Πρώτες μέρες στο Νηπιαγωγείο!

 

Οι πρώτες μέρες στο σχολείο μας πέρασαν με παιχνίδια και δραστηριότητες γνωριμίας και ενδυνάμωσης της ομάδας και φυσικά με τη δημιουργία και τη θέσπιση κανόνων.

 

–  Δραστηριότητες γνωριμίας

 

“Πώς θα πούμε καλημέρα σήμερα;”

Θέλοντας να ενδυναμώσουμε τις σχέσεις μεταξύ των παιδιών και να ενισχύσουμε το καλό κλίμα μέσα στην τάξη, εφαρμόσαμε μία ρουτίνα πρωινού χαιρετισμού με καρτέλες

Πώς θα πούμε καλημέρα σήμερα

Κάθε πρωί η “ομάδα υπηρεσίας” διαλέγει μία καρτέλα βάσει του χαιρετισμού που επιθυμεί και χαιρετάει τα παιδιά με αυτόν τον τρόπο.

 

Τροχός γνωριμίας

https://wheelofnames.com/el/pwh-9p6

 

Παιχνίδι Θάρρος/Αλήθεια

  • Κάρτες Αλήθειας 

Στιγμιότυπο 6 10 2024 02958 Στιγμιότυπο 6 10 2024 02944    Στιγμιότυπο 5 10 2024 23486Στιγμιότυπο 6 10 2024 02928   Στιγμιότυπο 6 10 2024 02916Στιγμιότυπο 6 10 2024 0291Στιγμιότυπο 6 10 2024 02847Στιγμιότυπο 6 10 2024 02834   Στιγμιότυπο 6 10 2024 02824Στιγμιότυπο 6 10 2024 02750   Στιγμιότυπο 6 10 2024 02725Στιγμιότυπο 6 10 2024 0286

  • Κάρτες Θάρρους

Στιγμιότυπο 6 10 2024 0546  Στιγμιότυπο 6 10 2024 05344 Στιγμιότυπο 6 10 2024 05325 Στιγμιότυπο 6 10 2024 0538 Στιγμιότυπο 6 10 2024 05245 Στιγμιότυπο 6 10 2024 05227 Στιγμιότυπο 6 10 2024 05210 Στιγμιότυπο 6 10 2024 05131 Στιγμιότυπο 6 10 2024 0517 Στιγμιότυπο 6 10 2024 05050  Στιγμιότυπο 6 10 2024 05028 Στιγμιότυπο 6 10 2024 05014

(Οι κάρτες γι΄αυτή και την προηγούμενη δραστηριότητα είναι από το διαδίκτυο)

Ερωτηματολόγιο γνωριμίας

Ώρα να γίνουμε δημοσιογράφοι!

Δώσαμε σε κάθε παιδί μία καρτέλα με τις ερωτήσεις και τα παιδιά χωρίστηκαν σε δυάδες. Το ένα παιδί ήταν ο συνεντευκτής και το δεύτερο ο συνεντευξιαζόμενος. Όταν ο πρώτος συνεντευκτής ολοκλήρωνε τις ερωτήσεις τα παιδιά άλλαζαν ρόλους.

1000007851    1000007852   1000007853

 

Αναμνήσεις του καλοκαιριού

Αφού συζητήσαμε με τα παιδιά για το πώς περάσανε το καλοκαίρι τους και το κάθε παιδί μίλησε για την αγαπημένη του ανάμνηση από αυτό, αποφασίσαμε να κάνουμε ένα ομαδικό κολλάζ με όλες αυτές τις όμορφες αναμνήσεις.

Και μιας και μιλάμε για καλοκαίρι που αλλού θα μπορούσαν να είναι όλα αυτά…..στο βυθό….

Και το αποτέλεσμα αυτής της ομαδικής προσπάθειας και συνεργασίας

1000007552

 Ψαράκια του βυθού…Αναμνήσεις του καλοκαιριού

 

“Όλα όσα εγώ είμαι”

 

Το κάθε παιδί έφτιαξε και παρουσίασε στην τάξη το εγχειρίδιο του εαυτού του.

                 1728257492327                                           1728259684807

 

Παζλ γνωριμίας

 

Παζλ γνωριμίας

IMG 20241010 202240

– Οι κανόνες της τάξης μας

Η θέσπιση κανόνων στο νηπιαγωγείο είναι ένα σημαντικό μέρος της διαχείρισης της τάξης και της προαγωγής ενός θετικού και ασφαλούς περιβάλλοντος για τα παιδιά.

Αρχικά, ξεκινήσαμε μία συζήτηση με τα παιδιά για το λόγο που έχουμε κανόνες στη ζωή μας. “Για ποιο λόγο υπάρχουν οι κανόνες;”, “Πρέπει να τους ακολουθούμε;”, “Τι θα συμβεί αν δεν ακολουθούμε τους κανόνες που υπάρχουν και ο καθένας κάνει ό,τι θέλει;” κτλ.

Μετά από αυτή τη συζήτηση αποφασίσαμε να φτιάξουμε τους κανόνες της τάξης μας. Ζητήσαμε από τα παιδιά να σκεφτούν και να προτείνουν τους κανόνες που θα ήθελαν να ισχύουν στην τάξη μας. Όλες οι προτάσεις των παιδιών καταγράφηκαν και αφού συζητήσαμε για τα κοινά στοιχεία που προέκυψαν, τα συνοψίσαμε και δημιουργήσαμε μία λίστα με τους κανόνες μας.

  • Μιλάμε ευγενικά
  • Συμμαζεύουμε την τάξη και τακτοποιούμε τα παιχνίδια
  • Καθόμαστε στη θέση μας, δεν ξαπλώνουμε
  • Αγαπάμε και σεβόμαστε ο ένας τον άλλον
  • Δεν τρέχουμε μέσα στην τάξη
  • Βοηθάμε τους φίλους μας όταν το χρειάζονται
  • Συμμαζεύουμε τα πράγματά μας και την τάξη μας
  • Δεν χτυπάμε ο ένας τον άλλον
  • Σηκώνουμε το χέρι μας για να μιλήσουμε
  • Δεν κλωτσάμε, δεν τραβάμε μαλλιά, δεν δαγκώνουμε
  • Στην παρεούλα έχουμε το στόμα κλειστό
  • Δεν πάμε στα χόρτα στην αυλή
  • Ζητάμε συγγνώμη όταν κάνουμε λάθος

Κάθε παιδί ανέλαβε να ζωγραφίσει έναν κανόνα από τη λίστα των κανόνων μας.

Ζωγραφίζοντας τους κανόνες

Ζωγραφίζοντας τους κανόνες2

Σε κάποιες περιπτώσεις συνεργάστηκαν κιόλας

Και οι κανόνες μας είναι έτοιμοι!!

1728742031102   1728742031135   1728742031168

1728742031202 1728742031232 1728742031261

1728742031292 1728742031322      1728742031354

1728742031388 1728742031446 1728742031482

1728742031070

Οι κανόνες της τάξης μας

Εκμεταλλευτήκαμε την αγάπη των παιδιών για τη ρομποτική και με τη βοήθεια της μελισσούλας Bee bot  βοηθήσαμε τα παιδιά να εμπεδώσουν τους κανόνες της τάξης .

εικόνα Viber 2024 10 16 00 39 24 508 εικόνα Viber 2024 10 16 00 38 49 249

Κανόνες για την παρεούλα

Παίξαμε με τους κανόνες που ισχύουν στην παρεούλα και πώς συμπεριφερόμαστε εκεί.

Μόλις τα παιδιά βλέπουν πλέον μία κάρτα να σηκώνεται ξέρουν τι να κάνουν! Πολλές φορές όταν κάποιο παιδί δεν τηρεί τους κανόνες τα υπόλοιπα παιδιά του δείχνουν την αντίστοιχη κάρτα.

1728742738183

1728742738050

 

εικόνα Viber 2024 10 10 21 22 37 181 1

Παιχνίδι: Κανόνες

Οι κάρτες είναι χωρισμένες σε 3 κατηγορίες:

  1. Σε αυτά που είναι καλό να κάνουμε
  2. Σε αυτά που πρέπει να σκεφτούμε και δεύτερη φορά όταν τα κάνουμε, ώστε να μην τα επαναλάβουμε
  3. Σε αυτά που απαγορεύονται

Κάθε παιδί με τη σειρά διάλεγε μία κάρτα και έπρeπε να σκεfτεί και να την τοποθετήσει στην αντίστοιχη ομάδα.

 

 

1728746724459

 

Βιβλία που διαβάσαμε

      Τα χέρια δεν είναι για να δέρνουμε

“Τα χέρια δεν είναι για να δέρνουμε”

1728747574185

1728747574021  172874757395517287475739871728747574086      1728747574053     1728747574119

1728747574152

“Η φωνή δεν είναι για να ουρλιάζουμε”


1728747262872

Δραστηριότητα για τον έλεγχο της έντασης της φωνής

Παρακολουθήσαμε το παραμύθι  “Ο Ντεσιμπέλ στο νηπιαγωγείο” για τον έλεγχο της έντασης της φωνής.  Ένα μαγικό μεταλλόφωνο βοήθησε τον μικρό Ντεσιμπέλ  αλλά και τα παιδιά του νηπιαγωγείου μας  να μάθουν να ελέγχουν την ένταση της φωνής τους. Ακούσαμε το παραμύθι στον παρακάτω σύνδεσμο

https://www.youtube.com/watch?v=wVzUuAQ-MJI&t=4s

 και στη συνέχεια πήραμε το δικό μας  μαγικό μεταλλόφωνο  και εξασκηθήκαμε στον έλεγχο της φωνής μας.  Χρωματιστά χαρτάκια  στο μεταλλόφωνο καθοδήγησαν τα παιδιά στην τοποθέτηση της φωνής τους  από ψιθυριστή μέχρι και πολύ δυνατή. Τα παιδιά ακούγοντας το μεταλλόφωνο και βλέποντας τα χρώματα, αναλόγως προσάρμοζαν τη φωνή τους.

Τέλος, κόψαμε  χρωματιστούς κύκλους   και φτιάξαμε το φωνόμετρο  της τάξης μας.

εικόνα Viber 2024 10 10 21 22 37 714 1

IMG 20241010 212603

 

Γραμμές και τελείες, τα πρώτα βήματα στη ζωγραφική…

Παρακολουθήσαμε  το παραμύθι  ” Η τελεία” του Peter H. Reynolds στον παρακάτω σύνδεσμο:

https://www.youtube.com/watch?v=J–PY6AnDV0&t=7s

και μάθαμε να σχεδιάζουμε γραμμές και τελείες…

Πήραμε μαρκαδόρους και στον πίνακα της τάξης σχεδιάσαμε  τις δικές μας τελείες  και γραμμές και στη συνέχεια συμπληρώσαμε σχετικό φύλλο εργασίας.

Ζωγραφίσαμε και με πινέλα. Και πάλι εμπνευστήκαμε από το παραμύθι “Η τελεία”.

Πραγματοποιήσαμε  λίγες ακόμη  δραστηριότητες λεπτής κινητικότητας για τις γραμμές και τις τελείες χρησιμοποιώντας  φασόλια και πλαστελίνη. Κόψαμε κομματάκια πλαστελίνης και τα κολλήσαμε πάνω στα διάφορα είδη γραμμών  και τις τελείες.  Παίξαμε παιχνίδι συναγωνισμού:

“Ποιος θα γεμίσει ποιο γρήγορα τις γραμμές  και τις τελείες με τα φασόλια;”

 

 IMG 20241007 121746      εικόνα Viber 2024 10 10 21 22 37 975

 

Μαθαίνω παίζοντας

Στην αρχή της χρονιάς τα παιδιά πρέπει να μάθουν ότι για να μην χαλάσουν οι μαρκαδόροι πρέπει τα καπάκια τους να είναι καλά κλειστά. Ακούγοντας το τραγούδι “Ένας μαρκαδόρος μια φορά”  παίξαμε ακόμα ένα παιχνίδι συναγωνισμού με το οποίο  χαρήκαμε  αλλά και εμπεδώσαμε την δεξιότητα.

“Ποιος θα κλείσει πιο γρήγορα τους μαρκαδόρους του με τα καπάκια τους;”

 

“΄Ενας μαρκαδόρος μια φορά” της Έλενας Γιαννακοπούλου

https://www.youtube.com/watch?v=vTEv5bLKVwk&t=2s