1ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΦΛΩΡΙΝΑΣ
Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Μαθητικοί Όμιλοι στο Αναβαθμισμένο Πρόγραμμα του Ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου

archeio lhpshs

Αγαπητοί γονείς/κηδεμόνες των μαθητών και μαθητριών του 1ου Δημοτικού Σχολείου Φλώρινας

Στο πλαίσιο της διεύρυνσης του ωραρίου του ολοήμερου σχολείου, λειτουργούν στο σχολείο μας το σχολ. έτος 2025-2026 «Σχολικοί Μαθητικοί Όμιλοι». Οι Μαθητικοί Όμιλοι εντάσσονται, για συνεχόμενο δίωρο καθημερινά και με ενδιάμεσο ολιγόλεπτο διάλειμμα, στην 3η ζώνη του ολοήμερου και υλοποιούνται από τις 4.00 μ.μ. έως τις 5.30 μ.μ.

Οι Σχολικοί Μαθητικοί Όμιλοι έχουν στόχο την ολόπλευρη ανάπτυξη των μαθητών και την καλλιέργεια των ιδιαίτερων ικανοτήτων, κλίσεων και ενδιαφερόντων τους. Επιπρόσθετα, στόχο έχουν να διαμορφώσουν ένα περιβάλλον από ερεθίσματα και δυνατότητες επιλογών, που θα διεγείρουν τη δημιουργικότητα, τη φαντασία και την ευελιξία της σκέψης των παιδιών. Στους Ομίλους οι εκπαιδευτικοί μας αξιοποιούν σύγχρονες διδακτικές μεθόδους, οπτικοακουστικά και τεχνολογικά μέσα διδασκαλίας και σχεδιάζουν καινοτόμες δράσεις, στο πλαίσιο των οποίων οι μαθητές μας αυτοσχεδιάζουν, δημιουργούν και ψυχαγωγούνται ενώ παράλληλα ανακαλύπτουν νέες γνώσεις και δεξιότητες.

Όσοι εγγεγραμμένοι μαθητές του Ολοήμερου επιθυμούν, μπορούν να επιλέξουν να συμμετέχουν σε έναν ή και σε δύο από τους παρακάτω προσφερόμενους Ομίλους που υλοποιούνται στο σχολείο μας, προσκομίζοντας την Υπεύθυνη Δήλωση που επισυνάπτουμε.

Αναλυτικότερα:

ΔΕΥΤΕΡΑ & ΠΕΜΠΤΗ: «ΠΑΙΧΝΙΔΟΧΩΡΑ -ΤΑΞΙΔΙ ΣΤΑ ΕΠΙΤΡΑΠΕΖΙΑ» Διδάσκει η εκπαιδευτικός κα Τσουμίτα-Δημούλα Ευανθία

FOTO1

Τα επιτραπέζια παιχνίδια αποτελούν πολύτιμο παιδαγωγικό εργαλείο που συνδυάζει τη μάθηση με τη διασκέδαση και συμβάλλει στην ολόπλευρη ανάπτυξη των μαθητών.

Οι μαθητές μαθαίνουν να παρατηρούν, να υπολογίζουν, να κάνουν στρατηγικές επιλογές και να λύνουν προβλήματα. Μέσα από το παιχνίδι  εξασκούν τη συγκέντρωση, την προσοχή και τη μνήμη τους. Μαθαίνουν να ακολουθούν κανόνες, να περιμένουν τη σειρά τους και να δέχονται το αποτέλεσμα – είτε είναι νίκη είτε ήττα – με σεβασμό και θετική στάση.

Επίσης, ενισχύουν τη συνεργασία και την ομαδικότητα, καθώς οι μαθητές μαθαίνουν να επικοινωνούν, να συνεργάζονται και να χαίρονται τη συμμετοχή.

 

ΔΕΥΤΕΡΑ & ΤΡΙΤΗ: «Παιχνιδοκατασκευές» – Διδάσκει ο εκπαιδευτικός κ. Σολομωνίδης Αριστείδης

FOTO 2 PAICHN YES

Σκοπός του Ομίλου είναι οι μαθητές να αναπτύξουν δεξιότητες έκφρασης, να γνωρίσουν υλικά, αλλά και τις δυνατότητες χρήσης των υλικών, να εκφράσουν ιδέες για την επίλυση κατασκευαστικών προβλημάτων, να κατασκευάσουν εξαρτήματα (τροχαλίες, γρανάζια, βαρούλκα, κ.λ.π.) για την ολοκλήρωση μιας παιχνιδοκατασκευής, να νιώσουν τη χαρά της δημιουργίας και της συμμετοχής

Το μάθημα είναι βιωματικό και απώτερος στόχος είναι να νιώσουν τα παιδιά τη χαρά της δημιουργίας και της ενεργής συμμετοχής συνειδητοποιώντας την αξία της ανακύκλωσης των υλικών.

 

ΤΡΙΤΗ & ΠΕΜΠΤΗ: «Παραδοσιακοί και λαϊκοί χοροί του τόπου μας» – Διδάσκει ο εκπαιδευτικός κ. Αθανασίου Στέφανος

FOTO 3 CHOROI

Το 1ο  Δημοτικό Σχολείο ανοίγει τις πόρτες του  και υποδέχεται τους μαθητές όλων των τάξεων στον Μαθητικό όμιλο «παραδοσιακοί και λαϊκοί χοροί του τόπου μας».  Σκοπός του  ομίλου είναι, μέσα από την εκμάθηση των παραδοσιακών χορών, οι μικροί μας φίλοι να αγαπήσουν τη λαϊκή μας παράδοση και να γνωρίσουν τα ήθη και έθιμα του τόπου μας. Επίσης, να συμβάλλει στη μεταβίβαση και τη διάσωση της πολιτιστικής μας κληρονομιάς.

 

ΤΕΤΑΡΤΗ: «Επαγγέλματα που χάθηκαν» – Διδάσκει ο εκπαιδευτικός κ. Σολομωνίδης Αριστείδης

FOTO 4 EPAGGL

Σκοπός του Ομίλου είναι να γνωρίσουν οι μαθητές κάποια επαγγέλματα που έχουν ξεχαστεί με το πέρασμα του χρόνου, τις ανάγκες που είχαν δημιουργήσει τα επαγγέλματα αυτά. Να γνωρίσουν τα υλικά, αλλά και το μεράκι των μαστόρων-τεχνιτών, την ικανότητα του ανθρώπου να προσαρμόζεται στις συνθήκες της εποχής, την εξέλιξη της τεχνολογίας, την ανάγκη μαζικής παραγωγής και τέλος την συνεχή προσπάθεια του ανθρώπου να βελτιώσει τη ζωή του, να προοδεύει και να παράγει πολιτισμό.

 

ΤΕΤΑΡΤΗ: «ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΙΣΑ, ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΔΥΝΑΤΑ!» – Διδάσκει η εκπαιδευτικός κα Τσουμίτα-Δημούλα Ευανθία

FOTO 5 DIKAIO

Εκπαιδευτικοί Στόχοι για τα Δικαιώματα του Παιδιού

Γνωστικοί:

Να γνωρίσουν οι μαθητές ότι όλα τα παιδιά έχουν δικαιώματα

Να μάθουν βασικά δικαιώματα (προστασία, εκπαίδευση, υγεία, παιχνίδι, οικογένεια)

Να κατανοήσουν ότι οι ενήλικες έχουν ευθύνη να τα προστατεύουν

 

Συναισθηματικοί:    

Να νιώσουν ότι αξίζουν σεβασμό και φροντίδα

Να αναπτύξουν ενσυναίσθηση για παιδιά που στερούνται δικαιώματα

 

Κοινωνικοί:

Να συνεργάζονται και να σέβονται τους συμμαθητές τους

Να εκφράζονται όταν υπάρχει αδικία ή εκφοβισμός

 

Δεξιότητες & Δράση:   

Να εκφράζουν απόψεις με ζωγραφιά, λόγο ή δημιουργία

Να γνωρίζουν πού να απευθυνθούν όταν παραβιάζεται δικαίωμα

Να συμμετέχουν σε δράσεις προώθησης δικαιωμάτων (π.χ. αφίσες, θεατρικά, παρουσιάσεις)

 

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ: «Χαρτοδιπλωτική για παιδια» – Διδάσκει ο εκπαιδευτικός κ. Αθανασίου Στέφανος

FOTO6 CHARTOD

Η χαρτοδιπλωτική έχει σημαντικό παιδαγωγικό σκοπό και αξία στην εκπαίδευση των παιδιών. Δεν είναι απλώς μια δημιουργική δραστηριότητα, αλλά ένα πολυδιάστατο εργαλείο μάθησης που καλλιεργεί γνωστικές, συναισθηματικές και κοινωνικές δεξιότητες.

Παιδαγωγικοί στόχοι της χαρτοδιπλωτικής για παιδιά:

Ανάπτυξη νοητικών και γνωστικών δεξιοτήτων

Ενισχύει τη συγκέντρωση και την προσοχή στη λεπτομέρεια.

Καλλιεργεί τη λογικομαθηματική σκέψη (συμμετρία, γεωμετρικά σχήματα, αναλογίες).

Προάγει την χωρική αντίληψη και τη φαντασία.

Ενισχύει τη μνήμη (οπτική και κιναισθητική), καθώς τα παιδιά θυμούνται τα βήματα διπλώματος.

 

Ανάπτυξη ψυχοκινητικών δεξιοτήτων

Εξασκεί τη λεπτή κινητικότητα και τον συντονισμό ματιού-χεριού.

Βελτιώνει την ακρίβεια και επιδεξιότητα στις κινήσεις.

 

Ανάπτυξη συναισθηματικής νοημοσύνης

Προάγει την υπομονή, την επιμονή και την αυτοπειθαρχία.

Ενισχύει την αυτοεκτίμηση, καθώς τα παιδιά βλέπουν απτό αποτέλεσμα των προσπαθειών τους.

Διδάσκει την αποδοχή λαθών και την αντιμετώπισή τους δημιουργικά.

 

Κοινωνικοποίηση και συνεργασία

Μπορεί να γίνει σε ομάδες, προωθώντας τη συνεργατική μάθηση.

Ενθαρρύνει την επικοινωνία, την αλληλοβοήθεια και την κοινή χαρά της δημιουργίας.

 

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ: «Γνωρίζω τον Νομό μου» – Διδάσκει ο εκπαιδευτικός κ. Καρατζάς Σωτήρης

FOTO7 FLORIN

Μέσα από τον μαθητικό όμιλο «Γνωρίζω τον Νομό μου», οι μαθητές έχουν την ευκαιρία να ανακαλύψουν τον τόπο όπου ζουν, να γνωρίσουν την ιστορία, τη φύση, τα ήθη και τα έθιμά του. Μαθαίνουν ότι κάθε νομός έχει τη δική του ομορφιά, τους ανθρώπους του, τις παραδόσεις και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του.

Μέσα από φωτογραφίες, χάρτες, βίντεο και εκπαιδευτικές επισκέψεις, τα παιδιά εντοπίζουν πόλεις, χωριά, βουνά, ποτάμια, μνημεία και παραλίες του νομού τους. Γνωρίζουν τα παραδοσιακά προϊόντα, τη λαϊκή τέχνη και τα τοπικά επαγγέλματα που αναπτύχθηκαν στην περιοχή.

Παράλληλα, καλλιεργούν τοπική συνείδηση και υπερηφάνεια για τον τόπο τους, μαθαίνουν να σέβονται και να προστατεύουν το φυσικό και πολιτιστικό περιβάλλον και αντιλαμβάνονται ότι αποτελούν ενεργά μέλη μιας ευρύτερης κοινότητας.

 

ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΔΗΛΩΣΗ 

Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο “Τα αδεσποτούλια”!!-Το read book του Γ2 τμήματος

Ta adespotoylia

Ας κοιτάξουμε γύρω μας.
Στις γειτονιές, στις πλατείες, στα πάρκα, συναντάμε συχνά τετράποδους φίλους, αλλά δυστυχώς αδέσποτους.
Αυτά τα ζώα κάποτε είχαν σπίτι και οικογένεια. Τώρα ζουν στον δρόμο, εκτεθειμένα στους κινδύνους και τις δυσκολίες.
Έχουν συναισθήματα; Τι πιστεύουν οι μαθητές/-τριές μας της τρίτης τάξης;
Μπορείτε να το διαβάσετε ακολουθώντας τον παρακάτω σύνδεσμο:
Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο 8η Νοεμβρίου 1912-Απελευθέρωση της Φλώρινας από τον τουρκικό ζυγό!

1912 watermarked 8be270b6 feed 45f3 87ea b3fbadceb50c

Η απελευθέρωση της Φλώρινας έγινε στις 7 Νοεμβρίου 1912, αν και η επίσημη γιορτή και η είσοδος του αρχιστράτηγου είναι στις 8 Νοεμβρίου 1912. Το ελληνικό ιππικό κατέλαβε τον σιδηροδρομικό σταθμό νωρίς το πρωί της 7ης Νοεμβρίου, με την οριστική παράδοση της πόλης να λαμβάνει χώρα αργότερα την ίδια ημέρα. Στις 8 Νοεμβρίου, ο αρχιστράτηγος και το επιτελείο του εισήλθαν θριαμβευτικά στην πόλη, όπου έγιναν δεκτοί από τους κατοίκους, γιορτάζοντας την απελευθέρωση από τον οθωμανικό ζυγό. 
Σήμερα στο σχολείο μας τιμήσαμε την επέτειο της Απελευθέρωσης της Φλώρινας!
Μέσα από τραγούδια, αφηγήσεις και το χρονικό των γεγονότων από τους μαθητές των τμημάτων Δ’1 και Δ’2 και υπό την καθοδήγηση των εκπαιδευτικών Τσίρου Αναστασίας και Τρύφωνα Αδάμ, θυμηθήκαμε όλους εκείνους που αγωνίστηκαν για την ελευθερία της πόλης μας.
Νιώσαμε υπερηφάνεια, συγκίνηση και ευγνωμοσύνη για την ιστορία και τις θυσίες που μας χάρισαν τη ζωή και την ελευθερία που απολαμβάνουμε σήμερα.
Η Φλώρινα ζει μέσα στις καρδιές μας — μια πόλη με ιστορία, ψυχή και φως! 💙🤍
575190742 122282256422025288 8571266412745540503 n 576812046 122282256500025288 5221409634352585624 n 576837989 122282327192025288 4954403768449703509 n 577071730 122282256536025288 3405045982592988023 n
577788537 122282256368025288 1287024706449304205 n 577960448 122282327144025288 695200064129943212 n
579598120 122282608064025288 9060530763398568314 n 579846272 122282256518025288 7211365824605962360 n
Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΨΥΧΙΚΗΣ ΥΓΕΙΑΣ-10 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2025

PAGKOSMIA HMERA PSYCHIKHS YGEIAS

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ψυχικής Υγείας (10 Οκτωβρίου), η ψυχολόγος κ. Τριανταφυλλίδου Αναστασία και η κοινωνική λειτουργός κ. Πετσάλνικου Ελένη πραγματοποίησαν μια ενημερωτική δράση ευαισθητοποίησης στα τμήματα του 1ου Δημοτικού Σχολείου Φλώρινας.

Μέσα από μια ευχάριστη και συμμετοχική συζήτηση, τα παιδιά γνώρισαν την έννοια της ψυχικής υγείας και κατανόησαν ότι, όπως φροντίζουμε το σώμα μας για να είναι δυνατό και υγιές, έτσι χρειάζεται να φροντίζουμε και την ψυχή μας, ώστε να νιώθουμε χαρούμενοι, ήρεμοι και ισορροπημένοι.

Με τη βοήθεια παιχνιδιών και εκφράσεων προσώπου, τα παιδιά αναγνώρισαν βασικά συναισθήματα όπως η χαρά, η λύπη και ο θυμός, και συζήτησαν τρόπους να τα εκφράζουν με υγιή και δημιουργικό τρόπο.

Στο πλαίσιο της δράσης, τα παιδιά έγραψαν τι σημαίνει για τα ίδια “ψυχική υγεία”, ζωγράφισαν σχετικά με το θέμα και στη συνέχεια κόλλησαν τα συναισθήματά τους σε ένα πολύχρωμο “κολάζ συναισθημάτων”, που διακόσμησε την τάξη τους!

Η δράση αυτή βοήθησε τα παιδιά να αναπτύξουν την ενσυναίσθηση, την αυτογνωσία και την ψυχική ανθεκτικότητα, στέλνοντας το μήνυμα ότι η φροντίδα της ψυχικής μας υγείας ξεκινά από τα πρώτα κιόλας χρόνια της ζωής.

2eff83d6 588a 40d4 a1f6 a07cddc7970b 15eeffc9 b96c 4548 ab89 c29316515284

3   att.LucdwGgPI 4b ACirv3n9yVfz87yaYdsQ8DPMLVwOrA 

Διαβάστε όλο το άρθρο »

Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο CodeWeek 2025 κωδικός cw25–GIKZG-Δραστηριότητες της Β΄τάξης!!

CodeWeek 3

Στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Κώδικα (CodeWeek 2025), οι μαθήτριες και οι μαθητές της Β΄τάξης, γνώρισαν τον κόσμο του προγραμματισμού μέσα από τη χαρά της δημιουργίας! Δουλέψαμε με pixel art, χρησιμοποιώντας τετραγωνισμένο χαρτί, χρώματα και φαντασία, για να δημιουργήσουμε εικόνες όπως αυτές που βλέπουμε καθημερινά στις οθόνες και στα βιντεοπαιχνίδια.
Η δραστηριότητα συνδύασε τέχνη, τεχνολογία και δημιουργικότητα. Μέσα από τη συνεργασία και τη διάθεση για εξερεύνηση, αποδείξαμε ότι ο προγραμματισμός μπορεί να γίνει παιχνίδι, έμπνευση και διασκέδαση!
560286195 122280589286025288 7592413069948081745 n 569097574 122280588722025288 5623623443595592092 n
570546762 122280589184025288 5343270319560997600 n 571085322 122280588764025288 2079467508517775802 n

Διαβάστε όλο το άρθρο »

Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο «Σχολείο για Γονείς»

571181774 3353145714853521 3267048980966441728 n

 

Οι Επόπτριες Ποιότητας Εκπαίδευσης ΔΔΕ και ΔΠΕ Φλώρινας σε συνεργασία με τους Συμβούλους Εκπαίδευσης Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Φλώρινας και Συλλόγους Γονέων και Κηδεμόνων Σχολικών Μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Φλώρινας οργανώνουν και σας προσκαλούν σε Ενημερωτικό Επιμορφωτικό Κύκλο Συναντήσεων με τίτλο: «Σχολείο για Γονείς», ο οποίος απευθύνεται σε γονείς μαθητών και μαθητριών Νηπιαγωγείων, Δημοτικών Σχολείων, Γυμνασίων και Λυκείων της Π.Ε. Φλώρινας.
Η σύγχρονη οικογένεια και η σχολική κοινότητα αντιμετωπίζουν ραγδαίες και πολυποίκιλες προκλήσεις, από τους γρήγορους τεχνολογικούς και κοινωνικούς ρυθμούς, από τις αυξημένες απαιτήσεις του γονεϊκού ρόλου, από τις πολυδιάστατες αλληλεπιδράσεις και σχέσεις ανάμεσα στο σχολείο και την οικογένεια, όπως και από την διόγκωση των ψυχο-κοινωνικών πιέσεων τόσο των παιδιών όσο και των γονέων. Σε ένα τέτοιο πλαίσιο η αναγκαιότητα ίδρυσης και λειτουργίας ενός «Σχολείου για Γονείς», ενός δηλαδή οργανωμένου προγράμματος εκπαίδευσης, υποστήριξης και ενδυνάμωσης των γονέων, προβάλλει επιτακτική και επιβεβλημένη.
Ένα «Σχολείο για Γονείς» μπορεί να υποστηρίξει τους γονείς στην ανάπτυξη των γονεϊκών τους δεξιοτήτων, στη μείωση του άγχους και των δυσκολιών/προβλημάτων που αντιμετωπίζουν στο ρόλο τους και στη βελτίωση των αλληλεπιδράσεων και των σχέσεων τους με το παιδί. Μπορεί να ενισχύσει τη σχέση σχολείου και οικογένειας με τη διαμόρφωση κοινών κωδίκων επικοινωνίας και συνεργασίας, όπως επίσης και την ενίσχυσης της συνεκτικότητας ανάμεσα στο οικογενειακό και σχολικό περιβάλλον. Μπορεί επιπλέον να συμβάλλει στη μείωση των δύσκολων συμπεριφορών των παιδιών, στη βελτίωση των γονεϊκών πρακτικών και τη μείωση των στρεσογόνων παραγόντων της οικογένειας, λειτουργώντας ως μια στρατηγική παρέμβασης με πολλαπλές θετικές επιπτώσεις τόσο για τους γονείς όσο και για τα παιδιά, αλλά και την ευρύτερη κοινωνία.
Στο πλαίσιο του «Σχολείου για Γονείς» θα πραγματοποιείται μία ενημερωτική/επιμορφωτική συνάντηση κάθε μήνα, με μία ποικιλία θεμάτων που ενδιαφέρουν τους γονείς και ανταποκρίνεται στις ανάγκες τους,
Γι’ αυτό το λόγο αρχικά θα πραγματοποιηθεί ανίχνευση επιμορφωτικών αναγκών των γονέων. Κατά τη διάρκεια των συναντήσεων θα αξιοποιείται η βιωματική μάθηση, η ομαδική συζήτηση, η συνεργατική επίλυση προβλήματος και οι πρακτικές ασκήσεις για το σπίτι. Ενώ στο τέλος του προγράμματος θα πραγματοποιηθεί η αποτίμησή του από τους συμμετέχοντες γονείς.
Η πρωτοβουλία αυτή ευελπιστούμε να συμβάλλει στην κοινωνική συνοχή και στη δημιουργία ενός υποστηρικτικού περιβάλλοντος για όλα τα παιδιά της Φλώρινας.
Η πρώτη ενημερωτική /επιμορφωτική συνάντηση θα πραγματοποιηθεί την Παρασκευή 31 Οκτωβρίου και ώρα 5.30΄-7.00΄ στο Ξενοδοχείο Φαίδων, με επιμορφώτρια την κα Σταυρούλα Κολοβού, Σύμβουλο Εκπαίδευσης Κοινωνικών Λειτουργών και θέμα: «Επικοινωνία: Μαθαίνουμε να ακούμε τα παιδιά μας!».
Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Erasmus Days!! 1ο Δημοτικό Σχολείο Φλώρινας!!

single LK2 EN 600x314 1

Ένας υπέροχος κύκλος κλείνει και μέσα του περικλείει ήδη πολλή γνώση, ομορφιά και ευγνωμοσύνη! 🌏
Το πρόγραμμα Erasmus+, το οποίο συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση προωθεί τη διεθνή συνεργασία μεταξύ σχολείων. Αυτή η εμπειρία εμπλουτίζει την εκπαιδευτική μας κοινότητα, βελτιώνει τις γλωσσικές και πολιτισμικές δεξιότητες των μαθητών μας και προωθεί αξίες όπως η ένταξη, η βιωσιμότητα και ο σεβασμός της διαφορετικότητας. Είναι μια μοναδική ευκαιρία να ανοίξουμε παράθυρα στον κόσμο από τη μικρή μας πόλη.
Το έργο μας Culture and Sustainability in Education 2024-1-EL01-KA122-SCH-000220235 εργάζεται για τη διαπολιτισμικότητα, τη βιωσιμότητα, την αποδοχή της διαφορετικ;oτητας και την ένταξη και αυτό γιορτάσαμε στις #ErasmusDays και παρουσιάσαμε την υπέροχη αυτή διαδρομή στα παιδιά του σχολείου και στα https://www.erasmusdays.eu/ events.
–> Η πρώτη μας μετακίνηση ήταν μια μαθητική κινητικότητα, Student Group Mobility,η οποία πραγματοποιήθηκε το διάστημα 5-10 Απριλίου 2025 στην πόλη Μπρίντιζι της Ιταλίας, με προορισμό το εκπαιδευτικό κέντρο Istituto Comprensivo Statale Centro Tuturano. Στην αποστολή συμμετείχαν τέσσερις μαθήτριες της έκτης Τάξης του 1ου Δημοτικού Σχολείου Φλώρινας συνοδευόμενες από δύο εκπαιδευτικούς, την Ευγενία Γάκη και τον Αθανάσιο Παπαδημητρίου.
–> Παράλληλα πραγματοποιήθηκε και μια κινητικότητα Erasmus+ learning agreement–Job shadowing, με τη συμμετοχή της εκπαιδευτικού Αφροδίτης Δούλη.
Κατά τη διάρκεια της επίσκεψης, οι συμμετέχοντες είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν το σχολείο υποδοχής, να παρακολουθήσουν μαθήματα, να ανταλλάξουν απόψεις, να παίξουν, να τραγουδήσουν. Η φιλοξενία από τους Ιταλούς εταίρους ήταν εξαιρετική, ενώ η συνεργασία με το εκπαιδευτικό προσωπικό υπήρξε άψογη και ιδιαίτερα εποικοδομητική.
Το πρόγραμμα περιλάμβανε, επίσης, εκπαιδευτικές επισκέψεις και πολιτιστικές ξεναγήσεις σε περιοχές της Απουλίας με ιδιαίτερο ιστορικό και πολιτιστικό ενδιαφέρον. Ανάμεσα στους σταθμούς της επίσκεψης ξεχώρισαν το ελληνόφωνο χωριό Καλημέρα, το παραδοσιακό Alberobello με τα χαρακτηριστικά του trulli και η ιστορική πόλη του Lecce, Λέτσε, γνωστή για την μπαρόκ αρχιτεκτονική της. Πραγματικά μοναδική εμπειρία!
–> Δεύτερη μετακίνηση – Μαθητική Κινητικότητα (Student Group Mobility) στο Ρακόβσκι της Φιλιππούπολης στη Βουλγαρία από τις 4 έως τις 9 Μαΐου 2025. Στην κινητικότητα πήραν μέρος οι εκπαιδευτικοί Πήτα Σουλτάνα, Μαριανού Δήμητρα, Μάνθου Ελένη και 6 μαθητές/μαθήτριες της ΣΤ’ τάξης. Το συνεργαζόμενο σχολείο που μας υποδέχθηκε είναι το σχολείο “Hristo Botev Basic School”, στην περιοχή Rakovski, όπου φοιτούν περίπου 600 μαθητές ηλικίας 4- 14 ετών.
Στο σχολείο οι μαθητές/-τριες ήρθαν σε επαφή με το εκπαιδευτικό σύστημα και την πολιτιστική κουλτούρα της Βουλγαρίας. Παρακολούθησαν μαθήματα Αγγλικών, Εικαστικών, Τεχνολογίας, Μαθηματικών, Φυσικής Αγωγής (εκμάθηση παραδοσιακών χορών), παρουσίασαν το σχολείο τους και την πόλη της Φλώρινας χρησιμοποιώντας νέες τεχνολογίες, αλληλεπίδρασαν φιλικά και ευχάριστα με τους Βούλγαρους συμμαθητές τους, αντάλλαξαν στοιχεία της ιστορίας και του πολιτισμού της χώρας τους και ανέπτυξαν δεσμούς φιλίας. Οι μαθησιακές δραστηριότητες επεκτάθηκαν και σε επιτόπιες εξερευνήσεις στα σημαντικότερα ιστορικά μνημεία της πόλης και της ευρύτερης περιοχής και σε περιήγηση στην παλιά πόλη της Φιλιππούπολης με τα πανέμορφα αρχοντικά και το εθνογραφικό μουσείο, το Αρχαίο Ρωμαϊκό Θέατρο και το Αρχαίο Ρωμαϊκό Στάδιο. Ήταν μια αξέχαστη και ενδιαφέρουσα εμπειρία!
–> Τρίτη μετακίνηση – Job Shadowing (Παρακολούθηση Εργασίας) στο Ingaro-Brunns Skola στη Στοκχόλμη της Σουηδίας, 22 με 26 Σεπτεμβρίου 2025. Δύο εκπαιδευτικοί του σχολείου μας, ο Αδάμ Τρύφων και η Καρυπίδου Αικατερίνη, παρακολούθησαν μαθήματα και εντυπωσιάστηκαν από τον εξοπλισμό, την οργάνωση και τη διεξαγωγή των μαθημάτων.
Εκεί που ο ενιαία σωστός εκπαιδευτικός σχεδιασμός συναντά την ουσιαστική συμπερίληψη, την ενίσχυση πολλαπλών δεξιοτήτων μέσα από θεωρητικά και πρακτικά ερεθίσματα στα παιδιά και η ολιστική τους ανάπτυξη γίνεται κάθε στιγμή πράξη, μέσα από δομές και πρακτικές, που βοηθούν ουσιαστικά το έργο των εκπαιδευτικών.
–> Τελευταία μετακίνηση του Προγράμματός μας ήταν Student Group Mobility (Μαθητική Κινητικότητα) και Job Shadowing/ Teachimg Assignment (Παρακολούθηση εργασίας/ Διδασκαλία) στο Creixell ανάμεσα στη Βαλένθια και τη Βαρκελώνη από τις 4 έως τις 9 Οκτωβρίου 2025. Στην κινητικότητα πήραν μέρος οι εκπαιδευτικοί Πετσίβα Μαρία που συνόδεψε τις δύο μαθήτριες ΣΤ’ τάξης και η Οικονομίδου Αρετή.
Το σχολείο Escola les Eres στο Creixell μας υποδέχθηκε πολύ εγκάρδια! Τα διαβαθμισμένα εργαστήρια μεταξύ τάξεων, όπου παιδιά από διαφορετικές τάξεις συνεργάζονται αρμονικά, η οπτικοακουστική τάξη, εξοπλισμένη με χρωματικά εργαλεία και ραδιοφωνικό σταθμό, ο σχολικός κήπος και η υπέροχη χορωδία , μας εντυπωσίασαν ιδιαίτερα. Το μάθημα ήταν σχετικό με τους 12 Θεούς του Ολύμπου και η αποκτηθείσα γνώση εμπεδώθηκε με ένα ψηφιακό ομαδικό παιχνίδι. Η φιλοξενία ήταν εκπληκτική, οι άνθρωποι πολύ ζεστοί και οι εικόνες έχουν γεμίσει τον νου και την καρδιά!🙏
Ευχαριστούμε Erasmus !!☺️
https://www.canva.com/design/DAG2V_Osa28/LQp4x9fsUkxX7CZfD4cZZA/watch?utm_content=DAG2V_Osa28&utm_campaign=designshare&utm_medium=link2&utm_source=uniquelinks&utlId=h7c56ed6ac2&fbclid=IwY2xjawNkwTxleHRuA2FlbQIxMABicmlkETBZd21jN0NGNHY0U2FPcGl5AR7fri30Kx0GYJZQeJLXpQMZiMXF6y_dO-tXu0FdTHqrgWNjKXZmFc-g1HI-vA_aem_4ol-AZoxhniI1ANxPQgDlg
519540756 122279673320025288 4381651208371543815 n 565112184 122279673548025288 7542923917404973931 n 565680568 122279673578025288 5313831070464992893 n 565940968 122279673314025288 371291521650421203 n 567675235 122279673380025288 2682988821500717263 n 569080780 122279673428025288 2052946524389727659 n

Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Μαθητική κινητικότητα Erasmus του σχολείου μας στο Creixell της Ισπανίας

Katagrafh

-> Δραστηριότητα: Student Group Mobility (Μαθητική Κινητικότητα) και Job Shadowing/ Teaching Assignment (Παρακολούθηση εργασίας/ Διδασκαλία) 🌎
–> Κωδικός προγράμματος: [2024-1-EL01-KA122-SCH-000220235] –>Τόπος: Βαλένθια – Creixell – Βαρκελώνη 🎯
Από τις 4 έως τις 9 Οκτωβρίου 2025 πραγματοποιήθηκε η τρίτη μαθητική κινητικότητα του σχολείου μας και η τέταρτη παρακολούθηση εργασίας στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+ στο Creixell της Ισπανίας. Στην κινητικότητα πήραν μέρος οι εκπαιδευτικοί Πετσίβα Μαρία που συνόδεψε τις δύο μαθήτριες ΣΤ’ τάξης και η Οικονομίδου Αρετή που παρακολούθησε το εκεί εκπαιδευτικό σύστημα και παρέδωσε μάθημα μυθολογίας. 🇪🇸
Το σχολείο Escola les Eres στο Creixell https://agora.xtec.cat/esc-leseresdecreixell/μας υποδέχθηκε πολύ εγκάρδια!
Μας άρεσαν τα διαβαθμισμένα εργαστήρια μεταξύ τάξεων – κοινόχρηστοι χώροι μάθησης όπου παιδιά από διαφορετικές τάξεις συνεργάζονται αρμονικά. Αυτή η μεθοδολογία προωθεί τη σύμπνοια, την υποστήριξη από ομοτίμους και το αίσθημα κοινότητας. Μέσα από παιχνιδιάρικες και ενεργητικές προτάσεις, οι μαθητές αναπτύσσουν κοινωνικές δεξιότητες και μαθαίνουν σε ένα εμπλουτιστικό και συνεργατικό περιβάλλον.
Εντύπωση μας έκανε και η οπτικοακουστική τάξη, εξοπλισμένη με χρωματικά εργαλεία και ραδιοφωνικό σταθμό, που επιτρέπει τη δημιουργία καινοτόμων προτάσεων για την ενίσχυση της προφορικής έκφρασης και της δημιουργικότητας. Χάρη σε αυτούς τους χώρους, τα παιδιά μαθαίνουν να επικοινωνούν και να κοινοποιούν τις ανησυχίες, τις σκέψεις και τις επιθυμίες τους!
Επιπλέον το σχολείο υποδοχής διέθετε έναν σχολικό κήπο που γίνεται ένας ζωντανός και εγκάρσιος χώρος μάθησης. Μέσω της εργασίας στον κήπο, τα παιδιά μαθαίνουν υγιεινές συνήθειες, αξίες όπως η υπομονή, η συνεργασία ή η υπευθυνότητα, και συνειδητοποιούν τη βιωσιμότητα και τον σεβασμό για τη φύση. Είναι ένα πολύ ισχυρό παιδαγωγικό εργαλείο για να συνδέσουμε το σχολείο με το πλησιέστερο περιβάλλον μας και θα θέλαμε να το υιοθετήσουμε.
Τέλος απολαύσαμε τη σχολική χορωδία – μια υπέροχη δραστηριότητα που λειτουργεί από την Δ΄ τάξη. Η μουσικός δουλεύει πάνω στη φωνή, τον ρυθμό και την ομαδική εργασία μέσω του τραγουδιού. Συμμετέχουν επίσης σε συναντήσεις και μουσικά projects στην περιοχή, βιώνοντας τη μουσική ως εργαλείο έκφρασης και συνοχής.
Με παιγνιώδη τρόπο διδάξαμε τι εκπροσωπεί ο κάθε Θεός και η κάθε Θεά του Ολύμπου και μιλήσαμε για τους συμβολισμούς τους. Οι μύθοι είναι ουσιαστικά αφηγήσεις που εξηγούν τη δημιουργία του κόσμου, τις θεότητες, τους ήρωες και διάφορα μυθικά πλάσματα ενός πολιτισμού. Η μυθολογία είναι ένα σημαντικό εργαλείο στην εκπαίδευση, καθώς προσφέρει μαθήματα ηθικής, κοινωνικών αξιών και πολιτισμικής ταυτότητας, ενώ ταυτόχρονα ενισχύει την κριτική σκέψη, τη δημιουργικότητα και την ικανότητα αφήγησης. Λειτουργεί ως μέσο διδασκαλίας ηθικών αρχών, κοινωνικών αξιών και πολιτισμικής κληρονομιάς, μέσα από ιστορίες όπως η Αργοναυτική Εκστρατεία, η αρπαγή της Περσεφόνης ή οι άθλοι του Ηρακλή. Επιπλέον, η ανάλυση και ερμηνεία των μύθων, όπως η Θεογονία, η Κοσμογονία και οι ιστορίες των Θεών του Ολύμπου, καλλιεργεί την κριτική σκέψη και την ικανότητα ερμηνείας συμβόλων.
Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Παγκόσμια Ημέρα Ψυχικής Υγείας!! 10 Οκτωβρίου

Screenshot 1

Το Β2 τμήμα της εκπαιδευτικού κας Μαριανού Δήμητρας μας υπενθύμισε πώς .. δεν υπάρχει υγεία χωρίς ψυχική υγεία!!!

567296877 122279599130025288 80745308319313767 n565254868 122279599280025288 8622370600590346364 n

Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Εκδήλωση μνήμης και τιμής για τον Μακεδονικό Αγώνα!

pavlos melas 880 350 1

Την Παρασκευή, 17/10/2025, στο σχολείο μας τιμήσαμε τους ήρωες του Μακεδονικού Αγώνα, που με πίστη, θάρρος και αυταπάρνηση αγωνίστηκαν για την ελευθερία της Μακεδονίας μας.
Τη γιορτή ανέλαβε το Τμήμα Δ1 υπό την καθοδήγηση της εκπαιδευτικού κ. Νατάσας Τσίρου.
Μέσα από μια όμορφη παρουσίαση PowerPoint, οι μαθητές μας ταξίδεψαν στην ιστορία, γνώρισαν τα γεγονότα και τους πρωταγωνιστές εκείνης της εποχής.
Τα παιδιά τραγούδησαν συγκινητικά τραγούδια, ανάμεσά τους και το γνωστό
«Σαν τέτοια ώρα στο βουνό ο Παύλος πληγωμένος…»,
που γέμισε την αίθουσα συγκίνηση και περηφάνια.
Με σεβασμό στη μνήμη των αγωνιστών, κρατάμε ζωντανό το μήνυμά τους:
👉 Η ελευθερία και η πατρίδα αξίζουν πάντα να τιμώνται. 🇬🇷💙
565893443 122279295350025288 6300826777259206329 n 566312625 122279295392025288 4815793296198072053 n 567288905 122279295434025288 6577128401957373372 n 567288906 122279295308025288 3113736922142799663 n