Φθινοπωρινά γενέθλια

Μέσα στον Νοέμβριο είχαμε τη χαρά να γιορτάσουμε όλοι μαζί τα γενέθλια δύο αγαπημένων μας μαθητών. Η συγκίνηση μεγάλη, καθώς για τον ένα μαθητή ήταν τα τελευταία γενέθλια στο Δημοτικό και για τον άλλο τα προτελευταία γενέθλια στο Δημοτικό. Τα χρόνια περνούν γρήγορα και σύντομα οι μαθητές μας θα ανοίξουν τα φτερά τους για νέες περιπέτειες και κατακτήσεις. Αυτές τις μέρες με χαρά αναπολούμε το παρελθόν για να θυμηθούμε και να μοιραστούμε μεταξύ μας τις στιγμές που έχουμε ζήσει μαζί τους στο πέρασμα του χρόνου. Οι μαθητές μας μέσα σε μία διαρκή προσπάθεια, σε έναν συνεχή αγώνα που καθώς περνάει ο χρόνος αποδίδει καρπούς και μας κάνει όλους ευτυχισμένους, υπερήφανους και πιο δυνατούς να στηρίζουμε κάθε τους βήμα.

ΓΕΝΕΘΛΙΑ ΕΙΡΗΝΗΣ

Ευχαριστίες

Η κάλυψη των υλικοτεχνικών αναγκών του σχολείου μας συμβάλλει ώστε να προσφέρονται υψηλής ποιότητας εκπαιδευτικές παρεμβάσεις και να διευκολύνεται το καθημερινό μας έργο στο σχολείο. Ευχαριστούμε θερμά όλους όσους μας βοηθούν και στηρίζουν τη μεγάλη μας προσπάθεια αποδεικνύοντας ότι στην κοινωνία μας υπάρχουν υψηλές ανθρώπινες αξίες και έμπρακτη ευαισθησία. Η προσφορά σας αποτελεί παράδειγμα προς μίμηση και πηγή ενδυνάμωσης όλων των μελών της σχολικής μας κοινότητας.

Ευχαριστούμε θερμά:

Το σούπερ μάρκετ “Σκλαβενίτης”

Το “Flashnews”

Την επιχείρηση “Carepack Chania” (Αφοί Καρμπαδάκη)

Την επιχείρηση Skarakisline για τη δωρεά εκπαιδευτικών παιχνιδιών

Ευχαριστούμε τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων, καθώς και τα μέλη του προσωπικού Βαλντέτε Γιάτσε, Ειρήνη Μηλιαρά και Αλεξάνδρα Γάτου που μεσολάβησαν για την πραγματοποίηση αυτών των δωρεών στο σχολείο μας.

Εκδρομή στο Πάρκο Κυκλοφοριακής Αγωγής

Την Τετάρτη 20/11/2024 πραγματοποιήσαμε εκδρομή στο Πάρκο Κυκλοφοριακής Αγωγής στο Καμπάνι. Η κυκλοφοριακή αγωγή αποτελεί βασική γνώση και περιλαμβάνει δεξιότητες που πρέπει να καλλιεργούν όλοι οι άνθρωποι από μικρή ηλικία, ώστε να αποφεύγονται και να προλαμβάνονται οι κίνδυνοι στον δρόμο και να εξασφαλίζεται η ασφαλής κυκλοφορία σε αυτόν. Με τη βοήθεια εξειδικευμένης εκπαιδευτικού Φυσικής Αγωγής οι μαθητές και οι μαθήτριές μας ενημερώθηκαν μέσω διαδραστικής συζήτησης για τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας και για τη διάκριση των πεζών, των οδηγών και των ποδηλατών. Στη συνέχεια, όλοι μαζί ως πεζοί κάναμε περίπατο μέσα στο πάρκο, ώστε να κατανοήσουμε πόσο σημαντικό είναι να προσέχουμε τα σήματα για την ασφαλή κυκλοφορία μας. Κάναμε στάση σε όλα τα σήματα για να τα γνωρίσουμε και να  επεξηγήσουμε τη σημασία τους. Αυτή η προσομοίωση κυκλοφορίας στον δρόμο βοήθησε ώστε να παρατηρήσουν πιο προσεκτικά τα παιδιά σήματα που είτε δεν είχαν προσέξει είτε δεν είχαν νοηματοδοτήσει. Ακολούθησε η κυκλοφορία των μαθητών και των μαθητριών ως ποδηλάτες/ισσες. Τηρώντας τα μέτρα ασφάλειας όλα τα παιδιά φόρεσαν τα κράνη τους και προσπαθούσαν να ακολουθούν τους κανόνες του ΚΟΚ, καθώς κυκλοφορούσαν με τα ποδήλατα. Φάνηκε ότι τα παιδιά διασκέδαζαν περισσότερο να είναι ποδηλάτες παρά πεζοί! Ανάμεσα στις δράσεις τα παιδιά έκαναν ένα διάλειμμα για να πάρουν το δεκατιανό τους καθισμένα σε κύκλο και παράλληλα καταφέραμε να παίξουμε όλοι μαζί σε μία μεγάλη αυλή διάφορα κινητικά παιχνίδια. Έτσι, είχαμε χρόνο και για χαλάρωση, ψυχαγωγία και ελεύθερη αλληλεπίδραση.

Η εκδρομή μάς βοήθησε να προσεγγίσουμε βιωματικά και να προωθήσουμε την εκπαίδευση στην ασφαλή οδική κυκλοφορία και στη μετακίνηση ως πεζοί και ως ποδηλάτες στον δρόμο, καθώς και να ενισχύσουμε την ανάπτυξη της χωρικής αντίληψης και του προσανατολισμού. Μέσω της συγκεκριμένης εκδρομής δόθηκε η ευκαιρία να εκπαιδευτούν οι μαθητές και μαθήτριές μας σε βασικές δεξιότητες της καθημερινής ζωής που είναι απαραίτητες για τη μελλοντική αυτόνομη διαβίωσή τους.

ΚΥΚΛ. ΑΓ. 1 ΚΥΚΛ. ΑΓ. 2 ΚΥΚΛ. ΑΓ. 3 ΚΥΚΛ. ΑΓ. 4 ΚΥΚΛ. ΑΓ. 5

Εκπαιδευτικά προγράμματα στη γειτονιά του σχολείου

Οι μαθητές και μαθήτριες των Γ΄ και Δ΄ Βαθμίδων συμμετέχουν από κοινού σε εκπαιδευτικά προγράμματα που υλοποιούνται εκτός της σχολικής μονάδας. Συγκεκριμένα, κάθε Τρίτη την πρώτη διδακτική ώρα επισκέπτονται τον φούρνο της γειτονιάς για την αγορά αρτοσκευάσματος και κάθε Παρασκευή την τέταρτη διδακτική ώρα επισκέπτονται την καφετέρια της γειτονιάς για να πιουν χυμό. Τους μαθητές και τις μαθήτριες συνοδεύουν οι δάσκαλοί τους, Αλεξάνδρα Γάτου και Γιώργος Αρβανιτάκης, μαζί με μέλη του Ειδικού Εκπαιδευτικού προσωπικού (Βάγια Λουκά, Βαλντέτε Γιάτσε, Μαρία Καζάκου, Μαρία Κουρκούνα). Πριν την αναχώρηση από το σχολείο πραγματοποιείται κατάλληλη προετοιμασία με την αναλυτική περιγραφή της δράσης τόσο λεκτικά όσο και οπτικοποιημένα μέσω εικόνων, ώστε να κινητοποιηθεί το ενδιαφέρον και να εστιαστεί η προσοχή των μαθητών και μαθητριών για τη συμμετοχή στη δράση, να εξασφαλιστεί η ασφαλής μετάβαση των μαθητών και μαθητριών, να υπενθυμισθούν κοινωνικοί κανόνες και πρότυπα συμπεριφοράς, να κατανοηθούν οι απαραίτητες οδηγίες και να ενισχυθεί το αίσθημα εμπιστοσύνης και ικανοποίησης των μαθητών και μαθητριών. Στη συνέχεια, οι εμπλεκόμενοι μαθητές και μαθήτριες παίρνουν τα πορτοφόλια τους και μεταβαίνουν πεζοί με τους συνοδούς τους στον φούρνο ή στην καφετέρια. Στη διαδρομή πραγματοποιείται συζήτηση με αφορμή τα οδικά ερεθίσματα, όπως τα σήματα οδικής κυκλοφορίας και τα οχήματα που κυκλοφορούν στον δρόμο, ώστε οι μαθητές και οι μαθήτριες να ευαισθητοποιηθούν και να αποκτήσουν γνώση της συμπεριφοράς των πεζών στον δρόμο. Μόλις πραγματοποιηθεί η άφιξη στον φούρνο ή την καφετέρια πραγματοποιείται χαιρετισμός με τους υπαλλήλους και τους άλλους επισκέπτες των καταστημάτων, ακολουθεί η επιλογή του επιθυμητού προϊόντος, είτε λεκτικά είτε υποδεικνύοντας την αντίστοιχη κάρτα, η επιλογή των κατάλληλων χρημάτων από το ατομικό πορτοφόλι, η αναμονή για πιθανά ρέστα και η εκδήλωση προσωπικών ευχαριστιών στους υπαλλήλους. Οι μαθητές και μαθήτριες απολαμβάνουν το αρτοσκεύασμά τους  αργότερα, ενώ στην επίσκεψή τους στην καφετέρια έχουν την ευκαιρία να κάτσουν ως ομάδα γύρω από ένα τραπέζι, να απολαύσουν τον χυμό τους και να αλληλεπιδράσουν τόσο με τους συμμαθητές/τριες και τους συνοδούς τους όσο και με άλλους επισκέπτες της καφετέριας. Ακολουθεί η επιστροφή στο σχολείο και μία συνοπτική συζήτηση για τον τρόπο που βίωσαν την εμπειρία τους.

Τα προαναφερόμενα εκπαιδευτικά προγράμματα, που στοχεύουν κυρίως στην προώθηση των δεξιοτήτων επικοινωνίας, των κοινωνικών δεξιοτήτων και των δεξιοτήτων αυτοεξυπηρέτησης και αυτονομίας, πρόκειται να ολοκληρωθούν στο τέλος της σχολικής χρονιάς. Συγκεκριμένα, μέσα από την υλοποίησή τους επιδιώκεται οι μαθητές και οι μαθήτριες που συμμετέχουν να εκπαιδευτούν στη λεκτική και μη λεκτική δήλωση των αιτημάτων και των προτιμήσεών τους, να ενισχύσουν την επιθυμία τους για επικοινωνία, τις δεξιότητες για ανάπτυξη συζήτησης και την ακολουθία οδηγιών, να εξασφαλίζεται επαρκής χρόνος συγκέντρωσής τους σε ένα έργο, να διατηρείται η βλεμματική επαφή τους και η ανταπόκριση σε μη λεκτικά σήματα επικοινωνίας, να εντάσσονται στον ρόλο του πελάτη, να αναγνωρίζουν και να επικοινωνούν τα συναισθήματά τους, να καλλιεργήσουν λειτουργικά πρότυπα κοινωνικών αλληλεπιδράσεων, να ενισχυθεί η οργάνωση της συμπεριφοράς τους, να προωθηθούν οι δεξιότητες προσαρμογής και ο κοινωνικός συγχρονισμός σε κοινωνικές συμβάσεις, να εκπαιδευτούν στη συνεργατική-ομαδική δράση, να αναγνωρίσουν και να κατανοήσουν βασικά σημεία της οδικής κυκλοφορίας, να μάθουν να αποφεύγουν και να προλαμβάνουν κινδύνους στον δρόμο, να αποκτήσουν δεξιότητες αγοράς προϊόντων και να αναπτύξουν την χωρική αντίληψη και τον προσανατολισμό γνωρίζοντας τη γειτονιά. Πολλοί και απαιτητικοί οι στόχοι αλλά μέσα από τις βιωματικές δράσεις προσεγγίζονται μέσα σε κλίμα χαράς, παιχνιδιού, διασκέδασης, χαλάρωσης και δημιουργικότητας αποσκοπώντας στην ολοκληρωμένη συναισθηματική και κοινωνική ανάπτυξη των μαθητών και των μαθητριών μας, που είναι απαραίτητο εφόδιο τόσο για τα παιδικά τους χρόνια όσο και για την ενήλικη ζωή τους.

Ψωνίζοντας στο σούπερ μάρκετ της γειτονιάς!

Κάθε Τρίτη την τέταρτη διδακτική ώρα η Β’ Βαθμίδα  μαζί με τη δασκάλα, Ειρήνη Μηλιαρά, την Ψυχολόγο Βάγια Λουκά και το Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό Εβίτα Θεοφίλου επισκέπτονται το σούπερ μάρκετ της γειτονιάς. Σκοπός του εκπαιδευτικού προγράμματος είναι η αγωγή των μαθητών ως καταναλωτές μέσω της καλλιέργειας λειτουργικών δεξιοτήτων και συμπεριφορών καθημερινής ζωής που θα συμβάλλουν στη μελλοντική αυτόνομη διαβίωση. Η απόκτηση των δεξιοτήτων που συνδέονται με τα ψώνια αφορούν στην αναγνώριση των προϊόντων του σούπερ μάρκετ, στην επιλογή των επιθυμητών προϊόντων και στη διάκρισή τους από άλλα, στην εστίαση της προσοχής στην αγορά των συγκεκριμένων προϊόντων, στην τοποθέτησή τους στο καρότσι ή στο καλάθι αγορών, στην επικοινωνία με τα μέλη του προσωπικού του σούπερ μάρκετ, στην αναμονή της σειράς, στην κατεύθυνση προς το ταμείο για την τοποθέτηση των προϊόντων στον πάγκο και τη συναλλαγή, στην αποθήκευση των προϊόντων σε σακούλες, στην ασφαλή μεταφορά τους και τέλος στην αποθήκευσή τους στα ντουλάπια και στο ψυγείο του σχολείου. Παράλληλα, με την αγωγή του καταναλωτή επιτυγχάνεται η καλλιέργεια δεξιοτήτων και προτύπων συμπεριφοράς μετακίνησης και ασφαλούς κυκλοφορίας στον δρόμο και η ανάπτυξη του προσανατολισμού. Κυρίως, όμως, ενισχύονται οι επικοινωνιακές και κοινωνικές  αλληλεπιδράσεις μεταξύ των μαθητών, των μαθητών με τα μέλη του προσωπικού και των μαθητών με τους εργαζόμενους στο σούπερ μάρκετ μέσα από μία βιωματική διαδικασία καθημερινής ζωής.

Για να διευκολυνθεί η επίσκεψη στο σούπερ μάρκετ πραγματοποιείται η κατάλληλη προετοιμασία. Δηλαδή, πριν την επίσκεψη οι εκπαιδευτικοί μαζί με τους μαθητές αποφασίζουν τι χρειάζεται να αγοράσουν και δημιουργείται οπτικοποιημένο υλικό με τα προϊόντα που πρόκειται να αγοραστούν, προκειμένου οι μαθητές να βοηθηθούν στην ταύτιση και στην αγορά των προϊόντων. Στη συνέχεια, ξεκινάνε όλοι μαζί, μαθητές και εκπαιδευτικοί, διασχίζουν τους δρόμους από το σχολείο προς το σούπερ μάρκετ προσεκτικά και με ασφάλεια και φτάνουν στον προορισμό μας. Στο σούπερ μάρκετ εντοπίζουν τα προϊόντα που χρειάζεται το σχολείο και αφού αναφερθούν στην ονομασία τους, τα βάζουν στο καλάθι/καρότσι. Επίσης, οι μαθητές παραγγέλνουν κάποια προϊόντα από τους εργαζομένους στα ψυγεία και επισκέπτονται το μανάβικο επιλέγοντας φρέσκα λαχανικά, τα οποία αναμένουν να ζυγιστούν από τον υπεύθυνο εργαζόμενο. Όταν ολοκληρώνονται οι αγορές, όλοι μαζί κατευθύνονται προς το ταμείο κι εκεί οι μαθητές βοηθούν να τοποθετηθούν τα προϊόντα στον πάγκο αλλά και στις σακούλες. Πληρώνουν και αποχαιρετούν το προσωπικό του σούπερ μάρκετ. Τέλος, επιστρέφουν στο σχολείο προσέχοντας τη μετακίνηση και με τη βοήθεια του Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού διαχωρίζουν κατάλληλα και τακτοποιούν τα ψώνια στην κουζίνα του σχολείου, τα οποία θα αξιοποιηθούν για την παρασκευή γευμάτων και την πραγματοποίηση δραστηριοτήτων καθημερινής ζωής.

Ευχαριστούμε θερμά για ακόμα μία χρονιά τα σούπερ μάρκετ ΣΥΝΚΑ για τη χορήγηση μηνιαίου ποσού για την προμήθεια σημαντικών προϊόντων σε εβδομαδιαία βάση. Για το σχολείο μας είναι σπουδαία η συνεισφορά σας τόσο σε επίπεδο παροχής χρήσιμων προϊόντων όσο και σε επίπεδο προώθησης δεξιοτήτων αυτόνομης διαβίωσης των μαθητών μας.

Πρόγραμμα Τραπεζαρίας

Με σκοπό την ανάπτυξη και καλλιέργεια της αυτοεξυπηρέτησης και των ατομικών και ομαδικών δεξιοτήτων των μαθητών και μαθητριών μας σχεδιάζουμε και υλοποιούμε ποικίλα προγράμματα στο σχολείο με βασική θέση να διαθέτει το καθημερινό πρόγραμμα Τραπεζαρίας-Ζαχαροπλαστικής. Η ώρα της τραπεζαρίας είναι πολλά παραπάνω από ένα πρωινό γεύμα. Περισσότερο από την ανάγκη για φαγητό καλύπτει την ανάγκη για επικοινωνία, αλληλεπίδραση, μοίρασμα συναισθημάτων. Εκεί γύρω από το τραπέζι ανοίγει η όρεξή μας αλλά «ανοίγουν και οι καρδιές μας». Από απλά ερεθίσματα καθημερινής ζωής έρχεται η έμπνευση για αυτοέκφραση και η διάθεση για επικοινωνία που καταλήγει σε έναν κοινωνικό διάλογο, είτε λεκτικό είτε μη λεκτικό. Τα ομαδικά παιχνίδια και τα τραγούδια που συνοδεύουν το πρόγραμμα Τραπεζαρίας συμβάλλουν ώστε να δημιουργηθεί ένα ήρεμο κλίμα που κινητοποιεί τους μαθητές και τις μαθήτριες να αφυπνίσουν τις αισθήσεις τους, να χαλαρώσουν και να νιώσουν συναισθήματα εμπιστοσύνης και χαράς. Παράλληλα, το πρόγραμμα Τραπεζαρίας αποτελεί την καθημερινή ρουτίνα που διευκολύνει και προωθεί τη μίμηση. Δηλαδή, παρατηρείται ότι μέσω της παρατήρησης των συμμαθητών και συμμαθητριών τους, οι μαθητές και οι μαθήτριες κινητοποιούνται να φάνε μαζί ως οικογένεια και μιμούνται και διαφορετικές διατροφικές συνήθειες αποκτώντας με τον τρόπο αυτό ποικιλία στη διατροφή τους. Ακόμα, μέσω της μίμησης καλλιεργούνται και εξελίσσονται με λειτουργικό τρόπο δεξιότητες σίτισης και αυτονομίας στην τραπεζαρία, όπως η μάσηση, το σερβίρισμα, η χρήση των σερβίτσιων, ενώ υιοθετούνται πιο εύκολα τόσο υγιεινά διατροφικά πρότυπα όσο και λειτουργικοί τρόποι συμπεριφοράς στην τραπεζαρία.

Για το πρώτο τρίμηνο του σχολικού έτους 2024-25 το πρόγραμμα τραπεζαρίας διαμορφώνεται ως εξής:

ΔΕΥΤΕΡΑ ΤΡΙΤΗ ΤΕΤΑΡΤΗ ΠΕΜΠΤΗ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ
χειροποίητο ντόνατς ή τσουρέκι

φρούτο

τοστ με τυρί και γαλοπούλα

φρούτο

ψωμάκι μπριός με τριμμένη ντομάτα-τυρί-λάδι-ρίγανη

φρούτο

ομελέτα με τυρί

φρούτο

κέικ

φρούτο

Ευχαριστούμε θερμά για την ευαισθησία και την κοινωνική προσφορά στο πρόγραμμα Τραπεζαρίας μας:

  • Το αρτοποιείο “Πλακόπουλος”, 8ης Δεκεμβρίου 16, για την εβδομαδίαια προσφορά ψωμιού τοστ
  • Το αρτοποιείο “Άριστον”, Κουνουπιδιανά, για την εβδομαδιαία προσφορά ψωμάκιων μπριός
  • Την επιχείρηση τροφίμων “Delifood” (Κουκλάκης Αντώνιος) για την εβδομαδίαια προσφορά υλικών τοστ και προϊόντων διατροφής

Ευχαριστούμε πολύ τις συναδέλφους, Βάγια Λουκά, Μαρία Καζάκου και Ειρήνη Μηλιαρά, που έχουν αναλάβει να παραλαμβάνουν και να φέρνουν στο σχολείο κάθε εβδομάδα τα παραπάνω  τρόφιμα.

 

Νόστιμες και υγιεινές δημιουργίες

Μία ομάδα μαθητών των Α΄και Δ΄Βαθμίδων  με την εποπτεία και καθοδήγηση της Σχολικής μας Νοσηλεύτριας κ. Γιάτσε Βαλντέτε, έφτιαξαν πολύ  νόστιμο ψωμί με υγιεινές πρώτες ύλες. Οι μαθητές, γνώρισαν τα υλικά (αλεύρι, μαγιά, σπόρους), τα επεξεργάστηκαν , ζύμωσαν και έψησαν ψωμί στην κουζίνα του σχολείου που μοσχοβόλησε. Οι μικροί μας φουρνάρηδες καταχάρηκαν την όλη διαδικασία και όλοι οι μαθητές μας  γεύτηκαν με όρεξη το ζεστό ψωμί.

Ευχαριστούμε πολύ!

δημιουργιες 1 δημιουργιες 2 δημιουργιες 3 δημιουργιες 4 δημιουργιες 5

 

Εκπόνηση προγράμματος Αγωγής Υγείας σχολ. έτους 2024-25

‘’Η κίνηση μια μορφή μη λεκτικής επικοινωνίας ιδιαίτερα σημαντική για ένα παιδί που δε μπορεί να εκφράσει λεκτικά τα συναισθήματα του ( Orff, 1955)’’.

Όπως κάθε  Δευτέρα  έτσι και σήμερα , πραγματοποιήσαμε επίσκεψη στην παιδική χαρά της γειτονιάς του σχολείου μας, στα πλαίσια της δράσης  σχετικά με την αγωγή υγείας που έχουμε αναλάβει και οργανώσει οι ΕΕΠ Σταυρούλα Πυλιώτη (Φυσικοθεραπεύτρια) και η Γιάτσε Βαλντέτε (Νοσηλεύτρια) μαζί με  μαθητές των Β΄και Γ΄Βαθμίδων του σχολείου μας, με εκτιμώμενο χρόνο δραστηριότητας 1 διδακτική ώρα / εβδομάδα  και διάρκεια όλη τη σχολική χρονιά. Γενικότερος στόχος της δραστηριότητας είναι η παρατήρηση και κατανόηση των στοιχείων που απαρτίζουν το χώρο της παιδικής χαράς καθώς και τα χαρακτηριστικά του φυσικού περιβάλλοντος. Οι μαθητές με βιωματικό τρόπο θα προσεγγίσουν την περιοχή και θα συνδεθούν με τα περιβαλλοντικά στοιχεία της. Νοιώθοντας οικεία με το χώρο και συνδυαστικά με κινητικά παιχνίδια και δραστηριότητες στόχος είναι να βελτιωθεί το κινητικό τους πρότυπο – φυσική κατάσταση, να ενισχυθεί η αδρή τους κινητικότητα και η αναπνευστική λειτουργία τους καθώς και να βελτιωθούν οι κοινωνικές τους δεξιότητες.

 

περιβάλλον 1 περιβάλλον 2 περιβάλλον 3 περιβάλλον 4

Επέτειος 17ης Νοεμβρίου 1973

Την Παρασκευή 15 Νοεμβρίου γιορτάσαμε την επέτειο του Πολυτεχνείου. Μία μέρα γεμάτη μνήμες και ένα σπουδαίο μήνυμα για την ελευθερία, τη δημοκρατία, τη διεκδίκηση των δικαιωμάτων και την υπεράσπιση των ανθρώπινων αξιών. Δύσκολες έννοιες για τα μικρά παιδιά που μόνο βιωματικά και με την αξιοποίηση των τεχνών και της μουσικής μπορούν να προσεγγιστούν. Αρχικά, οι μαθητές και οι μαθήτριες ασχολήθηκαν με μία καλλιτεχνική δραστηριότητα στις τάξεις τους φτιάχνοντας σύμβολα ειρήνης: έναν ήλιο και δύο καρδιές. Στη συνέχεια, μαζευτήκαμε όλοι, μαθητές/τριες, εκπαιδευτικοί, ειδικό εκπαιδευτικό και ειδικό βοηθητικό προσωπικό, στον χώρο των εκδηλώσεων, ώστε να γιορτάσουμε μαζί. Αρχικά, παρουσιάστηκε ένα βίντεο που εξιστορούσε χρονικά τα γεγονότα με παραστατικό τρόπο και ακολούθησε μία δράση σειροθέτησης των γεγονότων μέσα από εικόνες. Η οπτικοποίηση και η επεξήγηση με απλό τρόπο βοήθησε ώστε τα παιδιά να κατανοήσουν τι γιορτάζουμε και γιατί είναι σημαντική η επέτειος του Πολυτεχνείου. Στη συνέχεια, τα παιδιά συνέθεσαν το παζλ της ειρήνης, τοποθετώντας κομμάτι-κομμάτι μέχρι να σχηματιστεί το λευκό περιστέρι που κρατάει στο στόμα του το γαρίφαλο και κουβαλάει το πιο σημαντικό μήνυμα για τους ανθρώπους: Ψωμί, Παιδεία, Ελευθερία. Βασική θέση στη γιορτή μας είχαν τα επετειακά τραγούδια που μέσω των μελωδιών και των στίχων κατάφεραν να αγγίξουν τις καρδιές μας. «Το ακορντεόν», «Τα παιδιά ζωγραφίζουν στον τοίχο», «Μαλαματένια λόγια», «Λεβέντης εροβόλαγε», «Το γελαστό παιδί», «Ο δρόμος», «Ένα το χελιδόνι» μας μετέφεραν το πνεύμα της αγωνιστικότητας και της συνεργασίας για την κατάκτηση όλων όσων αξίζουμε να έχουμε στη ζωή μας. Αυτό φώναξαν και οι μαθητές και μαθήτριές μας με σηκωμένα στα χέρια τους τα συνθήματα και τα σύμβολα της ελευθερίας. Η γιορτή έκλεισε με τους μαθητές και τις μαθήτριές μας να καταθέτουν από ένα γαρίφαλο στα κάγκελα του Πολυτεχνείου ως σεβασμό στη μνήμη όσων πάλεψαν για τις αξίες και τα ιδανικά της ελευθερίας.

Ευχαριστούμε θερμά τον δάσκαλο, Γιώργο Αρβανιτάκη, την Κοινωνική Λειτουργό, Κουρκούνα Μαρία και τη Λογοθεραπεύτρια, Καζάκου Μαρία για την οργάνωση και εμψύχωση της γιορτής μας.

εορτη πολυτεχνειου17 N 117 N 317 N 417 N 5

Προετοιμάζοντας τη γιορτή της δημοκρατίας

Από την αρχή του Νοέμβρη άρχισαν οι προετοιμασίες για τη γιορτή του Πολυτεχνείου. Κατασκευές και πρόβες τραγουδιών πραγματοποιούνταν καθημερινά την πέμπτη διδακτική ώρα. Μέρα με τη μέρα καταφέραμε να φτιάξουμε σύμβολα ελευθερίας, ειρήνης και δημοκρατίας, ώστε να τιμήσουμε τον αγώνα που έδωσαν προηγούμενες γενιές. Καταλάβαμε ότι μόνο με θάρρος, υπομονή και επιμονή μπορούμε να προστατέψουμε τα δικαιώματα, τις αξίες και τα ιδανικά μας. Η τελευταία μας κατασκευή είναι πολύ συμβολική. Ένα λευκό περιστέρι που σχηματίζεται από την ένωση των κομματιών παζλ, κρατά στο στόμα του ένα γαρίφαλο για να προσφέρει με σεβασμό και μεταφέρει το μήνυμα της 17ης Νοέμβρη: “Ψωμί, Παιδεία, Ελευθερία”. Ένα μήνυμα που μόνο μέσα από τη συνεργασία όλων μας και τον κοινό αγώνα μπορεί να ακουστεί πιο ηχηρά και να προστατευτεί. Γι’ αυτό και οι προετοιμασίες για τη γιορτή μας επεκτάθηκαν σε όλες τις Βαθμίδες και είχαν την ευκαιρία να δουλέψουν μαζί μαθητές και μαθήτριες διαφορετικών Βαθμίδων με ένα κοινό σκοπό. Αυτόν της μετάδοσης του μηνύματος της ειρήνης, της ελευθερίας και της δημοκρατίας.

πολυτεχνειο 1PROETOIMASIA 17 N 1PROETOIMASIA 17 N 2