Κανονισμός Λειτουργίας

kanonismos sxoleiou

                                      Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας

1.Εισαγωγή

Το νηπιαγωγείο είναι ο χώρος όπου τα νήπια, περνούν πολλές ώρες καθημερινά. Μαθαίνουν, παίζουν, χαίρονται, δημιουργούν και συνεργάζονται.

Η σχολική κοινότητα είναι μία οργανωμένη ομάδα που έχει όλα τα χαρακτηριστικά της κοινωνίας. Το σχολείο προετοιμάζει τους νέους να ενταχθούν ομαλά στην κοινωνία. Η εσωτερική οργάνωση της σχολικής ζωής οφείλει να εκπαιδεύει και να διαπαιδαγωγεί, σύμφωνα με τα πρότυπα και τις ανάγκες της δημοκρατικής κοινωνίας.

Γι` αυτό καλό είναι η σχολική ζωή  να ρυθμίζεται από κάποιους κανόνες, οι οποίοι βοηθούν στην εκπαιδευτική διαδικασία και το σχολείο να λειτουργεί αποτελεσματικότερα ως μια ασφαλής κοινότητα μάθησης.

Με τον όρο «σχολικός κανονισμός» εννοούμε το σύνολο των όρων και των κανόνων που αποτελούν προϋποθέσεις για να πραγματοποιείται ανενόχλητα, μεθοδικά και αποτελεσματικά το έργο του σχολείου.  . Οι συνθήκες αυτές πρέπει να αποβλέπουν στη διαμόρφωση ενός παιδαγωγικού και διδακτικού κλίματος το οποίο θα εξασφαλίζει τη συνεργασία των μελών της σχολικής κοινότητας, χωρίς εντάσεις και συγκρούσεις, με αμοιβαίο σεβασμό, με ανοχή και αναγνώριση. Στο πλαίσιο αυτό ο όρος «σχολική πειθαρχία» αποκτά δημοκρατικό περιεχόμενο και αναδεικνύεται σε βασικό ποιοτικό στοιχείο του σύγχρονου δημοκρατικού σχολείου.

Για το σκοπό αυτό συντάσσεται ο Κανονισμός Εσωτερικής λειτουργίας του Νηπιαγωγείου μας, ο οποίος είναι πλήρως εναρμονισμένος με την ισχύουσα νομοθεσία για τη λειτουργία του σχολείου.

  1. Γενικές αρχές / στοιχεία 

Ο σκοπός του  Νηπιαγωγείου  σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία είναι να βοηθήσει τα παιδιά να αναπτυχθούν σωματικά, συναισθηματικά, νοητικά και κοινωνικά μέσα στο πλαίσιο των ευρύτερων στόχων της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Το Νηπιαγωγείο, ως φορέας κοινωνικοποίησης του παιδιού (μετά την οικογένεια), θα πρέπει να εξασφαλίζει τις προϋποθέσεις ώστε τα παιδιά να αναπτύσσονται και να κοινωνικοποιούνται ομαλά και πολύπλευρα. Σύμφωνα με το άρθρο 3, του Ν.1566, το Νηπιαγωγείο βοηθά τα νήπια «να καλλιεργούν τις αισθήσεις τους, να οργανώνουν τις πράξεις τους, κινητικές και νοητικές, να εμπλουτίζουν και να οργανώνουν τις εμπειρίες τους, από το φυσικό και το κοινωνικό περιβάλλον, να αναπτύσσουν πρωτοβουλίες, ελεύθερα και αβίαστα, να αναπτύσσουν την ικανότητα κατανόησης και έκφρασης, με σύμβολα γενικά και ιδιαίτερα, στους τομείς της Γλώσσας, των Μαθηματικών και της Αισθητικής».

Επιπλέον το σύγχρονο νηπιαγωγείο επιδιώκει το σεβασμό της προσωπικότητας του νηπίου, την ικανοποίηση των φυσικών και ψυχικών του αναγκών και το σεβασμό στις ατομικές του διαφορές. Και όλα αυτά μέσα σε μια ατμόσφαιρα στην οποία βασιλεύει η χαρά, το παιχνίδι, η δημιουργία και η πειθαρχημένη ελευθερία.

Το  19ο Νηπιαγωγείο  Τρικάλων  αποτελείται από ένα τμήμα πρωινό  – υποχρεωτικό  . Σε αυτό υπηρετεί η  Δασκάλου Αθανασία  ως Νηπιαγωγός και Προϊσταμένη που έχει αναλάβει το πρωινό τμήμα , και η Παπαϊωάννου Κωνσταντίνα εκπαιδευτικός ΠΕ06 που θα διδάσκει 2 ώρες την εβδομάδα Αγγλικά στα προνήπια- νήπια  .

1.Σχολικό έτος  

Έναρξη / λήξη  μαθημάτων

Το σχολικό έτος των νηπιαγωγείων αρχίζει την 1η Σεπτεμβρίου και λήγει στις 31 Αυγούστου του επόμενου έτους. Το διδακτικό έτος αρχίζει την 1η Σεπτεμβρίου και λήγει στις 21 Ιουνίου του επόμενου έτους. Οι εκπαιδευτικές δραστηριότητες αρχίζουν στις 11 Σεπτεμβρίου και λήγουν στις 15 Ιουνίου του επόμενου έτους, ημέρα κατά την οποία χορηγούνται τα αναμνηστικά στα νήπια. Όταν η 15η Ιουνίου είναι Σάββατο ή Κυριακή, οι εκπαιδευτικές δραστηριότητες λήγουν την προηγούμενη Παρασκευή. Ειδικά για το σχολ.έτος 2022-23 η εκπαιδευτική χρονιά ξεκίνησε στις 12 Σεπτεμβρίου.                                                                                                                                      Ωράριο λειτουργίας / Προσέλευση – Αποχώρηση

Η προσέλευση των μαθητών το πρωί γίνεται στο σχολείο, από τις 8.15 π.μ. έως τις 8.30 π.μ.                                                                                                                                              Οι γονείς οφείλουν να τηρούν και να σέβονται το ωράριο του Νηπιαγωγείου.                                                                                                                                   Η έγκαιρη προσέλευση βοηθά στην εύρυθμη λειτουργία του σχολείου.                                                                                                                                                         Το πρωί παραδίνουμε το παιδί μας στην  Νηπιαγωγό στην πόρτα εισόδου του σχολείου και αποχωρούμε. Εκείνη το παραλαμβάνει και το προτρέπει να βάλει αντισηπτικό   πριν προχωρήσει στην αίθουσα.

Τα παιδιά και οι γονείς που τα συνοδεύουν  φορούν μάσκα μόνο αν οι ίδιοι το επιθυμούν.                                                                                                                    Η αποχώρηση από το νηπιαγωγείο γίνεται στις 13.00 μ.μ .

Η ευθύνη για την ασφάλεια των παιδιών μετά το ωράριο λειτουργίας ανήκει αποκλειστικά στο γονέα ή κηδεμόνα. Οι γονείς/κηδεμόνες είναι υποχρεωμένοι να γνωρίζουν το ωράριο των παιδιών τους. Οι μαθητές σε καμία περίπτωση δε φεύγουν πριν από τη λήξη των μαθημάτων. Αν παρουσιαστεί ανάγκη αποχώρησης κατά τη διάρκεια του σχολικού ωραρίου (π.χ. ασθένεια), γίνεται πάντοτε με τη συνοδεία γονέα ή κηδεμόνα.

4.Εγγραφές νηπίων

Η εγγραφή των προνηπίων γίνεται ηλεκτρονικά από 1η έως 31 Μαρτίου με ευθύνη των γονέων μέσω της ψηφιακής υπηρεσίας gov.gr .

Δικαιολογητικά εγγραφής

  1. Πιστοποιητικό γέννησης του νηπίου Ή Ληξιαρχική Πράξη Γέννησης (Το πιστοποιητικό γέννησης του νηπίου εκδίδεται από την προϊσταμένη).
  2. Μισθωτήριο ή Λογαριασμός ΔΕΗ, τηλεφώνου του γονέα / κηδεμόνα  όπου φαίνεται η διεύθυνση κατοικίας του νηπίου.

Οι γονείς υποχρεούνται να προσκομίσουν στο σχολείο:

  • Το βιβλιάριο υγείας του παιδιού ή άλλο στοιχείο στο οποίο να φαίνεται ότι έγιναν τα προβλεπόμενα από το νόμο εμβόλια.
  • Το Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή (ΑΔΥΜ).
  • Υπεύθυνη δήλωση του γονέα / κηδεμόνα ότι αναλαμβάνει την ευθύνη για την ασφαλή μετακίνηση του νηπίου από και προς το σχολείο.
  • Αποδεικτικό στοιχείο, όπως προβλέπεται από το άρθρο 1, του Π.Δ. 200/98 (ΦΕΚ 161/1998), (πχ. λογαριασμός ΔΕΗ, μισθωτήριο οικίας, ή άλλο έγγραφο) από το οποίο, κατά την κρίση της Προϊσταμένης του Νηπιαγωγείου, φαίνεται η διεύθυνση κατοικίας του μαθητή.

Ηλικία φοίτησης

Στο νηπιαγωγείο εγγράφονται νήπια που συμπληρώνουν τη νόμιμη ηλικία. Στο νηπιαγωγείο φοιτούν δύο ηλικίες νηπίων. Η πρώτη ηλικία (νήπια) περιλαμβάνει τα νήπια, τα οποία στις 31 Δεκεμβρίου του έτους εγγραφής συμπληρώνουν ηλικία πέντε (5) ετών. Η δεύτερη ηλικία (προνήπια) περιλαμβάνει τα νήπια, τα οποία στις 31 Δεκεμβρίου του έτους εγγραφής συμπληρώνουν ηλικία τεσσάρων (4) ετών.

  1. Φοίτηση / απουσίες

Η φοίτηση στο νηπιαγωγείο είναι υποχρεωτική. Η ανελλιπής φοίτηση του παιδιού αποτελεί βασική προϋπόθεση τόσο για την ομαλή προσαρμογή του στο σχολικό περιβάλλον, όσο και για την απρόσκοπτη παρακολούθηση του προγράμματος δραστηριοτήτων του νηπιαγωγείου. Οι απουσίες ενημερώνονται ηλεκτρονικά στην ιστοσελίδα του  myschool , για αυτό το λόγο θα πρέπει να γνωρίζουμε την αιτιολόγησή της. Αν είναι άρρωστο , υποχρεωτικά θα πρέπει να φέρετε ιατρική βεβαίωση στην οποία θα αναφέρεται επακριβώς το είδος της ασθένειας που είχε και θα τονίζεται σαφώς από το θεράποντα ιατρό η δυνατότητά του να επανέλθει στο νηπιαγωγείο, χωρίς να υπάρχει κίνδυνος μετάδοσης της ασθένειάς του στα άλλα παιδιά. Αν το παιδί σας υποβάλλεται σε  κάποια συγκεκριμένη φαρμακευτική αγωγή ή αν έχει ευαισθησία σε φάρμακα, σε κάποιες τροφές ή σε κάτι άλλο, παρακαλούμε να ενημερώσετε για το θέμα αυτό τη νηπιαγωγό.

Απαγορεύεται η χορήγηση φαρμάκων από τους νηπιαγωγούς, όπως ορίζει σχετική νομοθεσία.

  1. Πρόγραμμα του νηπιαγωγείου

Ωρολόγιο  Πρόγραμμα

Το Ωρολόγιο πρόγραμμα Νηπιαγωγείου καθορίζεται από το προεδρικό Διάταγμα 79/1-8-2017 , συντάσσεται και υπογράφεται από τον προϊστάμενο εκπαιδευτικών θεμάτων της Α/θμιας Εκπ/σης Τρικάλων.

Το Ωρολόγιο Πρόγραμμα του 19ου  Ν/γείου είναι το εξής:

 Το πρόγραμμα δραστηριοτήτων το οποίο ακολουθούμε έχει καθοριστεί με όσα προβλέπει και περιλαμβάνει το Διαθεματικό Ενιαίο Πλαίσιο Προγραμμάτων Σπουδών (Δ.Ε.Π.Π.Σ.)για το νηπιαγωγείο του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων. Είναι επίσης σύμφωνο με τις απαιτήσεις της εποχής μας, τόσο για την παροχή ποιοτικής αλλά και άρτιας εκπαίδευσης.

Δράσεις – Προγράμματα εκπονούνται κατά τη διάρκεια της χρονιάς βασιζόμενα πάντα στις κλίσεις και τα ενδιαφέροντα των παιδιών.

Στο πρόγραμμα  του Νηπιαγωγείου από φέτος εντάσσονται τα Αγγλικά που θα διδάσκονται 2 ώρες την εβδομάδα από την εκπ/κό ΠΕ 06  κα.Παπαϊωάννου Κωνσταντίνα και τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων 3 ώρες την εβδομάδα  που θα διδάσκει η κα, Δασκάλου Αθανασία στο υποχρεωτικό πρωινό τμήμα .

Σχολικές γιορτές – εκδηλώσεις / αργίες

Τα νηπιαγωγεία δεν λειτουργούν:  1ον . Τα Σάββατα και τις Κυριακές 2ο . Την 28η Οκτωβρίου (Εθνική εορτή) 3ο . Τη 17η Νοεμβρίου, ημέρα κατά την οποία γίνονται εκδηλώσεις για την επέτειο του Πολυτεχνείου. Όταν η 17η Νοεμβρίου είναι Σάββατο ή Κυριακή, οι εκδηλώσεις γίνονται την προηγούμενη Παρασκευή 4ο . Από 24 Δεκεμβρίου μέχρι και 7 Ιανουαρίου (διακοπές Χριστουγέννων). 5ο . Την 30η Ιανουαρίου, εορτή των Τριών Ιεραρχών. Την ημέρα αυτή το διδακτικό προσωπικό παίρνει μέρος στον εκκλησιασμό και στις σχετικές εκδηλώσεις της εκπαιδευτικής κοινότητας της περιοχής. 6ο . Την Καθαρή Δευτέρα 7ο . Την 25η Μαρτίου (Εθνική εορτή) 8ο . Από τη Μ. Δευτέρα μέχρι και την Παρασκευή της Διακαινησίμου (διακοπές Πάσχα), 9ο . Την 1η Μαΐου 10ο . Την εορτή του Αγίου Πνεύματος 11ο . Από 22 Ιουνίου μέχρι και 31 Αυγούστου (θερινές διακοπές)

Οι σχολικές γιορτές, εθνικές, θρησκευτικές ή άλλου τύπου, καθώς και οι διδακτικές επισκέψεις αποτελούν μέρος της σχολικής ζωής και βοηθούν στην πραγματοποίηση του σχολικού έργου, γι’ αυτό οι μαθητές καλό θα ήταν να μην απουσιάζουν από αυτές αν δεν έχουν σοβαρό λόγο.

Ειδικότερα: 1. Οι εκδηλώσεις για την επέτειο της εθνικής εορτής της 28ης Οκτωβρίου πραγματοποιούνται στις 27 Οκτωβρίου, ημέρα κατά την οποία τιμάται και η ελληνική σημαία και για την επέτειο της εθνικής εορτής της 25ης Μαρτίου στις 24 του ίδιου μήνα. Σε περίπτωση που η 28η Οκτωβρίου και η 25η Μαρτίου είναι Κυριακή ή Δευτέρα, οι εκδηλώσεις γίνονται την προηγούμενη Παρασκευή. 2. Εκκλησιασμός νηπίων μπορεί να γίνει ύστερα από απόφαση του διδακτικού προσωπικού, εφόσον το επιτρέπουν οι τοπικές συνθήκες και εξασφαλίζονται οι προϋποθέσεις για ασφαλή μετάβασή τους στο ναό.  3. Τα Νηπιαγωγεία παραμένουν επίσης κλειστά  όταν οι Νηπιαγωγοί παρακολουθούν υποχρεωτικά σεμινάρια της Σχολικής Συμβούλου και κατά τις εκλογές (Δημοτικές, Βουλευτικές…).

Διδακτικές επισκέψεις

Σε περίπτωση διδακτικής επίσκεψης τηρείται το ημερήσιο σχολικό διδακτικό ωράριο, ενώ θα υπάρχει έγκαιρη ενημέρωση, προς τους γονείς και γραπτή έγκρισή τους.

Αναφορικά με τις εκπαιδευτικές επισκέψεις, ειδικά για το τρέχον σχολικό έτος θα είναι πολύ περιορισμένες, λόγω των μέτρων για την αποφυγής διασποράς της πανδημίας COVID-19. Θα πραγματοποιηθούν εκδηλώσεις με την παρουσία γονέων μόνο αν οι συνθήκες το επιτρέπουν  . Διαφορετικά οι σχολικές γιορτές θα υλοποιηθούν στην τάξη μόνο με παρουσία των εκπαιδευτικών και των μαθητών.

  1. Πρόγευμα

Κάθε παιδί θα πρέπει, από την αρχή της σχολικής χρονιάς να έχει μαζί του μία σχολική τσάντα νηπιαγωγείου (με εύχρηστο κούμπωμα), μέσα στην οποία θα φέρνει καθημερινά:

  • Ταπεράκι με το  δεκατιανό του, πιρουνάκι ή κουταλάκι (αν χρειάζεται).
  • Μια μικρή πετσέτα φαγητού την οποία θα στρώνει επάνω στο τραπέζι.
  • Μία αλλαξιά ρούχα.
  • Αντισηπτικά μαντηλάκια.

Φροντίζετε να παίρνει μαζί του υγιεινές τροφές – ως επί το πλείστον – και απαγορεύονται τα γαριδάκια, τσιπς, σοκολάτες, κρουασάν τυποποιημένα κ.α. Δεν πρέπει να έχει μαζί του ξηρούς καρπούς, τσίχλες, ή καραμέλες, για λόγους ασφάλειας τόσο του ιδίου, όσο και των άλλων παιδιών

  1. Ονομαστικές εορτές – γενέθλια

      Κατά τις ονομαστικές γιορτές και τις ημέρες των γενεθλίων των νηπίων μπορούν  να ανταλλάξουν δώρα , αλλά όχι γλυκά .

Προϊσταμένη

Η Προϊσταμένη του Σχολείου  ενδιαφέρεται για την οργάνωση και την πραγματοποίηση του έργου μέσα στο σχολείο.

α.  Έχει ως πρωταρχικό της μέλημα την καλύτερη δυνατή παροχή εκπαίδευσης και παιδείας στους μαθητές, βάσει του αναλυτικού προγράμματος. Πραγματοποιεί καινοτόμες δράσεις, οι οποίες προάγουν τη μάθηση και παρέχουν κίνητρα  για τα παιδιά. Ενημερώνεται για τις εγκυκλίους και φροντίζει για την εφαρμογή τους.  Διαχειρίζεται με σύνεση τα οικονομικά του σχολείου, ιεραρχώντας τις ανάγκες.

β.   Προσέρχεται στο σχολείο έγκαιρα, εφαρμόζει το ωρολόγιο πρόγραμμα και τηρεί την ώρα έναρξης και λήξης των μαθημάτων. Καταγράφει καθημερινά τις απουσίες των μαθητών και αναλαμβάνει πρωτοβουλίες και αρμοδιότητες για την εύρυθμη λειτουργία του σχολείου.

γ.  Φροντίζει για την ασφάλεια των μαθητών επιτηρώντας τους κατά την είσοδο, τα διαλείμματα, την παραμονή και την αποχώρησή τους από το σχολείο.  Επιμελείται την καθαριότητα του σχολικού χώρου και ότι άλλο σχετίζεται με την υγιεινή και την ασφάλεια των μαθητών. Ενδιαφέρεται για την προστασία του σχολικού χώρου και τη σχολική περιουσία, καθώς και την ευκοσμία του σχολείου γενικά.

δ. Ακολουθώντας το αναλυτικό πρόγραμμα και τις εκπαιδευτικές τάσεις που επικρατούν, εφαρμόζει δραστηριότητες που εξασφαλίζουν την ενεργό συμμετοχή των νηπίων στη μαθησιακή διαδικασία σεβόμενοι τα ενδιαφέρονται, τις κλίσεις και τις ιδιαίτερες ανάγκες τους, το μαθησιακό τους προφίλ και λαμβάνοντας υπόψη τις ιδιαίτερες συνθήκες που επηρεάζουν την πρόοδο και τη συμπεριφορά τους.

ε.  Έχει τακτική επικοινωνία με τους γονείς/κηδεμόνες επιδιώκοντας την ανάπτυξη πνεύματος συνεργασίας ανάμεσα στο σχολείο και στην οικογένεια για την αποτελεσματικότερη επίλυση των προβλημάτων που παρουσιάζονται.

 Σε περίπτωση που η συμπεριφορά (γνωστική, κινητική, κοινωνική, συναισθηματική, προβλήματα λόγου) των νηπίων χρήζει διάγνωσης/ υποστήριξης από ειδικούς επιστήμονες, η Προϊσταμένη-εκπαιδευτικός κατευθύνει/συμβουλεύει τους γονείς/κηδεμόνες για την καλύτερη και αποτελεσματικότερη παροχή βοήθειας προς αυτούς.

στ.  Συνεργάζεται με τις δημοτικές αρχές και υπηρεσίες και προσπαθεί να δώσει λύσεις στα προβλήματα του σχολείου.  Προσπαθεί να αντιμετωπίζει με ψυχραιμία και σύνεση έκτακτες ανάγκες που προκύπτουν.

ζ.   Στην αρχή του σχολικού έτους προβαίνει σε όλες τις απαιτούμενες ενέργειες που προβλέπονται για την αντιμετώπιση των έκτακτων αναγκών εντός του σχολικού χώρου. Στις περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης, κανένα παιδί δεν αποχωρεί από το σχολείο μόνο του. Τα παιδιά παραδίδονται στους γονείς/κηδεμόνες τους ή σε άλλα πρόσωπα που οι γονείς/ κηδεμόνες έχουν ορίσει γραπτώς για τον σκοπό αυτό. Όσον αφορά στην προστασία από σεισμούς και φυσικά φαινόμενα, επικαιροποιείται το Σχέδιο Μνημονίου Ενεργειών για τη Διαχείριση του Σεισμικού Κινδύνου στη σχολική μονάδα, με την υλοποίηση ασκήσεων ετοιμότητας κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους. Επίσης ενημερώνονται οι μαθητές/τριες, καθώς και οι γονείς/κηδεμόνες, για τους βασικούς κανόνες και τρόπους αντίδρασης κατά την εκδήλωση των φαινομένων αυτών.

 Χώρος συγκέντρωσης σε περίπτωση ανάγκης                                                                                                                                                  Σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης  ως χώρος συγκέντρωσης ορίζεται η αυλή σε σημείο μακριά από το κτήριο και σε σημείο που δεν υπάρχουν καλώδια ηλεκτρικού ρεύματος.

Οι εκπαιδευτικοί
· Εκπαιδεύουν τους μαθητές και τις μαθήτριες, σύμφωνα με τους σκοπούς και τους στόχους της προσχολικής εκπαίδευσης και μέσα στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής πολιτικής και με την καθοδήγηση των Στελεχών της Εκπαίδευσης.
· Προετοιμάζουν καθημερινά και οργανώνουν την εκπαιδευτική διαδικασία, εφαρμόζοντας σύγχρονες και κατάλληλες μεθόδους διδασκαλίας, με βάση τις ανάγκες και ιδιαιτερότητες των μαθητών/μαθητριών.
· Συνεργάζονται με τους μαθητές/μαθήτριες, σέβονται την προσωπικότητά τους, καλλιεργούν και εμπνέουν σ’ αυτούς, κυρίως με το παράδειγμά τους, δημοκρατική συμπεριφορά.
· Μεριμνούν για τη δημιουργία κλίματος αρμονικής συνεργασίας και συνεχούς και
αμφίδρομης επικοινωνίας με τους γονείς/κηδεμόνες των μαθητών/μαθητριών, και τους
ενημερώνουν για τη φοίτηση, τη συμπεριφορά και την εξέλιξη των παιδιών τους.
· Φροντίζουν για την πρόοδο όλων των μαθητών /μαθητριών τους και τους προσφέρουν
παιδεία διανοητική, ηθική και κοινωνική.
· Συμβάλλουν στην εμπέδωση ενός ήρεμου, θετικού, συνεργατικού, συμπεριληπτικού,
εποικοδομητικού σχολικού κλίματος.
· Ενδιαφέρονται για τις συνθήκες ζωής των μαθητών/μαθητριών τους στην οικογένεια και στο ευρύτερο κοινωνικό περιβάλλον, λαμβάνουν υπόψη τους παράγοντες που επηρεάζουν την πρόοδο και συμπεριφορά των μαθητών/μαθητριών τους και υιοθετούν κατάλληλες
παιδαγωγικές ενέργειες, ώστε να αντιμετωπισθούν πιθανά προβλήματα.
· Ενθαρρύνουν τους μαθητές/μαθήτριες να συμμετέχουν ενεργά στη διαμόρφωση και λήψη αποφάσεων για θέματα που αφορούν τους ίδιους και το σχολείο και καλλιεργούν τις αρχές και το πνεύμα αλληλεγγύης και συλλογικότητας.
· Συνεργάζονται με τους εκπαιδευτικούς ειδικής αγωγής προκειμένου να υποστηριχθούν οι
μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες καθώς και οι οικογένειές τους.
· Συνεργάζονται με την /Προϊσταμένη, τους γονείς και τα αρμόδια Στελέχη Εκπαίδευσης για την καλύτερη δυνατή παιδαγωγική αντιμετώπιση προβλημάτων συμπεριφοράς, σεβόμενοι την προσωπικότητα και τα δικαιώματα των μαθητών/μαθητριών.
· Ανανεώνουν και εμπλουτίζουν τις γνώσεις τους, σχετικά με τις επιστήμες της αγωγής τόσο μέσω των διάφορων μορφών επιμόρφωσης, που παρέχονται θεσμικά από το σύστημα της οργανωμένης εκπαίδευσης, όσο και μέσω της ενδοσχολικής επιμόρφωσης ή και της αυτοεπιμόρφωσης.

 

 Καινοτόμες πρακτικές που θα υιοθετηθούν στο Νηπιαγωγείο

 Στο σχολείο θα  λειτουργήσει δανειστική βιβλιοθήκη

   Κάθε μαθητής δανείζεται ένα βιβλίο κάθε Παρασκευή και υποχρεούται να το επιστρέψει έως την ερχόμενη Τετάρτη. Ο μαθητής που δεν έχει επιστρέψει το βιβλίο του ΔΕΝ μπορεί να δανειστεί άλλο βιβλίο μέχρι την επιστροφή του προηγούμενου.

Τα δανειζόμενα βιβλία- παραμύθια της Βιβλιοθήκης πρέπει να επιστρέφονται εγκαίρως και σε καλή κατάσταση.

Φέτος λόγω της πανδημίας covid-19 θα λειτουργήσει  δανειστική βιβλιοθήκη μόνο αν οι ειδικοί το επιτρέψουν .

 

     Συνεργασία γονέων και διδακτικού προσωπικού

Οι γονείς/κηδεμόνες μπορούν και πρέπει να ενημερώνονται τακτικά για την πρόοδο και συμπεριφορά του παιδιού τους από τη νηπιαγωγό της τάξης. Για το λόγο αυτό οι συναντήσεις γονέων και εκπαιδευτικών θα είναι τακτικές και εκτός διδακτικού ωραρίου , ώστε όλοι οι γονείς να μπορούν να παρευρίσκονται σ’ αυτές.

Οφείλουν να διαβάζουν προσεκτικά όλες τις ανακοινώσεις που μεταφέρουν οι μαθητές ή που λαμβάνουν στα mail τους..

Οφείλουν να γνωστοποιούν εμπιστευτικά στη νηπιαγωγό της τάξης  κάθε ιδιαιτερότητα που αφορά τη σωματική και ψυχική υγεία του μαθητή αλλά και οποιαδήποτε αλλαγή στη ζωή του παιδιού (π.χ. διαζύγιο, νέο μωρό κ.λπ.), προκειμένου η νηπιαγωγός να γνωρίσει καλύτερα τις ανάγκες και τις αδυναμίες του και να δουλέψει πάνω σ’ αυτές.

Σε περίπτωση απουσίας μαθητή  είναι απαραίτητο να ενημερώνεται έγκαιρα το σχολείο. Το τηλέφωνο του σχολείου (24310 88148 ) είναι στη διάθεσή σας για οποιαδήποτε ενημέρωση.

Σε περίπτωση που ένα νήπιο, κατά τη διάρκεια της παραμονής του στο σχολείο, δηλώσει αδιαθεσία, αμέσως απομακρύνεται από την τάξη και περιμένει στο χώρο που έχει οριστεί. Ενημερώνεται τηλεφωνικά από τη νηπιαγωγό-προϊσταμένη του σχολείου ο γονέας/κηδεμόνας του για την άμεση προσέλευσή του στο σχολείο και την παραλαβή του παιδιού του.

Οι γονείς/κηδεμόνες των μαθητών θα πρέπει να προσκομίζουν έγκαιρα τα διάφορα έγγραφα (π.χ. Α.Δ.Υ.Μ., Βιβλιάρια Εμβολίων, Υπεύθυνες Δηλώσεις, κ.ά.) που τους ζητούνται από το σχολείο.

Χρήση εικόνων και βίντεο από σχολικές δραστηριότητες: Δεν επιτρέπεται στους γονείς και κηδεμόνες των μαθητών να αναρτήσουν φωτογραφίες ή βίντεο στο διαδίκτυο από διάφορες εκδηλώσεις του σχολείου.

Οι γονείς οφείλουν να συμμετέχουν στις συνεδριάσεις των συλλογικών οργάνων και να συνδράμουν στη εύρυθμη λειτουργία τους.

Εκτός από τις τρεις θεματικές συναντήσεις που έχουν προγραμματιστεί, ως Ημέρα Συνεργασίας με τους γονείς έχει οριστεί η 1η Δευτέρα  κάθε μήνα.

Για το σχολικό έτος 2022-2023 οι συναντήσεις θα υλοποιηθούν στον εξωτερικό χώρο του σχολείου, εφόσον το επιτρέπουν οι καιρικές συνθήκες. Οι προσωπικές συναντήσεις με γονείς για επίλυση εξατομικευμένων προβλημάτων και ενημέρωση για την πρόοδο των παιδιών θα υλοποιούνται κατόπιν ραντεβού.                                                                          

Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων                                                                                           Στο 19ο Νηπιαγωγείο  δεν υπάρχει σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων.

Σχολική Κοινότητα

Στο 19ο νηπιαγωγείο  κάθε χρόνο γίνεται συγκρότηση Συμβουλίου Σχολικής Κοινότητας σε Σώμα στο οποίο συμμετέχουν η νηπιαγωγός-Προϊσταμένη ως πρόεδρος , ένα μέλος του συλλόγου διδασκόντων και ένας γονέας . Έργο του Συμβουλίου είναι η συμβολή του στη διασφάλιση της εύρυθμης λειτουργίας της σχολικής μονάδας. Το Συμβούλιο  Σχολικής Κοινότητας  λειτουργεί συνεργατικά και προτείνει παρεμβάσεις για την επίλυση θεμάτων που αφορούν στην υγιεινή, στην ασφάλεια και στην πρόληψη ατυχημάτων στον σχολικό χώρο καθώς και σε ζητήματα βελτίωσης της υλικοτεχνικής υποδομής του Νηπιαγωγείου.

 

Άρθρο 5: Πολιτική του σχολείου προστασίας από πιθανούς κινδύνους                                        

                                     Αντιμετώπιση έκτακτων αναγκών                                                                                                                                                                   Οι φυσικές καταστροφές παρουσιάζουν αυξητική τάση τα τελευταία χρόνια με ποικίλες συνέπειες στο ανθρωπογενές περιβάλλον. Οι σχολικές μονάδες, ως λειτουργικοί χώροι φιλοξενίας και δραστηριοποίησης ευάλωτης ομάδας του πληθυσμού, απαιτούν αυξημένο βαθμό ετοιμότητας έναντι των κινδύνων αυτών. Για την προστασία από σεισμούς και συνωδά φυσικά φαινόμενα επικαιροποιείται τακτικά το Σχέδιο Μνημονίου Ενεργειών για τη διαχείριση του Σεισμικού Κινδύνου στην αρχή της σχολικής χρονιάς και υλοποιούνται ασκήσεις ετοιμότητας κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους.

Η Προϊσταμένη του νηπιαγωγείου, στην αρχή του σχολικού έτους προβαίνει σε όλες τις απαιτούμενες ενέργειες που προβλέπονται για την αντιμετώπιση των έκτακτων αναγκών εντός του χώρου του νηπιαγωγείου. Επίσης, ενημερώνει τους μαθητές/μαθήτριες για τους βασικούς κανόνες και τρόπους αντίδρασης κατά την εκδήλωση των φαινομένων αυτών.

Διευκρινίζεται ότι σε περίπτωση κρίσης οι μαθητές/μαθήτριες παραδίδονται μόνο στους γονείς/κηδεμόνες τους ή στα πρόσωπα που οι γονείς/κηδεμόνες έχουν ορίσει γραπτώς για την παραλαβή των μαθητών/τριών από το Νηπιαγωγείο.

Τέλος, σε καταστάσεις πανδημίας ή ακραίων-επικίνδυνων φαινομένων η νηπιαγωγός- Προϊσταμένη, μαθητές/μαθήτριες, γονείς/κηδεμόνες οφείλουν να συμμορφώνονται και να ακολουθούν ρητά τις οδηγίες που εκδίδουν οι εκάστοτε αρμόδιοι φορείς/υπηρεσίες: π.χ. ΕΟΔΥ, ΥΠΑΙΘ, Υπουργείο Πολιτικής Προστασίας, κ.λ.π. για την εύρυθμη λειτουργία της σχολικής μονάδας και την ασφάλεια των μελών της.

   Ιδιαίτερα για το τρέχον διδακτικό έτος  το νηπιαγωγείο εφαρμόζει πρωτόκολλα λειτουργίας που ενσωματώνουν το σύνολο  των οδηγιών του ΕΟΔΥ και του ΥΠΑΙΘ στο πλαίσιο της πανδημίας του Covid-19.

Άρθρο 6.Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας- Διαδικασίες διασφάλισης της εφαρμογής του

Ο κοινά συμφωνημένος Κανονισμός βασίζεται στην ισχύουσα νομοθεσία και στις σύγχρονες παιδαγωγικές και διδακτικές αρχές. Η τήρησή του από όλους τους παράγοντες του σχολείου (μαθητές/μαθήτριες, εκπαιδευτικούς, γονείς/κηδεμόνες, βοηθητικό προσωπικό) με αμοιβαίο σεβασμό στον διακριτό θεσμικό ρόλο τους αποτελεί προϋπόθεση της εύρυθμης λειτουργίας του Νηπιαγωγείου. Είναι το θεμέλιο πάνω στο οποίο μπορεί το σχολείο να οικοδομήσει για να πετύχει τους στόχους και το όραμά του.

Θέματα που ανακύπτουν στην εκπαιδευτική καθημερινότητα και δεν προβλέπονται από τον Κανονισμό, αντιμετωπίζονται κατά περίπτωση από τη Νηπιαγωγό- Προϊσταμένη σύμφωνα με τις αρχές της παιδαγωγικής επιστήμης και την κείμενη εκπαιδευτική νομοθεσία, σε πνεύμα συνεργασίας με όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας.

Οι γονείς/κηδεμόνες των μαθητών και μαθητριών ενημερώνονται με κάθε πρόσφορο μέσο, έντυπο ή ηλεκτρονικό, σχετικά με τον κανονισμό του Νηπιαγωγείου.

Επικοινωνία με το σχολείο

Τηλέφωνο επικοινωνίας: 24310 88148

E–mail:  mail@19nip-trikal.tri.sch.gr

Επίλογος

     Αυτός ο εσωτερικός κανονισμός του 19ου  Νηπιαγωγείου Τρικάλων αποφασίστηκε από τον σύλλογο διδασκόντων που αποτελείται από την προϊσταμένη κα. Δασκάλου Αθανασία  , και την εκπ/κό ΠΕ 06 κα. Παπαϊωάννου Κωνσταντίνα   και συντάχθηκε από την Προϊσταμένη του νηπιαγωγείου  κ.  Δασκάλου Αθανασία  (δεν υπάρχει Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων)  και εκπροσώπου του   τμήματος παιδείας του Δήμου Τρικκαίων  τον κ. Μπατατέγα Νικόλαο

ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ      2022

 

Η ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΗ ΤΟΥ ΝΗΠ/ΓΕΙΟΥ                  

 

ΔΑΣΚΑΛΟΥ ΑΘΑΝΑΣΙΑ