Χειμώνας, η εποχή που ακολουθεί το φθινόπωρο. Τα παιδιά παρακολούθησαν το παρακάτω εκπαιδευτικό βίντεο και ενημερώθηκαν για τις καιρικές μεταβολές, για τα χειμερινά φρούτα και λαχανικά, για τα χειμερινά αθλήματα, για το χιόνι και τις χιονονιφάδες, για τα μέσα θέρμανσης.
Κρύο πολύ τον χειμώνα και τα νήπια μας τραγούδησαν το παραπάνω τραγούδι σχετικό με τον καιρό του χειμώνα. Απέκτησαν και άλλες γνώσεις και πληροφορίες για την πιο κρύα εποχή του χρόνου, ακούγοντας και άλλα τραγούδια και πραγματοποιώντας πλήθος δραστηριοτήτων!
Έμαθαν τους μήνες του χειμώνα….
Τα ρούχα που φοράμε…
Τα νήπια ομαδοποίησαν και ταξινόμησαν τα ρούχα του χειμώνα σε φύλλα εργασίας, τα χρωμάτισαν και τα έκοψαν. Στη συνέχεια έφτιαξαν τις ντουλάπες του χειμώνα
Σε επόμενη δραστηριότητα, σχεδιάσαμε γάντια σε χαρτόνια με σχέδια, τα κόψαμε ακολουθώντας τις γραμμές και τα απλώσαμε στο πάτωμα. Τα γάντια μπερδεύτηκαν και σκοπός μας ήταν να τα φτιάξουμε σε ζευγάρια ξανά! Τα νήπια τα κατάφεραν είτε το καθένα μόνο του, είτε σε μικρές ομάδες για το καλύτερο αποτέλεσμα
Πήραμε νήματα σε διάφορα χρώματα και μαρκαδόρους και φτιάξαμε χειμωνιάτικα σκουφιά και τα αντίστοιχα γάντια, για να μας κρατούν ζεστούς τους κρύους μήνες του χειμώνα!
Συμπληρώσαμε το αντίστοιχο φύλλο εργασίας
Παρακολουθήσαμε το ουκρανικό παραμύθι “Το μαγικό γάντι” και πραγματοποιήσαμε δραστηριότητες
Τοποθετήσαμε μέσα σε ένα χάρτινο γάντι τις εικόνες των ζώων που σύμφωνα με το παραμύθι βρήκαν καταφύγιο στο μαγικό γάντι. Αναγνωρίσαμε τα ονόματα αυτών των ζώων και τα τοποθετήσαμε στο δεύτερο χάρτινο γάντι. Θυμηθήκαμε την σειρά με την οποία μπήκαν τα ζώα στο γάντι και αναζητήσαμε τους αντίστοιχους αριθμούς. Συνθέσαμε τις λέξεις “το μαγικό γάντι” με τα αντίστοιχα γράμματα. Βάλαμε λέξεις στη σειρά και γράψαμε την έκφραση “Ολοι οι καλοί χωράνε”. Προβληματιστήκαμε συζητώντας για την αξία της καλοσύνης και επαναλάβαμε πολλές φορές την έκφραση.
Όταν χιόνισε μαζέψαμε χιόνι από την αυλή, φτιάξαμε χιονόμπαλες και τις τοποθετήσαμε μέσα σε ποτήρια για να πειραματιστούμε
Αποφασίσαμε να βάλουμε ποτήρια με χιόνι στο ψυγείο στην κατάψυξη και στην συντήρηση, να αφήσουμε ένα ποτήρι έξω στην αυλή και δύο μέσα στην τάξη, ένα πάνω στο καλοριφέρ και ένα πάνω σε ένα ράφι.
και καταλήξαμε σε συμπεράσματα:
-το χιόνι στην κατάψυξη δεν έλιωσε, ενώ στη συντήρηση έλιωσε
-το χιόνι μέσα στην τάξη έλιωσε πιο γρήγορα από αυτό που αφήσαμε στην αυλή.
-το χιόνι που βάλαμε πάνω στο καλοριφέρ έλιωσε πιο γρήγορα από αυτό που αφήσαμε πάνω στο ράφι
Παρατηρήσαμε ένα θερμόμετρο και καταλάβαμε πως για να μη λιώσει το χιόνι το θερμόμετρο πρέπει να δείχνει κάτω από το μηδέν. Συμπληρώσαμε σχετικό φύλλο εργασίας.
Φτιάξαμε χιονάνθρωπο από μαγειρική σόδα και αφρό ξυρίσματος.
Ζωγραφίσαμε χιονάνθρωπους με μαρκαδόρους και τέμπερα για χιόνι…
Παίξαμε με ψεύτικο χιόνι…
-“Ποιος θα γεμίσει πιο γρήγορα το ποτήρι; ”
Χρησιμοποιήσαμε φελιζόλ για ψεύτικο χιόνι, ποτήρια , πλαστικά κουτάλια και μια κλεψύδρα.
-Παίξαμε παιχνίδι στόχου με τον χιονάνθρωπο και μπάλες από φελιζόλ και στο τέλος φωτογραφηθήκαμε με τον χιονάνθρωπο.
Είδαμε πώς είναι οι χιονονιφάδες και φτιάξαμε ένα φύλλο εργασίας, στο οποίο κόψαμε και κολλήσαμε χιονονιφάδες από την μικρότερη στη μεγαλύτερη…
Μάθαμε τα τραγούδια
Φτιάξαμε μία τεχνητή χιονοθύελλα μέσα σε βάζο χρησιμοποιώντας άσπρο χρώμα, παιδικό λάδι σώματος, νερό και αναβράζοντα δισκία
Ααα αρχίζει η παγωνιά!
Ένα τραγούδι που μας δίνει την ευκαιρία να μάθουμε τα φωνήματα. Κάθε μέρα συζητούσαμε ποια φωνούλα ακούμε στο τραγούδι, λέγαμε λέξεις που ξεκινούν από αυτήν, τις ζωγραφίζαμε και ψάχναμε να τις βρούμε
Δεν ξεχάσαμε τα αθλήματα του χειμώνα! Παρακολουθήσαμε ένα βίντεο με τα χειμερινά αθλήματα όλοι μαζί και στη συνέχεια είδαμε από κοντά εξοπλισμούς για σκι στο χιόνι, αλλά και snowboard
Στις πίστες του χιονοδρομικού κέντρου…
Του Γενάρη το φεγγάρι μοιάζει σαν μαργαριτάρι, λέει μια παροιμία και εμείς την γράψαμε, την χωρίσαμε σε λέξεις, τις μπερδέψαμε και τις βάλαμε στη σειρά. Μια δραστηριότητα από το γνωστικό αντικείμενο της γλώσσας και αφορά στην αναγνώριση των γραμμάτων
Πήραμε νερομπογιές, λαδοπαστέλ και τα μπλοκ ακουαρέλας και ζωγραφίσαμε…Του Γενάρη το φεγγάρι!
Τέλος μας επισκέφτηκε η Φλώρα, η κούκλα της τάξης μας! Ήθελε να μας πει μια ιστορία, την ιστορία του Φλεβάρη. Γιατί τον λένε κουτσοφλέβαρο;
Διαβάσαμε το παραμύθι “ο Γλετζοφλέβαρος” και συζητήσαμε πως η διαφορετικότητα συνεπάγεται της έννοιας της αποδοχής









































