Φροντίζω το περιβάλλον- γίνομαι υπεύθυνος

Η προστασία του περιβάλλοντος είναι κύριο μέλημα όλων των ανθρώπων συμπεριλαμβανομένων και των μικρών παιδιών, για την απόκτηση οικολογικής συνείδησης. Στο νηπιαγωγείο γίνονται δράσεις που προστατεύουν το περιβάλλον ξεκινώντας από μικρές καθημερινές πράξεις σεβασμού όπως η ανακύκλωση μέχρι την εξοικονόμηση της ενέργειας.

Ξεκινώντας με την ανακύκλωση:

  εικόνα Viber 2024 03 10 23 46 20 720  εικόνα Viber 2024 03 11 00 15 55 942

Τα νήπια παρακολούθησαν ένα βίντεο με τον Πέρι, το περιβάλλον, το οποίο εξηγούσε όλη την διαδικασία της ανακύκλωσης και της κομποστοποίησης με απλά λόγια για να γίνουν κατανοητές στα παιδιά

Άκουσαν επίσης το παρακάτω τραγούδι για την ανακύκλωση

Τα νήπια έφεραν συσκευασίες από το σπίτι τους, αναζήτησαν το σήμα της ανακύκλωσης και τις ομαδοποίησαν

IMG 9bcbdf35d9b23abcc671166289f61594 V  IMG 5679e535ef14c4668416107149411978 V

Τοποθέτησαν την κάθε συσκευασία ανάλογα με το υλικό στην σωστή σακούλα (γυαλί, πλαστικό, χαρτί, αλουμίνιο)

εικόνα Viber 2024 03 10 23 37 44 076 εικόνα Viber 2024 03 10 23 39 28 923

εικόνα Viber 2024 03 10 23 39 29 032 εικόνα Viber 2024 03 10 23 39 29 214 

εικόνα Viber 2024 03 10 23 39 28 923

Στη συνέχεια, σε ομάδες ζωγράφισαν κάδους (ανακύκλωσης και σκουπιδιών) για να παίξουν ένα παιχνίδι με ζάρι. Παρατήρησαν εικόνες- κάρτες με ανακυκλώσιμα και μη, έριχναν το ζάρι και έπρεπε να βάλουν τις κάρτες στους σωστούς κάδους

IMG 98d385f4a9afa7284c95126edd7a63c3 V IMG 3e5c9deb2ed19f6a1d8bb845146dfad5 V

IMG 7a394b7b7e2e807782ed029ed5bc23fb V    IMG 9c3c96c66769f47c9252e9c579768f10 V

IMG 89635b098fd4c78e4a133b454fee294d V

Με τις ίδιες κάρτες, στα τραπεζάκια έπαιξαν μετά, παιχνίδι μνήμης

IMG 9be26c543818f3b796f88a2532047a03 V IMG 4cdecb3b8835ddb4c5f9cf3856246d6a V

Σε επόμενη δραστηριότητα, τα παιδιά έκοψαν εικόνες ανακύκλωσης και κομποστοποίησης και έπρεπε να τις κολλήσουν στην αντίστοιχη κατηγορία

IMG f8fce56adc71580c702ccb6edd1880cd V  IMG 4149c20acb48bfcfa9c3be83c13dabc9 V

IMG 5d32959e6c75d5dd658402635e87eea4 V

Παρατήρησαν τα γράμματα της λέξης “ανακύκλωση” και τα αντέγραψαν

IMG eb2dc7c8261bf555f01d238bb3fbc6a9 V

Και τέλος είδαμε ένα βιβλίο με φωτογραφίες μοντέλων με ανακυκλώσιμα ρούχα στην νέα παραλία της Θεσσαλονίκης

IMG 4879426297a04957a9e55e7721cc5c27 V  IMG 7eb41074b28bc041dcf5af612fd7fd28 V

εικόνα Viber 2024 03 12 06 27 08 402 εικόνα Viber 2024 03 12 06 27 08 178

Παρατηρήσαμε ένα πορτοφόλι φτιαγμένο από κουτί χυμού, ώστε να συνειδητοποιήσουν τα παιδιά την αξία της επαναχρησιμοποίησης

IMG 5b6c3e15ec4c8ab237d4f0ffcf7477d8 V IMG c78c8b5887aeccbb20ada44d060be9b1 V

Περιηγηθήκαμε στο χώρο του νηπιαγωγείου και μιλήσαμε για τα υλικά που ανακυκλώνουμε στο νηπιαγωγείο μας: μπαταρίες, καπάκια, τηγανέλαιο, χαρτιά.

εικόνα Viber 2024 03 10 23 46 21 095 εικόνα Viber 2024 03 10 23 46 20 987εικόνα Viber 2024 03 10 23 46 21 242 εικόνα Viber 2024 03 10 23 46 20 873

Ακολούθησαν δραστηριότητες για την θαλάσσια ρύπανση:

Τα νήπια περιέγραψαν εικόνες και μίλησαν για τα συναισθήματα που τους προκαλούν…

IMG 11eafa30a04fdbf534aecab3aaf40c2d V    IMG 5192f8c63e0e3b9ac4dcd033c09b425d V

Γιατί συμβαίνει αυτό; Τι μπορούμε να κάνουμε εμείς γι’ αυτό;

Διαβάσαμε το παραμύθι “Μια θάλασσα πλαστικά” και πραγματοποιήσαμε ένα πείραμα σχετικά

IMG 845d121d2b4e58189d903ba5bfd5b811 V

IMG e5cc00529bdc517745deba43270ec6b9 V   IMG cc44a9c013daba59559088f1d1c5e11b V

Ποια θάλασσα μας αρέσει;

IMG 2e0a43876630b112f4b7ece57a698a5f V

IMG 46894e2c48739c9292346bf6377b15ff V IMG 44654d4965307fad904e80f30e2e4c0b V IMG 4288ff7aac046de9614c05da8fccb38b V

Μάθαμε για την μόλυνση των θαλασσών από πετρελαιοκηλίδα και την τεράστια καταστροφή που προκαλείται   απειλώντας τους θαλάσσιους οργανισμούς ενώ ταυτόχρονα εξασκήσαμε τη μαθηματική μας σκέψη εκτελώντας πράξεις αφαίρεσης μέσα από το ψηφιακό  παραμύθι “Μία περιπέτεια στη θάλασσα”.


book title
Διαβάστε το βιβλίο στο StoryJumper

εικόνα Viber 2024 03 11 02 33 34 225 εικόνα Viber 2024 03 11 02 33 34 732

Το σχολείο μας συμμετέχει στον διαγωνισμό ζωγραφικής της Helmepa 2023-24 με τα παρακάτω έργα

με  θέμα: “Μην ψαρώνεις. Μπορούμε να σώσουμε τις θάλασσες!”:

IMG 088aba9db608ea120f9655c0cc2c36ce V

εικόνα Viber 2024 03 11 01 35 48 597

Το δάσος:

IMG 3f2196855a85849bb58298d334e50071 V  IMG 7556062c7fd7295b1cca673d0c115044 V

εικόνα Viber 2024 03 12 06 40 27 037

IMG 34c2f9c9ef1a79cd158b270a91bac40c V  IMG af68ed80ef4f6bd750c02a63ccd6c2b4 V

Μάθαμε για τα δέντρα των ελληνικών δασών και αντιστοιχίσαμε κάρτες με τα ονόματα των δέντρων αναγνωρίζοντας το αρχικό γράμμα του ονόματος του κάθε δέντρου

εικόνα Viber 2024 03 11 01 54 22 325 εικόνα Viber 2024 03 11 01 54 22 465 εικόνα Viber 2024 03 11 01 54 22 826

Μαθαίνοντας τα σχήματα φτιάξαμε δέντρα χρησιμοποιώντας τον κύκλο, το τρίγωνο, το τετράγωνο.

εικόνα Viber 2024 03 11 02 31 38 921  εικόνα Viber 2024 03 11 01 58 56 998

Καταφέραμε να αναγνωρίσουμε τις λέξεις δάσος και δέντρα και να βάλουμε στη σειρά λέξεις για να φτιάξουμε την πρόταση “Το δάσος έχει πολλά δέντρα”

εικόνα Viber 2024 03 11 02 06 23 982    εικόνα Viber 2024 03 11 02 07 29 253

Με νερομπογιές και λαδοπαστέλ τα παιδιά ζωγράφισαν το δάσος

 

Τάισε τις αρκούδες: τα παιδιά σηκώνουν κάρτες αριθμών, αναγνωρίζουν την ποσότητα και ταΐζουν τις αρκούδες του δάσους

IMG 1261df505e8fcc1bf43bfcfb57db9167 V  εικόνα Viber 2024 03 11 02 46 25 273 εικόνα Viber 2024 03 11 02 46 25 507

Έμαθαν το γράμμα “Δ, δ” και προσπάθησαν να το γράψουν όπως μπορούν

IMG a839be1a55eb350ff30fd085a3f96bf5 V  εικόνα Viber 2024 03 12 06 32 14 719

Έπαιξαν στον υπολογιστή παιχνίδια σχετικά με το δάσος

IMG 1b080adb78aa90c19b34ac25ee4a321c V

Διαβάσαμε το “Βιβλίο της γης” και το βιβλίο της Σοφία Ζαραμπούκα “Το βρωμοχώρι”.  Είδαμε σχετικές εικόνες , εποπτικό υλικό  καθώς και εκπαιδευτικά βίντεο και τραγούδια για να  μάθουμε τι άλλο πρέπει να κάνουμε για να προστατεύσουμε το περιβάλλον και να σώσουμε τη γη μας:

εικόνα Viber 2024 03 11 00 20 57 387  εικόνα Viber 2024 03 11 00 20 58 169

εικόνα Viber 2024 03 11 01 16 55 234

Συζητήσαμε για όλα αυτά επίσης  και  στο μάθημα των αγγλικών  και σε συνεργασία με την κυρία των αγγλικών Στέλλα Κωνσταντά  τα παιδιά  έπαιξαν σχετικά παιχνίδια.

εικόνα Viber 2024 03 11 02 41 02 526 εικόνα Viber 2024 03 11 02 41 02 827

Μετά από όλα αυτά αποφασίσαμε ότι είναι καλό για τη γη μας

-να χρησιμοποιούμε εναλλακτικές μορφές ενέργειας,

-να χρησιμοποιούμε  το ποδήλατο και τα πόδια μας  όπου είναι εφικτό για τις μεταφορές μας

-να κλείνουμε τον διακόπτη από τα φώτα , έτσι ώστε να μην κατασπαταλάται η ενέργεια

Μέσα από  αυτές τις ενέργειες  θα περιορίσουμε τα καυσαέρια και την μόλυνση του αέρα και του περιβάλλοντος , θα αποφύγουμε την υπερθέρμανση του πλανήτη,  το λιώσιμο των πάγων…

Αποφασίσαμε ακόμη

-να κλείνουμε τη βρύση όταν βουρτσίζουμε τα δόντια μας, όταν σαπουνίζουμε τα χέρια μας ή το σώμα μας, εξοικονομώντας το νερό

– να προστατεύουμε τα δάση από φωτιά, σκουπίδια, αλόγιστη υλοτόμηση

-να προστατεύουμε και να σεβόμαστε τα ζώα του πλανήτη

-να αποφεύγουμε την ηχορύπανση.

-μελετήσαμε σχετικό εποπτικό υλικό σε εικόνες και το αναρτήσαμε στην τάξη για να μας υπενθυμίζει τα μέτρα που πρέπει να πάρουμε για να σώσουμε τον πλανήτη.

εικόνα Viber 2024 03 11 00 20 58 169 εικόνα Viber 2024 03 11 00 20 58 010 εικόνα Viber 2024 03 11 00 20 57 900 εικόνα Viber 2024 03 11 00 20 57 387

Συμπληρώσαμε σχετικό φύλλο εργασίας

εικόνα Viber 2024 03 11 00 20 57 771

Και φτιάξαμε μια εργασία με τίτλο “Βάζω ένα χεράκι για να σώσω τη γη” και σχετικά μηνύματα.

εικόνα Viber 2024 03 11 00 27 25 659 εικόνα Viber 2024 03 11 00 27 45 611 εικόνα Viber 2024 03 11 00 26 57 963

 

Τέλος, τα παιδιά έφτιαξαν ομαδικές  αφίσες

1)Αφίσα με τίτλο  “Σώστε τον πλανήτη”, η οποία διακόσμησε την τάξη μας

IMG b93b9385df243611e6fb29d58d7f5f56 V  IMG 51d60a234c681fd737dd35d71b2ccffd V

IMG f485d21c3dbd577adbc4e8319289a109 V IMG 123c5c722766dd5278e0d0749808d4e0 V

IMG c84590e124e7c78cb3160d4eafccdd80 V

2) Ομαδική αφίσα με τίτλο “Βάλε ένα χεράκι να σώσουμε τη γη”

 εικόνα Viber 2024 03 11 00 28 21 464

 

Η διαθεματική προσέγγιση του περιβάλλοντος έκλεισε με την κατασκευή μασκών

IMG 8feee5fb1df3eac7fdc48a42bb2f5071 V  εικόνα Viber 2024 03 11 01 21 03 576

καθώς και την επίσκεψη της  Καλλιτεχνικής Πολιτιστικής Ομάδας “Παραμυθωνίας” στο σχολείο μας που αφηγήθηκαν στα παιδιά τα  μουσικά, διαδραστικά παραμύθια με τίτλο “Τα παραμύθια της Γης”. Πρόκειται για παραμύθια που αφορούν  στην προστασία του περιβάλλοντος. Η δεντροφύτευση, η ανακύκλωση, η προστασία των δασών από τις πυρκαγιές και η αλυσίδα της ζωής είναι κάποια από τα θέματα που άγγιξαν η Αντωνία Μπατσαλή και ο Δημήτρης Παπαϊωάννου στις μουσικές διαδραστικές αφηγήσεις τους που μάγεψαν τα παιδιά μας . Με μία ποικιλία μουσικών οργάνων  και μέσα από τη διαδραστική αφήγηση  κράτησαν αμείωτο το ενδιαφέρον των παιδιών σε όλη τη διάρκεια της παράστασης.

IMG 6245b1605c744630e169db9d8d86d254 V IMG 61ca008411222bb5f56bb3ed46f0fe6f V

εικόνα Viber 2024 03 11 02 40 01 368 εικόνα Viber 2024 03 11 02 41 02 657

Παίρνοντας αφορμή από όσα άκουσαν τα παιδιά μέσα από τα “Παραμύθια της γης” αναφερθήκαμε  και στο τελευταίο  θέμα αυτής της ενότητας: την τροφική αλυσίδα. Προσπαθώντας να λύσουμε το μυστήριο γιατί γέμισε κουνούπια η χώρα του κ. Μπουρίνια, όταν εξαφάνισε όλα τα βατραχάκια και τα φίδια, καταλάβαμε την σπουδαιότητα της  ύπαρξης του κάθε είδους από το ζωικό και φυτικό βασίλειο για τη διατήρηση της ισορροπίας στη γη μας. Παίξαμε ένα παιχνίδι με κάρτες  με τίτλο “Ποιος τρώει τι;” (το υλικό που χρησιμοποιήσαμε  προέρχεται από το εκπαιδευτικό  υλικό της Ελληνικής Ορνιθολογικής Εταιρείας για το Κιρκινέζι)

εικόνα Viber 2024 03 11 02 44 36 235 εικόνα Viber 2024 03 11 02 44 36 516

εικόνα Viber 2024 03 11 02 44 37 169 

εικόνα Viber 2024 03 12 07 04 42 976 εικόνα Viber 2024 03 12 07 04 43 092

Στις κάρτες απεικονίζονται έντομα και ερπετά καθώς και το είδος της τροφής του κάθε ζώου.

-Το τριζόνι τρώει ακρίδες

-Η σαύρα και η αράχνη  τρώνε μύγες.

-Οι  ακρίδες φύλλα φακής.

-Οι μύγες τσιμπολογούν ρώγες από σταφύλι κ.ο.κ.

Με τον ήχο του ταμπουρίνου τα παιδιά κινούνταν κρατώντας μία κάρτα με κάποιο έντομο ή ερπετό ή φυτό  ή καρπό. Με το σταμάτημα  του ταμπουρίνου τα πεινασμένα  ζωάκια   αναζήτησαν την τροφή τους. Για να δούμε βρήκαν τη σωστή τροφή;

Προέκυψαν τα ερωτήματα:

-Βρήκαν  όλα τα ζωάκια τροφή;

-Φτάνουν οι τροφές για όλους;

-Μήπως κάποια ζωάκια δεν βρήκαν φαγητό;

-Τι θα γίνει τώρα:

-Κινδυνεύει κάποιο είδος;

-Αν εξαφανιστεί ένα είδος τι θα γίνει με τα υπόλοιπα είδη;

-Τι πρέπει να κάνουμε;

Κι έτσι με αυτή τη δραστηριότητα κλείσαμε την  ενότητα για το περιβάλλον με πολλά μηνύματα και ποικίλες  προτάσεις για να προστατέψουν τα παιδιά και οι μεγάλοι  τη γη και να σωθεί ο πλανήτης μας!