Προϊσταμένη και υπεύθυνη Νηπιαγωγός του υποχρεωτικού πρωινού τμήματος : Δασκάλου Αθανασία .
Εκπαιδευτικός Αγγλικής Φιλολογίας ΠΕ 06 : Παπαϊωάννου Κωνσταντίνα.
Προϊσταμένη και υπεύθυνη Νηπιαγωγός του υποχρεωτικού πρωινού τμήματος : Δασκάλου Αθανασία .
Εκπαιδευτικός Αγγλικής Φιλολογίας ΠΕ 06 : Παπαϊωάννου Κωνσταντίνα.
Αγαπητοί γονείς
Ο αγιασμός για την έναρξη του σχολικού έτους 2022-2023 για το 19ο 1/θέσιο Νηπιαγωγείο Τρικάλων, θα γίνει την Δευτέρα 12 Σεπτεμβρίου και ώρα 9:30 π.μ. στον αύλειο χώρο του σχολείου.
Η χρήση μάσκας θα είναι προαιρετική.
ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗ ΖΩΗ ΜΑΣ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
Είναι γεγονός ότι κάθε νέα σχολική χρονιά σηματοδοτεί την αφετηρία καινούριων δράσεων αλλά και τον καθορισμό νέων στόχων, απαραίτητων για την επίτευξη των προσδοκώμενων αποτελεσμάτων αναφορικά με την εκπαιδευτική διαδικασία. Στην προσπάθεια αυτή προαπαιτούμενα είναι πάντοτε η σύμπνοια και το πνεύμα συνεργασίας μεταξύ όλων των εμπλεκομένων. Η νέα σχολική χρονιά ξεκινά με τις δυσκολίες της αλλά και τις προκλήσεις της και όπως πάντα με ελπιδοφόρες προοπτικές για δημιουργία, νέες στοχεύσεις, παραγωγικούς σχεδιασμούς και προσπάθειες
Με τις σκέψεις αυτές εύχομαι σε όλους μια ενδιαφέρουσα, δημιουργική και εποικοδομητική χρονιά, με δύναμη, έμπνευση, υγεία και πρόοδο στους μικρούς μας μαθητές.
Παρακάτω σας επισημαίνω κάποιες χρήσιμες πληροφορίες για την εύρυθμη λειτουργεία του Νηπιαγωγείου.
Παρακαλούνται:
Όλοι οι αγαπητοί γονείς να τηρούν τις ώρες προσέλευσης και αποχώρησης προκειμένου να μην δημιουργούνται προβλήματα στην εύρυθμη λειτουργία του σχολείου.
Σημαντική Επισήμανση
Η αποχώρηση νωρίτερα του ωραρίου απαγορεύεται. Μπορεί να γίνει σε εξαιρετικές περιπτώσεις (επίσκεψη σε γιατρό κτλ) μόνο με υπεύθυνη δήλωση του γονέα προς το Νηπιαγωγείο.
Δεξιότητες που πρέπει ήδη να κατέχουν τα παιδιά:
Προετοιμασία για το Νηπιαγωγείο
Η σωστή προετοιμασία για το Νηπιαγωγείο περιλαμβάνει:
Γεύματα – Διατροφή
Τα παιδιά φέρνουν το γεύμα τους στην τσάντες τους μαζί με μια υφασμάτινη πετσέτα, μπουκαλάκι ή παγουρίνο πλαστικό για το νερό τους, χαρτομάντηλα ή μωρομάντηλα για την ατομική τους καθαριότητα και υγιεινή.
Καλό θα ήταν να προτιμώνται τροφές όπως:
Φυσικοί χυμοί, λευκό γιαούρτι, συσκευασμένο γάλα, φρούτα, σπιτικά σάντουιτς + τοστ, σπιτικές πίτες, σπιτικά γλυκά, μαγειρεμένα φαγητά .
Τροφές που καλό είναι να αποφεύγονται :
Κρουασάν, σοκολατοειδή, έτοιμα γλυκά, τυποποιημένες τροφές .
Σημαντικό:
Όλα τα είδη διατροφής των παιδιών που βγαίνουν από την τσάντα τους και χρειάζονται ψυγείο, θα ήταν χρήσιμο να γράφουν το όνομα του παιδιού.
Παιχνίδια…
Αποφεύγουμε να φέρνουμε μέσα στην τσάντα μας παιχνίδια ή όποιο άλλο αντικείμενο από το σπίτι παρά μόνο αν το έχει προηγουμένως εγκρίνει η Νηπιαγωγός
Χορήγηση «άχρηστου» υλικού
Στο Νηπιαγωγείο τα «άχρηστα» υλικά γίνονται χρήσιμα σε ένα πλήθος δημιουργιών μας. Μπορείτε εφόσον δεν τα χρειάζεστε να φέρνετε στο Νηπιαγωγείο τα παρακάτω υλικά κατόπιν συνεννόησης:
Είμαι βέβαιη για τη διάθεσή σας για προσφορά και τη θέληση για συνεργασία!
Όραμα και τελική επιδίωξη παραμένει ασφαλώς ένα σχολείο φιλόξενο, ευαίσθητο και αποτελεσματικό για όλους τους «διαφορετικούς» μαθητές μας, ικανό να ανταποκριθεί στις πολύπλευρες ανάγκες και δυνατότητες τους.
Καλή σχολική χρονιά!
Η Νηπιαγωγός του τμήματος
Δασκάλου Αθανασία
Ο κύριος 2Π είναι ένας άνθρωπος που αναρωτιέται πώς λειτουργεί ο κόσμος και ποιος είναι ο ρόλος μέσα σε αυτόν. Έτσι, ξεκινάει να ταξιδεύει γνωρίζοντας ανθρώπους και τις ιστορίες τους. Ανακαλύπτει τα θαυμαστά αλλά και τα παράδοξα του κόσμου και προσπαθεί για γίνει και αυτός μέρος της δημιουργίας ενός κόσμου, που όλοι οι άνθρωποι θα ζουν με αξιοπρέπεια.
ΣΤΟΧΕΥΜΕΝΕΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ
Η βαλίτσα του 2Π από την ActionAid δεν ήταν διαθέσιμη . Προσπάθησα να φτιάξω μόνη μου μια γιγαντόκουκλα 2Π και στο σπίτι της γιαγιάς ανακάλυψα μια παλιά βαλίτσα για να μπορέσω να τη γεμίσω με πράγματα. Ένας παγκόσμιος πολιτικός χάρτης, ένα διαβατήριο, μια πιστωτική κάρτα, ένα μπουκαλάκι με λίγο νερό, ένα παλιό ραδιοφωνάκι, ένα κινητό τηλέφωνο που ίσως είχε μέσα τις φωτογραφίες του 2Π σουβενίρ και κάρτες από διάφορες χώρες .
Τη βαλίτσα “ανακάλυψε ” στην αυλή του σχολείου μια μαμά και μας την έφερε …
Έκπληξη …χαρά…περιέργεια …ανυπομονησία …
Γιατί γράφει ΠΠ στη μπλούζα του ;
Τι είναι αυτές οι κάρτες που έχει στην τσέπη του ;
Τι παράξενη βαλίτσα είναι αυτή ;
Τι έχει μέσα ;
Αλήθεια τί μπορεί να σημαίνει 2Π. Τα παιδιά έδωσαν τις απαντήσεις τους: “Πράσινη Πίτα” “Πάνος Πανόπουλος” κ.ο.κ. “Μήπως είναι κάποιο μυστικό όνομα;” Φτιάξαμε κι εμείς τα δικά μας ονόματα όπως του 2Π. Χρησιμοποιήσαμε τα αρχικά γράμματα από το ονοματεπώνυμό μας.
Ανοίξαμε τη βαλίτσα και είδαμε το περιεχόμενό της …
Ερωτήσεις και υποθέσεις πολλές …
Γιατί κουβαλάει μπουκάλι με νερό ; ( Για να πίνει – είναι μαγικό φίλτρο …..κλπ )
Από που πήρε αυτά τα σουβενίρ ; Τι τα θέλει ; ( Από τις περιοχές που ταξίδεψε – τα πήρε για να τα κάνει δώρο .. κλπ )
Τι το θέλει το ραδιόφωνο ; ( Για να ακούει μουσική – για να ακούει ειδήσεις – το αγόρασε …κλπ )
Τι είναι αυτό το βιβλιαράκι( Διαβατήριο ) ; (Για να γράφει σημειώσεις – έχει και φωτογραφία μέσα , είναι η ταυτότητά του …κλπ )
Εμείς τι χρειάζεται να πάρουμε μαζί μας για να ταξιδέψουμε ;
Ετοιμάζουμε τη βαλίτσα μας βάζοντας μέσα μόνο εκείνα τα αντικείμενα που χρειάζεται ένας ταξιδιώτης .και αποφασίζουμε να ακολουθήσουμε τον κ. 2Π στα ταξίδια του .
Ρούχα, εισιτήριο , ταυτότητα και έναν χάρτη για να σημειώνουμε τις χώρες που θα πάμε ..
Ανυπομονούμε να ταξιδέψουμε!!!
Ο 2Π ταξιδεύει στην Αγγλία
Ένα κρυπτογραφημένο μήνυμα στάλθηκε από τον 2Π με κώδικα. Πού να ταξιδεύει άραγε…. Χωριστήκαμε σε ομάδες για να λύσουμε το μήνυμα, να το αποκωδικοποιήσουμε. Η αποστολή μας ήταν να βρούμε στοιχεία για το ταξίδι του. Μα…. αυτά τα στοιχεία ήταν κάπως παράξενα. Κάτι ασπρόμαυρα τετράγωνα. Ευτυχώς μας είχε γράψει να χρησιμοποιήσουμε το τάμπλετ μας για να δούμε τι συμβαίνει.
Τα QR codes μας αποκάλυψαν στοιχεία και καταλάβαμε πώς βρίσκεται στην Αγγλία την οποία γνωρίσαμε από τη μουσική της, είδαμε βίντεο, ταξιδέψαμε με το Google Earth χορέψαμε, ακούσαμε παραμύθια, γνωρίσαμε τα αξιοθέατα! Η μουσική των “σκαθαριών” μας συντρόφευσε! Love me do!!!
Αυτό είναι το κωδικοποιημένο μήνυμα που μας έστειλε ο κύριος 2Π..
Η λύση του κώδικα
Το κωδικοποιημένο μήνυμα του 2Π
Τα παιδιά χωρίστηκαν σε ομάδες και η κάθε ομάδα πήρε μέρος του μηνύματος για να το αποκωδικοποιήσουν. Μέσα σε ένα όμορφο κλίμα συνεργασίας, τα παιδιά κατάφεραν να το αποκωδικοποιήσουν! ( Τον κώδικα δημιούργησε η συνάδελφος Παναγιώτα Πλαστήρα )
Και ο γρίφος λύθηκε ….
Διαπιστώσαμε όμως ότι δεν μας αποκάλυψε το μέρος που βρίσκεται. Είχε κρύψει στην τάξη μας κάποια στοιχεία. Κάτι παράξενα μαυρόασπρα χαρτάκια, για τα οποία χρειαζόμασταν τη βοήθεια του τάμπλετ. Μόλις βρίσκαμε ένα στοιχείο με τα 3 μας δαχτυλάκια χαϊδεύαμε την εικόνα και πατούσαμε ένα μαγικό κουμπί για να εκτυπώσουμε τις εικόνες.
Παίζουμε με το Google Earth
Πληκτρολογήσαμε Αγγλία … και έπειτα Λονδίνο!
Ένα από τα στοιχεία μας οδήγησε να παρακολουθήσουμε ένα βίντεο που μας παρουσιάζει το Λονδίνο!
Το καλύτερο βίντεο όμως ήταν αυτό του 2Π!!!
Μία διαδραστική αφίσα από την συνάδελφο Κόλιου Κλεοπάτρα μας ταξίδεψαν σε αυτή τη χώρα !
Ακούσαμε τον εθνικό ύμνο και γνωρίσαμε τη σημαία της Αγγλίας. Μας άρεσαν τα χρώματα και είπαμε να τη ζωγραφίσουμε ακολουθώντας κώδικα …
Παρατηρήσαμε σε βίντεο τους βρετανούς στρατιώτες…
Φτιάξαμε βρετανούς στρατιώτες…
Γνωρίσαμε τον Big Ben, το διάσημο ρολόι…ακούσαμε τον ήχο του, μετρήσαμε μαζί τους χτύπους του …
Θελήσαμε να φτιάξουμε το Big Ben από χαρτόκουτες. Χωριστήκαμε σε ομάδες και αφού είδαμε ένα βίντεο για να δούμε πως μπορούμε να το φτιάξουμε, το επιχειρήσαμε με επιτυχία.
Η Αγγλία έχει και μια βασίλισσα! Την Ελισάβετ. Είδαμε βίντεο με τη βασίλισσα και κάναμε μια περιήγηση στο παλάτι της.
Είπαμε να πιούμε τσάι που το λατρεύουν οι Βρετανοί.
Βάλαμε τα στέμματά μας σερβίραμε το τσάι μας και τα κουλουράκια μας ..
Χορέψαμε στους ρυθμούς της πίπιζας, ακούσαμε αγγλικά συγκροτήματα, γνωρίσαμε και άλλα αξιοθέατα όπως τη γέφυρα του Λονδίνου. Ανεβήκαμε και βόρεια στη Σκωτία για να δούμε το τέρας του Λοχ Νες. Στην Αγγλία έχει αρκετή βροχή και είδαμε πως γι’ αυτό ευθύνεται το γεγονός πως δίπλα είναι ο Ατλαντικός Ωκεανός. Μια τελευταία επίσκεψη στο Google Earth μας επιστρέφει στο όμορφο χωριό μας στους Αγίους Αποστόλους.
Αναμένουμε με ανυπομονησία το επόμενο ταξίδι το οποίο θα κάνουμε με τον κ. 2Π .
Ο 2Π ταξιδεύει στην Αμερική
Ένα νέο κωδικοποιημένο μήνυμα που μας έστειλε ο 2Π
Πάλι χωριστήκαμε σε ομάδες και προσπαθήσαμε να το αποκωδικοποιήσουμε
Η οδηγία του ήταν ξεκάθαρη. Έπρεπε να πάρουμε τη μελισσούλα (bee bot) και ένα χάρτη που είχε τοποθετήσει μέσα στη βαλίτσα του και να την οδηγήσουμε από το Β4 στο Γ1 !!!
Ο 2Π είχε πάει στην Αμερική!!!
H Διαδραστική αφίσα της συναδέλφου Πλαστήρα Τζούλια μας ταξίδεψε στη χώρα των Ινδιάνων. Μάθαμε τα χρώματα της σημαίας της Αμερικής, ακούσαμε τον ύμνο της και μάθαμε τα αγαπημένα της σύμβολα. Ένα από αυτά και ο Αμερικάνικος αετός,
Μάθαμε πως οι πρώτοι κάτοικοι της Αμερικής ήταν οι Ινδιάνοι. Είδαμε εικόνες από τη ζωή των πρώτων κατοίκων αυτής της χώρας..
Χορέψαμε με τη μουσική τους…
Παίξαμε τη μουσική τους με τα τύμπανα …
Διαβάσαμε το παραμύθι “ΟΝΕΙΡΟΠΑΓΙΔΑ” της Νίνας Ζαφειρίου με την καταπληκτική εικονογράφηση του Νίκου Γιαννόπουλου
Φτιάξαμε τις δικές μας ονειροπαγίδες!
Με τη διαδραστική αφίσα μάθαμε και άλλα πολλά. Στη χώρα αυτή υπάρχουν πολλά αξιοθέατα. Είναι η χώρα του ράγκμπι και του baseball, η χώρα που έφτιαξε τα πρώτα κινούμενα σχέδια και τους σούπερ ήρωες, αγαπημένοι των παιδιών, ο Σούπερμαν, Ο Μπάτμαν, ο κάπταιν Αμέρικα…
Η χώρα των cowboys…
Στη Νέα Υόρκη είδαμε τεράστια κτήρια … μάθαμε με τί κόπο έγιναν όλα αυτά και είπαμε να φτιάξουμε ουρανοξύστες με διάφορα υλικά της τήξης .
Είδαμε το άγαλμα της Ελευθερίας και μας ενθουσίασε !
Είδαμε το άγαλμα της Ελευθερίας
Κάναμε ομαδική κατασκευή για τη Νέα Υόρκη και το άγαλμα της ελευθερίας γιατί μας εντυπωσίασε αυτή η πόλη.
Ο 2Π με το βίντεο του ήρθε να μας θίξει κάποια πράγματα που συμβαίνουν σ’ αυτή τη χώρα αλλά και σε όλες τις ανεπτυγμένες χώρες…
Μας προβλημάτισε … Οι άνθρωποι καταναλώνουμε αλόγιστα. Μπερδεύουμε τα ΘΕΛΩ με τα έχω ΑΝΑΓΚΗ…
Ψάξαμε τα ρούχα μας να δούμε από πού έρχονται. Τα περισσότερα κατασκευάζονται στην Κίνα… “Πολύ μακριά κυρία…και λερώνουμε και την ατμόσφαιρα για να μας τα φέρουν εδώ!” Θυμηθήκαμε και την ιστορία της μπανάνας από το πρόγραμμα της WWF “Το καλάθι του Πικνικ” που και αυτή ερχόταν από τόσο μακριά…
Κάναμε λίστα με όσα έχουμε ανάγκη και με όσα θέλουμε. Μία λίστα πριν πάμε να ψωνίσουμε, θα μας βοηθήσει να μην αγοράζουμε πράγματα που ίσως να μη χρειαζόμαστε τελικά.
Και το κάναμε ομαδική κατασκευή…
Είδαμε ότι τα ΘΕΛΩ ΜΑΣ είναι πάρα ΠΟΛΛΑ κι αυτά που πραγματικά έχουμε ανάγκη είναι πολύ ΛΙΓΟΤΕΡΑ !!!
Το κροκοδειλάκι που τρώει πάντα τα πιο πολλά και λέει συνέχεια θέλω…. θέλω….μας προβλημάτισε .
Μήπως πρέπει να μάθει να επιλέγει με μέτρο ;
Παίξαμε κι ένα παιχνίδι μαθηματικών . Το λαίμαργο κροκοδειλάκι τρώει πάντα τα πιο πολλά ..!
Υποσχεθήκαμε στους εαυτούς μας να γίνουμε οι σούπερ ήρωες που θα βοηθήσουμε και τους μεγάλους να καταναλώνουν με μέτρο.
Ο κ. 2Π μας είπε πως είναι η ώρα να φύγουμε από την Αμερική και να ετοιμαζόμαστε για το επόμενο ταξίδι μας …
Που θα μας ταξιδέψει άραγε ;
Αφρική
Ένας κόσμος μα ποιος κόσμος…
Στην ερώτηση του τί είναι ο κόσμος, τα παιδιά απάντησαν : η Γη μας, ο κόσμος στο σούπερ μάρκετ, οι άνθρωποι… Ζητήθηκε από τα παιδιά να κόψουν 5κύκλους διαφορετικό μέγεθος ο καθένας και τους βάλαμε σε σειρά από τον μικρότερο στο μεγαλύτερο. Τα παιδιά ζωγράφισαν στον μικρότερο κύκλο το σπίτι τους, στον λίγο πιο μεγάλο την πόλη τους , στον επόμενο τη χώρα τους , την Ήπειρο και τον κόσμο …
Σε ποιους από αυτούς τους κύκλους μπορούμε να κάνουμε αλλαγές; Τα περισσότερα απάντησαν στο σπίτι τους…
Σαν ομαδική εργασία φτιάξαμε και μια αφίσα
Στο επόμενο εργαστήρι φτιάξαμε την παγκόσμια πολυκατοικία.
Εκτός από εμάς, ποιοι άλλοι μένουν στην παγκόσμια πολυκατοικία; Ποιοι είναι οι γείνονές μας, από ποιες χώρες; Τί φοράνε; Τί τρώνε; Τί μουσική ακούνε; Τα παιδιά μας έδωσαν τις απαντήσεις τους: “Ο Αμερικάνος τρώει χάμπουργκερ..” “Ο Αφρικανός ακούει ζούμπα” , “Ο Άγγλος πίνει τσάι…
Οι κάτοικοι της πολυκατοικίας μας Ευρωπαίοι , Ασιάτες ,Εσκιμώοι , Αφρικάνοι , Ινδιάνοι …
Το νερό είναι πολύτιμο αγαθό. Έχουν όλοι στον πλανήτη πόσιμο νερό;
Τί είναι το νερό, πώς έρχεται στο σπίτι μάς; Τί κάνουμε με αυτό;
Μόλις το 1% είναι πόσιμο!!!
Πού συναντάμε το νερό;
Έχουν όλοι οι άνθρωποι δίπλα τους μια βρύση για να πιούνε νερό; Είναι πόσιμο; Το βίντεο του 2Π στην Αφρική, μας έδειξε πως είναι πολύτιμο και δεν πρέπει να το σπαταλάμε. Στην παγκόσμια πολυκατοικία υπάρχει διαρροή! Στον παρακάτω σύνδεσμο είδαμε πως γίνεται η χρήση του νερού. https://www.educationsoutheastwater.com.au/resources/water- sources-interactive Αντίστοιχα βρήκαμε και εδώ στην ΕΥΔΑΠ https://www.eydap.gr/LearnAboutWater/ KidsSpace/stagonoulis/games
Στον πλανήτη μας έχουν όλοι οι άνθρωποι νερό ;
Τα παιδιά έχουν μπροστά τους 3 ποτήρια. το κάθε ποτήρι αντιστοιχεί στον όροφο της παγκόσμιας πολυκατοικίας. Δώσαμε αριθμούς στα ποτήρια και αναλόγως τί χρήση έκανε ο κάθε ένοικος ζητούσαμε από παιδιά να βάζουν τόσα κουταλάκια νερό (αντίστοιχοι κουβάδες) στο σωστό ποτήρι. Π.Χ. ο Έλληνας ήθελε να πλύνει το αυτοκίνητό του. Πόσα κουταλάκια θα βάλουμε: ο Αμερικάνος θέλει να κάνει μπάνιο στην πισίνα του. Έτσι μοιράζουμε τα κουταλάκια νερού. Στην Αφρική βέβαια που ούτε το νερό είναι πόσιμο και αναγκάζονται κάποιοι να το φέρνουν από πολύ μακριά, το νερό ήταν ελάχιστο, Τα παιδιά το βρήκαν πολύ άδικο…
Τί μπορούμε να κάνουμε γι’ αυτό; Τα παιδιά έδωσαν τις απαντήσεις τους…
Ξαναείδαμε το βίντεο του 2Π και είδαμε πως κάποιοι άνθρωποι εκτός από νερό δεν έχουν ούτε την ίδια ποσότητα φαγητού. Παρατηρήσαμε τις εικόνες και τα παιδιά ρωτήθηκαν πώς νιώθουν γι’ αυτό.
Παρατηρήσαμε τις εικόνες..
Κι όμως κάποιοι πετάνε το φαγητό τους… όταν άνθρωποι σε μια άλλη μεριά του πλανήτη πεινάνε….
Αν εμείς κυβερνούσαμε τον κόσμο , τότε θα μοιράζαμε δίκαια όλα τα αγαθά και τις παροχές ( Τροφή – Νερό , Μόρφωση , Ιατρική περίθαλψη ) σε όλους τους ανθρώπους .
Kαι όπως είδαμε σε ένα άλλο βίντεο, οι άνθρωποι στην Αφρική δεν έχουν την τεχνογνωσία για να καλλιεργούν τη γη τους, όπως εμείς, να συγκεντρώνουν το βρόχινο νερό για τις περιόδους της ξηρασίας και να αποθηκεύουν σπόρους.
Διαβάσαμε το παραμύθι Νερό Νερόοοοο….
Αγνοείται το νερό! Οι υδάτινοι πόροι εξαντλούνται.
Σε πόσα μέρη της Γης άνθρωποι, ζώα και φυτά απoζητούν νεράκι, για να ζήσουν;Αυτή η ιστορία μας πήγε στην Τανζανία, εκεί που η ζωή στέκεται απελπισμένη κάτω από τον καυτό ήλιο. Γράφτηκε, για να στείλει παντού το μήνυμα της ανάγκης, ώστε να μην ξεχνάμε όσους διψούν και πεινούν. Ας μη θεωρούμε δεδομένα όσα εκείνοι δεν έχουν…Η ελπίδα τους είμαστε όλοι εμείς!
Αλήθεια μπορούμε να ζήσουμε σε μια τέτοια πολυκατοικία που οι τοίχοι της έχουν χτιστεί με: -άνιση κατανομή τροφής -φτώχεια -έλλειψη πόσιμου νερού κ.ο.κ. Στα παιδιά παρουσιάστηκε ο τοίχος και ζητήθηκε να φανταστούν ότι κρατάνε ένα σφυρί και σπάνε τον τοίχο. Πώς θα μπορούσαμε να χτίσουμε μια καινούρια πολυκατοικία; στα τούβλα τί θα βάζαμε; Οι ιδέες τους τοποθετήθηκαν στα νέα τούβλα της πολυκατοικίας. Είναι ο μόνος τοίχος που δημιουργήθηκε για να ενώνει τους ανθρώπους και όχι να τους χωρίζει…
“Σ ευχαριστούμε 2Π που μας ταξίδεψες!!!” “Άραγε θα μας πάει και σε άλλα μέρη ο 2Π;”
ΦΥΛΛΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΠΟΥ ΔΟΥΛΕΨΑΜΕ ΚΑΤΑ ΤΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ :
Με ποιήματα ,τραγούδια , χορό και πολύ παιχνίδι αποχαιρετίσαμε μια χρονιά γεμάτη … μια χρονιά που είχε απ΄όλα !
Περάσαμε όμορφα , μάθαμε πολλά , ανακαλύψαμε ακόμη περισσότερα !
ΚΑΛΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ !!!
Ο Μάιος είναι ο μήνας των λουλουδιών και της βλάστησης. Στη λαϊκή συνείδηση συσχετίζεται παρετυμολογικά με τα μάγια και τη μαγεία. Γι’ αυτό και οι προλήψεις ότι δεν πρέπει να γίνονται γάμοι τον Μάιο, ούτε κάποια σοβαρή εργασία τον μήνα αυτό («Το Μάη μήτε δέντρο να φυτέψεις, μήτε παιδί να παντρέψεις» λέει η παροιμία). Σε γενικές γραμμές, οι λαϊκές ονομασίες του Μαΐου προέρχονται από τη φύση:
Πανελλήνιο έθιμο την Πρωτομαγιά είναι να πλέξιμο στεφανιών με λουλούδια και στάχυα («Μάηδες», «Μαγιοστέφανα») για την ευφορία της Γης. Τα κρεμούν στις εξώπορτες ή στους εξώστες των σπιτιών μέχρι τις 24 Ιουνίου, οπότε τα καίνε στις φωτιές του Αϊ-Γιάννη. Συνηθίζεται να βάζουν στο στεφάνι ένα σκόρδο ή ένα αγκάθι ως αποτρεπτικό του όποιου κακού.
Μιλήσαμε για τον όμορφο αυτό μήνα , τον τραγουδήσαμε , τον ζωγραφίσαμε τον γράψαμε ..
Την Κυριακή 8 Μαΐου εορτάζεται η «Γιορτή της μητέρας», του πιο αγαπημένου προσώπου στη ζωή κάθε ανθρώπου που μας στηρίζει στις χαρές, στις λύπες και στις δυσκολίες. Ένα χαμόγελο, ένα χάδι, ένα λουλούδι ή ένα δώρο είναι το λιγότερο που μπορούμε να προσφέρουμε στη μητέρα μας την ημέρα αυτή, που είναι ο επίσημος εορτασμός, ως μια μικρή υπενθύμιση της αμέριστης αγάπης μας.
Αν και πολλές χώρες έχουν ορίσει δικές τους ημερομηνίες για τη γιορτή της μητέρας, η δεύτερη Κυριακή του Μαΐου έχει επικρατήσει ως η καθιερωμένη ημερομηνία εορτασμού τα τελευταία χρόνια.
Οι πρώτες αναφορές για Γιορτή της Μητέρας και της μητρότητας έρχονται από την αρχαία Ελλάδα. Η μητέρα Γη, σύζυγος του Ουρανού είναι η προσωποποίηση της φύσης και λατρεύεται σαν η υπέρτατη θεότητα. Η λατρεία περνά έπειτα στην κόρη της, Ρέα, σύζυγο και αδερφή του Κρόνου που δοξάζεται ως η «Μητέρα των Θεών», καθώς φαίνεται να είναι η πρώτη, που γέννησε με τοκετό και ανάθρεψε τα παιδιά της με μητρικό γάλα. Οι αρχαίοι Έλληνες απέδιδαν τιμές στη Ρέα κάθε άνοιξη, καθώς ήταν και θεά της γης και της γονιμότητας.
Στην Ελλάδα, η Ημέρα της Μητέρας είχε αρχικά συνδεθεί με τη γιορτή της Υπαπαντής, η οποία και γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 2 Φεβρουαρίου, καθώς εκείνη την ημέρα η oρθόδοξη εκκλησία τιμά την επίσκεψη της Παναγίας και του Ιωσήφ -μαζί με το μικρό Χριστό- στην εκκλησία, για να πάρει ο θεάνθρωπος την «ευλογία».
Με ενθουσιασμό ,χαρά και άπειρη αγάπη , με τα μικρά τους χεράκια τα παιδιά ετοίμασαν όμορφα δωράκια και εκπλήξεις γεμάτες αγάπη για τις γλυκιές μανούλες .
Μπρελόκ με πετρούλες πηλό και γλυκά λογάκια ..
I Love you mum !!!
Καρτούλες για τη μαμά με τη βοήθεια της κ. Φαίη !
Φτιάξαμε με το σώμα μας το γράμμα Μ από τη μαμά …
Κομψές τσαντούλες γέμισαν με τα δωράκια που ετοίμασαν τα παιδιά για τις μανούλες τους …
ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΜΑΝΟΎΛΕΣ !!
ΝΑ ΧΑΙΡΕΣΤΕ ΚΑΙ ΝΑ ΚΑΜΑΡΩΝΕΤΕ ΤΑ ΥΠΕΡΟΧΑ ΠΑΙΔΙΑ ΣΑΣ !!!
Εργαστήριο 1ο
1η δραστηριότητα:
Παρουσίαση εισαγωγή στο θέμα,
Tο εκπαιδευτικό πρόγραμμα αποσκοπεί να αναγνωρίσουν τα παιδιά τη σημασία ανάληψης άμεσης δράσης για τον τερματισμό της λαθροθηρίας και της παράνομης διακίνησης προστατευόμενων ειδών της χλωρίδας και της πανίδας καθώς και τη σπουδαιότητα ενίσχυσης της παγκόσμιας στήριξης των προσπαθειών καταπολέμησης της λαθροθηρίας και της παράνομης διακίνησης προστατευόμενων ειδών.
Συνδέεται με τον Παγκόσμιο Στόχο 15 της Βιώσιμης Ανάπτυξης.
Απώτερος στόχος είναι να εισάγουμε τους μαθητές σε μια από τις θεματικές των Παγκόσμιων Στόχων της Βιώσιμης Ανάπτυξης και να τους ευαισθητοποιήσουμε με όραμα να διαμορφώσουμε τους ενεργούς Πολίτες του Αύριο, οι οποίοι θα αναλάβουν δράση για τη μεγάλη αλλαγή στον πλανήτη μας μέχρι το 2030.
Σχεδιάστηκε από την εκπαιδευτική και επιστημονική ομάδα του Βιωματικού Σχολείου, του εκπαιδευτικού τμήματος του QualityNet Foundation , εξειδικευμένου Οργανισμού στα θέματα της Βιώσιμης Ανάπτυξης.
Ο εκπαιδευτικός μπορεί να μπει σε ρόλο (π.χ. επιστήμονας, εκπρόσωπος φιλοζωικής κλπ.) και να «συστηθεί». Ζητά το ίδιο από τα παιδιά.
– Έχω μια τρελή αγάπη για τα ζώα και γι’ αυτό ήρθα εδώ σήμερα. Να μιλήσουμε για τα άγρια ζώα και κυρίως για αυτά που κινδυνεύουν, να παίξουμε και να χαρούμε. Εσείς, αλήθεια, τα αγαπάτε τα ζώα; ….. ναι….. ζητώ πιο δυνατά γιατί δεν ακούω καλά……
– Α, ναι, τα αγαπάτε λοιπόν. Πείτε μου κάποιο ζώο που γνωρίζετε. …… ακούγονται ονόματα, αν ακούγονται κατοικίδια, επισημαίνω πως αναφερόμαστε σε άγρια ζώα και δίνω ένα παράδειγμα.. Ακούγονται ονόματα και αφού τελειώσουν ρωτώ αν ξέρουν αυτά τα ζώα και δείχνω φωτογραφίες. Για κάθε ζώο λέω όνομα, ζητώ να μου πουν πληροφορίες και εγώ συμπληρώνω.
–Τι νομίζετε ότι έχουν να μας πουν τα ίδια;
– Όμως δεν έχω και πολύ καλά νέα για όλους αυτούς τους φίλους μας τα ζώα γιατί κινδυνεύουν να εξαφανιστούν. Τί πιστεύετε ότι μπορεί να φταίει; … εσείς πότε πιστεύετε ότι θα είχατε το ίδιο πρόβλημα;…….
– Άλλα ζώα λοιπόν δε βρίσκουν φαγητό, άλλα δε βρίσκουν σπίτι για να μείνουν, πχ το δάσος που έμεναν μπορεί να κάηκε, ή να κόψαμε εμείς οι άνθρωποι δέντρα για τα ξύλα γιατί τα χρειαζόμασταν. Άλλα πάλι τα σκοτώνουν κάποιοι κακοί άνθρωποι γιατί έχουν πολύ ωραία γούνα. Για κοιτάξτε λίγο αυτές τις φωτογραφίες….δείχνω φωτογραφίες plus και εξηγώ τί δείχνει η κάθε μία……
– Τί έχετε να πείτε για όλα αυτά; ……
– εμείς όμως τα αγαπάμε τα ζώα; …… και θα τα αφήσουμε να εξαφανιστούν;
θα μάθουμε όσα περισσότερα μπορούμε και θα κάνουμε ότι περνά από το χέρι μας για να συνεχίσουν να υπάρχουν όπως και εμείς;
Επίσης, μέσα από την προβολή εικόνων, τα παιδιά βλέπουν & γνωρίζουν τα ζώα που απειλούνται..
2ο εργαστήριο,
2η δραστηριότητα: τα ζώα στο περιβάλλον τους Δημιουργούμε μαζί με τα παιδιά, μια μακέτα οικοσυστημάτων ..
βάζουμε τα παιδιά να κάτσουν γύρω από τη μακέτα,
στην οποία απεικονίζονται παραπάνω του ενός οικοσυστήματα
(θάλασσα, ποτάμι-λίμνη, δάσος)…
παρουσιάζουμε το οικοσύστημα ρωτώντας τα παιδιά τι βλέπουν ….
δίνουμε σε κάθε παιδί από ένα ζωάκι που το τοποθετούν στο δικό του οικοσύστημα
(π.χ. στη θάλασσα οι χελώνες, στο δάσος ο λύκος κλπ)
ρωτάμε τα παιδιά αν σ’ αυτό το περιβάλλον μπορούν να ζήσουν τα ζώα….
στη συνέχεια, δίνουμε σε κάθε παιδί την ανθρώπινη δραστηριότητα με μια λογική σειρά…
πρώτα οι δρόμοι …
μετά τα αυτοκίνητα …
μετά τα σπίτια….
ξαναρωτάμε τα παιδιά αν σ’ αυτό το περιβάλλον μπορούν να ζήσουν τα ζώα …
ρωτάμε αν γύρω από κάθε σπίτι ή δρόμο που έχουμε φτιάξει
μπορεί να ζήσει το ζώο που έχουμε γύρω του….
εξηγούμε για το κάθε ζώο αν μπορεί για παράδειγμα να πέσει σε χειμέρια νάρκη,
να βρει εύκολα τροφή, να κολυμπήσει, να πιει καθαρό νερό κλπ.
σιγά-σιγά, βγάζουμε από το πανό μας ένα-ένα ζώο,
εξηγώντας κάθε φορά τους λόγους που δεν μπορεί να ζήσει…
στο τέλος, δείχνουμε τη μακέτα μας ρωτώντας τα παιδιά
αν τώρα είναι όμορφο το περιβάλλον
και λέμε τι μπορούμε να κάνουμε εμείς οι άνθρωποι για να το ξαναφτιάξουμε…
οι προτάσεις φυσικά “βροχή” …
3ο εργαστήριο,
3η δραστηριότητα: παρουσίαση ζώων
Παρουσιάζουμε με τη σειρά κάποια ζώα τα οποία βρίσκονται σε κίνδυνο.
Τα ίδια θα μας «μιλήσουν» για την κατάσταση και για το τι τραβούν τα ίδια.
Έχουμε και στη χώρα μας ζώα τα οποία βρίσκονται σε κίνδυνο.
Και μάλιστα, θα μας μιλήσουν για την κατάσταση και για το τι τραβούν τα ίδια . Γι’ αυτό έχω καλέσει κάποιους φίλους μας, από εδώ κοντά από τη χώρα μας, για να μας πούνε για τις δικές τους εμπειρίες.
Παράλληλα, ανοίγω και χάρτη της Ελλάδας και κάθε ζωάκι δείχνει με τον τρόπο του που ζει. – «Θα καλωσορίσουμε στην παρέα μας τη φίλη μας τη Μόνα, τη φώκια Monachus Monachus. (κουκλάκι φώκιας) – γεια σας παιδιά! Έρχομαι από το νησί της Αλοννήσου,
όπου οι περισσότερες από εμάς έχουμε τις φωλιές μας. Παλιά ήμασταν πολλές φώκιες σε όλο το Αιγαίο…» (Συνεχίζουμε την αφήγηση των αντίστοιχων ιστοριών και για τα υπόλοιπα ζώα …)
Εντοπίζουμε από τι κινδυνεύει το κάθε ζώο και γράφουμε τα συνθήματά μας και τα προσθέτουμε στη μακέτα μας ..
Γράψαμε τα συνθήματα σε πλακάτ και ετοιμαστήκαμε να επικοινωνήσουμε τα μηνύματά μας και στους γονείς ..
4ο/5ο εργαστήριο,
4η/5η δραστηριότητα:
– μπαίνουμε στη θέση των ζώων και με μουσική υπόκρουση, ανάλογα με την ένταση του παιχνιδιού, τα παιδιά αποκτούν ρόλους ακολουθώντας τις οδηγίες. Παροτρύνονται να γίνουν κάποιο ζώο, της στεριάς, της θάλασσας, ή και του αέρα.
οι οδηγίες που δίνονται είναι προσαρμοσμένες στα χαρακτηριστικά του κάθε ζώου, στο φυσικό του περιβάλλον, στον τρόπο ζωή στου, στους κινδύνους που μπορεί να αντιμετωπίζει.
Γινόμαστε αρκουδίτσες ….
Ελαφάκια …
Φώκιες ….
Ζωάκια της ζούγκλας …
Βάζουμε στα παιδιά ήχους από διάφορα ζώα.
τα παιδιά καλούνται να τα αναγνωρίσουν και να μιμηθούν τον ήχο τους.
Πατήστε για ακούσετε τους ήχους μας: ήχοι ζώων
Ευαισθητοποίηση … «Το δίχτυ της ζωής» …
6ο/7ο εργαστήριο,
6η/7η δραστηριότητα:
Γίνεται μικρή κουβέντα με τα παιδιά με θέμα :
«Και τί με νοιάζει εμένα;» «Μα εγώ είμαι ένα μικρό παιδί». Παροτρύνουμε τα παιδιά να ενημερωθούν και να συμμετέχουν. Μέσα από την παρουσίαση*, τα παιδιά βλέπουν τις συνέπειες που προκαλεί ο άνθρωπος στα ζώα και γενικότερα στη φύση και μαθαίνουν για τις ΜΚΟ που βοηθούν τα ζώα.
Κάθε παιδί επιλέγει να είναι και ένα ζώο υπό εξαφάνιση και στεκόμαστε σε κύκλο. Έχουμε ένα κουβάρι το οποίο δίνεται στο πρώτο παιδί. Το παιδί λέει ποιο ζώο είναι, πού ζει και πετάει το κουβάρι σε ένα άλλο παιδί-ζώο (όχι διπλανό του), λέγοντας κάποιο κοινό τους στοιχείο. Στο τέλος έχει σχηματιστεί ένα δίχτυ.
Παίζουμε λίγο κουνώντας τα χέρια, χωρίς όμως να καταστραφεί το δίχτυ ή να πέσει η κούκλα κάτω. Μετά, αρχίζουν τα προβλήματα. Ο εμψυχωτής λέει με λυπημένο ύφος τα προβλήματα που αντιμετωπίζει ένα ζώο από τον κύκλο και αυτό το ζώο πρέπει να φύγει από τον κύκλο. Τεντώνουν ώστε να μη χαλάσει το δίχτυ. Μετά, αναφέρονται τα προβλήματα ενός άλλου ζώου, το οποίο επίσης πρέπει να αποχωρήσει. Το παιχνίδι συνεχίζεται και κατά τη διάρκεια παρατηρούμε ότι δεν είναι τόσο εύκολο να μείνει ο άνθρωπος πάνω στο δίχτυ.
Στο τέλος ο άνθρωπος πέφτει κάτω, που σημαίνει ότι για την διατήρηση της ζωής όλοι είμαστε απαραίτητοι.
8ο εργαστήριο,
8η δραστηριότητα:
φτιάχνουμε το δικό μας ζωάκι .
Με πηλό ………….
Δώσαμε στο κάθε παιδί από ένα χάρτινο πιάτο …
σε συνεργασία με τους γονείς, το παιδί, φτιάχνει ένα ζωάκι της επιλογής του.
Και με την εκπ/κό των αγγλικών τα παιδιά δούλεψαν το ίδιο θέμα .. Κι επειδή είμαστε δυνατή ομάδα ,γίναμε και συγγραφείς και εικονογράφοι και δημιουργήσαμε το δικό μας παραμύθι !
ΠΑΡΑΜΥΘΙ ΘΑ ΜΑΣ ΒΟΗΘΗΣΕΤΕ ;
ΦΥΛΛΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΠΟΥ ΕΚΠΟΝΗΘΗΚΑΝ ΚΑΤΑ ΤΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ :
Ήρθε η πασχαλιά ,λένε τα πουλιά πάνω στα κλαδάκια
ήρθε η πασχαλιά ,λένε όλο χαρά και τα λουλουδάκια
ήρθε η πασχαλιά , λέει καθώς κυλά και το ποταμάκι
ήρθε η πασχαλιά και τσουγκρίζει αυγά το μικρό παιδάκι.
Πάσχα σημαίνει πέρασμα ,πέρασμα από το σκοτάδι στο φώς κι απ το θάνατο στη ζωή, απ το χειμώνα και την παγωνιά στην αναγέννηση της φύσης την άνοιξη.
Στην Ελλάδα το Πάσχα γιορτάζεται με λαμπρότητα .
Τη λύπη της Μ. Εβδομάδας και της Σταύρωσης διαδέχεται η χαρά και ο θρίαμβος της Ανάστασης του Χριστού.
Μέσα από βιβλία και απλά βίντεο και παρουσιάσεις στον προτζέκτορα μάθαμε την ιστορία του Πάσχα και γνωρίσαμε στη συνέχεια τα έθιμα του Πάσχα σε όλη την Ελλάδα.
Φτιάξαμε το βιβλίο του Πάσχα ξεκινώντας από την ανάσταση του Λαζάρου και το ολοκληρώσαμε με την Ανάσταση του Χριστού .
Με πηλό και ξυλάκια φτιάξαμε αυτή την όμορφη κατασκευή ..
Η εικόνα του εσταυρωμένου ..
Βάψαμε αυγά παραδοσιακά κόκκινα αλλά και πολύχρωμα, με γκοφρέ πολύχρωμα χαρτάκια που τα βουτήξαμε στη συνέχεια στο νερό και έβαψαν τα αυγά μας σαν ουράνια τόξα.
Γευθήκαμε υπέροχα Λαζαράκια …
Φτιάξαμε καρτούλες και καλαθάκια για τον νονό και την νονά …
Κοκοράκια και κοτοπουλάκια …
Λαγουδάκια …
Διαβάσαμε την ιστορία της πασχαλιάς
Μετά τη Σταύρωση του Χριστού η Παναγία μοιρολογούσε θρηνώντας Τον Μονάκριβό Της.
Κάποια στιγμή κουράστηκε και κάθισε κάτω από ένα δέντρο. Ήταν πολύ κουρασμένη κι αποκοιμήθηκε. Το δέντρο συμμερίστηκε το δράμα Της και σιγά- σιγά έριξε όλα τα φύλλα πάνω Της για να Τη σκεπάσει τόσο απαλά για να μην την ξυπνήσει.
Μέχρι τότε δεν έβγαζε ποτέ άνθη.
Όταν η Παναγία ξύπνησε είδε το δέντρο τελείως γυμνό,μέχρι που συνειδητοποίησε ότι το δεντράκι έριξε τα φύλλα του για να τη σκεπάσει και να τη ζεστάνει.
Τότε Εκείνη το ευλόγησε κι από τότε το δέντρο βγάζει αυτά τα πανέμορφα μυρωδάτα άνθη.
Οι πασχαλιές στολίζουν τα σπίτια και τους κήπους εν όψει του Πάσχα.
Φορτωμένες λουλούδια που δίπλα τους χορεύουν κίτρινες κι άλλες όμορφες πεταλούδες,κάτω από το λαμπερό ήλιο,με φόντο το αναζωογονητικό μπλε τ’ ουρανού ,που σε προτρέπει να ταξιδέψεις νοερά, ενώ τ’ ανοιξιάτικο αεράκι να σκορπίζει το άρωμά τους παντού προμηνύοντας το χαρμόσυνο γεγονός.
το ζωγραφίσαμε…
Μάθαμε και για την ιστορία της παπαρούνας και του κοκκινολαίμη…
Καρτούλες με την Πασχαλιά …
Τα παιδιά του ολοήμερου έφτιαξαν αβγουλάκια και λαμπάδες ..
Καλαθάκια που γέμισαν λιχουδιές δώρο από τις κυρίες ..
Στα πλαίσια της εισαγωγής των αγγλικών στην προσχολική εκπαίδευση, τα νήπια γνώρισαν παίζοντας ένα πασχαλινό έθιμο <<Το κυνήγι των πασχαλινών αυγών>> και ήρθαν σ επαφή με την κουλτούρα και τα έθιμα του Πάσχα στην Αγγλία.
Τα παιδιά χωρίστηκαν σε δύο ομάδες κόκκινη και μπλε .Κρύψαμε πολλά αυγά στην αυλή σε όλες τις γωνιές και μόλις δόθηκε το σύνθημα άρχισε το κυνήγι. Τα παιδιά μάζευαν τα αυγά που έβρισκαν και στο τέλος η κάθε ομάδα μέτρησε τα δικά της.Το διασκεδάσαμε όλοι !!!
Ευχαριστούμε τη κυρία Φαίη (εκπαιδευτικό αγγλικής του σχολείου μας) για την ιδέα και την οργάνωση του συγκεκριμένου παιχνιδιού.
Στο νηπιαγωγείο μέσα απ το παιχνίδι η διαπολιτισμικότητα γίνεται πράξη.
Έφτιαξαν και καρτούλες στις οποίες έγραψαν τις ευχές στα αγγλικά ..
Να είμαστε καλά και του χρόνου να φτιάξουμε και να μάθουμε ακόμη περισσότερα !!!
ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΑ !!!!!
Στις 2 Απριλίου είναι η Παγκόσμια ημέρα του βιβλίου.
Η Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 2 Απριλίου, την ημέρα που γεννήθηκε ο μεγάλος Δανός παραμυθάς Χανς Κρίστιαν Άντερσεν.
Ψάξαμε στο διαδίκτυο και μάθαμε πληροφορίες για τον μεγάλο αυτό παραμυθά .
Γεννήθηκε στις 2 Απριλίου 1805 στο Όντενσε, στο νησί Φιονία της Δανίας. Ο πατέρας του ξέπεσε και δούλευε τσαγκάρης, για να ζήσει την οικογένειά του. Αλλά, μην μπορώντας να αντέξει στη φτώχεια, πέθανε πολύ νέος, αφήνοντας το γιο του το Χανς ορφανό, με τη μητέρα του για μόνο στήριγμα.
Ο Χανς ήταν ένα περίεργο παιδί με εξαιρετική φαντασία. Πολλές φορές τον έβλεπαν να περπατά στο δρόμο σαν ονειροπαρμένος και το μυαλό του δεν το είχε πουθενά αλλού, παρά μόνο στα ποιήματα και στο διάβασμα. Προσπάθησε άδικα να μάθει την τέχνη του πατέρα του. Όταν τέλειωσε το σχολείο των άπορων παιδιών, μπήκε σε ένα ραφτάδικο, για να μάθει την τέχνη, αλλά ούτε και εκεί τα κατάφερε. Το ενδιαφέρον του κέρδισε το θέατρο, όπου αποστήθιζε ολόκληρες σκηνές από τα έργα που έβλεπε. Όταν ήταν με τους φίλους του, του άρεσε να απαγγέλλει και να τραγουδά. Ήταν δεκατεσσάρων χρονών, όταν, κυνηγώντας μια καλύτερη τύχη, έφθασε στην Κοπεγχάγη, με μόνη του περιουσία 30 φράγκα με σκοπό να γίνει ηθοποιός. Έδωσε εξετάσεις στη Βασιλική Σχολή θεάτρου, αλλά ήταν τόσο άσχημος και αδύνατος, που δεν τον δέχτηκαν.
Επειδή είχε ωραία φωνή, άρχισε να σπουδάζει μουσική, αλλά αρρώστησε ξαφνικά και έχασε τη φωνή του. Έτσι, το μόνο ταλέντο που του έμεινε ήταν το ταλέντο της ποίησης. Οι στίχοι του άρεσαν και βρήκε έναν προστάτη, τον Κέλλαν, που τον έστειλε στο πανεπιστήμιο, όπου κέρδισε μια βασιλική επιχορήγηση. Το 1827 δημοσίευσε ποιήματά του και έπειτα εξέδωσε μια σειρά έργων που του εξασφάλισαν την παγκόσμια δόξα.Οι κυριότεροι ήρωες των παραμυθιών του είναι φτωχοί και αδικημένοι άνθρωποι, που όμως έχουν ασυνήθιστα ψυχικά χαρίσματα, ευγένεια, ταλέντο, μεγαλοψυχία. Τα έργα του χαρακτηρίζονται από δράση, χιούμορ και λεπτή σάτιρα. Η δημιουργία του Άντερσεν αποτελεί την κορυφή στις ρεαλιστικές τάσεις της δανικής φιλολογίας του 19ου αιώνα. Διηγήματα, δράματα, αλλά προπάντων παραμύθια, όλα του τα έργα διαπνέονται από γλυκιά μελαγχολία, συγκίνηση και ειλικρίνεια.
Πολλά από τα παραμύθια του είναι πασίγνωστα παγκοσμίως, μεταφράστηκαν σε όλες τις γλώσσες του κόσμου και υπερέβησαν τα πλαίσια του απλού λογοτεχνήματος (Τα καινούρια ρούχα του αυτοκράτορα, Η Βασιλοπούλα και το ρεβίθι, Το ασχημόπαπο, Το κοριτσάκι με τα σπίρτα,
Άραγε μπορούμε κι εμείς να γίνουμε παραμυθάδες ;
Θέσαμε το πλαίσιο που πρέπει να έχει μια ιστορία .
Δηλαδή:
Που εκτυλίσσεται ( Τόπος )
Ποιοι είναι οι ήρωες ( βασικοί και βοηθητικοί )
Ποιο είναι το πρόβλημα
Και τέλος πως δόθηκε η λύση .
Οι ιδέες πολλές ………..
Τα παιδιά επηρεασμένα από το τελευταίο πρόγραμμα που δουλεύουμε για τα ζώα που κινδυνεύουν επέλεξαν αυτά για ήρωες και μάλιστα κάποια από τα ονόματα που τους έδωσαν είχαν σχέση και με τους ήρωες της επανάστασης της 25η Μαρτίου που είχαν διδαχθεί κάποιες ημέρες πριν .
Τα λόγια τους αποτυπώθηκαν στο χαρτί από εμένα , και αφού έγραψα το κείμενο στον υπολογιστή εκείνα ανέλαβαν την εικονογράφηση .
Το αποτέλεσμα μας ενθουσίασε …
Απολαύστε το !!!
Στα πλαίσια της δανειστικής βιβλιοθήκης τα παιδιά αυτή την εβδομάδα ανέλαβαν αντί να δανειστούν βιβλίο , να δημιουργήσουν ένα παραμύθι μαζί με τους γονείς τους και να το παρουσιάσουν στην τάξη . Αφού δόθηκαν οι κατάλληλες πληροφορίες στα παιδιά και στους γονείς και έντυπο υλικό τα παιδιά δημιούργησαν τα παρακάτω …
Να κάποιες από τις πολύ όμορφες προσπάθειες :
Κάθε χρόνο η Διεθνής Οργάνωση Βιβλίων για τη Νεότητα (International Board on Books for Young People – ΙΒΒΥ) , ετοιμάζει ένα μήνυμα και μια αφίσα που διανέμονται σε όλο τον κόσμο, με σκοπό να τονίσουν την αξία των βιβλίων και της ανάγνωσης και να ενθαρρύνουν τη διεθνή συνεργασία για την ανάπτυξη και τη διάδοση της λογοτεχνίας για παιδιά και νέους. Το 2022, υπεύθυνο για το υλικό του εορτασμού είναι το Τμήμα του Καναδά. Το μήνυμα γράφτηκε από τον πολυβραβευμένο συγγραφέα Richard Van Camp. Η αφίσα φιλοτεχνήθηκε από την επίσης πολυβραβευμένη εικονογράφο και συγγραφέα Julie Flett και είναι η παρακάτω :
Σε όλες τις χώρες, τα παιδιά, οι συγγραφείς, οι εικονογράφοι, οι μεταφραστές, οι βιβλιοθηκονόμοι, οι εκδότες και οι εκπαιδευτικοί γιορτάζουν την παγκόσμια αυτή ημέρα με διάφορες εκδηλώσεις σε σχολεία, βιβλιοθήκες, βιβλιοπωλεία, πλατείες και άλλους χώρους, δείχνοντας έτσι την αγάπη και το ενδιαφέρον τους για τα βιβλία και το διάβασμα.
ΤΟ ΜΗΝΥΜΑ ΤΗΣ ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΒΙΒΛΙΩΝ
ΓΙΑ ΤΗ ΝΕΟΤΗΤΑ (ΙΒΒΥ)
ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΠΑΙΔΙΚΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ 2.4.2022
Οι ιστορίες είναι φτερά
που σε βοηθούν να πετάς ψηλά κάθε μέρα.
Richard Van Camp (Καναδάς)
Το διάβασμα είναι ελευθερία.
Το διάβασμα είναι ανάσα.
Το διάβασμα σ’ αφήνει να βλέπεις τον κόσμο με τρόπο διαφορετικό και σε καλεί σε κόσμους που δε θα θέλεις ποτέ να τους αποχωριστείς.
Το διάβασμα επιτρέπει στο πνεύμα σου να ονειρεύεται.
Λένε ότι τα βιβλία είναι φίλοι για όλη μας τη ζωή και συμφωνώ.
Το ιδανικό δικό σου σύμπαν πλαταίνει όταν διαβάζεις.
Οι ιστορίες είναι φτερά που σε βοηθούν να πετάς ψηλά κάθε μέρα
Βρες, λοιπόν, τα βιβλία που μιλούν στο πνεύμα σου, στην καρδιά σου, στο μυαλό σου.
Τα βιβλία είναι γιατρικά
Θεραπεύουν
Καθησυχάζουν
Εμπνέουν
Διδάσκουν
Ας ευγνωμονούμε τους παραμυθάδες, τους αναγνώστες και τους ακροατές.
Ας ευγνωμονούμε τα βιβλία.
Είναι φάρμακα για έναν καλύτερο, φωτεινότερο κόσμο.
Ευχαριστώ πολύ!
(Μετάφραση: Λότη Πέτροβιτς Ανδρουτσοπούλου)
Δημιουργήσαμε κι εμείς τη δική μας αφίσα :
Τέλος εκτός από τα φύλλα εργασίας που δουλέψαμε στο σχολείο , φτιάξαμε και καρτούλες τις οποίες με χαρά πήραν τα παιδιά στο σπίτι τους :
ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΠΟΛΥΤΙΜΕ ΦΙΛΕ !!!
Η 25η Μαρτίου είναι θρησκευτική αλλά και εθνική εορτή. Ο απανταχού ελληνισμός τιμά τους προγόνους του και γιορτάζει την έναρξη της επανάστασης του 1821 ενάντια στον τουρκικό ζυγό. Παράλληλα, τιμά την ορθόδοξη πίστη, εορτάζοντας την επέτειο αναγγελίας της γέννησης του Ιησού.
Πάρτε μια γεύση από τις δραστηριότητες που κάναμε με τα παιδιά για την διπλή μας εορτή..
Ξεκινήσαμε με το υπέροχο βιβλίο της Ευγενίας Φακινού ΤΑ ΕΛΛΗΝΑΚΙΑ
Σε κάποιο νησί για χρόνια αφέντης ήταν ο Αγάς και έκανε ό,τι αυτός ήθελε. Οι Έλληνες κάτοικοι έπρεπε να τον υπακούν, να του δίνουν μερίδιο από τη σοδειά χωρίς κανείς να τολμά να μιλήσει. Γι’ αυτό πολλά παλικάρια ξενιτεύονταν στα καράβια. Ανάμεσά τους κι ο Γιώργης. Όταν γύρισε μετά από καιρό, βρήκε το χωριό άδειο και το Παγόνι, το αγαπημένο πουλί της αδελφής του της Μαρίας, άρχισε να του διηγείται τι έγινε την Κυριακή, που γίνονταν οι γάμοι της Παγώνας και του Γιάννου.
Είχε πια νυχτώσει, αλλά το γλέντι συνεχιζότανε και θα συνεχιζότανε για πολύ ακόμα. Ο γαμπρός κι η νύφη χόρεψαν τον πρώτο το συρτό. Μετά χόρεψαν κι όλοι οι καλεσμένοι. Η Μαρία κι οι φίλες της τραγούδαγαν για την ομορφιά της νύφης. Το τουμπελέκι, το ούτι, το κλαρίνο συνόδευαν το χορό και το τραγούδι. Κι εκεί που όλα ήταν χαρούμενα, φάνηκε ο Αφέντης ο Αγάς με τους δικούς του. Συνηθισμένος να κάνει ό,τι θέλει, φώναξε:
— Κρασί και μεζέ για τα παλικάρια μου. Κι εσύ Μαρία, σήκω να χορέψουμε!
Όλοι πάγωσαν. Τέτοια προσβολή! Η Μαρία δεν τα ‘χασε και με σταθερή φωνή του είπε:
— Δε χορεύω με το ζόρι!
Αυτό ήτανε. Η συνοδεία του Αφέντη του Αγά σήκωσε τα όπλα, οι δικοί μας τράβηξαν τα σπαθιά…
Του Γιώργη τα χείλια τρέμανε απ’ το κακό του…
— Αρκετά! φώναξε και τράβηξε το σπαθί του. Τώρα θα δει!…
— Μη! Του φώναξαν οι άλλοι και τον κράτησαν σφιχτά απ’ τα χέρια.
— Αφήστε με! Αρκετά πια με τον Αφέντη τον Αγά!
— Δεν έχει νόημα, Γιώργη, του είπαν οι άλλοι. Είμαστε λίγοι κι είναι πολλοί.
— Δεν είμαστε πια λίγοι, είπε ο Γιώργης. Και στ’ άλλα τα χωριά το ‘χουν αποφασίσει. Οι δικοί μας πού είναι τώρα;
— Οι ανήμποροι πήγανε σ’ άλλα χωριά πιο ήσυχα. Οι νέοι βγήκαν στο βουνό, είπε το Παγόνι.
— Εμπρός, λοιπόν, για το βουνό!
Είχε ξεμυτίσει ο ήλιος απ’ την ανατολή, όταν έφτασαν στους πρόποδες του βουνού. Όλα ήταν ήσυχα. Τίποτε δε φαινόταν, τίποτε δεν ακουγόταν… και ξαφνικά… κοκκίνισε το βουνό απ’ τα φεσάκια και μια ελληνική σημαία ξεδιπλώθηκε.
— Καλύτερα μιας ώρας ελεύθερη ζωή παρά σαράντα χρόνια σκλαβιά και φυλακή!
Ήταν κοριτσίστικη φωνή, που το είπε, αλλά αρκετά δυνατή για να καταλάβει ο Γιώργης τη φωνή της Μαρίας. Με φτερά στα πόδια ανέβαιναν τώρα το βουνό, να ενωθούν με τους άλλους.
Ήταν 22 Μαρτίου του 1821.
Ευγενία Φακίνου
Κοκκίνισαν τα βουνά από τα φεσάκια …
Πριν από πολλά χρόνια, οι Έλληνες ήταν σκλαβωμένοι στους Τούρκους. 400 χρόνια έκαναν υπομονή μέχρι που δεν άντεξαν άλλο και ξεσηκώθηκαν. Αυτή η Επανάσταση ξεκίνησε στις 25 Μαρτίου του 1821 και αυτήν γιορτάζουμε κάθε χρόνο στις 25 Μαρτίου. Και για να καταλάβουμε καλύτερα τα γεγονότα παρακολουθήσαμε την αξιόλογη παρουσίαση της συναδέλφου Ειρήνης Πετρίδου
Η μάχη της Αλαμάνας ….
Το κρυφό Σχολειό
Το κάθε παιδί έφτιαξε το πορτρέτο του αγαπημένου του ήρωα ..
Γενναία τσολιαδάκια …
Τσαρούχια …
Οι καρτούλες μας με τα κρινάκια που πρόσφερε ο Άγγελος Γαβριήλ στην Παναγιά
Και με την ευχή για γρήγορα ειρήνη και ελευθερία όπου υπάρχει πόλεμος… φτιάξαμε το περιστέρι της ειρήνης !
Ένα μεγάλο επίσης ΜΠΡΑΒΟ σε όλα τα παιδιά που συμμετείχαν στην μικρή μας γιορτούλα!!Ήταν όλα υπέροχα!!
Χρόνια πολλά Ελλάδα, χρόνια πολλά Ελευθερία!!