1ο Δημοτικό Σχολείο Διαβατών

«Έμπνευση και δημιουργικότητα στην εκπαίδευση, διαμορφώνοντας το μέλλον»

1ο Δημοτικό Σχολείο Διαβατών

Ένας κουδουνοφόρος στο σχολείο μας

Οι Κουδουνοφόροι του Σοχού

 Κάθε χρόνο, την περίοδο της Αποκριάς, ο Σοχός Θεσσαλονίκης γεμίζει με τον ήχο των κουδουνιών και τη δυναμική παρουσία των κουδουνοφόρων, ενός εθίμου με ρίζες που χάνονται στα βάθη του χρόνου. Το δρώμενο αυτό, που συνδέεται με αρχαίες διονυσιακές τελετές, συμβολίζει την αναγέννηση της φύσης και την αποτροπή του κακού.

480276356 1628300914462259 6498736092933327569 n

Οι κουδουνοφόροι φορούν εντυπωσιακές στολές που αποτελούνται από μάλλινα υφαντά, ζωσμένα με μεγάλες σειρές κουδουνιών που δημιουργούν εκκωφαντικό θόρυβο καθώς κινούνται. Το κεφάλι τους καλύπτεται από περίτεχνες, ζωγραφισμένες μάσκες ή προβιές ζώων, δίνοντας στην εμφάνισή τους μια μυστηριακή και επιβλητική όψη.

karnavali soxou 2

Η πομπή των κουδουνοφόρων ξεχύνεται στους δρόμους, χορεύοντας και τραγουδώντας, προσκαλώντας τον κόσμο να συμμετέχει σε ένα ξέφρενο γλέντι. Το έθιμο παραμένει ζωντανό χάρη στους κατοίκους του Σοχού, που το διατηρούν με περηφάνια, συνδέοντας το παρελθόν με το παρόν μέσα από τον ήχο των κουδουνιών και τη χαρά της Αποκριάς.

477188556 1169797661407843 6843568635640258680 n

Επίσκεψη στη Robot Set Go

Στις 18 Φεβρουαρίου 2025, τα τμήματα Ε’1, Ε’2, Δ’1 και Δ’2 επισκέφθηκαν τον χώρο του Robot Set Go στον Τρίλοφο Θεσσαλονίκης, όπου εκπόνησαν πρόγραμμα ρομποτικής συνδυασμένο με τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων του σχολικού έτους.

 

εικόνα Viber 2025 02 19 19 14 31 688    9a1e071a e745 4926 8760 f6df4a7a2ac5 1       εικόνα Viber 2025 02 19 19 14 31 738

 

εικόνα Viber 2025 02 19 19 14 31 773 εικόνα Viber 2025 02 19 19 14 31 804 εικόνα Viber 2025 02 19 19 14 31 837

Δημιουργική γραφή και συγγραφή παραμυθιών

Τη Δευτέρα 17 Φεβρουαρίου 2025 τα τμήματα Β1 και Β2  υποδέχτηκαν στο Αμφιθέατρο  του σχολείου μας τη συγγραφέα    Γεωργία Πραβήτα στο πλαίσιο του εργαστηρίου  δημιουργικής γραφής, το οποίο βασίστηκε στο βιβλίο της «Ο Δράκος μου έχει … κινητό» για την υλοποίηση  της δράσης «Δημιουργική γραφή και συγγραφή παραμυθιών».

a84d8488 60c6 405d 810d 9c30e50635e4

     Η εφαρμογή της δράσης σηματοδοτήθηκε από την παρουσίαση του παραμυθιού από την ίδια τη συγγραφέα. Με τη ζωντανή αφήγησή της και τη διάδραση με τα παιδιά, η Γεωργία Πραβήτα κατάφερε να τα εισάγει στον κόσμο της ιστορίας, δημιουργώντας ένα περιβάλλον γεμάτο ενθουσιασμό και έμπνευση. Οι μαθητές/τριες είχαν τη δυνατότητα να συζητήσουν μαζί της, να εκφράσουν τις απορίες τους και να ανακαλύψουν τη σημασία των χαρακτήρων και των μηνυμάτων του βιβλίου.

b001ffdb 4b4c 45c1 a1e1 b827d35fc59b

     Πραγματοποιήθηκαν ποικίλες δραστηριότητες δημιουργικής γραφής, οι οποίες ενίσχυσαν την εκφραστική ικανότητα των παιδιών. Μεταξύ αυτών, ξεχώρισε η συγγραφή παραμυθιών από τους ίδιους τους μαθητές/τριες, όπου είχαν την ευκαιρία να δημιουργήσουν τους δικούς τους ήρωες και να πλάσουν τις δικές τους ιστορίες εμπνευσμένες από το παραμύθι. Επιπλέον, τα παιδιά συμμετείχαν σε διαδραστικά παιχνίδια αφήγησης, εικονογράφησαν σκηνές από τις ιστορίες τους και ανέπτυξαν διαλόγους μεταξύ των χαρακτήρων, καλλιεργώντας έτσι τη φαντασία και τη δημιουργική τους σκέψη. Μέσα από τη συνεργασία και την ανταλλαγή ιδεών, τα παιδιά έμαθαν να εκφράζονται ελεύθερα και να δημιουργούν με ενθουσιασμό.

79514d51 b21d 4af2 ae93 875b54f3210c

     Συνολικά, το εργαστήριο δημιουργικής γραφής αποτέλεσε μια μοναδική εμπειρία μάθησης και έκφρασης, συνδυάζοντας τη χαρά της ανάγνωσης με την τέχνη της συγγραφής. Η συμβολή της συγγραφέα, η ενεργή συμμετοχή των μαθητών και η ποικιλία των δραστηριοτήτων το καθιστούν ένα ιδιαίτερα επιτυχημένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα, που άφησε τις καλύτερες εντυπώσεις σε μαθητές και εκπαιδευτικούς.

                       bdd294bd d6e8 4827 9348 4622e1599601                            c4064ce4 dfab 4160 b3cc 8d54b06fe280

     Θερμές ευχαριστίες στη συγγραφέα Γεωργία Πραβήτα για την πολύτιμη συμβολή της, την έμπνευση που προσέφερε στα παιδιά και την εξαιρετική της διάδραση μαζί τους. Η παρουσία της έκανε το εργαστήριο ακόμα πιο ξεχωριστό και αξέχαστο για όλους! Ευελπιστούμε να έχουμε την ευκαιρία να ξανασυναντηθούμε στο μέλλον, για την υλοποίηση κι άλλων παρόμοιων δράσεων!

9a1e071a e745 4926 8760 f6df4a7a2ac5

Γνωρίζοντας τον εαυτό μου, πλησιάζω τους άλλους

Από τις 22 Ιανουαρίου έως 10 Φεβρουαρίου 2025 οι μαθητές/τριες των τμημάτων Β1 και Β2 του σχολείου μας, στο πλαίσιο του προγράμματος Αγωγής Υγείας , «Γνωρίζοντας τον εαυτό μου, πλησιάζω τους άλλους» συμμετείχαν στο βιωματικό εργαστήρι του Δικτύου Πρόληψης και Προαγωγής Υγείας της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας.

93b7c39c 85f1 40b1 8e17 abcdf5c38098

    Μέσα από παιχνίδια αυτογνωσίας τα παιδιά  προσπάθησαν να προσεγγίσουν πρώτα τον εαυτό τους και στη συνέχεια τον/τη διπλανό/ή  τους με το ζάρι των συναισθημάτων! Συμμετείχαν σε παιχνίδια ακρόασης, γνωριμίας, έκφρασης, ενίσχυσης της αυτοπεποίθησης και αντίληψης της ύπαρξής τους στην ομάδα του τμήματος. Ενδυναμώνοντας έτσι τη δυναμική  και τους δεσμούς της ομάδας που αποτελεί η κάθε τάξη καθώς και τη μεταξύ τους συνεργασία και θετική αλληλεπίδραση.

   49a8246c d072 4b93 942a f08c2258a995

Ευχαριστούμε θερμά την κα Τριανταφυλλίδου Ιωάννα καθώς και τον κ. Πανίδη Ιωάννη, ψυχολόγους της Δ/νσης Υγείας.  Με την επιστημονική τους κατάρτιση, τη ζεστασιά και την προσέγγισή τους, κατάφεραν να εμπνεύσουν τα παιδιά και να τους μεταδώσουν με τρόπο  βιωματικό σημαντικές αξίες, όπως ο σεβασμός, η ενσυναίσθηση και η αυτογνωσία.

659c2170 735b 4988 bcf0 a0d1ef97a376

 

Ευελπιστούμε να έχουμε την ευκαιρία να ξανασυναντηθούμε στο μέλλον, για την υλοποίηση και άλλων παρόμοιων δράσεων προς όφελος των μαθητών/τριών μας.

33082bd1 16d1 40d2 95b9 ac39f28df21e

Υποστηριζόμενο από blogs.sch.gr & Θέμα βασισμένο στο Lovecraft από τον Anders Norén

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση