Πανελλήνια Ημέρα Φιλάθλου στο 1ο Δημοτικό Σχολείο Αγίας Παρασκευής και Ειδικό Εργαστήρι Πτολεμαΐδας

Η 1η Φεβρουαρίου ορίστηκε ως Πανελλήνια Ημέρα Φιλάθλου στην Ελλάδα σύμφωνα με το άρθρο 24 του ν. 5085/2024 (Α΄17). Η συγκεκριμένη ημέρα αφιερώνεται στη διοργάνωση αθλητικών δράσεων με στόχο την αλλαγή της οπαδικής κουλτούρας και την προώθηση του γενικότερου φίλαθλου πνεύματος.

1) Οι μαθητές /τριες και οι  εκπαιδευτικοί συμμετείχαν με μια σειρά δράσεων:

Εμπλουτισμένη εισήγηση από την εκπαιδευτικό της Φυσικής Αγωγής βασισμένη στο κεφάλαιο 9 του βιβλίου φυσικής Αγωγής Ε΄-ΣΤ΄τάξης: Η σωστή αθλητική συμπεριφορά.

2) Κατασκευή αφίσας με τα στεφάνια αρχαίων  αθλητικών διοργανώσεων με την κυρία Γεωργία Βέικου. Αθλητικές διοργανώσεις: Πύθια, τα οποία τελούνταν στους Δελφούς, για να τιμήσουν τον θεό Απόλλωνα. Το βραβείο για κάθε νικητή ήταν ένα στεφάνι δάφνης. Ίσθμια, τα οποία γίνονταν στον Ισθμό της Κορίνθου, για να τιμήσουν τον θεό Ποσειδώνα. Το βραβείο σε αυτούς τους αγώνες ήταν ένα στεφάνι πεύκου. Νέμεα, τα οποία γίνονταν στη Νεμέα, για να τιμήσουν τον θεό Δία και το βραβείο ήταν ένα στεφάνι αγριοσέληνου. Παναθήναια, τα οποία τελούνταν στην Αθήνα, για να τιμήσουν τη θεά Αθηνά, και το βραβείο ήταν ένας παναθηναϊκός αμφορέας γεμάτος λάδι.

3) Ζωγραφιές των μαθητών με θέμα το “ευ αγωνίζεσθαι“.

4) Επίσκεψη στο Ειδικό Εργαστήρι Πτολεμαΐδας και η συμμετοχή σε αθλοπαιδιές και γνωριμία με το άθλημα του πινγκ πογκ με τη συνοδεία των εκπαιδευτικών Γεωργίας Βέικου και Παρθένας Κελενίδου.

Ευχαριστούμε θερμά  για την εγκάρδια υποδοχή και εξαιρετική φιλοξενία των ωφελούμενων και του προσωπικού του Ειδικού Εργαστηρίου Πτολεμαΐδας!

 

20250211 090119 Μωυσης 10 0145 02 V2 Fysiki Agogi E ST Dimotikou Vivlio Mathiti 2 85 page 0001 20250211 090325

20250210 092223

20250210 092139

20250206 102215 20250206 091154 120250206 091042  20250206 091101  20250211 093426 20250212 080851 20250212 081017 20250212 101751

20250212 115235

20250212 115254 20250212 115444 20250212 121521 20250212 121551 20250212 121708

20250212 115730

20250212 123107

Νατάσα Μάσγκου

Συμμετοχή στην STEM Discovery Campaigns 2025

Το 1ο Δημοτικό Σχολείο Αγίας Παρασκευής συμμετέχει στην STEM Discovery Καμπάνια 2025 η οποία λήγει στις 30 Απριλίου 2025. Ήδη υπάρχει μία βράβευση του σχολείου μας  από τις δραστηριότητες των μαθητών/τριών στην STEM Discovery Καμπάνια 2024.

SDC25 Visual 1200x630 2024. scx sdc 2024 certificates of participation signed group3 147 Anastasia Magkou page 0001

 

Νατάσα Μάγκου

 

Συμμετοχή στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Ζωγραφικής της Παιδικής HELMEPA

Οι μαθητές/τριες του 1ου Δημοτικού Σχολείου Αγίας Παρασκευής  Κοζάνης συμμετέχουν στο Πανελλήνιο Διαγωνισμό Ζωγραφικής της Παιδικής HELMEPA. Το θέμα του διαγωνισμού της σχολικής χρονιάς 2024-2025 είναι «Λιβάδια Ποσειδωνίας: τα θαλασσινά μας δάση» στις κατηγορίες 

2η κατηγορία: Α΄-Β΄  Τάξη

3η κατηγορία: Δ΄,  Ε΄- ΣΤ΄ Τάξη

Με την πολύτιμη βοήθεια της εκπαιδευτικού του μαθήματος των Εικαστικών  Βιολέτας Γαζέα έχουμε την ευκαιρία στη γνώση, την τεχνοτροπία και την συμμετοχή! Την ευχαριστούμε θερμά!

 

Δ΄ Ε΄ ΣΤ΄

                                                                  Δ΄, Ε΄-ΣΤ΄ τάξεις

 

 

A΄ Β΄ΤΑΞΗ

                                                                                             Α΄-Β΄ τάξη

Νατάσα Μάγκου

Την Τρίτη 4 Φεβρουαρίου 2025 οι μαθητές/τριες του 1ου Δημοτικού Σχολείου Αγίας Παρασκευής παρακολούθησαν την ταινία κινουμένων σχεδίων «Flow: η γάτα που δεν φοβόταν πια το νερό» στον κινηματογράφο  «ΑΧΙΛΛΕΙΟΝ» στην Πτολεμαΐδα

Μια γάτα, ένας σκύλος και ένα καπιμπάρα (γιγάντιο τρωκτικό) ξεκινούν μια επική περιπέτεια. 

 Ο ήρωάς της ταινίας είναι μια θαρραλέα μαύρη γάτα με στρογγυλά, εκφραστικά μάτια, δε λέει ούτε μια λέξη, δεν ακούγεται η φωνή της, συμπεριφέρεται λίγο-πολύ σαν μια οικόσιτη γάτα του σπιτιού, «γουργουρίζει, γρατζουνίζει και σκαρφαλώνει στους τοίχους»   με ευγενικό και πράο  χαρακτήρα που δεν μπορεί παρά να αποτελέσει παράδειγμα μίμησης για τα παιδιά! Μαζί της οι μαθητές/τριες έζησαν στιγμές τόσο απόλαυσης όσο και κινδύνου, βιώνοντας  ισχυρά συναισθήματα και νοιώθοντας την ανάγκη να προστατεύσουν το περιβάλλον ώστε να μη βιώσουν τις επικείμενες καταστροφές από την κλιματική αλλαγή.

 

 

20250204 123345

20250204 105149 20250204 105207 20250204 105149 1

1000027815

download

Νατάσα Μάγκου

Ευγένιος Τριβιζάς: Παραγεμίζουμε τα παιδιά με γνώσεις και αφήνουμε τη φαντασία τους να λιμοκτονεί

Ευγένιος Τριβιζάς: Παραγεμίζουμε τα παιδιά με γνώσεις και αφήνουμε τη φαντασία τους να λιμοκτονεί

 H φράση αυτή του Ευγένιου Τριβιζά αντικατοπτρίζει τη φιλοσοφία του: ότι η καλλιέργεια της φαντασίας είναι τουλάχιστον εξίσου σημαντική με τη μετάδοση της γνώσης. Ο Τριβιζάς τονίζει πως οι ιστορίες, το παιχνίδι και η φαντασία είναι απαραίτητα για την ανάπτυξη των παιδιών, καθώς τα βοηθούν να εξερευνήσουν νέες προοπτικές και να αναπτύξουν ενσυναίσθηση.

QaFTxUdKtI7xw4g

       Ο Ευγένιος Τριβιζάς, γεννημένος στην Αθήνα στις 8 Σεπτεμβρίου 1946, είναι Έλληνας καθηγητής                                           εγκληματολογίας, συγγραφέας παιδικών βιβλίων και θεατρικός συγγραφέας

Θέλοντας να δώσει, όμως, ένα παράδειγμα για το πώς η ενηλικίωση καταστρέφει την φαντασία, έδειξε μια φωτογραφία από έναν συνδετήρα ύψους 7 μέτρων, στο Όσλο της Νορβηγίας και ανέφερε:

«Η φαντασία είναι η πρώτη που χαρτογραφεί, τα αχαρτογράφητα νερά. Στη φαντασία μας συντελούνται αρχικά τα πιο τολμηρά ταξίδια! Σε μία μελέτη με το όνομα «Break Point and Beyond», οι ερευνητές παρουσίασαν τα αποτελέσματα μιας έρευνας σχετικά με τη δημιουργική σκέψη και για τη μέτρησή της χρησιμοποιώντας τους συνδετήρες.

Το ερώτημα για τους συνδετήρες ήταν πολύ απλό: “Σε τι μπορεί να μας φανεί χρήσιμος ένας συνδετήρας”.

Οι περισσότεροι ενήλικες καταφέρνουν να σκεφτούν το πολύ 10-15 χρήσεις. Αν κάποιος απαριθμήσει πάνω από 145-200 χρήσεις του συνδετήρα θεωρείται ιδιοφυΐα. Η έρευνα ήταν διαχρονική. Αξιολογούσαν τα ίδια άτομα σε διάφορα στάδια της ζωής τους. Σε ηλικία πέντε ετών το ποσοστό των παιδιών που σκόραρε στο υψηλότερο επίπεδο για πάνω από 145 χρήσεις του συνδετήρα ήταν 98%. Σε ηλικία 8-10 ετών το ποσοστό μειώθηκε στο 50% και ούτω καθεξής, έως ότου ενηλικιωνόμαστε όπου η μόνη χρήση που μπορεί να σκεφτεί κάποιος για έναν συνδετήρα είναι να συνδέουμε χαρτιά μεταξύ τους».

Το εκπαιδευτικό του υπόβαθρο περιλαμβάνει σπουδές στη νομική και την οικονομική επιστήμη, ενώ σήμερα κατέχει θέση καθηγητή εγκληματολογίας στο Ηνωμένο Βασίλειο, με διδακτικό ρόλο στο Πανεπιστήμιο του Ρέντινγκ και τη διάκριση του ομότιμου καθηγητή σε άλλα ιδρύματα. Είναι ευρέως αναγνωρισμένος για τα δημιουργικά και ευφάνταστα βιβλία του που είναι προσαρμοσμένα για παιδιά ηλικίας τεσσάρων ετών και άνω. Ο Τριβιζάς μπορεί να υπερηφανεύεται για ένα εκτεταμένο λογοτεχνικό ρεπερτόριο, το οποίο περιλαμβάνει περίπου 200 έργα, όπως μυθιστορήματα, θεατρικά έργα, αλφαβητάρια, διηγήματα, κόμικς, εκπαιδευτικά βιβλία και συνεργασίες με παιδικά περιοδικά. Αξιοσημείωτες μεταξύ των δημιουργιών του είναι η “Φρουτοπία” και το “Νησί των πυροτεχνημάτων”.

13 υπέροχα πράγματα που έχει πει ο Ευγένιος Τριβιζάς για τα παιδιά

1. Δεν πρέπει να υποτιμάμε τα παιδιά, ούτε να τους φερόμαστε συγκαταβατικά. Καταλαβαίνουν πολύ περισσότερα απ’ όσα θέλουμε να πιστεύουμε.

2. Τα παιδιά πρέπει να μάθουν να ξεπερνάνε την πραγματικότητα, όχι μόνο να την υπηρετούν. Προσαρμόζοντας το παιδί στη δική μας πραγματικότητα, δολοφονούμε την ικανότητά του να ονειρεύεται.

3. Ήρωες δεν είναι τόσο οι εύποροι γονείς που πολλές φορές λόγω των υποχρεώσεων τους δεν έχουν καιρό να προσφέρουν ποιοτικό χρόνο στα παιδιά τους, όσο εκείνοι που παρά τις αντίξοες συνθήκες παλεύουν και πολλές φορές θυσιάζονται για να τους προσφέρουν ό,τι καλύτερο μπορούν.

4. Ένας δάσκαλος όταν βλέπει ορθογραφικά λάθη πρέπει να σκέφτεται ότι σοβαρότερα από τα ορθογραφικά, είναι τα λάθη της ζωής και από αυτά πρέπει να προφυλάξει κυρίως τους μαθητές του.

5. Το πιο πολύτιμο δώρο για τα παιδιά είναι ο χρόνος που τους αφιερώνουμε. Πιο πολλές ώρες τη μέρα αντικρίζουν τα παιδιά οθόνες τηλεόρασης και κομπιούτερ, παρά τους γονείς τους. Τίποτα όμως δε μπορεί να αντικαταστήσει την ζεστασιά και την αίσθηση της ασφάλειας που προσφέρει η προσωπική επαφή και επικοινωνία. Συνεπώς, στόχος μας πρέπει να είναι η μεγιστοποίηση του ποιοτικού χρόνου που τους αφιερώνουμε. Και μην ξεχνάμε ότι τα διάφορα υποκατάστατα της πραγματικής στοργής, μπορεί να έχουν από αρνητικά ως καταστροφικά αποτελέσματα.

6. Ποτέ δεν κατάλαβα γιατί τα παιδιά βλέπουν προγράμματα για μεγάλους, ενώ θα έπρεπε τα παιδικά προγράμματα να ήταν τόσο καλά που να τα έβλεπαν οι μεγάλοι.

7. Το πιο όμορφο σχόλιο που έχει πει παιδί για παραμύθι μου ήταν ότι είναι όμορφο σαν χαρτοπόλεμος.

8. Το πιο σημαντικό που με έχει μάθει η επαφή μου με τα παιδιά είναι να είμαι χαρούμενος χωρίς κανένα ιδιαίτερο λόγο.

9. Η ενθάρρυνση της δημιουργικότητας και η καλλιέργεια της φαντασίας είναι από τις πιο παραμελημένες πλευρές της ανατροφής των παιδιών μας. Τα παραγεμίζουμε σαν γαλοπούλες με γνώσεις και πληροφορίες, ενώ αφήνουμε τη φαντασία τους να λιμοκτονεί. Τα παιδιά εισέρχονται στο σχολείο προικισμένα με πλούσια φαντασία και αποφοιτούν με φαντασίες ατροφικές ή στραγγαλισμένες.

10. Μόνο αν μάθουμε σε ένα παιδί πιο πολύ από “γιατί;” να ρωτάει “γιατί όχι;” έχουμε ελπίδα να αποφύγουμε τη στασιμότητα, την αδράνεια και την κοινωνική αποτελμάτωση.

11. Αν οι γονείς διαβάζουν στο παιδί μια ιστορία που τους αφήνει αδιάφορους, το παιδί το διαισθάνεται. Αν αντιθέτως απολαμβάνουν οι ίδιοι την όλη διαδικασία, τότε είναι πολύ πιο πιθανόν να μεταδώσουν στο παιδί την αγάπη για το διάβασμα.

12. Η επικοινωνία με τα παιδιά, οι ερωτήσεις και οι παρατηρήσεις τους προσφέρουν μια ανεξάντλητη πηγή έμπνευσης. Τί να πρωτοθυμηθώ; Το αγόρι που όταν η μητέρα του είπε να μην τρέχει για να μην λαχανιάσει της απάντησε ότι «έχει τρέξει πολλές φορές αλλά δεν έχει μεταμορφωθεί ακόμα σε λάχανο» και μου έδωσε την ιδέα για το όνομα του «Αρχέλαου του λαχανιασμένου λάχανου», του δρομέα στα κόμικς της «Φρουτοπίας». Θα αναφέρω μια ακόμα περίπτωση. Είχα ρωτήσει τα παιδιά σε ένα σχολείο αν ξέρουν τι σημαίνει κλωνοποίηση: «Όταν οι άνθρωποι γίνονται κλόουν» απάντησε ένα παιδί. Έτσι γράφω μια ιστορία που διαδραματίζεται στην Χώρα των Σοβαρών Ανθρώπων όπου παρουσιάζονται ξαφνικά διάφορα ανεξήγητα συμπτώματα κλοουνοποίησης.

13. Θυμάμαι όταν διάβαζα την «Λωξάντρα» της Ιορδανίδου που της έδινε η γιαγιά της ένα σακούλι με κουμπιά και ήταν ευτυχισμένη. Έτσι είναι. Τα παιδιά με το τίποτα με ένα σπιρτόκουτο, μπορούν είναι χαρούμενα και αυτό είναι κάτι δημιουργικό, διότι για το παιδί μία κορδέλα μπορεί να είναι ένα ποτάμι, οι πορτοκαλόφλουδες καραβάκια και ένας χάρακας σπαθί. Συνήθως δεν τα αφήνουμε να καλλιεργήσουν τη φαντασία τους, απλά τους δίνουμε ένα καινούργιο παιχνίδι, το οποίο σε λίγο καιρό θα βαρεθούν και μετά του παίρνουμε και άλλο και άλλο…

Εκκλησιασμός  των μαθητών/τριών  του 1ου Δημοτικού Σχολείου Αγίας Παρασκευής για τον εορτασμό  των Τριών Ιεραρχών

Στην Πανηγυρική Θεία Λειτουργία της Σύναξης των Τριών Ιεραρχών, τη γιορτή της Παιδείας, συμμετείχαν οι μαθητές/τριες του 1ου Δημοτικού Σχολείου Αγίας Παρασκευής την Πέμπτη  30 Ιανουαρίου 2025. Στον Ιερό Ναό του Αγίου Νικολάου. Τη Θεία Λειτουργία τέλεσε ο Πατέρας Ελευθέριος. Οι μαθητές/τριες συμμετείχαν με κατάνυξη στην Πανηγυρική Θεία Λειτουργία και  προσήλθαν στο Ιερό Μυστήριο της Θείας Κοινωνίας με ευλάβεια και έψαλλαν όλοι μαζί το Απολυτίκιο των Τριών Ιεραρχών.

Εξαιρετικό ήταν το κήρυγμα του ιεροψάλτη εμπνευσμένο από τους θείους λόγους του Μεγάλου Βασιλείου και του Επισκόπου Αυγουστίνου Καντιώτη!

Ο σεβαστός Πατέρας Ελευθέριος  μετά το μοίρασμα του Αντίδωρου ευχαρίστησε τους μαθητές/τριες για την ευλάβεια  με την οποία συμμετείχαν στην ευχαριστιακή σύναξη προς τιμή των Τριών Ιεραρχών, ευλόγησε και μοίρασε σχολικά δώρα στους μαθητές και  εκπαιδευτικούς του 1ου Δημοτικού Σχολείου Αγίας Παρασκευής! Τις πρεσβείες του Μεγάλου Βασιλείου, του Αγίου Γρηγορίου του Θεολόγου και του Ιωάννου του Χρυσοστόμου να έχουμε, να αποτελούν παράδειγμα αρετής και γνώσης για όλους μας!

Στο σχολείο οι μαθητές/τριες  κατασκεύασαν μαζί με τις εκπαιδευτικούς: Παρθένα Κελενίδου, Γεωργία Βέικου, Κατερίνα Σπυρίδου Σολαχίδου, ένα ημερολόγιο τοίχου για το έτος 2025 κάνοντας κολλάζ εικόνες των τριών Μεγάλων Ιεραρχών με μοναδικό τρόπο!

20250130 09330420250130 091802 20250130 102849

20250129 12111520250130 10544720250130 110153 20250130 11013420250130 11164520250130 111723 20250130 111346 20250130 111329 20250130 111505 20250130 110645 20250130 112443

Νατάσα Μάγκου

Μήνυμα του Υπουργού Παιδείας Θρησκευμάτων και Αθλητισμού για την εορτή των Τριών Ιεραρχών

 



Λήψη αρχείου

Δράσεις προγραμματισμού WeDo® 2.0

Μαθήματα κωδικοποίησης πήραν οι μαθητές/τριες και ωφελούμενοι του Ειδικού Εργαστηρίου Πτολεμαΐδας μαζί με τους εκπαιδευτικούς τους από την Εκπαιδευτικό του μαθήματος της Πληροφορικής κα Αναστασία Χλωρίδου. Τα κουτιά WeDo® 2.0 έχουν σταλεί από το Υπουργείο Παιδείας για τους μαθητές του 1ου Δημοτικού Σχολείου Αγίας Παρασκευής Κοζάνης για την καλλιέργεια της κωδικοποίησης.

1000027302

1000027332

1000027294 1

10000273451

1000027303

Χρησιμοποιώντας τούβλα LEGO®, εύχρηστο λογισμικό και ελκυστικά έργα STEM, η κα Χλωρίδου  είχε όλα όσα χρειάζονται για να διδάξει στους μαθητές και τους ωφελούμενους απλές και σύνθετες δεξιότητες προγραμματισμού. Ευχαριστούμε θερμά την Εκπαιδευτικό του μαθήματος της Πληροφορικής κα Αναστασία Χλωρίδου για την εξαιρετική συνεργασία!

Νατάσα Μάγκου

Πιστοποίηση από το Πρόγραμμα Mission X 2025

Μία ακόμη  πιστοποίηση για τους μαθητές/τριες του σχολείου μας   από το Πρόγραμμα Mission X για την ομάδα APOLLON! του 1ου Δημοτικού Σχολείου Αγίας Παρασκευής το σχολικό έτος 2024-2025!
Το Mission X: train like astronaut είναι ένα δωρεάν εκπαιδευτικό έργο για νέους (έως 14 ετών) από τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Διαστήματος (ESA) και τον Οργανισμό Διαστήματος του Ηνωμένου Βασιλείου (UKSA), το οποίο διευκολύνεται σε εθνικό επίπεδο από τα European Space Education Resource Offices (ESEROs). ) και εθελοντές Εθνικοί Διοργανωτές. Από την έναρξή του το 2011 από τους αρχικούς προγραμματιστές του έργου, τη NASA, το Mission X έχει προσελκύσει πάνω από μισό εκατομμύριο μαθητές σε όλο τον κόσμο.
Αναπτύχθηκε από επιστήμονες του διαστήματος και επαγγελματίες φυσικής κατάστασης που εργάζονται με αστροναύτες και διαστημικές υπηρεσίες σε όλο τον κόσμο, το Mission X χρησιμοποιεί τον ενθουσιασμό της εξερεύνησης του διαστήματος για να εμπνεύσει τους μαθητές να μάθουν για την επιστήμη, τη διατροφή, την άσκηση και το διάστημα .
Κάθε χρόνο από τον Σεπτέμβριο έως τον Μάιο, ομάδες μαθητών μπορούν να συμμετέχουν στο Walk to the Moon Challenge . Κατά τη διάρκεια της πρόκλησης, οι ομάδες ολοκληρώνουν τις δραστηριότητες Mission X και τις υποβάλλουν για να κερδίσουν βήματα. Τα βήματα που κέρδισαν όλες οι συμμετέχουσες ομάδες βοηθούν τις μασκότ Mission X, Luna και Leo, να περπατήσουν 384 400 χιλιόμετρα – την απόσταση από τη Γη στη Σελήνη. Μάθετε περισσότερα για την πρόκληση https://trainlikeanastronaut.org/el/
ANASTASIA MAGKOY MissionX page 0001 APPOLON MissionX Team certificate 2024 20252 page 0001
Δραστηριότητες που υλοποιήθηκαν
Νατάσα Μάγκου

Κι ο χιονάνθρωπος άργησε μία βδομάδα …. να δημοσιευτεί!

Με την πρώτη ευκαιρία οι μαθητές/τριες της Ε΄-ΣΤ΄ τάξης του 1ου Δημοτικού Σχολείου Αγίας Παρασκευής Κοζάνης βγήκαν με το τέλος του μαθήματος της Γερμανικής Γλώσσας μαζί με την εκπαιδευτικό, κα Αικατερίνη Τριανταφύλλου, να κάνουν το χιονάνθρωπο του σχολείου!

20250120 084654

Νατάσα Μάγκου