Αποχαιρετήσαμε το φθινόπωρο

Το φθινόπωρο είναι μία εποχή που  δίνει την ευκαιρία να παρατηρήσουμε τις  έντονες αλλαγές στη φύση και να ασχοληθούμε με φυσικά υλικά όπως  είναι τα φύλλα, τα βελανίδια, τα  κουκουνάρια, οι καρποί, οι σπόροι. Μαζέψαμε φυσικά υλικά κατά  τη διάρκεια των δραστηριοτήτων στην αυλή του σχολείου και στον περίπατο που πραγματοποιήσαμε στο πάρκο της γειτονιάς  στα πλαίσια της υλοποίησης του 1ου εργαστηρίου δεξιοτήτων  “Τα φυτά του τόπου μου”. Κάποια από τα υλικά έφεραν τα παιδιά  από το σπίτι.

 

εικόνα Viber 2024 12 14 09 11 15 480εικόνα Viber 2024 12 14 12 45 15 348

 

 

 

 

 

 

 

 

εικόνα Viber 2024 12 14 09 10 29 689

Οι δραστηριότητες που πραγματοποιήθηκαν ήταν ποικίλες. Μιλήσαμε για τους 3 μήνες του φθινοπώρου και βάλαμε στη σωστή σειρά τις κινητές καρτέλες  από το ημερολόγιο της τάξης μας αναγνωρίζοντας το αρχικό γράμμα του κάθε μήνα.

IMG 20241003 123159  IMG 20241003 123400

Συμπληρώσαμε φύλλα εργασίας για τους μήνες του φθινοπώρου που βρήκαμε στο διαδίκτυο

IMG 20241011 084839 IMG 20241011 084617 εικόνα Viber 2024 12 08 20 24 17 570

Ακούσαμε και μάθαμε σχετικό τραγούδι με τίτλο ” Τα παιδιά του φθινοπώρου” .

Παρακολουθήσαμε  το εκπαιδευτικό βίντεο “Μαθαίνω για το φθινόπωρο με τον picou picou”.

Είδαμε  ένα  εκπαιδευτικό βίντεο που εξηγεί γιατί κάποια δέντρα ρίχνουν τα φύλλα τους το φθινόπωρο.

Πραγματοποιήσαμε δραστηριότητες  μαθηματικών με φθινοπωρινά φύλλα φτιάχνοντας ομάδες με πολύ μεγάλα φύλλα, φύλλα μεσαίου μεγέθους και ομάδα με τα πιο μικρά φύλλα

IMG 20241105 095308

Τοποθετήσαμε φυσικά φύλλα και εικόνες με φθινοπωρινά φύλλα και  βελανίδια από το μεγαλύτερο προς το μικρότερο .

IMG 20241105 095829

IMG 20241105 100109 BURST003

IMG 20241105 100254 BURST002

Διαβάσαμε το παραμύθι ” Ένας σκίουρος μία μέρα” της Γιολάντα Τσορώνη Γεωργιάδη

εικόνα Viber 2024 12 12 01 32 28 686Πραγματοποιήσαμε μερικές ακόμη μαθηματικές δραστηριότητες με  φυσικά βελανίδια, παίρνοντας εφόρμηση από το περιεχόμενο του βιβλίου, όπως αναγνώριση αριθμών, καταμετρήσεις, αντιστοιχίσεις ένα προς ένα.

εικόνα Viber 2024 12 12 01 32 28 457

 

 

 

 

 

εικόνα Viber 2024 12 12 01 32 28 545

εικόνα Viber 2024 12 12 01 32 28 341

εικόνα Viber 2024 12 12 01 32 28 234

 

 

 

 

 

 

Αναγνωρίσαμε το δέντρο της βελανιδιάς από σχετικό  πίνακα αναφοράς, όπως και άλλα δέντρα των ελληνικών δασών, όπως το έλατο, το πεύκο , το κυπαρίσσι κ.α.

εικόνα Viber 2024 12 12 01 49 38 446 εικόνα Viber 2024 12 12 01 49 22 652

Πραγματοποιήσαμε δραστηριότητα ρομποτικής και με την μελισσούλα “Bee bot” και αξιολογήσαμε κατά πόσο τα παιδιά έμαθαν να αναγνωρίζουν δέντρα των ελληνικών δασών. Αυτή η δραστηριότητα ήταν μία από τις δραστηριότητες που πραγματοποιήσαμε  συμμετέχοντας στην εβδομάδα προγραμματισμού, eucode 2024.

εικόνα Viber 2024 10 26 00 22 04 256

Συμπληρώσαμε φύλλα εργασίας  κόβοντας και κολλώντας δέντρα στη σωστή σειρά, ξεκινώντας από το χαμηλότερο προς το ψηλότερο.

εικόνα Viber 2024 12 14 09 12 07 465

Στο μάθημα των αγγλικών και μέσα από τη συνεργασία με την δασκάλα των  αγγλικών κ.Ειρήνη Ναθαναηλίδου, πραγματοποιήθηκαν οι παρακάτω φθινοπωρινές δραστηριότητες:


εικόνα Viber 2024 12 14 09 11 36 669

–   χειροτεχνία για τα βελανίδια με  τύπωμα   παλάμης.

εικόνα Viber 2024 12 14 09 11 38 652

   εικόνα Viber 2024 12 14 09 11 40 721

– Ζωγραφική με μαρκαδόρους με θέμα ” Forest”.

Συνεχίσαμε  με τις δραστηριότητες στην τάξη μας μαθαίνοντας   χωρικές έννοιες  όπως το πάνω και το κάτω  αλλά και αριθμούς , τοποθετώντας πλαστικοποιημένα φύλλα σε ένα δέντρο σύμφωνα με συγκεκριμένες εντολές, όπως:

“Τοποθέτησε 4 φθινοπωρινά φύλλα πάνω στο δέντρο και 3 φύλλα κάτω από το δέντρο”

εικόνα Viber 2024 12 12 01 54 02 930

Μάθαμε  έννοιες ποσοτικές, όπως πολλά – λίγα, περισσότερα -λιγότερα, παίζοντας παιχνίδι συναγωνισμού .

“Ποιος θα τοποθετήσει περισσότερα φύλλα στο δέντρο του μέχρι να αδειάσει η κλεψύδρα;”

εικόνα Viber 2024 12 12 01 56 30 159 εικόνα Viber 2024 12 12 01 55 58 520 εικόνα Viber 2024 12 12 01 55 41 839 εικόνα Viber 2024 12 12 01 55 02 692

Μαζέψαμε φθινοπωρινά φύλλα, τα θρυμματίσαμε  και τα κολλήσαμε πάνω σε χάρτινα δέντρα που είχαμε κόψει και χρωματίσει.

IMG 20241108 112132

IMG 20241108 112456εικόνα Viber 2024 12 12 02 21 30 723

εικόνα Viber 2024 12 12 02 25 16 858

Με φυσικά φύλλα φτιάξαμε ένα φθινοπωρινό δέντρο στη είσοδο του νηπιαγωγείου.

εικόνα Viber 2024 12 12 02 32 02 992

Χρωματίσαμε  ένα φύλλο με  φθινοπωρινά χρώματα,  σπάζοντας τον κώδικα και   συμμετείχαμε  με αυτή τη δραστηριότητα με τίτλο “I love autumn” στις δράσεις  για την εβδομάδα προγραμματισμού ,”eucode 2024″.

1943b192 4323 4f3b b055 1ef1bf961be6εικόνα Viber 2024 12 14 09 10 47 445

Με φυσικά φύλλα, τέμπερες και φθινοπωρινά χρώματα φτιάξαμε  τυπώματα.

  εικόνα Viber 2024 12 12 02 42 19 219 εικόνα Viber 2024 12 12 02 42 19 497

εικόνα Viber 2024 12 12 02 42 19 825

Χρησιμοποιήσαμε φίλτρα  του καφέ τα οποία χρωματίσαμε με φθινοπωρινά χρώματα, τα κόψαμε σε σχήμα φύλλου, τα βουτήξαμε σε αφρό ξυρίσματος, χρωματισμένου με τέμπερα, και φτιάξαμε όμορφα φθινοπωρινά καδράκια  με φθινοπωρινά φύλλα.

976c07d8 46d1 4212 95e4 4d0ee32f08d9

Πραγματοποιήσαμε δραστηριότητες σχετικά με τη σπορά. Παρατηρήσαμε διάφορα ήδη φυσικών σπόρων καθώς και πίνακα αναφοράς.

εικόνα Viber 2024 12 14 12 47 15 195 1

εικόνα Viber 2024 12 14 12 47 15 402εικόνα Viber 2024 12 14 12 54 18 364

Παρακολουθήσαμε εκπαιδευτικό βίντεο για τις γεωργικές εργασίες.

εικόνα Viber 2024 12 14 12 58 09 907 εικόνα Viber 2024 12 14 12 58 09 771

εικόνα Viber 2024 12 14 12 58 10 025

Είδαμε πίνακες αναφοράς με γεωργικά εργαλεία και γεωργικές εργασίες.

εικόνα Viber 2024 12 14 12 54 18 205

εικόνα Viber 2024 12 14 12 45 58 035

Φυτέψαμε φακές  και παρακολουθήσαμε την ανάπτυξη των φυτών. Τοποθετήσαμε μερικά ποτηράκια με φακές σε ένα μικρό θερμοκήπιο που έχουμε στην τάξη και κάναμε τις παρατηρήσεις.

εικόνα Viber 2024 12 14 12 43 51 408

εικόνα Viber 2024 12 14 12 57 25 517

εικόνα Viber 2024 12 14 12 50 51 206

Συμπληρώσαμε σχετικό φύλλο εργασίας για την ανάπτυξη των φυτών

             εικόνα Viber 2024 12 14 12 43 00 707 εικόνα Viber 2024 12 14 12 42 10 818

 

 

 

 

 

 

 

Και μάθαμε το τραγουδάκι ο αγρότης.

Μιλήσαμε για την ελιά και το σταφύλι. Παρατηρήσαμε κλαδιά ελιάς, μιλήσαμε για τα παράγωγα της ελιάς  (λάδι, σαπούνι) και για τα παράγωγα του σταφυλιού (κρασί, μούστος, ξύδι). Πραγματοποιήσαμε πείραμα για τη διαλυτότητα του λαδιού και του ξυδιού στο νερό .

εικόνα Viber 2024 12 14 16 13 58 284 εικόνα Viber 2024 12 14 16 13 58 573 εικόνα Viber 2024 12 14 16 16 33 278  εικόνα Viber 2024 12 14 16 19 48 401

εικόνα Viber 2024 12 14 16 16 49 772

 

 

 

 

 

Μάθαμε για το πράσινο σαπούνι και χρησιμοποιήσαμε τις αισθήσεις μας για να το αγγίξουμε, να μυρίσουμε και στο τέλος να  πλύνουμε τα χέρια μας πριν το πρωινό μας φαγητό.

εικόνα Viber 2024 12 14 12 59 41 638

εικόνα Viber 2024 12 14 12 59 41 306   εικόνα Viber 2024 12 14 12 59 41 531

Παρακολουθήσαμε τα παρακάτω εκπαιδευτικά βίντεο για την ελιά και το σταφύλι.