Το φθινόπωρο είναι μία εποχή που δίνει την ευκαιρία να παρατηρήσουμε τις έντονες αλλαγές στη φύση και να ασχοληθούμε με φυσικά υλικά όπως είναι τα φύλλα, τα βελανίδια, τα κουκουνάρια, οι καρποί, οι σπόροι. Μαζέψαμε φυσικά υλικά κατά τη διάρκεια των δραστηριοτήτων στην αυλή του σχολείου και στον περίπατο που πραγματοποιήσαμε στο πάρκο της γειτονιάς στα πλαίσια της υλοποίησης του 1ου εργαστηρίου δεξιοτήτων “Τα φυτά του τόπου μου”. Κάποια από τα υλικά έφεραν τα παιδιά από το σπίτι.
Οι δραστηριότητες που πραγματοποιήθηκαν ήταν ποικίλες. Μιλήσαμε για τους 3 μήνες του φθινοπώρου και βάλαμε στη σωστή σειρά τις κινητές καρτέλες από το ημερολόγιο της τάξης μας αναγνωρίζοντας το αρχικό γράμμα του κάθε μήνα.
Συμπληρώσαμε φύλλα εργασίας για τους μήνες του φθινοπώρου που βρήκαμε στο διαδίκτυο
Ακούσαμε και μάθαμε σχετικό τραγούδι με τίτλο ” Τα παιδιά του φθινοπώρου” .
Παρακολουθήσαμε το εκπαιδευτικό βίντεο “Μαθαίνω για το φθινόπωρο με τον picou picou”.
Είδαμε ένα εκπαιδευτικό βίντεο που εξηγεί γιατί κάποια δέντρα ρίχνουν τα φύλλα τους το φθινόπωρο.
Πραγματοποιήσαμε δραστηριότητες μαθηματικών με φθινοπωρινά φύλλα φτιάχνοντας ομάδες με πολύ μεγάλα φύλλα, φύλλα μεσαίου μεγέθους και ομάδα με τα πιο μικρά φύλλα
Τοποθετήσαμε φυσικά φύλλα και εικόνες με φθινοπωρινά φύλλα και βελανίδια από το μεγαλύτερο προς το μικρότερο .
Διαβάσαμε το παραμύθι ” Ένας σκίουρος μία μέρα” της Γιολάντα Τσορώνη Γεωργιάδη
Πραγματοποιήσαμε μερικές ακόμη μαθηματικές δραστηριότητες με φυσικά βελανίδια, παίρνοντας εφόρμηση από το περιεχόμενο του βιβλίου, όπως αναγνώριση αριθμών, καταμετρήσεις, αντιστοιχίσεις ένα προς ένα.
Αναγνωρίσαμε το δέντρο της βελανιδιάς από σχετικό πίνακα αναφοράς, όπως και άλλα δέντρα των ελληνικών δασών, όπως το έλατο, το πεύκο , το κυπαρίσσι κ.α.
Πραγματοποιήσαμε δραστηριότητα ρομποτικής και με την μελισσούλα “Bee bot” και αξιολογήσαμε κατά πόσο τα παιδιά έμαθαν να αναγνωρίζουν δέντρα των ελληνικών δασών. Αυτή η δραστηριότητα ήταν μία από τις δραστηριότητες που πραγματοποιήσαμε συμμετέχοντας στην εβδομάδα προγραμματισμού, eucode 2024.
Συμπληρώσαμε φύλλα εργασίας κόβοντας και κολλώντας δέντρα στη σωστή σειρά, ξεκινώντας από το χαμηλότερο προς το ψηλότερο.
Στο μάθημα των αγγλικών και μέσα από τη συνεργασία με την δασκάλα των αγγλικών κ.Ειρήνη Ναθαναηλίδου, πραγματοποιήθηκαν οι παρακάτω φθινοπωρινές δραστηριότητες:
– χειροτεχνία για τα βελανίδια με τύπωμα παλάμης.
– Ζωγραφική με μαρκαδόρους με θέμα ” Forest”.
Συνεχίσαμε με τις δραστηριότητες στην τάξη μας μαθαίνοντας χωρικές έννοιες όπως το πάνω και το κάτω αλλά και αριθμούς , τοποθετώντας πλαστικοποιημένα φύλλα σε ένα δέντρο σύμφωνα με συγκεκριμένες εντολές, όπως:
“Τοποθέτησε 4 φθινοπωρινά φύλλα πάνω στο δέντρο και 3 φύλλα κάτω από το δέντρο”
Μάθαμε έννοιες ποσοτικές, όπως πολλά – λίγα, περισσότερα -λιγότερα, παίζοντας παιχνίδι συναγωνισμού .
“Ποιος θα τοποθετήσει περισσότερα φύλλα στο δέντρο του μέχρι να αδειάσει η κλεψύδρα;”
Μαζέψαμε φθινοπωρινά φύλλα, τα θρυμματίσαμε και τα κολλήσαμε πάνω σε χάρτινα δέντρα που είχαμε κόψει και χρωματίσει.
Με φυσικά φύλλα φτιάξαμε ένα φθινοπωρινό δέντρο στη είσοδο του νηπιαγωγείου.
Χρωματίσαμε ένα φύλλο με φθινοπωρινά χρώματα, σπάζοντας τον κώδικα και συμμετείχαμε με αυτή τη δραστηριότητα με τίτλο “I love autumn” στις δράσεις για την εβδομάδα προγραμματισμού ,”eucode 2024″.
Με φυσικά φύλλα, τέμπερες και φθινοπωρινά χρώματα φτιάξαμε τυπώματα.
Χρησιμοποιήσαμε φίλτρα του καφέ τα οποία χρωματίσαμε με φθινοπωρινά χρώματα, τα κόψαμε σε σχήμα φύλλου, τα βουτήξαμε σε αφρό ξυρίσματος, χρωματισμένου με τέμπερα, και φτιάξαμε όμορφα φθινοπωρινά καδράκια με φθινοπωρινά φύλλα.
Πραγματοποιήσαμε δραστηριότητες σχετικά με τη σπορά. Παρατηρήσαμε διάφορα ήδη φυσικών σπόρων καθώς και πίνακα αναφοράς.
Παρακολουθήσαμε εκπαιδευτικό βίντεο για τις γεωργικές εργασίες.
Είδαμε πίνακες αναφοράς με γεωργικά εργαλεία και γεωργικές εργασίες.
Φυτέψαμε φακές και παρακολουθήσαμε την ανάπτυξη των φυτών. Τοποθετήσαμε μερικά ποτηράκια με φακές σε ένα μικρό θερμοκήπιο που έχουμε στην τάξη και κάναμε τις παρατηρήσεις.
Συμπληρώσαμε σχετικό φύλλο εργασίας για την ανάπτυξη των φυτών
Και μάθαμε το τραγουδάκι ο αγρότης.
Μιλήσαμε για την ελιά και το σταφύλι. Παρατηρήσαμε κλαδιά ελιάς, μιλήσαμε για τα παράγωγα της ελιάς (λάδι, σαπούνι) και για τα παράγωγα του σταφυλιού (κρασί, μούστος, ξύδι). Πραγματοποιήσαμε πείραμα για τη διαλυτότητα του λαδιού και του ξυδιού στο νερό .
Μάθαμε για το πράσινο σαπούνι και χρησιμοποιήσαμε τις αισθήσεις μας για να το αγγίξουμε, να μυρίσουμε και στο τέλος να πλύνουμε τα χέρια μας πριν το πρωινό μας φαγητό.
Παρακολουθήσαμε τα παρακάτω εκπαιδευτικά βίντεο για την ελιά και το σταφύλι.
























































