Η Επέτειος του «ΟΧΙ» μνημονεύει την άρνηση της Ελλάδας στις ιταλικές αξιώσεις που περιείχε το τελεσίγραφο που επιδόθηκε από τον Ιταλό πρέσβη Γκράτσι στον Έλληνα δικτάτορα Ιωάννη Μεταξά την 28η Οκτωβρίου του 1940. Συνέπεια της άρνησης αυτής ήταν η είσοδος της χώρας στο Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο και η έναρξη του Ελληνοϊταλικού πολέμου του 1940. Η ημερομηνία αυτή καθιερώθηκε να γιορτάζεται στην Ελλάδα κάθε χρόνο ως επίσημη εθνική εορτή και αργία.
(πηγή:https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%95%CF%80%CE%AD%CF%84%CE%B5%CE%B9%CE%BF%CF%82_%CF%84%CE%BF%CF%85_%CE%8C%CF%87%CE%B9).
Στο νηπιαγωγείο μας οι δράσεις από τα 2 τμήματα ήταν ποικίλες και έκλεισαν με τη γιορτούλα μας στην οποία τα παιδιά απήγγειλαν ποιήματα, τραγούδησαν και έκαναν παρέλαση με την ανάλογη εμβατηρια-κή μουσική.
Τις προηγούμενες ημέρες πραγματοποιήθηκαν ποικίλες δραστηριότητες, όπως:
-Συζητήσεις, και προβολή σχετικών βίντεο για το τι γιορτάζουμε την 28η Οκτωβρίου.
-Ανάγνωση και προβολή του παραμυθιού της Γαλάτειας Σουρέλη “Ο γίγαντας και ο νάνος”
-Συμπληρώση σχετικού φύλλου εργασίας
-Ακρόαση τραγουδιών όπως το “Βάζει ο Ντούτσε τη στολή του” και “Δεν χορταίνω να βλέπω τον ήλιο”
-Ακρόαση τραγουδιών για την ειρήνη, όπως το τραγούδι “Τα ραφτικά της γιαγιάς” με body percussion που ενθουσίασε τους μικρούς μας μαθητές.
-Μιλήσαμε για τις σημαίες διαφόρων χωρών και πραγματοποιήσαμε δραστηριότητες μαθηματικών με ομαδοποιήσεις και σχηματισμό συνόλων παρατηρώντας ότι κάποιες σημαίες έχουν οριζόντιες ή κάθετες ρίγες σε διάφορα χρώματα, κάποιες άλλες έχουν σύμβολα, ενώ κάποιες τρίτες έχουν σταυρό. Φτιάξαμε 3 σύνολα και παρατηρήσαμε πως η ελληνική σημαία ανήκει και στο σύνολό των σημαιών με ρίγες αλλά στις σημαίες με τον σταυρό, οπότε την τοποθετήσαμε στην τομή των 2 συνόλων
-Παίξαμε παιχνίδι μνήμης με τα ζευγάρια σημαιών
-Επίσης, με τις σημαίες πραγματοποιήσαμε δραστηριότητα ρομποτικής με την οποία συμμετείχαμε στην εβδομάδα προγραμματισμού eucode 2024. Τα παιδιά με την μελισσούλα beebot έπρεπε να κατευθυνθούν προς συγκεκριμένη σημαία προγραμματίζοντας το ρομποτάκι και σχεδιάζοντας τον δρόμο που θα ακολουθήσει με τις κάρτες αλληλουχίας.
– Η μελισσούλα μας συνέχισε το ταξίδι της σε διάφορες Ευρωπαϊκές χώρες μεταδίδοντας το μήνυμα της Ειρήνης. Τα παιδιά κατηύθυναν τη bee-bot από σημαία σε σημαία και κάθε φορά που έφταναν σε μία σημαία έπρεπε να αναγνωρίσουν τη χώρα προέλευσης.

– Και αφού γνωρίσαμε τις σημαίες διαφόρων χωρών, αποκωδικοποιήσαμε ένα pixel-art όπου αντιστοιχίσαμε χρώμα με αριθμό, προκειμένου να ανακαλύψουμε ποια σημαία θα μας αποκαλυφθεί. Αυτή ήταν επίσης άλλη μία δραστηριότητα με την οποία συμμετείχαμε στην εβδομάδα προγραμματισμού eucode 2024.
-Μιλήσαμε για τον πόλεμο και την ειρήνη και είπαμε ΝΑΙ στην ειρήνη και ΟΧΙ στον πόλεμο
-Αναγνωρίσαμε τα γράμματα από τις λεξούλες ΝΑΙ και ΟΧΙ, κεφαλαία και πεζά και τα γράψαμε στον πίνακα της τάξης
-Πραγματοποιήσαμε ακόμη μία δραστηριότητα ρομποτικής με την οποία συμμετείχαμε στην εβδομάδα προγραμματισμού eucode 2024, όπου τα παιδιά έπρεπε να κατευθύνουν τη μελισσούλα beebot στα γράμματα της λέξης ΝΑΙ ακολουθώντας τη σωστή σειρά και στη συνέχεια στα γράμματα της λέξης ΟΧΙ και πάλι ακολουθώντας τη σωστή σειρά
-Φτιάξαμε μία χειροτεχνία με μπαλάκια από γκοφρέ τα οποία τα κολλήσαμε πάνω στην λέξη ΟΧΙ ακολουθώντας ένα συγκεκριμένο μοτίβο: ένα μπαλάκι γαλάζιο, ένα μπαλάκι μπλε σκούρο. Το ίδιο μοτίβο ακολουθήσαμε γράφοντας τη λέξη ΟΧΙ. Και με αυτή τη δραστηριότητα συμμετείχαμε στην εβδομάδα προγραμματισμού eucode 2o24 καθώς πρόκειται για δραστηριότητα που εισαγάγει τα παιδιά στην έννοια του προγραμματισμού και της αλγοριθμικής σκέψης.
-Μία τελευταία δραστηριότητα η οποία είναι σχετική με την 28η Οκτωβρίου και πήραμε επίσης μέρος στην εβδομάδα προγραμματισμού eucode2024 είναι ένα φύλλο εργασίας με το οποίο τα παιδιά έπρεπε να σπάσουν τον κώδικα και να ανακαλύψουν ποιο είναι το σύνθημα το οποίο χρησιμοποίησαν οι Έλληνες πολεμώντας τους Ιταλούς στον Ελληνοϊταλικό πόλεμο.
-Και μερικές ακόμη εικαστικές δημιουργίες
ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ!!!





















