Προβληματισμός και ανησυχία για “το παιχνίδι του καλαμαριού”

line

Squid Game: Η σειρά του Netflix που έχει προκαλέσει ανησυχία σε γονείς και εκπαιδευτικούς λόγω του βίαιου περιεχομένου και των περιστατικών μίμησης  των προκλήσεων που προβάλλονται από παιδιά .   

Πρόκειται για μια σειρά από 6 δοκιμασίες-παιχνίδια που καλούνται να παίξουν 456 συμμετέχοντες οι οποίοι βρίσκονται κλειδωμένοι σε μια μυστική τοποθεσία, για να κερδίσουν 45,6 δισεκατομμύρια γουόν. Όλοι τους είναι αντιμέτωποι με υπέρογκα χρέη και έχουν ριχτεί στη μάχη για την απόκτηση του χρηματικού επάθλου. Όποιος χάνει όχι απλά αποβάλλεται από το παιχνίδι αλλά εκτελείται εν ψυχρώ.

Το «Squid Game» έγινε επίσημα το πιο δημοφιλές σόου της πλατφόρμας, έχοντας συμπληρώσει 111 εκατομμύρια προβολές σε λιγότερο από έναν μήνα από την πρεμιέρα του.

Ο κυνισμός και η βία που χαρακτηρίζει τη σειρά είναι και ο κύριος λόγος που γονείς και εκπαιδευτικοί παγκοσμίως ανησυχούν καθώς η σειρά έχει κερδίσει και πολλούς μικρούς οπαδούς παρά το γεγονός ότι προτείνεται για 16 ετών και άνω.

Σύμφωνα μάλιστα με την Daily Mail πολλά παιδιά πηγαίνουν στο σχολείο και ζητούν από τους εκπαιδευτικούς να παίξουν κάποια από τα επικίνδυνα παιχνίδια που συμπεριλαμβάνονται στα επεισόδια της σειράς. Σύμφωνα με την εφημερίδα τέτοια περιστατικά έχουν ήδη αναφερθεί στη Βρετανία και το Βέλγιο ενώ έχει παρατηρηθεί και η αποστολή «επικίνδυνων» βίντεο από παιδιά σε μικρότερους συμμαθητές ως ένα είδος δοκιμής θάρρους. Στην Ελλάδα προς το παρόν δεν έχει υπάρξει κάποιο ανησυχητικό φαινόμενο αν και σε πολλά σχολεία το συγκεκριμένο σήριαλ συζητείται πολύ μεταξύ των μαθητών .

Πώς μπορώ να προστατέψω το παιδί μου

Συζητήστε μαζί του: Αν το παιδί σας γοητεύεται από το συγκεκριμένο περιεχόμενο μια απαγόρευση παρακολούθησης της συγκεκριμένης σειράς θα είναι αναποτελεσματική, ειδικά αν είναι το αγαπημένο θέμα συζήτησης μέσα στην τάξη. Μιλήστε στο παιδί σας, ζητήστε του να σας εξηγήσει την υπόθεση και μοιραστείτε μαζί του τις ανησυχίες σας.

Χρησιμοποιήστε τα εργαλεία γονικού ελέγχου που παρέχει το Netflix:  Για παράδειγμα, μπορείτε να δημιουργήσετε στο παιδί το δικό του λογαριασμό στο Netflix και να καθορίσετε σε ποιο περιεχόμενο μπορεί να έχει πρόσβαση. Μάθετε περισσότερα εδώ

Μιλήστε στο παιδί  για την πίεση των συνομηλίκων του και πως μπορεί να την αντιμετωπίσει:   Ένα από τα βασικά ζητήματα που τίθενται σε σχέση με τις online προκλήσεις είναι η πίεση των συνομήλικων (peer pressure). Πολλές φορές οι νέοι φοβούνται τη διαφορετικότητα και προχωρούν σε πράξεις κάτω από την πίεση της γνώμης των συμμαθητών τους. Θωρακίστε τα παιδιά έτσι ώστε να μπορούν να πουν «όχι» χωρίς να σκέφτονται πως αυτό θα σχολιαστεί από τους υπόλοιπους ή αν θα έχει επίπτωση στην κοινωνική τους ζωή.

Εάν το παιδί σας προσπαθεί να εκφράσει τις δικές του εμπειρίες βίας μέσω βάναυσων παιχνιδιών και σειρών, ή εάν βλέπει τη βία ως τον κατάλληλο τρόπο επίλυσης συγκρούσεων, θα πρέπει να αναζητήσετε επαγγελματική βοήθεια. Αυτό ισχύει και αν παρατηρήσετε αλλαγές στη συμπεριφορά (επιθετικότητα κ.λ.π.) του παιδιού.

Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να διαβάσετε τον οδηγό βέλτιστων πρακτικών για τις διαδικτυακές προκλήσεις που συνέταξε το 2019  ο ΙNSAFE (δίκτυο Kέντρων Aσφαλών Διαδικτύων της Ευρώπης)

(Πηγή: https://saferinternet4kids.gr/nea/squidgame/)

Χρήσιμος οδηγός για τη δήλωση self-test στην πλατφόρμα edupass.gov.gr

ΟΔΗΓΟΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΗΛΩΣΗ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ EDUPASS

(Πηγή: https://el-gr.facebook.com/ADimotikoIgoumenitsas)

 

Αγαπητοί γονείς,

παραθέτω το Δελτίο Τύπου του Υπουργείου Παιδείας προς ενημέρωσή σας:

“Από τη Δευτέρα 1 Νοεμβρίου 2021 τίθεται σε λειτουργία για τις δημόσιες σχολικές μονάδες η πλατφόρμα edupass.gov.gr, η οποία αποτελεί ένα επιπλέον εργαλείο για την υγειονομική θωράκιση της δια ζώσης λειτουργίας των δημόσιων εκπαιδευτικών δομών. Χάρη στο edupass.gov.gr o Διευθυντής της σχολικής μονάδας θα μπορεί ανά πάσα στιγμή να επιβεβαιώνει ότι εντός της σχολικής μονάδας βρίσκονται μόνο πρόσωπα (μαθητές/τριες, εκπαιδευτικοί/μέλη Ε.Ε.Π.-Ε.Β.Π., επισκέπτες), τα οποία πληρούν τις προϋποθέσεις φυσικής παρουσίας στη δια ζώσης εκπαιδευτική διαδικασία.

H πλατφόρμα αφορά επί του παρόντος μόνο τις σχολικές μονάδες της δημόσιας πρωτοβάθμιας, δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και ειδικής αγωγής. Στην πλατφόρμα ενσωματώνονται όλες οι λειτουργίες του self-testing.gov.gr και η διαδικασία έκδοσης της Σχολικής Κάρτας για COVID-19. Οι γονείς/κηδεμόνες των μαθητών/τριών που φοιτούν σε ιδιωτικές σχολικές μονάδες θα εξακολουθήσουν να δηλώνουν το αποτέλεσμα των self-test στην πλατφόρμα self-testing.gov.gr και να εκδίδουν την Σχολική Κάρτα για COVID-19, ακολουθώντας την ιδία ακριβώς διαδικασία που ακολουθούν μέχρι και σήμερα.

Υπόχρεοι υποβολής στην πλατφόρμα edupass.gov.gr δήλωσης συμμετοχής με φυσική παρουσία στη δια ζώσης εκπαιδευτική διαδικασία στις δημόσιες σχολικές μονάδες είναι: (α) οι μαθητές/τριες, (β) το εκπαιδευτικό προσωπικό και μέλη Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Ε.Ε.Π.) και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (Ε.Β.Π.), (γ) κάθε άλλο φυσικό πρόσωπο, που συμμετέχει με φυσική παρουσία σε κάθε είδους εκπαιδευτική διαδικασία που διενεργείται εντός των χώρων της δημόσιας εκπαιδευτικής δομής («επισκέπτες»), όπως για παράδειγμα φοιτητές/τριες που πραγματοποιούν πρακτική άσκηση στη σχολική μονάδα.

Οι υπόχρεοι ή οι γονείς/κηδεμόνες τους εισέρχονται στην πλατφόρμα και δηλώνουν την πρόθεση φυσικής παρουσίας τους στους χώρους της σχολικής μονάδας, ζητώντας να αποστέλλεται στη θυρίδα της σχολικής μονάδας τους η κατάστασή τους.

Α) Σε περίπτωση που έχουν εμβολιασθεί ή που έχουν νοσήσει εντός του τελευταίου εξαμήνου η δήλωση αυτή πρέπει να γίνει μία μόνο φορά και

Β) σε περίπτωση υποβολής σε διαγνωστικό (rapid/PCR) ή αυτοδιαγνωστικό έλεγχο (self test), όσες φορές απαιτείται από το εκάστοτε ισχύον πλαίσιο, π.χ. για τους μαθητές που δεν έχουν εμβολιασθεί/νοσήσει εντός του τελευταίου εξαμήνου η αντίστοιχη δήλωση στο edupass.gov.gr πρέπει να υποβάλλεται δύο φορές την εβδομάδα.

Υπενθυμίζεται ότι το edupass.gov.gr σε πρώτη φάση ενεργοποιήθηκε πριν από λίγες εβδομάδες για τα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (ΑΕΙ) και στόχος του είναι να συμβάλει στην προστασία της δημόσιας υγείας, αλλά και στην απλούστευση των διαδικασιών ελέγχου για την τήρηση των υγειονομικών πρωτοκόλλων.

Η νέα πλατφόρμα συνιστά αποτέλεσμα της συνεργασίας των Υπουργείων Παιδείας και Θρησκευμάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης και είναι προσβάσιμη από το gov.gr. Υλοποιήθηκε από το Εθνικό Δίκτυο Υποδομών Τεχνολογίας και Έρευνας (ΕΔΥΤΕ ΑΕ – GRNET), εποπτευόμενο φορέα του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, ενώ η άντληση των στοιχείων πραγματοποιείται από το Κέντρο Διαλειτουργικότητας της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης και την ΗΔΙΚΑ.”

 

Με εκτίμηση,

Γενική Γραμματεία Αθμιας, Βθμιας Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής

Ο σύνδεσμος είναι: https://edupass.gov.gr/

Η εγκύκλιος είναι: Egkyklios_SCH

 

 

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ

Σήμερα Δευτέρα 11/10/2021 λόγω απεργίας των εκπαιδευτικών

ΔΕΝ θα λειτουργήσουν τα τμήματα:

Α΄1, Α΄2, Β΄1, Β΄2, Γ΄1, Γ΄2, Δ΄1, Ε΄1 , Ε΄2, ΣΤ΄1, ΣΤ΄2, ΣΤ΄3

Θα λειτουργήσει το τμήμα:

Δ’ 2 έως τις 11.30π.μ.

Από τη Δ/νση

 

ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΠΑΤΑΚΗ

Το σχολείο μας έλαβε τιμητική διάκριση στον 13ο διαγωνισμό γραπτού λόγου της περιόδου 2020-2021με τα έργα των μαθητών που στείλαμε την προηγούμενη σχολική χρονιά.

Οι εκδόσεις Πατάκη μας επιβράβευσαν με τη δωρεά 15 λογοτεχνικών βιβλίων!

Συγχαρητήρια στα παιδιά που προσπάθησαν και έγραψαν τα κείμενά τους παρόλο που τα σχολεία εκείνο το διάστημα παρέμεναν κλειστά.

Τα αποτελέσματα μπορείτε να τα δείτε στον παρακάτω σύνδεσμο:

https://www.patakis.gr/ekdotikos-oikos/post/20467/APOTELESMATA-13ou-DIAG%CE%9FNISMOU-GRAPTOU-LOGOU-GIA-TO-SXOLIKO-ETOS-2020-2021/

Η Δ/ντρια

Γεωργία Πάνου

Αρχική σελίδα ΚΕΕΛΠΝΟ

Παραθέτουμε τις οδηγίες για την αντιμετώπιση της νόσου COVID-19 που αφορούν τις σχολικές μονάδες προς ενημέρωση.

Αναμένουμε τη συνεργασία σας!

ΟΔΗΓΙΕΣ ΕΟΔΥ ΓΙΑ ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΟ ΣΧΟΛΕΙΑ 10 ΣΕΠ 2021 ΕΟΔΥ (1)

ΦΕΚ 4187b_2021

 

 

Κοινή Υπουργική Απόφαση Αριθμ. 111525/ΓΔ4/2021

ΦΕΚ 4188/Β/10-9-2021

Παροχή σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης για το σχολικό έτος 2021-2022

Έχοντας υπόψη:

1.Τις διατάξεις:

α) Του άρθρου 63 του ν. 4686/2020 «Βελτίωση της μεταναστευτικής νομοθεσίας, τροποποίηση διατάξεων των ν. 4636/2019, 4375/2016, 4251/2014 και άλλες διατάξεις» (Α’ 96), όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο δέκατο έβδομο της από 10-08-2020 Π.Ν.Π. (Α’ 157), η οποία κυρώθηκε με το άρθρο 1 του ν. 4722/2020 (Α’ 177),

β) την από 1.5.2020 Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου «Περαιτέρω μέτρα για την αντιμετώπιση των συνεχιζόμενων συνεπειών της πανδημίας του κορωνοϊού COVID-19 και την επάνοδο στην κοινωνική και οικονομική κανονικότητα» (Α’ 90), η οποία κυρώθηκε με το άρθρο 2 του ν. 4690/2020 (Α’ 104) και παρατάθηκε διαδοχικά με το άρθρο 94 του ν. 4790/2021 (Α’ 48) και το άρθρο 226 του ν. 4823/2021 (Α’ 136),

γ) του άρθρου 16 του Συντάγματος για το δικαίωμα στην εκπαίδευση,

δ) της παρ. 3 του άρθρου 21 του Συντάγματος περί προστασίας της υγείας,

ε) του άρθρου 9Α του Συντάγματος περί προστασίας δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα.

2.Τον Κανονισμό (ΕΕ) 2016/679 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 27ης Απριλίου 2016 (Γενικός Κανονισμός για την Προστασία Δεδομένων, «Γ.Κ.Π.Δ.») και τον ν. 4624/2019 (Α’ 137).

3.Τα άρθρα 23 και 32 του ν. 3966/2011 «Θεσμικό πλαίσιο των Πρότυπων Πειραματικών Σχολείων, Ιδρυση Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, Οργάνωση του Ινστιτούτου Τεχνολογίας Υπολογιστών και Εκδόσεων «ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ» και λοιπές διατάξεις» (Α’ 118).

4.Το π.δ. 18/2018 «Οργανισμός Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων» (Α’ 31).

5.Τα άρθρα 3, 4, 5, 6, και 8 του ν. 1566/1985 «Δομή και λειτουργία της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις» (Α’ 167).

6.Το π.δ. 81/2019 «Σύσταση, συγχώνευση, μετονομασία και κατάργηση Υπουργείων και καθορισμός των αρμοδιοτήτων τους – Μεταφορά υπηρεσιών και αρμοδιοτήτων μεταξύ Υπουργείων» (Α’ 119).

7.Το π.δ. 84/2019 «Σύσταση και κατάργηση Γενικών Γραμματειών και Ειδικών Γραμματειών/Ενιαίων Διοικητικών Τομέων Υπουργείων» (Α’ 123).

8.Το π.δ. 2/2021 με θέμα «Διορισμός Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών» (Α’ 2).

9.Την υπό στοιχεία 168/Υ1/08-01-2021 απόφαση του Πρωθυπουργού και της Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων «Ανάθεση αρμοδιοτήτων στην Υφυπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, Ζωή Μακρή» (Β’ 33).

10.Το άρθρο 90 του Κώδικα νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα κυβερνητικά όργανα, που κυρώθηκε με το άρθρο πρώτο του π.δ. 63/2005 (Α’ 98), το οποίο δια-τηρήθηκε σε ισχύ με την παρ. 22 του άρθρου 119 του ν. 4622/2019 (Α’ 133).

11.Την υπό στοιχεία Δ1.α/ΓΠ.οικ.55254/09-09-2021 κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών, Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Παιδείας και Θρησκευμάτων, Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Υγείας, Εσωτερικών, Μετανάστευσης και Ασύλου, Υποδομών και Μεταφορών και Επικράτειας «Λειτουργία των εκπαιδευτικών μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, εργαστηριακών κέντρων και σχολικών εργαστηρίων, Σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας, Ινστιτούτων Επαγγελματικής Κατάρτισης, Μεταλυκειακού έτους τάξης Μαθητείας ΕΠΑΛ, Κολλεγίων, Κέντρα Διά Βίου Μάθησης, δομών Ε.Ε.Κ. και Δ.Β.Μ. της Σιβιτανιδείου Δημόσιας Σχολής Τεχνών και Επαγγελμάτων, φροντιστηρίων, κέντρων ξένων γλωσσών, φορέων παροχής εκπαίδευσης και πιστοποίησης δεξιοτήτων, ξενόγλωσσων ινστιτούτων εκπαίδευσης και πάσης φύσεως συναφών δομών, δημοσίων και ιδιωτικών, Δημοσίων Βιβλιοθηκών, της Εθνικής Βιβλιοθήκης της Ελλάδος και των Γενικών Αρχείων του Κράτους κατά την έναρξη του σχολικού έτους 2021 – 2022 και μέτρα για την αποφυγή διάδοσης του κορωνοϊού COVID-19 κατά τη λειτουργία τους» (Β’ 4187).

12.Την από 15.05.2020 εκτίμηση αντικτύπου σχετικά με την Προστασία Δεδομένων (Ε.Α.Π.Δ.) της παρ. 1 του άρθρου 35 του Γ.Κ.Π.Δ.

13.Την υπ’ αρ. 44/02-09-2021 πράξη του Δ.Σ. του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής.

14.Το γεγονός ότι από την παρούσα απόφαση δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού του Υ.ΠΑΙ.Θ. για τις δαπάνες που καλύπτονται από αυτόν, σύμφωνα με την υπό στοιχεία Φ.1/Γ/586/110459/ Β1/08-09-2021 εισήγηση του άρθρου 24 του ν. 4270/2014 (Α’ 143), όπως αντικαταστάθηκε με την παρ. 6 του άρθρου 10 του ν. 4337/2015 (Α’ 129) της Γενικής Διεύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, αποφασίζουμε:

 

Άρθρο 1

1.Όλως εξαιρετικά, μέχρι τη λήξη του διδακτικού έτους 2021-2022 και εφόσον παραμένει ο κίνδυνος δι- ασποράς του κορωνοϊού COVID-19, οι σχολικές μονάδες της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης υποχρεούνται να παρέχουν σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση σε μαθητές που δεν δύνανται να παρακολουθήσουν με φυσική παρουσία την εκπαιδευτική διαδικασία. Σύμφωνα με την από 44/02-09-2021 εισήγηση του ΙΕΠ, η διάρκεια του εξ αποστάσεως μαθήματος συνιστάται να είναι από 30 έως και 45 λεπτά, ενώ ο αριθμός μαθητών δεν θα πρέπει να υπερβαίνει τον μέγιστο αριθμό φυσικού τμήματος που προβλέπεται στις κείμενες διατάξεις.

Η σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση παρέχεται:

Α. Στους/στις μαθητές/τριες τμημάτων σχολικών μονάδων που τελούν σε καθεστώς προσωρινής αναστολής ή απαγόρευσης λειτουργίας, ως μέτρο για την αντιμετώπιση του κορωνοϊού COVID-19, και για όσο χρονικό διάστημα παραμένουν σε αυτό το καθεστώς, σύμφωνα με το πρόγραμμα που καθορίζεται από τον/τη Διευθυντή/ντρια ή τον Προϊστάμενο/η σε συνεργασία με τον Σύλλογο Διδασκόντων, με ανάλογη τήρηση των μέχρι σήμερα ισχυουσών οδηγιών του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων.

Β. Στους/στις μαθητές/τριες τμημάτων σχολικών μονάδων που λειτουργούν κανονικά, ήτοι δεν τελούν σε καθεστώς προσωρινής αναστολής ή απαγόρευσης λειτουργίας, οι οποίοι δεν δύνανται να παρακολουθήσουν με φυσική παρουσία την εκπαιδευτική διαδικασία, και συγκεκριμένα:

i)Σε μαθητές/τριες ηλικίας κάτω των δώδεκα (12) ετών που πάσχουν από τα κάτωθι σοβαρά υποκείμενα νοσήματα και ειδικότερα:

1.Μαθητές/τριες με αιμοδυναμικά σημαντική συγγενή καρδιοπάθεια ή γνωστή μυοκαρδιοπάθεια,

2.μαθητές/τριες με χρόνια, σοβαρή πνευμονοπάθεια, όπως κυστική ίνωση με αναπνευστική ανεπάρκεια ή μαθητές/τριες με σοβαρό και μη ελεγχόμενο άσθμα, σύμφωνα με τη γνωμάτευση εξειδικευμένου κέντρου,

3.μαθητές/τριες με σύνθετα μεταβολικά νοσήματα,

4.μαθητές/τριες με βαριές νευρολογικές/νευρομυικές παθήσεις (πχ. νωτιαία μυϊκή ατροφία κ.λπ.),

5.μαθητές/τριες με σοβαρή χρόνια νεφρική νόσο ή νεφρική ανεπάρκεια,

6.μαθητές/τριες που παρουσιάζουν σοβαρή ανοσοκαταστολή (συγγενή ή επίκτητη), HIV λοίμωξη και CD4<500,

7.μαθητές/τριες υπό χρόνια κορτιζονοθεραπεία (prednisolone>20mg/μέρα),

8.μαθητές/τριες που λαμβάνουν χημειοθεραπεία για κακοήθεια ή μετά από ομόλογη μεταμόσχευση αιμοποι- ητικών κυττάρων εάν έχουν παρέλθει λιγότερο από έξι (6) μήνες από την ολοκλήρωσή της,

9.μαθητές/τριες μετά από αλλογενή μεταμόσχευση αιμοποιητικών κυττάρων εάν έχουν παρέλθει λιγότεροι από δώδεκα (12) μήνες,

10.μαθητές/τριες μετά από μεταμόσχευση συμπαγούς οργάνου εάν έχουν παρέλθει λιγότεροι από είκοσι τέσσερις (24) μήνες,

11.μαθητές/τριες με δρεπανοκυτταρική αναιμία και ιστορικό εμφάνισης επιπλοκών καθώς και πολυμεταγγιζόμενα μαθητές/τριες που έχουν συννοσηρότητες υπό την προϋπόθεση ότι προσκομίζονται στην σχολική μονάδα τα απαραίτητα ιατρικά δικαιολογητικά, τα οποία έχουν εκδοθεί από δημόσια δομή υγείας.

ii)Σε μαθητές/τριες άνω των δώδεκα (12) ετών, οι οποί- οι/ες ανήκουν στις παραπάνω κατηγορίες υποκείμενων νοσημάτων, κατόπιν σχετικού αιτήματος για ένταξη στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση, ύστερα από σχετική γνωμάτευση του θεράποντος ιατρού. Τα παραπάνω αιτήματα εξετάζονται από αρμόδια Επιτροπή της παρ. 3 του άρθρου 9 της υπό στοιχεία Δ1α/ΠΓ.οικ. 55254/09-09-2021 κοινής υπουργικής απόφασης (Β’ 4187),

iii)Σε μαθητές/τριες που συνοικούν με άτομο/άτομα που πάσχει/πάσχουν από υποκείμενο νόσημα που οδηγεί σε σοβαρή ανοσοκαταστολή, και ιδίως:

1.άτομα με μεταμόσχευση συμπαγούς οργάνου που λαμβάνει δύο ή περισσότερα ανοσοκατασταλτικά φάρμακα,

2.άτομα με μεταμόσχευση μυελού των οστών το τελευταίο έτος ή που λαμβάνει δύο ή περισσότερα ανο- σοκατασταλτικά φάρμακα,

3.άτομα με διάγνωση νεοπλασίας ή αιματολογικής κακοήθειας που βρίσκεται υπό χημειοθεραπεία ή ακτινοθεραπεία ή ανοσοθεραπεία,

4.άτομα με σοβαρή νεφρική ανεπάρκεια (υποβολή σε αιμοκάθαρση ή περιτοναϊκή κάθαρση, χρόνια νεφρική νόσος σταδίου),

5.άτομα με ανοσοκαταστολή λόγω βαριάς συνδυασμένης ανοσοανεπάρκειας, HIV λοίμωξης με CD4<200 κύτταρα ή που λαμβάνουν υψηλές δόσεις κορτικοειδών ή δύο ή περισσότερα ανοσοκατασταλτικά φάρμακα λόγω φλεγμονωδών νοσημάτων.

Τα παραπάνω αιτήματα εξετάζονται από αρμόδια Επιτροπή της παρ. 3 του άρθρου 9 της υπό στοιχεία Δ1α/ ΠΓ.οικ. 55254/09-09-2021 κοινής υπουργικής απόφασης (Β’ 4187).

2.Στην περίπτωση 1.Α. παρέχεται σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση, όπου τόσο οι εκπαιδευτικοί όσο και οι μαθητές συμμετέχουν αποκλειστικά εξ αποστάσεως στην εκπαιδευτική διαδικασία.

Στην περίπτωση 1.Β. (υποπερ. i,ii και iii) παρέχεται ταυτόχρονη σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση, υπό τη μορφή ταυτόχρονης διδασκαλίας σε μαθητές, οι οποίοι συμμετέχουν στο μάθημα με φυσική παρουσία και σε μαθητές/τριες οι οποίοι δεν δύνανται να παρακολουθήσουν με φυσική παρουσία την εκπαιδευτική διαδικασία. Σε περιπτώσεις όπου καθίσταται δυσχερής η εφαρμογή της ταυτόχρονης σύγχρονης εξ αποστάσεως διδασκαλίας, κατόπιν αιτιολογημένης αποφάσεως του/της Δι- ευθυντή/ντριας της σχολικής μονάδας, παρέχεται υπό προϋποθέσεις η εναλλακτική δυνατότητα σχηματισμού τμημάτων, στα οποία τόσο ο/η εκπαιδευτικός όσο και οι μαθητές/τριες συμμετέχουν αποκλειστικά εξ αποστάσεως στην εκπαιδευτική διαδικασία («διαδικτυακά τμήματα»). Ο/Η Διευθυντής/ντρια της σχολικής μονάδας επικοινωνεί με τον οικείο Διευθυντή Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, ώστε να διερευνηθεί η δυνατότητα σχηματισμού διαδικτυακού τμήματος που θα απαρτίζεται είτε από μαθητές/τριες μόνο της συγκεκριμένης σχολικής μονάδας είτε διαφορετικών σχολικών μονάδων, ανά τάξη και ανά μάθημα. Τα διαδικτυακά τμήματα συγκροτούνται με απόφαση του οικείου Διευθυντή Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, εφόσον αφορούν μόνο σε μαθητές/τριες της οικείας Διεύθυνσης, από τον Περιφερειακό Διευθυντή, εφόσον αφορούν σε μαθητές/τριες από πάνω από μία Διεύθυνση Εκπαίδευσης, και από τον Γενικό Γραμματέα Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής, εφόσον αφορούν σε μαθητές/τριες από πάνω από μία Περιφερειακή Διεύθυνση της Επικράτειας. Στις σχολικές μονάδες ιδιωτικής εκπαίδευσης, τα διαδικτυακά τμήματα συγκροτούνται με απόφαση του/της Διευθυντή/ντριας της σχολικής μονάδας, η οποία κοινοποιείται στον οικείο Διευθυντή εκπαίδευσης. Σε περίπτωση που για οποιονδήποτε λόγο δεν είναι εφικτή η δημιουργία διαδικτυακού τμήματος σε οποιοδήποτε επίπεδο, ο Διευθυντής της σχολικής μονάδας, σε συνεργασία με τον Σύλλογο Διδασκόντων, οφείλει να διασφαλίσει ότι θα παρέχεται ταυτόχρονη σύγχρονη εξ αποστάσεως διδασκαλία στους μαθητές/τριες οι οποίοι δεν δύνανται να παρακολουθήσουν με φυσική παρουσία την εκπαιδευτική διαδικασία. Η σύγχρονη εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση στους μαθητές/τριες των διαδικτυακών τμημάτων παρέχεται από εκπαιδευτικούς για τη συμπλήρωση του ωραρίου τους ή από άλλους εκπαιδευτικούς που θα προσληφθούν για τον σκοπό αυτό.

3.Η εξ αποστάσεως παρακολούθηση των μαθημάτων είναι υποχρεωτική για τους μαθητές/τριες.

4.Η υλοποίηση της κατά τα ανωτέρω σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης πραγματοποιείται μέσω κατάλληλης ψηφιακής πλατφόρμας, η οποία καθιστά δυνατή την απευθείας μετάδοση (ήχου ή/και εικόνας) του μαθήματος προς τους/τις μαθητές/τριες. Προς το σκοπό αυτό, το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων θέτει στη διάθεση των διδασκόντων και των μαθητών/ τριών όλων των σχολείων της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης της χώρας την υπηρεσία σύγχρονης τηλεκπαίδευσης με τη χρήση του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου (ΠΣΔ) και της ψηφιακής πλατφόρμας Webex Meetings, η οποία έχει διαμορφωθεί ειδικά για το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων για τις ανάγκες παροχής της σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης και έχει ενταχθεί στις διαπιστευμένες εφαρμογές του ΠΣΔ. Για την πρόσβαση στην πλατφόρμα οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές/τριες δύνανται να χρησιμοποιούν εξοπλισμό (ηλεκτρονικό υπολογιστή, ταμπλέτα, κινητό, και στην περίπτωση των μαθητών/ τριών και σταθερό τηλέφωνο) που ανήκει στη σχολική μονάδα ή στους ίδιους. Επιτρέπεται στις σχολικές μονάδες ιδιωτικής εκπαίδευσης να επιλέξουν για την υλοποίηση της σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, τη χρήση άλλης αντίστοιχης ψηφιακής πλατφόρμας ανάλογα με τις ανάγκες τους και την υλικοτεχνική τους υποδομή. Στην περίπτωση που ιδιωτική σχολική μονάδα επιλέξει άλλη ψηφιακή πλατφόρμα από αυτήν που παρέχεται από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, επιβαρύνεται η ίδια με τα τυχόν σχετικά έξοδα/ κόστη και με την υποχρέωση τυχόν παραμετροποίησης της συγκεκριμένης πλατφόρμας προς συμμόρφωση με τις κείμενες διατάξεις και ιδίως τις διατάξεις προστασίας προσωπικών δεδομένων του Γενικού Κανονισμού για την Προστασία Δεδομένων (ΕΕ) 2016/679 και του ν. 4624/2019 (Α’ 137). Βασικά χαρακτηριστικά της ειδικά παραμετροποιημένης πλατφόρμας του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων είναι ότι:

I.Για την αυθεντικοποίηση και σύνδεση των εκπαιδευτικών στην πλατφόρμα τηλεδιασκέψεων Webex θα χρησιμοποιηθεί η υπηρεσία Κεντρικής Πιστοποίησης Χρηστών (Υπηρεσία «Single Sign On» – SSO) του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου (ΠΣΔ).

II.Έχει απενεργοποιηθεί η δυνατότητα καταγραφής/ αποθήκευσης του μεταδιδόμενου μαθήματος.

III.Έχουν δημιουργηθεί «κλειδωμένες» ψηφιακές αίθουσες, στις οποίες ο εκπαιδευτικός έχει τον αποκλειστικό έλεγχο εισόδου.

Ο τρόπος λειτουργίας της πλατφόρμας είναι ο ακόλουθος:

1)Ο/Η εκπαιδευτικός ακολουθεί τον σύνδεσμο της διαπιστευμένης εφαρμογής που θα αποσταλεί με εγκύκλιο του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων. Αρχικά, πραγματοποιείται η αυθεντικοποίησή του/της εκπαιδευτικού μέσω της υπηρεσίας κεντρικής πιστοποίησης χρηστών (SSO) του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου με τη συμπλήρωση του ονόματος χρήστη (username) και του κωδικού πρόσβασης (password) σε αυτόν.

2)Εν συνεχεία, ο/η εκπαιδευτικός ανακατευθύνεται στην πλατφόρμα εισάγοντας τη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου του που είναι καταχωρισμένη στο ΠΣΔ. Με τον τρόπο αυτό δημιουργείται η ηλεκτρονική αίθουσα διδασκαλίας του συγκεκριμένου εκπαιδευτικού.

3)Ακολούθως, ο/η Διευθυντής/ντρια, Προϊστάμενος/η της κάθε σχολικής μονάδας αναλαμβάνει να συντονίσει την επικοινωνία των εκπαιδευτικών με τους/τις μαθητές/τριες τους, μετά από ενημέρωση των γονέων/κηδεμόνων.

4)Ο/Η εκπαιδευτικός, με τη σειρά του, αποστέλλει τον σύνδεσμο της προσωπικής του ηλεκτρονικής τάξης στους/στις μαθητές/τριες ή στους γονείς/κηδεμόνες αυτών με όποιον τρόπο κρίνει πρόσφορο, επί παραδείγματι με e-mail ή με ανάρτηση στην Ηλεκτρονική Σχολική Τάξη (η-τάξη) https://e-class.sch.gr ή στην ψηφιακή εκπαιδευτική πλατφόρμα https://e-me.edu.gr, προκειμένου να εισέλθουν στην ηλεκτρονική αίθουσα διδασκαλίας.

5)Οι μαθητές/τριες ακολουθούν τον σύνδεσμο της διαπιστευμένης εφαρμογής τηλεκπαίδευσης και ανακατευθύνονται στην πλατφόρμα τηλεδιασκέψεων και στη συγκεκριμένη ηλεκτρονική αίθουσα διδασκαλίας, ο σύνδεσμος της οποίας τους έχει κοινοποιηθεί κατά τα ανωτέρω από τον/την εκπαιδευτικό. Ο/Η μαθητής/τρια μπορεί να συνδεθεί στην ψηφιακή τάξη μέσω υπολογιστή, ταμπλέτας, κινητού ή και σταθερού τηλεφώνου.

Θα παρασχεθούν εγγράφως οδηγίες σε εκπαιδευτικούς και μαθητές/τριες για την πρόσβασή τους στην ειδικά παραμετροποιημένη πλατφόρμα τηλεδιασκέψεων και τη χρήση αυτής.

Πριν την εκκίνηση της προγραμματισμένης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, πραγματοποιείται προεπισκόπηση του ήχου ή/και της εικόνας, ώστε να επιβεβαιώσει ο/η εκπαιδευτικός ότι ο ήχος ή/και η εικόνα λειτουργούν σωστά. Στο σημείο αυτό, ο/η εκπαιδευτικός, όπως και ο κάθε μαθητής/τρια, έχει την επιλογή να απενεργοποιήσει τον ήχο ή/και την εικόνα του. Γ ια τον έλεγχο πρόσβασης, οι τάξεις είναι κλειδωμένες και οι μαθητές/τριες περιμένουν στην αίθουσα αναμονής ώσπου να τους επιτραπεί η συμμετοχή. Ο/Η εκπαιδευτικός καλείται να εγκρίνει την είσοδο κάθε συμμετέχοντα ξεχωριστά. Καθ’ όλη τη διάρκεια του μαθήματος, εκπαιδευτικός και μαθητής/ τρια έχουν τη δυνατότητα να απενεργοποιούν και να επανενεργοποιούν την μετάδοση του ήχου ή/και της εικόνας τους. Ο/Η εκπαιδευτικός έχει, κατά την κρίση του, τη δυνατότητα διακοπής μετάδοσης ήχου (σίγαση) από μαθητή/τρια, ή/και αποβολής του από την ψηφιακή τάξη. Στην τελευταία περίπτωση, είναι δυνατή η εκ νέου συμμετοχή του μαθητή/τρια στην ψηφιακή τάξη, κατά την κρίση του/της εκπαιδευτικού. Για τον σκοπό αυτό, απαιτείται ο/η εκπαιδευτικός να εγκρίνει σχετικό αίτημα του/της μαθητή/τριας εκ νέου.

6)Κατά τη διάρκεια του διαδικτυακού μαθήματος συλλέγονται μεταδεδομένα, τα οποία παράγονται κατά τη χρήση της πλατφόρμας τηλεκπαίδευσης και είναι απαραίτητα για τη διάγνωση των ανακυπτόντων τεχνικών ζητημάτων και συνακόλουθα την τεχνική υποστήριξη της πλατφόρμας τηλεκπαίδευσης. Τα μεταδεδομένα αυτά περιλαμβάνουν α) τη διεύθυνση IP, β) το αναγνωριστικό «User Agent», γ) τον τύπο υλικού, δ) τον τύπο και την έκδοση λειτουργικού συστήματος, ε) την έκδοση διακομιστή-πελάτη, στ) τη διεύθυνση Mac (κατά περίπτωση), ζ) την έκδοση εφαρμογής, η) τις υλοποιηθεί- σες ενέργειες (είσοδος, έξοδος, κοκ), θ) τις πληροφορίες σύσκεψης: i) τίτλος, ii) ημερομηνία και ώρα, iii) συχνότητα, iv) μέση και πραγματική συχνότητα, v) ποιότητα, vi) ποσότητα, vii) δραστηριότητα δικτύου και viii) συνδεσιμότητα. Χρησιμοποιούνται αποκλειστικά για σκοπούς ερευνητικούς ή/και στατιστικούς, αφού προηγουμένως ανωνυμοποιηθούν.

7)Απαγορεύεται η καταγραφή και αποθήκευση ήχου ή/και εικόνας του ηλεκτρονικώς μεταδιδόμενου μαθήματος καθώς και οποιαδήποτε άλλη χρήση του περιεχομένου που μεταδίδεται ηλεκτρονικώς, πέραν της ζωντανής μετάδοσης ήχου ή/και εικόνας σε πραγματικό χρόνο με αποκλειστικούς αποδέκτες τους/τις μαθητές/ τριες. Η πλατφόρμα από το σχεδιασμό της και την παραμετροποίηση που πραγματοποιήθηκε για το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων αποκλείει τέτοιου είδους καταγραφή. Στην περίπτωση παράνομης καταγραφής επιβάλλονται οι κυρώσεις του άρθρ. 38 του ν. 4624/2019. Οι μαθητές/τριες ενημερώνονται από τον/την εκπαιδευτικό, για τους κανόνες και όρους ορθής συμπεριφοράς που οφείλει να τηρεί ο/η μαθητής/τρια στην ψηφιακή τάξη, σύμφωνα και με τις σχετικές οδηγίες του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων.

Ειδικά για την περίπτωση της ταυτόχρονης σύγχρονης εξ αποστάσεως διδασκαλίας, ως αυτή ορίζεται στην παράγραφο 2, η ζωντανή μετάδοση αφορά μόνο το μέρος της διδακτικής ώρας που αφιερώνεται στην παράδοση μαθήματος. Η ζωντανή μετάδοση δεν αφορά μέρος της διδακτικής ώρας που σχετίζεται με τυχόν εξέταση μα- θητών/τριών.

Ο/Η εκπαιδευτικός λαμβάνει τα παρακάτω μέτρα: α) Για τη μετάδοση του ήχου, η συσκευή θα πρέπει να είναι σταθερά τοποθετημένη κοντά στον/στην εκπαιδευτικό. Ο/Η εκπαιδευτικός διατηρεί το δικαίωμα σίγασης της φωνής μαθητή/τριας ή ακόμα και διακοπής της μετάδοσης, εάν το κρίνει απαραίτητο.

β) Στην περίπτωση που πραγματοποιείται μετάδοση εικόνας, η κάμερα θα πρέπει να εστιάζει αποκλειστικά και μόνο στον/στην εκπαιδευτικό ή/και στον πίνακα της αίθουσας διδασκαλίας. Δεν επιτρέπεται να εστιάζει σε μαθητές/τριες που βρίσκονται στην αίθουσα διδασκαλίας.

8)Υπεύθυνος Επεξεργασίας δεδομένων κατά την έννοια του άρθρου 4 του Κανονισμού (ΕΕ) 2016/679 (Γενικός Κανονισμός για την Προστασία Δεδομένων, «Γ.Κ.Π.Δ.») είναι:

α) για όλες τις εκπαιδευτικές δομές της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας δημόσιας εκπαίδευσης το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων και β) για όλες τις εκπαιδευτικές δομές της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας ιδιωτικής εκπαίδευσης το πρόσωπο, φυσικό ή νομικό, ή άλλου είδους νομική οντότητα ανεξαρτήτως νομικής προσωπικότητας στα οποία έχει χορηγηθεί η άδεια λειτουργίας της αντίστοιχης ιδιωτικής εκπαιδευτικής δομής. Κάθε Υπεύθυνος Επεξεργασίας δε-δομένων υποχρεούται να ορίσει έναν Υπεύθυνο Προστασίας Δεδομένων, σύμφωνα με τις διατάξεις του Γ.Κ.Π.Δ.

9)Στο πλαίσιο λειτουργίας της ως άνω πλατφόρμας που διατίθεται προς χρήση από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων ισχύουν τα κάτωθι:

α) Τα προσωπικά δεδομένα των εκπαιδευτικών, συγκεκριμένα το ονοματεπώνυμο και η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου αυτών, δύνανται να κοινοποιούνται στο συνεργαζόμενο με το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων πάροχο υπηρεσιών πληροφορικής και δια-δικτυακού χώρου, αποκλειστικά και μόνο προκειμένου να καταστεί τεχνικά δυνατή η σύγχρονη εξ αποστάσεως διδασκαλία, μέσω της σχετικής πλατφόρμας, και αποκλειστικά για όσο χρονικό διάστημα ισχύουν τα έκτακτα μέτρα για την αντιμετώπιση του κορωνοϊού COVID- 19 κατά τη διάρκεια του διδακτικού έτους 2021-2022. Εν συνεχεία, διαγράφονται από τους εν λόγω παρόχους.

β) Τα προσωπικά δεδομένα των μαθητών/τριών, γονέων/κηδεμόνων, συγκεκριμένα τα στοιχεία επικοινωνίας (διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, αριθμός τηλεφώνου) αποτελούν αντικείμενο επεξεργασίας από τη σχολική μονάδα λόγω της ιδιότητάς τους ως μαθητών/ τριών ή/και γονέων/κηδεμόνων και της σχέσης τους, αντίστοιχα, με το ελληνικό δημόσιο ή με τον ιδιωτικό φορέα στον οποίο έχει χορηγηθεί η άδεια λειτουργίας της ιδιωτικής σχολικής μονάδας, είναι δε αναγκαία για την επικοινωνία των εκπαιδευτικών με τους/τις μαθητές/ τριές τους και την εκπλήρωση των σκοπών και υποχρεώσεων του ελληνικού δημοσίου ή του προαναφερθέντος ιδιωτικού φορέα, κατά τις κείμενες διατάξεις, για τη διασφάλιση της απρόσκοπτης λειτουργίας της εκ-παιδευτικής δραστηριότητας κατά την περίοδο εφαρμογής των έκτακτων μέτρων για την αντιμετώπιση του κορωνοϊού COVID-19. Τα ονόματα ή ονόματα χρηστών ή άλλα στοιχεία ταυτοποίησης, εξαιρουμένων των μεταδεδομένων των μαθητών/τριών κατά τη συμμετοχή τους στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση, δεν αποθηκεύονται από συνεργαζόμενο με το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων ή με τον προαναφερθέντα ιδιωτικό φορέα ιδιωτικής εκπαίδευσης πάροχο υπηρεσιών πληροφορικής και διαδικτυακού χώρου. Τα μεταδεδομένα διαγράφονται είκοσι μία (21) ημέρες μετά την ημερομηνία δημιουργίας τους.

10)Σε περίπτωση που σχολική μονάδα ιδιωτικής εκ-παίδευσης επιλέξει άλλη ψηφιακή πλατφόρμα από αυτήν που παρέχεται από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευ-μάτων, οφείλει να λαμβάνει κάθε απαραίτητο μέτρο και να προβαίνει σε κάθε απαραίτητη ενέργεια προκειμέ- νου να συμμορφώνεται με τις κείμενες διατάξεις περί προστασίας προσωπικών δεδομένων των μελών της εκπαιδευτικής κοινότητας και ιδίως ο σχεδιασμός της πλατφόρμας να ανταποκρίνεται από τον σχεδιασμό και εξ ορισμού στις βασικές αρχές επεξεργασίας προσωπικών δεδομένων.

11)Σκοπός επεξεργασίας των ανωτέρω δεδομένων είναι το δημόσιο αγαθό της παροχής εκπαίδευσης υπό καταστάσεις εκτάκτου ανάγκης, όπως είναι η πανδημία του COVID-19. Η νόμιμη βάση επεξεργασίας των εν λόγω δεδομένων είναι το στοιχ. ε της παρ. 1 του άρθρου 6 του Γ.Κ.Π.Δ. συνδυαστικά με το στοιχ. γ της παρ. 1 του άρθρου 6 του Γ.Κ.Π.Δ.

12)Τα Υποκείμενα των Δεδομένων έχουν δικαίωμα να λάβουν επιβεβαίωση από τον Υπεύθυνο Επεξεργασίας για το αν και κατά πόσον προσωπικά δεδομένα που τους αφορούν υφίστανται επεξεργασία. Τα Υποκείμενα των Δεδομένων έχουν δικαίωμα πρόσβασης στα μεταδεδομένα που δημιουργούν, εφόσον έχουν χρησιμοποιήσει τα πραγματικά τους στοιχεία (email και ονοματεπώνυμο για τους εκπαιδευτικούς, ονοματεπώνυμο για τους μα- θητές/τριες), έτσι ώστε να μπορούν να ταυτοποιηθούν. Επιπλέον, μπορούν να ικανοποιούν το δικαίωμα διόρθωσης ανακριβειών στα δεδομένα πρόσβασης και υπό προϋποθέσεις το δικαίωμα εναντίωσης στην επεξεργασία από το ελληνικό δημόσιο/τον ιδιωτικό φορέα στον οποίο έχει χορηγηθεί η άδεια λειτουργίας της ιδιωτικής εκπαιδευτικής δομής σε άλλον υπεύθυνο επεξεργασίας, εφόσον αυτό είναι τεχνικά εφικτό. Προβλέπεται δικαίωμα υποβολής καταγγελίας στην Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα.

13)Ο/Η Διευθυντής/ντρια της κάθε σχολικής μονάδας υποχρεούται να ενημερώσει εγγράφως όλους τους εκπαιδευτικούς, τους/τις μαθητές/τριες και γονείς/κηδεμόνες των μαθητών/τριών σχετικά με την επεξεργασία των προσωπικών τους δεδομένων αποκλειστικά για τον σκοπό της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, αποστέλλοντάς τους το ενημερωτικό έγγραφο του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων σε φυσική ή ηλεκτρονική μορφή.

14)Το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, ως Υπεύθυνος Επεξεργασίας των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα των μαθητών/τριών, των γονέων/κηδεμόνων τους και του εκπαιδευτικού προσωπικού για τις εκπαιδευτικές δομές της δημόσιας πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, οφείλει να τηρεί όλες τις υποχρεώσεις που απορρέουν από τον Γενικό Κανονισμό για την Προστασία Δεδομένων (ΕΕ) 2016/679 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 27 ης Απριλίου 2016, καθώς και τις διατάξεις του ν. 4624/2019 (Α’ 137). Τις αυτές υποχρεώσεις οφείλει να τηρεί ως Υπεύθυνος Επεξεργασίας δεδομένων κάθε πρόσωπο, φυσικό ή νομικό, στο οποίο έχει χορηγηθεί άδεια για τη λειτουργία ιδιωτικής εκπαιδευτικής δομής πρωτοβάθμιας ή δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης αναφορικά με τα προσωπικά δεδομένα των μαθητών/τριών της σχετικής εκπαιδευτικής δομής, τους γονείς/κηδεμόνες των μαθητών/τριών και τους εκπαιδευτικούς που εργάζονται σε αυτήν.

 

Άρθρο 2

1.Σε περίπτωση έκτακτου ή απρόβλεπτου γεγονότος, το οποίο καθιστά αδύνατη ή ιδιαιτέρως δυσχερή τη διεξαγωγή της εκπαιδευτικής διαδικασίας σε τμήμα/τμήματα σχολικής μονάδας ή σε ολόκληρη σχολική μονάδα, όπως, ενδεικτικά, η παρεμπόδιση από οποιοδήποτε φυσικό πρόσωπο της πρόσβασης των μαθητών/τριών και/ή εκπαιδευτικών στους χώρους της σχολικής μονάδας, οι σχολικές μονάδες πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης υποχρεούνται να παρέχουν σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση, όπου τόσο οι μαθητές/τριες όσο και οι εκπαιδευτικοί συμμετέχουν αποκλειστικά εξ αποστάσεως στην εκπαιδευτική διαδικασία. Η εξ αποστάσεως εκπαίδευση είναι υποχρεωτική τόσο για τους εκπαιδευτικούς όσο και για τους/τις μαθητές/τριες. Το πρόγραμμα της σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης καθορίζεται από τον/τη Διευθυντή/ντρια της σχολικής μονάδας σε συνεργασία με τον οικείο Σύλλογο Διδασκόντων, με ανάλογη τήρηση των εκάστοτε ισχυουσών οδηγιών του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων και κοινοποιείται στον/την οικείο/α Διευθυντή/ντρια Εκπαίδευσης. Ο/Η Διευθυντής/ντρια της σχολικής μονάδας, σε συνεργασία με τον Σύλλογο Διδασκόντων/ ουσών, οφείλει να διασφαλίσει ότι θα παρέχεται σύγχρονη εξ αποστάσεως διδασκαλία στους/στις μαθητές/ τριες. Η συνεδρίαση του Συλλόγου Διδασκόντων/ου- σών πραγματοποιείται με ευθύνη του/της Διευθυντή/ ντριας σχολικής μονάδας, με τηλεδιάσκεψη ή με κάθε άλλο πρόσφορο μέσο. Κατά τα λοιπά, ισχύουν αναλόγως οι διατάξεις του άρθρου 1 της παρούσας, καθώς και οι οδηγίες του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση, οι οποίες έχουν σταλεί στις σχολικές μονάδες.

2.Μαθητές/τριες, οι οποίοι/ες με τις πράξεις τους καθιστούν αδύνατη ή ιδιαιτέρως δυσχερή τη διεξαγωγή της εκπαιδευτικής διαδικασίας σε τμήμα/τμήματα σχολικής μονάδας ή σε ολόκληρη τη σχολική μονάδα, δεν επιτρέπεται να συμμετέχουν στη σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση και λαμβάνουν απουσία για όσες διδακτικές ώρες προβλέπει το ωρολόγιο πρόγραμμα της ημέρας.

 

Άρθρο 3

1.Η απουσία μαθητή/τριας από κάθε διδακτική ώρα σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης καταγράφεται από τον εκπαιδευτικό κατά παρέκκλιση του άρθρου 27 της υπό στοιχεία 79942/ΓΔ4/21.05.2019 (Β’ 2005) κοινής απόφασης του Υπουργού και της Υφυπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων σε Ηλεκτρονικό Ημερήσιο Δελτίο Φοίτησης, σύμφωνα με το υπόδειγμα του παραρτήματος της παρούσας, προσμετράται στο γενικό σύνολο των απουσιών που θα πραγματοποιήσει ο/η μαθητής/τρια κατά τη διάρκεια του διδακτικού έτους και λαμβάνεται υπόψη για τον χαρακτηρισμό της φοίτησής του/της.

2.Η συμπλήρωση και φύλαξη του Ηλεκτρονικού Ημερήσιου Δελτίου Φοίτησης είναι υποχρέωση του εκπαιδευτικού.

ΔΕΛΤΙΟ ΚΑΤΑΓΡΑΦΗΣ ΑΠΟΥΣΙΩΝ ΕΞ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

ΣΧΟΛΙΚΗ ΜΟΝΑΔΑ:

ΜΑΘΗΜΑ:

ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ:

 
 
 
ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ ΜΑΘΗΤΗ

               
               
               
               
               
               
               
               
               
               
               
               
               
               
               
               
               
               
               
               
               
               
               

 

3.Για τον έλεγχο των απουσιών των μαθητών/τριών τηρείται Βιβλίο Φοίτησης (απουσιολόγιο), στο οποίο καταχωρίζεται αριθμητικά το άθροισμα των απουσιών της ημέρας κάθε μαθητή/τριας που απουσίασε, όπως αυτές έχουν καταγραφεί στο Ημερήσιο Δελτίο Φοίτησης. Η τήρηση του Βιβλίου Φοίτησης (απουσιολογίου) ανατίθεται σε καθηγητή/τρια που ορίζεται από τον Σύλλογο Διδασκόντων/ουσών, ο/η οποίος/α το τηρεί ηλεκτρονικά.

4.Κάθε εκπαιδευτικός υποχρεούται να καταγράφει με κάθε πρόσφορο τρόπο τους τίτλους της ενότητας που δίδαξε καθημερινά.

 

Άρθρο 4

1. Στην περίπτωση που κριθεί σκόπιμο οι Διευθυντές/ τριες των σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, να παρέχουν σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση του άρθρου 1, η οποία είναι υποχρεωτική, καθορίζουν κατά παρέκκλιση κάθε άλλης διάταξης, σε συνεργασία με τον Σύλλογο Διδασκόντων το κατ’ ελάχιστον Ωρολόγιο Πρόγραμμα της σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης σύμφωνα με τα κάτωθι οριζόμενα και το κοινοποιούν στην οικεία Διεύθυνση Εκπαίδευσης.

α. Η έναρξη των μαθημάτων ορίζεται στις 08:00 για τα ΓΕΛ και ΕΠΑΛ, στις 08:30 για τα Γυμνάσια και στις 08:15 για τα Νηπιαγωγεία και τα Δημοτικά.

β. Η διάρκεια της διδακτικής περιόδου ορίζεται για την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση στα 30 λεπτά. Η διάρκεια των διαλειμμάτων στα Δημοτικά σχολεία ορίζεται στα 10 λεπτά, ενώ στα Νηπιαγωγεία η διάρκεια των διαλειμμάτων ορίζεται στα 20 λεπτά. Το ημερήσιο Ωρολόγιο Πρόγραμμα περιλαμβάνει σε Νηπιαγωγεία και Δημοτικά Σχολεία τουλάχιστον τρεις (3) και πέντε (5) διδακτικές ώρες αντίστοιχα.

γ. Η διάρκεια της διδακτικής περιόδου ορίζεται για την Δευτεροβάθμια Γενική και Επαγγελματική Εκπαίδευση στα 40 λεπτά και η διάρκεια των διαλειμμάτων ορίζεται στα 10 λεπτά. Το ημερήσιο Ωρολόγιο Πρόγραμμα σε Γυμνάσια, ΓΕΛ και ΕΠΑΛ περιλαμβάνει τουλάχιστον έξι (6) ή επτά (7) διδακτικές ώρες, ανάλογα με το γενικότερο Ωρολόγιο Πρόγραμμα.

δ. Με ανάλογο τρόπο διαμορφώνεται το πρόγραμμα διδακτικής ώρας – διαλείμματος των Εσπερινών Γυμνασίων και των Εσπερινών Γενικών και Επαγγελματικών Λυκείων και υλοποιείται κατά τη διάρκεια του ισχύοντος ωραρίου λειτουργίας τους.

ε. Κατ’ εξαίρεση και εφόσον κριθεί αναγκαίο, ιδίως στην περίπτωση της παρ. 1 του άρθρου 1, οι Διευθυντές/ τριες των σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης καθορίζουν, κατά παρέκκλιση κάθε άλλης διάταξης, σε συνεργασία με τον Σύλλογο Διδασκόντων το κατ’ ελάχιστον Ωρολόγιο Πρόγραμμα της σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης σύμφωνα με τα παρακάτω προγράμματα:

ΩΡΑΡΙΟ ΓΕΛ – ΕΠΑΛ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΕΞ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Ώρα διδασκαλίας

Από

Έως

8:00

8:40

8:50

9:30

9:40

10:20

10:30

11:10

11:20

12:00

12:10

12:50

13:00

13:40

ΩΡΑΡΙΟ ΓΥΜΝΑΣΙΩΝ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΕΞ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Ώρα διδασκαλίας

Από

Έως

8:30

9:10

9:20

10:00

10:10

10:50

11:00

11:40

11:50

12:30

12:40

13:20

13:30

14:10

ΩΡΑΡΙΟ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΕΞ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Ώρα διδασκαλίας

Από

Έως

14:10

14:40

14:50

15:20

15:30

16:00

16:10

16:40

16:50

17:20

ΩΡΑΡΙΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΩΝ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΕΞ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Ώρα διδασκαλίας

Από

Έως

14:10

14:40

15:00

15:30

15:50

16:20

 

2.Το εβδομαδιαίο Ωρολόγιο Πρόγραμμα της σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης διαμορφώνεται, λαμβάνοντας υπόψη τις σχετικές υπουργικές αποφάσεις και εγκυκλίους του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων.

3.Εκπαιδευτικοί οι οποίοι/ες δεν διαθέτουν ηλεκτρονικό υπολογιστή, ταμπλέτα ή έξυπνο τηλέφωνο και εξ αυτού του λόγου αδυνατούν να παράσχουν εξ αποστάσεως εκπαίδευση, υποχρεούνται να προσέρχονται κατά τις ώρες διδασκαλίας τους στις σχολικές μονάδες, όπου υπηρετούν, οι οποίες συνεχίζουν κανονικά την διοικητική τους λειτουργία, προκειμένου να προσφέρουν τις εκπαιδευτικές τους υπηρεσίες κάνοντας χρήση των υποδομών και του εξοπλισμού που διαθέτει η σχολική μονάδα. Ο/Η Διευθυντής/τρια Εκπαίδευσης και ο/η Διευθυντής/τρια της Σχολικής Μονάδας, σε συνεργασία με τον Σύλλογο Διδασκόντων/ουσών, λαμβάνουν κάθε μέτρο για να διασφαλιστεί η παροχή από εκπαιδευτικούς, σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Όλοι οι εκπαιδευτικοί που υπηρετούν σε σχολική μονάδα που τελεί σε καθεστώς προσωρινής αναστολής ή απαγόρευσης λειτουργίας, ως μέτρο για την αντιμετώπιση του κορωνοϊού COVID-19, υποχρεούνται να παρέχουν εξ αποστάσεως εκπαίδευση.

Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Αθήνα, 9 Σεπτεμβρίου 2021

Αγαπητοί γονείς

θα  θέλαμε να σας ενημερώσουμε  ότι όσοι επιθυμείτε τα παιδιά σας να αποχωρούν κατά τη λήξη του  σχολικού προγράμματος χωρίς  τη συνοδεία ενηλίκου, θα πρέπει οι μαθητές να προσκομίσουν το  σχετικό έγγραφο- υπεύθυνη δήλωση του γονέα κηδεμόνα τους.

Κάντε κλικ ΕΔΩ για να κατεβάσετε και να εκτυπώσετε το έντυπο – υπεύθυνη δήλωση.

Η συμπλήρωση και υπογραφή  του γονέα κηδεμόνα να γίνεται με στυλό

Ευχαριστούμε για τη συνεργασία

ΕΚ ΤΗΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΕΩΣ