ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ

Ενίσχυση της ιδιότητας του ενεργού πολίτη | Κοινή Γνώμη

Εξ αποστάσεως επιμόρφωση εκπαιδευτικών στα εργαστήρια δεξιοτήτων

Εργαστήρια Δεξιοτήτων στα σχολεία: Πρόγραμμα σπουδών και θεματικές ενότητες | Alfavita

Το ΦΕΚ για τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων θα το βρείτε ΕΔΩ

  1. ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΚΥΚΛΟΣ: ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ –ΕΥ ΖΗΝ

Α τάξη υποθεματική : ΥΓΕΙΑ: Διατροφή – Αυτομέριμνα, Οδική Ασφάλεια

Τίτλος : «ΠΡΟΣΕΧΩ ΤΟ ΣΩΜΑ ΜΟΥ ΣΩΣΤΆ ΜΕ ΤΡΌΦΙΜΑ ΥΓΙΕΙΝΆ. ΒΟΥΡΤΣΙΖΩ ΔΌΝΤΙΑ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΆ, ΠΛΕΝΩ ΧΈΡΙΑ ΤΑΚΤΙΚ

Προσδωκόμενα μαθησιακά αποτελέσματα

Απόκτηση διατροφικής ταυτότητας και ενίσχυση της υγιεινής χεριών /σώματος.

Απόκτηση καλύτερων διατροφικών συνηθειών και ενίσχυση της άμυνας του οργανισμού.

Πρόληψη για μελλοντικά προβλήματα υγείας.

Ενίσχυση των θετικών προτύπων που έχουν από το σπίτι. Ολοκληρωμένα γεύματα και οικογενειακό τραπέζι. Όχι σε έτοιμα τρόφιμα.

Κριτική σκέψη, προβληματισμός και εφαρμογή των ιατρικών συμβουλών.

Απόκτηση αυτοπεποίθησης μέσω της μουσικής και της άσκησης.

Εμπέδωση της υγείας & της καλύτερης ποιότητας ζωής για όλους και όλες.

Β τάξη υποθεματική: Ψυχική και Συναισθηματική Υγεία –Πρόληψη

Τίτλος : ΑΙΣΘΑΝΟΜΑΙ ΚΑΙ ΖΩ”

Προσδωκόμενα μαθησιακά αποτελέσματα

Ανάπτυξη επικοινωνίας μεταξύ των μαθητών.

Κατανόηση συναισθημάτων.

Κατανόηση του θυμού.

Καλλιέργεια ενσυναίσθησης.

Διαχείριση θυμού.

Να αναπτύξουν τεχνικές διαχείρισης συναισθημάτων.

Να αναπτύξουν συναισθήματα αυτοπεποίθησης.

Καλλιέργεια θετικών τρόπων αντίδρασης και επικοινωνίας-αλληλεγγύη.

Γ τάξη υποθεματική: Γνωρίζω το σώμα μου Σεξουαλική Διαπαιδαγώγηση

Τίτλος : “Γνωρίζω και φροντίζω το σώμα μου: διατροφή και άθληση”

Προσδωκόμενα μαθησιακά αποτελέσματα

Παραγωγική μάθηση μέσω των τεχνών και της  δημιουργικότητας.

Δεξιότητες της κοινωνικής ζωής – Ενσυναίσθηση – Ευαισθησία

Δημιουργικότητα – Συνεργασία – Κριτική σκέψη – Κατασκευές

Δεξιότητες της τεχνολογίας

Δ τάξη υποθεματική : ΥΓΕΙΑ: Διατροφή – Αυτομέριμνα, Οδική Ασφάλεια

Τίτλος: «Κυκλοφορώ με ασφάλεια»

Οι μαθητές/τριες  προσδοκούμε να:

Μοιράζονται συναισθήματα και σκέψεις για τις δράσεις τους.

Γνωρίζουν τους κανόνες λειτουργίας της ομαδικής εργασίας.

Συναισθάνονται τη σημασία της ομαδικής εργασίας.

Γνωρίζουν τη σημασία των πινακίδων σήμανσης.

Αναγνωρίζουν τις πινακίδες σήμανσης.

Κυκλοφορούν λαμβάνοντας υπόψη τις πινακίδες σήμανσης.

Αναγνωρίζουν τους κινδύνους και τα εμπόδια κατά την πεζή πορεία.

Λαμβάνουν υπόψη τους κανόνες του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας κατά την πεζή πορεία.

Γνωρίζουν τις πινακίδες σήμανσης για ποδηλάτες.

Χρησιμοποιούν τον απαραίτητο εξοπλισμό ποδηλασίας.

Γνωρίζουν τον ορθό χειρισμό του ποδηλάτου.

Ελέγχουν το ποδήλατό τους πριν από κάθε διαδρομή.

Γνωρίζουν τους κανόνες συμπεριφοράς των επιβατών οχημάτων.

Εφαρμόζουν τους κανόνες συμπεριφοράς των επιβατών οχημάτων.

Γνωρίζουν τους τρόπους μετακίνησης της διαδρομής από και προς το σχολείο και το σπίτι.

Γνωρίζουν την συντομότερη και ασφαλέστερη διαδρομή από το σπίτι τους προς το σχολείο.

Γνωρίζουν τις επιδόσεις τους, τόσο στον γνωστικό τομέα, όσο και στην

καλλιέργεια δεξιοτήτων.

Ε τάξη υποθεματική: Ψυχική και Συναισθηματική Υγεία –Πρόληψη

Τίτλος: «Εγώ και εσύ μαζί»

Προσδωκόμενα    μαθησιακά    αποτελέσματα:

Να κατανοήσουν και να παρουσιάζουν τα χαρακτηριστικά της ταυτότητάς τους.

Να κατανοήσουν και να παρουσιάζουν τα χαρακτηριστικά της ταυτότητάς τους.

Να εκφράζουν, μέσω του γραπτού λόγου, τα συναισθήματά τους

Να αυξήσουν την ενσυναίσθησή τους για τις δύσκολες καταστάσεις και τα συναισθήματα των άλλων

Να κατανοήσουν πόσο σημαντικό είναι να βοηθούν όποιον έχει ανάγκη

Επικοινωνούν και να συνεργάζονται καλύτερα

Να προβληματίζονται/σκέφτονται σχετικά με την ποιότητα της εργασίας τους

Στ τάξη υποθεματική: Γνωρίζω το σώμα μου Σεξουαλική Διαπαιδαγώγηση

Τίτλος: «Γνωρίζω το σώμα μου, Η αρχή της ζωής» Προσδωκόμενα μαθησιακά αποτελέσματα

Αυτομέριμνα, αυτορρύθμιση, υπευθυνότητα, αλληλεγγύη, πρωτοβουλία, συνεργασία, κοινωνικές δεξιότητες, κριτική σκέψη, επίλυση προβλημάτων

Εκτιμώμενος χρόνος υλοποίησης: 10/10 – 30/11

 

  1. ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΚΥΚΛΟΣ : : ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

Α τάξη υποθεματική : Οικολογία – Παγκόσμια και τοπική Φυσική κληρονομιά

Τίτλος: «Η λίμνη μου, η λίμνη μας, η Παμβώτιδα ως κληρονομιά μας»

Προσδωκόμενα μαθησιακά αποτελέσματα:

Μαθαίνω τον τόπο μου καλύτερα και νοιάζομαι για το περιβάλλον.

Γνωρίζω τη φυσική λίμνη της πόλης μας.

Η λίμνη των θρύλων και των παραδόσεων.

Μαθαίνω για το λιμναίο οικοσύστημα.

Τα φυτά της λίμνης. Οι περίφημοι καλαμιώνες.

Εμβάθυνση της μελέτης με στόχο την ευαισθητοποίηση των παιδιών για την προστασία της λίμνης.

Β τάξη υποθεματική: φυσικές καταστροφές

Τίτλος: «Ξέρεις για τους σεισμούς; Μάθε πώς να προστατευτείς»

Προσδωκόμενα μαθησιακά αποτελέσματα:

Να γνωρίσουμε τις αλλαγές που προκαλούνται στην επιφάνεια της Γης και να κατανοήσουν τις συνέπειες αυτών των καταστροφών για τη ζωή των ανθρώπων.

Να γνωρίσουμε τους σεισμούς ως φυσικά φαινόμενα που μπορεί να προκαλούν μεγάλες καταστροφές

Να έρθουμε σε επαφή με την ιστορία των σεισμών στη χώρα μας και σ’ όλο τον κόσμο.

Τους σεισμούς δε γίνεται να τους αποφύγουμε ,γι’ αυτό θα πρέπει να μάθουμε να τους αντιμετωπίζουμε.

Να ετοιμάσουμε το βαλιτσάκι πρώτων βοηθειών για να το έχουμε σε κάποιο ορατό σημείο της τάξης και να το πάρουμε μαζί μας με ευκολία αν γίνει σεισμός.

Να γνωρίσουμε τον Οργανισμό Αντισεισμικού Σχεδιασμού και Προστασίας (Ο.Α.Σ.Π.)και τους στόχους του.

Να μάθουμε να λειτουργούμε  με σχέδιο ,με ψυχραιμία και χωρίς πανικό.

Γ τάξη υποθεματική: Παγκόσμια και τοπική πολιτιστική κληρονομιά

Τίτλος: «Το κάστρο των Ιωαννίνων»

Προσδωκόμενα μαθησιακά αποτελέσματα:

Να έρθουν σε μια πρώτη επαφή με τα πολιτισμικά μνημεία του τόπου τους.

Να κινητοποιήσουν τη σκέψη και τη φαντασία τους.

Να εξερευνήσουν με επιτόπια επίσκεψη το κάστρο των Ιωαννίνων.

Να εξοικειωθούν με τις διαδικασίες συγκέντρωσης πληροφοριών.

Να εξερευνήσουν το κάστρο σε βάθος με τη βοήθεια ενός αρχαιολόγου.

Να το προσεγγίσουν βιωματικά.

Να αναπτύξουν κριτική σκέψη.

Να συγκεντρώσουν τις πληροφορίες που χρειάζονται.

Να καλλιεργήσουν την ιστορική τους σκέψη.

Να αναπτύξουν κριτική σκέψη ώστε να διαχειριστούν σωστά τις πληροφορίες που συγκέντρωσαν ώστε να τις ταξινομήσουν και να τις παρουσιάσουν σωστά.

Να αναστοχαστούν το σημαντικό ρόλο που έπαιξε το κάστρο των Ιωαννίνων  στην ιστορία του τόπου τους.

Δ τάξη υποθεματική : Οικολογία – Παγκόσμια και τοπική Φυσική κληρονομιά

Τίτλος: «Για το δάσος μαθαίνω, δρω και δημιουργώ»

Προσδωκόμενα μαθησιακά αποτελέσματα

Να διασαφηνίσουν την έννοια του δάσους και του δασικού οικοσυστήματος.

Να πληροφορηθούν για τα δάση που υπάρχουν στην Ελλάδα.

Να έρθουν σε μια πρώτη επαφή με το δάσος και τη βιοποικιλότητά του.

Να αναγνωρίζουν τα ζώα που κατοικούν στο δάσος.

Να εκτιμήσουν τα δασικά οικοσυστήματα.

Να αντιληφθούν τον προγραμματισμό και την προετοιμασία που απαιτείται πριν από κάθε επίσκεψη στο πεδίο.

Να συνδέσουν το δάσος με την αναψυχή τους αλλά και την ευθύνη τους για την προστασία του.

Να αναπτύξουν δεξιότητες παρατήρησης, καταγραφής και ταξινόμησης δεδομένων.

Να επεξεργαστούν τα στοιχεία που συνέλεξαν στο δάσος.

Να αναγνωρίσουν τη σημαντικότητα των δασών για τον άνθρωπο αλλά και για τον πλανήτη.

Να αντιληφθούν τους κινδύνους που διατρέχουν τα δάση.

Να ανασυνθέσουν και παρουσιάσουν τα σημαντικότερα στοιχεία του Προγράμματος.

Να προτείνουν σχετικές με το πρόγραμμα δράσεις.

Ε τάξη υποθεματική: Φυσικές καταστροφές- Πολιτική προστασία

Τίτλος: «Αλλάζουμε εμείς όχι το κλίμα»

Προσδωκόμεναμαθησιακάαποτελέσματα:

Να αναγνωρίζουν και κατανοούν τις βασικές έννοιες, τα αίτια, τις συνέπειες και τους τρόπους μετριασμού του φαινομένου της κλιματικής αλλαγής και αντιμετώπισης των συνεπειών του.

Να αναγνωρίζουν την κλιματική αλλαγή και τα φαινόμενα με τα οποία αυτή εκδηλώνεται ως αίτιο/παράγοντα που οδηγεί τους ανθρώπους σε μετανάστευση.

Να αναγνωρίζουν τη διασύνδεση μεταξύ της απόφασης μετανάστευσης των ανθρώπων με τον μη αναστρέψιμο βαθμό παραβίασης των στοιχειωδών δικαιωμάτων τους, ως εκείνο το στοιχείο που κάνει τον μετακινούμενο λόγω κλιματικής αλλαγής να είναι συγχρόνως μετανάστης και πρόσφυγας

Να αναγνωρίζουν τις διαφορετικές επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής.

Να εντοπίζουν περιοχές στον παγκόσμιο χάρτη οι οποίες υφίστανται τις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής.

Να κατανοούν ότι η κλιματική αλλαγή είναι ένα παγκόσμιο πρόβλημα που έχει διαφορετικές επιπτώσεις σε διαφορετικές περιοχές του πλανήτη

Να αναγνωρίζουν πολλές καθημερινές συνήθειες και επιλογές, οι οποίες συμβάλλουν στην εντατικοποίηση του φαινομένου του θερμοκηπίου και της κλιματικής αλλαγής.

Να εφευρίσκουν τρόπους, ατομικούς και συλλογικούς, για τον περιορισμό των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου.

Να ανασυνθέσουν και παρουσιάσουν τα σημαντικότερα στοιχεία του προγράμματος

Να προτείνουν σχετικές με το πρόγραμμα δράσεις

Να αναστοχαστούν γύρω από τις δραστηριότητες που υλοποίησαν

Στ τάξη υποθεματική: Παγκόσμια και τοπική πολιτιστική κληρονομιά

Τίτλος: «Αρχαιολογικός χώρος Δωδώνης» Προσδωκόμενα μαθησιακά αποτελέσματα

Δεξιότητες μάθησης 21ου αιώνα (4CS) (Κριτική σκέψη, Επικοινωνία, Συνεργασία, Δημιουργικότητα).

Ψηφιακή μάθηση 21ου αιώνα (4CS σε ψηφιακό περιβάλλον) (Ψηφιακή επικοινωνία, Ψηφιακή δημιουργικότητα, Ψηφιακή κριτική σκέψη).

Δεξιότητες της κοινωνικής ζωής (Κοινωνικές δεξιότητες, Ενσυναίσθηση και Ευαισθησία, Πολιτειότητα, Υπευθυνότητα).

Δεξιότητες της ψηφιακής ιθαγένειας (Ασφαλή, πλοήγηση στο διαδίκτυο).

Εκτιμώμενος χρόνος υλοποίησης:10/12 – 7/2

 

  1. ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΚΥΚΛΟΣ: ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΩ-Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη

Α τάξη υποθεματική: Ανθρώπινα δικαιώματα

Τίτλος: «ΣΟΥ ΜΙΛΩ ΓΙΑ ΔΙΚΑΙΏΜΑΤΑ. Η ΕΚΠΑΊΔΕΥΣΗ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ»

Προσδωκόμενα μαθησιακά αποτελέσματα:

Γνώση, μεταγνώση και εμπειρία. Προβληματισμός, ανταλλαγή απόψεων μέσω συζήτησης & αλληλεπίδρασης.

Η κατανόηση ότι μέσα από την εκπαίδευση μπορώ αύριο να γίνω ένας καλύτερος άνθρωπος και πολίτης. Η ατυχία του να μην πηγαίνω σχολείο.

Παντού στον κόσμο τα παιδιά πάνε σχολείο. Αλλά τα σχολεία είναι διαφορετικά.

Προβληματισμός. Ανταλλαγή σκέψεων /απόψεων. Απόκτηση προσωπικής

γνώμης /κρίσης.

Μαθαίνω να εκφράζω την άποψή μου & δίνω αιτιολογία με επιχειρήματα.

Επιχειρηματολογώ για τη διαφορετική άποψη. Μαθαίνω να ακούω, να δέχομαι και να σέβομαι διαφορετικές ιδέες και προτάσεις.

Απόκτηση ή ενίσχυση της κοινωνικής συναίσθησης και ευθύνης μέσω των

«διαφορετικών» μαθημάτων του σχολείου.

Β τάξη υποθεματική: Εθελοντισμός – Διαμεσολάβηση

Τίτλος : «ΚΟΙΤΑΖΩ ΜΕ ΤΑ ΜΑΤΙΑ ΤΗΣ ΚΑΡΔΙΑΣ»

Προσδωκόμενα μαθησιακά αποτελέσματα

Να αναπτύξουν την αξία της φροντίδας.

Να αναπτύξουν την ενσυναίσθηση και την ευαισθητοποίηση στη φροντίδα.

Να έρθουν σε επαφή με την έννοια της προσφοράς και του εθελοντισμού.

Να καλλιεργήσουν την έννοια της προσφοράς και του εθελοντισμού.

Να γνωρίσουν φορείς εθελοντισμού της περιοχής.

Να αναπτύξουν ευαισθησία για την καθαριότητα και το περιβάλλον.

Να εμπεδώσουν την αξία του εθελοντισμού.

Να αισθανθούν τη χαρά της προσφοράς.

Γ τάξη υποθεματική: Συμπερίληψη: Αλληλοσεβασμός , διαφορετικότητα

Τίτλος: «Αποδοχή και σεβασμός στη διαφορετικότητα»

Προσδωκόμενα μαθησιακά αποτελέσματα:

Οι μαθητές και οι μαθήτριες να συνειδητοποιήσουν ότι:

όλοι οι άνθρωποι έχουν ομοιότητες αλλά και διαφορές μεταξύ τους

οι διαφορές δεν έχουν να κάνουν μόνο με την εξωτερική εμφάνιση

οι διαφορές μεταξύ των ανθρώπων εμπλουτίζουν τη ζωή μας και την κάνουν πιο ενδιαφέρουσα.

τα άτομα με αναπηρία έχουν τα ίδια συναισθήματα και τις ίδιες ανάγκες με τα άτομα χωρίς αναπηρία.

ένα άτομο με αναπηρία μπορεί να συνυπάρξει και να αλληλεπιδράσει με άτομα χωρίς αναπηρία.

Οι μαθητές και οι μαθήτριες μέσω της συζήτησης με τον ψυχολόγο να βοηθηθούν στο :

να εκφράζουν τις σκέψεις τους σε θέματα που τα προβληματίζουν

να κατανοήσουν πως να εκφράζουν τα συναισθήματά τους

να μάθουν να σέβονται και να εκτιμούν τόσο τον εαυτό τους όσο και τους συμμαθητές τους ως διαφορετικές προσωπικότητες.

Στόχος είναι οι μαθητές και οι μαθήτριες:

να μπουν στη θέση ενός τυφλού ατόμου

να συνειδητοποιήσουν τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει στην καθημερινότητά του

να εκτιμήσουν και να σεβαστούν την προσπάθεια που κάνει για να ενσωματωθεί και αλληλεπιδράσει μέσα στον κόσμο των ατόμων με όραση

να διώξουν τις όποιες προκαταλήψεις και φοβίες και να επιδιώξουν την πραγματική φιλία με άτομα με αναπηρία

να είναι σε θέση να κατανοούν ότι η ζωή δεν είναι εύκολη για όλους

να μπορούν να κατανοούν και να εκφράζουν τα συναισθήματα του άλλου

να σέβονται και όχι να λυπούνται τα διαφορετικά από αυτούς άτομα

να γνωρίσουν από κοντά άτομα με ιδιαίτερα χαρακτηριστικά

να συνεργαστούν μαζί τους σε διάφορες δραστηριότητες

να εξαλείψουν τις όποιες φοβίες και προκαταλήψεις έχουν για τα άτομα με ειδικές ανάγκες και να αλλάξουν στάση αντιμετώπισης τους.

Δ τάξη υποθεματική: Ανθρώπινα δικαιώματα

Τίτλος: «ΕΧΩ ΚΙ ΕΓΩ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ,ΕΙΜΑΙ ΠΑΙΔΙ»

Προσδωκόμενα μαθησιακά αποτελέσματα

Δεξιότητες Μάθησης

Επικοινωνία (Communication)

Κριτική σκέψη (Critical thinking)

Συνεργασία (Collaboration)

Δεξιότητες Ζωής

Αυτομέριμνα

Ενσυναίσθηση και ευαισθησία

Κοινωνικές Δεξιότητες

Υπευθυνότητα

Δεξιότητες του νου

Επίλυση προβλημάτων

Μελέτη περιπτώσεων (case studies)

Ε τάξη υποθεματική: Εθελοντισμός – Διαμεσολάβηση

Τίτλος : «Εγώ και η κοινωνία»

Προσδωκόμενα μαθησιακά αποτελέσματα:

Να γνωριστούν και να αισθανθούν μέλη της  ομάδας. -Να δημιουργήσουν το Συμβόλαιο της ομάδας

Να καταθέσουν τις προσδοκίες τους από το πρόγραμμα.

Να μοιραστούν εμπειρίες και βιώματα.

Να αναπτύξουν δεξιότητες διαμεσολάβησης και ενσυναίσθησης.

Να αποκτήσουν δεξιότητες της κοινωνικής ζωής.

Να καταθέσουν επιχειρήματα και να πάρουν θέση σε κοινωνικά ζητήματα

Να καλλιεργήσουν δεξιότητες της κοινωνικής ζωής και δεξιότητες μάθησης του 21ου αι.

Να γνωρίζουν τα ανθρώπινα δικαιώματα.

Να αποκτήσουν δεξιότητες ψηφιακής μάθησης του 21ου αι.

Να αποκτήσουν δεξιότητες της κοινωνικής ζωής.

Να αναπτύξουν δεξιότητες στρατηγικής σκέψης, ευαισθησία, διαμεσολάβηση και ενσυναίσθηση.

Να αξιοποιούν δημιουργικά τις Τ.Π.Ε.

Να μοιραστούν σκέψεις, προβληματισμούς και εμπειρίες.

Στ τάξη υποθεματική: Συμπερίληψη: Αλληλοσεβασμός, διαφορετικότητα

Τίτλος:  «Παιδιά με ειδικές ανάγκες»

Προσδωκόμενα μαθησιακά αποτελέσματα

Δεξιότητες της κοινωνικής ζωής ( κοινωνικές δεξιότητες, ενσυναίσθηση και ευαισθησία)

Δεξιότητες της ψηφιακής ιθαγένειας (χρήση ψηφιακών μέσων)

Δεξιότητες διαμεσολάβησης και κοινωνικής ενσυναίσθησης (ενσυναίσθηση και ευαισθησία)

Ρουτίνες σκέψης και αναστοχασμός

Κατασκευές, παιχνίδια, εφαρμογές

Εκτιμώμενος χρόνος υλοποίησης: 10/2 – 30/3

 

  1. ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΚΥΚΛΟΣ: ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ-Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία.

Α τάξη υποθεματική: STEM- Eκπαιδευτική Ρομποτική

Τίτλος: «Με τη γλώσσα scratch παίζω και μαθαίνω προγραμματισμό»

Προσδωκόμενα μαθησιακά αποτελέσματα:

Απόκτηση δεξιοτήτων δημιουργικής και υπολογιστικής σκέψης.

Γνωριμία με βασικές αρχές μιας γλώσσας προγραμματισμού.

Συμμετοχή σε ομαδικές εικαστικές δημιουργίες.

Κατασκευή παιχνιδιού και εφαρμογής.

Β τάξη υποθεματική: Επιχειρηματικότητα- αγωγή Σταδιοδρομία –Γνωριμία με επαγγέλματα

Τίτλος: «Επάγγελμα: Φούρναρης»

Προσδωκόμενα μαθησιακά αποτελέσματα:

Να γνωρίσουμε σύγχρονα επαγγέλματα

Να γνωρίσουμε επαγγέλματα που χάθηκαν στον χρόνο

Να προβληματιστούμε για τα κριτήρια που επιλέγει κάποιος το επάγγελμά του και σε (Σε πρώιμο στάδιο) μπορεί να βοηθήσει τα παιδιά να πάρουν  αποφάσεις αναφορικά με τις σπουδές τους.

Να μελετήσουμε  το επάγγελμα του Φούρναρη στο σήμερα άλλα και στο χθες

Να ασχοληθούμεμε τα προϊόντα που παίρνουμε από τον φούρνο, με τον τρόπο παραγωγής του ψωμιού, να ζυμώσουμε κουλουράκια.

Να γνωρίσουμε από κοντά το επάγγελμα του φούρναρη.

Να επικοινωνήσουμε με τους συμμαθητές όλου του σχολείου.

Να νιώσουμε την χαρά της προσφοράς.

Γ τάξη υποθεματική: : Επιχειρηματικότητα- αγωγή Σταδιοδρομία –Γνωριμία με επαγγέλματα

Τίτλος: «Γνωρίζω τα επαγγέλματα – επιλέγω»

Προσδωκόμενα μαθησιακά αποτελέσματα:

Να συνεργαστούν  και να σκεφτούν ερωτήσεις που θα θέσουν  στον Μελισσοκόμο κατά την επίσκεψή  του στο σχολείο.

Να κατανοήσουν ότι δεν υπάρχουν γυναικεία και αντρικά επαγγέλματα.

Να γνωρίσουν γυναικείες προσωπικότητες που διακρίθηκαν μέσα από το επάγγελμά τους.

Να προβληματιστούν με τα κριτήρια επιλογής του επαγγέλματος.

Να  κατανοήσουν  την αξία του κάθε επαγγέλματος και την σημαντικότητά του για την ανάπτυξη και την πρόοδο της κοινωνίας που ζούνε.

Να γνωρίσουν τα επαγγέλματα που χάθηκαν στο χρόνο.

Να έρθουν σε επαφή με αρκετά επαγγέλματα έτσι ώστε να προβληματιστούν και για την δική τους επιλογή αργότερα.

Δ τάξη υποθεματική: STEM- Eκπαιδευτική Ρομποτική

Τίτλος: «Τα ρομπότ στην υπηρεσία της ανακύκλωσης»

Προσδωκόμενα μαθησιακά αποτελέσματα

Οι μαθητές να εντοπίζουν το θέμα της διαχείρισης των απορριμμάτων στην περιοχή διαμονής.

Διάκριση των υλικών που ανακυκλώνονται ή όχι.

Να γνωρίσουν το υλικό κατασκευής Να διακρίνουν τα οργανικά από τα ανόργανα.

Να κάνουν καταμέτρηση και ταξινόμηση.

Γνωρίσουν το ρομπότ Beebot και τη λειτουργία τους.

Κατασκευάζουν την πίστα.

Επαναχρησιμοποίηση υλικών για την κατασκευή σταθερών κατασκευών.

Οι μαθητές μαθαίνουν να δίνουν οδηγίες και να ακολουθούν οδηγίες βήμα βήμα.

Ανάκληση γνώσεων για τα ανακυκλώσιμα υλικά. Πολεοδομικός σχεδιασμός της πόλης – πίστας. Προγραμματισμός ρομπότ.

Αναστοχασμός και αξιολόγηση του προγράμματος.

Ε τάξη υποθεματική: STEM- Eκπαιδευτική Ρομποτική

Τίτλος : «EUROPEAN SCHOOL RADIO»

Προσδωκόμεναμαθησιακάαποτελέσματα:

Να αναγνωρίζουν τη σημασία και το ρόλο της πληροφορίας στη λειτουργία των μέσων ενημέρωσης.

Να αναγνωρίζουν ραδιόφωνο ως νέο μέσο.

Να αντιληφθούν τα οφέλη των συνεργατικών ραδιοφωνικών παραγωγών μέσω διαδικτύου.

Να σχεδιάζουν ραδιοφωνικές εκπομπές.

Να συνεργάζονται με τους συμμαθητές στη σχολική ραδιοφωνική και μουσική ομάδα.

Να είναι σε θέση να αξιοποιούν τεχνικές δημιουργικής γραφής για τη δημιουργία ραδιοφωνικών κειμένων.

Να συμμετέχουν σε συζητήσεις και σε debates με άλλους μαθητές σχολικών ραδιοφωνικών ομάδων σε ένα εύρος θεμάτων.

Στ τάξη υποθεματική : Επιχειρηματικότητα- αγωγή Σταδιοδρομία –Γνωριμία με επαγγέλματα

Τίτλος «Γνωριμία με τα παραδοσιακά επαγγέλματα του τόπου μου. Αργυροτεχνία και αργυροτεχνίτες στα Ιωάννινα»

Προσδωκόμενα μαθησιακά αποτελέσματα:

Δεξιότητες μάθησης 21ου αιώνα, κριτική σκέψη, επικοινωνία, Συνεργασία, Δημιουργικότητα.

Δεξιότητες της κοινωνικής ζωής, Αυτομέριμνα, Κοινωνικές δεξιότητες, Ενσυναίσθηση και ευαισθησία, Προσαρμοστικότητα, Υπευθυνότητα.

Δεξιότητες διαμεσολάβησης και κοινωνικής ενσυναίσθησης, Ενσυναίσθηση και ευαισθησία, Διαμεσολάβηση, Πολιτειότητα.

Δεξιότητες επιχειρηματικότητας, Οργανωτική ικανότητα, Προγραμματισμός, Παραγωγικότητα, Αποτελεσματικότητα.

Στρατηγική Σκέψη, Οργανωσιακή σκέψη, Μελέτη περιπτώσεων.

Πλάγια σκέψη, Δημιουργική, παραγωγική, ολιστική σκέψη.

Ρουτίνες σκέψης και αναστοχασμός

Δεξιότητες υπολογιστικής σκέψης, Επιστημονική / υπολογιστική σκέψη διαμεσολάβηση.

Εκτιμώμενος χρόνος υλοποίησης: 10/4 – 10/6