Στο Χαϊδάρι και στο γραφείο του 1ου Δημοτικού Σχολείου Χαϊδαρίου , σήμερα 30-09-2025 , ημέρα Τρίτη και ώρα 13.30 μ.μ συνεδρίασε ο Σύλλογος Διδασκόντων του σχολείου μετά από πρόσκληση της Διευθύντριας κ. Παναγιωτάκη Καρβούνη Ευαγγελίας,σε ειδική συνεδρίαση προκειμένου να καθορίσει το Eτήσιο Σχέδιο Δράσης της σχολικής μονάδας για την εφαρμογή των «Εργαστηρίων Δεξιοτήτων» στους/στις μαθητές/τριες του σχολείου.
Αφού διαπιστώθηκε ότι υπάρχει η νόμιμη απαρτία, τον λόγο πήρε η Διευθύντρια του σχολείου και ενημέρωσε τον Σύλλογο Διδασκόντων για την Υπουργική Απόφαση με Αριθμ. 94236/ΓΔ4/29-07-2021-ΦΕΚ 3567Β/04-08-2021 και την με αρ. πρωτ. 103235/ΓΔ/24-08-2021, Εγκύκλιο Εφαρμογής του Υ.ΠΑΙ.Θ..
Επισήμανε τον σκοπό των «Εργαστηρίων Δεξιοτήτων» που είναι η ενίσχυση της καλλιέργειας ήπιων δεξιοτήτων, δεξιοτήτων ζωής, δεξιοτήτων τεχνολογίας και επιστήμης στους μαθητές και στις μαθήτριες και τους επιμέρους στόχους των «Εργαστηρίων Δεξιοτήτων» που είναι η μάθηση μέσω ομαδοσυνεργατικής, δημιουργικής και κριτικά αναστοχαζόμενης διδακτικής μεθοδολογίας, η ενίσχυση των δεξιοτήτων ζωής, διαμεσολάβησης και υπευθυνότητας, η ενίσχυση των δεξιοτήτων ψηφιακής μάθησης, τεχνολογίας και προγραμματιστικής σκέψης και στη συνέχεια ακολούθησε διαλογική συζήτηση.
Ύστερα από την ανάλυση των αναγκών των μαθητών/τριών της σχολικής μονάδας αποφασίστηκαν ομόφωνα τα παρακάτω:
Α. Η ανάθεση των «Εργαστηρίων Δεξιοτήτων» στους/στις εκπαιδευτικούς του σχολείου να έχει ως εξής:
1ος κύκλος: 10 Οκτωβρίου 2025– 30 Νοεμβρίου 2025
ΤΑΞΗ: Α΄
ΤΑΞΗ…Α…. Τμήμα..Α1-Α2….
Α. ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ – ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ
Θεματικός Κύκλος : Ζω καλύτερα-Ευ ζην
Υποθεματική Ενότητα: Οδική ασφάλεια
Τίτλος Προγράμματος : Κινούμαι έξυπνα, κινούμαι με ασφάλεια
Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα
1 Να γνωρίσουν τους φωτεινούς σηματοδότες
2 Να κινούνται ως πεζοί και ως επιβάτες οχήματος με ασφάλεια
Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί:KAΡΑΓΚΙΟΖΟΓΛΟΥ ΔΕΣΠΟΙΝΑ,ΣΥΜΙΑΚΑΚΗ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ
Αριθμός μαθητών:47
ΤΑΞΗ :B’
Τμήματα Β1,Β2
Θεματικός Κύκλος: ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ – ΕΥ ΖΗΝ
Υποθεματική Ενότητα : ΥΓΕΙΑ: Διατροφή – Αυτομέριμνα, Οδική Ασφάλεια
Τίτλος Προγράμματος : «Ο Ρούλης ο Τροφούλης και η περιπέτειά του στον κόσμο της υγιεινής διατροφής»
Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα
- Να εκπαιδευτούν στην υγιεινή και ισορροπημένη διατροφή
- Να αναγνωρίζουν τη θρεπτική αξία των τροφών και τη σημασία τους στη διατροφή
- Να μεταβάλουν σταδιακά τις διατροφικές τους συνήθειες
Υπεύθυνοι Εκπαιδευτικοί ΤΣΙΑΜΗ ΞΕΝΗ,ΜΑΝΤΟΥΔΙΩΤΗ ΓΕΡΑΣΙΜΟΥΛΑ
Αριθμός μαθητών:46
Τάξη Γ
Τμήματα Γ1, Γ2,Γ3
Θεματικός κύκλος: Ζω καλύτερα – Ευ Ζην
Υποθεματική Ενότητα:
Γνωρίζω το σώμα μου – Σεξουαλική διαπαιδαγώγηση
Τίτλος προγράμματος: « Δόντια γερά για χαμόγελα αστραφτερά »
Στόχοι:
- Να γνωρίσουν τη μορφολογία της στοματικής κοιλότητας και τη χρησιμότητά της.
- Να γνωρίσουν τους παράγοντες που συμβάλλουν στη σωστή στοματική υγιεινή (διατροφή, συνήθειες).
- Να αναπτύξουν δεξιότητες για τη φροντίδα του στόματος.
Υπεύθυνοι Εκπαιδευτικοί: ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ ΙΩΑΝΝΑ, ΚΟΕΜΤΖΙΔΗΣ ΣΤΥΛΙΑΝΟΣ ΚΟΚΑΡΑ ΑΔΑΜΑΝΤΙΑ
Αριθμός μαθητών:61
Τάξη Δ’
Τμήματα Δ1,Δ2
Α. ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ – ΕΥ ΖΗΝ – 1. Διατροφή ή Αυτομέριμνα ή Οδική Ασφάλεια:
«Δραστηριότητες στη φύση για ψυχική και σωματική ευεξία»
Προσδοκόμενα μαθησιακά αποτελέσματα: Οι μαθητές:
- Κατανοούν τη σημασία της φύσης για την ψυχική και σωματική υγεία.
- Εξερευνούν βιωματικά τρόπους άσκησης και χαλάρωσης στη φύση.
- Συνεργάζονται και επικοινωνούν σε ομαδικά πλαίσια.
- Καλλιεργούν υπεύθυνη στάση απέναντι στο φυσικό περιβάλλον.
- Αναπτύσσουν δεξιότητες ενεργού πολίτη και αυτοφροντίδας.
Υπεύθυνοι Εκπαιδευτικοί:ΓΚΟΥΓΚΟΥΣΙΔΟΥ ΕΙΡΗΝΗ,ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ ΝΙΚΗ
Αριθμός μαθητών:44
Τάξη Ε
Τμήματα Ε1,Ε2
Θεματικός Κύκλος : ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ – ΕΥ ΖΗΝ
Υποθεματική Ενότητα: Ψυχική και Συναισθηματική Υγεία
Τίτλος προγράμματος: Μαθαίνοντας τη Θετική Πλευρά της Ζωής !!!
Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα:
Οι μαθητές /-τριες να είναι σε θέση :
- να αναγνωρίζουν τα διαφορετικά συναισθήματα (θετικά και αρνητικά)
- να εκφράζουν τα συναισθήματά τους με διαφορετικούς τρόπους όπως π.χ. μέσω της γλώσσας της τέχνης, να δημιουργούν καλλιτεχνικά έργα για να εκφράσουν διαφορετικά συναισθήματα
- να μάθουν να κάνουν πράξεις καλοσύνης προς τους άλλους
- να εντοπίζουν τα δυνατά στοιχεία του χαρακτήρα τους και να μάθουν πώς να τα χρησιμοποιούν στη ζωή τους
Υπεύθυνοι Εκπαιδευτικοί: ΤΟΥΚΜΑΤΣΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ,ΜΑΛΕΓΚΟΥ ΒΑΣΙΛΙΚΗ
Αριθμός μαθητών:39
Τάξη ΣΤ’
Τμήματα:ΣΤ1,ΣΤ2
ΘΕΜΑΤΙΚΗ: Ενδιαφέρομαι και ενεργώ
ΥΠΟΕΝΟΤΗΤΑ: Συμπερίληψη : Αλληλοσεβασμός, διαφορετικότητα
ΤΙΤΛΟΣ: Στη δική μας τάξη, κάνουμε τη φιλία πράξη
ΠΡΟΣΔΟΚΩΜΕΝΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ:
Οι μαθητές αναμένεται :
Να εμπλακούν με ένα υπαρκτό και σοβαρό κοινωνικό θέμα αυτό του εκφοβισμού και της βίας στο σχολείο
Να αναπτύξουν κοινωνικές δεξιότητες
Να εκφράσουν τα συναισθήματά τους και να αναπτύξουν αυτοπεποίθηση.
Να έχουν ευκαιρίες να συμμετάσχουν σε βιωματικές και διερευνητικές δραστηριότητες που να τους προκαλούν ευχαρίστηση αλλά και ταυτόχρονα να καλλιεργούν δεξιότητες ζωής
Να μάθουν ν’ αντιμετωπίζουν ικανοποιητικά τις συγκρούσεις και να διευθετούν αποτελεσματικά τα προβλήματα που προκύπτουν.
Να ενισχυθεί η αλληλεπίδραση μεταξύ τους ώστε να μπορούν να «βλέπουν» την οπτική ενός άλλου προσώπου (ενσυναίσθηση) και, στην πορεία, να μπορούν να κατανοήσουν σε βάθος τις σκέψεις, τα συναισθήματα και τις προθέσεις του.
Να διασαφηνίσουν τις έννοιες που σχετίζονται με το φαινόμενο (ορισμός, είδη εκφοβισμού, εμπλεκόμενοι κλπ.)
Να προσπαθήσουν να αναλάβουν ενεργό ρόλο στην καταπολέμηση του φαινομένου, ενημερώνοντας και ευαισθητοποιώντας όλη τη σχολική κοινότητα
Υπεύθυνοι Εκπαιδευτικοί: ΘΑΛΑΣΣΙΝΟΥ ΕΛΕΝΗ,ΣΑΚΟΥΦΑΚΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ
Αριθμός μαθητών:49
2ος κύκλος: 1 Δεκεμβρίου 2025 – 2 Φεβρουαρίου 2025
Α τάξη
Θεματικός Κύκλος : Φροντίζω το περιβάλλον
Υποθεματική Ενότητα : Οικολογία-Παγκόσμια και τοπική φυσική κληρονομιά
Τίτλος Προγράμματος : Δίνω ζωή στα άχρηστα-Ανακυκλώνω
Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα
1 Να ευαισθητοποιηθούν στη διαχείριση άχρηστων αντικειμένων
2 Να επιχειρηματολογούν για τα προβλήματα που δημιουργεί ο άνθρωπος στο περιβάλλον
Υπεύθυνοι Εκπαιδευτικοί: KAΡΑΓΚΙΟΖΟΓΛΟΥ ΔΕΣΠΟΙΝΑ,ΣΥΜΙΑΚΑΚΗ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ
Αριθμός μαθητών:47
Τάξη Β
Θεματικός Κύκλος: ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Υποθεματική Ενότητα: Οικολογία – Παγκόσμια και τοπική Φυσική κληρονομιά Τίτλος Προγράμματος: « Σεισμός – Και τώρα τι κάνω; »
Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα
- Να έρθουν σε πρώτη επαφή με το φυσικό φαινόμενο του σεισμού
- Να γνωρίσουν τον ελληνικό μύθο του Εγκέλαδου
- Να σκεφτούν αλλαγές που πιθανόν να χρειαστεί να κάνουν στο σπίτι τους, ώστε να είναι πιο ασφαλές
- Να προτείνουν λύσεις, ώστε ο χώρος της τάξης τους να γίνει πιο ασφαλής
- Να αποκτήσουν δεξιότητες προστασίας κατά τη διάρκεια του σεισμού και να μάθουν να τις εφαρμόζουν
- Να γνωρίσουν τις ενέργειες που πρέπει να κάνουν μετά την εκδήλωση ενός σεισμού
Υπεύθυνοι Εκπαιδευτικοί ΤΣΙΑΜΗ ΞΕΝΗ,ΜΑΝΤΟΥΔΙΩΤΗ ΓΕΡΑΣΙΜΟΥΛΑ
Αριθμός μαθητών:46
Γ τάξη:
Τμήματα Γ1,Γ2
Θεματικός κύκλος: Δημιουργώ και καινοτομώ – Δημιουργική σκέψη και Πρωτοβουλία
Υποθεματική Ενότητα:
Επιχειρηματικότητα – Αγωγή Σταδιοδρομίας – Γνωριμίας με επαγγέλματα
Τίτλος προγράμματος:
«Τι θα γίνω, όταν μεγαλώσω»
Στόχοι:
- Να γνωρίσουν σύγχρονα επαγγέλματα και αυτά που χάθηκαν στον χρόνο.
- Να προβληματιστούν για τα κριτήρια που κάποιος επιλέγει ένα επάγγελμα.
Υπεύθυνοι Εκπαιδευτικοί: ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ ΙΩΑΝΝΑ, ΚΟΕΜΤΖΙΔΗΣ ΣΤΥΛΙΑΝΟΣ, ΚΟΚΑΡΑ ΑΔΑΜΑΝΤΙΑ
Αριθμός μαθητών:61
Δ τάξη:
Τμήματα Δ1,Δ2
Β. ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ – 1. Οικολογία ή Παγκόσμια και τοπική Φυσική κληρονομιά: «Δράσεις για προστασία σπάνιων φυτών και ζώων».
Προσδοκόμενα μαθησιακά αποτελέσματα: Οι μαθητές:
- Αναγνωρίζουν σπάνια ή απειλούμενα είδη φυτών και ζώων στην Ελλάδα και παγκοσμίως.
- Κατανοούν τις έννοιες “βιοποικιλότητα”, “οικοσύστημα”, “προστατευόμενο είδος”.
- Αναφέρουν βασικές αιτίες απειλής για τη φυσική κληρονομιά (π.χ. ρύπανση, κλιματική αλλαγή, ανθρώπινες παρεμβάσεις).
- Ευαισθητοποιούνται για την ανάγκη προστασίας του φυσικού περιβάλλοντος.
- Αναπτύσσουν ενσυναίσθηση για τα άγρια ζώα και φυτά ως μέρος ενός ευρύτερου οικοσυστήματος.
- Αναλαμβάνουν πρωτοβουλίες για την ενημέρωση της σχολικής κοινότητας ή της τοπικής κοινωνίας.
- Αξιολογούν τρόπους με τους οποίους οι άνθρωποι επηρεάζουν το φυσικό περιβάλλον.
- Προτείνουν ρεαλιστικές δράσεις για την προστασία της τοπικής πανίδας και χλωρίδας.
Υπεύθυνοι Εκπαιδευτικοί: ΓΚΟΥΓΚΟΥΣΙΔΟΥ ΕΙΡΗΝΗ,ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ ΝΙΚΗ
Αριθμός μαθητών:44
Ε τάξη:
Τμήματα Ε1,Ε2
Θεματικός Κύκλος : ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Υποθεματική Ενότητα: Κλιματική αλλαγή – Φυσικές καταστροφές – Πολιτική προστασία
Τίτλος προγράμματος : Σεισμός – και τώρα τι κάνω;
Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα:
Επιδιώκεται οι μαθητές /-τριες να είναι σε θέση :
- να έρθουν σε επαφή με το φυσικό φαινόμενο του σεισμού , να συζητήσουν προσωπικές εμπειρίες
- να γνωρίσουν το εσωτερικό της γης, τα αίτια του σεισμού και τις ενέργειες που πρέπει να κάνουν κατά την εκδήλωση ενός σεισμού
- να αναλογιστούν τις συνέπειες ενός σεισμού μέσα στην τάξη
- να συμμετέχουν σε προσομοίωση συγκέντρωσης της τάξης στον αύλειο χώρο μετά από σεισμό
Υπεύθυνοι Εκπαιδευτικοί: ΤΟΥΚΜΑΤΣΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ,ΜΑΛΕΓΚΟΥ ΒΑΣΙΛΙΚΗ
Αριθμός μαθητών:39
ΣΤ τάξη:
Τμήματα:ΣΤ1,ΣΤ2
ΘΕΜΑΤΙΚΗ: Φροντίζω το περιβάλλον
ΥΠΟΕΝΟΤΗΤΑ: Παγκόσμια και τοπική Πολιτιστική Κληρονομιά
ΤΙΤΛΟΣ: Άρτεμις. Από τη Μυθολογία στο Διάστημα
ΠΡΟΣΔΟΚΩΜΕΝΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ:
Οι μαθητές αναμένεται :
Να γνωρίσουν και να έρθουν επαφή με το μυθολογικό πρόσωπο της θεάς Αρτέμιδας
Να το συσχετίσουν με την επιλογή της NASA να αποδώσει το όνομα της μυθικής θεάς στην τελευταία αποστολή στο φεγγάρι, κάτι που έκανε και με την προηγούμενη αποστολή, πριν από εξήντα (60) χρόνια, δίνοντας το όνομα του αδερφού της Αρτέμιδας, Απόλλωνα.
Να συνδέσουν το όνομα της θεάς με έννοιες όπως η ισότητα των φύλων και η κλιματική αλλαγή.
Να συνειδητοποιήσουν και να αναλάβουν την ευθύνη σε ζητήματα που αφορούν το φυσικό περιβάλλον.
Να καλλιεργήσουν δεξιότητες μάθησης, όπως η κριτική σκέψη, η επικοινωνία και συνεργασία.
Υπεύθυνοι Εκπαιδευτικοί: ΘΑΛΑΣΣΙΝΟΥ ΕΛΕΝΗ,ΣΑΚΟΥΦΑΚΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ
Αριθμός μαθητών:49
3ος κύκλος: 5 Φεβρουαρίου 2025 – 29 Μαρτίου 2025
Α τάξη:
Θεματικός Κύκλος : Ενδιαφέρομαι κι ενεργώ
Υποθεματική Ενότητα : Ανθρώπινα δικαιώματα
Τίτλος Προγράμματος : Είμαι παιδί, έχω δικαιώματα
Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα
1 Να αναγνωρίσουν και να σεβαστούν τα ανθρώπινα δικαιώματα
2 Να μάθουν να διεκδικούν τα δικαιώματά τους
3 Να αναπτύξουν την αίσθηση της δικαιοσύνης και της κοινωνικής υποχρέωσης
Υπεύθυνοι Εκπαιδευτικοί: KAΡΑΓΚΙΟΖΟΓΛΟΥ ΔΕΣΠΟΙΝΑ,ΣΥΜΙΑΚΑΚΗ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ
Αριθμός μαθητών:47
ΤΑΞΗ Β
Τμήματα Β1,Β2
Θεματικός Κύκλος: ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΩ – Κοινωνική Συναίσθηση & Ευθύνη Υποθεματική Ενότητα: Ανθρώπινα δικαιώματα
Τίτλος Προγράμματος: « Τα δικαιώματα των παιδιών»
Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα
- Να αναπτύξουν ομαδικό πνεύμα συνεργασίας και επικοινωνίας με αφορμή το συγκεκριμένο θέμα, αποδεχόμενοι τις ομοιότητες και τις διαφορές τους
- Να οικοδομήσουν, σταδιακά, την έννοια του δικαιώματος και του περιεχομένου της
- Να εφαρμόσουν τη δημοκρατική κουλτούρα κατά τη συμμετοχή στις δραστηριότητες με συνομηλίκους
- Να είναι σε θέση να αναγνωρίζουν και να σέβονται τα ανθρώπινα δικαιώματα στην καθημερινή τους ζωή
Υπεύθυνοι Εκπαιδευτικοί ΤΣΙΑΜΗ ΞΕΝΗ,ΜΑΝΤΟΥΔΙΩΤΗ ΓΕΡΑΣΙΜΟΥΛΑ
Αριθμός μαθητών:46
Γ ΤΑΞΗ
Τμήματα Γ1,Γ2:
Θεματικός κύκλος: Ενδιαφέρομαι και ενεργώ – κοινωνική ενσυναίσθηση και ευθύνη
Υποθεματική Ενότητα:
Αλληλοσεβασμός, διαφορετικότητα
Τίτλος προγράμματος:
«Τα γράμματα του σεβασμού»
Στόχοι:
- Εντοπισμός θετικών στοιχείων του εαυτού τους.
- Ενίσχυση αυτοσεβασμού και αλληλοσεβασμού.
- Ανάδειξη της θετικής πλευράς της προσωπικότητάς τους.
Υπεύθυνοι Εκπαιδευτικοί: ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ ΙΩΑΝΝΑ, ΚΟΕΜΤΖΙΔΗΣ ΣΤΥΛΙΑΝΟΣ ΚΟΚΑΡΑ ΑΔΑΜΑΝΤΙΑ
Αριθμός μαθητών:61
Δ τάξη
Τμήματα Δ1,Δ2
Γ. ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΩ – 1. Ανθρώπινα δικαιώματα:
«Πρόσβαση σε καθαρό περιβάλλον για όλους»
Προσδοκόμενα μαθησιακά αποτελέσματα: Οι μαθητές:
- Κατανοούν ότι το δικαίωμα σε καθαρό και υγιές περιβάλλον αποτελεί θεμελιώδες ανθρώπινο δικαίωμα.
- Αναγνωρίζουν περιβαλλοντικά προβλήματα (ρύπανση, απόβλητα, αλλαγή κλίματος) που επηρεάζουν αρνητικά την ποιότητα ζωής.
- Αναπτύσσουν περιβαλλοντική και κοινωνική ευαισθησία.
- Δείχνουν σεβασμό στο δικαίωμα όλων των ανθρώπων για ισότιμη πρόσβαση σε καθαρό αέρα, νερό και φυσικό περιβάλλον.
- Καλλιεργούν υπευθυνότητα για τις προσωπικές και συλλογικές τους πράξεις που επηρεάζουν το περιβάλλον.
- Συμμετέχουν σε δράσεις υπέρ της καθαριότητας και της προστασίας του περιβάλλοντος στον σχολικό ή τοπικό τους χώρο.
- Επιδιώκουν τη συνεργασία με την τοπική κοινότητα ή φορείς (Δήμος, περιβαλλοντικές οργανώσεις).
- Αναπτύσσουν υπεύθυνη στάση απέναντι στη δημόσια υγεία και την προστασία των κοινών αγαθών.
Υπεύθυνοι Εκπαιδευτικοί: ΓΚΟΥΓΚΟΥΣΙΔΟΥ ΕΙΡΗΝΗ,ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ ΝΙΚΗ
Αριθμός μαθητών:44
Ε τάξη:
Τμήματα Ε1,Ε2
Θεματικός Κύκλος : ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΩ – ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗ ΚΑΙ ΕΥΘΥΝΗ
Υποθεματική Ενότητα : Εθελοντισμός – Διαμεσολάβηση
Τίτλος προγράμματος: Νοιάζομαι και δρω!
Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα:
Οι μαθητές /-τριες :
- να κατανοήσουν τις έννοιες και τη σημασία του εθελοντισμού και της αλληλεγγύης και της στενής σύνδεσής τους με την ιδιότητα του ενεργού πολίτη
- να διαμορφώσουν θετική στάση για τον εθελοντισμό, να αναπτύξουν το αίσθημα προσφοράς προς το κοινωνικό σύνολο , να συμμετέχουν σε εθελοντικές δράσεις και να συνειδητοποιήσουν ότι μέσα από τέτοιες δράσεις θα νιώσουν χρήσιμοι και θα αποκτήσουν εμπειρίες , γνώσεις και δεξιότητες όπως είναι η ανάληψη ευθυνών, ικανότητα ολοκλήρωσης ενός έργου, λήψη αποφάσεων και επίλυση προβλημάτων
- να μάθουν τρόπους με τους οποίους μπορούν να συνεργαστούν μεταξύ τους για την επίτευξη κοινωφελών στόχων
Υπεύθυνοι Εκπαιδευτικοί: ΤΟΥΚΜΑΤΣΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ,ΜΑΛΕΓΚΟΥ ΒΑΣΙΛΙΚΗ
Αριθμός μαθητών:39
ΣΤ τάξη:
Τμήματα:ΣΤ1,ΣΤ2
ΘΕΜΑΤΙΚΗ: Δημιουργώ και καινοτομώ
ΥΠΟΕΝΟΤΗΤΑ: Επιχειρηματικότητα- Αγωγή Σταδιοδρομίας- Γνωριμία με επαγγέλματα
ΤΙΤΛΟΣ: Τα επαγγέλματα του μέλλοντος
ΠΡΟΣΔΟΚΩΜΕΝΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ:
Οι μαθητές αναμένεται :
Γ1. Να γνωρίσουν τα επαγγέλματα του ψυχολόγου και τις επιμέρους ειδικότητες του επαγγέλματος, του ειδικού ανάπτυξης λογισμικού – προγραμματιστή (software), του διατροφολόγου – διαιτολόγου, του βιοπαθολόγου ιατρού, του μηχανικού ανανεώσιμων πηγών ενέργειας και φωτοβολταϊκών συστημάτων, του χημικού μηχανικού στην έρευνα και παραγωγή φαρμακευτικών προϊόντων, του μηχανικού ρομποτικής και τεχνητής νοημοσύνης.
Γ2. Να εξηγούν τη σημασία ύπαρξης των παραπάνω επαγγελμάτων.
Γ3. Να συσχετίζουν την ανθρώπινη συμπεριφορά με τα προαναφερθέντα επαγγέλματα.
Δ1. Να ερμηνεύουν την αναγκαιότητα ύπαρξης των επαγγελμάτων.
Δ2. Να αξιολογήσουν και να γνωρίσουν τις απαιτήσεις του κάθε επαγγέλματος και την προσφορά τους στο κοινωνικό σύνολο..
Δ3. Να ζωγραφίζουν τα περιβάλλοντα εργασίας τους.
Υπεύθυνοι Εκπαιδευτικοί: ΘΑΛΑΣΣΙΝΟΥ ΕΛΕΝΗ,ΣΑΚΟΥΦΑΚΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ
Αριθμός μαθητών:49
4ος κύκλος: 1 Απριλίου 2025 – 31 Μαΐου 2025
Α τάξη:
Θεματικός Κύκλος : Δημιουργώ και καινοτομώ
Υποθεματική Ενότητα : Stem-Εκπαιδευτική ρομποτική
Τίτλος Προγράμματος : Γη και πλανήτες
Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα
1 Να γνωρίσουν τους πλανήτες του ηλιακού μας συστήματος
2 Να αναγνωρίσουν την αξία του Ήλιου
3 Να παρατηρήσουν την κίνηση της Γης
Υπεύθυνοι Εκπαιδευτικοί: : KAΡΑΓΚΙΟΖΟΓΛΟΥ ΔΕΣΠΟΙΝΑ,ΣΥΜΙΑΚΑΚΗ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ
Αριθμός μαθητών:47
ΤΑΞΗ Β
Τμήματα Β1,Β2
Θεματικός Κύκλος: ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ & ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ – Δημιουργική Σκέψη & Πρωτοβουλία
Υποθεματική Ενότητα: STEM – Εκπαιδευτική Ρομποτική Τίτλος Προγράμματος: «Στην τσέπη… χαρτζιλίκι» Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα
- Να κατονομάζουν τους τρόπους με τους οποίους κερδίζουν το «εισόδημά» τους (χαρτζιλίκι).
- Να διακρίνουν την έννοια των ρημάτων «έχω ανάγκη» – «επιθυμώ»
- Να ιεραρχούν τις ανάγκες τους και να επιλέγουν δραστηριότητες στις οποίες θα ξοδέψουν το χαρτζιλίκι τους
Υπεύθυνοι Εκπαιδευτικοί ΤΣΙΑΜΗ ΞΕΝΗ,ΜΑΝΤΟΥΔΙΩΤΗ ΓΕΡΑΣΙΜΟΥΛΑ
Αριθμός μαθητών:46
Γ τάξη:
Tμήματα Γ1,Γ2
Θεματικός κύκλος: ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Υποθεματική Ενότητα:
Παγκόσμια και Τοπική Πολιτιστική Κληρονομιά
Τίτλος προγράμματος:
Τα ζωα, οι φίλοι μας τα δικαιώματά τους.
Διαθεματικότητα: Μελέτη Περιβάλλοντος, Ενότητα 4.Φυτά και ζώα του τόπου μας(Φυσικό περιβάλλον και Ανθρωπος-Σχέσεις)
Ενεργός Πολιτειότητα, Αναλαμβάνουμε δράση για τα δικαιώματα των ζώων.
Στόχοι:
Οι μαθητές:
- Να κατανοήσουν την πολύ στενή και αλληλένδετη σχέση ανθρώπων και ζώων.
- Να καλλιεργησουν το στοχασμό τους μέσα από την παρατήρηση έργων τέχνης, ωστε να αντιληφθούν τη σχέση ανθρώπων και ζώων.
- Να γνωρίσουν ότι ο άνθρωπος δεν σέβεται τα ζώα για αυτά που μας προσφέρουν, αφού τα υπερεκμεταλλεύεται.
- Να καλλιεργηθεί η στάση σεβασμού απέναντι στα ζώα ως αίσθημα ευθύνης.
Υπεύθυνοι Εκπαιδευτικοί ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ ΙΩΑΝΝΑ, ΚΟΕΜΤΖΙΔΗΣ ΣΤΥΛΙΑΝΟΣ ΚΟΚΑΡΑ ΑΔΑΜΑΝΤΙΑ
Αριθμός μαθητών:61
Δ τάξη:
Τμήματα Δ1,Δ2
Δ. ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ & ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ – 1. STEM ή Εκπαιδευτική Ρομποτική:
«Ρομπότ για αναδάσωση και φύτευση δέντρων».
Προσδοκόμενα μαθησιακά αποτελέσματα: Οι μαθητές:
- Κατανοούν βασικές έννοιες της ρομποτικής και του προγραμματισμού (εντολές, αισθητήρες, κίνηση, αυτοματισμός).
- Γνωρίζουν τη σημασία της αναδάσωσης για την προστασία του περιβάλλοντος.
- Συνδέουν τις εφαρμογές της ρομποτικής με την επίλυση πραγματικών περιβαλλοντικών προβλημάτων.
- Χρησιμοποιούν υλικά και ρομποτικά κιτ (π.χ. LEGO WeDo, Spike, Arduino κ.λπ.) για να σχεδιάσουν και να κατασκευάσουν ένα απλό ρομποτικό σύστημα.
- Αναπτύσσουν δεξιότητες μηχανικής σκέψης και επίλυσης προβλημάτων.
- Αντιλαμβάνονται πώς η τεχνολογία μπορεί να λειτουργήσει υπέρ της προστασίας του περιβάλλοντος.
- Σκέφτονται με καινοτόμο τρόπο για να επινοήσουν λύσεις σε τοπικά ή παγκόσμια προβλήματα.
- Προτείνουν δράσεις (π.χ. χρήση ρομπότ σε αναδασώσεις, σε περιοχές με φυσικές καταστροφές).
- Ευαισθητοποιούνται για την ανάγκη προστασίας των δασών και της φύσης.
- Αναπτύσσουν οικολογική συνείδηση μέσα από βιωματικές δραστηριότητες με τεχνολογία.
Υπεύθυνοι Εκπαιδευτικοί: ΓΚΟΥΓΚΟΥΣΙΔΟΥ ΕΙΡΗΝΗ,ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ ΝΙΚΗ
Αριθμός μαθητών:44
Ε τάξη:
Τμήματα Ε1,Ε2
Θεματικός Κύκλος : ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ – ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΣΚΕΨΗ ΚΑΙ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ
Υποθεματική Ενότητα : Εκπαιδευτική Ρομποτική
Τίτλος προγράμματος: Σχεδιάζουμε ένα ρομπότ!
Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα:
Οι μαθητές /-τριες :
- αναγνωρίσουν την ανάγκη που οδηγεί την τεχνολογία στην επίτευξη τεχνολογικών στόχων
- διακρίνουν την αλληλεπίδραση της τεχνολογίας με τεχνητές ανάγκες
- σχεδιάσουν ομαδικά το δικό τους ρομπότ με υλικά καθημερινής χρήσης
- να επισκεφθούν εργαστήριο Ρομποτικής όπου θα προγραμματίσουν και τροποποιήσουν υπάρχουσες ρομποτικές συσκευές .
Υπεύθυνοι Εκπαιδευτικοί: ΤΟΥΚΜΑΤΣΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ,ΜΑΛΕΓΚΟΥ ΒΑΣΙΛΙΚΗ
Αριθμός μαθητών:39
ΣΤ τάξη
Τμήματα:ΣΤ1,ΣΤ2
ΘΕΜΑΤΙΚΗ: Ζω καλύτερα – Ευ ζην
ΥΠΟΕΝΟΤΗΤΑ: Γνωρίζω το σώμα μου – Σεξουαλική Διαπαιδαγώγηση
ΤΙΤΛΟΣ: Το σώμα μου είναι δικό μου! Το Αγαπώ και το Σέβομαι
ΠΡΟΣΔΟΚΩΜΕΝΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ:
Οι μαθητές αναμένεται :
Να αποκτήσουν το κατάλληλο λεξιλόγιο των επιμέρους οργάνων του σώματος του αγοριού και του κοριτσιού.
Να γνωρίσουν βασικές έννοιες της σεξουαλικής αγωγής.
Να κατανοήσουν το δικαίωμα στη διαχείριση και την προστασία του σώματός τους και να μπορούν να διαχωρίσουν το απλό από το πονηρό άγγιγμα.
Να αποκτήσουν την ικανότητα έκφρασης των συναισθημάτων τους και να καλλιεργηθεί η αυτοεκτίμηση.
Να ενισχυθεί η μαθητοκεντρική επικοινωνία, η συνεργασία και να αναπτυχθεί η κριτική σκέψη και η δημιουργικότητα.
Να ενθαρρυνθεί η επέκταση των ιδεών των παιδιών και να δημιουργηθούν νέες γνώσεις.
Να αποκτήσουν την ικανότητα να συνάπτουν υγιείς διαπροσωπικές σχέσεις με κύρια χαρακτηριστικά τον σεβασμό, την κατανόηση, την αγάπη, την ενσυναίσθηση και στόχο την ομαλή συμβίωση.
ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ:ΘΑΛΑΣΣΙΝΟΥ ΕΛΕΝΗ,ΣΑΚΟΥΦΑΚΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ
Αριθμός μαθητών:49