Eργαστήριο δεξιοτήτων: STE(A)M – Μικροί μετεωρολόγοι

Θεματικός κύκλος: Δημιουργώ και καινοτομώ – Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία

Υποθεματική: STEM/Εκπαιδευτική Ρομποτική

Θεματική Ενότητα: Μικροί Μετεωρολόγοι

Σκοπός Προγράμματος: Βασικός σκοπός του  προγράμματος  είναι τα παιδιά να γνωρίσουν τα διάφορα καιρικά φαινόμενα, τα όργανα μέτρησης θερμοκρασίας-αέρα- βροχής, να εμπλουτίσουν τις γνώσεις τους σχετικά με την μετεωρολογία όπως και το λεξιλόγιό τους με σχετικές με το θέμα!

 

ΚΑΙΡΟΣ- ΚΑΙΡΙΚΑ ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ

Αρχικά, συζητήσαμε για τον καιρό και ποια καιρικά φαινόμενα γνωρίζουμε.

1708674634561

Έπειτα, ζωγραφίσαμε το αγαπημένο μας καιρικό φαινόμενο και τι θα κάναμε μια μέρα με αυτό!

IMG 1687

Επιπλέον, βοηθήσαμε το ποντικάκι μας να φτάσει στον ήλιο χωρίς να περάσει από τα υπόλοιπα καιρικά φαινόμενα. Καταφέραμε και βρήκαμε διάφορους τρόπους!

 IMG 1725

Στη συνέχεια, κάναμε την διαδρομή αυτή και ατομικά

IMG 1728

Επιπλέον, ζωγραφίσαμε από ένα καιρικό φαινόμενο. 

1708674634520

ΣΗΜΕΙΑ ΤΟΥ ΟΡΙΖΟΝΤΑ

Αφού ζωγραφίσαμε τα καιρικά φαινόμενα, τα κολλήσαμε στον χάρτη της Ελλάδας μαζί με τα σημεία του ορίζοντα.

1708674634532

Έπειτα, αφού μελετήσαμε τα σημεία του ορίζοντα τα γράψαμε στη σωστή θέση στη φιγούρα.

IMG 1705

ΒΡΟΧΗ- ΒΡΟΧΟΠΤΩΣΗ

Θυμηθήκαμε ξανά τον κύκλο του νερού που είχαμε μελετήσει. Έπειτα, φτιάξαμε μια πίστα για το ρομπότ- ποντίκι μας και το βάλαμε να κάνει διαδρομή όπως ο κύκλος του νερού!

1708674634547

ΠΡΟΓΝΩΣΗ ΚΑΙΡΟΥ ΚΑΙ ΔΕΛΤΙΟ ΚΑΙΡΟΥ

Παρακολουθήσαμε το δελτίο καιρού και συζητήσαμε για το επάγγελμα του μετεωρολόγου. 

1708585291546 1708585291651

Έπειτα, γίναμε και εμείς μετεωρολόγοι και είπαμε τον καιρό της Ελλάδας.

1708585291360 1708585291382

Ακόμη, παρουσιάσαμε και το δελτίο του καιρού στην τηλεόραση!

IMG 2078 1 11zon 1    IMG 2080 11zon 1 2

Επιπρόσθετα, σε συνεργασία με τους γονείς ψάξαμε στο σπίτι, στο διαδίκτυο τον καιρό μιας ευρωπαϊκής χώρας και τον καταγράψαμε! Ζωγραφίσαμε τον καιρό, τη θερμοκρασία στο θερμόμετρο και τι ρούχα θα φορούσαν οι κάτοικοι αυτής της χώρας!

IMG 1684

Επιπλέον, μελετήσαμε όλα τα καιρικά φαινόμενα του μήνα Μαρτίου! Κάθε μέρα καταγράφαμε τι καιρό έκανε, στο τέλος βγάλαμε τα  αποτελέσματα και επιβεβαιώσαμε τις παροιμίες “Μάρτης είναι νάζια κάνει, πότε κλαίει πότε γελάει” και “Μάρτης γδάρτης και κακός παλουκοκάφτης”.

IMG 1797 11zon IMG 2184 11zon

ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑ- ΘΕΡΜΟΜΕΤΡΟ

Αφού μελετήσαμε τα καιρικά φαινόμενα  και καταγράψαμε την θερμοκρασία διάφορων χωρών, μιλήσαμε για το όργανο μέτρησης της θερμοκρασίας, το θερμόμετρο! Παρατηρήσαμε το θερμόμετρο της τάξης μας και είδαμε τι θερμοκρασία έχει η τάξη. Στη συνέχεια, βγάλαμε το θερμόμετρο στο παράθυρο και παρατηρήσαμε ότι η θερμοκρασία έπεσε!

1708585291586 IMG 1795

Στη συνέχεια, φτιάξαμε και τα δικά μας θερμόμετρα!

IMG 0574

ΑΝΕΜΟΣ- ΑΝΕΜΟΜΕΤΡΟ

Επιπρόσθετα, ασχοληθήκαμε με τον άνεμο. Αρχικά, παρατηρήσαμε ποια αντικείμενα μπορεί να μετακινήσει ο άνεμος, αφού φυσήξαμε διάφορα αντικείμενα, καταλήξαμε ότι παίζει ρόλο η δύναμη του ανέμου και δεν παίζει ρόλο το μέγεθος του αντικειμένου αλλά το βάρος του, όσο πιο ελαφρύ τόσο πιο εύκολα το παρασέρνει ο άνεμος!

IMG 16911  IMG 1699   IMG 1702

Επιπλέον, μιλήσαμε για τον άνεμο στην ελληνική μυθολογία και γνωρίσαμε τον θεό των ανέμων, τον Αίολο!

IMG 1708

Στη συνέχεια, φτιάξαμε το δικό μας ανεμοδείκτη για να παρατηρούμε την κατεύθυνση του ανέμου αλλά και την δύναμή του!

IMG 1647

Τέλος, βγήκαμε στην αυλή για κάνουμε τις μετρήσεις μας!

 IMG 1658 1  IMG 1671 11zon