Καλωσορίζουμε τον πρώτο μήνα της Άνοιξης με όλα τα καλά που μας φέρνει: χελιδόνια, λουλούδια και την εθνική μας επέτειο.
Συνεχίζουμε με τα εργαστήρια μας ενώ παράλληλα ετοιμάζουμε την Γιορτή μας για την 25η Μαρτίου.
Μιλάμε για την ιστορία μας, την ενδυμασία μας -παλιότερα- όπως και για τους ήρωες του 1821 στη στεριά και τη θάλασσα.
Η έκτη μέρα του Μάρτη (παγκόσμια ημέρα κατά της βίας και του εκφοβισμού) δεν μας αφήνει καθόλου αδιάφορους, μαθαίνουμε πώς να αναγνωρίζουμε και ν’ αντιμετωπίζουμε τέτοια φαινόμενα.
Μέσω του παιχνιδιού διευκολύνεται η μάθηση, η γνωστική ανάπτυξη, η ενεργητικότητα και η δημιουργικότητα των παιδιών, και όπως έχουμε ξαναπεί όλα τα “θέματα” προσεγγίζονται με παιγνιώδη τρόπο.
Παραθέτουμε ενδεικτικά μερικές από τις δράσεις μας.
Η κυρά Σαρακοστή (ομαδική εργασία)1η Μαρτίου – ΤΑ ΧΕΛΙΔΟΝΙΣΜΑΤΑ
Μάρτης είναι νάζια κάνει, πότε κλαίει πότε γελάει!
Τα χελιδόνια: πίνακας της Μίνας Παπαθεοδώρου-Βαλυράκη.6η Μαρτίου: ΟΧΙ ΣΤΗ ΒΙΑ & ΤΟΝ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟ.
ΔΡΑΣΕΙΣ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ: Ο ΥΔΡΟΛΟΓΙΚΟΣ ΚΥΚΛΟΣ & Η ΥΔΡΟΔΥΝΑΜΙΚΗ (STEAM)
η αρχή της υδροδυναμικής. Φτιάχνουμε έναν νερόμυλο
Οι 3 καταστάσεις του νερού. Φτιάχνουμε παγάκια. Πώς θα πάρουμε τις χάντρες πίσω;
Μουσικά όργανα και ο κύκλος του νερού (Μουσικοκινητικό παιχνίδι)Βοήθησε το bee-bot να φτάσει στον ήλιο, αποφεύγοντας τους κινδύνους (πλημμύρες/μόλυνση). Μπορείς;
25η Μαρτίου -Ο ευαγγελισμός
Ομαδική εργασία για την επανάσταση του 1821Έχω ένα ήρωα αγαπημένο, είναι…
ΤΟ ΣΕΝΤΟΥΚΙ ΤΟΥ ’21 είχε πράγματα ένα κι ένα & μια επιστολή με πολλές δοκιμασίες!Το παγόνι από τα “Ελληνάκια” της Ε. Φακίνου
Τον μήνα Φλεβάρη ολοκληρώσαμε τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων με τα εξής θέματα 1) ο κύκλος του νερού-υδροδυναμική 3) φροντίζω/προστατεύω το δάσος και 3) ταξίδι στα αρχαία ελληνικά θέατρα & την μυθολογία. Καλωσορίσαμε επίσης την άνθιση της αμυγδαλιάς και μιλήσαμε για τον μύθο της. Τέλος γιορτάσαμε τις Απόκριες, τιμήσαμε την Τσικνοπέμπτη και την Καθαρά Δευτέρα, μιλώντας για τα έθιμα που σχετίζονται με αυτές τις γιορτές, όπως το πέταγμα του χαρταετού, το τσίκνισμα, το καρναβάλι, το γαϊτανάκι και τη νηστεία. Στα πλαίσια των καρναβαλικών εκδηλώσεων του νηπιαγωγείου μας – εκτός από το πάρτυ μασκέ που οργανώσαμε- παρακολουθήσαμε την καταπληκτική παράσταση ” Γέλια, Μάσκες, Κουδουνάτοι” από την θεατρική ομάδα Σβούρες, κατά την οποία μυηθήκαμε σε διάφορα έθιμα του ελληνικού καρναβαλιού από διάφορες περιοχές της χώρας μας.
Παραθέτουμε ενδεικτικά μερικές φωτογραφίες από τις δράσεις μας.
Ρομποτική με τον κύκλο του νερούτο νερό είναι πολύτιμο, μη το σπαταλάς! (ομαδική εργασία)πειράματα με το νερό (διαλύεται/βυθίζεται)Φτιάξαμε χιόνι….ψεύτικο!Το νερό είναι πολύτιμο, μην το μολύνεις!
Τα φωνήεντα του…..χειμώνα!ανασκαφές, αρχαιολόγοι και ευρήματα.ανταλλάσσοντας “γλυκές” κουβέντες στις 14 Φλεβάρη.θέατρο και αξεσουάρ…θεών.puzzle με τους 12 θεούς και με μαθηματικά.Ταξιδεύοντας στα αρχαία ελληνικά θέατρα με το bee-bot.ο λαβύρινθος του Θησέα.Ένα βιβλίο για την ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ.Η ΑΚΡΟΠΟΛΗ με ……καπάκια. Μετόπες, Αετώματα και τρίγλυφα.Ανατολικό Αέτωμα-Ο μύθος της γέννησης της Θεάς Αθηνάς.Δυτικό αέτωμα- Η διαμάχη του Ποσειδώνα και της Αθηνάς.
Αντιγράφοντας διάσημους πίνακες με θέμα την ΑΜΥΓΔΑΛΙΑ.
Το γαϊτανάκι στην τάξη μας!Οι μάσκες μαςΟι χαρταετοί μαςΤι θα ντυθώ τις απόκριεςΟ μύθος του ΑρλεκίνουΒυζαντινοί αυτοκράτορες & Πριγκίπισσες!Χαρταετοί πάνω απ’ την Ακρόπολη. Χατζηκυριάκος Γκίκαςτο κατακόρυφο των κλόουνΤο τραπέζι της Καθαράς ΔευτέραςΤο τσίκνισμα….Ψήστες & σερβιτόροι…ισορροπώντας…Από την θεατρική παράσταση που παρακολουθήσαμε
Καλωσορίσαμε το νέο έτος κόβοντας βασιλόπιτες, και μιλώντας για ό,τι σημαντικό συμβαίνει τον χειμώνα όπως την χειμερία νάρκη, τα ζώα στους πόλους και πως σχηματίζονται οι χιονονιφάδες.
Μέσα από τον τον αρχαίο ελληνικό μύθο της αρπαγής της Περσεφόνης εξηγήσαμε την εναλλαγή των εποχών στη γη αλλά και τις Αλκυονίδες μέρες στα μέσα του Γενάρη.
Τέλος αφιερώσαμε την 30η μέρα του Γενάρη στους 3 Ιεράρχες, τους προστάτες των γραμμάτων, των σχολείων και των δασκάλων.
Τον Ιανουάριο όλα τα τμήματα ξεκίνησαν τις νέες θεματικές των εργαστηρίων με θέματα α) ο κύκλος του νερού β) προστατεύοντας το δάσος και γ) ταξιδεύοντας στα αρχαία ελληνικά θέατρα.
Όλες οι δραστηριότητες προσεγγίζονται με παιγνιώδη τρόπο, μέσα από την δραματοποίηση, τις ομαδικές εργασίες και την εισαγωγή νέων τεχνολογιών, ώστε να επιτευχθεί η μάθηση μέσω της συμμετοχής, της αλληλεπίδρασης και της συνεργασίας.
Παραθέτουμε ένα μέρος των δράσεων που ολοκληρώσαμε τον πρώτο μήνα του νέου έτους.
Τα φρούτα του χειμώνα. Μονοί -ζυγοί αριθμοίΤο ρόδι που έσπασε ήταν γεμάτο αστέρια. Γιώργος ΣεφέρηςΧειμερία νάρκη. Η αρκουδίτσα κοιμάται.Χειμερία νάρκη.Η παγωνιά του χειμώνα. Ομαδική εργασία.Τα ζώα στους πόλους.Βόρειος και Νότιος Πόλος.Χειμωνιάτικο τοπίο…κάνει κρύο παγωνιά, γι’ αυτό ντύνομαι ζεστά.Το γάντι. Δραματοποίηση του ουκρανικού μύθου.Θεματική: Ο κύκλος του νερούΒρες τη σωστή σειρά…Χιονονιφάδες και χιονάνθρωποι.Αλίευση γνώσεων για το νερό & την χρησιμότητα του στον κόσμο.Αλκυονίδες μέρεςΘεματική: Ελληνική ΜυθολογίαΠαιχνίδι με τα ονόματα των 12Θεών. (σύνθεση-αναγνώριση)…ο/η πιο γρήγορος/η κερδίζει…3 Ιεράρχες (ομαδική εργασία)…και ατομικές κατασκευές…
ΕΝΑΡΞΗ ΤΗΣ ΔΡΑΣΗΣ ΤΟΥ 19ΟΥ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ«Δανειστική Βιβλιοθήκη: διαβάζω και αφηγούμαι»
ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΦΙΕΣ & ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ
Ξεκινώντας μια ακόμη προσπάθεια για την καλλιέργεια της φιλαναγνωσίας των παιδιών, μέσω της δημιουργίας δανειστικής βιβλιοθήκης, τα οφέλη είναι πολλά. Καταρχάς τα παιδιά μαθαίνουν και μιμούνται την συμπεριφορά του καλού αναγνώστη, προάγεται η αγάπη τους για το βιβλίο και προκύπτουν δραστηριότητες λεκτικών και γραφικών δραστηριοτήτων όπως :
γραφή (γράφω το όνομα μου, αντιγράφω τον τίτλο του βιβλίου στο φύλλο εργασίας),
περιγραφή (περιγράφω σε τρίτους αυτό που διάβασα),
χρονική ακολουθία (μαθαίνω το τώρα, το πριν και το μετά μιαςιστορίας που περιγράφω- χρονικές ακολουθίες),
η κριτική τους σκέψη (επιχειρηματολογώ σχετικά με αυτό που μου άρεσε ή όχι, συγκρίνω κτλ.) και
υπευθυνότητα (επιστρέφω τοβιβλίο όπως το παρέλαβα, φέρομαι υπεύθυνα και διεκδικώ την εμπιστοσύνη αυτού που μου το δανείζει).
Καλούμε όλους τους γονείς/κηδεμόνες να ενθαρρύνουν την σημαντική αυτή δραστηριότητα, αφιερώνοντας χρόνο στα παιδιά τους για την ανάγνωση των βιβλίων και προεκτείνοντας την δραστηριότητα αυτή και με άλλες ανάλογες ενέργειες (π.χ. Αγοράζουμε ένα βιβλίο κάθε εβδομάδα και το διαβάζουμε μαζί).
ΠΩΣ ΓΙΝΕΤΑΙ Η ΑΝΑΓΝΩΣΗ ΕΝΟΣ ΠΑΙΔΙΚΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ.
Πριν ξεκινήσουμε την ανάγνωση, διαβάζουμε στα παιδιά τον τίτλο του βιβλίου και αναφέρουμε τον/την συγγραφέα, ενώ παράλληλα ενθαρρύνουμε να μας πούνε τι πιστεύουν ότι θα διαβάσουμε στο βιβλίο.
Κατά την ανάγνωση του παραμυθιού, μπορούμε να επεξηγούμε στο παιδί λέξεις που θεωρούμε άγνωστες για αυτό, προσπαθώντας ωστόσο να μην πλατειάζουμε, για να μην ξεφύγουμε από το θέμα.
Μπορούμε να διανθίσουμε την διαδικασία της ανάγνωσης, ενθαρρύνοντας το παιδί να συμμετέχει, μέσα από ερωτήσεις σχετικά με την πλοκή του παραμυθιού: «Τι πιστεύεις ότι θα γίνει παρακάτω;», «Γιατί ήταν άραγε στεναχωρημένο το παιδάκι;»κτλ. Με τον τρόπο αυτό, το παιδί θα νιώσει ισότιμο μέλος της διαδικασίας και θα κρατήσουμε αμείωτο το ενδιαφέρον του καθ’ όλη την διάρκεια της ανάγνωσης.
Στο τέλος της ανάγνωσης, ανταλλάσσουμε απόψεις σχετικά με τα συναισθήματα που μας προκάλεσε το βιβλίο, το ηθικό δίδαγμα, τον ρόλο του κάθε ήρωα στην εξέλιξη της υπόθεσης και ό,τι άλλο θεωρήσουμε σημαντικό.
Σας ευχαριστούμε και καλές αναγνωστικές εμπειρίες!
ολοκληρώσαμε τα εργαστήρια δεξιοτήτων της 3ης Θεματικής Ενότητας: ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΩ-ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗ & ΕΥΘΥΝΗ με θέμα : ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΑ ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ και τίτλο: “Τα δικαιώματα όλων των παιδιών του κόσμου”
στολίσαμε την τάξη μας για τα Χριστούγεννα
παρακολουθήσαμε την παράσταση “Τα Ξωτικά του Άι Βασίλη” από την θεατρική ομάδα “Λώτινος Ήλιος”
πραγματοποιήσαμε “Το εργαστήρι των Χριστουγεννιάτικων στολιδιών” με τους γονείς των μαθητών μας
τραγουδήσαμε τα Κάλαντα και ευχηθήκαμε σε όλους Καλές Γιορτές και Καλή και Ευτυχισμένη νέα χρονιά!
3 ΔεκέμβρηΤα δικαιώματα των παιδιών και η μελισσούλα ρομπότ (bee-bot).Μπότες και Μπάλες-γιρλάνταΆγγελοιΗ ιστορία των Χριστουγέννων μέσα από τα μάτια των παιδιώντεχνική τυπώματος με χριστουγεννιάτικα θέματαο χειμώνας. Ομαδική εργασίαΟ τάρανδος Ρούντολφ….και με κουτιά δημητριακώνμε αφορμή μια γενειάδα σε χαρτί Α3 φτιάχνουμε τον Άγιο Βασίληστέλνουμε τα γράμματα…η δικής μας αλφαβήτακαι αυτή των Χριστουγέννων…Χριστουγεννιάτικο δέντρο με κύκλους και ημικύκλιαΧριστουγεννιάτικα δέντρα με τρίγωναΧριστουγεννιάτικο δέντρο με τα χεράκια μας…Μια φάτνη για το ΔέντροΣυνταγή για….μελομακάροναΔέντρο από το 10-1 (μετρώντας αντίστροφα)Αν ήμασταν…..ξωτικά με μεγάλα αφτιά!η βροχή των αστεριών…Τόσα -όσα…Θεατρική παράσταση στην τάξη μαςΟι δημιουργίες με τους γονείς
Το νηπιαγωγείο μας συμμετέχει και φέτος στο αναγνωρισμένο από το ΥΠΑΙΘΑ Πρόγραμμα ” ΚΑΝΕ ΜΙΑ ΕΥΧΗ” , με στόχο να καλλιεργήσουμε στους μαθητές μας την ενσυναίσθηση και την αγάπη για τον συνάνθρωπο με ανεπτυγμένο το αίσθημα της ισότητας και της αποδοχής.
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.ΕντάξειΔιαβάστε περισσότεραΜη αποδοχή