ΕΝΗΜΕΩΣΗ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΙΣ ΑΙΤΗΣΕΙΣ ΜΕΤΕΓΓΑΦΩΝ ΠΟΥ ΘΑ ΥΠΟΒΛΗΘΟΥΝ ΣΤΗ Δ/ΝΣΗ Π.Ε. Δ’ ΑΘΗΝΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧ. ΕΤΟΣ 2025-2026



Λήψη αρχείου

ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2025

“Απρίλης φέρνει την δροσιά, φέρνει και τα λουλούδια” και όπως λέει η παροιμία υποδεχθήκαμε τον δεύτερο μήνα της Άνοιξης στο νηπιαγωγείο μας με μια πολύ ενδιαφέρουσα δράση.

Με αφορμή την παγκόσμια ημέρα παιδικού βιβλίου, στις 2 Απριλίου, είχαμε την τιμή να μας επισκεφθεί η κυρία Λήδα Βαρβαρούση, διάσημη συγγραφέας και εικονογράφος, πολλών παιδικών βιβλίων, και να μας ” ζωγραφηγηθεί”   την ιστορία του ψαριού που δεν ήξερε να κολυμπάει.

Τις υπόλοιπες ημέρες τις αφιερώσαμε σε δραστηριότητες, κατασκευές, παιχνίδια και πληροφορίες σχετικά με το Ελληνικό Πάσχα.

Αποχαιρετιστήκαμε για τις Πασχαλινές Διακοπές και ευχηθήκαμε καλές γιορτές, με υγεία και αγάπη!

Παραθέτουμε ενδεικτικά κάποιες  φωτογραφίες από τις δράσεις μας.

unnamed25
Ο πίνακας της Άνοιξης, με ανακυκλώσιμα υλικά. Ομαδική εργασία
unnamed12
2 Απριλίου. Σελιδοδείκτες.
unnamed 6
ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΠΑΙΔΙΚΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ. ΛΗΔΑ ΒΑΡΒΑΡΟΥΣΗ

unnamed 7 unnamed5 eikona Viber 2025 04 10 10 17 43 148 eikona Viber 2025 04 10 10 32 10 019

eikona Viber 2025 04 10 10 32 38 110
Και το τελικό έγχρωμο αποτέλεσμα.

 

 

IMG 20250407 105928
Τι συμβαίνει την Μεγάλη Εβδομάδα.
IMG 20250408 121425
οι πασχαλινές μας κάρτες
unnamed2
τα καλάθια μας.
unnamed3
Έθιμο: Τα Λαζαράκια.

IMG 20250401 110121 IMG 20250402 123320 unnamed unnamed4

20250402 125022
Οι κάρτες μας
20250407 101502
κότες και καλάθια…

20250407 101607 20250410 093600

20250402 092406
η ΑΒ του Πάσχα.
20250407 1014540
Ομαδική Εργασία.

 

Πάσχα και Μαθηματικά: 20250411 105439         20250402 100050

 

 

 

 

 

ΜΑΡΤΙΟΣ 2025

Καλωσορίζουμε τον πρώτο μήνα της Άνοιξης με όλα τα καλά που μας φέρνει:  χελιδόνια, λουλούδια και την εθνική μας επέτειο.

Συνεχίζουμε με τα εργαστήρια μας ενώ παράλληλα ετοιμάζουμε την Γιορτή μας για την 25η Μαρτίου.

Μιλάμε για την ιστορία μας, την ενδυμασία μας -παλιότερα- όπως και για τους ήρωες του 1821 στη στεριά και τη θάλασσα.

Η έκτη μέρα του Μάρτη (παγκόσμια ημέρα κατά της βίας και του εκφοβισμού) δεν μας αφήνει καθόλου αδιάφορους, μαθαίνουμε πώς να αναγνωρίζουμε και ν’ αντιμετωπίζουμε τέτοια φαινόμενα.

Μέσω του παιχνιδιού διευκολύνεται η μάθηση, η γνωστική ανάπτυξη, η ενεργητικότητα και η δημιουργικότητα των παιδιών, και όπως έχουμε ξαναπεί όλα τα “θέματα” προσεγγίζονται με παιγνιώδη τρόπο.

Παραθέτουμε ενδεικτικά μερικές από τις δράσεις μας.

Η κυρά Σαρακοστή (ομαδική εργασία)
1η Μαρτίου – ΤΑ ΧΕΛΙΔΟΝΙΣΜΑΤΑ

martakia sta cherakia             h anoixh omadikh

 

Marths einai pote klaiei pote gelaei
Μάρτης είναι νάζια κάνει, πότε κλαίει πότε γελάει! 

Marths

 

 

 

 

 

Τα χελιδόνια: πίνακας της Μίνας Παπαθεοδώρου-Βαλυράκη.
6η Μαρτίου: ΟΧΙ ΣΤΗ ΒΙΑ & ΤΟΝ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟ.

unnamed 1

 

 

 

 

 

ΔΡΑΣΕΙΣ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ: Ο ΥΔΡΟΛΟΓΙΚΟΣ ΚΥΚΛΟΣ & Η ΥΔΡΟΔΥΝΑΜΙΚΗ (STEAM)

ERGASTHRIO 02

η αρχή της υδροδυναμικής. Φτιάχνουμε έναν νερόμυλο

YDRODYNAMIKH

Οι 3 καταστάσεις του νερού. Φτιάχνουμε παγάκια. Πώς θα πάρουμε τις χάντρες πίσω; 

PAGAKIA ME CHANTRES

Μουσικά όργανα και ο κύκλος του νερού (Μουσικοκινητικό παιχνίδι)
Βοήθησε το bee-bot να φτάσει στον ήλιο, αποφεύγοντας τους κινδύνους (πλημμύρες/μόλυνση). Μπορείς;

METAFORES K NERO

25η Μαρτίου -Ο ευαγγελισμός

O eyaggelismos ths THeotokoy

Ομαδική εργασία για την επανάσταση του 1821
Έχω ένα ήρωα αγαπημένο, είναι…

stefania gia 25

 

ΤΟ ΣΕΝΤΟΥΚΙ ΤΟΥ ’21 είχε πράγματα ένα κι ένα & μια επιστολή με πολλές δοκιμασίες!
Το παγόνι από τα “Ελληνάκια” της Ε. Φακίνου

PAIXE ME TSOLIADES     H GIORTH MAS

Και μερικά παιχνίδια!!

paichnidi BRES TO KLEIDI

 

ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ ΗΜΕΡΙΔΑ

Afisa 3 4 2025



Λήψη αρχείου

 



Λήψη αρχείου

 

ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ 2025

Τον μήνα Φλεβάρη ολοκληρώσαμε τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων με τα εξής θέματα 1) ο κύκλος του νερού-υδροδυναμική 3) φροντίζω/προστατεύω το δάσος και 3) ταξίδι στα αρχαία ελληνικά θέατρα & την μυθολογία. Καλωσορίσαμε επίσης την άνθιση της αμυγδαλιάς και μιλήσαμε για τον μύθο της. Τέλος γιορτάσαμε τις Απόκριες,  τιμήσαμε την Τσικνοπέμπτη και την Καθαρά Δευτέρα, μιλώντας για τα έθιμα που σχετίζονται με αυτές τις γιορτές, όπως το πέταγμα του χαρταετού, το τσίκνισμα, το καρναβάλι, το γαϊτανάκι και τη νηστεία. Στα πλαίσια των καρναβαλικών εκδηλώσεων του νηπιαγωγείου μας – εκτός από το πάρτυ μασκέ που οργανώσαμε- παρακολουθήσαμε την καταπληκτική παράσταση ” Γέλια, Μάσκες, Κουδουνάτοι” από την θεατρική ομάδα Σβούρες, κατά την οποία μυηθήκαμε σε διάφορα έθιμα του ελληνικού καρναβαλιού από διάφορες περιοχές της χώρας μας.

Παραθέτουμε ενδεικτικά μερικές φωτογραφίες από τις δράσεις μας.

unnamed
Ρομποτική με τον κύκλο του νερού
εξοικονόμηση νερού ομαδική
το νερό είναι πολύτιμο, μη το σπαταλάς! (ομαδική εργασία)
πειράματα με το νερό
πειράματα με το νερό (διαλύεται/βυθίζεται)
φτιάξαμε χιόνι
Φτιάξαμε χιόνι….ψεύτικο!
καθαρό. μόλυνση
Το νερό είναι πολύτιμο, μην το μολύνεις!

unnamed 02

 

01
Τα φωνήεντα του…..χειμώνα!
002
ανασκαφές, αρχαιολόγοι και ευρήματα.
04
ανταλλάσσοντας “γλυκές” κουβέντες στις 14 Φλεβάρη.
0000001
θέατρο και αξεσουάρ…θεών.
12
puzzle με τους 12 θεούς και με μαθηματικά.
ΒΒΕ ΟΤΤ
Ταξιδεύοντας στα αρχαία ελληνικά θέατρα με το bee-bot.
ΛΑΒΥΡΙΝΘΟΣ
ο λαβύρινθος του Θησέα.
20250305 113340
Ένα βιβλίο για την ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ.
ΑΚΡΟΠΟΛΗ ΠΛΑΙ
Η ΑΚΡΟΠΟΛΗ με ……καπάκια. Μετόπες, Αετώματα και τρίγλυφα.
ΑΚΡΟ02
Ανατολικό Αέτωμα-Ο μύθος της γέννησης της Θεάς Αθηνάς.
ΑΚΡΟ01
Δυτικό αέτωμα- Η διαμάχη του Ποσειδώνα και της Αθηνάς.

0000000 03 ΑΚΡΟ ΚΑΤΟΨΗ ΒΕΕ ΒΟΤ

Αντιγράφοντας διάσημους πίνακες με θέμα την ΑΜΥΓΔΑΛΙΑ.

αμυγδαλια Βαν Gogh ΑΜΥΓΔΑΛΙΑ

gaitanaki
Το γαϊτανάκι στην τάξη μας!
maskes
Οι μάσκες μας
xartaetoi 1
Οι χαρταετοί μας
Ti 8a nti8w
Τι θα ντυθώ τις απόκριες
IMG 20250225 095101
Ο μύθος του Αρλεκίνου
ΣΤΕΜΜΑΤΑ
Βυζαντινοί αυτοκράτορες & Πριγκίπισσες!
ΓΚΙΚΑΣ
Χαρταετοί πάνω απ’ την Ακρόπολη. Χατζηκυριάκος Γκίκας
20250225 091115
το κατακόρυφο των κλόουν
52
Το τραπέζι της Καθαράς Δευτέρας
ΤΣΙΚΝΟ01
Το τσίκνισμα….
ΤΣΙΚΝΟ
Ψήστες & σερβιτόροι…
ΙΣΟΡΡΟΠΙΑ
ισορροπώντας…
ΣΒΟΥΡΕΣ
Από την θεατρική παράσταση που παρακολουθήσαμε

Σβούρες κουδουνάτοι ΣΒΟΥΡΕςΣΣ

 

 

 

ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2025

Καλωσορίσαμε το νέο έτος κόβοντας βασιλόπιτες, και μιλώντας για ό,τι σημαντικό συμβαίνει τον χειμώνα όπως την χειμερία νάρκη, τα ζώα στους πόλους και πως σχηματίζονται οι χιονονιφάδες.

Μέσα από τον τον αρχαίο ελληνικό μύθο της αρπαγής της Περσεφόνης εξηγήσαμε την εναλλαγή των εποχών στη γη αλλά και τις Αλκυονίδες μέρες στα μέσα του Γενάρη.

Τέλος αφιερώσαμε την 30η μέρα του Γενάρη στους 3 Ιεράρχες, τους προστάτες των γραμμάτων, των σχολείων και των δασκάλων.

Τον Ιανουάριο όλα τα τμήματα ξεκίνησαν τις νέες θεματικές των εργαστηρίων με θέματα α) ο κύκλος του νερού β) προστατεύοντας το δάσος και γ) ταξιδεύοντας στα αρχαία ελληνικά θέατρα.

Όλες οι δραστηριότητες προσεγγίζονται με παιγνιώδη τρόπο, μέσα από την δραματοποίηση, τις ομαδικές εργασίες και την εισαγωγή νέων τεχνολογιών, ώστε να επιτευχθεί η μάθηση μέσω της συμμετοχής, της αλληλεπίδρασης και της συνεργασίας.

Παραθέτουμε ένα μέρος των δράσεων που ολοκληρώσαμε τον πρώτο μήνα του νέου έτους.

20250114 104410 unnamed 1 unnamed2

 

01
Τα φρούτα του χειμώνα. Μονοί -ζυγοί αριθμοί
20250114 101215
Το ρόδι που έσπασε ήταν γεμάτο αστέρια. Γιώργος Σεφέρης
χειμερία νάρκη
Χειμερία νάρκη. Η αρκουδίτσα κοιμάται.
20250110 111852
Χειμερία νάρκη.
20250114 101230
Η παγωνιά του χειμώνα. Ομαδική εργασία.
05
Τα ζώα στους πόλους.
20250114 101155
Βόρειος και Νότιος Πόλος.
20250121 080538
Χειμωνιάτικο τοπίο…
20250123 101342
κάνει κρύο παγωνιά, γι’ αυτό ντύνομαι ζεστά.
20250121 113457
Το γάντι. Δραματοποίηση του ουκρανικού μύθου.
ο κύκλος του νερού
Θεματική: Ο κύκλος του νερού
σωστή σειρά
Βρες τη σωστή σειρά…
110
Χιονονιφάδες και χιονάνθρωποι.
Αλίευση γνώσεων για το νερό & την χρησιμότητα του στον κόσμο.
Αλκυονίδες μέρες
Αλκυονίδες μέρες
20250123 101426
Θεματική: Ελληνική Μυθολογία
20250130 091755
Παιχνίδι με τα ονόματα των 12Θεών. (σύνθεση-αναγνώριση)
20250130 091701
…ο/η πιο γρήγορος/η κερδίζει…
20250129 124847
3 Ιεράρχες (ομαδική εργασία)
3 ιεράρχες
…και ατομικές κατασκευές…

 

 

 

ΔΑΝΕΙΣΤΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ

 

ΕΝΑΡΞΗ ΤΗΣ ΔΡΑΣΗΣ ΤΟΥ 19ΟΥ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ «Δανειστική Βιβλιοθήκη: διαβάζω και αφηγούμαι»

ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΦΙΕΣ & ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ

Ξεκινώντας μια ακόμη προσπάθεια για την καλλιέργεια της φιλαναγνωσίας των παιδιών, μέσω της δημιουργίας δανειστικής βιβλιοθήκης, τα οφέλη είναι πολλά. Καταρχάς τα παιδιά μαθαίνουν και μιμούνται την συμπεριφορά του καλού αναγνώστη, προάγεται η αγάπη τους για το βιβλίο και προκύπτουν δραστηριότητες λεκτικών και γραφικών δραστηριοτήτων όπως :

  • γραφή (γράφω το όνομα μου, αντιγράφω τον τίτλο του βιβλίου στο φύλλο εργασίας),
  • περιγραφή (περιγράφω σε τρίτους αυτό που διάβασα),
  • ανάγνωση (μίμηση αναγνωστικής συμπεριφοράς),
  • μνήμη (ανακαλώ φράσεις και εικόνες αυτού που διάβασα),
  • χρονική ακολουθία (μαθαίνω το τώρα, το πριν και το μετά μιας ιστορίας που περιγράφω- χρονικές ακολουθίες),
  • η κριτική τους σκέψη (επιχειρηματολογώ σχετικά με αυτό που μου άρεσε ή όχι, συγκρίνω κτλ.) και
  • υπευθυνότητα (επιστρέφω το βιβλίο όπως το παρέλαβα, φέρομαι υπεύθυνα και διεκδικώ την εμπιστοσύνη αυτού που μου το δανείζει).

Καλούμε όλους τους γονείς/κηδεμόνες να ενθαρρύνουν την σημαντική αυτή δραστηριότητα, αφιερώνοντας χρόνο στα παιδιά τους για την ανάγνωση των βιβλίων και προεκτείνοντας την δραστηριότητα αυτή και με άλλες ανάλογες ενέργειες (π.χ. Αγοράζουμε ένα βιβλίο κάθε εβδομάδα και το διαβάζουμε μαζί).

ΠΩΣ ΓΙΝΕΤΑΙ Η ΑΝΑΓΝΩΣΗ ΕΝΟΣ ΠΑΙΔΙΚΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ.

  1. Πριν ξεκινήσουμε την ανάγνωση, διαβάζουμε στα παιδιά τον τίτλο του βιβλίου και αναφέρουμε τον/την συγγραφέα, ενώ παράλληλα ενθαρρύνουμε να μας πούνε τι πιστεύουν ότι θα διαβάσουμε στο βιβλίο.
  2. Κατά την ανάγνωση του παραμυθιού, μπορούμε να επεξηγούμε στο παιδί λέξεις που θεωρούμε άγνωστες για αυτό, προσπαθώντας ωστόσο να μην πλατειάζουμε, για να μην ξεφύγουμε από το θέμα.
  3. Μπορούμε να διανθίσουμε την διαδικασία της ανάγνωσης, ενθαρρύνοντας το παιδί να συμμετέχει, μέσα από ερωτήσεις σχετικά με την πλοκή του παραμυθιού: «Τι πιστεύεις ότι θα γίνει παρακάτω;», «Γιατί ήταν άραγε στεναχωρημένο το παιδάκι;»κτλ. Με τον τρόπο αυτό, το παιδί θα νιώσει ισότιμο μέλος της διαδικασίας και θα κρατήσουμε αμείωτο το ενδιαφέρον του καθ’ όλη την διάρκεια της ανάγνωσης.
  4. Στο τέλος της ανάγνωσης, ανταλλάσσουμε απόψεις σχετικά με τα συναισθήματα που μας προκάλεσε το βιβλίο, το ηθικό δίδαγμα, τον ρόλο του κάθε ήρωα στην εξέλιξη της υπόθεσης και ό,τι άλλο θεωρήσουμε σημαντικό.

Σας ευχαριστούμε και καλές αναγνωστικές εμπειρίες!

 

unnamed