Μια φορά κι έναν καιρό, ένα σαλιγκάρι και ένας σκαντζόχοιρος και ένα σκιουράκι μαλώνανε, γιατί ήθελαν να φάνε το ίδιο φαγητό, ένα βελανίδι. |
Ο σκαντζόχοιρος πρότεινε να το μοιραστούν. Το σκιουράκι ζήτα από τη μαμά του ένα μαχαίρι για να κόψουν το βελανίδι. |
Προσπαθούν να το κόψουν, όχι δεν τα καταφέρνουν. Ζητάν βοήθεια από τη μαμά σκιουρίνα. Η μαμά σκιουρίνα τα βοηθά. |
Τα ζωάκια ευχαριστούν τη μαμά σκιουρίνα. Πήγαν στην κουζίνα και άρχισαν να τρώνε. |
Βάλανε μουσική και χορέψανε. Βγήκανε και στο δάσος και χορέψανε. Τα φύλλα στο δάσος είναι κίτρινα, πράσινα, καφέ και είναι κάτω πεσμένα. Τα ζωάκια είναι χαρούμενα. |
Ψηφίσαμε το αγαπημένο μας φθινοπωρινό φρούτο!
Και νίκησε το σταφύλι!
Με αφορμή το μήλο ακούσαμε και παίξαμε την ιστορία του μήλου της Έριδας!
Έπειτα ζωγραφίσαμε τη θεά Έριδα, όπως τη φανταζόμασταν…
Μιλήσαμε για το Φθινόπωρο
Σεπτέμβρης 2024
Καλό Καλοκαίρι!!!!
Υποδεχόμαστε το καλοκαίρι με χειροτεχνίες καλοκαιρινές, παιχνίδια τραγούδια, επαναλήψεις αυτών που μάθαμε και συγκίνηση για το τέλος μιας δημιουργικής χρονιάς!
Απλώνω Ευτυχία
Εκπαιδευτική δράση: «Απλώνω ευτυχία – Δυναμώνω τη Φλόγα της καρδιάς».
Τι είναι το ‘’Απλώνω ευτυχία, Δυναμώνω τη Φλόγα στην Καρδιά”
Είναι εκπαιδευτικό πρόγραμμα υπό την αιγίδα της Φλόγας (Σύλλογος Γονιών Παιδιών με Νεοπλασματική Ασθένεια).
Σε ένα πρώτο στάδιο της δράσης μιλήσαμε στα παιδιά για το συναίσθημα της χαράς και της λύπης και πως αυτά τα νιώθουμε ανάλογα με ότι μας συμβαίνει.
Σταθήκαμε στο συναίσθημα της χαράς.
Τι μας κάνει χαρούμενους;
Η ευτυχία είναι μια άλλη λέξη για την χαρά!
Τα γράμματα της λέξης “Ευτυχία” κρύφτηκαν στην τάξη.
Ευτυχώς τα παιδιά τα βρήκανε!
Είδαμε μια ιστορία-παραμύθι για την ευτυχία.
Τελικά ποια πράγματα μας κάνουν εμάς χαρούμενους και ευτυχισμένους;
Τα παιδιά έδωσαν πολλές απαντήσεις.
Πράγματα απλά που κάνουμε κάθε μέρα και άλλα που θέλουν οργάνωση ή τα κάνουμε πιο σπάνια.
Μπορούμε να πούμε ευχαριστώ να νιώσουμε ευγνωμοσύνη για ότι μας κάνει χαρούμενους;
Για ποια πράγματα που έχουμε στην ζωή μας νιώθουμε ευγνωμοσύνη;
Τα είπαμε στην παρεούλα της τάξης αλλά και τα ζωγραφίσαμε στα μπλουζάκια που φέρατε και θα απλώσουμε την μπουγάδα της ευτυχίας!
Τα ζωγραφίσαμε και σε χαρτόνι και διακοσμήσαμε τις τάξεις μας!
Η εκπαιδευτική δράση πραγματοποιήθηκε με την συμβολή και καθοδήγηση της σχολικής ψυχολόγου Στεύης Βλάσση και την συνεργασία των εκπαιδευτικών του σχολείου.
Η μπουγάδα της Ευτυχίας!
Απρίλης & Μάης 2024
Πασχαλινές χειροτεχνίες
Κάποιες από τις χειροτεχνίες μας!
Άνοιξη
Ζωγραφίσαμε την άνοιξη παίρνοντας έμπνευση από σπουδαίους ζωγράφους του κόσμου με διαφορετικές τεχνοτροπίες!!!
Γνωρίσαμε τους Claude Monet, Van Gogh, Pablo Picasso, Sandro Botticelli, τα έργα τους και δημιουργήσαμε και εμείς τα δικά μας!
Απρίλιος 2024
25η Μαρτίου
Κάποιες από τις χειροτεχνίες που κάναμε στην τάξη για να τιμήσουμε την εθνική επέτειο της 25ης Μαρτίου.
25η Μαρτίου 2024
Φτάνοντας στο τέλος του Φεβρουαρίου εμείς πειραματιστήκαμε με τους πλανήτες …παρέα με όλες τις δασκάλες μας μάθαμε υπέροχα πράγματα…
παιδιάαααααα…….η Γη μας γυρι….ίζει…κοιτάξτε ψηλά τα σύννεφα που κινούνται αργά….γυρίζει παιδιά!!!!!!!!!
Φεβρουάριος 2024
Συνεχίζουμε στο αγαπημένο μας σχολείο να δουλεύουμε με μεράκι ..και με έναν κοινό στόχο … να έχουμε ισότητα στην εκπαίδευση και να δημιουργούμε ίσες ευκαιρίες για όλους!!
Φεβρουάριος 2024
Συναισθήματα
Στο πλαίσιο υποστήριξης της σχολικής μονάδας από ψυχολόγο, μια φορά την εβδομάδα, μέσω του προγράμματος ΕΣΠΑ του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού “ Ενίσχυση και ενδυνάμωση της κοινωνικοσυναισθηματικής ανάπτυξης και ανθεκτικότητας των μαθητών μέσω του θεσμού Ψυχολόγου και του Κοινωνικού Λειτουργού” για τη σχολική χρονιά 2023-2024 πραγματοποιήθηκε ομαδική εργασία εντός τάξης που αφορούσε το συναίσθημα της χαράς με τελικό στόχο την προσέγγιση και διερεύνηση -συν τω χρόνω των τεσσάρων βασικών συναισθημάτων και την σύνδεση τους με την πραγματική ζωή.
Πιο συγκεκριμένα, στο ασφαλές πλαίσιο της ομάδας του τμήματος δόθηκε στα παιδιά ο χώρος και ο χρόνος να σκεφτούν πότε κάποιος είναι χαρούμενος, τους τρόπους που μπορούμε να δείξουμε την χαρά μας αλλά και πως την αναγνωρίζουμε στους άλλους.
Έτσι , οι μαθητές αφού χωρίστηκαν σε τυχαίες ομάδες των 2-3 ατόμων καλέστηκαν να ζωγραφίσουν το πρόσωπο της χαράς, να σκεφτούν να της δώσουν ένα χρώμα και να πει ο καθένας τι είναι εκείνο που του δημιουργεί το συναίσθημα αυτό. Στη συνέχεια, οι ομάδες παρουσίασαν στην ολομέλεια τις εργασίες τους.
Τέλος εκτός από τη γενική διερεύνηση και προσέγγιση του συναισθήματος της χαράς, μέσα από τη συνολική διαδικασία οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να εξασκήσουν τις δεξιότητες της συνεργασίας, της ακολουθίας νέων οδηγιών και να γνωριστούν καλύτερα μεταξύ τους.
Στεύη Βλάσση
Ψυχολόγος
Τα έργα των παιδιών
Συναισθήματα, Διαχείριση τους, Ενσυναίσθηση
(Το παρακάτω κείμενο, είναι απόσπασμα από την εισαγωγή του εκπαιδευτικού προγράμματος “Βήματα για τη ζωή” εκδόσεις Παπαζήση, που αφορά την σειρά μαθημάτων για τα συναισθήματα.)
… Τα συναισθήματα, είναι αυτό που αισθανόμαστε για όσα συμβαίνουν. Τα συναισθήματα τα ‘έχουμε όλοι μας συνέχεια. Όλα τα συναισθήματα είναι καλά και είναι φυσιολογικό να τα έχουμε. Δεν υπάρχει κακό συναίσθημα. Μερικά συναισθήματα είναι βολικά ή ευχάριστα εσωτερικά, ενώ άλλα μπορεί να είναι άβολα ή δυσάρεστα. …
…Τα συναισθήματα είναι θεμελιώδες στοιχείο της ανθρώπινης φύσης. Εμπλουτίζουν τη ζωή μας, ενώ η αγνόησή ή η υποτίμηση τους, μπορεί να οδηγήσει σε σοβαρά προβλήματα. Η διερεύνηση των συναισθημάτων από τα παιδιά θα τα βοηθήσει στην καλύτερη κατανόηση και αντίληψη του εαυτού τους όσο και των άλλων.
Η συναισθηματική αγωγή είναι σημαντικός ενισχυτής της αυτοεκτίμησης, καθώς βοηθάει τους μαθητές να αποσαφηνίσουν την αυτοεικόνα τους και με αυτόν τον τρόπο να αναπτύξουν ισχυρότερη αίσθηση του εαυτού.
Κύρια επιδίωξη της ενότητας αυτής είναι η ανάπτυξη της δεξιότητας αναγνώρισης και διαχείρισης των συναισθημάτων, η απόκτηση της ικανότητας της άρνησης, η κατανόησης της αξίας της αυτοφροντίδας, καθώς και η ανάπτυξη δεξιοτήτων ενσυναίσθησης.
Τα παιδιά με καλές δεξιότητες αναγνώρισης συναισθημάτων και ενσυναίσθησης είναι ικανά να:
-
Αναγνωρίζουν τα συναισθήματα τους ερμηνεύοντας τις σωματικές τους ενδείξεις, αλλά και τις ενδείξεις των περιστάσεων.
-
Διαχωρίζουν τα συναισθήματα τους.
-
Αναγνωρίζουν ότι κάθε άνθρωπος μπορεί να έχει διαφορετική γνώμη και συναισθήματα για το ίδιο θέμα.
-
Συναισθάνονται την κατάσταση των άλλων.
-
Εκδηλώνουν ενδιαφέρον και φροντίδα.
Τα παιδιά που χειρίζονται με ικανοποιητικό τρόπο τα συναισθήματα τους, μπορούν να:
-
Ηρεμούν εφαρμόζοντας τεχνικές χαλάρωσης.
-
Ελέγχουν τον παρορμητισμό, τους ώστε ώστε να μην παρασύρονται σε μη κατάλληλες συμπεριφορές
Επίσης έργα παιδιών
(Ζωγραφίσαμε: είμαι χαρούμενος/χαρούμενη όταν… είμαι λυπημένη /λυπημένος όταν……)
Φεβρουάριος 2024
Ο μύθος της Αλκυόνας και οι χειροτεχνίες μας…..
Ακούσαμε την ιστορία, την είδαμε και ορίστε οι δημιουργίες μας!
Ιανουάριος 2024
Τελειώνει ο Ιανουάριος και εμείς εδώ δουλεύουμε με μεράκι ….όλοι μαζί ..όλοι ίσοι…όλοι διαφορετικοί…δεν υπάρχει σωστό και λάθος μόνο αγάπη και θέληση να μεγαλώσουμε σε μια κοινωνία με ίσα δικαιώματα για όλους!!!!
Ιανουάριος 2024
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Το Τραγούδι του χειμώνα
Α,α,α αρχίζει η παγωνιά!
Πάει ο ήλιος έχει φύγει
και το κρύο μας τυλίγει.
Α,α,α αρχίζει η παγωνιά!
Ε,ε,ε, χειμώνα παγερέ!
Ξύλα ανάβουν μες τα τζάκια
και ζεσταίνουν τα σπιτάκια.
Ε,ε,ε, χειμώνα παγερέ!
Ι,ι,ι, βοριάδες τσουχτεροί!
Πόρτες παραθύρια κλείστε
τους ανέμους έξω αφήστε.
Ι,ι,ι βοριάδες τσουχτεροί!
Ο,ο,ο, ζεστά που θα ντυθώ!
Έξω στην αυλή θα τρέξω
και χιονόμπαλες θα παίξω
Ο,ο,ο, ζεστά που θα ντυθώ!
Ου, ου, ου, το κρύο πάει παντού!
Τα χεράκια ξυλιασμένα
και τα πόδια παγωμένα
Ου, ου , ου, το κρύο πάει παντού!
Οι μαθητές του ολοήμερου τραγούδησαν και εικονογράφησαν το τραγούδι!!!
Ιανουάριος 2024
Χειμερία νάρκη!
Ας θυμηθούμε τι μάθαμε στο σχολείο!
Διαβάσαμε το παραμύθι “Ο φαλακρός σκαντζόχοιρος” του Ευγένιου Τριβιζά, έπειτα συζητήσαμε για τον χειμώνα και το κρύο και γνωρίσαμε τα ζωάκια που πέφτουν για ύπνο στις φωλιές τους, ώστε να μην αναγκάζονται να ψάχνουν για τροφή.
Στον παρακάτω σύνδεσμο θα βρείτε διασκεδαστικά παιχνίδια για το θέμα! Όπως παιχνίδι μνήμης, παιχνίδια ερωτήσεων, παιχνίδι με εικόνες!
Ξεκινήστε με ένα κλικ!
____________________________________________________________________________________
Δεκέμβριος 2023
Καλά Χριστούγεννα σε όλους παιδιά και Καλή και Ευλογημένη Χρονιά!!!!!
Και ΝΑΙΙΙΙΙΙ ήρθε ο Δεκέμβριος ο μήνας των Χριστουγέννων….είδαμε χριστουγεννιάτικο θεατράκι…φτιάξαμε και μάθαμε πράγματα πολλά με το μυαλουδάκι … στολίσαμε δεντράκι και ακούσαμε και ένα υπέροχο τραγουδάκι…
______________________________________________________________________________
Να και ο Νοέμβριος μας ήρθε..και μιλήσαμε για πολλά ..για το Πολυτεχνείο ..για την ελιά…και για όλα τα φθινοπωρινά!!!
___________________________________________________________________________
Δημιουργούμε με τα χεράκια μας..κατασκευές με χρώματα και σχήματα…
γνωρίζουμε τον εαυτό μας και τους φίλους μας…φτάνοντας προς τα τέλη Οκτώβρη!
Η γραμματόσουπα
Μιας και ο καιρός είναι πλέον πιο δροσερός, θα μπορούσαμε να μαγειρέψουμε στο σχολείο μας μία ζεστή νόστιμη σούπα! Και τι σούπα θα είναι αυτή;
Μήπως να κάνουμε χορτόσουπα; Δεν έχουμε χόρτα….
Μήπως να μαγειρέψουμε μανιταρόσουπα; Ούτε μανιτάρια έχουμε…
Τι έχουμε; Έχουμε γράμματα…. πολλά γράμματα!
Ε τότε να κάνουμε γραμματόσουπα!
Και ποια γράμματα θα βάλουμε στην γραμματόσουπα; Όποια θέλουμε;
Όχι… όχι γράμματα στην τύχη. Θα βάλουμε τα δικά μας γράμματα. Δηλαδή;
Θα βάλουμε το πρώτο γράμμα που έχει το όνομα μας! Χρειαζόμαστε ένα γράμμα ο καθένας.
Θα πάρει ο καθένας σας την καρτέλα με το όνομα του, από την μολυβοθήκη του, θα την κοιτάξει προσεκτικά και θα βρει το πρώτο γράμμα που έχει το όνομα του.
Έπειτα θα πούμε την φωνούλα του.
Μετά θα πάρει από το μεγάλο πιάτο που έχω εδώ με τα πολλά γράμματα το δικό του γράμμα, το πρώτο γράμμα που έχει το όνομα του.
Θα το ρίξει στην κατσαρόλα… θα ανακατέψει την σούπα με την κουτάλα, θα την δοκιμάσει, έπειτα θα δώσει την κουτάλα στον επόμενο συμμαθητή ή συμμαθήτρια του.
Είστε έτοιμοι;
Φορέστε το καπέλο μάγειρα που φτιάξατε, ο καθένας παίρνει το δικό του, έχετε γράψει όνομα σας, έπειτα πάρτε την ποδιά μας ώστε να μην λερωθούμε και ξεκινάμε!
Το παραπάνω παιχνίδι έχει στόχο, αυτό που ονομάζουμε στο νηπιαγωγείο φωνολογική επίγνωση. Τα παιδιά ταυτίζουν το γράμμα με τον ήχο του, πχ το “α” με την φωνούλα “α”.
Η φωνολογική επίγνωση είναι σημείο αφετηρίας για την γραφή αργότερα.
Η πρώτη λέξη που ακουμπά στο βίωμα του παιδιού είναι το όνομα του. Οπότε ξεκινάμε από αυτήν.
Μπορείτε να φτιάξετε νόστιμες γραμματοσούπες και στο σπίτι!
Οκτώβριος 2023