“Ο Δίσκος του Νεύτωνα”
“Κυκλοφοριακή Αγωγή”
κυκλοφοριακή αγωγή 1 (3) κυκλοφοριακή αγωγή 1 (4) κυκλοφοριακή αγωγή 1 (5) κυκλοφοριακή αγωγή 1 (6)https://blogs.sch.gr/19nipioa/files/2025/06/kykloforiakh-agogh-1.pdf
“Ο Δίσκος του Νεύτωνα”
“Κυκλοφοριακή Αγωγή”
κυκλοφοριακή αγωγή 1 (3) κυκλοφοριακή αγωγή 1 (4) κυκλοφοριακή αγωγή 1 (5) κυκλοφοριακή αγωγή 1 (6)https://blogs.sch.gr/19nipioa/files/2025/06/kykloforiakh-agogh-1.pdf
Η αυλή του σχολείου μας εμπλουτίζεται κάθε χρόνο με άνθη, αρωματικά φυτά και δένδρα δημιουργώντας γωνιές παιχνιδιού, χαλάρωσης, παρατήρησης και εκπαίδευσης. Έτσι λοιπόν επιλέξαμε το μεσημεριανό μας γεύμα να γίνει στην αυλή σαν να έχουμε πάει μία εκδρομή, να αφηγηθούμε ένα παραμύθι στη σκιά του δένδρου, να ζωγραφίσουμε και να παίξουμε !!!
Το Πρόγραμμα “Αειφόρο Ελληνικό Σχολείο”: Όλοι νοιαζόμαστε, όλοι συμμετέχουμε, είναι μια από τις πιο σημαντικές πρωτοβουλίες του Συμβουλίου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και αποτελεί ένα πρόγραμμα που προωθεί τη φιλοσοφία της αειφορίας στο σχολείο. Ως αειφόρο θεωρείται το σχολείο εκείνο το οποίο μέσω της οργάνωσης, της υπόστασης και της λειτουργίας του, μπορεί να αποτελέσει πρότυπο καλής πρακτικής τόσο για τους μαθητές όσο και για την κοινωνία, να προμηθεύει με γνώσεις τους μαθητές και να τους καλλιεργεί δεξιότητες, ώστε να γίνουν ενεργά μέλη της κοινωνίας ικανά να αντιμετωπίζουν τα περιβαλλοντικά και κοινωνικά προβλήματα και να διαμορφώνουν το μέλλον με όρους περιβαλλοντικής και κοινωνικής αειφορίας.
Το πρόγραμμα Αειφόρο Ελληνικό Σχολείο προσπαθεί να ενεργοποιήσει μηχανισμούς μετασχηματισμού του σχολείου σε αειφόρο. Υιοθετείται η ολιστική προσέγγιση του σχολείου ως οργανισμού, ώστε οι εκπαιδευτικοί και να ενθαρρυνθούν να εμπλακούν σταδιακά σε διαδικασίες μετασχηματισμού του σχολείου τους και να παρακολουθούν την πορεία των αλλαγών που επιφέρει η αειφορία στο σχολείο. Στο πλαίσιο αυτό, η εισαγωγή της αειφορίας στο σχολείο οργανώνεται γύρω από οκτώ πυλώνες, προκειμένου να ενθαρρυνθούν οι εκπαιδευτικοί να εμπλακούν σε διαδικασίες μετασχηματισμού του σχολείου τους και η παρακολούθηση της πορείας τους προς την αειφορία να γίνεται βάσει κατηγοριοποιημένων –συγκεκριμένων πυλώνων με τα σχετικά κριτήρια κάθε ενός από αυτούς. Το σχολείο μας τη σχολική χρονιά 2024-2025 συμμετείχε επιλέγοντας τους πυλώνες:
1ος Πυλώνας: Δημοκρατία και συμμετοχή
http://Διαδικτυακή συνάντηση με τη συγγραφέα κ. Κωνσταντίνα Αρμενιάκου-Επέτειος 17ης Νοεμβρίου!!!
http://Ζω καλύτερα Ευζην :”Είμαι Εγώ! Είμαι μοναδικός!”
2ος Πυλώνας: Προαγωγή Μάθησης
3ος Πυλώνας: Προαγωγή τεχνών και πολιτισμού
http://Παράσταση κουκλοθεάτρου από το Κουκλοθέατρο Λαμίας της κ. Αναστασίας Ξηρομερίτη!!!
http://Θεατρική παράσταση: “Ο βασιλιάς με το δένδρο στη καρδιά “
http://Η εκπαίδευση μέσα από την Τέχνη!!!
4ος Πυλώνας: Αειφορικό κτίριο και αυλή
http://Όλοι μαζί δημιουργούμε και ομορφαίνουμε την αυλή του σχολείου μας!!!
7ος Πυλώνας: Προαγωγή υγείας στο σχολείο
http://Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα Αγωγής Στοματικής Υγείας και Διατροφής!!!
Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος οι μαθητές/τριές μας μαζί με τους γονείς και τους εκπαιδευτικούς του σχολείου μας συμμετείχαν στο βιωματικό εργαστήριο που πραγματοποιήθηκε στη φυσική όχθη της Λίμνης στη Λιμνοπούλα. Είχαν τη δυνατότητα να συνδυάσουν εμπειρικά την απορροή των όμβριων υδάτων στο λεκανοπέδιο με τη μεταφορά φερτών υλικών και απορριμάτων στη Λίμνη Παμβώτιδα. Τα χάρτινα καραβάκια ήταν η απόδειξη της διαδρομής του νερού και των αντικειμένων που συμπαρασύρονται από τη βροχή.
Στη συνέχεια απόλαυσαν το δεκατιανό τους στην όχθη της λίμνης!!!
Την Πέμπτη 29 Μαίου 2025 επισκεφθήκαμε το Μέτσοβο μαζί με τους γονείς-κηδεμόνες των μαθητών/τριών μας και ξεναγηθήκαμε στο κελάρι του Οινοποιείου Αβέρωφ. Πήραμε πληροφορίες για τη δημιουργία του, τους αμπελώνες του και την παραγωγή κρασιού και τσίπουρου τα τελευταία χρόνια.
Στον ελεύθερο χρόνο μας περιηγηθήκαμε στο όμορφο Μέτσοβο, απολαύσαμε το παιχνίδι με τους φίλους μας και τους γονείς μας και επιστρέψαμε γεμάτοι εικόνες, παραστάσεις και όμορφες δημιουργικές στιγμές!!!
