“Η Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού είναι μια πρωτοβουλία βάσης που έχει ως στόχο να κάνει τον προγραμματισμό και τον ψηφιακό γραμματισμό προσιτό σε όλους, με διασκεδαστικό και ενδιαφέροντα τρόπο”.
“Η εκμάθηση συγγραφής κώδικα μας βοηθάει να κατανοούμε τον κόσμο που εξελίσσεται ταχύτατα γύρω μας, να διευρύνουμε τις γνώσεις μας για τον τρόπο λειτουργίας της τεχνολογίας και να αναπτύσσουμε δεξιότητες και ικανότητες, ώστε να ανακαλύπτουμε νέες ιδέες και να καινοτομούμε”.
Πηγή:https://codeweek.eu/
Το νηπιαγωγείο μας συμμετείχε στην ευρωπαϊκή εβδομάδα προγραμματισμού 2024 με την πραγματοποίηση 10 δραστηριοτήτων από το κάθε τμήμα. Τα θέματα των δραστηριοτήτων σχετίζονταν με τις θεματικές ενότητες και το εργαστήριο δεξιοτήτων που διεξάγονται αυτή τη χρονική περίοδο στο νηπιαγωγείο μας.
Στο 1ο τμήμα πραγματοποιήθηκαν οι παρακάτω δραστηριότητες προγραμματισμού και ρομποτικής:
1) Ο Έλμερ και τα χρώματα
2)Μαθαίνω τους κανόνες της τάξης με τη βοήθεια της ρομποτικής
3) Φτιάχνω μοτίβα με φρούτα και λαχανικά
4)Σπάζοντας τον κώδικα φτιάχνω την αγαπημένη μου φρουτοσαλάτα
5) Κολλάζ με μοτίβο
6)Σπάω τον κώδικα και ανακαλύπτω την λέξη
7)Μαθαίνω τις σημαίες με την βοήθεια της ρομποτικής
8)Μαθαίνοντας το ΝΑΙ και το ΟΧΙ με την βοήθεια της ρομποτικής
9)Φτιάχνω μοτίβα ζωγραφίζοντας όπως η Yayoi Kusama
10)Μαθαίνω τα δέντρα με την βοήθεια της ρομποτικής
Στο 2ο τμήμα πραγματοποιήθηκαν οι παρακάτω δραστηριότητες:
- Ο Έλμερ και τα χρώματα
- Και τώρα τι νιώθω
- I love autumn
- Οι κανόνες της τάξης μας
- Ανακαλύπτω το όνομά ου με οδηγό την beebot
- Coding for Peace: A Flag-tastic Journey with BeeBot
- Pixel-art Ελληνική σημαία
- Αινίγματα με τα φθινοπωρινά φρούτα
- Κωδικοποίηση με χάντρες
- Σπάσε τον κώδικα και βρες τη λέξη
Στην πρώτη δραστηριότητα με τίτλο “Ο Έλμερ και τα χρώματα” τα παιδιά κλήθηκαν να γίνουν βοηθοί του Έλμερ, του ελέφαντα και να φτιάξουν χρώματα κάνοντας διάφορες μίξεις . Έτσι θα βοηθούσαν τους φίλους του Έλμερ να βαφτούν και να γίνουν πολύχρωμοι καθώς ήθελαν να του μοιάσουν. Με τη βοήθεια της ρομποτικής και της μελισσούλας bee bot προσπάθησαν να λύσουν τους γρίφους που αφορούν στις μίξεις χρωμάτων. Λύνοντας όλους τους γρίφους δημιούργησαν τις απαραίτητες αποχρώσεις που χρειαζόταν ο Έλμερ για να βοηθήσει τους φίλους του.
Εκτός από τη ρομποτική τα παιδιά έσπασαν τον κώδικα και βρήκαν τα χρώματα που προκύπτουν από τις μίξεις συμπληρώνοντας ατομικά και ομαδικά φύλλα εργασίας.
Προηγήθηκαν δραστηριότητες στις οποίες κάναμε μίξεις χρωμάτων και διηγηθήκαμε σχετικές ιστορίες χρησιμοποιώντας φιγούρες από χρωματιστές διαφάνειες για να κάνουμε διάφορους πειραματισμούς .
α) για το πορτοκαλί χρώμα διηγηθήκαμε την ιστορία μίας μηλιάς και μίας λεμονιάς, οι οποίες η καθεμία τους πίστευε πως είχε το ποιο ωραίο χρώμα. Η λεμονιά είπε πως αυτή έχει το πιο ωραίο χρώμα γιατί κίτρινος είναι ο ήλιος αλλά και τα αστέρια, το φεγγάρι και οι μπανάνες, ενώ η μηλιά είπε πως το δικό της είναι το πιο ωραίο χρώμα γιατί κόκκινο είναι το αίμα και τα πιο νόστιμα φρούτα. Όταν όμως έπεσαν κάτω από τα κλαδιά και καθώς κυλίστηκαν το μήλο και το λεμόνι και αγκαλιάστηκαν, ανακάλυψαν πως ένα ωραίο πορτοκαλί χρώμα σχηματίστηκε. Διαπίστωσαν πως αυτό το χρώμα έχουν τα νόστιμα μανταρίνια και τα πορτοκάλια. Από τότε κατάλαβαν πως δεν είναι μοναδικά στον κόσμο, μόνιασαν και ποτέ ξανά δεν καυχήθηκαν για το χρώμα τους.
β) για το πράσινο χρώμα κάναμε τις μίξεις και διηγηθήκαμε την ιστορία μίας μπλε οικογένειας και μίας κίτρινης που ζούσαν απομονωμένες η καθεμία στο δικό της σπίτι: η μπλε οικογένεια στο μπλε σπίτι και η κίτρινη οικογένεια στο κίτρινο σπίτι. Μία μέρα οι οικογένειες έχασαν τα παιδιά τους τα οποία είχαν απομακρυνθεί παίζοντας και δεν μπορούσαν να τα αναγνωρίσουν καθώς είχαν αγκαλιαστεί και από μακριά φαινόντουσαν πράσινα. Πλησιάζοντας διαπίστωσαν πως το πράσινο αγόρι που έβλεπαν από μακριά ήταν στην πραγματικότητα το μπλε και το κίτρινο αγόρι μαζί που έπαιζαν μονιασμένα. Καθώς ήταν αγκαλιασμένα, το μπλε ανακατεύτηκε με το κίτρινο, κι έτσι δημιουργήθηκε το πράσινο. Έκαναν όμως και μία ακόμη διαπίστωση. Πως στον κόσμο υπάρχουν και άλλα ωραία χρώματα εκτός από το δικό τους, το κίτρινο και το μπλε, τα οποία πίστευαν πως ήταν τα πιο όμορφα και μοναδικά. Μαγεύτηκαν με το λαμπερό πράσινο που έχουν τα δέντρα και όλα τα φυτά του κόσμου και ενθουσιάστηκαν όταν διαπίστωσαν πως μπορούν να βοηθήσουν για να δημιουργηθούν αυτές οι όμορφες αποχρώσεις με το να είναι οικογένειες και παιδιά αγαπημένα και αγκαλιασμένα.
Πειραματιστήκαμε επίσης με το νερό και τα χρώματα
Κάναμε μίξεις χρωμάτων με τις παλάμες μας