“Δεν υπάρχει τίποτα πιο άνισο από την ίση μεταχείριση των άνισων”
Αριστοτέλης
OρισμόςΕιδική αγωγή σημαίνει ειδικά σχεδιασμένα εκπαιδευτικά προγράμματα συμπεριλαμβανομένων των μαθημάτων φυσικής, αισθητικής και κοινωνικής αγωγής, προσαρμοσμένα στα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά, τις ικανότητες και τις δυσκολίες του παιδιού. Παρέχεται μέσα στη συνηθισμένη τάξη ή αν τούτο αποδειχθεί πως δεν ικανοποιεί πλήρως τις ανάγκες του μαθητή, μέσα σε τμήμα που λειτουργεί στο χώρο του γενικού σχολείου ή έξω από αυτό σε εκπαιδευτικό πλαίσιο ειδικης αγωγης σε νοσοκομείο, στο σπίτι ή αλλού για όσο διάστημα και όπως προβλέπει η συνεχής αξιολόγηση του παιδιού.Κατά το μεγαλύτερο μέρος του ο ορισμός αυτός περιλαμβάνεται στη Νομοθετική Πράξη για την εκπαίδευση των Ατόμων με αναπηρία των ΗΠΑΣΚΟΠΟΣ
Να προετοιμάσει το παιδί να συμμετάσχει στον ανωτατο βαθμό σε όλα τα πεδία δράσης της κοινωνίας: πολιτικά, κοινωνικά, οικονομικά, και πνευματικά. Να αυξήσει τις γνώσεις και τις εμπειρίες του , να καλλιεργήσει το πνέυμα, και να διευκολύνει τη
μετάβασή του από το σχολείο στην ενηλικίωση, την ενεργό ζωή της κοινότητας και την αυτονομία.
Πηγή: Σταυρούλα Πολυχρονοπούλου, “παιδιά και έφηβοι με ειδικές ανάγκες και δυνατότητες”, Αθήνα 2012
ΝΟΜΟΣ 3699/14-10-2008
ΝΟΜΟΣ ΥΠ’ ΑΡΙΘ. 3699
Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση ατόμων με αναπηρία ή με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες
1. Μαθητές με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες θεωρούνται όσοι για ολόκληρη ή ορισμένη περίοδο της σχολικής τους ζωής εμφανίζουν σημαντικές δυσκολίες μάθησης εξαιτίας αισθητηριακών, νοητικών,γνωστικών, αναπτυξιακών προβλημάτων, ψυχικών και νευροψυχικών διαταραχών οι οποίες, σύμφωνα με τη διεπιστημονική αξιολόγηση, επηρεάζουν τη διαδικασία της σχολικής προσαρμογής και μάθησης. Στους μαθητές με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες συγκαταλέγονται ιδίως όσοι παρουσιάζουν νοητική αναπηρία, αισθητηριακές αναπηρίες όρασης (τυφλοί,αμβλύωπες με χαμηλή όραση), αισθητηριακές αναπηρίεςακοής (κωφοί, βαρήκοοι), κινητικές αναπηρίες, χρόνιαμη ιάσιμα νοσήματα, διαταραχές ομιλίας−λόγου, ειδικές μαθησιακές δυσκολίες όπως δυσλεξία, δυσγραφία, δυσαριθμησία,
δυσαναγνωσία, δυσορθογραφία, σύνδρομο ελλειμματικής προσοχής με ή χωρίς υπερκινητικότητα,διάχυτες αναπτυξιακές διαταραχές (φάσμα αυτισμού),ψυχικές διαταραχές και πολλαπλές αναπηρίες. Στην κατηγορία μαθητών με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες δεν εμπίπτουν οι μαθητές με χαμηλή σχολική επίδοση που συνδέεται αιτιωδώς με εξωγενείς παράγοντες, όπως γλωσσικές ή πολιτισμικές ιδιαιτερότητες.
2. Οι μαθητές με σύνθετες γνωστικές, συναισθηματικές και κοινωνικές δυσκολίες, παραβατική συμπεριφορά λόγω κακοποίησης, γονεϊκής παραμέλησης και εγκατάλειψης ή λόγω ενδοοικογενειακής βίας, ανήκουν στα άτομα με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
3. Μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες είναι και οι μαθητές που έχουν μία ή περισσότερες νοητικές ικανότητες και ταλέντα ανεπτυγμένα σε βαθμό που υπερβαίνει κατά πολύ τα προσδοκώμενα για την ηλικιακή τους ομάδα. Με απόφαση του Υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων κατόπιν εισήγησης τουΠαιδαγωγικού Ινστιτούτου, ανατίθεται η ανάπτυξη προτύπων αξιολόγησης και ειδικών εκπαιδευτικών προγραμμάτων για τους μαθητές αυτούς σε Σχολές ή Τμήματα Α.Ε.Ι. που, κατόπιν πρόσκλησης που τους απευθύνει τοΥπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, εκδηλώνουν ενδιαφέρον. Στους μαθητές αυτούς δεν έχουν εφαρμογή οι λοιπές διατάξεις του παρόντος νόμου
Διαβάστε τον νόμο ακολουθώντας το link
http://www.pi-schools.gr/special_education_new/ftp/nomoi/Nomoi-E-A/N.%203699%20-%202008%20-%20FEK.%20199%20-A-%202-10-2008.pdf
Αρ.Πρωτ.Φ.251/9954/B6/23-01-2013/ΥΠΑΙΘΠΑ
ΘΕΜΑ: Υποβολή δικαιολογητικών για προφορική ή γραπτή εξέταση των μαθητών και αποφοίτων με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή ειδικές μαθησιακές δυσκολίες, βάσει του Νόμου 3699/2008, στις πανελλαδικές εξετάσεις το έτος 2013, για εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.
Β. ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΟΠΟΙΕΣ ΑΠΑΙΤΟΥΝΤΑΙ ΓΝΩΜΑΤΕΥΣΕΙΣ ΚΕΔΔΥ ΚΑΙ ΙΠΔ – ΓΙΑ ΠΡΟΦΟΡΙΚΗ ΕΞΕΤΑΣΗ
Β1. ΕΙΔΙΚΕΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ
Οι μαθητές και απόφοιτοι με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες, όπως δυσλεξία, δυσγραφία, δυσαριθμησία, δυσαναγνωσία, δυσορθογραφία, εξετάζονται προφορικα κατόπιν αίτησής τους.
Επίσης προφορικά εξετάζονται οι μαθητές με σύνθετες γνωστικές, συναισθηματικές και κοινωνικές δυσκολίες, παραβατική συμπεριφορά λόγω
κακοποίησης, γονεϊκής παραμέλησης και εγκατάλειψης ή λόγω ενδοοικογενειακής βίας, εφόσον υποβάλουν γνωμάτευση ότι έχουν ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και αδυνατούν να υποστούν γραπτή εξέταση. Στην περίπτωση αυτή, η γνωμάτευση χορηγείται από το οικείο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης, Διάγνωσης…………..
…..Είμαστε άνθρωποι με Μαθησιακές Δυσκολίες…..
beautiful songs with powerful messages.The group is based at St. Helens.
People’s Choice an independent self advocacy group run for and by people with
learning disabilities. They empower people to have their own say
about the things that are important to them.
In March 2010,, singer
Gaynor Conner organised a singing group within the members
of People’s Choice. Meeting weekly in a familiar environment to help
individuals gain confidence and to sing in public. The group soon became a
choir. The choir soon became known as “The Gang.”
With
the help of Gaynor’s friend, Singer song writer Mike Redway, the Gang are
about to release this, their first CD.
The first song in this video,
written by Susan Higgins and Mike Redway is called ‘Look At Me With Different
Eyes’ hopes to raise awareness and change attitudes to those with learning
differences and disabilities.
The second song, written by Mike
Redway is ‘Safer Roads.’ And is a moving plea from all pedestrians to
drivers with the simple and yet resounding message to slow down and look out for
others. “The Gang are a great bunch and are always
looking for new and innovative ways to express themselves. When they were given
the opportunity to work on a CD they jumped at the chance. We are all over the
moon with the result!” People’s Choice.
Τα γράμματά μου θέλω να ορίσω!…
Το ξέρω δεν είναι και κάτι θαυμαστό
Μπορώ πιο καλά, αν προσπαθήσω!…
Ωχ! κι αυτή η δασκάλα ξανά με κοιτά …
Σ’ εμένα κοιτά, κάτι λέει…
Γράψε, ω! γράψε ανεγκέφαλο, πια!
Βοήθα! η ζωή μου δεν σου φταίει!…
Ω! άλλο μη μπλέκεις καλό μου το ρο…
Μη μπλέκεις το ρο με το σίγμα!
Σαν τρία το έψιλον γράφεις, θαρρώ…
Δε νοιώθεις; μου βάζεις το ‘στίγμα’!…
Δεν έχεις διόλου ενσυναίσθηση πια!…
Σταμάτα! Κοιτάζει η δασκάλα…
Τα άλλα της τάξης τελειώσαν παιδιά!
Συντόμευε, βιάσου, τρεχάλα!…
Δε θέλω, καλό μου, να γράφεις λευκό!
Για άσπρο μιλάει η ιστορία…
Την έχω διαβάσει πενήντα, θαρρώ,
φορές! Γελάς; Δεν είναι ώρα γι αστεία!
Ω! σε ικετεύω καλό μου στυλό
Τον πόνο μου νοιώσε για λίγο
Σε πέντε γραμμούλες μονάχα γραπτό
Και λάθη σωρό, πώς τα κρύβω;
Λοιπόν! κάτι πρέπει να γίνει θαρρώ…
Προτείνω μια λύση: ειρήνη!
Αρκεί να δηλώνεις καλό μου στυλό
Τα λάθη… δική σου ευθύνη!
Ένας μαθητής με δυσλεξία.
http://www.specialeducation.gr/frontend/article.php?aid=258&cid=130
Κέντρα Εκπαιδευτικής & Συμβουλευτικής Υποστήριξης (Κ.Ε.Σ.Υ.)
Αποστολή των Κ.Ε.Σ.Υ. είναι η υποστήριξη των σχολικών μονάδων και Ε.Κ. της περιοχής ευθύνης τους για τη διασφάλιση της ισότιμης πρόσβασης όλων ανεξαιρέτως των μαθητών στην εκπαίδευση και την προάσπιση της αρμονικής ψυχοκοινωνικής τους ανάπτυξης και προόδου. Για την εκπλήρωση της αποστολής τους, τα Κ.Ε.Σ.Υ. δραστηριοποιούνται στους τομείς της διερεύνησης εκπαιδευτικών και ψυχοκοινωνικών αναγκών, της διενέργειας εκπαιδευτικών αξιολογήσεων, του σχεδιασμού και της υλοποίησης εκπαιδευτικών και ψυχοκοινωνικών παρεμβάσεων, καθώς και δράσεων επαγγελματικού προσανατολισμού, της υποστήριξης του συνολικού έργου των σχολικών μονάδων ή των Ε.Κ., της διενέργειας ενημερώσεων και επιμορφώσεων και της ευαισθητοποίησης του κοινωνικού συνόλου.
Πληροφορίες ΑιτήσεωνΗμέρες Παραλαβής Αιτήσεων στο χώρο του Κ.Ε.Σ.Υ.:
Τρίτη ή Πέμπτη από 9:30 έως 13:00, κατόπιν τηλεφωνικού ραντεβού, στο τηλέφωνο επικοινωνίας: 210-5561990.
Απαραίτητα δικαιολογητικά:
1.Φωτοαντίγραφο Αστυνομικής Ταυτότητας γονέα/κηδεμόνα,
2.Φωτοαντίγραφο Ιατρικής Γνωμάτευσης από Δημόσιο Φορέα (εάν υπάρχουν),
3.Προηγουμένη Γνωμάτευση από ΚΕ.Δ.Δ.Υ ή Κ.Ε.Σ.Υ.
ΚΕΣΥ Δυτικής Αττικής
- Τηλέφωνα: 210-5561990, 210-5549338, 210-5562995
- Email: kesydytat@sch.gr
- Διεύθυνση: Ίωνος Δραγούμη 24Α, Ελευσίνα ΤΚ: 19200
- Ώρες Λειτουργίας: Δευτέρα έως Παρασκευή 08:00-14:00
- Ημέρες και ώρες κοινού: Τρίτη & Πέμπτη 09:30-13:00
*ΣΥΣΤΗΝΕΤΑΙ να προηγείται τηλεφωνική επικοινωνία με την υπηρεσία
ώστε να προγραμματίζεται η ώρα προσέλευσης για την υποβολή αιτήσεων
- Το Κ.Ε.Σ.Υ. Δυτικής Αττικής δεν λειτουργεί από 21/7 έως και 31/8.
Το συγκεκριμένο διάστημα μπορείτε να επικοινωνείτε μέσω e-mail.
Ηλεκτρονική Αίτηση
Σύμφωνα με το σχετικό έγγραφο της Π.Δ.Ε. (αριθ. πρωτ.: Φ.41/5565/21-4-2020), και την υπ’ αρ. 38510/ΓΔ4/17-3-2020 εγκύκλιο της Υφυπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, στο πλαίσιο λήψης έκτακτων μέτρων για τη δημόσια υγεία από τη διασπορά της πανδημίας του κορωνοϊού COVID-19 και μέχρι την ανάκληση αυτών, σας ενημερώνουμε ότι η διαδικασία υποβολής αιτήσεων από τους γονείς/κηδεμόνες προς το Κ.Ε.Σ.Υ Δυτικής Αττικής μπορούν να διενεργούνται και με ηλεκτρονικό τρόπο, σύμφωνα με τον παρακάτω τρόπο:
Έντυπα για την διαδικασία υποβολής αιτήσεων ενδιαφερόμενου γονέα ή κηδεμόνα με ηλεκτρονικό τρόπο: Αποστολή αίτησης αξιολόγησης, συνοδευτικό σημείωμα καθώς και υπεύθυνη δήλωση στην οποία συμπληρώνεται το εξής κείμενο: «Δηλώνω υπεύθυνα ότι είμαι ο/η νόμιμος γονέας/κηδεμόνας του/της (Ονοματεπώνυμο του/της μαθητή/τριας) και ότι τα στοιχεία που υποβάλω είναι γνήσια και αληθή».
Στη συνέχεια, πρέπει να συμπληρωθούν και να σταλούν όλα τα συνημμένα έγγραφα στην ηλεκτρονική διεύθυνση του Κ.Ε.Σ.Υ: kesydytat@sch.gr.
- ΑΙΤΗΣΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ
- ΣΥΝΟΔΕΥΤΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ
- ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΔΗΛΩΣΗ (www.gov.gr)
Έπειτα, οι αρμόδιοι υπάλληλοι του Κ.Ε.Σ.Υ. Δυτικής Αττικής εκτυπώνουν τα απεσταλμένα έντυπα/δικαιολογητικά και λαμβάνουν σχετικό αριθμό πρωτοκόλλου. Τέλος, θα πραγματοποιηθεί τηλεφωνική επικοινωνία με τον γονέα ή κηδεμόνα ώστε να ενημερωθεί για τον αριθμό πρωτοκόλλου της αίτησης του.
ΝΟΜΟΣ ΥΠ’ ΑΡΙΘ. 3699
Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση ατόμων με αναπηρία ή με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.