ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧ.ΕΤΟΣ 2024-25
- Από το τρέχον σχολικό έτος στο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα όλων των σχολείων έχει ενταχθεί η δράση «Εργαστήρια Δεξιοτήτων». Στα προγράμματα αυτά στόχος μας είναι να καλλιεργηθούν οι λεγόμενες δεξιότητες του 21ου αιώνα, όπως αποτυπώνονται στον παραπάνω πίνακα. Πιο συγκεκριμένα, περιλαμβάνονται δεξιότητες όπως: η κριτική σκέψη, η δημιουργικότητα, η συνεργασία, η επικοινωνία, η ευελιξία και η προσαρμοστικότητα, η πρωτοβουλία, η οργανωτική ικανότητα, η ενσυναίσθηση και οι κοινωνικές δεξιότητες, η επίλυση προβλημάτων, ο ψηφιακός και τεχνολογικός γραμματισμός.
Το πρόγραμμα και το εκπαιδευτικό υλικό των «Εργαστηρίων Δεξιοτήτων» ομαδοποιείται σε τέσσερις Θεματικές Ενότητες, οι οποίες προκύπτουν από τους Παγκόσμιους Δείκτες Αειφόρου Ανάπτυξης (περιβάλλον, ευ ζην και ασφάλεια, κοινωνία των πολιτών, σύγχρονη τεχνολογία και επιχειρηματικότητα) και προσαρμόζεται ανά ηλικία.
Μπορείτε να δείτε αναλυτικά εδώ τις τέσσερις θεματικές ενότητες και τις υποενότητές τους και αμέσως μετά να δείτε πώς οργανώθηκε το Ετήσιο Σχέδιο Δράσης για τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων στο σχολείο μας (στο αρχείο παρακάτω):

- ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧ.ΕΤΟΣ 2024-25
ΤΑΞΗ Α
ΤΜΗΜΑΤΑ Α1,Α2
Α. ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ – ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ
Θεματικός Κύκλος : Φροντίζω το περιβάλλον
Υποθεματική Ενότητα:Οικολογία – Παγκόσμια και τοπική Φυσική κληρονομιά
Τίτλος Προγράμματος : Υγιή παιδιά – Υγιής πλανήτης
Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα
Οι μαθητές αναμένεται :
- Να σχηματίσουν ομάδες συνεργασίας .
2.Να αναγνωρίζουνέννοιες. Να κάνουν χρήση σωστής ορολογίας
- Να συνδέσουν τις διατροφικές συνήθειες με την προστασία του περιβάλλοντος.
- Να κατακτήσουν τη γνώση μέσω της αλληλεπίδρασης με το φυσικό και κοινωνικό περιβάλλον.
Β. ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ – 7 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ
Θεματικός Κύκλος: Δημιουργώ και καινοτομώ- Δημιουργική σκέψη και πρωτοβουλία
Υποθεματική Ενότητα: STEM/Εκπαιδευτική Ρομποτική
Τίτλος Προγράμματος: Τα μικρά αστροναυτάκια εξερευνούν το διάστημα…
Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα:
Οι μαθητές αναμένεται:
- Να κατανοήσουν τα χαρακτηριστικά της μάθησης μέσα από τον προβληματισμό.
- Να αναγνωρίσουν την ανάγκη που οδηγεί την τεχνολογία στην επίτευξη τεχνολογικών στόχων .
- Να σκεφτούν και να βρουν απαντήσεις σε ερωτήσεις για το διάστημα.
- Να σχεδιάσουν ομαδικά το δικό τους πύραυλο με υλικά καθημερινής χρήσης.
- Να επισκεφθούν εργαστήριο Ρομποτικής.
- Να έρθουν σε επαφή με τη φιλοσοφία του STE(A)M
Γ. 10 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ – ΤΕΛΟΣ ΜΑΡΤΙΟΥ
Θεματικός Κύκλος: Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ- Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη
Υποθεματική Ενότητα: Ανθρώπινα δικαιώματα
Τίτλος Προγράμματος: Το δεντρόσπιτο με τα ζωάκια των δικαιωμάτων
Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα :
Οι μαθητές αναμένεται :
- Να αναπτύξουν δεξιότητες όπως η αντίληψη, η κριτική σκέψη, η συγκέντρωση, η έκφραση λόγου και συναισθημάτων, η επικοινωνία, η συνεργασία, ο αυτοσεβασμός και ο αλληλοσεβασμός, η πολιτειότητα, η κοινωνική ευαισθησία, η ενσυναίσθηση, η ενεργητική ακρόαση, η συμμετοχή στον διάλογο, η από κοινού λήψη αποφάσεων.
- Να μάθουν να υπερασπίζονται τον/την εαυτό/ή τους
- Να σέβονται τα δικαιώματα των άλλων και να κινητοποιούνται όταν παρατηρούν να γίνονται παραβιάσεις άλλων παιδιών δίπλα τους.
- Να εξασκήσουν τις δεξιότητές τους και να εκπαιδευτούν στην υπευθυνότητα και την κοινωνική συμμετοχή
Δ. ΑΠΡΙΛΙΟΣ – ΜΑΪΟΣ
Θεματικός Κύκλος :Ζω καλύτερα – Ευ ζην
Υποθεματική Ενότητα : Αυτομέριμνα και πρόληψη
Τίτλος Προγράμματος : «Το παπάκι πάει».
Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα:
Οι μαθητές αναμένεται να :
- Να ενισχυθούν οι γνώσεις και οι δεξιότητες των παιδιών σε περίπτωση που βρεθούν σε συνθήκες που χάνουν τον προσανατολισμό τους ή για κάποιο λόγο δε βρίσκονται κοντά στο άτομο που νομίμως δεν ασκεί την επιμέλειά τους.
- Να εκπαιδευτούν ώστε να έχουν αυξημένη επίγνωση των κινδύνων και να είναι σε ετοιμότητα αναπτύσσοντας την ικανότητα της αυτοπροστασίας και της αυτομέριμνας.
- Να καλλιεργηθεί η κριτική σκέψη και η κοινωνική αντίληψη
- Να ενισχυθεί η ομαδοσυνεργατικότητα, η δημιουργικότητα και η φαντασία τους.
Υπεύθυνοι Εκπαιδευτικοί: Ιωσηφίδου Κωνσταντίνα,Θαλασσινού Ελένη
Αριθμός μαθητών:40
ΤΑΞΗ Β
ΤΜΗΜΑ Β1
Α. ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ – ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ
Θεματικός Κύκλος: ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ – ΕΥ ΖΗΝ
Υποθεματική Ενότητα : Ψυχική και Συναισθηματική Υγεία – Πρόληψη Τίτλος Προγράμματος : ΄΄ Ο μαγικός κόσμος της τάξης μας
Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα Οι μαθητές/τριες να καταστούν ικανοί/ές:
1) Να αναγνωρίζουν και να εκφράζουν τα συναισθήματά τους
2) Να αναγνωρίζουν τη μοναδικότητα του κάθε ατόμου
3) Να κατανοούν τα συναισθήματα των άλλων
4) Να αναπτύξουν δεξιότητες επικοινωνίας, συνεργασίας και κοινωνικές δεξιότητες
5) Να αναπτύξουν την προσαρμοστικότητα και την υπευθυνότητα
Β. ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ – 7 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ
Θεματικός Κύκλος: ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ & ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ – Δημιουργική Σκέψη & Πρωτοβουλία
Υποθεματική Ενότητα: Οικονομικός Γραμματισμός
Τίτλος Προγράμματος: ΄΄ Στην τσέπη… χαρτζιλίκι΄΄ ΄
Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα Οι μαθητές/τριες να καταστούν ικανοί/ές:
1) Να κατονομάζουν και να συνοψίζουν τους τρόπους με τους οποίους κερδίζουν το χαρτζιλίκι τους
2) Να διακρίνουν την έννοια των ρημάτων ΄΄έχω ανάγκη΄΄ – ΄΄επιθυμώ’’
3) Να αναγνωρίζουν τις ανάγκες και τις επιθυμίες τους
4) Να ιεραρχούν τις ανάγκες τους και να επιλέγουν δραστηριότητες στις οποίες θα ξοδέψουν το χαρτζιλίκι τους
Γ. 10 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ – ΤΕΛΟΣ ΜΑΡΤΙΟΥ
Θεματικός Κύκλος: ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΩ – Κοινωνική Συναίσθηση & Ευθύνη
Υποθεματική Ενότητα: Εθελοντισμός διαμεσολάβηση
Τίτλος Προγράμματος: ‘’ Ένα αστέρι στην καρδιά ‘’
Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα Οι μαθητές/τριες να καταστούν ικανοί/ές:
1) Να ευαισθητοποιηθούν όσον αφορά στην εθελοντική προσφορά
2) Να ενισχυθεί η συμβολή του εθελοντισμού ως προς τη διαμόρφωση ενεργών πολιτών και την προώθηση της αλληλεγγύης
3) Να καλλιεργηθεί η ενσυναίσθηση, ώστε να είναι σε θέση να κατανοήσουν τη σχέση μεταξύ εκείνου που προσφέρει κι εκείνου που δέχεται την προσφορά.
4) Να αναπτυχθούν δεξιότητες επιχειρηματικότητας, όπως είναι η οργανωτική ικανότητα και η πρωτοβουλία.
Δ. ΑΠΡΙΛΙΟΣ – ΜΑΪΟΣ
Θεματικός Κύκλος: ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Υποθεματική Ενότητα: Οικολογική Συνείδηση Τίτλος Προγράμματος: ΄΄ Dirty Stories: Σκέφτομαι πριν το πετάξω! ΄΄
Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα Οι μαθητές/τριες να καταστούν ικανοί/ές:
1) Να αναγνωρίζουν τι είδους σκουπίδια παράγουμε, τα υλικά από τα οποία φτιάχνονται και τον κύκλο ζωής τους
2) Να επαναχρησιμοποιούν με δημιουργικό τρόπο άχρηστα υλικά
3) Να αναγνωρίσουν τα πλαστικά ως μια σημαντική πηγή θαλάσσιας ρύπανσης
4) Να κατακτήσουν τη διαδικασία ανακύκλωσης στον μπλε κάδο
Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Μαντουδιώτη Γερασιμούλα
Αριθμός μαθητών:20
ΤΜΗΜΑΤΑ Β2,Β3
Α. ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ-ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ
Θεματικός κύκλος: ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ-ΕΥ ΖΗΝ
Υποθεματική Ενότητα: Ψυχική και Συναισθηματική Υγεία-Πρόληψη
Τίτλος Προγράμματος: « Ο μαγικός κόσμος της τάξης μου»
Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα:
Οι μαθητές να:
- Να αναγνωρίζουν και να εκφράζουν τα συναισθήματά τους
- Να αναπτύξουν δεξιότητες ακρόασης, παρατήρησης, επικοινωνίας και συνεργασίας
- Να ενισχύσουν την αίσθηση του «ανήκειν» και του κοινού σκοπού
- Να καλλιεργήσουν δεξιότητες συνεργασίας, κοινωνικές δεξιότητες και δεξιότητες λήψης αποφάσεων
Β. ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ-ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ
Θεματικός κύκλος: ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Υποθεματική Ενότητα: Οικολογική Συνείδηση
Τίτλος Προγράμματος: « DirtyStories: Σκέφτομαι πριν το πετάξω»
Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα:
Οι μαθητές να:
- Να αναγνωρίζουν τι είδους σκουπίδια παράγουμε, τα υλικά από τα οποία φτιάχνονται και τον κύκλο ζωής τους.
- Να αναπτύξουν δεξιότητες σκέψεις
- Να καταγράφουν δεδομένα και να εξάγουν συμπεράσματα
- Να επαναχρησιμοποιούν με δημιουργικό τρόπο τα άχρηστα υλικά
- Να κατακτήσουν τη διαδικασία ανακύκλωσης
Γ. ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ-ΜΑΡΤΙΟΣ
Θεματικός κύκλος: ΕΝΦΙΑΦΕΡΟΜΑΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΩ-ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗ ΚΑΙ ΕΥΘΥΝΗ
Υποθεματική Ενότητα: Εθελοντισμός- Διαμεσολάβηση
Τίτλος Προγράμματος: « Ένα αστέρι στην καρδιά»
Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα:
Οι μαθητές να:
- Να αναγνωρίζουν τι είδους σκουπίδια παράγουμε, τα υλικά από τα οποία φτιάχνονται και τον κύκλο ζωής τους.
- Να αναπτύξουν δεξιότητες σκέψεις
- Να καταγράφουν δεδομένα και να εξάγουν συμπεράσματα
- Να επαναχρησιμοποιούν με δημιουργικό τρόπο τα άχρηστα υλικά
- Να κατακτήσουν τη διαδικασία ανακύκλωσης
Δ. ΑΠΡΙΛΙΟΣ-ΜΑΙΟΣ
Θεματικός κύκλος: Δημιουργώ και Καινοτομώ- Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία
Υποθεματική Ενότητα: Επιχειρηματικότητα-Αγωγή σταδιοδρομίας- Γνωριμία με τα επαγγέλματα
Τίτλος Προγράμματος: «Επαγγέλματα: Τι; Γιατί; Πώς;»
Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα:
Οι μαθητές να:
- Να αναγνωρίζουν την αναγκαιότητα και την αξία της εργασίας
- Να γνωρίσουν τα επαγγέλματα
- Να έρθουν σε επαφή με επαγγέλματα που έχουν χαθεί
- Να αναπτύξουν δεξιότητες ομαδικής εργασίας και συνεργασίας
Υπεύθυνοι Εκπαιδευτικοί: Κοεμτζίδης Στυλιανός,Γαλανοπούλου Ιωάννα
Αριθμός μαθητών:38
ΤΑΞΗ Γ
ΤΜΗΜΑΤΑ Γ1,Γ2
Α. ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ – ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ
Θεματικός κύκλος : ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Υποθεματική ενότητα : Παγκόσμια και Τοπική Πολιτιστική Κληρονομιά
Τίτλος: Οι 12 θεοί του Ολύμπου
Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα:
Οι μαθητές να έρθουν σε επαφή με την ελληνική μυθολογία, να γνωρίσουν τους θεούς του Ολύμπου, τα σύμβολά τους, τα ανθρωπομορφικά χαρακτηριστικά και τις ιδιότητες που τους απέδιδαν οι άνθρωποι, τη συμβολή τους στην σύγχρονη ιστορία της Ελλάδας
Β. ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ – 7 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ
Θεματικός κύκλος : ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ – ΕΥΖ ΗΝ
Υποθεματική ενότητα :Γνωρίζω το σώμα μου – Σεξουαλική διαπαιδαγώγηση
Τίτλος: Γνωρίζω το σώμα μου και φροντίζω να το προστατεύω
Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα:
Οι μαθητές:
Να γνωρίσουν τα μέρη του σώματος και τη λειτουργία των οργάνων τους
Να εντοπίσουν ομοιότητες και διαφορές μεταξύ των ατόμων του ίδιου και του αντίθετου φύλου
Να μάθουν να φροντίζουν και να προστατεύουν το σώμα τους ( σωστή διατροφή, σωματική καθαριότητα , άσκηση , πρώτες βοήθειες)
Αναγνώριση των ορίων που πρέπει να υπάρχουν στις σχέσεις μας με τους άλλους -Διάκριση καλού και κακού αγγίγματος
Γ. 10 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ – ΤΕΛΟΣ ΜΑΡΤΙΟΥ
Θεματικός κύκλος : ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΩ
Υποθεματική ενότητα :Συμπερίληψη: Αλληλοσεβασμός – Διαφορετικότητα
Τίτλος: Σταματώ τις διακρίσεις – Αποδέχομαι τον άλλον
Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα:
Υλοποίηση του προγράμματος : «Οι ευγενείς ιππότες της στρογγυλής τάξης σε επικίνδυνες αποστολές »
Μέσα από την αφήγηση πρωτότυπων ιστοριών και μύθων για ιππότες , ομαδικών δραστηριοτήτων και παιχνιδιών στην τάξη επιδιώκεται :
α) Οι μαθητές να εντοπίσουν επιθυμητές συμπεριφορές και τρόπους σκέψης που θα τους προστατεύσουν από την αγένεια και τον εκφοβισμό.
β) να συζητήσουν πώς μπορούν τα ίδια τα παιδιά να έχουν μια υπεύθυνη συμπεριφορά απέναντι σε θέματα λεκτικής βίας και απομόνωσης/αποκλεισμού τους από συνομήλικα παιδιά.
γ) να διαχειρίζονται δύσκολες συναισθηματικές καταστάσεις , όπως ο θυμός, το άγχος και ο φόβος , η επιθετικότητα και η παρορμητικότητα
Δ. ΑΠΡΙΛΙΟΣ – ΜΑΪΟΣ
Θεματικός κύκλος : ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ
Υποθεματική ενότητα :Επιχειρηματικότητα – Αγωγή σταδιοδρομίας – Γνωριμία με τα επαγγέλματα
Τίτλος: Στην τσέπη χαρτζιλίκι
Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα:
α) Σκοπός του προγράμματος είναι να εισάγει τους μαθητές σε απλές οικονομικές έννοιες που συναντούμε στην καθημερινότητά μας
β) Να κατανοήσουν έννοιες όπως εισόδημα , ξοδεύω με υπευθυνότητα , σχεδιάζω τον οικονομικό μου προϋπολογισμό, ώστε να μπορέσουν να τις εφαρμόσουν μέσα από απλές δραστηριότητες
γ) Συνειδητοποίηση της αξίας της αποταμίευσης
ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ: ΜΑΛΕΓΚΟΥ ΒΑΣΙΛΙΚΗ – ΚΟΕΜΤΖΙΔΗΣ ΣΤΕΛΙΟΣ-ΛΥΡΑ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ
ΑΡΙΘΜΟΣ ΜΑΘΗΤΩΝ :40
ΤΑΞΗ Δ
ΤΜΗΜΑΤΑ Δ1,Δ2
Α. ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ – ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ
Θεματικός Κύκλος : Ζω καλύτερα-Ευ ζην
Υποθεματική Ενότητα: Υγεία-Διατροφή
Τίτλος Προγράμματος : Μαθαίνω να τρέφομαι σωστά
Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα
1.Να αναγνωρίζουν τους κινδύνους που απειλούν την υγεία τους και να κάνουν σωστές επιλογές
- Να μάθουν να τρέφονται σωστά και υγιεινά
3.να ενημερωθούν για τις ομάδες των απαραίτητων θρεπτικών συστατικών των τροφίμων.
Β. ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ – ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ
Θεματικός Κύκλος : Φροντίζω το περιβάλλον
Υποθεματική Ενότητα : Οικολογία-Παγκόσμια και τοπική φυσική κληρονομιά
Τίτλος Προγράμματος : Για το δάσος μαθαίνω, δρω και δημιουργώ
Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα
1.Να αναγνωρίσουν τη σημαντικότητα των δασών για τον άνθρωπο, αλλά και για τον πλανήτη
3.Να αντιληφθούν τους κινδύνους που διατρέχουν τα δάση μας λόγω της ανθρώπινης παρέμβασης και να προτείνουν λύσεις
Γ. ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ – ΜΑΡΤΙΟΣ
Θεματικός Κύκλος : Ενδιαφέρομαι κι ενεργώ
Υποθεματική Ενότητα : Ανθρώπινα δικαιώματα
Τίτλος Προγράμματος : Όλοι μαζί στη σχολική ζωή
Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα
1.Να αναγνωρίσουν την αναγκαιότητα συνάντησης και επαφής με τους άλλους και αποδοχής της διαφορετικότητάς τους
2.Να μάθουν να διαχειρίζονται τα συναισθήματά τους κατά τη διάρκεια συγκρούσεων
Δ. ΑΠΡΙΛΙΟΣ – ΜΑΪΟΣ
Θεματικός Κύκλος : Δημιουργώ και καινοτομώ
Υποθεματική Ενότητα : Stem-Εκπαιδευτική ρομποτική
Τίτλος Προγράμματος : Οι μηχανικοί του αύριο
Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα
1.Να έρθουν σε επαφή με την ψηφιακή τεχνολογία
2.Να αναπτύξουν τη δημιουργικότητά τους σε συνδυασμό με τον τεχνολογικό γραμματισμό
- Να συνεργαστούν και να επικοινωνήσουν τις στρατηγικές σκέψης τους
ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ:ΤΣΙΑΜΗ ΞΈΝΗ,ΚΑΡΑΓΚΙΟΖΟΓΛΟΥ ΔΕΣΠΟΙΝΑ
ΑΡΙΘΜΟΣ ΜΑΘΗΤΩΝ:37
ΤΑΞΗ Ε
ΤΜΗΜΑΤΑ Ε1,Ε2
Α. ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ – ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ
Θεματικός Κύκλος : Ευ ζην
Υποθεματική Ενότητα : ψυχική και Συναισθηματική Υγεία
Τίτλος Προγράμματος : Το σπίτι των παιδιών.
Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα
Οι μαθητές αναμένεται να :
- Να αυξήσουν τη συναισθηματική τους επίγνωση και την ενσυναίσθησή τους.
- Να αναπτύξουν κριτική σκέψη και υπευθυνότητα.
- Να συνεργάζονται και να κατανοήσουν πόσο σημαντικό είναι να βοηθούν όποιον έχει ανάγκη.
- Να καλλιεργούν την ελπίδα και την αισιοδοξία.
- Να διερευνήσουν τους παράγοντες που ευνοούν την επιθετικότητα που εκδηλώνεται μέσα στο σχολείο και πώς μπορούν να την αντιμετωπίσουν.
Β. ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ – 7 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ
Θεματικός Κύκλος : Φροντίζω το περιβάλλον
Υποθεματική Ενότητα:Κλιματική Αλλαγή – Φυσικές Καταστροφές- Πολιτική
Προστασία
Τίτλος Προγράμματος : Περιβαλλοντική Μετανάστευση και Περιβαλλοντικοί/ές
μετανάστες/ στριες: αίτια, συνέπειες, πρόληψη, αντιμετώπιση.
Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα
Οι μαθητές αναμένεται :
- Να σχηματίσουν ομάδες συνεργασίας .
2.Να αναγνωρίζουνέννοιες. Να κάνουν χρήση σωστής ορολογίας
- Να εντοπίζουν τις βασικές παραμέτρους τουπροβλήματος .
- Να αναγνωρίζουν τα αίτιατης περιβαλλοντικήςμετανάστευσης και να εντοπίζουν τις σχέσεις μεταξύ περιβαλλοντικώνκαταστροφών, αιτίων καισυνεπειών τους.
- Να συνειδητοποιήσουν τησχέση μεταξύ σεβασμού
των ανθρωπίνωνδικαιωμάτων και της καλλιέργειας οικολογικήςσυνείδησης και να εμπλακούν στην εύρεση λύσης.
Γ. 10 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ – ΤΕΛΟΣ ΜΑΡΤΙΟΥ
Θεματικός Κύκλος:Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ- Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη
Υποθεματική Ενότητα: Εθελοντισμός – Διαμεσολάβηση
Τίτλος Προγράμματος: Πρόγραμμα Πολίας
Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα :
Οι μαθητές αναμένεται :
1.Να κατανοήσουν τις έννοιες και τη σημασία του εθελοντισμού και της αλληλεγγύης και της στενής σύνδεσής τους με την ιδιότητα του ενεργού πολίτη.
2.Να διαμορφώσουν θετική στάση για τον εθελοντισμό,να αναπτύξουν το αίσθημα προσφοράς προς το κοινωνικό σύνολο , να συμμετέχουν σε εθελοντικές δράσεις και να συνειδητοποιήσουν ότι μέσα από τέτοιες δράσεις θα νιώσουν χρήσιμοι και θααποκτήσουν εμπειρίες , γνώσεις και δεξιότητες όπως είναι η ανάληψη ευθυνών, ικανότητα ολοκλήρωσης ενός έργου, λήψη αποφάσεων και επίλυση προβλημάτων .
3.Να μάθουν τρόπους με τους οποίους μπορούν να συνεργαστούν μεταξύ τους για την επίτευξη κοινωφελών στόχων.
4.Να αποδέχονται την ετερότητα και να εκτιμούν την αξία της κοινωνικής δικαιοσύνης.
5.Να κατανοήσουν τους ρόλους των ατόμων στις διάφορες ομάδες και την αλληλεπίδραση ατόμου-ομάδας.
Δ. ΑΠΡΙΛΙΟΣ – ΜΑΪΟΣ
Θεματικός Κύκλος: Δημιουργώ και καινοτομώ- Δημιουργική σκέψη και πρωτοβουλία
Υποθεματική Ενότητα: STEM/Εκπαιδευτική Ρομποτική
Τίτλος Προγράμματος:Σχεδιάζουμε ένα ρομπότ
Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα:
Οι μαθητές αναμένεται:
- Να κατανοήσουν τα χαρακτηριστικά της μάθησης μέσα από τον προβληματισμό.
- Να αναγνωρίσουν την ανάγκη που οδηγεί την τεχνολογία στην επίτευξη τεχνολογικών στόχων .
- Να διακρίνουν την αλληλεπίδραση της τεχνολογίας με τεχνητές ανάγκες.
- Να σχεδιάσουν ομαδικά το δικό τους ρομπότ με υλικά καθημερινής χρήσης.
- Να επισκεφθούν εργαστήριο Ρομποτικής όπου θα προγραμματίσουν και τροποποιήσουν υπάρχουσες ρομποτικές συσκευές.
ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ:ΘΑΛΑΣΣΙΝΟΥ ΕΛΕΝΗ,ΜΙΣΕΝΤΟΥ ΕΙΡΗΝΗ
ΑΡΙΘΜΟΣ ΜΑΘΗΤΩΝ: 50
ΤΑΞΗ ΣΤ
ΤΜΗΜΑΤΑ ΣΤ1,ΣΤ2
1ος θεματικός κύκλος | Ζω καλύτερα – Ευ Ζην |
Υποθεματική ενότητα | Ψυχική και Συναισθηματική Υγεία |
Τίτλος Προγράμματος | «Η φιλία – Ένας ανεκτίμητος θησαυρός » |
Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα | Οι μαθητές θα εξετάσουν και θα συζητήσουν τις βασικές αξίες της φιλίας, όπως η εμπιστοσύνη, η ειλικρίνεια και η αλληλοϋποστήριξη. Θα μάθουν τη σημασία της ομαδικότητας και της συνεργασίας, αναγνωρίζοντας ότι η φιλία συχνά απαιτεί αμοιβαία προσπάθεια. |
1ος κύκλος | ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ-ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ |
Τμήματα | ΣΤ1 , ΣΤ2 |
Αριθμός μαθητών | 38 |
Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί | Σπηλιωτάκη Ευλαλία ΠΕ70, Κατσίνα Παναγιώτα ΠΕ86 |
2ος θεματικός κύκλος | Φροντίζω το Περιβάλλον |
Υποθεματική ενότητα | Τοπική Πολιτιστική κληρονομιά |
Τίτλος Προγράμματος | «Συνάντηση με την τοπική ιστορία και ανάδειξη της τοπικής πολιτιστικής κληρονομιάς – Μαθητές ξεναγοί και δημοσιογράφοι» |
Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα | Κατανόηση της αξίας της τοπικής πολιτιστικής κληρονομιά από τους μαθητές. |
2ος κύκλος | ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ-7 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ |
Τμήματα | ΣΤ1 , ΣΤ2 |
Αριθμός μαθητών | 38 |
Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί | Σπηλιωτάκη Ευλαλία ΠΕ70, Κατσίνα Παναγιώτα ΠΕ86 |
3ος θεματικός κύκλος | Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ – Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη |
Υποθεματική ενότητα | Ανθρώπινα δικαιώματα και ειδικότερα δικαιώματα παιδιών |
Τίτλος Προγράμματος | «Κλείστε τις ομπρέλες , βρέχει δικαιώματα» |
Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα | Να ενημερωθούν οι μαθητές για τα ανθρώπινα δικαιώματα και συγκεκριμένα για αυτά που αφορούν τα παιδιά. Να αναζητήσουν αν τα δικαιώματα αυτά τηρούνται στην χώρα μας. |
3ος κύκλος | 10 ΦΕΒΡΟΥΑΡΊΟΥ– ΤΕΛΟΣ ΜΑΡΤΙΟΥ |
Τμήματα | ΣΤ1 , ΣΤ2 |
Αριθμός μαθητών | 38 |
Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί | Σπηλιωτάκη Ευλαλία ΠΕ70, Κατσίνα Παναγιώτα ΠΕ86 |
4ος θεματικός κύκλος | Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ – Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη |
Υποθεματική ενότητα | STEM/ Εκπαιδευτική Ρομποτική |
Τίτλος Προγράμματος | «Ρομπότ σε Δράση: Ανακαλύπτοντας τον Κόσμο του STEM» |
Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα | Οι μαθητές θα μάθουν να αναλύουν προβλήματα και να αναπτύσσουν στρατηγικές επίλυσής τους βασισμένες σε αλγοριθμική σκέψη χρησιμοποιώντας δεξιότητες προγραμματισμού . Επιπλέον θα εξοικειωθούν με απλά ηλεκτρονικά συστήματα, όπως η σύνδεση αισθητήρων, η χρήση μικροελεγκτών (π.χ. Μicrobit). |
4ος κύκλος | ΑΠΡΙΛΙΟΣ-ΜΑΙΟΣ |
Τμήματα | ΣΤ1 , ΣΤ2 |
Αριθμός μαθητών | 38 |
Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί | Σπηλιωτάκη Ευλαλία ΠΕ70, Κατσίνα Παναγιώτα ΠΕ86 |