Οι μαθητές και μαθήτριες των Γ΄ και Δ΄ Βαθμίδων συμμετέχουν από κοινού σε εκπαιδευτικά προγράμματα που υλοποιούνται εκτός της σχολικής μονάδας. Συγκεκριμένα, κάθε Τρίτη την πρώτη διδακτική ώρα επισκέπτονται τον φούρνο της γειτονιάς για την αγορά αρτοσκευάσματος και κάθε Παρασκευή την τέταρτη διδακτική ώρα επισκέπτονται την καφετέρια της γειτονιάς για να πιουν χυμό. Τους μαθητές και τις μαθήτριες συνοδεύουν οι δάσκαλοί τους, Αλεξάνδρα Γάτου και Γιώργος Αρβανιτάκης, μαζί με μέλη του Ειδικού Εκπαιδευτικού προσωπικού (Βάγια Λουκά, Βαλντέτε Γιάτσε, Μαρία Καζάκου, Μαρία Κουρκούνα). Πριν την αναχώρηση από το σχολείο πραγματοποιείται κατάλληλη προετοιμασία με την αναλυτική περιγραφή της δράσης τόσο λεκτικά όσο και οπτικοποιημένα μέσω εικόνων, ώστε να κινητοποιηθεί το ενδιαφέρον και να εστιαστεί η προσοχή των μαθητών και μαθητριών για τη συμμετοχή στη δράση, να εξασφαλιστεί η ασφαλής μετάβαση των μαθητών και μαθητριών, να υπενθυμισθούν κοινωνικοί κανόνες και πρότυπα συμπεριφοράς, να κατανοηθούν οι απαραίτητες οδηγίες και να ενισχυθεί το αίσθημα εμπιστοσύνης και ικανοποίησης των μαθητών και μαθητριών. Στη συνέχεια, οι εμπλεκόμενοι μαθητές και μαθήτριες παίρνουν τα πορτοφόλια τους και μεταβαίνουν πεζοί με τους συνοδούς τους στον φούρνο ή στην καφετέρια. Στη διαδρομή πραγματοποιείται συζήτηση με αφορμή τα οδικά ερεθίσματα, όπως τα σήματα οδικής κυκλοφορίας και τα οχήματα που κυκλοφορούν στον δρόμο, ώστε οι μαθητές και οι μαθήτριες να ευαισθητοποιηθούν και να αποκτήσουν γνώση της συμπεριφοράς των πεζών στον δρόμο. Μόλις πραγματοποιηθεί η άφιξη στον φούρνο ή την καφετέρια πραγματοποιείται χαιρετισμός με τους υπαλλήλους και τους άλλους επισκέπτες των καταστημάτων, ακολουθεί η επιλογή του επιθυμητού προϊόντος, είτε λεκτικά είτε υποδεικνύοντας την αντίστοιχη κάρτα, η επιλογή των κατάλληλων χρημάτων από το ατομικό πορτοφόλι, η αναμονή για πιθανά ρέστα και η εκδήλωση προσωπικών ευχαριστιών στους υπαλλήλους. Οι μαθητές και μαθήτριες απολαμβάνουν το αρτοσκεύασμά τους αργότερα, ενώ στην επίσκεψή τους στην καφετέρια έχουν την ευκαιρία να κάτσουν ως ομάδα γύρω από ένα τραπέζι, να απολαύσουν τον χυμό τους και να αλληλεπιδράσουν τόσο με τους συμμαθητές/τριες και τους συνοδούς τους όσο και με άλλους επισκέπτες της καφετέριας. Ακολουθεί η επιστροφή στο σχολείο και μία συνοπτική συζήτηση για τον τρόπο που βίωσαν την εμπειρία τους.
Τα προαναφερόμενα εκπαιδευτικά προγράμματα, που στοχεύουν κυρίως στην προώθηση των δεξιοτήτων επικοινωνίας, των κοινωνικών δεξιοτήτων και των δεξιοτήτων αυτοεξυπηρέτησης και αυτονομίας, πρόκειται να ολοκληρωθούν στο τέλος της σχολικής χρονιάς. Συγκεκριμένα, μέσα από την υλοποίησή τους επιδιώκεται οι μαθητές και οι μαθήτριες που συμμετέχουν να εκπαιδευτούν στη λεκτική και μη λεκτική δήλωση των αιτημάτων και των προτιμήσεών τους, να ενισχύσουν την επιθυμία τους για επικοινωνία, τις δεξιότητες για ανάπτυξη συζήτησης και την ακολουθία οδηγιών, να εξασφαλίζεται επαρκής χρόνος συγκέντρωσής τους σε ένα έργο, να διατηρείται η βλεμματική επαφή τους και η ανταπόκριση σε μη λεκτικά σήματα επικοινωνίας, να εντάσσονται στον ρόλο του πελάτη, να αναγνωρίζουν και να επικοινωνούν τα συναισθήματά τους, να καλλιεργήσουν λειτουργικά πρότυπα κοινωνικών αλληλεπιδράσεων, να ενισχυθεί η οργάνωση της συμπεριφοράς τους, να προωθηθούν οι δεξιότητες προσαρμογής και ο κοινωνικός συγχρονισμός σε κοινωνικές συμβάσεις, να εκπαιδευτούν στη συνεργατική-ομαδική δράση, να αναγνωρίσουν και να κατανοήσουν βασικά σημεία της οδικής κυκλοφορίας, να μάθουν να αποφεύγουν και να προλαμβάνουν κινδύνους στον δρόμο, να αποκτήσουν δεξιότητες αγοράς προϊόντων και να αναπτύξουν την χωρική αντίληψη και τον προσανατολισμό γνωρίζοντας τη γειτονιά. Πολλοί και απαιτητικοί οι στόχοι αλλά μέσα από τις βιωματικές δράσεις προσεγγίζονται μέσα σε κλίμα χαράς, παιχνιδιού, διασκέδασης, χαλάρωσης και δημιουργικότητας αποσκοπώντας στην ολοκληρωμένη συναισθηματική και κοινωνική ανάπτυξη των μαθητών και των μαθητριών μας, που είναι απαραίτητο εφόδιο τόσο για τα παιδικά τους χρόνια όσο και για την ενήλικη ζωή τους.