Η εκδήλωση «ΦΤΙΑΧΝΩ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ» του 1ου ΔΣ Αιγάλεω «Ν. Καββαδίας- Μαραμπού» με το Πολωνικό σχολείο της Αθήνας «Ζίγκμουντ Μινέικο» την Κυριακή 27 Νοεμβρίου, στέφθηκε με απόλυτη επιτυχία.

Στην κατάμεστη αίθουσα του Κέντρου Πολιτισμού του δήμου μας «Ελληνικό Μολύβι», επί δυόμισι ώρες επικράτησε ενθουσιασμός. Ήταν μια εκδήλωση ξεχωριστή! Συμμετείχαν κι έδρασαν μαζί, γονείς, μαθητές και δάσκαλοι, σε συνεχή κι αλληλοκαλυπτόμενη δραματική ροή.

Παρέστησαν και τίμησαν την εκδήλωση των δύο Σχολικών Κοινοτήτων ο Πανοσιολογιώτατος Αρχιμανδρίτης πατήρ Γερβάσιος, η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ κα Καφαντάρη Χαρά, ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ κ. Παναγιώτης Κουρουμπλής, ο εντιμότατος πρέσβης της Πολωνίας κ. Άρθουρ Λόμπαρτ, ο Δήμαρχος Αιγάλεω κ. Γιάννης Γκίκας, η εκπρόσωπος της βουλευτού του ΠΑΣΟΚ κας Γιαννακοπούλου, από την Πολωνική πρεσβεία οι Ewa Pańczak, επικεφαλής του Tμήματος Πολιτικών και Οικονομικών Σχέσεων και ο Mateusz Lisiewicz, Β Πρόξενος της Πολωνικής Πρεσβείας στην Αθήνα, οι καθηγητές Πανεπιστημίου Wojciech Brillowski και Sebastian Borowicz, το μέλος του ΔΣ της ΔΟΕ κ. Ζήσης Καπράνας και πλήθος εκπαιδευτικών άλλων σχολείων.

Η εκδήλωση ήταν υπό την αιγίδα του Δήμου Αιγάλεω. Οι συντελεστές της παράστασης ήταν η Δ/ντρια του Πολωνικού σχολείου κα Άννα Σάρδις, ο Δ/ντής του 1ου ΔΣ Αιγάλεω κ. Αλέξανδρος Καρβούνης, η κα Αναστασία Καμίτσα, η κα Πελαγία Παπαδοπούλου, ο κ. Αχιλλέας Αγγελακόπουλος και η κα Γεωργία Γκρίτζιου. Ιδιαίτερη μνεία στην προσφορά του κου Γεωργίου Κοντογιάννη για την οπτικοποίηση της παράστασης και στις μαμάδες που έδρασαν επί σκηνής, κα Παπαϊωάννου Μαρία Άννα και κα Κυρπιτζή Μεταξία. Την παράσταση συντόνισε και σκηνοθέτησε μοναδικά η ηθοποιός κα Νατάσα Σφενδυλάκη και στη σκηνή του «Αλέξη Ζορμπά», χόρεψε σιωπηλά ο μαθητής της Α Γυμνασίου Γιάννης Ζουρνατζής, τιμώντας το παλιό του σχολείο.

 

ekd1 ekd2 ekd3

Η διεύθυνση και ο σύλλογος διδασκόντων συγχαίρει τους μαθητές του σχολείου μας, Νικήτα Χατζόπουλο και Παναγιώτη Τζερεμέ, οι οποίοι πήραν μέρος και τερμάτισαν στον αγώνα δρόμου «ΓΥΡΟΣ ΑΙΓΑΛΕΩ 2022» στις 20 Νοεμβρίου, ημέρα Κυριακή.

Ειδικότερα ο Νικήτας Χατζόπουλος διακρίθηκε με την 2η θέση στην ηλικιακή του ομάδα.

Αποτελέσματα και φωτογραφικό υλικό από τη σελίδα του Δήμου Αιγάλεω (σύνδεσμος ΕΔΩ)

 

gyros egaleo 2022

“Ο εκπαιδευτικός Όμιλος Φιλαναγνωσίας, Δημιουργικής Γραφής και Έκφρασης  με τίτλο «Όταν Ο Σωκράτης και η Έλενα διαβάζουν το βιβλίο της ζωής τους…»  ξεκινά τις εργασίες του από Τετάρτη 2 Νοεμβρίου και κάθε Τετάρτη μετέπειτα.

 

Περισσότερες πληροφορίες για τη λειτουργία του Ομίλου (Πατήστε ΕΔΩ)

 


kids reading

Φέτος το Ε1 θα υλοποιήσει το πρόγραμμα κοινωνικής και συναισθηματικής αγωγής για παιδιά “η πυξίδα του εαυτού μου” το οποίο είναι ένα δομημένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα για παιδιά, εγκεκριμένο από το ΙΕΠ και το υπουργείο παιδείας. 
pyksida
Σκοπός είναι η ενδυνάμωση των παιδιών μέσα από τη μάθηση δεξιοτήτων ζωής στο σχολείο.
 
Βασίζεται στους 5 βασικούς πυλώνες της κοινωνικής και συναισθηματικής αγωγής και αναπτύσσει μέσα από δομημένες βιωματικές πρακτικές τα εξής:
  1. Θετική και ρεαλιστική αντίληψη του εαυτού
  2. Αυτοδιαχείριση ή αυτο-ρύθμιση, συγκέντρωση προσοχής
  3. Κοινωνική αντίληψη
  4. Δεξιότητες διαπροσωπικών σχέσεων
  5. Υπεύθυνη λήψη αποφάσεων και ορθή δράση

Θα εφαρμοστεί από την δασκάλα του τμήματος κα Νατάσα Καμίτσα σε συνεργασία με την επιστημονική υπεύθυνη του προγράμματος από το Iνστιτούτο Yγείας του Παιδιού. 

Δημιουργία Σχολικής Εφημερίδας του ΣΤ2

1. Σχολική Εφημερίδα

Φέτος θα δημιουργήσουμε τη δική μας σχολική εφημερίδα εμπλέκοντας και τις άλλες τάξεις του σχολείου σε αυτήν. Μέσα από διαγωνισμούς αλλά δίνοντάς τους την ευκαιρία να γράψουν το δικό τους άρθρο.

 Μεθοδολογική προσέγγιση

Διαφοροποιημένη παιδαγωγική (αποφυγή της σχολικής ρουτίνας και του μεθοδολογικού μονολιθισμού, βλ. Przesmycki, 1991, αξιοποίηση των διαφορετικών κλίσεων και ικανοτήτων των μαθητών, άρση του σχολικού αποκλεισμού και παροχή ίσων ευκαιριών ανάπτυξης στους μαθητές, βλ. Kahn, 2010)

Βιωματική μάθηση (ανάπτυξη δεξιοτήτων μέσω εμπειριών και βιωμάτων βλ. Huber, 2005, φυσική μέθοδος μάθησης, βλ. παιδαγωγική Φρενέ στο Leremyetal., 2002)

Διαθεματική προσέγγιση της μάθησης (σύνδεση και μεταφορά γνώσεων και δεξιοτήτων διαφορετικών γνωστικών αντικειμένων

Μέθοδος πρότζεκτ

Με τη μέθοδο πρότζεκτ  ακολουθούμε μεθοδολογικές αρχές όπως:

o   ανάπτυξη δράσεων που δίνουν νόημα στις σχολικές γνώσεις και τη μάθηση

o   αξιοποίηση από τους μαθητές των υπαρχουσών γνώσεων και δεξιοτήτων και οικοδόμηση νέων

o   ανακάλυψη νέων οριζόντων και ανάπτυξη του κινήτρου μάθησης

o   άσκηση στην αντιμετώπιση εμποδίων και στην εύρεση λύσεων

o   ενθάρρυνση της αυτονόμησης της μάθησης

o   ανάπτυξη θετικής κοινωνικής συμπεριφοράς με ανάληψη ρόλων και καθηκόντων και με έμφαση στη συνεργασία και τη δημοκρατία

Στόχοι – δεξιότητες

Η έκδοση της σχολικής εφημερίδας αποβλέπει στην απόκτηση γνώσεων αλλά κυρίως στην ανάπτυξη δεξιοτήτων και στη διαμόρφωση στάσεων των μαθητών σχετικά με τα παρακάτω:

o   Εκπαίδευση στα ΜΜΕ και τη δημοσιογραφία

o   Γνωστική ανάπτυξη σε επιμέρους θέματα ανάλογα με τα ενδιαφέροντα των μαθητών

o   Γλωσσική και κοινωνιο-γλωσσική ανάπτυξη (παραγωγή γραπτού λόγου σε ποικίλες επικοινωνιακές περιστάσεις)

o   Κοινωνική ανάπτυξη και πολιτειότητα

o   Διαπολιτισμική συνείδηση

o   Τεχνολογικός αλφαβητισμός

o   Θετική στάση ως προς τη διερεύνηση της γνώσης και την αυτονόμηση στη μάθηση.

2. Σχολική αλληλογραφία – Συνεργασίες σχολείων

Φέτος η τάξη μας θα αλληλογραφήσει με άλλα τέσσερα σχολεία της Ελλάδας.

  1. 2ο Δημοτικό Σχολείο Σύμης
  2. Δημοτικό Σχολείο Κρανούλας Ιωαννίνων
  3. Δημοτικό σχολείο Κοντιά Λήμνου

Μέσα από την αλληλογραφία οι μαθητές/τριες έχουν την ευκαιρία να επικοινωνήσουν με μαθητές/τριες άλλων πόλεων, να ανταλλάξουν νέα, κάρτες, εφημερίδες, δώρα. Η γραφή αποκτά για εκείνα νόημα και χαίρονται που δημιουργούν νέες φιλίες. Περιγράφουν τον εαυτό τους, το σχολείο, την πόλη, το χωριό και μαθαίνουν περισσότερα γι’ αυτά. Λένε τα νέα τους, διηγούνται, θέτουν ερωτήσεις και απαντούν στις ερωτήσεις των άλλων. Αντιγράφουν, καθαρογράφουν και σχεδιάζουν.

Ο δάσκαλος του ΣΤ2

Αγγελακόπουλος Αχιλλέας

e twinning
Τη φετινή σχολική χρονιά το 1ο Δ.Σ Αιγάλεω και πιο συγκεκριμένα το ΣΤ2 τμήμα έχει τη χαρά να υλοποιεί  το πανευρωπαϊκό έργο e-Twinning με τίτλο: «Respecter la vie, créer des éco-élèves et des liens durables» – «Respect life, create eco-conscious students and sustainable bonds», υπό την καθοδήγηση της εκπαιδευτικού Αγγλικής γλώσσας του σχολείου. Το έργο θα υλοποιηθεί σε τρεις γλώσσες, αγγλικά, γαλλικά, γερμανικά και γι’ αυτό θα εργαστούν αρκετά σχολεία από την Ελλάδα αλλά και πολλά από το εξωτερικό.

Ειδικότερα, τo e-Twinning είναι η κοινότητα των σχολείων της Ευρώπης και προσφέρει μία ασφαλή πλατφόρμα για το προσωπικό (εκπαιδευτικούς, διευθυντές, μαθητές) που εργάζεται με σχολεία των συμμετεχουσών Ευρωπαϊκών χωρών προκειμένου να επικοινωνήσουν, να συνεργαστούν, να αναπτύξουν σχέδια εργασίας, να μοιραστούν και εν ολίγοις να νιώσουν ότι αποτελούν μέρος της πιο συναρπαστικής μαθησιακής κοινότητας στην Ευρώπη. Οι μαθητές που συμμετέχουν επωφελούνται από τη συνεργασία που έχουν με τα σχολεία των άλλων χωρών, βγαίνουν από τα στενά όρια της τάξης και το μάθημα αποκτά ευρωπαϊκή διάσταση. Κατ΄αυτό τον τρόπο, μεταβαίνουν από τη μηχανική αναπαραγωγή γνώσεων στη δημιουργική μάθηση αποκτώντας σημαντικά εφόδια για τη γνωστικής τους ανάπτυξη και τη μετέπειτα μαθησιακή τους πορεία’.

Πρόσκληση μαθητών στον Εκπαιδευτικό όμιλο Φιλαναγνωσίας, Δημιουργικής Γραφής και Έκφρασης με τίτλο “Όταν Ο Σωκράτης και η Έλενα διαβάζουν το βιβλίο της ζωής τους…” .

 

Δήλωση επιθυμίας μαθητών συμμετοχής στην Κα Πελαγία Παπαδοπούλου

 

 



Λήψη αρχείου

Ακολουθεί η έκθεση Εξωτερικής Αξιολόγησης του Έργου της Σχολικής μονάδας για το 2021-2022.



Λήψη αρχείου