Δεν έχει οριστεί χαρακτηριστική εικόνα για το άρθρο.
Δεν έχει οριστεί χαρακτηριστική εικόνα για το άρθρο.
Δεν έχει οριστεί χαρακτηριστική εικόνα για το άρθρο.
Δεν έχει οριστεί χαρακτηριστική εικόνα για το άρθρο.
Δεν έχει οριστεί χαρακτηριστική εικόνα για το άρθρο.

Το πρώτο κουδούνι χτύπησε! Καλή σχολική χρονιά!

Μέσα σε κλίμα χαράς, συγκίνησης  και αισιοδοξίας πραγματοποιήθηκε σήμερα Δευτέρα 12 Σεπτεμβρίου 2022 o καθιερωμένος Αγιασμός στον αύλειο χώρο του σχολείου μας με την παρουσία  μαθητών γονέων και  εκπαιδευτικών.

Με τη θεία χάρη και τις ευλογίες της εκκλησίας ξεκίνησε σήμερα η νέα σχολική χρονιά με τον Πατέρα Ευάγγελο να πραγματοποιεί τον καθιερωμένο αγιασμό! Η ημέρα του αγιασμού είναι μία ημέρα γιορτής για  όλους μας!

Μετά το πέρας του αγιασμού ο ιερέας ευχήθηκε στους εκπαιδευτικούς, στους γονείς και τους μαθητές υγεία και προκοπή για τη νέα σχολική χρονιά.

Η εκπρόσωπος του Δήμου Καρπενησίου, Αντιδήμαρχος κ. Κονιαβίτη Εύη  απηύθυνε σύντομο χαιρετισμό και ευχήθηκε με τη σειρά της καλή δύναμη και γόνιμη σχολική χρονιά σε μαθητές/τριες και γονείς.

Την παράσταση έκλεψαν τα πρωτάκια που είχαν την ευκαιρία  να παρακολουθήσουν την τελετή του Αγιασμού στο προαύλιο μαζί με τους άλλους μαθητές  του σχολείου.

Στη συνέχεια ο Διευθυντής του σχολείου κ. Μοτσιόλας Σιδέρης αφού καλωσόρισε τους μαθητές μετά τις καλοκαιρινές διακοπές ευχήθηκε μια αποδοτική, δημιουργική και αποτελεσματική σχολική χρονιά με υγεία πάνω απ’ όλα!

 

 

 

 

 

Γονείς  και μαθητές ενημερώθηκαν για θέματα που αφορούν τη λειτουργία του Δημοτικού,  την κατανομή των τάξεων για το σχολικό έτος 2022-2023 και το ωρολόγιο πρόγραμμα.

 

Θερμές ευχαριστίες στο Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων του Σχολείου για τα δωράκια στους μαθητές της Α΄  Τάξης.

 

Καλή και ανέφελη σχολική χρονιά για όλους, με υγεία!

 

Ευχαριστούμε θερμά τον κ. Αποστόλου Μάριο για την παραχώρηση των φωτογραφιών.

Δράση «αρχή…ΖΩ!

Η δομή “ΓΕΦΥΡΑ” της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας υλοποιεί για άλλη μια σχολική χρονιά τη δράση «αρχή…ΖΩ!» που αφορά την έκτακτη οικονομική ενίσχυση αξίας 100 € εφάπαξ σε κάθε μαθητή – μέλος οικογένειας με οικογενειακό εισόδημα κάτω από τα όρια της φτώχειας, που έχει εγγραφεί στην Α’ τάξη των Δημοτικών Σχολείων της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας κατά το σχολικό έτος 2022-2023.

Η δράση στοχεύει στην κάλυψη οικονομικών αναγκών και την κατανομή πόρων ανακούφισης σε γονείς/κηδεμόνες, οι οποίοι δεν δύνανται να ανταπεξέλθουν οικονομικά στην αγορά σχολικών ειδών που απαιτούνται για την εκπαίδευση των μαθητών (τετράδια, γραφική ύλη, σχολική τσάντα, κλπ.)

Σας επισυνάπτουμε το σχετικό πληροφοριακό υλικό σχετικά με τη δράση «αρχή…ΖΩ!» της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας.

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ_ΑΡΧΗ_ΖΩ_2022_2023_9712Κ2Π-ΟΘ7

ΣΥΝΟΠΤΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ_ΑΡΧΗΖΩ_2022-2023

ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΔΗΛΩΣΗ ΩΦΕΛΟΥΜΕΝΟΥ_ΑΡΧΗΖΩ_2022-2023

 

Οδηγίες για την έναρξη λειτουργίας των σχολικών μονάδων Π_θμιας και Δ_θμιας Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης

Ενόψει της λειτουργίας των σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης για το σχολικό έτος 2022-23 σας γνωρίζουμε τα κάτωθι:

ΕΞΕ – 108730 – 2022 – Οδηγίες για την έναρξη λειτουργίας των σχολικών μονάδων Π_θμιας και Δ_θμιας Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης

Σχολεία – ΦΕΚ: To νέο πρωτόκολλο 2022-2023 με τα μέτρα για τον κορωνοϊό

Λειτουργία των εκπαιδευτικών μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης και άλλων δομών, κατά την έναρξη του σχολικού έτους 2022-2023 και μέτρα για την αποφυγή διάδοσης του κορωνοϊού COVID-19 κατά τη λειτουργία τους.

FEK-2022-Tefxos B-4695-07_09_2022

ΧΑΙΡΕΤΙΣΜΟΣ ΑΠΕΡΧΟΜΕΝΗΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΡΙΑΣ Π.Ε. ΕΥΡΥΤΑΝΙΑΣ

Το μήνυμα της Διευθύντριας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ευρυτανίας για τη νέα  σχολική χρονιά | www.evrytanikospalmos.grΜία ακόμα ενδιαφέρουσα διαδρομή της ζωής μου τελειώνει με τo καλλίτερο αίσθημα.  Αυτή της υπηρέτησής μου και της προϊσταμένης στο τότε Κ.Ε.Σ.Υ. Ευρυτανίας νυν ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. και της Διευθύντριας Α/θμιας Εκπαίδευσης Ευρυτανίας.  Ήταν όλα αυτά τα χρόνια γεμάτα καινούρια γνώση και εμπειρίες.

Η άσκηση διοίκησης δεν είναι υπόθεση ενός μόνο ανθρώπου και η ηγεσία είναι συνεχής προσπάθεια συγκερασμού αντικρουόμενων προτεραιοτήτων και χαρακτήρων. Απαιτεί ευαισθησία επικοινωνία συνεργασία και δικαιοσύνη.  Στη διάρκεια αυτών των χρόνων προσπάθησα να είμαι δίκαιη και συνεργάσιμη αλλά αξιώθηκα να ηγηθώ αξιόπιστων, ικανών, έντιμων, δημιουργικών και κυρίως αφοσιωμένων ανθρώπων στην επαγγελματική τους ζωή.  Σε όλους αυτούς λοιπόν οφείλω την καλή λειτουργία του γραφείου A/θμιας Εκπαίδευσης Ευρυτανίας, είτε ήταν διοικητικοί υπάλληλοι είτε εκπαιδευτικοί, προϊστάμενοι ή μη.  Και τους ευχαριστώ βαθύτατα γι’ αυτό.

Θα ήθελα επίσης να αναφερθώ στην βοήθεια των αρχών του τόπου στα θέματα που αφορούσαν την ΔΙΠΕ αλλά και των διοικητικών υπαλλήλων συνεργαζόμενων αρχών.

Σε προσωπικό επίπεδο όμως οφείλω να ευχαριστήσω τους εργαζόμενους στο γραφείο της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης που όλα αυτά τα χρόνια έγιναν για εμένα μέρος της οικογένειάς μου, καθώς επίσης και τους φίλους που απέκτησα στη διάρκεια της ζωής μου στο υπέροχο Καρπενήσι, με ιδιαίτερη μνεία και σεβασμό στον Σεβασμιότατο κ.κ. Γεώργιο.

 

Με βαθύτατη εκτίμηση

 

Η Διευθύντρια Α/θμιας Εκπαίδευση Ευρυτανίας
Δρ Ευαγγελία Ρόγκα

Με πινέλα και φαντασία

Με τη λήξη της σχολικής χρονιάς μία ομάδα μαθητών της Ε’ τάξης και μία ομάδα εκπαιδευτικών του σχολείου μας είχαν την ιδέα με τα πινέλα, τα χρώματα και οδηγό την φαντασία να κάνουν ζωγραφιές στους εξωτερικούς τοίχους του σχολείου μας, έτσι ώστε να ομορφύνουν την καθημερινότητα όλων.

Μπαίνοντας, λοιπόν, στο προαύλιο αντικρίζεις μία τοιχογραφία επηρεασμένη από τον μαγικό κόσμο των Μαθηματικών, αλλά και από την ομορφιά της φύσης. Συγκερκιμένα, η πρώτη εικοσάδα των αριθμών είναι αποτυπωμένη στο σώμα μιας χαρούμενης και πολύχρωμης σαρανταποδαρούσας, την οποία πλαισιώνουν φανταστικά δέντρα και λουλούδια σε υπέροχους χρωματικούς συνδυασμούς με τη μορφή γεωμετρικών σχημάτων.

Δεξιά, μία άλλη τοιχογραφία προβάλλει την ομορφιά και τη δύναμη των γραμμάτων της αλφαβήτας. Χρωματιστά και ισομεγέθη μπαλόνια υψώνονται στον απέραντο ουρανό, κουβαλώντας το καθένα στη ράχη του ένα από τα γράμματα του αλφάβητου. Ανάμεσά τους «συντροφεύουν» γραμματάκια… σχηματίζοντας «όμορφες» λέξεις, όπως αγάπη, φιλία, ειρήνη, αποδοχή, δικαιοσύνη κα. Είναι οι λέξεις που τα παιδιά θέλουν να κυριαρχήσουν στον κόσμο που τα ίδια, δειλά δειλά, δημιουργούν. Έναν κόσμο, στον οποίο, ονειρεύονται να κυριαρχήσει η ανθρωπιά, η καλοσύνη, η ομορφιά

Η επιλογή τόσο των θεμάτων όσο και των χρωμάτων έγινε σε συνεργασία μαθητών και εκπαιδευτικών με γνώμονα και στόχο να «ποτιστούν» οι καρδιές των μαθητών με φαντασία και δημιουργικότητα.

Οι τοιχογραφίες που μοιάζουν με πίνακες ζωγραφικής, πλημμύρισαν το σχολείο με νότες τέχνης, χαράς, αισιοδοξίας, παιχνιδιάρικης διάθεσης και το μεταμόρφωσαν σε ένα πανέμορφο χώρο μάθησης που οι «μικροί» ζωγράφοι δεν χορταίνουν να το καμαρώνουν. Εκτός, όμως από το εντυπωσιακό αποτέλεσμα, οι μικροί καλλιτέχνες χάρηκαν που πειραματίστηκαν με τα πινέλα και τα χρώματα, που γνώρισαν την τεχνική του lettering και ζωγράφισαν σε κάθετες επιφάνειες.

Ένιωσαν μεγάλη ικανοποίηση που συμμετείχαν στη δημιουργία ενός κοινού έργου που αφορά όχι μόνο τους ίδιους, αλλά όλη τη σχολική κοινότητα. Δημιούργησαν ένα έργο που έχει διάρκεια στον χρόνο, θα το ζουν καθημερινά και θα τους θυμίζει πάντα τη στιγμή της δημιουργίας, της κοινής προσπάθειας και τη συναίσθηση της ευθύνης απέναντι σε αυτό, αλλά και σε οποιαδήποτε δημιουργία.

Ανέπτυξαν τις έννοιες της αλληλοβοήθειας, του σεβασμού και της συνεργασίας και έμαθαν να σέβονται τις επιλογές των άλλων, ν’ αναγνωρίζουν ότι υπάρχουν διαφορετικές απόψεις για ένα καλλιτεχνικό θέμα και ότι μπορούν να δοθούν διαφορετικές λύσεις. Έμαθαν επίσης να εκφράζουν την ταυτότητά τους και το γεγονός ότι ανήκουν σε μία ομάδα. Είμαστε αισιόδοξοι ότι μέσα από την δημιουργία του συλλογικού αυτού έργου θα κρατάνε ενεργή την ανάγκη για συμμετοχή και κοινωνική ευαισθητοποίηση.

Θερμά συγχαρητήρια, λοιπόν, στους μικρούς ζωγράφους του σχολείου μας, που αξίζει να αναφερθούν τα ονόματά τους: Γενιτσαροπούλου Κωνσταντίνα, Γενιτσαροπούλου Μαγδαληνή, Ευαγγελοδήμου Μαρκέλλα – Δήμητρα, Καλατζής Φίλιππος, Κερασοβίτη Κατερίνα, Κοτσιμπού Αγάπη, Λάμπος Ιωάννης, Ματζαφίνη Αγγελική και Τσιγαρίδα Μαρία Ιωάννα.

Θερμά συγχαρητήρια και στους εκπαιδευτικούς που συντόνισαν την δράση και συγκεκριμένα στις κυρίες Βλάχου Ειρήνη, Μάστορα Καλλιόπη, Μήλα Βασιλική και Πασσά Μαρίνα.

Θερμά συγχαρητήρια αξίζουν και στον Διευθυντή του σχολείου, τον κ. Σιδέρη Μοτσιόλα, που πάντα ενθαρρύνει και στηρίζει κάθε πρωτοβουλία μαθητών και εκπαιδευτικών.

 

Μάστορα Καλλιόπη 

WWWWWWWWWWWWWWW

FFFFFFFFFFFFFFFFFF

                                                                                                               .jpg

 

.jpg

2

 

 

 

 

 

 

Επιτυχίες στο διαγωνισμό ζωγραφικής του Ινστιτούτου Prolepsis

Στο κλείσιμο της σχολικής χρονιάς και στο πλαίσιο του Προγράμματος ΔΙΑΤΡΟΦΗ, ζητήθηκε από τα παιδιά του σχολείου μας να ζωγραφίσουν με θέμα: «Φρούτα / Καλοκαίρι».

Μεταξύ των εξαιρετικών ζωγραφιών όλων των παιδιών μας το Ινστιτούτο Prolepsis επέλεξε δύο ζωγραφιές, να χρησιμοποιηθούν σε αναρτήσεις στα social media, στην ιστοσελίδα και στο newsletter του Ινστιτούτου Prolepsis και  του Προγράμματος ΔΙΑΤΡΟΦΗ καθώς και στα αντίστοιχα μέσα των υποστηρικτών του Προγράμματος ΔΙΑΤΡΟΦΗ (εταιρειών, οργανισμών) στο πλαίσιο προβολής του έργου του Προγράμματος καθώς και για τη δημιουργία αναμνηστικής κάρτας, που θα σταλεί κατόπιν ενδεχόμενης επεξεργασίας (π.χ σε μορφή κολάζ) σε υποστηρικτές και φίλους του Προγράμματος ΔΙΑΤΡΟΦΗ.

Συγχαίρουμε όλα τα παιδιά για τη συμμετοχή τους και τους ευχόμαστε καλή πρόοδο!

Θερμά συγχαρητήρια στη Γεωργία και τον Γιάννη για την επιτυχία τους!

Αναμένουμε με ενδιαφέρον τη δημοσίευση των ζωγραφιών! Περισσότερα

Kινητικά παιχνίδια για τα πρωτάκια και τα νηπιάκια

Την Πέμπτη 9 Ιουνίου 2022 στον προαύλιο χώρο του σχολείου μας πρωτάκια και νηπιάκια μαζί έπαιξαν ομαδικά παιχνίδια. Συγκεκριμένα, τα πρωτάκια με χαρά προσπάθησαν να μάθουν στα νήπια τη σκυταλοδρομία με δοκαράκια και τη στόχευση με τα πόδια μετά από κυβίστηση. Στο τέλος ξαπλωμένα στο δάπεδο με τα σώματά τους σχημάτισαν την ευχή: «ΚΑΛΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ!».

Όλα τα παιδάκια ανταποκρίθηκαν με ενθουσιασμό και η χαρά ήταν ζωγραφισμένη στα προσωπάκια τους. Χάρηκαν τα παιχνίδια, χάρηκαν τη συνεργασία, χάρηκαν την ομαδικότητα και κυρίως χάρηκαν την επικοινωνία. Προϋποθέσεις απαραίτητες που θα συμβάλλουν ώστε τα νήπια να υιοθετήσουν μια θετική στάση απέναντι στο Δημοτικό Σχολείο που θα βοηθήσει σε σημαντικό βαθμό την ένταξη και την εξέλιξή τους στο σχολικό περιβάλλον.

Η παραπάνω δράση είναι η πέμπτη και τελευταία που αφορά στο πρόγραμμα της Ομαλής Μετάβασης Νηπίων στο Δημοτικό Σχολείο. Η μετάβαση από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό Σχολείο σηματοδοτεί ένα νέο και σημαντικό στάδιο εξέλιξης τόσο του ίδιου του παιδιού όσο και της οικογένειάς του γι’ αυτό θεωρείται μια από τις κρισιμότερες περιόδους της παιδικής ηλικίας.  Την περίοδο αυτή γίνονται έντονες αλλαγές τόσο στην προσωπικότητα του παιδιού όσο και στο οικογενειακό και κοινωνικό περιβάλλον, εκθέτοντάς το σε μια μεγάλη ποικιλία γνωστικών , συναισθηματικών και κοινωνικών απαιτήσεων.

Η αδυναμία προσαρμογής των παιδιών στις νέες αλλαγές μπορεί να έχει μακροπρόθεσμες επιπτώσεις στην περαιτέρω σχολική εξέλιξή τους, την κοινωνικοποίηση αλλά και τη διαμόρφωση βαθύτερων χαρακτηριστικών της προσωπικότητάς τους.

Για την αποφυγή των παραπάνω κινδύνων υλοποιήθηκαν κοινές δράσεις και δόθηκε η ευκαιρία για επικοινωνία και συνεργασία έτσι ώστε τα νηπιάκια να ακολουθήσουν επιτυχημένες μαθησιακές εμπειρίες στο Δημοτικό Σχολείο.

 

Οι εμψυχωτές των παραπάνω δράσεων κα. Αγγελική Μουτσώκου, κα. Έλενα Μάντζαρη, κα. Δήμητρα Βουτσέλη, κα. Βασιλική Μήλα καθώς και οι πολύτιμοι αρωγοί, κ. Σιδέρης Μοτσιόλας Διευθυντής του 1ου Δημοτικού Σχολείου και κα. Μαργαρίτα Μπανιά, προϊσταμένη του 1ου Νηπιαγωγείου Καρπενησίου  εύχονται στα νηπιάκια:

Καλό ξεκίνημα, με υγεία, δύναμη και χαμόγελα αισιοδοξίας.

Σύσσωμη η εκπαιδευτική κοινότητα τα αγκαλιάζει και τα καλωσορίζει στο 1ο Δημοτικό Σχολείο Καρπενησίου!

ΚΑΛΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ 

Viber 2022 06 22 22 48 46 972

Viber 2022 06 22 22 46 37 378

 

Viber 2022 06 22 22 51 00 428

  Περισσότερα

Πρωτότυπο βιωματικό εργαστήριο ακαδημαϊκού επιπέδου στο Erasmus+ RIVERS

ERASMUS ΚΙΠΕΤην Δευτέρα στις 6 Ιουνίου 2022, στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+ RIVERS που διοργάνωσε το 1ο Δημοτικό Σχολείο Καρπενησίου, σχεδιάστηκε και υλοποιήθηκε ένα πρωτότυπο βιωματικό εργαστήριο,  ακαδημαϊκού επιπέδου, τόσο για τα Erasmus που έχουν υλοποιηθεί από σχολικές μονάδες σε τοπικό επίπεδο όσο και σε πανελλήνιο. Το βιωματικό πρόγραμμα με τίτλο «Περιβαλλοντική Μηχανική- Ήπιες Μορφές Ενέργειας και Ιστορία των Ρευστών» σχεδιάστηκε  από τους επιμελητές του Κέντρου Ιστορίας Πολιτισμού- Ψηφιακό Διαδραστικό Μουσείο Ευρυτανίας κ. Αθανασιά Αθανάσιο Σχεδιαστή- Πολιτικό Μηχανικό με ειδίκευση στην Περιβαλλοντική Μηχανική και την κα. Ζιώγα Ηλιάνα Μουσειολόγο- Σύμβουλο Διαχείρισης Πολιτιστικής Κληρονομιάς. Ο κ. Αθανασιάς κατασκεύασε πρωτότυπες μηχανές υπό κλίμακα, οι οποίες είναι απόλυτα λειτουργικές για να παρουσιάσει βιωματικά τους τρόπους παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας που χρησιμοποιούνται στα μικρά υδροηλεκτρικά εργοστάσια και αποτελούν τις συνήθεις μηχανολογικές διατάξεις, όσο και διατάξεις που βρίσκονται σε πειραματικό στάδιο. Στη συνέχεια, από κοινού με την κα. Ζιώγα παρουσίασαν την ιστορία των παραδοσιακών γεφυριών στην ανάπτυξη της περιοχής στην περιοδική έκθεση «Τα γεφύρια της Ευρυτανίας» του Κέντρου Ιστορίας Πολιτισμού- Ψηφιακό Διαδραστικό Μουσείο της ΠΕ Ευρυτανίας και παρακολούθησαν τη τρισδιάσταση ψηφιακή αναπαράσταση, η οποία αφορά στο κτίσιμο της «Γέφυρας του Μανώλη», του παλαιότερου μονότοξου γεφυριού της Ευρυτανίας. Βασική επιδίωξη του Μουσείου είναι η υλοποίηση καινοτόμων προγραμμάτων, σύμφωνα με τις ανάγκες και τις προσδοκίες των μαθητών, ώστε να εξασφαλίζεται η παροχή πολλαπλών εμπειριών, καθώς και η κάλυψη διαφορετικών αναγκών.

Το πρόγραμμα, σύμφωνα με τους σχεδιαστές,  ακολούθησε τρεις φάσεις, με την τελευταία φάση του προγράμματος να αποτελεί μία ιδιαίτερα σημαντική ψυχαγωγική και εκπαιδευτική στιγμή. Στη πρώτη φάση, πραγματοποιήθηκε παρουσίαση των βασικών αρχών κίνησης του νερού, οι αρχές λειτουργίας των υδροηλεκτρικών εργοστασίων, οι μηχανικές διατάξεις (τουρμπίνες) και το περιβαλλοντικό αποτύπωμα από τη λειτουργία ενός υδροηλεκτρικού σταθμού. Αναφορικά με τις μηχανικές διατάξεις που χρησιμοποιούνται παγκόσμια, παρουσιάστηκαν οι στρόβιλοι Pelton, Francis, Kaplan, Crossflow και Κοχλίες του Αρχιμήδη.

Στη δεύτερη φάση, οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί  εφάρμοσαν στην πράξη τη θεωρία, συναρμολογώντας το δικό τους μοντέλο. Τα σχολεία από τη Σλοβακία, τη Πορτογαλία, τη Κροατία, τη Βουλγαρία, τη Λιθουανία και την Ελλάδα «έπιασαν  κατσαβίδια και  εργαλεία» και συναρμολόγησαν τους τύπους των μηχανών σε μοντέλα υπό κλίμακα, πλήρως λειτουργικά, τα οποία σχεδιάστηκαν ειδικά για το Erasmus+ RIVERS.

Το τρίτο στάδιο αποτέλεσε την πειραματική διαδικασία του προγράμματος. Οι μηχανές «μπήκαν μπροστά» και η έκπληξη πλημμύρησε τα πρόσωπα των παιδιών!

Στο στάδιο αυτό, οι μαθητές κατηύθυναν παροχή νερού στα πτερύγια των μηχανών και παρήγαγαν ηλεκτρική ενέργεια μικρής τάσης. Οι μαθητές και οι δάσκαλοι εφάρμοσαν τη θεωρία και με βιωματικό τρόπο κατανόησαν τη διαφορετικότητα του τύπου κάθε μηχανής, τη γεωμετρία και την απόδοση της. Την όμορφη αυτή εμπειρία μηχανικής, συμπλήρωσε η προσφορά των πειραματικών μοντέλων (μηχανών) στα σχολεία που συμμετείχαν στο πρόγραμμα. Οι μηχανές αποδόθηκαν στους «μικρούς μηχανικούς» και θα ταξιδέψουν στα σχολεία τους για να τεθούν και πάλι σε λειτουργία.

Ποια πιστεύετε ότι είναι η σημασία του προγράμματος «Περιβαλλοντική Μηχανική- Ήπιες Μορφές Ενέργειας και Ιστορία των Ρευστών» για τα παιδιά;

«Η σημασία ενός τέτοιου προγράμματος είναι πολυεπίπεδη. Οι μαθητές έρχονται σε επαφή με έννοιες της μηχανικής τις ήπιες και φιλικές προς το περιβάλλον μορφές ενέργειας, προστασίας του περιβάλλοντος και αναπτύσσουν τις κατασκευαστικές τους δεξιότητες, την ευρηματικότητα  και διερευνητική σκέψη. Στο πειραματικό στάδιο του προγράμματος ανέπτυξαν την ομαδική συνεργασία και έλαβαν βιωματικά την εμπειρία της μετατροπής της κινητικής ενέργειας του νερού σε ηλεκτρική ενέργεια. Τα πλημμυρισμένα από νερό ρούχα συνόδευαν τα πλημμυρισμένα από χαμόγελα και έκπληξη πρόσωπα των μικρών μαθητών. Αυτή είναι η μεγαλύτερη ικανοποίηση από την υλοποίηση της δράσης. Ο σχεδιασμός της συγκεκριμένης δράσης αποτελεί μέρος του πολύ πετυχημένου προγράμματος Erasmus+ RIVERS που διοργάνωσε το 1ο Δημοτικό Σχολείο Καρπενησίου με γνώμονα τη παροχή γνώσης υψηλού επιπέδου και τη γνωριμία των επισκεπτών με την τοπική ιστορία. Αξίζουν πολλά συγχαρητήρια στους διοργανωτές!» ανέφερε ο κ. Αθανασιάς Αθανάσιος

«Το πρόγραμμα «Περιβαλλοντική Μηχανική- Ήπιες Μορφές Ενέργειας και Ιστορία των Ρευστών» σχεδιάστηκε, σύμφωνα με τις νέες μουσειοπαιδαγωγικές μεθόδους, όπου η μάθηση μπορεί να επιτευχθεί μέσω της «διαδραστικής εμπειρίας», κατά την οποία οι μικροί επισκέπτες συμμετέχουν ενεργά με νοητικό, φυσικό, συναισθηματικό και κοινωνικό τρόπο ενεργοποιώντας εσωτερικές, πνευματικές και νοητικές διεργασίες. Με το πρόγραμμα αυτό δημιουργήσαμε μια μοναδική μουσειακή εμπειρία στους επισκέπτες που θα μείνει χαραγμένη στη μνήμη τους. Ευχαριστούμε από καρδιάς τον κ. Σιδέρη Μοτσιόλα, Διευθυντή και τους εκπαιδευτικούς του 1ου Δημοτικού Σχολείου Καρπενησίου, για τον εξαιρετικό σχεδιασμό του προγράμματος και την αρμονική και παραγωγική συνεργασία, τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές των χωρών που συμμετείχαν στο πρόγραμμα με μεγάλο ενθουσιασμό. Ευχαριστούμε θερμά τον Αντιπεριφερειάρχη ΠΕ Ευρυτανίας κ. Αριστείδη Τασιό που πάντα στέκεται δίπλα στην εκπαιδευτική κοινότητα στηρίζοντας τη διαπολιτισμική εκπαίδευση και τον εκπαιδευτικό ρόλο των μουσείων στην περιοχή» απάντησε η κα Ζιώγα Ηλιάνα.

ΠΗΓΗ:ΕΥΡΥΤΑΝΙΚΟΣ ΠΑΛΜΟΣ