ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2025
“Απρίλης φέρνει την δροσιά, φέρνει και τα λουλούδια” και όπως λέει η παροιμία υποδεχθήκαμε τον δεύτερο μήνα της Άνοιξης στο νηπιαγωγείο μας με μια πολύ ενδιαφέρουσα δράση.
Με αφορμή την παγκόσμια ημέρα παιδικού βιβλίου, στις 2 Απριλίου, είχαμε την τιμή να μας επισκεφθεί η κυρία Λήδα Βαρβαρούση, διάσημη συγγραφέας και εικονογράφος, πολλών παιδικών βιβλίων, και να μας ” ζωγραφηγηθεί” την ιστορία του ψαριού που δεν ήξερε να κολυμπάει.
Τις υπόλοιπες ημέρες τις αφιερώσαμε σε δραστηριότητες, κατασκευές, παιχνίδια και πληροφορίες σχετικά με το Ελληνικό Πάσχα.
Αποχαιρετιστήκαμε για τις Πασχαλινές Διακοπές και ευχηθήκαμε καλές γιορτές, με υγεία και αγάπη!
Παραθέτουμε ενδεικτικά κάποιες φωτογραφίες από τις δράσεις μας.












ΜΑΡΤΙΟΣ 2025
Καλωσορίζουμε τον πρώτο μήνα της Άνοιξης με όλα τα καλά που μας φέρνει: χελιδόνια, λουλούδια και την εθνική μας επέτειο.
Συνεχίζουμε με τα εργαστήρια μας ενώ παράλληλα ετοιμάζουμε την Γιορτή μας για την 25η Μαρτίου.
Μιλάμε για την ιστορία μας, την ενδυμασία μας -παλιότερα- όπως και για τους ήρωες του 1821 στη στεριά και τη θάλασσα.
Η έκτη μέρα του Μάρτη (παγκόσμια ημέρα κατά της βίας και του εκφοβισμού) δεν μας αφήνει καθόλου αδιάφορους, μαθαίνουμε πώς να αναγνωρίζουμε και ν’ αντιμετωπίζουμε τέτοια φαινόμενα.
Μέσω του παιχνιδιού διευκολύνεται η μάθηση, η γνωστική ανάπτυξη, η ενεργητικότητα και η δημιουργικότητα των παιδιών, και όπως έχουμε ξαναπεί όλα τα “θέματα” προσεγγίζονται με παιγνιώδη τρόπο.
Παραθέτουμε ενδεικτικά μερικές από τις δράσεις μας.
















ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ ΗΜΕΡΙΔΑ
ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ 2025
Τον μήνα Φλεβάρη ολοκληρώσαμε τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων με τα εξής θέματα 1) ο κύκλος του νερού-υδροδυναμική 3) φροντίζω/προστατεύω το δάσος και 3) ταξίδι στα αρχαία ελληνικά θέατρα & την μυθολογία. Καλωσορίσαμε επίσης την άνθιση της αμυγδαλιάς και μιλήσαμε για τον μύθο της. Τέλος γιορτάσαμε τις Απόκριες, τιμήσαμε την Τσικνοπέμπτη και την Καθαρά Δευτέρα, μιλώντας για τα έθιμα που σχετίζονται με αυτές τις γιορτές, όπως το πέταγμα του χαρταετού, το τσίκνισμα, το καρναβάλι, το γαϊτανάκι και τη νηστεία. Στα πλαίσια των καρναβαλικών εκδηλώσεων του νηπιαγωγείου μας – εκτός από το πάρτυ μασκέ που οργανώσαμε- παρακολουθήσαμε την καταπληκτική παράσταση ” Γέλια, Μάσκες, Κουδουνάτοι” από την θεατρική ομάδα Σβούρες, κατά την οποία μυηθήκαμε σε διάφορα έθιμα του ελληνικού καρναβαλιού από διάφορες περιοχές της χώρας μας.
Παραθέτουμε ενδεικτικά μερικές φωτογραφίες από τις δράσεις μας.
















Αντιγράφοντας διάσημους πίνακες με θέμα την ΑΜΥΓΔΑΛΙΑ.













ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ
ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2025
Καλωσορίσαμε το νέο έτος κόβοντας βασιλόπιτες, και μιλώντας για ό,τι σημαντικό συμβαίνει τον χειμώνα όπως την χειμερία νάρκη, τα ζώα στους πόλους και πως σχηματίζονται οι χιονονιφάδες.
Μέσα από τον τον αρχαίο ελληνικό μύθο της αρπαγής της Περσεφόνης εξηγήσαμε την εναλλαγή των εποχών στη γη αλλά και τις Αλκυονίδες μέρες στα μέσα του Γενάρη.
Τέλος αφιερώσαμε την 30η μέρα του Γενάρη στους 3 Ιεράρχες, τους προστάτες των γραμμάτων, των σχολείων και των δασκάλων.
Τον Ιανουάριο όλα τα τμήματα ξεκίνησαν τις νέες θεματικές των εργαστηρίων με θέματα α) ο κύκλος του νερού β) προστατεύοντας το δάσος και γ) ταξιδεύοντας στα αρχαία ελληνικά θέατρα.
Όλες οι δραστηριότητες προσεγγίζονται με παιγνιώδη τρόπο, μέσα από την δραματοποίηση, τις ομαδικές εργασίες και την εισαγωγή νέων τεχνολογιών, ώστε να επιτευχθεί η μάθηση μέσω της συμμετοχής, της αλληλεπίδρασης και της συνεργασίας.
Παραθέτουμε ένα μέρος των δράσεων που ολοκληρώσαμε τον πρώτο μήνα του νέου έτους.




















ΔΑΝΕΙΣΤΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ
ΕΝΑΡΞΗ ΤΗΣ ΔΡΑΣΗΣ ΤΟΥ 19ΟΥ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ «Δανειστική Βιβλιοθήκη: διαβάζω και αφηγούμαι»
ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΦΙΕΣ & ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ
Ξεκινώντας μια ακόμη προσπάθεια για την καλλιέργεια της φιλαναγνωσίας των παιδιών, μέσω της δημιουργίας δανειστικής βιβλιοθήκης, τα οφέλη είναι πολλά. Καταρχάς τα παιδιά μαθαίνουν και μιμούνται την συμπεριφορά του καλού αναγνώστη, προάγεται η αγάπη τους για το βιβλίο και προκύπτουν δραστηριότητες λεκτικών και γραφικών δραστηριοτήτων όπως :
- γραφή (γράφω το όνομα μου, αντιγράφω τον τίτλο του βιβλίου στο φύλλο εργασίας),
- περιγραφή (περιγράφω σε τρίτους αυτό που διάβασα),
- ανάγνωση (μίμηση αναγνωστικής συμπεριφοράς),
- μνήμη (ανακαλώ φράσεις και εικόνες αυτού που διάβασα),
- χρονική ακολουθία (μαθαίνω το τώρα, το πριν και το μετά μιας ιστορίας που περιγράφω- χρονικές ακολουθίες),
- η κριτική τους σκέψη (επιχειρηματολογώ σχετικά με αυτό που μου άρεσε ή όχι, συγκρίνω κτλ.) και
- υπευθυνότητα (επιστρέφω το βιβλίο όπως το παρέλαβα, φέρομαι υπεύθυνα και διεκδικώ την εμπιστοσύνη αυτού που μου το δανείζει).
Καλούμε όλους τους γονείς/κηδεμόνες να ενθαρρύνουν την σημαντική αυτή δραστηριότητα, αφιερώνοντας χρόνο στα παιδιά τους για την ανάγνωση των βιβλίων και προεκτείνοντας την δραστηριότητα αυτή και με άλλες ανάλογες ενέργειες (π.χ. Αγοράζουμε ένα βιβλίο κάθε εβδομάδα και το διαβάζουμε μαζί).
ΠΩΣ ΓΙΝΕΤΑΙ Η ΑΝΑΓΝΩΣΗ ΕΝΟΣ ΠΑΙΔΙΚΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ.
- Πριν ξεκινήσουμε την ανάγνωση, διαβάζουμε στα παιδιά τον τίτλο του βιβλίου και αναφέρουμε τον/την συγγραφέα, ενώ παράλληλα ενθαρρύνουμε να μας πούνε τι πιστεύουν ότι θα διαβάσουμε στο βιβλίο.
- Κατά την ανάγνωση του παραμυθιού, μπορούμε να επεξηγούμε στο παιδί λέξεις που θεωρούμε άγνωστες για αυτό, προσπαθώντας ωστόσο να μην πλατειάζουμε, για να μην ξεφύγουμε από το θέμα.
- Μπορούμε να διανθίσουμε την διαδικασία της ανάγνωσης, ενθαρρύνοντας το παιδί να συμμετέχει, μέσα από ερωτήσεις σχετικά με την πλοκή του παραμυθιού: «Τι πιστεύεις ότι θα γίνει παρακάτω;», «Γιατί ήταν άραγε στεναχωρημένο το παιδάκι;»κτλ. Με τον τρόπο αυτό, το παιδί θα νιώσει ισότιμο μέλος της διαδικασίας και θα κρατήσουμε αμείωτο το ενδιαφέρον του καθ’ όλη την διάρκεια της ανάγνωσης.
- Στο τέλος της ανάγνωσης, ανταλλάσσουμε απόψεις σχετικά με τα συναισθήματα που μας προκάλεσε το βιβλίο, το ηθικό δίδαγμα, τον ρόλο του κάθε ήρωα στην εξέλιξη της υπόθεσης και ό,τι άλλο θεωρήσουμε σημαντικό.
Σας ευχαριστούμε και καλές αναγνωστικές εμπειρίες!









































