγάπη, Λάμπος Ιωάννης, Ματζαφίνη Αγγελική και Τσιγαρίδα Μαρία Ιωάννα.
Θερμά συγχαρητήρια και στους εκπαιδευτικούς που συντόνισαν την δράση και συγκεκριμένα στις κυρίες Βλάχου Ειρήνη, Μάστορα Καλλιόπη, Μήλα Βασιλική και Πασσά Μαρίνα.
Θερμά συγχαρητήρια αξίζουν και στον Διευθυντή του σχολείου, τον κ. Σιδέρη Μοτσιόλα, που πάντα ενθαρρύνει και στηρίζει κάθε πρωτοβουλία μαθητών και εκπαιδευτικών.
Μάστορα Καλλιόπη