Αγαπητοί γονείς/κηδεμόνες των μαθητών και μαθητριών του 1ου Δημοτικού Σχολείου Φλώρινας
Στο πλαίσιο της διεύρυνσης του ωραρίου του ολοήμερου σχολείου, λειτουργούν στο σχολείο μας το σχολ. έτος 2025-2026 «Σχολικοί Μαθητικοί Όμιλοι». Οι Μαθητικοί Όμιλοι εντάσσονται, για συνεχόμενο δίωρο καθημερινά και με ενδιάμεσο ολιγόλεπτο διάλειμμα, στην 3η ζώνη του ολοήμερου και υλοποιούνται από τις 4.00 μ.μ. έως τις 5.30 μ.μ.
Οι Σχολικοί Μαθητικοί Όμιλοι έχουν στόχο την ολόπλευρη ανάπτυξη των μαθητών και την καλλιέργεια των ιδιαίτερων ικανοτήτων, κλίσεων και ενδιαφερόντων τους. Επιπρόσθετα, στόχο έχουν να διαμορφώσουν ένα περιβάλλον από ερεθίσματα και δυνατότητες επιλογών, που θα διεγείρουν τη δημιουργικότητα, τη φαντασία και την ευελιξία της σκέψης των παιδιών. Στους Ομίλους οι εκπαιδευτικοί μας αξιοποιούν σύγχρονες διδακτικές μεθόδους, οπτικοακουστικά και τεχνολογικά μέσα διδασκαλίας και σχεδιάζουν καινοτόμες δράσεις, στο πλαίσιο των οποίων οι μαθητές μας αυτοσχεδιάζουν, δημιουργούν και ψυχαγωγούνται ενώ παράλληλα ανακαλύπτουν νέες γνώσεις και δεξιότητες.
Όσοι εγγεγραμμένοι μαθητές του Ολοήμερου επιθυμούν, μπορούν να επιλέξουν να συμμετέχουν σε έναν ή και σε δύο από τους παρακάτω προσφερόμενους Ομίλους που υλοποιούνται στο σχολείο μας, προσκομίζοντας την Υπεύθυνη Δήλωση που επισυνάπτουμε.
Αναλυτικότερα:
ΔΕΥΤΕΡΑ & ΠΕΜΠΤΗ: «ΠΑΙΧΝΙΔΟΧΩΡΑ -ΤΑΞΙΔΙ ΣΤΑ ΕΠΙΤΡΑΠΕΖΙΑ» Διδάσκει η εκπαιδευτικός κα Τσουμίτα-Δημούλα Ευανθία
Τα επιτραπέζια παιχνίδια αποτελούν πολύτιμο παιδαγωγικό εργαλείο που συνδυάζει τη μάθηση με τη διασκέδαση και συμβάλλει στην ολόπλευρη ανάπτυξη των μαθητών.
Οι μαθητές μαθαίνουν να παρατηρούν, να υπολογίζουν, να κάνουν στρατηγικές επιλογές και να λύνουν προβλήματα. Μέσα από το παιχνίδι εξασκούν τη συγκέντρωση, την προσοχή και τη μνήμη τους. Μαθαίνουν να ακολουθούν κανόνες, να περιμένουν τη σειρά τους και να δέχονται το αποτέλεσμα – είτε είναι νίκη είτε ήττα – με σεβασμό και θετική στάση.
Επίσης, ενισχύουν τη συνεργασία και την ομαδικότητα, καθώς οι μαθητές μαθαίνουν να επικοινωνούν, να συνεργάζονται και να χαίρονται τη συμμετοχή.
ΔΕΥΤΕΡΑ & ΤΡΙΤΗ: «Παιχνιδοκατασκευές» – Διδάσκει ο εκπαιδευτικός κ. Σολομωνίδης Αριστείδης
Σκοπός του Ομίλου είναι οι μαθητές να αναπτύξουν δεξιότητες έκφρασης, να γνωρίσουν υλικά, αλλά και τις δυνατότητες χρήσης των υλικών, να εκφράσουν ιδέες για την επίλυση κατασκευαστικών προβλημάτων, να κατασκευάσουν εξαρτήματα (τροχαλίες, γρανάζια, βαρούλκα, κ.λ.π.) για την ολοκλήρωση μιας παιχνιδοκατασκευής, να νιώσουν τη χαρά της δημιουργίας και της συμμετοχής
Το μάθημα είναι βιωματικό και απώτερος στόχος είναι να νιώσουν τα παιδιά τη χαρά της δημιουργίας και της ενεργής συμμετοχής συνειδητοποιώντας την αξία της ανακύκλωσης των υλικών.
ΤΡΙΤΗ & ΠΕΜΠΤΗ: «Παραδοσιακοί και λαϊκοί χοροί του τόπου μας» – Διδάσκει ο εκπαιδευτικός κ. Αθανασίου Στέφανος
Το 1ο Δημοτικό Σχολείο ανοίγει τις πόρτες του και υποδέχεται τους μαθητές όλων των τάξεων στον Μαθητικό όμιλο «παραδοσιακοί και λαϊκοί χοροί του τόπου μας». Σκοπός του ομίλου είναι, μέσα από την εκμάθηση των παραδοσιακών χορών, οι μικροί μας φίλοι να αγαπήσουν τη λαϊκή μας παράδοση και να γνωρίσουν τα ήθη και έθιμα του τόπου μας. Επίσης, να συμβάλλει στη μεταβίβαση και τη διάσωση της πολιτιστικής μας κληρονομιάς.
ΤΕΤΑΡΤΗ: «Επαγγέλματα που χάθηκαν» – Διδάσκει ο εκπαιδευτικός κ. Σολομωνίδης Αριστείδης
Σκοπός του Ομίλου είναι να γνωρίσουν οι μαθητές κάποια επαγγέλματα που έχουν ξεχαστεί με το πέρασμα του χρόνου, τις ανάγκες που είχαν δημιουργήσει τα επαγγέλματα αυτά. Να γνωρίσουν τα υλικά, αλλά και το μεράκι των μαστόρων-τεχνιτών, την ικανότητα του ανθρώπου να προσαρμόζεται στις συνθήκες της εποχής, την εξέλιξη της τεχνολογίας, την ανάγκη μαζικής παραγωγής και τέλος την συνεχή προσπάθεια του ανθρώπου να βελτιώσει τη ζωή του, να προοδεύει και να παράγει πολιτισμό.
ΤΕΤΑΡΤΗ: «ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΙΣΑ, ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΔΥΝΑΤΑ!» – Διδάσκει η εκπαιδευτικός κα Τσουμίτα-Δημούλα Ευανθία
Εκπαιδευτικοί Στόχοι για τα Δικαιώματα του Παιδιού
Γνωστικοί:
Να γνωρίσουν οι μαθητές ότι όλα τα παιδιά έχουν δικαιώματα
Να μάθουν βασικά δικαιώματα (προστασία, εκπαίδευση, υγεία, παιχνίδι, οικογένεια)
Να κατανοήσουν ότι οι ενήλικες έχουν ευθύνη να τα προστατεύουν
Συναισθηματικοί:
Να νιώσουν ότι αξίζουν σεβασμό και φροντίδα
Να αναπτύξουν ενσυναίσθηση για παιδιά που στερούνται δικαιώματα
Κοινωνικοί:
Να συνεργάζονται και να σέβονται τους συμμαθητές τους
Να εκφράζονται όταν υπάρχει αδικία ή εκφοβισμός
Δεξιότητες & Δράση:
Να εκφράζουν απόψεις με ζωγραφιά, λόγο ή δημιουργία
Να γνωρίζουν πού να απευθυνθούν όταν παραβιάζεται δικαίωμα
Να συμμετέχουν σε δράσεις προώθησης δικαιωμάτων (π.χ. αφίσες, θεατρικά, παρουσιάσεις)
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ: «Χαρτοδιπλωτική για παιδια» – Διδάσκει ο εκπαιδευτικός κ. Αθανασίου Στέφανος
Η χαρτοδιπλωτική έχει σημαντικό παιδαγωγικό σκοπό και αξία στην εκπαίδευση των παιδιών. Δεν είναι απλώς μια δημιουργική δραστηριότητα, αλλά ένα πολυδιάστατο εργαλείο μάθησης που καλλιεργεί γνωστικές, συναισθηματικές και κοινωνικές δεξιότητες.
Παιδαγωγικοί στόχοι της χαρτοδιπλωτικής για παιδιά:
Ανάπτυξη νοητικών και γνωστικών δεξιοτήτων
Ενισχύει τη συγκέντρωση και την προσοχή στη λεπτομέρεια.
Καλλιεργεί τη λογικομαθηματική σκέψη (συμμετρία, γεωμετρικά σχήματα, αναλογίες).
Προάγει την χωρική αντίληψη και τη φαντασία.
Ενισχύει τη μνήμη (οπτική και κιναισθητική), καθώς τα παιδιά θυμούνται τα βήματα διπλώματος.
Ανάπτυξη ψυχοκινητικών δεξιοτήτων
Εξασκεί τη λεπτή κινητικότητα και τον συντονισμό ματιού-χεριού.
Βελτιώνει την ακρίβεια και επιδεξιότητα στις κινήσεις.
Ανάπτυξη συναισθηματικής νοημοσύνης
Προάγει την υπομονή, την επιμονή και την αυτοπειθαρχία.
Ενισχύει την αυτοεκτίμηση, καθώς τα παιδιά βλέπουν απτό αποτέλεσμα των προσπαθειών τους.
Διδάσκει την αποδοχή λαθών και την αντιμετώπισή τους δημιουργικά.
Κοινωνικοποίηση και συνεργασία
Μπορεί να γίνει σε ομάδες, προωθώντας τη συνεργατική μάθηση.
Ενθαρρύνει την επικοινωνία, την αλληλοβοήθεια και την κοινή χαρά της δημιουργίας.
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ: «Γνωρίζω τον Νομό μου» – Διδάσκει ο εκπαιδευτικός κ. Καρατζάς Σωτήρης
Μέσα από τον μαθητικό όμιλο «Γνωρίζω τον Νομό μου», οι μαθητές έχουν την ευκαιρία να ανακαλύψουν τον τόπο όπου ζουν, να γνωρίσουν την ιστορία, τη φύση, τα ήθη και τα έθιμά του. Μαθαίνουν ότι κάθε νομός έχει τη δική του ομορφιά, τους ανθρώπους του, τις παραδόσεις και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του.
Μέσα από φωτογραφίες, χάρτες, βίντεο και εκπαιδευτικές επισκέψεις, τα παιδιά εντοπίζουν πόλεις, χωριά, βουνά, ποτάμια, μνημεία και παραλίες του νομού τους. Γνωρίζουν τα παραδοσιακά προϊόντα, τη λαϊκή τέχνη και τα τοπικά επαγγέλματα που αναπτύχθηκαν στην περιοχή.
Παράλληλα, καλλιεργούν τοπική συνείδηση και υπερηφάνεια για τον τόπο τους, μαθαίνουν να σέβονται και να προστατεύουν το φυσικό και πολιτιστικό περιβάλλον και αντιλαμβάνονται ότι αποτελούν ενεργά μέλη μιας ευρύτερης κοινότητας.




























































