ΜΑΡΤΙΟΣ 2025

Καλωσορίζουμε τον πρώτο μήνα της Άνοιξης με όλα τα καλά που μας φέρνει:  χελιδόνια, λουλούδια και την εθνική μας επέτειο.

Συνεχίζουμε με τα εργαστήρια μας ενώ παράλληλα ετοιμάζουμε την Γιορτή μας για την 25η Μαρτίου.

Μιλάμε για την ιστορία μας, την ενδυμασία μας -παλιότερα- όπως και για τους ήρωες του 1821 στη στεριά και τη θάλασσα.

Η έκτη μέρα του Μάρτη (παγκόσμια ημέρα κατά της βίας και του εκφοβισμού) δεν μας αφήνει καθόλου αδιάφορους, μαθαίνουμε πώς να αναγνωρίζουμε και ν’ αντιμετωπίζουμε τέτοια φαινόμενα.

Μέσω του παιχνιδιού διευκολύνεται η μάθηση, η γνωστική ανάπτυξη, η ενεργητικότητα και η δημιουργικότητα των παιδιών, και όπως έχουμε ξαναπεί όλα τα “θέματα” προσεγγίζονται με παιγνιώδη τρόπο.

Παραθέτουμε ενδεικτικά μερικές από τις δράσεις μας.

Η κυρά Σαρακοστή (ομαδική εργασία)
1η Μαρτίου – ΤΑ ΧΕΛΙΔΟΝΙΣΜΑΤΑ

martakia sta cherakia             h anoixh omadikh

 

Marths einai pote klaiei pote gelaei
Μάρτης είναι νάζια κάνει, πότε κλαίει πότε γελάει! 

Marths

 

 

 

 

 

Τα χελιδόνια: πίνακας της Μίνας Παπαθεοδώρου-Βαλυράκη.
6η Μαρτίου: ΟΧΙ ΣΤΗ ΒΙΑ & ΤΟΝ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟ.

unnamed 1

 

 

 

 

 

ΔΡΑΣΕΙΣ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ: Ο ΥΔΡΟΛΟΓΙΚΟΣ ΚΥΚΛΟΣ & Η ΥΔΡΟΔΥΝΑΜΙΚΗ (STEAM)

ERGASTHRIO 02

η αρχή της υδροδυναμικής. Φτιάχνουμε έναν νερόμυλο

YDRODYNAMIKH

Οι 3 καταστάσεις του νερού. Φτιάχνουμε παγάκια. Πώς θα πάρουμε τις χάντρες πίσω; 

PAGAKIA ME CHANTRES

Μουσικά όργανα και ο κύκλος του νερού (Μουσικοκινητικό παιχνίδι)
Βοήθησε το bee-bot να φτάσει στον ήλιο, αποφεύγοντας τους κινδύνους (πλημμύρες/μόλυνση). Μπορείς;

METAFORES K NERO

25η Μαρτίου -Ο ευαγγελισμός

O eyaggelismos ths THeotokoy

Ομαδική εργασία για την επανάσταση του 1821
Έχω ένα ήρωα αγαπημένο, είναι…

stefania gia 25

 

ΤΟ ΣΕΝΤΟΥΚΙ ΤΟΥ ’21 είχε πράγματα ένα κι ένα & μια επιστολή με πολλές δοκιμασίες!
Το παγόνι από τα “Ελληνάκια” της Ε. Φακίνου

PAIXE ME TSOLIADES     H GIORTH MAS

Και μερικά παιχνίδια!!

paichnidi BRES TO KLEIDI

 

ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ ΗΜΕΡΙΔΑ

Afisa 3 4 2025



Λήψη αρχείου

 



Λήψη αρχείου

 

ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ 2025

Τον μήνα Φλεβάρη ολοκληρώσαμε τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων με τα εξής θέματα 1) ο κύκλος του νερού-υδροδυναμική 3) φροντίζω/προστατεύω το δάσος και 3) ταξίδι στα αρχαία ελληνικά θέατρα & την μυθολογία. Καλωσορίσαμε επίσης την άνθιση της αμυγδαλιάς και μιλήσαμε για τον μύθο της. Τέλος γιορτάσαμε τις Απόκριες,  τιμήσαμε την Τσικνοπέμπτη και την Καθαρά Δευτέρα, μιλώντας για τα έθιμα που σχετίζονται με αυτές τις γιορτές, όπως το πέταγμα του χαρταετού, το τσίκνισμα, το καρναβάλι, το γαϊτανάκι και τη νηστεία. Στα πλαίσια των καρναβαλικών εκδηλώσεων του νηπιαγωγείου μας – εκτός από το πάρτυ μασκέ που οργανώσαμε- παρακολουθήσαμε την καταπληκτική παράσταση ” Γέλια, Μάσκες, Κουδουνάτοι” από την θεατρική ομάδα Σβούρες, κατά την οποία μυηθήκαμε σε διάφορα έθιμα του ελληνικού καρναβαλιού από διάφορες περιοχές της χώρας μας.

Παραθέτουμε ενδεικτικά μερικές φωτογραφίες από τις δράσεις μας.

unnamed
Ρομποτική με τον κύκλο του νερού
εξοικονόμηση νερού ομαδική
το νερό είναι πολύτιμο, μη το σπαταλάς! (ομαδική εργασία)
πειράματα με το νερό
πειράματα με το νερό (διαλύεται/βυθίζεται)
φτιάξαμε χιόνι
Φτιάξαμε χιόνι….ψεύτικο!
καθαρό. μόλυνση
Το νερό είναι πολύτιμο, μην το μολύνεις!

unnamed 02

 

01
Τα φωνήεντα του…..χειμώνα!
002
ανασκαφές, αρχαιολόγοι και ευρήματα.
04
ανταλλάσσοντας “γλυκές” κουβέντες στις 14 Φλεβάρη.
0000001
θέατρο και αξεσουάρ…θεών.
12
puzzle με τους 12 θεούς και με μαθηματικά.
ΒΒΕ ΟΤΤ
Ταξιδεύοντας στα αρχαία ελληνικά θέατρα με το bee-bot.
ΛΑΒΥΡΙΝΘΟΣ
ο λαβύρινθος του Θησέα.
20250305 113340
Ένα βιβλίο για την ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ.
ΑΚΡΟΠΟΛΗ ΠΛΑΙ
Η ΑΚΡΟΠΟΛΗ με ……καπάκια. Μετόπες, Αετώματα και τρίγλυφα.
ΑΚΡΟ02
Ανατολικό Αέτωμα-Ο μύθος της γέννησης της Θεάς Αθηνάς.
ΑΚΡΟ01
Δυτικό αέτωμα- Η διαμάχη του Ποσειδώνα και της Αθηνάς.

0000000 03 ΑΚΡΟ ΚΑΤΟΨΗ ΒΕΕ ΒΟΤ

Αντιγράφοντας διάσημους πίνακες με θέμα την ΑΜΥΓΔΑΛΙΑ.

αμυγδαλια Βαν Gogh ΑΜΥΓΔΑΛΙΑ

gaitanaki
Το γαϊτανάκι στην τάξη μας!
maskes
Οι μάσκες μας
xartaetoi 1
Οι χαρταετοί μας
Ti 8a nti8w
Τι θα ντυθώ τις απόκριες
IMG 20250225 095101
Ο μύθος του Αρλεκίνου
ΣΤΕΜΜΑΤΑ
Βυζαντινοί αυτοκράτορες & Πριγκίπισσες!
ΓΚΙΚΑΣ
Χαρταετοί πάνω απ’ την Ακρόπολη. Χατζηκυριάκος Γκίκας
20250225 091115
το κατακόρυφο των κλόουν
52
Το τραπέζι της Καθαράς Δευτέρας
ΤΣΙΚΝΟ01
Το τσίκνισμα….
ΤΣΙΚΝΟ
Ψήστες & σερβιτόροι…
ΙΣΟΡΡΟΠΙΑ
ισορροπώντας…
ΣΒΟΥΡΕΣ
Από την θεατρική παράσταση που παρακολουθήσαμε

Σβούρες κουδουνάτοι ΣΒΟΥΡΕςΣΣ

 

 

 

ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2025

Καλωσορίσαμε το νέο έτος κόβοντας βασιλόπιτες, και μιλώντας για ό,τι σημαντικό συμβαίνει τον χειμώνα όπως την χειμερία νάρκη, τα ζώα στους πόλους και πως σχηματίζονται οι χιονονιφάδες.

Μέσα από τον τον αρχαίο ελληνικό μύθο της αρπαγής της Περσεφόνης εξηγήσαμε την εναλλαγή των εποχών στη γη αλλά και τις Αλκυονίδες μέρες στα μέσα του Γενάρη.

Τέλος αφιερώσαμε την 30η μέρα του Γενάρη στους 3 Ιεράρχες, τους προστάτες των γραμμάτων, των σχολείων και των δασκάλων.

Τον Ιανουάριο όλα τα τμήματα ξεκίνησαν τις νέες θεματικές των εργαστηρίων με θέματα α) ο κύκλος του νερού β) προστατεύοντας το δάσος και γ) ταξιδεύοντας στα αρχαία ελληνικά θέατρα.

Όλες οι δραστηριότητες προσεγγίζονται με παιγνιώδη τρόπο, μέσα από την δραματοποίηση, τις ομαδικές εργασίες και την εισαγωγή νέων τεχνολογιών, ώστε να επιτευχθεί η μάθηση μέσω της συμμετοχής, της αλληλεπίδρασης και της συνεργασίας.

Παραθέτουμε ένα μέρος των δράσεων που ολοκληρώσαμε τον πρώτο μήνα του νέου έτους.

20250114 104410 unnamed 1 unnamed2

 

01
Τα φρούτα του χειμώνα. Μονοί -ζυγοί αριθμοί
20250114 101215
Το ρόδι που έσπασε ήταν γεμάτο αστέρια. Γιώργος Σεφέρης
χειμερία νάρκη
Χειμερία νάρκη. Η αρκουδίτσα κοιμάται.
20250110 111852
Χειμερία νάρκη.
20250114 101230
Η παγωνιά του χειμώνα. Ομαδική εργασία.
05
Τα ζώα στους πόλους.
20250114 101155
Βόρειος και Νότιος Πόλος.
20250121 080538
Χειμωνιάτικο τοπίο…
20250123 101342
κάνει κρύο παγωνιά, γι’ αυτό ντύνομαι ζεστά.
20250121 113457
Το γάντι. Δραματοποίηση του ουκρανικού μύθου.
ο κύκλος του νερού
Θεματική: Ο κύκλος του νερού
σωστή σειρά
Βρες τη σωστή σειρά…
110
Χιονονιφάδες και χιονάνθρωποι.
Αλίευση γνώσεων για το νερό & την χρησιμότητα του στον κόσμο.
Αλκυονίδες μέρες
Αλκυονίδες μέρες
20250123 101426
Θεματική: Ελληνική Μυθολογία
20250130 091755
Παιχνίδι με τα ονόματα των 12Θεών. (σύνθεση-αναγνώριση)
20250130 091701
…ο/η πιο γρήγορος/η κερδίζει…
20250129 124847
3 Ιεράρχες (ομαδική εργασία)
3 ιεράρχες
…και ατομικές κατασκευές…

 

 

 

ΔΑΝΕΙΣΤΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ

 

ΕΝΑΡΞΗ ΤΗΣ ΔΡΑΣΗΣ ΤΟΥ 19ΟΥ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ «Δανειστική Βιβλιοθήκη: διαβάζω και αφηγούμαι»

ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΦΙΕΣ & ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ

Ξεκινώντας μια ακόμη προσπάθεια για την καλλιέργεια της φιλαναγνωσίας των παιδιών, μέσω της δημιουργίας δανειστικής βιβλιοθήκης, τα οφέλη είναι πολλά. Καταρχάς τα παιδιά μαθαίνουν και μιμούνται την συμπεριφορά του καλού αναγνώστη, προάγεται η αγάπη τους για το βιβλίο και προκύπτουν δραστηριότητες λεκτικών και γραφικών δραστηριοτήτων όπως :

  • γραφή (γράφω το όνομα μου, αντιγράφω τον τίτλο του βιβλίου στο φύλλο εργασίας),
  • περιγραφή (περιγράφω σε τρίτους αυτό που διάβασα),
  • ανάγνωση (μίμηση αναγνωστικής συμπεριφοράς),
  • μνήμη (ανακαλώ φράσεις και εικόνες αυτού που διάβασα),
  • χρονική ακολουθία (μαθαίνω το τώρα, το πριν και το μετά μιας ιστορίας που περιγράφω- χρονικές ακολουθίες),
  • η κριτική τους σκέψη (επιχειρηματολογώ σχετικά με αυτό που μου άρεσε ή όχι, συγκρίνω κτλ.) και
  • υπευθυνότητα (επιστρέφω το βιβλίο όπως το παρέλαβα, φέρομαι υπεύθυνα και διεκδικώ την εμπιστοσύνη αυτού που μου το δανείζει).

Καλούμε όλους τους γονείς/κηδεμόνες να ενθαρρύνουν την σημαντική αυτή δραστηριότητα, αφιερώνοντας χρόνο στα παιδιά τους για την ανάγνωση των βιβλίων και προεκτείνοντας την δραστηριότητα αυτή και με άλλες ανάλογες ενέργειες (π.χ. Αγοράζουμε ένα βιβλίο κάθε εβδομάδα και το διαβάζουμε μαζί).

ΠΩΣ ΓΙΝΕΤΑΙ Η ΑΝΑΓΝΩΣΗ ΕΝΟΣ ΠΑΙΔΙΚΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ.

  1. Πριν ξεκινήσουμε την ανάγνωση, διαβάζουμε στα παιδιά τον τίτλο του βιβλίου και αναφέρουμε τον/την συγγραφέα, ενώ παράλληλα ενθαρρύνουμε να μας πούνε τι πιστεύουν ότι θα διαβάσουμε στο βιβλίο.
  2. Κατά την ανάγνωση του παραμυθιού, μπορούμε να επεξηγούμε στο παιδί λέξεις που θεωρούμε άγνωστες για αυτό, προσπαθώντας ωστόσο να μην πλατειάζουμε, για να μην ξεφύγουμε από το θέμα.
  3. Μπορούμε να διανθίσουμε την διαδικασία της ανάγνωσης, ενθαρρύνοντας το παιδί να συμμετέχει, μέσα από ερωτήσεις σχετικά με την πλοκή του παραμυθιού: «Τι πιστεύεις ότι θα γίνει παρακάτω;», «Γιατί ήταν άραγε στεναχωρημένο το παιδάκι;»κτλ. Με τον τρόπο αυτό, το παιδί θα νιώσει ισότιμο μέλος της διαδικασίας και θα κρατήσουμε αμείωτο το ενδιαφέρον του καθ’ όλη την διάρκεια της ανάγνωσης.
  4. Στο τέλος της ανάγνωσης, ανταλλάσσουμε απόψεις σχετικά με τα συναισθήματα που μας προκάλεσε το βιβλίο, το ηθικό δίδαγμα, τον ρόλο του κάθε ήρωα στην εξέλιξη της υπόθεσης και ό,τι άλλο θεωρήσουμε σημαντικό.

Σας ευχαριστούμε και καλές αναγνωστικές εμπειρίες!

 

unnamed

ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2024

Τον μήνα Δεκέμβριο

  • ολοκληρώσαμε τα εργαστήρια δεξιοτήτων της 3ης Θεματικής Ενότητας: ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΩ-ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗ & ΕΥΘΥΝΗ με θέμα : ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΑ ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ και τίτλο: “Τα δικαιώματα όλων των παιδιών του κόσμου”
  • στολίσαμε την τάξη μας για τα Χριστούγεννα
  • παρακολουθήσαμε την παράσταση “Τα Ξωτικά του Άι Βασίλη” από την θεατρική ομάδα “Λώτινος Ήλιος”
  • πραγματοποιήσαμε “Το εργαστήρι των Χριστουγεννιάτικων στολιδιών” με τους γονείς των μαθητών μας
  • τραγουδήσαμε τα Κάλαντα και ευχηθήκαμε σε όλους Καλές Γιορτές και Καλή και Ευτυχισμένη νέα χρονιά!
  • ATOMA ME ANAPHRIA
    3 Δεκέμβρη
    bee bot
    Τα δικαιώματα των παιδιών και η μελισσούλα ρομπότ (bee-bot).
    BOOTS AND BALLS
    Μπότες και Μπάλες-γιρλάντα
    angels
    Άγγελοι
    H FATNH
    Η ιστορία των Χριστουγέννων μέσα από τα μάτια των παιδιών
    TYPWMATA
    τεχνική τυπώματος με χριστουγεννιάτικα θέματα
    XEIMWNAS
    ο χειμώνας. Ομαδική εργασία
    rudolf
    Ο τάρανδος Ρούντολφ
    KOUTIA DHMHTRIAKWN RUDOLF
    ….και με κουτιά δημητριακών
    αγιος βασίλης
    με αφορμή μια γενειάδα σε χαρτί Α3 φτιάχνουμε τον Άγιο Βασίλη
    κουτί
    στέλνουμε τα γράμματα…
    αβ
    η δικής μας αλφαβήτα
    ab xmas
    και αυτή των Χριστουγέννων…
    με κύκλους
    Χριστουγεννιάτικο δέντρο με κύκλους και ημικύκλια
    με τρίγωνα
    Χριστουγεννιάτικα δέντρα με τρίγωνα
    με χέρια
    Χριστουγεννιάτικο δέντρο με τα χεράκια μας…
    φατνη
    Μια φάτνη για το Δέντρο
    syntagi
    Συνταγή για….μελομακάρονα
    με αντίστροφη
    Δέντρο από το 10-1 (μετρώντας αντίστροφα)
    GINAME KAI XWTIKA
    Αν ήμασταν…..ξωτικά με μεγάλα αφτιά!
    kollhse tosa osa
    η βροχή των αστεριών…Τόσα -όσα…
    unnamed
    Θεατρική παράσταση στην τάξη μας
    OI DHMIOURGIES WITH PARENTS
    Οι δημιουργίες με τους γονείς

     

ΚΑΝΕ ΜΙΑ ΕΥΧΗ 2024-2025

Το νηπιαγωγείο μας συμμετέχει και φέτος στο αναγνωρισμένο από το ΥΠΑΙΘΑ Πρόγραμμα ” ΚΑΝΕ ΜΙΑ ΕΥΧΗ” , με στόχο να καλλιεργήσουμε στους μαθητές μας την ενσυναίσθηση και την αγάπη για τον συνάνθρωπο με ανεπτυγμένο το αίσθημα της ισότητας και της αποδοχής.



Λήψη αρχείου